سری بازی های Final Fantasy همواره یکی از بهترین (و به عقیدی عدهای بهترین!) بازی های سبک RPG در دنیا بوده اند که توسط شرکت بزرگ Square Enix ساخته می شود.
جدید ترین عنوان این سری Final Fantasy XIII می باشد که در سال 2009 به صورت انحصاری برای کنسول PS3 عرضه خواهد شد و بدون شک یکی از مهم ترین عنوان های Third Party این کنسول می باشد که می تواند سهم زیادی در موفقیت این کنسول داشته باشد.
FFXIII در اپتدا قرار بود توسط کیتاسه (Kitase ) برای کنسول PS2 منتشر شود ولی تیم سازنده بازی با مشاهده قدرت کنسول های نسل جدید تصمیم خود را عوض کردند و FFXIII را برای کنسول PS3 در نظر گرفته اند.
با ورود این بازی به کنسول قدرتمند PS3 ابعاد پروژه گسترش یافته و تبدیل به یک پروژه 6 قسمتی شده که 5 قسمت از ان ها در طول عمر PS3 برای این کنسول منتشر می شوند.این پروژه با نام Fabula Nova Crystalisl معرفی شده که نشان دهنده این موضوع می باشد که محور داستانی هر 6 پروژه کریستال های مشهور در این سری , می باشد.
متاسفانه از سال 2005 که حظور بازی با پخش یک CG از بازی معرفی شد , هنوز اطلاعات زیادی از بازی منتشر نشده است و سازندگان بازی به پخش چند Trailer کوتاه و معرفی چند شخصیت بسنده کرده اند.
داستان بازی بر اساس صحبت های کیتاسه در E3 05 حول محور کریستال ها می باشد.شخصیت اصلی بازی دختری با نام رمز ازرخش (Lightning) می باشد که وظیفه محافظت از نیروی کریستال ها را دارد.از طرفی دولت فاسد شهد در صدد استفاده منفی از این نیرو را دارد و .... .
همانطور که در بالا اشاره شد , از داستان بازی اطلاعات زیادی در دست نیست ولی طبق گفته های سازندگان بازی , جو بازی تاریک تر از شماره های قبلی بازی شده و دیگر اثری از معصومیت کودکانه غالب بر بازی های JRPG نیست.در FFXIII خبری از NPC های حیوانی یا موجودات خیالی به سبک FFXII نیست و تمامی NPC ها به صورت انسان طراحی شده اند.
بهترین بازی FF در این سری به عقیدی بسیاری از طرفداران FFVII می باشد که فروش بسیار زیاد آن و محبوبیت فوق زیاد ان شاهدی بر این مدعاست.FFVII بار ها مورد تقلید دیگر سازندگان قرار گرفته که نتیجه ای جز خلق یک بازی بسیار ضعیف نداشته است.مثل بازی Chaos Legion که سازندگان بازی دقیقا سعی کرده بودند که یک FFVII به سبک Action بسازند.)
با توجه به اطلاعاتی که از بازی منتشر شده می توان به این نکته پی برد که سازندگان بازی سعی کرده اند که FFXIII را مانند FFVII بسازند.
البته تیم طراحی و ساخت این بازی تقریبا همان افرادی هستند که بر روی FFVII کار کرده اند و میتوان از آنها این انتظار را داشت که یک بازی تمام عیار به سبک FFVII خلق کنند.
کیتاسه , طراح بازی , در یک مصاحبه ای اعلام کرده بود که :"پرش FFXII به FFXIII بسیار بزرگتر از پرش FFVI به FFVII می باشد"
این جمله بیانگر اعمال تغییرات اساسی در این سبک می باشد.سبک JRPG یکی از سبک هایی می باشد که در خارج از ژاپن محبوبیت زیادی ندارد و به همین دلیل بازی های JRPG در خارج از ژاپن فروش خوبی نمیکنند.
SE سالهاست که برای افزایش محبوبیت بازی های RPG خود دست به ایجاد تغییرات اساسی در بازی های خود زده است.اولین بازی که دست خوش این تغییرات شد بازی DOC بود که با اینکه عنوان FFVII را یدک می کشید فروش چندانی نکرد.DOC به کلی تغییر سبک داده بود و به یک بازی Action تبدیل شده بود , به هیچ وجه مورد استقبال قرار نگرفت.SE با درسی که از این بازی گرفت بازی بعدی خودش یعنی CC رو ساخت.CC در عین اینکه اساسا یک بازی RPG بود و المان های بازی های Action را وارد بازی کرد و علاوه بر اینکه به سرنوشت DOC دچار نشد , بلکه به یک فروش بسیار بالا نیز دست یافت.به این ترتیب CC هم طرفداران JRPG را راضی نگه داشته بود و هم افرادی را که به این سبک علاقه ندارند را جذب خود کرده بود.
FFXIII نیز گویا برای جذب طرفداران و فروش بیشتر , دچار تغییراتی از این قبیل شده است.
با توجه به صحبت های تتسویا نومورا , خالق صحنه های اکشن و مبارزات بازی , حرکات ازرخش بسیار پیشرفته تر از بازی های قبلی شده و ازرخش میتواند حرکاتی را انجام دهد که در دیگر بازی های JRPG شاهد آن نخواهیم بود.تریلر پخش شده از بازی نیز در تایید این صحبت است.اگر این تریلر را مشاهده کرده باشید متوجه می شوید که ازرخش دشمنان را هدشات می کند!! زمان را نگه می دارد و .... که نشان گر این تغییرات است.
البته جادوگران SE با CC ثابت کرده اند که کار خود را بلد هستند و به پایه و اساس این سبک اسیبی وارد نخواهند کرد.
برای ساخت بازی از یک موتور جدید استفاده شده است که در اپتدا با توجه به سخت افزار PS3 و ساخت بازی برای ان با نام White Engine ساخته شده بود که بعد ها به Crystal Tools تغییر نام داد.از داخل بازی تاکنون تصاویر زیادی منتشر نشده است , ولی همان تصاویر کم نیز گویای قدرت بالای این موتور می باشد.
طبق سنت SE برای بازی CG های زیادی ساخته شده است که وظیفه ساخت ان به عهدی تیم سازنده FFVII AC بوده است.
گفته شد که تیم اصلی سازنده FF پشت این بازی هستند که شامل افراد زیر می باشد:
طراح بازی:یوشینوری کیتاسه
تهیه کننده و کارگردان:موتومو تورییاما
طراح شخصیت:تتسویا نومورا
نویسنده سناریو:کازوشیگه نوجیما
آهنگ ساز:ماسوشی هامازو
طراح صحنه های نبرد:تتسویا نومورا
افراد نام بده شده خالقان FFVII , FFVII , FFX هستند که حظور هر کدام از آنها موفقیت یک بازی را تضمین می کند.
لیست زیر شامل توضیحی مختصر از کارکتر های بازی می باشد که در تریلر ها معرفی شده اند:
Lightning
شخصیت اصلی بازی که با نام رمز ازرخش شناخته می شود .ازرخش دختری با موهای صورتی چرک می باشد که بیانگر روحیات او می باشد.
بر اساس گفته های نومورا , خالق ازرخش , ازرخش شخصیت دوست داشتنی نیست بلکه یک انسان بسیار سرد می باشد که وظیفه بسیار سنگین محافظت از کریستال ها بر عهدی اوست.
ازرخش یک کلود مونث می باشد که بار غم زیادی را به دوش می کشد...
ازرخش دارای حرکات بسیار سریعی می باشد و در مبارزات با یک شمشیر عجیب مرگ را برای دشمنان به ارمغان می آورد.
هنوز از جادو ها و قابلیت های این شخصیت اطلاعات زیادی در دست نیست.
Blond-haired man
اسم این کارکتر نیز هنوز مشخص نشده است ولی به خاطر رنگ موهایش , مرد مو بور نام گرفته است.مرد مو بور از دوستان ازرخش می باشد و گاوچرانی را دوست دارد.
سلاح وی یک اسلحه گرم می باشد که کار با ان را به خوبی بلد می باشد.او به خاطر کفش هایش به مرد 33 سانتیمتری معروف شده است!
Pigtailed Girl
از این کارکتر رسما هیچ اطلاعاتی در دست نیست!! این کارکتر در TGS گزشته در یک تریلر معرفی شد که هنوز به دید عموم در نیامده!!
Sammon
در مورد سامون ها تتسویو نومورا گفته که در این بازی به طور کل متحول خواهند شد مثلا شیوا تبدیل به موتور می شود و شخصیت های بازی می توانند در Map ها آنها را احظار کنند و سوار ان شوند!!
Enemeis
از دشمنان بازی همین دو نوع معرفی شده اند....
در مجموع FFXIII یکی از بزرگترین عنوان های سال آینده می باشد که سونی امید زیادی به ان دارد.FFXIII بار دیگر مانند برادران بزرگتر خود این سبک را ارتقاع خواهد و برای طرفداران خود ساعت ها تجربه لذت بخشی را رقم خواهد زد.
جدید ترین عنوان این سری Final Fantasy XIII می باشد که در سال 2009 به صورت انحصاری برای کنسول PS3 عرضه خواهد شد و بدون شک یکی از مهم ترین عنوان های Third Party این کنسول می باشد که می تواند سهم زیادی در موفقیت این کنسول داشته باشد.
FFXIII در اپتدا قرار بود توسط کیتاسه (Kitase ) برای کنسول PS2 منتشر شود ولی تیم سازنده بازی با مشاهده قدرت کنسول های نسل جدید تصمیم خود را عوض کردند و FFXIII را برای کنسول PS3 در نظر گرفته اند.
با ورود این بازی به کنسول قدرتمند PS3 ابعاد پروژه گسترش یافته و تبدیل به یک پروژه 6 قسمتی شده که 5 قسمت از ان ها در طول عمر PS3 برای این کنسول منتشر می شوند.این پروژه با نام Fabula Nova Crystalisl معرفی شده که نشان دهنده این موضوع می باشد که محور داستانی هر 6 پروژه کریستال های مشهور در این سری , می باشد.
متاسفانه از سال 2005 که حظور بازی با پخش یک CG از بازی معرفی شد , هنوز اطلاعات زیادی از بازی منتشر نشده است و سازندگان بازی به پخش چند Trailer کوتاه و معرفی چند شخصیت بسنده کرده اند.
داستان بازی بر اساس صحبت های کیتاسه در E3 05 حول محور کریستال ها می باشد.شخصیت اصلی بازی دختری با نام رمز ازرخش (Lightning) می باشد که وظیفه محافظت از نیروی کریستال ها را دارد.از طرفی دولت فاسد شهد در صدد استفاده منفی از این نیرو را دارد و .... .
همانطور که در بالا اشاره شد , از داستان بازی اطلاعات زیادی در دست نیست ولی طبق گفته های سازندگان بازی , جو بازی تاریک تر از شماره های قبلی بازی شده و دیگر اثری از معصومیت کودکانه غالب بر بازی های JRPG نیست.در FFXIII خبری از NPC های حیوانی یا موجودات خیالی به سبک FFXII نیست و تمامی NPC ها به صورت انسان طراحی شده اند.
بهترین بازی FF در این سری به عقیدی بسیاری از طرفداران FFVII می باشد که فروش بسیار زیاد آن و محبوبیت فوق زیاد ان شاهدی بر این مدعاست.FFVII بار ها مورد تقلید دیگر سازندگان قرار گرفته که نتیجه ای جز خلق یک بازی بسیار ضعیف نداشته است.مثل بازی Chaos Legion که سازندگان بازی دقیقا سعی کرده بودند که یک FFVII به سبک Action بسازند.)
با توجه به اطلاعاتی که از بازی منتشر شده می توان به این نکته پی برد که سازندگان بازی سعی کرده اند که FFXIII را مانند FFVII بسازند.
البته تیم طراحی و ساخت این بازی تقریبا همان افرادی هستند که بر روی FFVII کار کرده اند و میتوان از آنها این انتظار را داشت که یک بازی تمام عیار به سبک FFVII خلق کنند.
کیتاسه , طراح بازی , در یک مصاحبه ای اعلام کرده بود که :"پرش FFXII به FFXIII بسیار بزرگتر از پرش FFVI به FFVII می باشد"
این جمله بیانگر اعمال تغییرات اساسی در این سبک می باشد.سبک JRPG یکی از سبک هایی می باشد که در خارج از ژاپن محبوبیت زیادی ندارد و به همین دلیل بازی های JRPG در خارج از ژاپن فروش خوبی نمیکنند.
SE سالهاست که برای افزایش محبوبیت بازی های RPG خود دست به ایجاد تغییرات اساسی در بازی های خود زده است.اولین بازی که دست خوش این تغییرات شد بازی DOC بود که با اینکه عنوان FFVII را یدک می کشید فروش چندانی نکرد.DOC به کلی تغییر سبک داده بود و به یک بازی Action تبدیل شده بود , به هیچ وجه مورد استقبال قرار نگرفت.SE با درسی که از این بازی گرفت بازی بعدی خودش یعنی CC رو ساخت.CC در عین اینکه اساسا یک بازی RPG بود و المان های بازی های Action را وارد بازی کرد و علاوه بر اینکه به سرنوشت DOC دچار نشد , بلکه به یک فروش بسیار بالا نیز دست یافت.به این ترتیب CC هم طرفداران JRPG را راضی نگه داشته بود و هم افرادی را که به این سبک علاقه ندارند را جذب خود کرده بود.
FFXIII نیز گویا برای جذب طرفداران و فروش بیشتر , دچار تغییراتی از این قبیل شده است.
با توجه به صحبت های تتسویا نومورا , خالق صحنه های اکشن و مبارزات بازی , حرکات ازرخش بسیار پیشرفته تر از بازی های قبلی شده و ازرخش میتواند حرکاتی را انجام دهد که در دیگر بازی های JRPG شاهد آن نخواهیم بود.تریلر پخش شده از بازی نیز در تایید این صحبت است.اگر این تریلر را مشاهده کرده باشید متوجه می شوید که ازرخش دشمنان را هدشات می کند!! زمان را نگه می دارد و .... که نشان گر این تغییرات است.
البته جادوگران SE با CC ثابت کرده اند که کار خود را بلد هستند و به پایه و اساس این سبک اسیبی وارد نخواهند کرد.
برای ساخت بازی از یک موتور جدید استفاده شده است که در اپتدا با توجه به سخت افزار PS3 و ساخت بازی برای ان با نام White Engine ساخته شده بود که بعد ها به Crystal Tools تغییر نام داد.از داخل بازی تاکنون تصاویر زیادی منتشر نشده است , ولی همان تصاویر کم نیز گویای قدرت بالای این موتور می باشد.
طبق سنت SE برای بازی CG های زیادی ساخته شده است که وظیفه ساخت ان به عهدی تیم سازنده FFVII AC بوده است.
گفته شد که تیم اصلی سازنده FF پشت این بازی هستند که شامل افراد زیر می باشد:
طراح بازی:یوشینوری کیتاسه
تهیه کننده و کارگردان:موتومو تورییاما
طراح شخصیت:تتسویا نومورا
نویسنده سناریو:کازوشیگه نوجیما
آهنگ ساز:ماسوشی هامازو
طراح صحنه های نبرد:تتسویا نومورا
افراد نام بده شده خالقان FFVII , FFVII , FFX هستند که حظور هر کدام از آنها موفقیت یک بازی را تضمین می کند.
لیست زیر شامل توضیحی مختصر از کارکتر های بازی می باشد که در تریلر ها معرفی شده اند:
Lightning
شخصیت اصلی بازی که با نام رمز ازرخش شناخته می شود .ازرخش دختری با موهای صورتی چرک می باشد که بیانگر روحیات او می باشد.
بر اساس گفته های نومورا , خالق ازرخش , ازرخش شخصیت دوست داشتنی نیست بلکه یک انسان بسیار سرد می باشد که وظیفه بسیار سنگین محافظت از کریستال ها بر عهدی اوست.
ازرخش یک کلود مونث می باشد که بار غم زیادی را به دوش می کشد...
ازرخش دارای حرکات بسیار سریعی می باشد و در مبارزات با یک شمشیر عجیب مرگ را برای دشمنان به ارمغان می آورد.
هنوز از جادو ها و قابلیت های این شخصیت اطلاعات زیادی در دست نیست.
Blond-haired man
اسم این کارکتر نیز هنوز مشخص نشده است ولی به خاطر رنگ موهایش , مرد مو بور نام گرفته است.مرد مو بور از دوستان ازرخش می باشد و گاوچرانی را دوست دارد.
سلاح وی یک اسلحه گرم می باشد که کار با ان را به خوبی بلد می باشد.او به خاطر کفش هایش به مرد 33 سانتیمتری معروف شده است!
Pigtailed Girl
از این کارکتر رسما هیچ اطلاعاتی در دست نیست!! این کارکتر در TGS گزشته در یک تریلر معرفی شد که هنوز به دید عموم در نیامده!!
Sammon
در مورد سامون ها تتسویو نومورا گفته که در این بازی به طور کل متحول خواهند شد مثلا شیوا تبدیل به موتور می شود و شخصیت های بازی می توانند در Map ها آنها را احظار کنند و سوار ان شوند!!
Enemeis
از دشمنان بازی همین دو نوع معرفی شده اند....
در مجموع FFXIII یکی از بزرگترین عنوان های سال آینده می باشد که سونی امید زیادی به ان دارد.FFXIII بار دیگر مانند برادران بزرگتر خود این سبک را ارتقاع خواهد و برای طرفداران خود ساعت ها تجربه لذت بخشی را رقم خواهد زد.
Last edited by a moderator: