نظرسنجی در ارتباط با اعتبار های کاربران در انجمن

نظر شما در رابطه با اعتبار های انجمن چیست؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    1,245
  • نظرسنجی بسته شده است .

MORY 62

GT specialist
کاربر سایت
Oct 13, 2010
62
همه یه نظر دادن،گفتم منم جا نمونم!:d

من خودم به شخصه خیلی برام مهم نیست مدیران سایت چه تصمیمی میگیرن،در هر صورت سایت اوناست و اختیارش رو دارن و انصافا" تا حالا از استراتژیشون و تصمیماتی که برای سایت و فروم گرفتن نکته بدی ندیدم و همیشه بهترین تصمیمات رو در قبال مشکلات اتخاذ کردن و ایندفعه هم قطعا" همین طور خواهد بود.

اما به عنوان یه کاربر عادی سایت،نظرم در قبال رای گیری بالا همون طور که تو قسمت رای ثبت شده گزینهء 2 هست.

من اوایل فعالیت تو سایت ( حدودا" 5 یا 6 ماه ) اصلا" نمیدونستم چنین چیزی تو سایت هست.و بعد از اینکه خودم اعتبار دریافت کردم متوجه شدم.و خداییش اصلا" هم برام مهم نبوده تا الان.( هر چند اعتراف میکنم بعد از پست هایی که میدادم و متوجه اعتبار دوستان میشدم خیلی از اینکه پستم مورد توجه دوستان قرار گرفته و مفید بوده خوشحال میشدم)

تا زمان ایجاد این نظرسنجی هم نمیدونستم که با توجه به مقدار اعتبار کاربر ها ، تگ فعال بهشون تعلق میگیره.

و دقیقا" مشکل همین جاست که به گزینهء 2 رای دادم.و عقیده دارم نباید اینچنین باشه و مثال واضحش خودم هستم.
یعنی چی؟

یعنی الان من حدود 700 امتیاز دارم و اون طور که شنیدم اگه یکم دیگه امتیاز بگیرم منم بطور اتوماتیک میشم کاربر فعال!
در صورتیکه اصلا" من کاربر فعالی نیستم و این تگ شایستهء من نیست.!
من فقط تو یسری مباحث شرکت میکنم و بیشتر خواننده هستم تا فعال و نویسنده. از تعداد پست هام هم مشخصه.
پس این سیستم که کاربر ها با توجه به امتیاز فعال بشن مشکل داره.

ولی

بودن این سیستم هم لازمه و فقط نیاز به یسری تغییرات و اصلاحات داره و الحق اون گزینهء شماره 2 در نظرسنجی بهترین هست.( نظر شخصی )
اینکه اعضا بتونن با توجه به پست های مفیدشون اعتبار بگیرن خیلی خوبه و مزیت های زیادی داره.که دوست ندارم بنویسم ( خیلی طولانی و خسته کننده میشه پستم)
درسته امکان داره خیلی ها ادعا کنن امکان داره اعتبارات از سر رفاقت و باند بازی و غیره حاصل بشه،ولی باید گفت هیچ سیستم پاک مطلقی در دنیا وجود نداره و همه سیستم ها دارای اشکالاتی هستن که معمولا" کمتر از محسناتشون هست و این سیستم هم مستثنی نیست.
من فروم های زیادی عضو هستم ولی این سیستم اعتبار اینجا انصافا" تک هست و خیلی عالی که من نمونش رو جایی ندیدم.

در بالا گفتم و بازم میگم اختیار این سایت رو مدیرانش دارن و مطمئنا" بهترین تصمیم رو در این زمینه میگیرن و من هم تابع تصمیم اونها هستم.و صرفا" خواستم نظر شخصیم رو اعلام کنم.

با تشکر...
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: hosein me

NINJѦ

Kill em With Kindness
کاربر فعال
Jul 11, 2008
3,337
نام
رضـا
یعنی الان من حدود 700 امتیاز دارم و اون طور که شنیدم اگه یکم دیگه امتیاز بگیرم منم بطور اتوماتیک میشم کاربر فعال!
اینش شاید درست باشه اما شما تعداد پست هاتون کمه باید از 450 بگذره اونم بدون اسپم b-) (البته در قانون فعلی)
 

RED_BEARD39

Ghost of Sparta
کاربر سایت
May 16, 2009
6,360
نام
Ǝـــحـــســـان
یعنی بعد از ساعت 12 ستاره برداشته میشه

و ایا تشکر جایگزین خواهد شد.؟

و ایا کاربر ارشد اضافه میشود؟
 
آخرین ویرایش:

slipkboy

Apollo 13
Loyal Member
Mar 3, 2009
3,916
نام
محمد. تـ
نظر سنجی در ساعت 9:38 دقیقه ی فردا بسته میشه، و پس از اون ادمین های سایت تصمیم میگیرند چه فکری به حال سیستم کاربران فعال کنند.
 

Redfild

کاربر سایت
Jun 17, 2008
351
متاسفانه همیشه نظرسنجی و سیستم دموکرات نمیتونه پاسخگو باشه و این البته در مورد یک جامعه مجازی هم صدق میکنه .

مثال :
هدف : نظرسنجی در یک مدرسه پسرانه از تمامی دانش آموزان
سوال : " آیا بهتر نیست زمین بسکتبال را تبدیل به زمین فوتبال کنیم ؟ "

جواب های قابل پیش بینی :
از اونجائیکه اکثر دانش آموزان در مدرسه پسرانه گرایش بیشتری به فوتبال دارن ، می توان پیش بینی کرد حدود 90% با این پیشنهاد موافقت می کنن .

اشکالات :
بازیکنان بسکتبال معمولا در اقلیت هستن اما این دلیل نمیشه که رشته ورزشی اونها بی اهمیت هست . نتیجه این نظرسنجی موجب ضایع شدن حق اون 10% ای که می تونستن بسکتبال بازی کنن و تمرین کنن میشه .

==============================
اشکال در این نظرسنجی :
این رو در همینحجا به پرسش نظرسنجی تعمیم میدم ، کاربرها با پست مفید معمولا در اقلیت قرار دارن که به شدت رشد می کنن و می دونن چه مطالبی باید قرار بدن که مورد تشویق قرار بگیرن ، از طرفی کاربرهای تازه وارد به دلیل فاصله ای که بین خودشون تا رسیدن به کاربرهای ارشد یا ستاره دار میبینن معمولا گرایش بیشتری به حذف این سیستم دارن . ضمن اینکه کاربران با درجه بی تفاوتی بالا هم ممکنه خواهان حذف این سیستم باشن ، کاربرانی که شاید ماهی یکبار به اینجا سر می زنن و بود یا نبود این سیستم تفاوتی برای اونها نداره .

راه حل پیشنهادی :

* بهتر بود اول یک تاپیک برای صحبت پیرامون این مسئله ایجاد میشد ، و جمع بندی در قالب یک نظرسنجی عمومی با گزینه های مختلف قرار می گرفت .
* صحت این نظرسنجی با در دسترس بودن آن برای کاربران بالای 70 یا 100 پست بهتر قابل درک بود . کاربر با 20 پست مسملما نمیتونه معیاری برای این نظرسنجی باشه ، چارکه اون رو تجربه نکرده و یا در جایی دیگر و به نوعی دیگر و با مدیریتی دیگر تجربه کرده که ممکنه ذهنش با پیش زمینه های قبلی به پردازش بپردازه .

نظر شخصی :
وجود سیستم ستاره دار در تشویق کاربر برای همکاری بیشتر کمک میکنه ، در حالیکه کاربر شاید بعد از مدتی به این فکر کنه که تمام تلاش هاش برای چی هست و آیا مورد تقدیر قرار میگیره و آیا بازخوری داره . از طرفی فاصله بین کاربرهای قدیمی و جدید بسیار زیاد هست و بهتر این هست که کاربرها ستاره دار عناوینی دریافت کنن که نشون از سابقه طولانی اونها داره و دیگر کاربران بتونن از اونها راهنمایی بخوان . و البته این سیستم با نظارت مدیران برای جلوگیری از تخلف ها کامل میشه .
نمونه بارزی از این موضوع عملکرد خود من در فروم تیم جانگل فلشر هست که در کمتر از 2 هفته دارای 2 ستاره شدم و عنوان "Jr. Member" رو دریافت کردم ، به دلیل کمک به دیگران و پست های مفید . در حالیکه دیگران امتیازی بیشتر از 4 رو به من نداده بودن که بیش از حد کم هست . این بدلیل تشخیص مدیران بود .

به امید موفقیت همه دوستان
 

Nostradamus

کاربر سایت
Nov 16, 2011
185
نام
هرکول پوآرو
ای کاش به جای سیستم اعتبار دهی همانند سایت اسکیدرو دو علامت دست در کنار یا زیر هر پست قرار می گرفت یکی به معنی موافق بودن و یک دست سبز رنگ و دیگری به معنی مخالف بودن و یک دست قرمز رنگ رو به پایین .
و هر بار کاربرها روی هر کدوم از اون ها کلیک میکردن کنار هر دست تعداد موافق مخالف برای اون پست مشخص میشد . این بهترین معیار اعتبار سنجی برای هر پست می تونه باشه .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر