رفقا، انتشار دمو روی PSN هیچوقت یکی از گزینه ها نبوده و نیست. زمانی که اعلامیه دموی عمومی تو غرفه PAX اومد و هنوز کرونا روند ساخت بازی رو دچار تغییر نکرده بود، من و خیلیای دیگه از کامیونیتی منیجرهای ناتی داگ راجب انتشار دمو روی psn میپرسیدیم و جوابی که از همشون میگرفتیم یکی بود: "وقتی که برای عرضه دمو میذاریم رو باید صرف ساخت بازی بکنیم." یعنی تو شرایطی که توسعه بازی به شکل همیشگی پیش رفته هم چنین چیزی تو برنامه نبوده، چه برسه به الان که با یه سری چالشای جدید روبرو هستن و همه دارن از خونه هاشون رو بازی کار میکنن.
نکته مهم دیگه اینه که سونی تو چندسال اخیر همیشه برای بازی های انحصاریش (حتی تو لول دیزگان) موقع عرضه یه سری تور مارکتینگ گذاشته. اگه اینارو دقیق دنبال نکردید، افراد مهم استودیو نزدیک به عرضه بازی (بعد از گلد شدن) بلند میشن به شهرای بزرگی مثل برلین و میلان و هزار جای دیگه سفر میکنن. اینا چند ساعتی رو با طرفدارا وقت میگذرونن و تا خرخره کامیونیتی اون منطقه رو هایپ میکنن.
حتی یادمه بارلاگ میگفت یه بخشی از بازیو هم جلوشون پلی میدیم تا دیگه حجت رو تمام کنیم.
قطعا همه این برنامه ها و چیزایی که برای مارکتینگ میدانی در نظر گرفته بودن فعلا پر شده رفته رو هوا. اینکه بگیم هیچکدوم مهم نیستن و مردم بازی رو هرجور شده میخرن هم بنظر من خیلی غلطه.
یعنی ما و امثال ما که میخریم، ولی نزدیک انتشار انحصاری های بزرگ پلی استیشن سونی یه جوی به وجود میاره که بشدت روی کسایی که دنبال چنین بازیایی نیستن هم تأثیر میذاره.
خلاصه که منم اندازه همتون منتظر بازی نشستم (اتفاقا همین چند هفته پیش نسخه اول رو ریپلی کردم تا آماده نسخه دوم باشم) ولی اگه جای سونی بودم، نمیتونستم بیخیال این همه برنامه هایی که ریختم باشم و یهو تو این وضعیت بازی رو منتشر کنم.