امتیازات Sifu

پیش‌بینی شما از میانگین امتیازات؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    122
  • نظرسنجی بسته شده است .

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,107
چرا در مورد این نظر جبهه گرفتید.

راست میگه، ترید مارک و ایپی returnal مثل دث ماله سونی بوده.
این خبر خرید استودیو هست
Sony acquires Returnal developer Housemarque, hints Bluepoint is next
اینم خبری که سونی که از ایپی گفته
Sony Considers Returnal A Successful New IP For PlayStation - PlayStation Universe
خبر خرید ماله آخر ژوئنه و خبر دوم ماله ماه می هست.میتونستم لینک ترید مارکو بزارم ولی گفتم خبر باشه بهتره.
ریترنال ایپی جدید سونی بود و دلیل اینکه برا pc هم نیومد همین بود و گر نه بقیه که اومدن.
کلا یکسری از فن های سونی اول جبهه بودن بعدا دست و پا درآوردن:D

من میگم این بازیها نه تنها استودیوشون، بلکه نه آی پیشون برای سونیه و نه حق انتشارشون. فقط تنها کاری که کرده، مثل دث لوپ و Forspoken و Godfall و گوستوایر توکیو و n تا بازی دیگه، مانی هت کرده. بعد دوستان اسم این مانی هت ها رو گذاشتن "احترام به مخاطب و پیشرو در بازیهای ایندی" :D
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,962
نام
محمد حسین
کلا یکسری از فن های سونی اول جبهه بودن بعدا دست و پا درآوردن:D

من میگم این بازیها نه تنها استودیوشون، بلکه نه آی پیشون برای سونیه و نه حق انتشارشون. فقط تنها کاری که کرده، مثل دث لوپ و Forspoken و Godfall و گوستوایر توکیو و n تا بازی دیگه، مانی هت کرده. بعد دوستان اسم این مانی هت ها رو گذاشتن "احترام به مخاطب و پیشرو در بازیهای ایندی" :D
جدا بگم من معنی مانی هت رو نمیفهمم که بفهمم چی میگی. من فقط تو بحث ایپی ریترنال گفتم
ایپی ریترنال ماله سونی بوده که خود سونی داده housemarque بسازه و ربطی نداره به خرید یا اون استودیو.میشه نشر رو گرفت ولی حق ایپی برات نباشه مثل الدن و اکتی.
ولی تو اینجا ریترنال از همون آغاز، آیپی اش و تمام حقوقش برا سونی بوده

2022-02-07_23-17-31.jpg

این گزارش مالی همونی هست که اومده بود و توش لیک شده بود انچارتد.که اونموقع یکسری تو vs میگفتن هورایزن خوب نفروخته و برا همین نمیاد .مال ماه می هست 2021
گزارش سونی تو لیست ip هاش گذاشته.
https://www.sony.com/en/SonyInfo/IR/library/presen/irday/pdf/2021/GNS_E.pdf
 

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
Dec 7, 2015
5,382
کلا یکسری از فن های سونی اول جبهه بودن بعدا دست و پا درآوردن:D

من میگم این بازیها نه تنها استودیوشون، بلکه نه آی پیشون برای سونیه و نه حق انتشارشون. فقط تنها کاری که کرده، مثل دث لوپ و Forspoken و Godfall و گوستوایر توکیو و n تا بازی دیگه، مانی هت کرده. بعد دوستان اسم این مانی هت ها رو گذاشتن "احترام به مخاطب و پیشرو در بازیهای ایندی" :D
خب شما داری مقوله مارکتینگ رو کلا نادیده میگیری که بنظرم یخورده کم انصافیه. همین مارکتینگ یکی دو سال سال اخیر هم کلی به موفقیت این بازی ها (از جمله Sifu) کمک کرده دیگه. وگرنه که کسی نگفت استودیوی سونی این بازی رو ساخته. :D
 

only sony

プレイステーション
کاربر فعال
Apr 9, 2011
7,379
نام
رامین
NME 10/10
Sifu took me 15 hours to beat and I thoroughly enjoyed every minute. With such replay value and an appealing price point, it’s easy to recommend to everyone, especially if you’re into modern roguelikes or From Software games. And that’s without mentioning how it pushes past some of its inspirations with its cinematographic flair and haptic combat. Sifu is as much a tightly told vendetta story as it is a masterful brawler. It’s an easy game of the year contender, and it’s only bloody February​

WellPlayed 9/10
A challenging brawler that punishes recklessness and demands perfection, Sifu’s genre-leading combat and roguelike mechanics blend together to create an early Game of the Year contender

LevelUp 8.8/10
Sifu is a great beat em‘ up game that discourages mashing buttons. The combat system stands out as a mix between the Batman: Arkham series and Sekiro, with a heavy emphasis on precision. It is a demanding game that penalizes mistakes and rewards skill​
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,107
خب شما داری مقوله مارکتینگ رو کلا نادیده میگیری که بنظرم یخورده کم انصافیه. همین مارکتینگ یکی دو سال سال اخیر هم کلی به موفقیت این بازی ها (از جمله Sifu) کمک کرده دیگه. وگرنه که کسی نگفت استودیوی سونی این بازی رو ساخته. :D
مارکتینگ یه چیز دیگست و باز ربطی به حرف دوستان نداره که گفتن آفرین به سونی که رو پروژه های کوچیک سرمایه گذاری میکنه:D بعدش هم که اومدن با ریترنال مقایسه کردن که حتی بی ربط تر از حرف قبلی بود.
عین اینه که من بگم دم مایکروسافت گرم که Death's Door رو حمایت کرد:D
 

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,568
یک ساعت شایدم بیشتر می شه دارم بازی می کنم، باس اولو زدم، نوار پوسچر برای من خیلی آشنا بود برای همین استراتژی های دفاع و حمله رو میتونستم درست پیاده کنم و در بیشتر لحظات مبارزه از نحوه کمبو زدن همزمان روی چند انمی خیلی لذت بردم، پری کردن برای من تا اینجا خیلی ساده بودو تایمینگش فرصت می ده چند حمله رو همزمان خنثی کنی بدون اینکه وقفه ای در ضربات سریعت ایجاد بشه، برخی انمی ها قدرت بیشتری داشتن، وقتی به باس اول رسیدم پری کردن کارآمد نبود و باید با داج ضربات رو دفع می کردی، سختی داج هم اینجاست که با توجه به حملات حریف، پا یا سر رو باید به موازات ضربه اون حرکت بدی، بنابراین اگر لحظه ای تعلل کنی یا نتونی مسیر ضربه رو حدس بزنی کتلت می شی! هر چقدر بازیت خوب باشه نمی تونی مدام کمبو بزنی از این خبرا نیست، بعد از کمی آسیب زدن به انمی و مخصوصا باس، اون شروع می کنه به دفع حملاتت و اگر بخوای همینطور آرتیست بازی در بیاری بازم کتلت می شی! در بخش مبارزات بازی تا اینجایی که من رفتم و دارم می رم تعادل داره و سیستم کامبت تمام عیاره و فینیشرها بروس لی طوره، اینکه با محیط تعامل داری به متنوع تر شدن این بخش خیلی کمک می کنه. تمام کمبوها با زدن دکمه آپشن قابل رویته، درخت مهارت مشخصا بازی رو برای کسانی که می گن دوشواری داره راحتتر می کنه، منتقدایی هم که از دوشواری بازی گفتن می تونن برن بمیرن، یه مشت نوب شدن منتقد
اینم وضعیت الان من
 
آخرین ویرایش:

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,271
من خیلی نمایش های بازی رو دنبال نکرده بودم ولی همون 2-3 تا اولیی که دیده بودم فک میکردم واقعا در حد سیفون از آب در بیاد:D دیروز چندتا ویدئو نقد دیدم و حقیقتا پشمام:| خیلی از بازیش خوشم اومد و حتما باید امتحانش کنم. زود قضاوتش کردم:D
 

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,765
نام
امین
اول از همه دوستان پوزش می خوام این صحبت ها رو این جا میذارم و میدونم تاپیک امتیازات بازی Sifu هستش و باید درباره نمرات و صحبت های منتقد ها و .... صحبت کرد. ولی چون صحبت های منم در رابطه با همین باز ها و نحوه همکاری سونی ( و اصولا کمپانی ها با استودیو های ایندی و تیرد پارتی و .. ) هستش، گفتم یه توضیحات دیگه ای بدم و پست آخر من در این تاپیک در این رابطه هستش و تاپیک همون روند اصلی خودش رو طی کنه بهتره. خلاصه باز به بزرگی خودتون ببخشید.

من یه توضیحاتی دادم که این آی پی Returnal از اول مال سونی نبود. خوبه ترجمه صحبت های Ilari Kuittinen رو من گذاشتم ! دوباره باید بذارم واقعا ؟ Ilari Kuittinen تو صحبت هاش گفته ما سونی رو سعی کردیم متقاعد کنیم که روی بازی جدید ما سرمایه گذاری کنه و نمونه اولیه ساختیم و بهشون نشون دادیم تا سونی راضی به سرمایه گذاری شد. پروسه پیش تولید بازی از سال 2015 شروع شد. این وسط کلی با سونی صحبت کردن و در ادامه سونی راضی شد. بعد سونی در سال های بعد دید این IP جدیدی که ساخته شده و شکل گرفته واقعا چیز به درد بخوری از آب در اومده و حق IP و همه چی رو خریداری کرد. یعنی با استودیوی housemarque صحبت ها شده بود و سونی پیش بینی میکرد بازی موفقی از آب در میاد. یعنی سونی رفته رفته کیفیت این استودیو و بازی جدیدشون یعنی Returnal رو دید که بازی به درد بخوری از آب در اومده، سطح همکاری رو بالا و بالاتر برد. اینا یه چیزی تو همکاری هاشون دارن که پله به پله سطح همکاری ها بالا تر میره. سونی هم در مراحل پایانی ساخت بازی دید، بله بازی خوش ساخت هستش و ارزش داره این استودیو و IP جدیدی که خلق کردن رو از آن خودمون کنیم. وگرنه بازی خوش ساخت نبود سونی عمرا اصلا با این استودیو همکاری رو ادامه میداد !

اصولا سونی فرقش با کمپانی های دیگه دقیقا همین جاهاست. بخش مدیریت و نظارت قوی و Team Tester هایی که دارن و بازی های انحصاری رو تست میکنن و نمره گذاری و رتبه بندی میشه برای بازی های انحصاری در دست ساخت و سر آخر به صورت میانگین بسیاری از IP های انحصاریشون موفق از اب در میاد.

از دوباره بخشی از صحبت های Ilari Kuittinen رو میذارم:
در واقع ما قصد داشتیم تا بازی‌ های خود را از حالت دو بعدی وارد جهان سه بعدی کنیم و بدین ترتیب پروژه‌ ساخت بازی جدیدمان را آغاز کردیم. همچنین، ما قصد داشتیم تا با ساخت یک نمونه‌ اولیه‌ قابل قبول، شرکت سونی را متقاعد کنیم که بودجه‌ ساخت این بازی را تامین کند.​

دیگه این بخش صحبت هاش اشارش مال سال 2015 هستش. یعنی نمونه اولیه ای که خلق کردن رو سعی کردن سونی رو متقاعد کنن. بازی نه نامی داشت و نه چیز دیگه ای. فقط و فقط یه نمونه اولیه بود.


پست قبلی من هست و میتونن دوستان لطف کنن و دوباره بخونن و خوبه در رابطه با IP هایی مثل Kena ( خوبه این ویدیوش توسط @vaan 2 گذاشته شده که از سونی تشکر کردن در استیج و واقعا فکر می کنید فقط به خاطر انحصاری زمانی بودن در استیج از سونی تشکر کردن ؟! ) و در پست قبلی خودم تاکید کردم و نوشتم، نمیدونم که به چه میزان سونی روشون سرمایه گذاری کرده و بهشون کمک کرده. نوشتم مادی، معنوی و ..... ؟! معلوم نیست سر IP های مختلف سونی به چه میزان بهشون کمک کرده. حالا به طور مثال ببینیم بازی Kena: Bridge of Spirits به چه مقدار از طرف سونی حمایت شده ؟ همین اول کار بگم همکاری ها بین ناشرین و استودیو ها در سطوح و رتبه بندی های مختلف هستش. یه سری همکاری ها مثل housemarque و بازی Returnal این استودیو و همکاریشون با سونی در بالاترین سطح ممکن بود و سر آخر منجر به خرید این استودیو از سوی سونی شد. یه سری همکاری ها هم مثل استودیوی Ember Lab و بازی Kena: Bridge of Spirits این استودیو و همکاریشون با سونی در سطحی پایین تر نسبت به بازی Returnal بوده، ولی اصلا این طور نبوده که همکاری نزدیک نبوده باشه.

Ember Lab یه استودیوی مستقل بود که همون طور می دونید انیماتور بودن و قبلا تو کار های تبلیغاتی و انیمیشن سازی و ... بودن. بعد تصمیم گرفتن بیان به سمت بازی سازی. Ember Lab سال 2016 با استودیوی انیمیشن سازی ویتنامی Sparx همکاری کردن در ادامه فعل و انفعالات Ember Lab از یک «نمونه اولیه» از موتور بازی Unity استفاده می‌کرد، سال 2017 وقتی «نمونه اولیه» بازیشون آماده شد گشتن به دنبال سرمایه گذار. یه سری سرمایه گذار «خورده پا» برای خودشون پیدا کردن. ولی برای تبلیغات، کمک های فنی، سرمایه گذاری ها و .... به یه کمپانی اسم و رسم دار تر احتیاج داشتن. سر آخر در اکتبر 2017 با سونی قرار داد انحصاری بستن. وقتی با سونی قرار داد بستن و حمایت های فنی از سوی سونی نصیب این استودیو شد، روند ساخت بازی به موتور گرافیکی Unreal Engine 4 منتقل شد. بیشتر بخش های توسعه‌ بازی روی پلی‌استیشن 4 صورت گرفته بود و تیم توسعه دهنده مطمئن نبود که کیت توسعه‌ کنسول پلی استیشن 5 در اخیتارشون قرار بگیره، ولی سونی این کار رو براشون انجام داد و کیت توسعه این کنسول رو در اختیارشون قرار داد.

Kena: Bridge of Spirits

در منابع دیگه ای صحبت از پشتیبانی سونی و حمایت های سونی از Ember Lab شده :

Kena: Bridge of Spirits from indie studio Ember Lab announced for PS5
Working with the support of Sony and the next-generation features of the PS5 gave us the opportunity to expand the immersive experience we envisioned and enhance the game’s unique play mechanics.

ساخت بازی با پشتیبانی سونی و ویژگی‌ های نسل بعدی پلی استیشن 5 به ما این فرصت را داد تا یک تجربه کامل و همه جانبه ای را که تصور می‌ کردیم، گسترش دهیم و بخش های مختلف بازی رو پیشرفت دهیم.​

Kena: Bridge of Spirits اول قرار بود همراه با رونمایی از کنسول پلی استیشن 5 نشون داده بشه. با این حال، بیماری COVID-19 باعث شد بسیاری از چیزا تغییر کنه و برنامه ها به هم بریزه. رونمایی بازی هم اول قرار بود به صورت دیگه ای باشه که به دلیل این بیماری نوع رونمایی تغییر پیدا کرد. با توجه به اینکه بسیاری از عنوان های دیگه به دلیل بیماری COVID به تاخیر افتادن، Kena توسط سونی به عنوان یک «انتشار بزرگ» انتخاب شد ( یعنی برای سونی اهمیت زیادی پیدا کرد این بازی ) و تلاش زیادی برای بازاریابی این بازی صورت گرفت. سونی نقش خود را ایفا کرد و کیت های توسعه برای پلی استیشن 5 و بودجه لازم را برای توسعه بازی فراهم کرد.

Sony Is “Happy” With Kena: Bridge of Spirits, According To Devs

پس همون طور که مشاهده می کنید و در پست قبلیم و همین پست جدیدم اشاره کردم به صورت کلی این استودیو های ایندی وقتی بازی های با کیفیتی در این سطح میسازن از کمپانی ها کمک میگیرن و باید حمایت بشن. شما برید مطالعات بیشتر و منابع بیشتری رو جستجو کنید بازی Kena: Bridge of Spirits با تعداد نفرات بسیار کمی ساخته شد. واقعا اگر حمایت های سونی نبود، این بازی میتونست به این سطح از کیفیت برسه ؟ پاسخش با خودتون.

در ادامه هم گفتم استودیو های ایندی معمولا کمپانی های بزرگی مثل سونی ( من خوبه مایکرو رو هم اشاره کردم !!! ) کمک میکنن به استودیو های ایندی. ریزه کاری صحبت ها و داستان های پشت پرده که چقدر به استودیو ها کمک های فنی حتی میشه رو باید بیان خودشون صحبت کنن. اصولا اصلا سونی و ... کمک میفرستن برای چنین استودیو هایی و یه قرار داد هایی این مابین بین سونی/مایکرو با استودیو های ایندی ( من روی صحبتم با استودیو های ایندی بود در پست قبلیم ) و خیلی از استودیو های دیگه میشه و سطح کمک ها فقط فرق میکنه. یه جایی کمک های مالی فقط میشه، کمک های تبلیغاتی که اینم به بخش مالی مربوط میشه، کمک های فنی در رابطه با پروسه ساخت بازی و بهینه سازی موتور گرافیکی با سخت افزار کنسول مربوطه و بسیار موارد دیگه. این رو هم بگم استودیو های ایندی اصولا سر توسعه موتور گرافیکی و بهینه سازیشون با سخت افزار های مختلف مشکلات زیادی پیدا می کنن و از سازنده های سخت افزار کنسول ها ( سونی و مایکرو و .. ) کمکه های زیادی می گیرن. بازی Kena و .. نگفتم سونی ساخته ! گفتم سونی کمک کرده و باید دید سطح همکاری به چه میزانی بوده.

در رابطه با IP های جدید، سونی پر ریسک تره دیگه. تقصیر من نیست که سونی پر ریسک تره و سر ایجاد IP های جدید و خلق IP های جدید نسبت به مایکروسافت بیشتر دلش رو به دریا میزنه. الان مثلا امثال من بیام چنین چیزی بگم میشه فن بازی ؟ دیگه نسل هشتم سونی نسبت به مایکرو چقدر IP جدید و موفق معرفی کرد ؟ باید اشاره کنم IP های بلاک باستر جدید سونی رو در نسل هشتم ؟ وضعیت بازی های جمع و جور تر هم که مشخصه برای سونی چنین بازی های اهمیت داره. تو همین اوایل نسل نهم این موضوع رو داریم به خوبی مشاهده می کنیم. البته مایکروسافتم در این زمینه خوب کار کرده و فعالیت های خوبی داشته.

نسل نهم هم باید بره جلو و ببینیم هم سونی و هم مایکرو IP های جدیدی که خلق میکنن به چه میزان هستش و همین طور چه کیفیتی از خودشون نشون می دن. من به شخصه همیشه از دیدن IP های داستان محور جدید و تازه در صنعت گیم استقبال می کنم. می خواد سونی باشه، مایکرو سافت باشه، نینتندو باشه و یا هر استودیو و کمپانی دیگه ای. امیدوارم نسل نهم IP های جدید و با کیفیتی از کمپانی ها و استودیو های مختلف رو شاهد باشیم.​
 
آخرین ویرایش:

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,962
نام
محمد حسین
RETURNAL Trademark Application of Sony Interactive Entertainment LLC - Serial Number 88960560 :: Justia Trademarks
returnal تریدمارکش در 11 ژوئن 2020 و با اسم سونی ثبت میشه اولا در این مورد هیچ شباهتی به سایر عناوین ندارد.این عنوان از آغاز ثبت رسمی با عنوان ip سونی ثبت شده و بقیه صحبتها در مورد مالکیت معنی نداره.
https://uspto.report/company/Sony-Interactive-Entertainment-L-L-C
و خود housemarque هم تا 2020 رو یه بتل رویال به نام stormdivers کار هم میکرده که اعلام کرد
Housemarque puts its battle royale game Stormdivers on hold
ما با یکی پارتنر شدیم و الان میخوایم تمام تمرکزمون بره رو اون بازی.بعدا معلوم شد سونی بوده.
_____________________
مگه Returnal زمانی که منتشر شد این IP مال سونی بود ؟
بله بود. سونی ناشر ریترنال بود ولی این دو بازی دیگه نه تنها ناشرشون سونی نیست، بلکه انحصاری زمانی هستند.
کلا نمیدونم چرا هر چیزی رو میخوایید به سونی ربط بدید:D ریترنال قصه اش با اینا فرق داشت.
از @Dreadlord اینو پرسیدن، جوابشم اینجوری داده که درسته و کاملا هم مشخصه
عنوان returnal از روز آغاز ثبت ترید مارک تمام حقوقش مال سونی بوده.
اینم اولین باری که تو فروشگاه پلی استیشن، علامت تجاری عنوان ثبت شد.
Returnal
تاریخش هم مشخصه، 12 دسامبر 2020.
قبل از اونم، علامت تجاریشو نزده بودن
Returnal
______________
سوال این بوده که تو روز انتشار ریترنال ماله سونی بوده، بله بوده و از 2017 تو دست ساخت بوده و ژوئن 2020 تریدمارکش ثبت میشه.
https://uspto.report/company/Sony-Interactive-Entertainment-L-L-C
دقیقا تو همون روز رچت و destruction رو هم ثبت میکنه.
اینم ارشیو سایت برا کسایی که قند شکتن ندارن. سایر تریدمارکای سونی هم هست، توشون دث هم هست که 2016 ثبت شده، the order که چند ماه قبل تمدید شده و ..............

2022-02-08_17-05-50.jpg
 
آخرین ویرایش:

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,568
چند نکته: دستتون بسته نیست بازی سیستم پاداش داره، هر فینیشری می زنید به میزان سلامتیتون اضافه می شه اما، وقتی نوار سلامتیتون تقریبا پره فینیشر نزنید یا اگه می زنید بیشتر روی مونث ها باشه چون امکان ریج زدن انمی هست و مبارزه سخت تر می شه، دوال سنس رو ریمپ کنید، مثلا برای داج R2 جواب نیست، من گذاشتم روی X تا کنترل بهتر و سریعتری داشته باشم، در پیشروی مراحل آیتم هایی برای برگردوندن جان و قدرت وجود داره، باید xp کافی جمع آوری کرده باشید، سرسری رد نشید پیداشون کنید و با توجه به ضعفی که دارید انتخاب درست انجام بدید، هر کدوم از انمی ها نقطه ضعفی دارن و با یک حرکت می تونید نوار پوسچرشونو به راحتی پر کنید، از مربع مربع مثلث غافل نشید تقریبا روی اکثرشون جوابه مخصوصا غول تشن ها، برای وقت کشی هم می تونید محدود با L2 حریف رو زمین گیر کنید، تمرین کردن هم تمرکزتونو بالا می بره. تروفی زیر 25 سالگی حکم سختی لجندری رو داره!
بازی انقدر زیباست که یک ضرب نشستم تمومش کردم
امتیاز من به بازی
9/10

giphy.gif
 
آخرین ویرایش:

NaViiDii

God Of War
کاربر سایت
Jan 4, 2009
14,982
نام
نـــــــویـــــــــد
جدی این حجم از تنفر عجیب و غیر قابل درکه!
و اینکه بازیا ارزش پول دادن ندارن فقط وقتی کرک بشن یا رو سرویس اشتراکی بیان ارزش بازی دارن! هر کی هم پول پای بازی بده یه مشکلی داره حتما. انگار تا الان کل دنیا از سرویسای اشتراکی استفاده میکردن یهو ازین نسل قرار شده پول بدن بازی مورد علاقشونو بخرن. بعد میرن تاپیک انتقادات پیشنهاد صلح و دوستی میدن که بیاید فضای فروم رو گل و بلبل کنیم. شما تاپیکارو به فنا ندید، کمک به بهتر شدن فضای فروم پیشکش
 

just_p30

کاربر سایت
Apr 13, 2008
2,746
شده مثل نسل 7 ، اونایی که PS3 داشتن و اورجینال مجبور بودن/میخواستن پلی بدن همچین خودشونو از بالا نسبت به کسایی که X360 داشتن و کرکی پلی میدادن نگاه میکردن xD
یکی آمد گفت کرکی روی پی سی هم می تونی بزنی که نخوای هزینه کنی !!! این همه پست و ری-اکت به یک حرف ساده ؟!!!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر