Gears Of War: Judgment (پست اول حتما خوانده شود)

.:ab:.

کاربر سایت
Mar 29, 2011
1,486
نام
محمد
خوب ما هم بلاخره موفق شدیم بازیرو بازی کنیم از نظر گیم پلی اگه بررسی کنیم باید گفت که طراحی مرحلش واقعا ضعیفه یعنی هیچ چیز خاصی نداره . به هیچ وجه از مکانیزمای جذاب نسخه های قبل تو این بازی خبری نیست البته اکشن بازی روون تر و بهتر شده اما تو بخش جاجمنت از یه جایی به بعد احساس میکنی که دیگه بازی چیزی برای عرضه نداره و افتاده تو دام تکرار چیزی که تو گیرزای قبلی سابقه نداشت و ایده های کلیف و تیم فوق العاده ی اپیک بازیرو نجات داده بود از کارگردانی فوق العاده چینش مراحل جذاب و سکانسای سینمایی نسخه های اصلی اینجا خبری نیست و همین بازیرو خراب کرده البته هنوزم گیم پلی گیرز انقدر خوب کامل بینقص و بی رقیبه و انقدر مکانیزمای گیم پلی جذاب ساخته و پرداخته شدن از نسخه ی اول که اگه بازی شمارو تو یه محیط خشک و خالی ول کنه بازم میشه تحملش کرد کلا از نظر گیم پلی واقعا واسه ی ادامه ی سری نگران شدم خالق سری و همه کاره ی بازی رفته و مشخص نیست چه بلایی سر بازی میخواد بیاد گیرز بدون کلیف مثل متال گیر بدون کوجیماست واقعا همه کاره ی بازی بود و ایده هایی که تو هر نسخه میداد باعث میشد بازی هر نسخه جذاب تر بشه اما جدا از گیم پلی گرافیک بازی عالیه یعنی بدون هیچ شکی بین تمام بازیای مدعی این نسل از نظر گرافیکی و روی کنسول بی ایراد ترینه نه باگی داره نه افت فریمی داره نه خبری از پارگی تصویر هست و نه بافتای گوشه دار شاید از نظر بصری جذاب ترین بازی نسل نباشه و کرایسیس3 یا گاد آو وار اسنشن یا آنچارتد 3 گرافیکای جذاب تر و خوش رنگ و لعاب تریو نشون بدن اما به هیچ وجه به اندازه ی جاجمنت بی ایراد و بی نقص نیستن و کاری که اپیک تو این نسخه کرده خیلی با ارزشه یه گرافیک فوق العاده سطح بالا هم از نظر تکنیکی و هم از نظر هنری اما بدون ایراد نورپردازی بازیم که بدون شک تو قله ی نورپردازیای این نسل قرار داره یه سری افکتاییم داره که واقعا متعلق به این نسل نیست و آدم احساس میکنه گوشه از قدرتای آنریل 4 رو تو بازی داره میبینه مثل اون افکتی گرد و خاکی که همه جارو گرفته و برد میگه این شن و گردو خاک رو سلاحامونم نشسته تو ابتدای یکی از مراحل اول بازی یا افکت آتیش و آب بازی یا افکت برف بازی که با باد همراه میشه یا رقص ذرات و گرد و خاک تو نور که عالین draw distance بازیم خیره کنندست در کل شاید نشه بهش گفت بهترین گرافیک این نسل یعنی شاید از نظر بصری بهترین نباشه اما بدون هیچ شکی بدون ایراد ترینه اونهمه انفجار اونهمه کاراکتر که هوش مصنوعی فوق العاده ایم دارنو بدون افت فریم رندر کردن دست کمی از معجزه نداره میشه گفت از نظر گرافیکی فراتر از انتظار اما از نظر گیم پلی طراحی مراحل داستان و کارگردانی بازی و روایت داستان خیلی پایین تر از انتظارات ظاهر شده بازی و امیدوارم اگه برای بازی ادامه ای میخواد تولید بشه یه تجدید نظری تو ساختش انجام بدن تا تو دام تکرار نیفته بهترین و بی ایراد ترین TPS تاریخ
 
آخرین ویرایش:

Sierra-117

کاربر سایت
Jan 18, 2012
900
نام
سامان
این همه به بچه ها گفتیم با دیسک 97 درصد بازی نکنید احتمال خطر هست خودم گریبان گیر شدم:d
اقا کیا با دیسک 97 لایو زدن؟!طوری که نشده تا الان؟!من الان بازی کنم؟!تو گیم دیتیلز هم عکس GeoW3 هستا!
خوب سخته 15 روز صبر کنم!:d
 

NaViiDii

God Of War
کاربر سایت
Jan 4, 2009
15,103
نام
نـــــــویـــــــــد
این Overrun واقعا عالیه . یه تیم غولی تشکیل داده بودیم ملت رو کاملا قفل کرده بودیم . اکثر بازی ها سر همون اولین E-hole نگهشون میداشتیم و نوبت خودمون میشد 3سوت 3تا Base رو جمع میکردیم :d
این شاتگان زدنش هم خیلی عالی شده . من بارها شده مبارزه از نزدیک یاره لنسر بسته روم اما یه تیر دقیق زدم کاملا پوکیده . خیلی عجیبه تو مدهای دیگه غیر از Overrun خیلی کم پیش اوده ببینم ملت با چیزی غیر از Gnasher بیان . با بقیه اسلحه ها هم بیان راه داره برای مقابله
اون Frag پرتاب کردنم که گفتم واقعا عالی شده . وقتی 2نفر جلوت لنسر بستن روت خیلی راحت LB میزنی خلاص :d
تمام سلاح های جدید رو هم دوست دارم . هم Markza هم اون یکی BreechShot که برای اولین Special Event هم ازش استفاده کرده بودن
اسکین کاراکترها هم خیلی خوبه حال میده . آخریش که آنلاک کردم اسکین Gold هستش جالبه :d اسکین اسلحه ها هم خیلی بهتر از 3 شده . خیلی بیشتر به چشم میاد
اون مپی هم که داخلش هلیکوپتر داره و میشه سوار شد هم جالبه هم اینکه کیل گرفتن باهاش سخته . چون خیلی خیلی کم پیش میاد وقتی کسی سوارش میشه ملت برن گوشه ی مپ تا بتونه بزنه . بهدم راحت میشه با BoomShot زد یارو رو :d
Survival هم خیلی خوبه . اولش فکر میکردم به اندازه ی Horde حال نده اما به شدت چسبید

در کل به من یکی بدجوری داره حال میده و خیلی خوشحالم که تغییرات زیادی داخل بازی ایجاد کردن با توجه به اینکه عنوان اصلی نیستش
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ

فرخ داری الکی به خودت دلداری میدی.

من قویا معتقدم که فرانچایز گیرز قشنگ به F رفت.سازنده و خالق این بازی کلیف بود.اینو که قبول داری؟یعنی گیرز مدیون کلیفی بود.همه چیزش رو از کلیف داشت.حالا با رفتن کلیف فکر میکنی دیگه چه چیزی از گیرز باقی بمونه؟جز تکرار،تکرار و بازم تکرار.

یادته زمانی که وست و زامپلا از اکتی جدا شدن،با همدیگه چقدر بحث میکردیم؟من میگفتم Cod میوفته توو سرازیری و دیگه نمیتونه اون بازی سابق بشه.چون سازندگانش رفتن.ولی تو هی میگفتی نه و معتقد بودی رفتن وست و زامپلا تاثیری نداره.اما دیدی که حرف من درست شد و Cod قشنگ افتاده توو سرازیری.مطمئن باش گیرز هم به همین سرنوشت دچار میشه.

حسین دوست دارم قشنگ با دقت بخونی دارم چی میگم ! کارگردان اصلی بازی که روی بازی باشه مهمه و بهتره ولی این حرفت کاملا اشتباهه روی بازی مثل گیرز که بسیار بزرگ هستند اینطوری سر به هوا ولش نمیکنن ! مخصوصا اون بازی یه بازی بسیار مهم انحصاری باشه ! مثل بازی Halo که دیگه سازندگانش بالا سرش نیستند یعنی تو اپیک اگه چندتا تن وجود نداشته باشه تو بازی هیلو یه تیم خداحافظی کرده !

مثل سانتا مونیکا که اومد این God of War: Ascension را ساخت و میانگینش شد 8 حالا با حساب اینکه خود سازنده اصلی بازی را ساخته با مقایسه با این که جاجمنت را pcf که سازنده اصلیش نساخته . الان باید بگی اگه GOW4 در کار باشه گند میزنن بهش ؟!
اولا این بازی را PCF ساخته یعنی انتظار نداشته باش که همون اول بتونن چیزی در حد کیفیت EPIC در بیارن .
دوما گیرز جاجمنت کلا یه روال دیگه تو گیم داره یعنی مثل سری های سابق نیست که بخوای مقایسش کنی ولی برات گفتم برو قسمت AFTERMATCH را بازی کن دقیقا همون حال و هوا و گیم پلی سری بازی حفظ شده و فوق العادست و این نشون میده پس قشنگ میتونن کیفیت بازی را نگه دارند .

حرفه تو مثل اینه الان جناب بنز و دخترش مرسدس دهه ها قبل از این دنیا پا گذاشتند بیرون ولی الان بنر , بنز نیست ؟! یا جناب اقای فورد ؟ از ماشین پورشه بگیر تا فراری و ......... الان اینها کیفیت خودشون را ندارند ؟! یا از ماشین Rolls-Royce که میاد BMW تصاحبش میکنه ولی با همکاری تیم BMW شاهکاری مثل فانتوم را میسازن !
از محصولا ت الکترونیکی بگیر و.......... هم همینطوره .
بالاخره تکنولوژی تو هر صنعتی که وجود داره از بازی بگیر تا محصولات الکترونیکی و ماشین الات و......... یه فرد بسیار مهم اون برند را خلق میکنه و به شهرتش میرسونه قرار نیست با رفتن اون فرد دیگه اون شرکت ویران بشه ! چون اون خلاقیت که تو هر کمپانی پیاده میشه طبق همون اصول و برنامه ریزی هر فردی داخل کمپانی بشه اون روال را ادامه میده .

الان بازی های بزرگی مثل gears نیاز به سرمایه و وقت گذاشتند روش داره اگه این ها را رعایت کنن مطمن باش کیفیت بازی حفظ میشه کلا تو گیرز جاجمنت را اصلا نباید ربطش به سری بدی و مقایسش کنی که بگی چه بلایی سر شماره ۴ میاد .
 
آخرین ویرایش:

гадюка

کاربر سایت
Jul 21, 2008
3,980
نام
رضا
دوستان یه جای خنده دار گیر کردم.
اونجایی هستش که باید 10 تا تخم رو پیدا کنی و از بین ببری.من 9 تاشو پیدا کردم ولی هرچی میگردم نمیتونم 10 رو پیدا کنم.الان هم داخل اون سوله بزرگه هستم.تمام اون 1000پا ها رو کشتم،نه دهمین تخم پیدا میشه و نه معلوم نیست که باید کجا برم.:|کسی میدونه باید چیکار کنم!!:-/
 

NaViiDii

God Of War
کاربر سایت
Jan 4, 2009
15,103
نام
نـــــــویـــــــــد
دوستان یه جای خنده دار گیر کردم.
اونجایی هستش که باید 10 تا تخم رو پیدا کنی و از بین ببری.من 9 تاشو پیدا کردم ولی هرچی میگردم نمیتونم 10 رو پیدا کنم.الان هم داخل اون سوله بزرگه هستم.تمام اون 1000پا ها رو کشتم،نه دهمین تخم پیدا میشه و نه معلوم نیست که باید کجا برم.:|کسی میدونه باید چیکار کنم!!:-/
من خودم یکی رو پیدا نکرده بودم برگشتم دیدم جایی که اسله و تیر برمیداری همون اول سمت راست اون گوشه قرار داره بعدشم باید بری انتهایی راهرو یه در هستش
 

гадюка

کاربر سایت
Jul 21, 2008
3,980
نام
رضا
من خودم یکی رو پیدا نکرده بودم برگشتم دیدم جایی که اسله و تیر برمیداری همون اول سمت راست اون گوشه قرار داره بعدشم باید بری انتهایی راهرو یه در هستش
من تو قسمت اول همون جایی که شما میگی 9تاشو پیدا کردم و ازبین بردم.الان داخل سوله بزرگه هستم.قطعا باید اخریش اونجا باشه دیگه ولی نمیدونم کجاس.:d:|چون هرچی گشتم سوله رو پیدا نکردم.
 

NaViiDii

God Of War
کاربر سایت
Jan 4, 2009
15,103
نام
نـــــــویـــــــــد
من تو قسمت اول همون جایی که شما میگی 9تاشو پیدا کردم و ازبین بردم.الان داخل سوله بزرگه هستم.قطعا باید اخریش اونجا باشه دیگه ولی نمیدونم کجاس.:d:|چون هرچی گشتم سوله رو پیدا نکردم.

آهااا یه ناحیه رفتی به جلو ؟!!! نه 10تاش همون جای اول بود :d
 

u.s.a

کاربر سایت
May 19, 2009
15,155
نام
حسین
حسین دوست دارم قشنگ با دقت بخونی دارم چی میگم ! کارگردان اصلی بازی که روی بازی باشه مهمه و بهتره ولی این حرفت کاملا اشتباهه روی بازی مثل گیرز که بسیار بزرگ هستند اینطوری سر به هوا ولش نمیکنن ! مخصوصا اون بازی یه بازی بسیار مهم انحصاری باشه ! مثل بازی Halo که دیگه سازندگانش بالا سرش نیستند یعنی تو اپیک اگه چندتا تن وجود نداشته باشه تو بازی هیلو یه تیم خداحافظی کرده !

مثل سانتا مونیکا که اومد این God of War: Ascension را ساخت و میانگینش شد 8 حالا با حساب اینکه خود سازنده اصلی بازی را ساخته با مقایسه با این که جاجمنت را pcf که سازنده اصلیش نساخته . الان باید بگی اگه GOW4 در کار باشه گند میزنن بهش ؟!
اولا این بازی را PCF ساخته یعنی انتظار نداشته باش که همون اول بتونن چیزی در حد کیفیت EPIC در بیارن .
دوما گیرز جاجمنت کلا یه روال دیگه تو گیم داره یعنی مثل سری های سابق نیست که بخوای مقایسش کنی ولی برات گفتم برو قسمت AFTERMATCH را بازی کن دقیقا همون حال و هوا و گیم پلی سری بازی حفظ شده و فوق العادست و این نشون میده پس قشنگ میتونن کیفیت بازی را نگه دارند .

حرفه تو مثل اینه الان جناب بنز و دخترش مرسدس دهه ها قبل از این دنیا پا گذاشتند بیرون ولی الان بنر , بنز نیست ؟! یا جناب اقای فورد ؟ از ماشین پورشه بگیر تا فراری و ......... الان اینها کیفیت خودشون را ندارند ؟! یا از ماشین Rolls-Royce که میاد BMW تصاحبش میکنه ولی با همکاری تیم BMW شاهکاری مثل فانتوم را میسازن !
از محصولا ت الکترونیکی بگیر و.......... هم همینطوره .
بالاخره تکنولوژی تو هر صنعتی که وجود داره از بازی بگیر تا محصولات الکترونیکی و ماشین الات و......... یه فرد بسیار مهم اون برند را خلق میکنه و به شهرتش میرسونه قرار نیست با رفتن اون فرد دیگه اون شرکت ویران بشه ! چون اون خلاقیت که تو هر کمپانی پیاده میشه طبق همون اصول و برنامه ریزی هر فردی داخل کمپانی بشه اون روال را ادامه میده .

الان بازی های بزرگی مثل gears نیاز به سرمایه و وقت گذاشتند روش داره اگه این ها را رعایت کنن مطمن باش کیفیت بازی حفظ میشه کلا تو گیرز جاجمنت را اصلا نباید ربطش به سری بدی و مقایسش کنی که بگی چه بلایی سر شماره ۴ میاد .
با دقت خوندم:dهمون حرفایی رو میزنی که سر Cod و جدایی وست و زامپلا میزدی.

درسته.این اولین تجربه Pcf بوده.100 درصد اگر یه نسخه دیگه بسازن،پیشرفت میکنن و امتیازات بالاتری میگیره.ولی فرقی تو اصل قضیه ایجاد نمیکنه.

تو سر Cod هم دقیقا همین مثال بنز و فورد رو زدی.اما دیدی که اشتباه میکردی و Cod خیلی شیک افتاده توو سرازیری.و حتی ممکنه با شروع نسل بعد و اومدن بازی جدید وست و زامپلا،به سرنوشت MOH دچار بشه.

گیرز هم مال کلیف بود.تمام اون ایده های ناب،از اره بگیر تا سرعت دیوانه وار گیم پلی و اون کاورگیری معرکه.همه و همه مال کلیف بود.با رفتنش همون اتفاقی میوفته که برای Cod افتاد.

بعدشم تو به این سوال من جواب بده.قبول داری در مورد Cod اشتباه میکردی؟قبول داری رفتن وست و زامپلا به بازی ضربه بدی زد؟
 

гадюка

کاربر سایت
Jul 21, 2008
3,980
نام
رضا

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
با دقت خوندم:dهمون حرفایی رو میزنی که سر Cod و جدایی وست و زامپلا میزدی.

درسته.این اولین تجربه Pcf بوده.100 درصد اگر یه نسخه دیگه بسازن،پیشرفت میکنن و امتیازات بالاتری میگیره.ولی فرقی تو اصل قضیه ایجاد نمیکنه.

تو سر Cod هم دقیقا همین مثال بنز و فورد رو زدی.اما دیدی که اشتباه میکردی و Cod خیلی شیک افتاده توو سرازیری.و حتی ممکنه با شروع نسل بعد و اومدن بازی جدید وست و زامپلا،به سرنوشت MOH دچار بشه.

گیرز هم مال کلیف بود.تمام اون ایده های ناب،از اره بگیر تا سرعت دیوانه وار گیم پلی و اون کاورگیری معرکه.همه و همه مال کلیف بود.با رفتنش همون اتفاقی میوفته که برای Cod افتاد.

بعدشم تو به این سوال من جواب بده.قبول داری در مورد Cod اشتباه میکردی؟قبول داری رفتن وست و زامپلا به بازی ضربه بدی زد؟
متاسفانه بازم با دقت نخوندی :D دقیقا میدونستم میای cod رال مثال بزنی ! cod قضیش خیلی فرق داره یعنی همه چی دست به دست هم داده تا بازی هر دفعه افت کیفیت کنه اولا به غیر دوتا مهره کلیدی IW تمام افراد مهم استودیو همراه با دو نفر خارج شدند ! دوما اکتی را با اپیک یکی میکنی ؟! اکتی بعد از MW2 هیچ اهمیتی به کیفیت ساخت بازی نداده و چون میدونه بازی چه کیفیت داشته باشه با نداشته باشه بازی را میسازه و سوم اینکه این بازی هر سال داره عرضه میشه مقایسه نکن با گیرز های شماره دار که حداقل 2 سال فاصله باهم دارند که شماره 3 تقریبا 3 سال فاصله دادند . چهارما اون سرمایه و وقتی که اپیک به ساخت خود بازی میکنه اکتی بیشتر سرف تبیلغات بازی میکنه تا خود بازی !
پنجم اینکه بازم گفتم گیرز جاجمنت را اپیک نساخته و PCF ساخته و اونم کلا جدا از خط داستانی و گیم خاص سری های قبل و.............

بازم میگم تو اثر تکنولوژِی یکی یه ایده را میده و اون باعث میشه خلاقیت به وجود بیاد و انقلاب و............ ولی ممکنه بعضی ها ادامه این خلاقیت را از ایجاد کننده خلاقیت بهتر ادامه بدند ! مثلا به صورت نمونه ممکنه یکی یه نوع سبک رقص مثلا برک دنس را ابداع کنه ولی افرادی باشند که برک دنس را خیلی بهتر از خودش برقصن ! منظورم مثلا این نیست که کلیف رفته هیچ اتفاقی نمی افته بلکه بودن بهتر بود ولی همینطور که گفتم گیرز از اون دست بازی ها نیست که بخواند همینطوری ولش کنن روی این بازی کلی سرمایه و وقت گذاشته میشه و سعی میکنند در بهترین حالت و کیفیت خودش بسازن .
خلاصه حسین بشین سرجات :D گیرز جاجمنت را بی هیچ وجه نمیتونی به سری گیرزها ربط بدی کلا این بازی تو یه فاز دیگست و دست یه بازی ساز دیگه ساخته شده به طور مثال gow اخیر را که خود سانتامونیکا ساخته برات مثال زدم یا AWAN که هیچ دخالتی تو AW اورجینال نداره .
 

u.s.a

کاربر سایت
May 19, 2009
15,155
نام
حسین
خب،قربون دهنت.مشکل من و ترس من دقیقا همینه.چون مایکرو به کیفیت بازیاش کوچکترین اهمیتی نمیده.مایکرو فقط براش این مهمه که بازیش چقدر میفروشه.اصلا براش فرقی نمیکنه بازیش میانگینش 0 بشه یا 100 بشه.مایکرو تا زمانی که ببینه بازیش میفروشه،به سازنده فشار میاره که اونو بسازه.اصلا شاید دلیل جدایی کلیف همین بوده باشه.چون گیرز دیگه جایی برای ادامه به صورت کلی نداره.یعنی مایکرو قشنگ داره بازی رو میچلونه.

بعد تو هی میگی بخاطر جاجمنت من این حرفا رو میزنم.اتفاقا اصلا دلیلش این نیست.دلیلش همونایی هست که گفتم.من حدسم اینه که کلیف مخالف ادامه سری گیرز بوده.ولی مایکرو فشار میورده که بازم گیرز بسازه.کلیف هم چون میدونست ادامه این بازی باعث خدشه دار شدن نام خودش میشه،گذاشت رفت.

یعنی موضوع و ناراحتی من خیلی گسترده تر از این حرفاست.اصلا مایکرو چرا حاضر نشد بانجی رو حفظ کنه؟البته من دلایلش رو نمیدونم.اگر تو میدونی بهم بگو.اما من حدس میزنم که دلیلش این بوده که مایکرو به بانجی میگفته به صورت کیلویی هیلو بساز.بانجی هم قبول نکرده و کلا از هم جدا شدن.

بحثی که از قدیم هم با خودت داشتم همینه.چرا مایکرو حاضر به خلق Ip جدید نیست؟چرا مثلا مایکرو نمیاد به اپیک یا Remedy یا Rare بگه یه Ip جدید بسازید؟بر فرض اصلا بازی بدی هم بشه.ولی چه اشکالی داره ریسک بشه؟چرا باید از اول نسل ما شاهد 3 بازی باشیم.هیلو،گیرز،فورتزا.یعنی درد من و مشکل من به صورت کلی و با خود مایکرو هست.من قویا معتقدم که مایکرو داره عناوینی تاپی که باعث تاثیرگذاری بر صنعت گیم شدن،رو به نابودی میکشونه.یعنی هیلو،گیرز و فورتزا.

حرف من اینه که مایکرو جز پول چیزی براش مهم نیست.سونی و ND میان در انتهای این نسل از یه Ip جدید رونمایی میکنن.QD میاد از بازی جدیدش رونمایی میکنه.چرا مایکرو و کلیف،یا گرینوالت یا رمدی نباید اینکارو میکردن؟یعنی تو خودت دوست نداشتی مثلا یه بازی جدید دیگه از کلیف میدیدی؟(میدونم شادو کومپلکس رو ساخت.ولی اون یه بازی آرکید بود)دوست نداشتی یه بازی جدید از استدیو خلاق رِمِدی میدیدی؟

بزار یه نتیجه گیری کنیم.چون بحث یکم گُنگ و شاخه به شاخه داره میشه.حرف من اینه که گیرز دیگه جایی برای ادامه نداره.به 2 دلیل.1-رفتن کلیفی و مغز متفکرش.2-این بازی به صورت کلی دیگه جایی برای ادامه نداره و در همون نسخه سوم باید پروندش بسته میشد.و معتقدم مایکرو سه IP بزرگ خودش یعنی هیلو،فورتزا و گیرز رو به نابودی میکشونه.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر