PlayStation Final Fantasy XVI

سازنده
Creative Business Unit III
تاریخ انتشار
June 2023
ناشر
Square Enix
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
Opera Snapshot_2022-04-08_114535_na.finalfantasyxvi.com.png
Some are kings, some knights, some naught but pawns—but all shall play
.their part in a game guided by the unforgiving hand of fate

-----------------------------------------------------------------------------------

استدیو سازنده: Square Enix Creative Business Unit III
ناشر: Square Enix
کارگردان: Hiroshi Takai
کارگردان خلاق و نویسنده اصلی: Kazutoyo Maehiro
کارگردان هنری: Hiroshi Minagawa
طراح شخصیت ها: Kazuya Takahashi
تهیه کننده: Naoki Yoshida
آهنگساز: Masayoshi Soken
پلتفرم: PS5
تاریخ انتشار: 22 ژوئن امسال (1 ام تیر ماه)



"شخصیت های اصلی"

"کلایو راسفیلد"
1683049798817.png

"جاشوا راسفیلد"
1683049928661.png

"جیل واریک"
1683050245354.png

Opera Snapshot_2022-04-09_165551_na.finalfantasyxvi.com.png
"ولیستیا"
Opera Snapshot_2022-04-08_111824_na.finalfantasyxvi.com.png

"آیکون‌ها و دامیننت‌های آن‌ها"

Opera Snapshot_2022-04-08_114149_na.finalfantasyxvi.com.png

"قلمروها های داخل ولیستیا"

Opera Snapshot_2022-04-08_113134_na.finalfantasyxvi.com.png
Opera Snapshot_2022-04-08_113350_na.finalfantasyxvi.com.png

"تریلر معرفی بازی"

Opera Snapshot_2022-04-08_114842_na.finalfantasyxvi.com.png

.تمامی اطلاعات پست اول توسط Reza.zareei ترجمه شده است.
 
آخرین ویرایش:

Farhad1363

کاربر سایت
Jan 3, 2015
238
من الان دیدم خیلی از دوستان نوشتن بازی تموم کردن !
من دیروز تازه بازیو گرفتم ، ولی انقدر در مورد داغ کردن بیش از حد کنسول موقع اجرا این بازی خوندم که ترسیدم بازی play بدم ! گفتم شما دوستانی که بازی تموم کردید با این مشکل که میگن این بازی خیلی کنسول داغ میکنه و دستگاه خاموش میشه مواجه شدن یا مثل همیشه بیشتر حاشیه هستش ؟؟
 

Reza.zareei

کاربر سایت
Oct 28, 2018
1,959
نام
Reza
من الان دیدم خیلی از دوستان نوشتن بازی تموم کردن !
من دیروز تازه بازیو گرفتم ، ولی انقدر در مورد داغ کردن بیش از حد کنسول موقع اجرا این بازی خوندم که ترسیدم بازی play بدم ! گفتم شما دوستانی که بازی تموم کردید با این مشکل که میگن این بازی خیلی کنسول داغ میکنه و دستگاه خاموش میشه مواجه شدن یا مثل همیشه بیشتر حاشیه هستش ؟؟
حاشیه هست نگران نباش اگه داغ میکرد دوستان تا الان تایپیک رو میزاشتن رو سرشون انقدر به بازی فحش میدادن فقط برای عده ی محدودی داغ شده اونم احتمالا باگی چیزی هستش
 

Farhad1363

کاربر سایت
Jan 3, 2015
238
حاشیه هست نگران نباش اگه داغ میکرد دوستان تا الان تایپیک رو میزاشتن رو سرشون انقدر به بازی فحش میدادن فقط برای عده ی محدودی داغ شده اونم احتمالا باگی چیزی هستش
منم باور نکردم ، چون همیشه پشت هر بازی موفقی از این حرفها هستش! برای همین گفتم از دوستانی که تموم کردن بپرسم که بعد از حداقل ۴۰ ، ۵۰ ساعت بازی با همچین مشکلی مواجه شدن یا نه ! چون دیگه از God of war Ragnarok که نباید Load بیشتری روی دستگاه بزاره !
 

Jaw

کاربر سایت
Jun 2, 2019
575
نام
Dani
من الان دیدم خیلی از دوستان نوشتن بازی تموم کردن !
من دیروز تازه بازیو گرفتم ، ولی انقدر در مورد داغ کردن بیش از حد کنسول موقع اجرا این بازی خوندم که ترسیدم بازی play بدم ! گفتم شما دوستانی که بازی تموم کردید با این مشکل که میگن این بازی خیلی کنسول داغ میکنه و دستگاه خاموش میشه مواجه شدن یا مثل همیشه بیشتر حاشیه هستش ؟؟
من اصلا حتی یکذره هم با با مشکل داغی کنسول بر نخوردم ابنم اضافه کنم فضای پشت کنسول خالیه و اتاقم دماش اوکیه و گرم نیست دمای اتاقم خنکه و دستگاه رو کلا افقی میزارم
 
  • Like
Reactions: pedram_sad

sopranus

کاربر سایت
Jan 17, 2009
1,450
نام
aliakbar
از مدیریت سایت عاجزانه تقاضا دارم همه اینهایی که بازی رو با دوبله انگلیسی بازی کردن ۱ ماه بن کنن
دوبلور انگلیسی clive عباس قانع کشورشونه از بس صداش گوش خراشه.
تو دوبله ژاپنی هم cid فوقالعاده است و اصلا حیفه این صدا رو نشنید
 
  • Smile
Reactions: Tatsumaru

Jaw

کاربر سایت
Jun 2, 2019
575
نام
Dani
از مدیریت سایت عاجزانه تقاضا دارم همه اینهایی که بازی رو با دوبله انگلیسی بازی کردن ۱ ماه بن کنن
دوبلور انگلیسی clive عباس قانع کشورشونه از بس صداش گوش خراشه.
تو دوبله ژاپنی هم cid فوقالعاده است و اصلا حیفه این صدا رو نشنید
دوبله انگلیسی بازی عالی بود بنظرم هر چند منم مثل شما همه بازی ها ژاپنی سعی میکنم با زبان اورج بازی گنم ولی این تیم انگلیسی گل کاشته بودن مخصوصا کلایو و سید جفتشون صداشون عالی بود
 

sopranus

کاربر سایت
Jan 17, 2009
1,450
نام
aliakbar
دوبله انگلیسی بازی عالی بود بنظرم هر چند منم مثل شما همه بازی ها ژاپنی سعی میکنم با زبان اورج بازی گنم ولی این تیم انگلیسی گل کاشته بودن مخصوصا کلایو و سید جفتشون صداشون عالی بود
بازی رو چند دقیقه با دوبله ژاپنی برو بعد انگلیسی کن فکر نکنم بتونی تحمل کنی
به نظر من انگلیسی حرف زدن به کاراکترهای ژاپنی نمیاد
 
  • Like
Reactions: Jaw

Minato Arisato

کاربر سایت
Sep 21, 2015
310
نام
امیر
از مدیریت سایت عاجزانه تقاضا دارم همه اینهایی که بازی رو با دوبله انگلیسی بازی کردن ۱ ماه بن کنن
دوبلور انگلیسی clive عباس قانع کشورشونه از بس صداش گوش خراشه.
تو دوبله ژاپنی هم cid فوقالعاده است و اصلا حیفه این صدا رو نشنید
تنها کسی که صداگذاری انگلیسیش مشکل داره جیله. انگلیسی کلایو خیلی هم خوبه به نظرم. خصوصا از اواسط بازی به بعد پرفورمنسش یه جاهایی خیلی احساسی میشه.
سید که انگلیسیش با اختلاف بهتره انصافا...
 

Ffmmdreza

کاربر سایت
Apr 8, 2021
671
نام
Mohammadreza Sayari
اگه نومورا کارگردان باقی می موند احتمالا بازی تو یه سال 10 میلیون نسخه رو میفروخت خیلی چیز نابی بود تریلر 2013
هیچکدوم از بازیای نومورا همچین آماری نداشتن
نومورا اگه میموند احتمالا هنوز منتظر FF Vs XIII با کمئو گوفی بودیم
 
  • Like
Reactions: Cait Sith

Ffmmdreza

کاربر سایت
Apr 8, 2021
671
نام
Mohammadreza Sayari
انصافا تریلرا چیز خفنی بودن
تریلر یه چیزه روند توسعه یه چیز دیگه اگه تریلر ملاک بود الان بازیای یوبی سافت همه شاهکار بشریت بودن
کارنامه اشخاص هم کاملا مشخصه سرنوشت پروژه XV رو هم همه میدونن.
الان مردم طوری حرف میزنن انگار تاباتا با دوز و کلک پروژه رو از نومورا گرفت و بهش ظلم شده در حالی که خودش خواسته بود از تیم کنار بره (چون میدونست گندی که زده رو نمیتونه جمع کنه) و پروژه رو انداخت گردن تاباتا. تاباتا کسی بود که برای اولین بار بعد 7-8 سال یه نسخه قابل بازی واقعی از اون بازی ساخت، کسی بود که باعث شد اون بازی حداقل آبرو ریزی نباشه و توانایی مدیریتش هم قبل از اون با Crisis Core نشون داده بود.
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,699
نام
mohammad
خلاصه ای از اتفاقی که برای xv افتاد



وادا(مدیر قبل از ماتسودا) 2012 میگه تاباتا و تیمش بیان کمکی ورسوس(تو یک جلسه ای ایده تبدیل شدن به XV میون مدیران مطرح میشه!)



پس از اینکه تاباتا و تیمش میان کمکی تیم نومورا!

تنهایی یک نامه می زنه به مدیران بالایی SE و ایده یک FF جهان باز با تم سفر و ماجراجویی با دوستان رو ارائه میده! و تیتر و شروع نامه هم این بود که اگر من در راس کار بودم FF مد نظرم این بود..................!!!!!

تهشم اضافه می کنه اگه شش ماه به من فرصت بدید خودم رو اثبات می کنم



در تاریخ ژانویه 2013 مدیران اسکوئر ایده تاباتا رو قبول می کنن!



تو فبریه 2013 میان به صورت داخلی و رسمی versus رو تبدیل به xv می کنن



از می 2013 فراری میاد به بازطراحی یک سری شخصیت ها و روی استوری بوردم کار می کنه!



تا اینجا هنوز نومورا روی کاغذ شخص اول استدیو هست، ولی کمتر دیگه سر می زنه!



تو ژوئن 2013 وادا به خاطر ضرر های سنگین اسکوئر، میره کنار و ماتسودا میان روی کار(دقیقا اخرین گند وادا همین ماجرای xv بود)



تاباتا به صورت داخلی از دسامبر 2013 کارگردان بازی میشه! و نومورا میره کنار اما این خبر در tgs 2014 رسمی در جهان اعلام میشه!



حالا فراری میگفت بعد از این تغییرات بازی مشکل شدید توسعه داشت! هر سه ماه اینا داستان رو عوض می کردن!



با تمام این تفاسیر، تاباتا فقط تو 2 سال و 10ماه تونست یک پروژه رو تموم کنه هرچقدر ناقص، ولی تموم کرد و این قابل تحسین هست!

و شاید بشه گفت عجیب غریب ترین کرانچ تاریخ رو هم همینا تجربه کردن!

.

.

.

تا 2010 هم عملا تیم نومورا کامل در اختیار خودش نبوده! یک تیم نصفه داشت چون کمکی ff 13 فرستاده بود! اما تا 2011 بازی به یک سری جاهای خوبی میرسه



اما 2012 یک جلسه برگزار میشه که می خوایم این اثرو کنیم xv!!! و چون خشونت بازی برای یک اثر شماره دار غیر قابل پذیرش بود، نومورا مجبور بود دوباره همونو ریبوت کنه!!

IMG_20230708_020739.png

.

.

.

و جالبه هنوزم نومورا رو یک فردی که پروژه نمی تونه به اتمام برسونه می دونن!

همون نسل هفت دو تا KH برای psp و 3DS کارگردانی کرد!

نکته جالب اینجاس

چه final fantasy vii crisis core

چه final fantasy agito(نسخه اولیه)

چه the 3rd birthday

که تاباتا کارگرداناشون بوده

تو هر سه تاشون

نومورا مدیر خلاقیت یا تولید بوده و این نومورا بود که تاباتا رو برای هدایت پروژه ها انتخاب کرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

غیر اینا

Dissidiaسری
World of final fantasy
Theatrhythmسری

تو نسخه اخر این بازی هم که چند ماه پیش اومد کریتیو دایرکتور هم بوده!
و...
کسی که کنده و بلد نیس پروژه مدیریت کنه اونوقت این همه تهیه کنندگی تو کارنامه اش داره؟!:Dlol

نومورا و تیمش فنی ترین و پر سرعت ترین تیم SE تو اتمام پروژه همیشه بودند!و همیشه کمکی سایر تیم های SE هم هستند!

و خوب تو مجازی خیلی ها ترول میشن نومورا هم یکیش که اصلا مهم نیست
ولی این یک فکته، پر فروش ترین FF های شماره دار، همونایی بودن که نومورا کاراکتراشو طراحی کرده!
این به معنی بهتر بودن این FF ها نیست، برای من FF8 و FF6 بهترین نسخه های سری هستند
و نسخه های 12-9 بهتر از 7 و 10
ولی خوب واقعیت اینه اسم نومورا برند قوی هست
و هر پروژه ای که خودش کارگردان باشه و بزارن دنیاشو خودش بسازه! قطعا می دونه چیکار کنه که بخشی از تبلیغات بازی به دستان مخاطب بیوفته! عملا ffxv نصف فروششو مدیون، فن های خوده noctis بود!

نومورا شاید الان سومین FF ساز برتر موجود تو SE نباشه
اما کامل ترین فرد تو اسکوئره!
یعنی یک مسابقه ای بخواد برگزار بشه که کی می تونه تنهایی یک بازی بسازه، بدون شک اون نوموراس!
 
آخرین ویرایش:

Reza.zareei

کاربر سایت
Oct 28, 2018
1,959
نام
Reza
View attachment 300212
Forspoken has BEATEN FFXVI in Amazon review ratings!

These are legitimate reviews from people with VERIFIED purchases of the game, not fake "reviews" like metacritic userscores have where FF16 shills used sockpuppet accounts to inflate its userscore.
#FF16    #Forspoken #FFXVI #PS5
شما بیا اوپن ورلد زباله بده بهتر از نظر مردم تا گیم خطی خوب
 
  • Like
Reactions: reza8

Ffmmdreza

کاربر سایت
Apr 8, 2021
671
نام
Mohammadreza Sayari
اولین بار که پیشنهاد تبدیل شدن VS XIII به یه نسخه شماره دار داده شد سال 2007 توسط شخص نومورا بود. چرا؟ چون روند توسعه بازی به حدی کند و پرخرج بود که پیشبینی میشد برای جبران کردن هزینه ها باید ریبرند بشه.
در اینکه گفتین توسعه VSXIII کند بوده لازمه یادآوری کنم این اطلاعات توسط شخص نومورا تکذیب شد و گفت که اساس کار تیم VS XIII بوده و توی وقت اضافه به XIII هم کمک میکردن و همه چیز طبق برنامه پیش میره.
"In 2008, it was reported that development was put on hold so the team could complete Final Fantasy XIII. This information was later clarified as a mistranslation, with the actual situation being that developers from the Versus XIII team were helping with XIII in their spare time, with development on both games going according to their original schedules"
در مورد شیوه مدیریت این پروژه باید بگم ایده ساختن یه بازی دارک از فاینال فانتزی یا مشابهش به گفته خود نومورا از سال 2004 شروع شده بود. نومورا از سال 2006 تا 2012 به صورت انحصاری و اکتیو درحال تولید و پیش تولید این بازی بوده ولی به گفته اعضای تیم توسعه این بازی فقط 20 درصد کامل شده بود.
According to later staff, Versus XIII was only 20-25% complete when the change of name and platform took place, with Tabata saying that the game "never really took shape
از بد بودن روند ساخت بازی بگم بازی ای که سال 2004 اولین ایده هاش داده شده تا سال 2011 صرفا به مرحله تکمیل پیش نویس داستان و نهایی شدن مدل های شخصیت های اصلی رسیده بود.
طبق گزارش یورو گیمر زمانی که تاباتا کودیرکتور بازی شد کل تیم توسعه خسته و عصبی بودن.
جالبه اینجا اشاره کنم وقتی تاباتا و... از 2011-2013 مشغول تلاش برای احیای محتوای VS XIII بودن که بتونن ازش استفاده کنن نومورا بعد از دیدن فیلم Les Misérables میخواست کل بازی رو حذف کنه و به جاش یک فاینال فانتزی شاد و موزیکال بسازه دی:
از اینکه نومورا یک تیم خسته و عصبی رو تحویل تاباتا داده بود بگذریم تعداد زیادی از اعضای تیم تاباتا به خاطر شهرت بد VSXIII تصمیم گرفتن از تیم جدا بشن. زمانی که نومورا این پروژه رو ول کرد تا بره بازی میکی موسشو بسازه هزینه های مالی اونقدر زیادی روی دست اسکوئر گذاشته بود که بودجه XV تحت نظر تاباتا به شدت محدود شده بود و خرج های استودیو مرتب کنترل میشدن ( در واقع XV زیر نظر تاباتا سخت گیرانه ترین نظارت های مالی تاریخ اسکوئر رو داشت و داره)
هاجیمه تاباتا از دسامبر 2013 توسعه واقعی XV رو استارت زد و از این مدت 6 ماه کامل مشغول متقاعد کردن افراد مختلف برای اومدن به تیم و راضی کردن اعضای باقی مونده برای باقی موندن کار کرد. بازی توی اکتبر 2016 یعنی 21 ماه بعد از شروع گلد شد. در حالی که اکثر بازیای بزرگ نسل هشتم حدود 3 سال زمان توسعه اکتیو داشتن یه فاینال فانتزی مین استریم حدود 90 درصد مراحل ساختش ظرف 21 ماه تکمیل شده.


در مورد کارنامه نومورا به عنوان تهیه کننده هم بگم از سال 2006 که این بشر توی اسکوئر به یه جایگاهی رسیده هیچ اثری از این بشر حتی یک بازی در جمع 10 بازی پرفروش هیچ کنسولی نشده درحالی که قبل از اون فاینال فانتزی ها و... به طور مرتب جز تاپ 6 کنسول های سونی و نینتندو بودن.
فاینال فانتزی 12 توی بازار کوچیک دوران نسل ششم فروشی رو کرده که ریمیک فاینال 7 توی بازار امروزی و عرضه شدن روی دو نسل کنسولی و پیسی داشته . کیفیت بازی ها هم بماند.

و اینکه من تاحالا نشنیده بودم توی بررسی فروش یه بازی از مارکتینگ، نمرات منتقدین و گیمرها، فکتور فروم ها و تبلیغ دهان به دهان، همکاری و کراس اور ، قیمت گذاری و... بگذرن و بگن یه بازی به خاطر کاراکتر دیزاین موفق بوده دی: امیدوارم اینجا کسی به خاطر خوشگلی کاراکترا فن فاینال فانتزی نباشه
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر