Lightning Returns: Fnal Fantasy XIII یک عنوان اکشن با تم ماجراجویی خواهد بود!

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,208
نام
ماکان
خوب طبق قولی که SE داده بود دیروز آخرین قسمت از پروژه FNC یعنی Lightning Returns تو مجله فامیتسو با جزییات بیشتر معرفی شد و امروز ترجمه ان به انگلیسی به دست ما رسید که می‌تونید قسمت های مهم مقاله اصلی رو در ادامه بخونید!


logo.jpg





  • بازی در مرحله ساخت به سر می‌بره و 30٪ از ان تموم شده.


  • برخلاف XIII-2 بازی دارای Multiple Ending نیست و در نهایت تنها یک پایان شاد (Happy Ending) در انتظار Lightning و ما هست! (دیالوگ مرموز آخر بازی: عمو جون کلاس چندمی؟)


  • Final Fantasy XIII یک بازی "داستان محور" (Story Driven) بود، یعنی به این معنی که داستان و روایتش موتور محرک بازی و وقایعش بود، Final Fantasy XIII-2 در مقابل یک بازی "شخصیت محور" (Character Driven) بود، به این معنی که ما مثل شخصیت‌های بازی و از نگاه ان‌ها با داستان آشنا می‌شدیم و کنش ما با بازی به واسطه ان‌ها بود. اما Lightning Returns یک بازی "محیط محور" (World Driven) هست (یا پیغمبر!)، یعنی محیط‌های چهار گانه دنیای Novus Partus محور اصلی وقایع داستانی هستن و اصلی ترین تم و جریان داخل گیم‌پلی تحت تاثیر سفر در این محیط‌ها و گشت و گذار در ان‌ها طراحی شدن! (یه بار دیگه یا پیغمبر!)


  • گذشت هر روز در دنیای NP معادل با 1 تا 2 ساعت در دنیای واقعی هست. خوب بازی هم که داستان Lightning و دنیا رو توی 13 روز باقی مونده ازش تعریف می‌کنه. در نتیحه می‌شه گفت گیم‌پلی استاندارد بازی در بهترین حالت 26 ساعت هست. البته تو گیم‌پلی بازی مواردی وجود داره که با انجام ان‌ها (توضیح بیشتر در ادامه) زمان حیات جهان افزایش پیدا می‌کنه و در نتیجه می‌شه گفت گیم‌پلی بازی چیزی نزدیک به 30 ساعت خواهد بود. (زمان مفید برای تموم کردن داستان و بدون توجه و محسابه زمان لازمه برای گرفتن تروفی‌ها و یا انجام کامل ماموریت‌های جانبی احتمالی)


  • ماموریت‌های جانبی و اضافات زیادی (از جمله مینی گیم) وجود داره که تموم کردن ان‌ها ساعت‌های زیادی رو می‌طلبه. ممکنه تنها تموم کردن یه مپ بازی خودش چند ده ساعت زمان بخواد!


  • تو دنیای NP ما شخصیت‌های زیادی رو از XIII-2 خواهیم دید چون نیروی Chaos که آخر XIII-2‌ آزاد شد باعث شده مردم دیگه رشد نکنن و پیر نشن! (دلیل از این مسخره‌تر؟)


  • دنیای Novus Partus همونطور که قبلا هم گفته شد چهار بخش داره که دوتای ان‌ها محیط‌های طبیعی (جنگل و ساحل دریا) و دو تای دیگه محیط شهری (شهر صنعتی و قلعه‌های گاتیک) دارن. (یعنی به عبارت ساده‌تر همون محیط‌های XIII و XIII-2 یه دست رنگ خورده می‌شه و به اسم محیط جدید دوباره به ملت انداخته میشه! جنگل همون Grand Pulse هست، ساحل همون Boodham، محیط های شهری کپی برابر اصل شهر Academia 400AF و قلعه‌های گاتیک هم قطعا همون فضای دنیای اترو).


  • گفته شده که در لحظه آغاز داستان LR تنها 13 روز به پایان جهان مونده اما این زمان متغیره. یعنی گیمرها می‌تونن با تصمیماتشون این زمان رو کم یا زیاد کنن. به عنوان مثل کمک کردن به مردم باعث افزایش زمان عمر جهان می‌شه اما اعمال شیطانی نتیجه عکس و معکوس داره. این زمان توسط یه ساعت غول پیکر (احتمالا ساعت شنی) محاسبه می‌شه و اعمال خوب به منزله اضافه شدن شن و اعمال منفی به منزله کاهش ان هست! (خداییش این ایده از تراوشات ذهنی کدوم ابلهی هست؟)


  • و اما شاهکار قضیه این هست که LR یک اکشن محض مثل Kingdom Hearts: Birth by Sleep هست! یعنی خبری از Party و مهم‌تر از ان Command Menu تو بازی نیست! Lightning تنها شخصیتی هست که شما می‌تونید کنترلش کنید و بازی بیشتر یک تم ماجراجویی (یا پیغمبر به توان 2!!) داره! اما گیم‌پلی ان کماکان مبنی بر سیستم ATB هست یعنی اینکه دقیقا مشابه BbS برای هر کدوم از دکمه‌های دسته یه سری Command به صورت پیش فرض تعریف می‌شه و مثلا فشردن مثلث برابر با Attack یا مربع برابر با Magic هست! (WTF؟)


  • در طول صحنه‌های نبرد شما به راحتی می‌تونید تغییر مکان بدید، ضربات حریف رو دفاع کنید و مثل یک بازی اکشن مبارزه کنید! (اظهار تاسف و تاثر) خیلی از المان‌های گیم‌پلی هم مبتنی بر زمان هست که حالا یعنی چی کسی نمی‌دونه!


  • Lightning در این بازی یک شخصیت خیلی مهم و نقشی حیاتی در آینده جهان داره!



  • Codec های MGS رو یادتون هست؟ خوب تو این بازی Hope از طریق Wireless با Lightning در ارتباطه (ای شیطون!) و راهنماییش می‌کنه! (Lightning یا فرمانده مارکوس آیا؟)+(دقت کردید Hope یه ملیون سالشه؟)


  • ساعت غول پیکری که ازش اسم بردیم همیشه زمان باقی مونده برای دنیا رو نشون می‌ده و شما می‌تونید به مراجعه به ان ببینید کارهایی که انجام دادید باعث بروز چه تغییراتی در ان شده!


من در خصوص توضیحات ارایه شده و این قسمت از بازی هیچ توضیحی ندارم جز اظهار تاسف و تاثر برای مرگ سری محبوبم که اتفاقا یکی از بهترین‌ها هم بود.

Final Fantasy
R.I.P
 

Zack_Fair

کاربر سایت
Mar 16, 2010
1,745
خوشا به حال شما که صدها ساعت عمرتون رو بیشتر از ماها جلو کنسولتون ریختید دور (شایدم ریختید توی حساب بانکیتون و دارید سودشو میگیرید :laughing:)
نظر من در مورد همون یک نسخه ی اکشن بازی اینه:
آشغالی بیش نبود !
مشکلی هست برو جلو آینه با خودت حلّش کن !!!!!
موقعی كه من FF VII رو اولين بار زدم بچه مقطع راهنمایی بودم، نيازی نبود كه كار كنم. ضمنا فكر كنم زياد تو حس فروم هستيد الان و يادتون رفته اينجا بحث چيه كه از اين در كار، دنيای واقعی و... مغلطه می فرماييد، چون اصلا اين جور حرفها به موضوع تاپيك مربوط نيست:) بگذريم.
كسی ارزش دنباله های FF VII رو می فهمه كه FF VII رو تموم كرده باشه و داستانش رو كاملا فهميده باشه. هميشه نمره ملاك خوب يا بد بودن چيزی نيست.
بار اولی كه رو پلی1 رفتم كلا بازی رو تموم نكردم، ولی بعدها كه بازی رو رفتم اصلا وينسنت رو پيدا نكردم...(وينسنت و يوفی رو اگه اشتباه نكنم می شد پيدا نكرد)
همين شد كه اين شخصيت برام مرموز شد و شديدا رفتم تو كفش.
شما خواهشا در مورد آشغال بودن اين بازی اين طوری دستور صادر نكنيد، اونم تو اين تاپيك. بخاطر يه شخصيت وينسنت ولنتاين كل فن های FF اين بازی رو دوست دارند.
منم مشكلی ندارم، اصولا آدم بايد طلب داشته باشه و بعد...:) (اندرستود؟:D)
ضمنا اصلا Dirge of Cerberus كوچكترين ربطی به اين بازی و بحث اينجا نداره!
حالا اين بحث چيه نمی فهمم! كسی تفاوت Dirge of Cerberus و Crisis Core رو می دونه بياد ترجمه كنه حرفامو لطفا:D
بحث در مورد تم اکشن بود نه سبک اکشن :biggrin1: حالا اینا بازی رو از سبک اصلی خودش خارج کردن ولی با این حال Lightning Returns یه اکشن ادونچر باشه خیلی بهتر از اینه که شوتر باشه و اکشن ادونچر بودنش برای من جذابتره (نسبت به شوتر بودنش).
اكشن H&S با تم RPG با شوتر محض زمين تا آسمون فرق می كنه.
كلا هم نفهميدم نظر شما چی شد آخر!:D
 
آخرین ویرایش:

koorosh sh

کاربر سایت
Dec 10, 2008
7,968
بلاه بلاه بلاه ...
من هیچی از فاینال نمیدونم، شخصیت هاشم نمیشناسم
چون علاقه ای بهش ندارم، چیزیو هم از دست ندادم، نقطه ضعفی هم از بابت بی تجربگیم نسبت به فاینال توی تجربه ی گیمری خودم حس نمیکنم !
این که شما استادی فاینالی و هم شاگردش نیستم هم قبول، ادعایی نکردم !
اما باز بگم که من اون عنوان رو تجربه کردم، چون سبکی که با دیدنش حالت تهوع بهم دست میده رو نداشت (JRPG، با عرض شرمندگی به خاطر اهانت به قدّیس شما)
و برام مثل همون فاینال های سابق بود
حالا خیلی دوست داری فکر کنی فکت صادر کردم یا دستور دادم که بخوای صرفا یه جوابی بهم بدی، قبلا گفتم، برو جلو آینه ...
نظر بنده اینه
شما یه چندین ساعتی مینازی که ریختی جلو فاینال، منم گفتم شاید از بابتش بهت سودی چیزی واگذار میشه که بهش افتخار میکنی، ربطی به دنیای فروم و خارج و زیر و روش نداشت.
صبح امتحانی فکر ادمو مخدوش میکنن ها !!!
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,564
نام
محمد
اكشن H&S با تم RPG با شوتر محض زمين تا آسمون فرق می كنه.
كلا هم نفهميدم نظر شما چی شد آخر!:biggrin1:
کامنت اول من رو یه دور دیگه بخون :D گفتم FF با تم اکشن قبلا هم داشتیم و به نظرم نتیجه ـش خیلی هم بد نبوده. میدونم سبکشون به طور کلی با هم متفاوته، ولی بیشتر منظورم خارج شدن از سبک اصلی JRPG و رفتن به سمت اکشن هست. بازم میگم اکشن ادونچر باشه خیلی هم عالیه، اگه شوتر محض بشه نمی تونه موفقیت خاصی کسب کنه.
 

SHePArd

کاربر سایت
Mar 7, 2010
1,549
نام
کاماندر شپارد A.K.A آوسام
یعنی الان بازی گیم پلیش حالت Crisis Core ـه ؟ چطوریه گیم پلیش ؟ یه لینک تریلر بدون قیلطر به من بدید :( :d
 

SerJ TanKiaN

کاربر سایت
Aug 26, 2012
410
نام
پویا
نظر من در مورد همون یک نسخه ی اکشن بازی اینه:
آشغالی بیش نبود !
مشکلی هست برو جلو آینه با خودت حلّش کن !!!!!

شما می‌تونی نظرتو برای خودت نگه داری، اینجا تاپیک نظر دادن درباره‌ی این بازی نیست.

بلاه بلاه بلاه ...
من هیچی از فاینال نمیدونم، شخصیت هاشم نمیشناسم
چون علاقه ای بهش ندارم، چیزیو هم از دست ندادم، نقطه ضعفی هم از بابت بی تجربگیم نسبت به فاینال توی تجربه ی گیمری خودم حس نمیکنم !

پس اینو قبول داشته باش هیچکی نظرت رو به گیسوی بدنش هم حساب نمی‌کنه:d اصلاً دلیلی نمی‌بینم بیای اینجا واسه خودت شاخ و شونه بکشی.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

به عنوان Spin - Off می‌شه تا حدی تحملش کرد:d
 

vayne solidor

کاربر سایت
Jan 12, 2007
1,966
نام
حسین
موقعی كه من FF VII رو اولين بار زدم بچه مقطع راهنمایی بودم، نيازی نبود كه كار كنم. ضمنا فكر كنم زياد تو حس فروم هستيد الان و يادتون رفته اينجا بحث چيه كه از اين در كار، دنيای واقعی و... مغلطه می فرماييد، چون اصلا اين جور حرفها به موضوع تاپيك مربوط نيست:) بگذريم.
كسی ارزش دنباله های FF VII رو می فهمه كه FF VII رو تموم كرده باشه و داستانش رو كاملا فهميده باشه. هميشه نمره ملاك خوب يا بد بودن چيزی نيست.
بار اولی كه رو پلی1 رفتم كلا بازی رو تموم نكردم، ولی بعدها كه بازی رو رفتم اصلا وينسنت رو پيدا نكردم...(وينسنت و يوفی رو اگه اشتباه نكنم می شد پيدا نكرد)
همين شد كه اين شخصيت برام مرموز شد و شديدا رفتم تو كفش.
شما خواهشا در مورد آشغال بودن اين بازی اين طوری دستور صادر نكنيد، اونم تو اين تاپيك. بخاطر يه شخصيت وينسنت ولنتاين كل فن های FF اين بازی رو دوست دارند.
منم مشكلی ندارم، اصولا آدم بايد طلب داشته باشه و بعد...:) (اندرستود؟:D)
ضمنا اصلا Dirge of Cerberus كوچكترين ربطی به اين بازی و بحث اينجا نداره!
حالا اين بحث چيه نمی فهمم! كسی تفاوت Dirge of Cerberus و Crisis Core رو می دونه بياد ترجمه كنه حرفامو لطفا:D

اكشن H&S با تم RPG با شوتر محض زمين تا آسمون فرق می كنه.
كلا هم نفهميدم نظر شما چی شد آخر!:D
البته ربطی به تاپیک نداره اما وینست توی 7 جزو کاراکترهای مخفی بود که تو زیرزمین nibelheim توی یه تابوت بود .داستان وینست توی فاینال 7 فقط تو این خلاصه میشه که عاشقه لوستریا هست که یه جورایی مادر sephiroth محسوب میشده.
ولی واقعا راست میگه مثلا توی فاینال 7 وقتی zack را نشون میده چیز زیادی دربارش نمیگه اما بعدا که crisis core را میری تازه میفهمی داستان چه خبره.
این همه گفتم که نتیجه گیری کنم یادش بخیر دوران نقش افرینی های کلاسیک چه دورانی بود بازی هایی که هر کدومشون به این همه اشغال هایی که به عنوان rpg به خورد مردم میدن می ارزید:((
 

FF-Zack Fair

کاربر سایت
Sep 9, 2008
291
نام
مجید
بازی از وقتی به بیراهه رفت که XII , XI منتشر شدن و کلا سبک و سیاق بازی رو منحرف کردن
این بازیهایی که الان میبینیم دست پخت اون روزهای اسکوار هستند
چیزی نمیتونم بگم جز افسوس خوردن برای محبوبترین سری بازیهای عمرم.
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,208
نام
ماکان
ممد ایلو واتار یه لطفی بکن وقتی طرفداران FF اعصاب معصاب ندارن از خودت تز نده! وگرنه یه پویزن میزنم روت کلا آهنگ پیدایش هستیت یادت بره! یه جان سفیروث قسم!


اینو بخونید:

forum.bazicenter.com/thread67665/

دیگه از این له تر؟
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,564
نام
محمد
ممد ایلو واتار یه لطفی بکن وقتی طرفداران FF اعصاب معصاب ندارن از خودت تز نده! وگرنه یه پویزن میزنم روت کلا آهنگ پیدایش هستیت یادت بره! یه جان سفیروث قسم!


اینو بخونید:

forum.bazicenter.com/thread67665/

دیگه از این له تر؟
من دلم میخواد از این بازی خوشم بیاد، مشکلیه؟ تو دلت میخواد خوشت نیاد، ولی حق نداری به من بگی از چی خوشم بیاد و از چی خوشم نیاد، آره قربونش :D تعریف خاصی هم از بازی نکردم که جوش میاری، فقط فکر می کنم برای من بازی خوبی میشه :D
 
آخرین ویرایش:

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,208
نام
ماکان
من فقط آرزو میکنم مثلا Forza یه Spin Off در سبک fps بده یا مثلا شماره بعدی AW بیاد platformer بشه من بیام از بازی جدید و تغییر سبک تعریف کنم دهن شما آسفالت بشه بخندیم!:D

خداوند SE رو لعنت کناد که مارو گیر شماها انداخته!:D
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,564
نام
محمد
من فقط آرزو میکنم مثلا Forza یه Spin Off در سبک fps بده یا مثلا شماره بعدی AW بیاد platformer بشه من بیام از بازی جدید و تغییر سبک تعریف کنم دهن شما آسفالت بشه بخندیم!:D

خداوند SE رو لعنت کناد که مارو گیر شماها انداخته!:D
آخه من کجا از بازی تعریف کردم؟ :D گفتم حالا که از سبک اصلیش دور شده امیدوارم حداقل یه اکشن ادونچر خوب باشه، باز بهتر از اینه که یه اکشن ادونچر بد باشه :D البته میدونم اگه بازی خوبی بشه و فروش خوبی هم بکنه شاید SE وسوسه بشه بازم FF این مدلی بسازه و طرفدارهای بازی از این میترسن ولی خب این چیزیه که دیگه دست من و تو نیست :D مثال هات هم خیلی باحال بود به جون ماکان :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر