اینترنت در سایه یا پروژه اینترنت چمدانی.

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
مسعود جان میشه بیشتر در مورده این مونواره توضیح بدی ؟
خیلی سادست!
اون آنتن مرکزی وظیفه دریافت و ارسال دیتا از مونواره رو به عهده داره.
و همچنین اون اینترنت رو به صورت وایفای تا شعاع 60 کیلومتری خودش پخش میکنه! هرکی در این شعاع باشه مستقیم از خود آنتن تغذیه میکنه و اگر خارج از این شعاع باشی میتونی به افرادی وصل بشی که به آنتن مرکزی وصل هستن! یه زنجیر رو در نظر بگیر مثل اون!
البته باز هم ابهاماتی وجود داره! چون هنوز سطح فناوری الکترونیکی به اون میزان نرسیده (بجز صنایع نظامی) که بشه با مونواره ارتباط سند و رسیو برقرار کرد بدون لو رفتن مکان! این تنها دلیلی هست که میتونه گزینه استفاده از ارسال اینرتنت وایفای در خارج از مرز هارو محتمل کنه!
 

fakhrabad

کاربر سایت
Feb 26, 2011
141
نام
Ali
گفتگو یورونیوز با ساشا مینراث، از پژوهشگران بنیاد «نیوامریکن» و مسئول این پروژه

گفتگو یورونیوز با ساشا مینراث، از پژوهشگران بنیاد «نیوامریکن» و مسئول این پروژه


روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز از پروژه ای خبر داده است که به نظر می رسد آغازگر دوران جدیدی در ارتباطات اینترنتی باشد. پروژه ای که این روزنامه آن را «اینترنت چمدانی» یا «اینترنت در سایه» نامید و با همکاری وزارت امور خارجه آمریکا در حال انجام است. این پروژه نویدبخش دسترسی آزاد به اینترنت در کشورهایی است که در آنها اینترنت به هر دلیلی با محدودیت مواجه است.


برای آگاهی بیشتر درباره جزئیات طرح موسوم به «اینترنت چمدانی» ، یورونیوز فارسی با ساشا مینراث، از پژوهشگران بنیاد «نیوامریکن» و مسئول این پروژه گفتگو کرده است.

یورونیوز: آقای مینراث، لطفا به زبان ساده بگویید اینترنت چمدانی چیست و چگونه کار می کند؟

ساشا مینراث: ابتدا می خواهم بگویم که اصطلاح «اینترنت سایه» و «اینترنت چمدانی» اصطلاحی بود که نیویورک تایمز آن را ابداع کرده است و اصطلاحی نیست که خود ما از آن استفاده کنیم. ما این پروژه را «نوعی شبکه اینترانت» می نامیم. در واقع اعضای یک جامعه یک شبکه داخلی اینترانت را از طریق این تکنولوژی می توانند راه اندازی کنند. این جامعه می تواند شامل فقط دو نفر شود که هدفشان فقط به اشتراک گذاری چند فایل باشد یا می تواند شامل شمار زیادی از اعضای یک جامعه باشد که می خواهند با هم ارتباط برقرار کنند. در واقع وقتی شما با استفاده از این تکنولوژی توانستید بدون نیاز به روشهای رایج اتصال به اینترنت که معمولا در اختیار دولتها است، به شبکه اینترنت وصل شوید، افراد دیگر می توانند از طریق شما به اینترنت وصل شوند.

یورونیوز: یعنی برای استفاده از این تکنولوژی، کاربر به یک چمدان یا چیزی شبیه آن نیاز ندارد؟ به طور کلی به چه ابزارهای اضافی سخت افزاری نیاز است؟

ساشا مینراث: همین طور است. وقتی نیویورک تایمز از اصطلاح اینترنت چمدانی استفاده کرد در واقع قصدش به تصویر کشیدن تکنولوژی بود که با استفاده از آن می توان بسادگی به اینترنت وصل شد. اما یکی از نکات منفی اصطلاح «اینترنت چمدانی» که تکنولوژی ما به آن معروف شده این است که کاربران به دنبال یک چمدان برای استفاده از این تکنولوژی می گردند در حالی که چمدانی در کار نیست و آنها می توانند با استفاده از همان ابزارهایی که دارند از این تکنولوژی استفاده کنند.

برای استفاده از این تکنولوژی شما فقط به یک لپ تاپ یا کامپیوتر مجهز به شبکه بی سیم یا وایرلس نیاز دارید و برنامه ای که بتوانید به وسیله آن به شبکه وصل بشوید. این برنامه را ما درست کرده ایم و کاربران می توانند آن را از فروشگاه های آنلاین ارائه برنامه های کاربردی یا «اپلیکیشنها» تهیه کنند. این اپلیکیشنها یا برنامه های کاربردی کوچک همچنین می توانند از اینترنت دانلود شوند یا بر روی سی دی کپی شوند.
pix-interview.jpg


یورونیوز: آیا این تکنولوژی در تلفنهای موبایل هم قابل استفاده است؟


ساشا مینراث: بله. این برنامه بر روی همه ابزارهایی که قابلیت اتصال به شبکه وای فای را دارند قابل نصب است. تقریبا تمام لپ تاپها و بسیاری از تلفنهای هوشمند چنین قابلیتی را دارند. پس از نصب این برنامه لپ تاپ یا موبایل شما به طور خودکار یک شبکه محلی ایجاد می کند که اجازه می دهد ابزارهای دیگر هم به آن وصل شود. این ابزارهای دیگر می تواند مثلا کامپیوتر دیگری در خانه شما باشد یا اصلا می تواند کامپیوتر همسایه شما باشد. یا در مقیاس بزرگتر تمام افراد شهر می توانند به این شبکه محلی وصل شوند و از طریق موبایل شما به اینترنت وصل شوند.


یورونیوز: آیا نگران این نیستید که مجرمان با استفاده از این تکنولوژی کارهای خلاف را ساده تر انجام بدهند. چرا که به نظر می رسد خطر ردیابی آنها وجود نخواهد داشت.


ساشا مینراث: این تکنولوژی یک ابزار بسیار قدرتمند است و ما مثل همه ابزارهای قدرتمند دیگر باید نگران سوء استفاده از آن باشیم. بیایید اسم این تکنولوژی را یک قلم مدرن بگذاریم. کسانی می توانند از قلم برای مقاصد شیطانی استفاده کنند. اما این مساله باعث نمی شود که ما استفاده از مداد را غیرقانونی اعلام کنیم. چون فواید کلی دسترسی به مداد به عنوان یک ابزار ارتباطی آن قدر زیاد است که اصلا مضرات آن به چشم نمی آید. قطعا کسانی پیدا خواهند شد که از این ابزار ارتباطی ما هم سوء استفاده کنند اما فوایدی که این ابزار برای جامعه دارد آن قدر فوق العاده است که می توانیم از مضراتش چشم پوشی کنیم.


یورونیوز: بزرگترین نگرانی کاربران بالقوه اینترنت چمدانی شناسایی شدن به وسیله نیروهای امنیتی است. اینترنت در سایه واقعا چقدر امنیت دارد و کاربران چقدر می توانند از ناشناس ماندن خود مطمئن باشند؟


ساشا مینراث: من می خواهم با صراحت بگویم که این ابزار به هیچ وجه نمی تواند ناشناس ماندن کاربران یا امن بودن اتصال آنها به اینترنت را تضمین کند. این فقط یکی از روشهای مختلفی است که کاربران می توانند برای امن تر بودن اتصالشان به اینترنت از آن استفاده کنند. اینترنت چمدانی در کنار تکنولوژیهای مختلفی که به امن تر شدن ارتباط اینترنتی کمک می کنند می تواند امنیت کاربران را تضمین کند.
ما با توسعه این تکنولوژی در سال آینده قادر خواهیم بود که اطلاعات رد و بدل شده در شبکه را رمزگذاری کنیم. همچنین با تجمع اطلاعاتی که کاربران مختلف در شبکه رد و بدل می کنند به ناشناس ماندن آنها در شبکه کمک می کنیم.


یورونیوز: دولت ایران مجریان طرح اینترنت چمدانی و دولت آمریکا را متهم کرده است که با این کار علیه ایران اعلام جنگ سایبری کرده اند. مخصوصا با توجه به کمک مالی دولت آمریکا این اتهام تشدید شده است. نظر شما درباره این موضوع چیست؟

ساشا مینراث: من این پروژه را ده سال قبل آغاز کردم. یعنی ما یک تاریخ ده ساله ای پشت سر این پروژه داریم بدون این که حتی یک دلار از طرف دولت آمریکا دریافت کرده باشیم. این تکنولوژی در واقع تلاشی بین المللی برای گسترش ارتباطات بین افرادی است که نمی توانند به اینترنت وصل شوند. از این تکنولوژی می توان در بلایای طبیعی استفاده کرد یا برای مقابله با سانسور اینترنتی. در عین حال به هیچ وجه این پروژه هدفش یک دولت خاص نبود یا مثلا پروژه ای نیست که متعلق به دولت آمریکا باشد. دولت آمریکا فقط یکی از چندین حامی این تکنولوژی است. همان طور که در سالهای آغازین پیدایش اینترنت دولت آمریکا از حامیان آن پروژه هم بود.
من نمی دانم چرا حکومت ایران فکر می کند هدف این پروژه مقابله با آن است. اولین و مهمترین هدف این پروژه کمک به کاربرانی است که می خواهند با هم در ارتباط باشند.
ما انتظار داریم که از اینترنت چمدانی در تمام دنیا استفاده شود حتی در آمریکا. به هیچ وجه هدف این تکنولوژی به زیر کشیدن یک دولت یا حمایت از دولت دیگری نیست. ما اصلا نمی خواهیم وارد چنین مباحث سیاسی بشویم.
برای من جالب است که اصلا چرا دولت ایران این قدر نگران این مساله است. ما فقط به دنبال آسان کردن راه های ارتباطی مردم هستیم. بر اساس بند نوزده بیانیه حقوق بشر که در سال 1948 به تصویب رسید، ارتباط داشتن با یکدیگر حق اساسی مردم است و این تکنولوژی فقط حامی همین حق اساسی مردم است.
 

BLACK.HAWK

کاربر سایت
Apr 7, 2008
6,504
نام
علی
این طرح تو ایران با شکست مواجه میشه...دولت تمام هزینش رو میکنه تا کسی از این استفاده نکنه.
اگرم نتونن میریزن تو خونه ها بجای دیش مودم وایرلس دار و لپ تاپ و... رو میگیرن و میگن اقدام علیه امنیت ملی.
 

™PersiaWar

کاربر سایت
Aug 8, 2010
614
نام
مجتبی
این طرح تو ایران با شکست مواجه میشه...دولت تمام هزینش رو میکنه تا کسی از این استفاده نکنه.
اگرم نتونن میریزن تو خونه ها بجای دیش مودم وایرلس دار و لپ تاپ و... رو میگیرن و میگن اقدام علیه امنیت ملی.
هر وقت تونستن اون د*ی**ش رو بالکون من و شما رو جمع کنن بعدش میتونن با این هم مقابله کنن.
 

cheatcc

کاربر سایت
Jan 10, 2009
239
نام
AM!R
چرا آمریكا بدنبال ایجاد اینترنت مخفی است؟

علاوه بر ادعای دسترسی به دنیای آزاد اطلاعات، آنچه که در طرح اینترنت آزاد، سایه، چمدانی و یا مخفی، توسط آمریکا دنبال می شود، این است که در اینترنت چمدانی درست است که دولت ها کنترلی بر روی کاربران خود ندارند، اما تنها کسی که اشراف کامل به اطلاعات و رفتار اینترنتی آنان دارد، آمریکاست. ضمن اینکه "تقلب در رسانه های اجتماعی" و همچنین برنامه "مدیریت مجازی" که برای داشتن سیاهی لشکر مجازی است، از دیگر اهداف پنهان این پروژه هاست......

به گزارش مشرق، وزارت خارجه آمریکا، به منظور تاثیرگذاری بر قیام های منطقه و کنترل و نظارت بر آنها اقدامات زیادی را انجام داده است و در این راستا، طرح "اینترنت چمدانی" بخشی از طرح 70 میلیون دلاری وزارت خارجه آمریكا در سال 2011، در راستای گسترش فن‌آوری عبور از موانع ایجاد شده توسط دولت‌ها بر سر راه اینترنت است.
شبکه خبری راشاتودی در وبگاه خود نوشت، هنگامی كه در بهار امسال، موج انقلاب سراسر خاورمیانه را در برگرفت، بسیاری عقیده داشتند كه آنچه به حضور میلیونی افراد در خیابان‌ها منجر شد، در اصل با حضور 140 نفر، یا حتی كمتر از آن در شبكه‌های اجتماعی مانند توییتر، یوتیوپ و فیس بوك آغاز شد.
وزارت خارجه ایالات متحده، با هدف بهره گیری از قدرت مردمی نهفته در ارتباطات اینترنتی، مبلغ 2 میلیون دلار وام بلاعوض برای طرح "اینترنت چمدانی" اختصاص داده است و با این ادعا كه این طرح جهت یاری‌ رساندن به مخالفان حکومت های منطقه است، آن را براساس فن‌آوری اینترنت موبایل ارائه کرده است.


آیا مضرات طرح اینترنت چمدانی آمریكابیش از مزایای آن است؟
"مایكل پوسنر"، معاون وزیر امورخارجه آمریكا، در جلسه‌ای كه در "بنیاد آمریكای جدید" واقع در واشنگتن دی‌سی ترتیب داده شده بود، گفته بود: "این طرح، بخشی از مقوله‌ای است كه هیلاری كلینتون، وزیر خارجه آمریكا آنرا یک استراتژی مخاطره آمیز برای حل چالش‌های پیش روی فعالین حقوق‌بشر و دموكراسی در شرایط سركوب اینترنت در جهان بر شمرد."
اگرچه اینترنت چمدانی، جهت ممكن ساختن دسترسی مخالفان، به اینترنت، با بكارگیری فن‌آوری عبور از *****ینگ دولتی - كه می‌تواند از طریق تلفن‌های همراه و دیگر وسایل مورد استفاده قرار گیرد - طراحی شده است و به عبور از یارانه‌های میزبان كه دولت‌ها براحتی می‌توانند آنرا غیرفعال نمایند، نیاز ندارد؛ ولی "جان یانگ"، بنیانگذار پایگاه اینترنتی اسناد محرمانه كریپتوم، بر این باور است كه طرح اینترنت چمدانی آمریكا، اهداف دوگانه‌ای را دنبال می‌كند:


"اینترنت چمدانی، این توهم را ایجاد می كند كه می‌توانید از این قطعات الكتریكی بدون ورود به سیستم‌های ملی، استفاده كنید. این امر صحیح است، ولی خارج از محدوده سیستم‌های ایالات متحده نیست.
وی در ادامه می‌افزاید: بهای اینكه شما می‌توانید خارج از حوزه سیستم‌های ملی از اینترنت استفاده كنید، این است كه ایالات متحده آنچه را انجام می دهید نظاره می‌كند و احتمالا بر آنچه در حال انجامش هستید، اعمال نفوذ می‌كند."


بنا به گفته هكرهای گروه ناشناس (Anonymous) فقط این دولت آمریكا نیست كه به جاسوسی مشغول است. این گروه با انتشار 70 هزار ایمیل محرمانه شركتی از وزارت دفاع آمریكا، به افشای این مسئله پرداخت كه برنامه "روماس كوین" برای "تقلب در رسانه‌های اجتماعی" طراحی شده است. این برنامه با استفاده از مدیریت مجازی، امكاناتی را فراهم می‌آورد كه از طریق آن، یك فرد می‌تواند بجای تعداد زیادی از كاربران مختلف اینترنتی ظاهر شود.
براون در این باره می‌گوید: " از جمله باورنكردنی ترین چیزهایی كه از ایمیل های شركت "اچی‌بی‌گری" متعلق به وزارت دفاع فاش شد، برنامه "مدیریت مجازی" است كه در آن نرم‌افزاری مورد استفاده قرار گرفته كه بواسطه آن یك كاربر می‌تواند به جای چندین كاربر غیرواقعی دیگر تبدیل شود."
انزجار بین‌المللی كه از ربوده شدن یك وبلاگ نویس همجنس‌گرا در سوریه بوجود آمد، یك نمونه از كاربردهای واقعی این سیاست است. این در حالی است كه بعدا مشخص شد، در حقیقت این وبلاگ نویس "تام مك مسترز"، مرد متاهل آمریكایی ساكن ادینبورگ است.
یانگ خاطرنشان می‌سازد: بین حمایت از جریان آزاد اینترنت در خارج و در داخل خاك آمریكا تناقض وجود دارد.
"دیوید كامرون"، نخست وزیر انگلیس نیز، غیرفعال ساختن شبكه‌های اجتماعی - كه مورد استفاده معترضین در خلال شورش‌های لندن قرار گرفت - را مطرح كرد.
در پایان "گردون براون" نیز چنین اظهار می‌دارد: "ممكن است كه وزارت خارجه آمریكا، نیت خوبی از طرح چنین برنامه‌ای داشته باشد و ممكن است این برنامه همان چیزی باشد كه مدعی آن هستند، یعنی راهی برای ایجاد جریان آزاد ارتباطات برای افراد بیشتر. ولی مسئله اینجا است كه مهم نیست قصد آنها چه بوده و مهم این نیست كه راه‌حل واقعی برای شهروندان عرب چیست، بلكه مهم این است كه شما موضع دقیقا مخالفی با آنچه در حوزه سیاست نظامی و سیاست خارجی در حال پدیدار شدن است، اتخاذ كرده‌اید.
گفتنی است، تجربه دیوید کامرون و برخی قیام های منطقه نشان داده است، بهره گیری از اینگونه ابزارها، همیشه در راستای اهداف آمریکا عمل نمی کند و گاهی جواب معکوس داده و بر علیه آنان اقدام می کند و آمریکایی ها را به این نتیجه می رساند که باید کنترل بیشتری را بر ابزار های ارتباطی مستولی کنند.

 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
علاوه بر ادعای دسترسی به دنیای آزاد اطلاعات، آنچه که در طرح اینترنت آزاد، سایه، چمدانی و یا مخفی، توسط آمریکا دنبال می شود، این است که در اینترنت چمدانی درست است که دولت ها کنترلی بر روی کاربران خود ندارند، اما تنها کسی که اشراف کامل به اطلاعات و رفتار اینترنتی آنان دارد، آمریکاست. ضمن اینکه "تقلب در رسانه های اجتماعی" و همچنین برنامه "مدیریت مجازی" که برای داشتن سیاهی لشکر مجازی است، از دیگر اهداف پنهان این پروژه هاست......

به گزارش مشرق، وزارت خارجه آمریکا، به منظور تاثیرگذاری بر قیام های منطقه و کنترل و نظارت بر آنها اقدامات زیادی را انجام داده است و در این راستا، طرح "اینترنت چمدانی" بخشی از طرح 70 میلیون دلاری وزارت خارجه آمریكا در سال 2011، در راستای گسترش فن‌آوری عبور از موانع ایجاد شده توسط دولت‌ها بر سر راه اینترنت است.
شبکه خبری راشاتودی در وبگاه خود نوشت، هنگامی كه در بهار امسال، موج انقلاب سراسر خاورمیانه را در برگرفت، بسیاری عقیده داشتند كه آنچه به حضور میلیونی افراد در خیابان‌ها منجر شد، در اصل با حضور 140 نفر، یا حتی كمتر از آن در شبكه‌های اجتماعی مانند توییتر، یوتیوپ و فیس بوك آغاز شد.
وزارت خارجه ایالات متحده، با هدف بهره گیری از قدرت مردمی نهفته در ارتباطات اینترنتی، مبلغ 2 میلیون دلار وام بلاعوض برای طرح "اینترنت چمدانی" اختصاص داده است و با این ادعا كه این طرح جهت یاری‌ رساندن به مخالفان حکومت های منطقه است، آن را براساس فن‌آوری اینترنت موبایل ارائه کرده است.


آیا مضرات طرح اینترنت چمدانی آمریكابیش از مزایای آن است؟
"مایكل پوسنر"، معاون وزیر امورخارجه آمریكا، در جلسه‌ای كه در "بنیاد آمریكای جدید" واقع در واشنگتن دی‌سی ترتیب داده شده بود، گفته بود: "این طرح، بخشی از مقوله‌ای است كه هیلاری كلینتون، وزیر خارجه آمریكا آنرا یک استراتژی مخاطره آمیز برای حل چالش‌های پیش روی فعالین حقوق‌بشر و دموكراسی در شرایط سركوب اینترنت در جهان بر شمرد."
اگرچه اینترنت چمدانی، جهت ممكن ساختن دسترسی مخالفان، به اینترنت، با بكارگیری فن‌آوری عبور از *****ینگ دولتی - كه می‌تواند از طریق تلفن‌های همراه و دیگر وسایل مورد استفاده قرار گیرد - طراحی شده است و به عبور از یارانه‌های میزبان كه دولت‌ها براحتی می‌توانند آنرا غیرفعال نمایند، نیاز ندارد؛ ولی "جان یانگ"، بنیانگذار پایگاه اینترنتی اسناد محرمانه كریپتوم، بر این باور است كه طرح اینترنت چمدانی آمریكا، اهداف دوگانه‌ای را دنبال می‌كند:


"اینترنت چمدانی، این توهم را ایجاد می كند كه می‌توانید از این قطعات الكتریكی بدون ورود به سیستم‌های ملی، استفاده كنید. این امر صحیح است، ولی خارج از محدوده سیستم‌های ایالات متحده نیست.
وی در ادامه می‌افزاید: بهای اینكه شما می‌توانید خارج از حوزه سیستم‌های ملی از اینترنت استفاده كنید، این است كه ایالات متحده آنچه را انجام می دهید نظاره می‌كند و احتمالا بر آنچه در حال انجامش هستید، اعمال نفوذ می‌كند."


بنا به گفته هكرهای گروه ناشناس (Anonymous) فقط این دولت آمریكا نیست كه به جاسوسی مشغول است. این گروه با انتشار 70 هزار ایمیل محرمانه شركتی از وزارت دفاع آمریكا، به افشای این مسئله پرداخت كه برنامه "روماس كوین" برای "تقلب در رسانه‌های اجتماعی" طراحی شده است. این برنامه با استفاده از مدیریت مجازی، امكاناتی را فراهم می‌آورد كه از طریق آن، یك فرد می‌تواند بجای تعداد زیادی از كاربران مختلف اینترنتی ظاهر شود.
براون در این باره می‌گوید: " از جمله باورنكردنی ترین چیزهایی كه از ایمیل های شركت "اچی‌بی‌گری" متعلق به وزارت دفاع فاش شد، برنامه "مدیریت مجازی" است كه در آن نرم‌افزاری مورد استفاده قرار گرفته كه بواسطه آن یك كاربر می‌تواند به جای چندین كاربر غیرواقعی دیگر تبدیل شود."
انزجار بین‌المللی كه از ربوده شدن یك وبلاگ نویس همجنس‌گرا در سوریه بوجود آمد، یك نمونه از كاربردهای واقعی این سیاست است. این در حالی است كه بعدا مشخص شد، در حقیقت این وبلاگ نویس "تام مك مسترز"، مرد متاهل آمریكایی ساكن ادینبورگ است.
یانگ خاطرنشان می‌سازد: بین حمایت از جریان آزاد اینترنت در خارج و در داخل خاك آمریكا تناقض وجود دارد.
"دیوید كامرون"، نخست وزیر انگلیس نیز، غیرفعال ساختن شبكه‌های اجتماعی - كه مورد استفاده معترضین در خلال شورش‌های لندن قرار گرفت - را مطرح كرد.
در پایان "گردون براون" نیز چنین اظهار می‌دارد: "ممكن است كه وزارت خارجه آمریكا، نیت خوبی از طرح چنین برنامه‌ای داشته باشد و ممكن است این برنامه همان چیزی باشد كه مدعی آن هستند، یعنی راهی برای ایجاد جریان آزاد ارتباطات برای افراد بیشتر. ولی مسئله اینجا است كه مهم نیست قصد آنها چه بوده و مهم این نیست كه راه‌حل واقعی برای شهروندان عرب چیست، بلكه مهم این است كه شما موضع دقیقا مخالفی با آنچه در حوزه سیاست نظامی و سیاست خارجی در حال پدیدار شدن است، اتخاذ كرده‌اید.
گفتنی است، تجربه دیوید کامرون و برخی قیام های منطقه نشان داده است، بهره گیری از اینگونه ابزارها، همیشه در راستای اهداف آمریکا عمل نمی کند و گاهی جواب معکوس داده و بر علیه آنان اقدام می کند و آمریکایی ها را به این نتیجه می رساند که باید کنترل بیشتری را بر ابزار های ارتباطی مستولی کنند.


اگر این طرح مخصوص ایران بود این حرف هارو میشد قبول کرد! اما این طرح در همه جهان اجرا خواهد شد حتی خود آمریکا...
 

cheatcc

کاربر سایت
Jan 10, 2009
239
نام
AM!R
اگر این طرح مخصوص ایران بود این حرف هارو میشد قبول کرد! اما این طرح در همه جهان اجرا خواهد شد حتی خود آمریکا...
خب اونها دارن اینکار رو میکنند که نبض تمام کارها رو تو دستشون بگیرن.
حالا چه تو کشور خودشون باشه چه تو ایران.
 

qozmyox

کاربر سایت
Oct 29, 2010
1,661
خب اونها دارن اینکار رو میکنند که نبض تمام کارها رو تو دستشون بگیرن.
حالا چه تو کشور خودشون باشه چه تو ایران.

دوست عزیز اونا همین الانشم به اطلاعات تمام کسایی که چه کشور خودشون باشند چه جای دیگه رو دارند . احتیاجی به اینکارا برای گرفتن نبض ندارند .
 

cheatcc

کاربر سایت
Jan 10, 2009
239
نام
AM!R
دوست عزیز اونا همین الانشم به اطلاعات تمام کسایی که چه کشور خودشون باشند چه جای دیگه رو دارند . احتیاجی به اینکارا برای گرفتن نبض ندارند .
متاسفانه این فکریه که شما میکنید. مثلا کنترل دنیای مجازی کشورمون برای اونها غیرممکن نیست اما دشواره چون باید چند واسطه بینشون باشه
اما اونطوری دیگه مستقیمن دست خودشونه !
حالا اشکالی داره که اونها به قدرتشون اضافه کنند و استحکام ببخشند ؟
 

mohsen7337

کاربر سایت
May 21, 2010
661
نام
mohsen
متاسفانه این فکریه که شما میکنید. مثلا کنترل دنیای مجازی کشورمون برای اونها غیرممکن نیست اما دشواره چون باید چند واسطه بینشون باشه
اما اونطوری دیگه مستقیمن دست خودشونه !
حالا اشکالی داره که اونها به قدرتشون اضافه کنند و استحکام ببخشند ؟

داداش این چیزی که میگی اگر هم (دارم میگم اگر) باشه !! برای ما زیاد فرقی نمیکنی

چون توو گزارش من باید بنویسن ایشون امروز کمی زامبی بازی کردن و گویا bf3 , mw3 و در آخر هم کمی فیلم سینمایی دانلود کردن .

میخوان بفرستنم گوانتانامو !!
 

qozmyox

کاربر سایت
Oct 29, 2010
1,661
متاسفانه این فکریه که شما میکنید. مثلا کنترل دنیای مجازی کشورمون برای اونها غیرممکن نیست اما دشواره چون باید چند واسطه بینشون باشه
اما اونطوری دیگه مستقیمن دست خودشونه !
حالا اشکالی داره که اونها به قدرتشون اضافه کنند و استحکام ببخشند ؟

دشوار تر از رفتن به فضا که نیست .
متاسفانه الان همه یک تصویر خراب از امریکا تو ذهناشون دارند فکر میکنند حالا اونجا چه خبره ، من نمیگم امریکا جای خیلی خوبه همه چیز آزاده و ... . اما میگم که هدف امریکا از این اینترنت داشتند اطلاعات من و شما نیست ، بلکه یکار دیگه میخواد بکنه که جای بحثش اینجا نیست . اگر اطلاعات مارو میخواستند میتونند با یک هزینه کمتر بهش برسند
 

™PersiaWar

کاربر سایت
Aug 8, 2010
614
نام
مجتبی
متاسفانه این فکریه که شما میکنید. مثلا کنترل دنیای مجازی کشورمون برای اونها غیرممکن نیست اما دشواره چون باید چند واسطه بینشون باشه
اما اونطوری دیگه مستقیمن دست خودشونه !
حالا اشکالی داره که اونها به قدرتشون اضافه کنند و استحکام ببخشند ؟
ای بابا شما لااقل برو آواتارت رو عوض که دوستان شک نکنند طرفدار ... هستی!!!:d
هی ما نمی خوایم حرف سیاسی بزنیم ما رو وادار میکنن.
آخه به نظرت بدون فیل---تر کردن اینترنت آزاد گزاشتن دسترسی به دنیای مجازی و رایگان کردن اون در تئوری باعث دزدیدن اطلاعات ما و یا منحرف کردن جوانان و یا به خطر افتادن اسلام :d میشه؟
این خود نظا*+=م هست که از آزاد شدن اینترنت و دسترسی مردم به اطلاعات روز میترسه و حاکم=+یتش به خطر می افته وگرنه تمام دنیا روز به روز دارن اینترنشون رو پر سرعت تر میکنن و فیل+تری هم اعمال نمیکنن و حاکمی+ تشون هم یه خطر نمیافته.
اینترنت مثل کشور های دموکرات یک فضای آزاد هست که هرکی باید واس خودش تصمیم بگیره ازش چگونه استفاده میکنه نه اینکه دولت بیاد بگه تو که نمیفهمی چجوری استفاده کنی ما باید واست سایت هایی که بدن(واس دولت بد هست) رو محدود کنیم تا تو به خطر نیوفتی(دولت به خطر نیوفته)!!!:d
واقعا برای کسایی متاسفم که هنوز از سیاست های نظا*م مطلع نیستن و فکر میکنن تمام دنیا دشمن ماست و ما این وسط آمریکا و اروپا میخوان سر به تن ما نباشه.واقعا متاسفم.دید شما ها نسبت به دنیا خیلی محدود هست.
 
  • Like
Reactions: aliatlas

sergeant fenix

کاربر سایت
Sep 11, 2009
1,467
نام
Babak
واقعا کشور ما از یه اینترنت بی سانسور میترسه ؟ هنوز هیچی نشده دست و پا ها به لرزه افتاده lol
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
دوستان بحث رو منحرف نکنید لطفا.
یه چیزهای برای همه روشن هست پس لازم نیست در موردش بحث کنیم! منو برای یک امضا 1 ماه از سایت بن کردن! نذارین این تاپیک رو ببندن که هیچ برای خودتونم مشکل پیش بیاد. تا قبل از اینکه خبری بشه خدتون پست هاتونو پاک کنید.
مخلصتون هستم ناراحت نشید.
 

Good Guy Greg

کاربر سایت
Jan 13, 2011
4,407
نام
حمید ؟ تبرکه !
ای بابا شما لااقل برو آواتارت رو عوض که دوستان شک نکنند طرفدار ... هستی!!!:d
هی ما نمی خوایم حرف سیاسی بزنیم ما رو وادار میکنن.
آخه به نظرت بدون فیل---تر کردن اینترنت آزاد گزاشتن دسترسی به دنیای مجازی و رایگان کردن اون در تئوری باعث دزدیدن اطلاعات ما و یا منحرف کردن جوانان و یا به خطر افتادن اسلام :d میشه؟
این خود نظا*+=م هست که از آزاد شدن اینترنت و دسترسی مردم به اطلاعات روز میترسه و حاکم=+یتش به خطر می افته وگرنه تمام دنیا روز به روز دارن اینترنشون رو پر سرعت تر میکنن و فیل+تری هم اعمال نمیکنن و حاکمی+ تشون هم یه خطر نمیافته.
اینترنت مثل کشور های دموکرات یک فضای آزاد هست که هرکی باید واس خودش تصمیم بگیره ازش چگونه استفاده میکنه نه اینکه دولت بیاد بگه تو که نمیفهمی چجوری استفاده کنی ما باید واست سایت هایی که بدن(واس دولت بد هست) رو محدود کنیم تا تو به خطر نیوفتی(دولت به خطر نیوفته)!!!:d
واقعا برای کسایی متاسفم که هنوز از سیاست های نظا*م مطلع نیستن و فکر میکنن تمام دنیا دشمن ماست و ما این وسط آمریکا و اروپا میخوان سر به تن ما نباشه.واقعا متاسفم.دید شما ها نسبت به دنیا خیلی محدود هست.
این حرفی که زدی منطقی هست ولی آمریکا و اروپا هم میخوان که سر به تنه ما نباشه !!!
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر