Final Fantasy XIII | PS3

se.phi.roth

Give Me More Powerrr
کاربر سایت
Apr 17, 2008
4,801
نام
حسین
حالا شد از این خبر که دادی منمونم GENE
معلوم بود از همان اول برای پلی 3 هم میاد ولی به نظر من اگر روی دو تا bd بیاید بهتر یعنی 100 گیگ انوقت حاله بیشتری به من میده:love::eek:
ای کاش آهنگی که برایش انتخاب می کند مثله فینال 7 باشد:love:چون من اول با آهنگ بازی گوش میدهم:cool::love::biggrin1:
 

GENE

کاربر سایت
May 12, 2007
2,982
نام
مهدی
حالا شد از این خبر که دادی منمونم GENE
معلوم بود از همان اول برای پلی 3 هم میاد ولی به نظر من اگر روی دو تا bd بیاید بهتر یعنی 100 گیگ انوقت حاله بیشتری به من میده:love::eek:
ای کاش آهنگی که برایش انتخاب می کند مثله فینال 7 باشد:love:چون من اول با آهنگ بازی گوش میدهم:cool::love::biggrin1:
مخلصيم
در مورد ديسك ها هم كيتاسه رسما ديروز به عنوان سخنكوي SEاعلام كرد كه نسخه ps3 روي يك ديسك بلوري و x360 بين 3_4 ديسك خواهد بود.
در مورد موسيقي بازي هم كه اعلام كرد تا ما خودمون نتونيم جو بازي رو حس كنيم اقدام به ساخت قطعه ها نخواهيم كرد.
بدرود
 

Game rules

کاربر سایت
Jul 11, 2008
83
معلوم بود از همان اول برای پلی 3 هم میاد ولی به نظر من اگر روی دو تا bd بیاید بهتر یعنی 100 گیگ انوقت حاله بیشتری به من میده:love::eek:
دوست عزیز حالا شما تازه میگی از اون همون اول معلوم بود برای PS3 میاد :eek: انگار نه انگار این بازی انحصاری PS3 بود :-"
ضمنا FF XIII فکر کنم روی BD 25 GB بیاد اگر هم بازی خیلی حجیم باشه حداکثر BD 50 GB
 

GENE

کاربر سایت
May 12, 2007
2,982
نام
مهدی
از این به بعد پستی دیده بشه که راجع به نسخه 360 بازی باشه پاک میشه. اینجا قسمت PS3 هست نه 360
کجا بیدی جیگر, زودتر به داد ملت برسی اینقدر زدن تو سرو کله هم:biggrin1:

سونی از مولتی پلتفرم شدن فاینال بسیار ناراحت است.

Jacj terrton در میز گرد وب سایت Gamasatura حاضر شد تا در مورد اینده پلی استیشن 3 با انها گفتگو کند.همانطور که انتظار میرفت فاینال فانتزی 13 قسمت زیادی از صحبت ها را به خود اختصاص داد.
خب سونی در مورد مولتی پلتفرم شدن فاینال 13 چه نظری دارد؟

فکر میکنم کلمه مایوس ( ضد حال) بهترین کلمه در حال حاضر باشد. خوب یا بد , بالاخره این اتفاق افتاد و واقعا امری گریز ناپذیر است.
به عقیده من تصمیمی که ما گرفتیم این بود که روی چند چیز به خوبی سرمایه گذاری کنیم: توسعه محصولات داخلی , افزایش منابع و بکار گیری نیروی مبتکر و سر انجام زیر پوشش قرار دادن مراکز تحت فرمان خود در سراسر دنیا.
به نظر من مایکروسافت بیشتر سرمایه گذاری خود را صرف این کرده که با چاپلوسی و چرب زبانی محصولات Third party را به سمت خود بکشاند.
خب طبیعتا شرکت های نرم افزاری نیز با دیدن این حرکت مایکروسافت با خود میگویند: ما اونقدر پول نداریم که بخوایم محصولات انحصاری تولید کنیم.


بهر حال این بخشی از توضیحات جک ترتون بود. و این در حال است که بیشتر گیمر ها معتقدند که سونی باید محصولات کنسول نسل جدید خود را در زمینه کمیت و مهمتر از ان تبلیغات صحیح افزایش دهد.
قطعا سونی قسمت بزرگی از سرمایه خود را برای محصولات جذابی مثل HOME و حتی PSN گذاشته است. ولی بدون ساخت بازیهای بزرگ در جنگ کنسولها صحنه را برای خود تنگ و تنگ تر میکند. امیدواریم سونی عقیده اش را تغییر داده و توجه بیشتری به محصولات Third party معطوف کند.
این هم درخواست برخی فن ها از سونی: ( اگر شما هم عرضه چاپلوسی از شرکت های ژاپنی را ندارید, مطمئن باشید ما کنار میکشیم.)
به امید اینده ای روشن برای سونی.;)
منبع: ff xiii.net
با تشکر_مهدی
 

GENE

کاربر سایت
May 12, 2007
2,982
نام
مهدی
مصاحبه دوتن از سران اسکوار انیکس با سایت Gamasutra

بسیاری از افرادی که به هر گونه با صنعت بازیسازی مرتبط هستند یقینا تا کنون خبر مهم مولتی پلتفرم شدن فاینال 13 را شنیده اند.و این بازی دقیقا همانطور که برای ps3 طراحی میشود برای X 360 نیز طراحی خواهد شد و در این نقطه بحرانی جنگ کنسولها میتواند سبب اتفاقات بزرگ و غیر مترقبه ای شود.
این بازی از عناوین بزرگ Third party پلی 3 بود که در اروپا و امریکای شمالی برای 360 نیز عرضه خواهد شد و احتمالا گردابی بزرگ برای بازار PS3 بوجود خواهد اورد.
در این راستا سایت Gamasutra مصاحبه ای را با Senior vice (مسئول بازار خرید و فروش اسکوار) و شینجی هاشیموتو برگزار کرده تا نظر انها را در مورد این تغییر جهت اسکوار و تاثیر ان بر صنعت بازی را جویا شود.

هاشیموتو میگوید: در ابتدا بهتر است نام تغییر جهت را برداشته و به جای ان جلوگیری از الوده شدن صنعت بازی را جایگزین کنیم.در گذشته همیشه یک کنسول در صدر بود و بقیه نمیتوانستند به ان برسند ولی اکنون شرایط تغییر کرده.
حالا هر یک از کنسولها تعداد بیشماری مصرف کننده دارند و همین امر به ما تلنگری زد و تصمیم گرفتیم که این مولتی پلتفرم شود
.
هنگامی که در مورد انحصاری ماندن عناوین این شرکت در اینده از هاشیموتو سوال شد او پس از مکث طولانی گفت:
عرضه بازیها روی یک پلتفرم (انحصاری بودن) , لزوما دلیل بر محدودشدن بازار فروش نیست. به هر حال برخی نرم افزارها هستند که برای سخت افزار خاصی طراحی شده اندو فقط همان سخت افزار میتواند تمام قابلیت ها ی برنامه را نشان دهد.نینتندو به خوبی اینرا فهمیده و Gears of war نیز از همین نمونه هاست.
به هر حال برنامه اجرایی اسکوار برای E3 2008 به پایان رسید و نظر ما این است که فقط یک فرمول برای موفقیت وجود ندارد.( عرضه فاینال فقط روی پلی3) بلکه نظر ما این است که همه افراد بتوانند از تجربه این بازی لذت ببرند. بازار ما این شکل و فرم را به خود گرفته است
.
در پایان قرار شد یه جلسه رسمی به هاشیموتو در اینده نزدیک با سایت Gamasutra برگزار شود.
منبع : Gamasutra
صحبت ها را برای خود تحلیل کنید;).
با تشکر:biggrin1:.
 

se.phi.roth

Give Me More Powerrr
کاربر سایت
Apr 17, 2008
4,801
نام
حسین
آخه این نظر منه چون هر بیشتر طول بکشه من بیشتر باش حال می کنم:love::love::blushing::-"
ممنونم از اطلاعاتی که میدی و اگر میشه همیشه تا خبر جدیدی میاید برایمان بگذاری باسپاس از دوستان
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,207
نام
ماکان
در جدید ترین مصاحبه هاشیماتو و کیتاسه اعلام کرده اند که:

داستان بازی کامل شده و ان ها در حال ضبت صدا های ورژن ژاپنی بازی هستند.همچنی گفته شده که سعی میشه که اختلاف بین زمان عرضه بین بازار ژاپن و دیگر نقاط در کمترین حالت ممکن باشه.این به این معنی هست که بازی در اپتدا در ژاپن برای PS3 منتشر میشه و بعد از چند ماه تو مناطق دیگه برای PS3 و X360 منتشر میشه.

خود مصاحبه خیلی زیاده من در اولین فرصت همش رو تو همین تاپیک براتون میزارم.
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,207
نام
ماکان
دوستان میدونید که سایت 1Up با کیتاسه و هاشیماتو یک مصاحبه در باری FFXIII انجام داده , من این مصاحبه رو کامل ترجمه کردم و با صحبت های نومورا ترکیب کردم و میخوام به یک صورت جدید تو این تاپیک قرار بدم.از ان جایی که من هر چیزی که در باری این بازی مینویسم مثل معرفی بازی و ... (و کلا تاپیک های معرفی بازی ها که تو قسمت PS3 Games هست ), تو سایت های دیگه کپی برداری میشه و گفته میشه خودمون ترجمه کردیم!! من تصمیم گرفتم تمام صحبت های این سه استاد رو به صورت یک توضیح از بازی قرا بدم.


"با توجه به اینکه FFXIII برای 360 نیز تایید شده است , ممکن است که خیلی از فن های بازی نگران شوند که کیفیت بازی در نسخه اصلی (یعنی PS3 ) دچار افت شود, ولی تیم سازنده بازی در حال ساخت نسخه PS3 بازی می باشند و بعد از اتمام ساخت بازی بر روی PS3 کار بر روی پرت بازی به 360 را شروع میکنند به این ترتیب کیفیت بازی در حد عالی باقی می ماند.

با توجه به اینکه FFXIII اول در ژاپن منتشر میشود بر خلاف TLR سعی میشود که اختلاف زمانی بین تاریخ انتشار در ژاپن و دیگر مناطق به کمترین حد ممکن کاهش یابد.این به این معنی است که بازی به احتمال زیاد در اوایل سال 2009 در ژاپن بر روی PS3 منتشر میشود و در اواخر همان سال یا اوایل 2010 در دیگر مناط منتشر میشود.

ّّFFXIII دارای Region Lock می باشد.به این ترتیب دارندگان 360 که ریجن کنسولشان J می باشد نمی توانند در زمان عرضه بازی این بازی را بر روی 360 بازی کنند.با این که اینکار بازخورد (ترجمه بهتری برای فیدبک پیدا نکردم) خوبی بین دارندگان 360 نداره ولی به این ترتیب طرفداران بازی برای بازی کردن FFXIII در زمان عرضه (منظور لانچ بازی در ژاپن می باشد) مجبور به خرید یک PS3 می باشند.در هر صورت این بازی از اول رار بود که برای PS3 منتشر شود.

خوشبختانه داستان بازی کامل شده و تیم سازنده در حال ضبت صدای نسخه ژاپنی بازی می باشند.این به این معنی می باشد که ساخت بازی به یک حد مطلوبی رسیده و اساسا ساخت بازی به اتمام رسیده.

گیمر های قدیمی FF حتما با شخصیت هایی چون Areith و Rinoa آشنا هستند.اقلب این شخصیت ها دارای شخصیتی کاملا دخترانه هستند.اصولا شخصیت های دختر در FF بسیار احساسی طراحی میشوند.ولی توریاما و نوجیما میخواستند که در FFXIII واقعا یک شخصیت جدید خلق کنند که از لحاظ شخصیتی کاملا متفاوت با دیگر شخصیت های زن سری FF باشه.به همین دلیل از استاد نومورا خواسته شد که شخصیتی کاملا متفاوت نسبت به Aeith و Rinoa و Yuna خلق کنه, شخصیتی که کاملا مصمم و قوی باشه.نتیجه کار Lightning شده که بسیار محکم تر و سریع تر و اکشن تر از دیگر کارکتر های زن این سری از آب در امده.
طراحی ازرخش یکی از سخت ترین کتر های نومورا می باشد.ازرخش دارای دو نوع خصوصیت می باشد:خصلت اول این کارکتر یک مبارز تمام ایار است که شخصیت سردی دارد و بسیار کم حرف می باشد , شخصیت دوم ازرخش یک دختر باشخصیت همراه با غرایض دخترانه می باشد (بلاخره FF بدون عشق که نمیشه!!) واقعا ایجاد تعادل بین این دو شخصیت متفاوت بسیار سخت است و کاری است که ضاهر تیم سازنده بازی از پس آن بر آمده اند.

علارقم اینکه SE از اولین شرکت هایی بود که در این نسل Content های قابل دانلود را برای بازی های خود در نظر گرفت ولی گویا SE برای این بازی DLC های قابل دانلود در نظر نگرفته است.

FFXIII بعد از FFXI و FFXII دوباره توسط کیتاسه و نومورا و تورییاما و هاشیماتو و نوجیما ساخته میشود.مدت هاست که ما FF که دست پخت این تیم استثنایی و رویایی باشد را ندیده ایم.FFXIII بدون شک تجربه ی بینظیری از FF برای تمام فن های بازی خواهد.افرادی که مانند من عاشق سبک خاص بازی های کیتاسه هستند میتوانند با FFXIII تجربه جدیدی از FF را داشته باشند.
 

Genesis

کاربر سایت
Dec 20, 2007
708
شخصیت دوم ازرخش یک دختر باشخصیت همراه با غرایض دخترانه می باشد (بلاخره FF بدون عشق که نمیشه!!) واقعا ایجاد تعادل بین این دو شخصیت متفاوت بسیار سخت است و کاری است که ضاهر تیم سازنده بازی از پس آن بر آمده اند.

این موضوع واقعا جالب میشه! معشوق این خانم کیه؟

بنظر تریلر هایی هم که نشون دادند گفتند درست از ابتدای بازی برداشته نشده و این آذرخش ابتدا یک شخصیت دیگه ای داره. من هم مثل خیلی از دوستان از شخصیت اول زن حالم بهم میخوره اما این یکی واقعا فرق میکنه.

پ ن: ماکان بجز خوده کریستال ها ارتباطی دیگری بین ffxiii و versus دیدی؟
 

Victarion

Loyal Member
Oct 25, 2006
8,922
تو همین مصاحبه هاشیماتو گفته که در مراسم DKS3713 یه خبر بزرگ "shocking announcement"برای طرفداران FF داره
You can look forward to the upcoming invite-only fan event DKS3713 [taking place in Tokyo on August 2 and 3], where we'll have a major announcement that will shock the fans in attendance.
1up هم حدس زده که ممکنه FF VII reamke یا یک بازی بر اساس Advent Children یا یک CG movie از FF باشه

Perhaps it could be the revelation of another FFVII CG film? Or dare we dream of a game based on Advent Children? Or even the possibility of the long-rumored FFVII remake?
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,207
نام
ماکان
100% همون پروژه مخفی SE هست ولی بازم میگم به نظر من این پروژه ساخت ادامه FFVII هست نه ریمیکش!

من خودم از شخصیت زن تو بازی ها بدم نمیاد ولی خوشم هم نمیاد , چون اکثر کارکتر های زن شخصیت های ضعیفی هستند (از لحاظ روحی) من شخصیت های قوی و تلخ رو بیشتر خوشم میاد...جدا که ازرخش شخصیت جذابی هست!
به نظر من خیلی ها با دیدن ازرخش نظرشون نسبت به کارکتر های زن عوض میشه...

برای منم خیلی سواله که ازرخش عاشق کی میشه؟ ولی خوب حمید هنوز کارکتر ها رو نشون ندادن که!! معلوم نیست معشوقش کیه.

حمید در مورد ارتباط Vesus و XIII فط گفتن که کریستال ها نقطه اشتراکن , یعنی بازی تو همون مکانی اتفاق میفته که XIII اتفاق میفته.
به نظر خود من ارتباط این دو بازی بیشتر از این حرف هاست.....

حمید یهو دیدی ازرخش عاش پرنس باشه!!! واقعا زوج خوش اخلاقی میشن!!! احتمالا بپشون هم به خوش اخلاقی من باشه!!!

پ.ن:حمید جون صاحب اختیاری!
 
آخرین ویرایش:

GENE

کاربر سایت
May 12, 2007
2,982
نام
مهدی
گفتگویی زیبا با کیتاسه, کارگردان بازی

GAMESPY و TEAMXBOX گفتگویی را با کیتاسه و هاشیموتو در مورد فاینال 13 داشتند. در این دیدار در مورد موتور بازی ( CRYSTAL TOOLS ), تیم مشغول کار بر روی پروژه, انتشار روی هر دو کنسول و چیزهای دیگری صحبت شد.

GAMESPY: چه چیزی باعث شد تا فاینال 13 را ازانحصار PS3 خارج کنید؟

هاشیموتو: هنگامی که ما همه چیز را مرتب کرده بودیم ناگهان با علاقه و اشتیاق غربی ها با این بازی مواجه شدیم و بنابر این تصمیم گرفتیم که همه فن های خود را از این راه تغذیه کنیم.

TEAMXBOX: به نظر شما ایا این حرکت اثری در دید بازیکنان نسبت به این بازی خواهد داشت.( با توجه به اینکه این بازی تقریبا مانند میراث PS3 بود)؟

هاشیموتو : حتما توجه داشته باشید که صنعت بازی دچار تحول بزرگی شده و مثل گذشته نیست که یک کنسول در صدر بوده و بقیه انرا دنبال کنند.امروز ما در وضعیتی هستیم که PS3 و X360 هر دو رتبه یکسانی را دارند و هر کدام هم تعداد زیادی هوادار.پس ما نیز باید نیازهای متفاوت همه انها را برطرف کنیم.

GAMESPY: ایا نسخه 360 بازی با موتور WHITE ENGINE شما مشکلی نخواهد داشت؟ چون ما شنیده بودیم که فقط PS3 قادر است به بهترین نحو از این موتور کار بکشد؟

کیتاسه: خب البته نام WHITE ENGINE به کریستال تولز تغییر کرده. و این نرم افزار به طور بلقوه یک وسیله برای توسعه بازیست.تصمیم ما این است که ابتدا تمام تلاش خود را برای نسخه PS3 بگزاریم و انرا به بهترین نحو با سخت افزار PS3 هماهنگ کنیم.و پس از کامل شدن نسخه پلی 3 به سراغ 360 میرویم. ما الان چیزی در مورد نسخه 360 برای گفتن نداریم ولی بهرحال ان هم در راستای اهداف ما قرار دارد.

TEAMXBOX: ایا نکته برجسته ای در این پرش از نسل قدیم به نسل فعلی برای بازی وجود دارد؟

کیتاسه: البته. پلتفرم کنونی کاملا با اخرین باری که ما فاینال 12 را روی PS2 اجرا کردیم متفاوت است و حالا که ما به سمت PS3 و 360 میرویم ازادی عمل بیشتری خواهیم داشت.کنسول جدید با ظرفیت فوق العاده خود به ما توانایی اینرا میدهد تا دنیای فاینال را بیشتر از پیش توسعه دهیم و حس رئالیسم قوی تری ایجاد کنیم. بنابر این هیولاهایی خواهیم داشت که همه جا پرسه میزنند, میتوانیم گروه عظیمی از موجودات را یکجا داشته باشیم و انها واقعا زنده خواهند بود و با یکدیگر در تعامل میباشند.

GAMESPY: خب ما در سرزمین های فاینالهای پیش را بخوبی میشناسیم.میدگار , شینرا و سرزمین افسانه ای ایوالیک. ایا چیزی هست که بخواهید در مورد سرزمین فاینال 13 یعنی فابیولا نوا کریستالز ( FABULA NOVA CRYSTALIS ) با ما در میان بگزارید؟

کیتاسه : چیز زیادی در مورد جزییات برای گفتن وجود ندارد.فقط میتوانم بگویم انجا کریستالهای افسانه ای وجود خواهند داشت که کل سرزمین را تحت تاثیر خود قرار میدهند. در واقع این بازی یک نوع افسانه شناسی خواهد بود.
مانند افسانه های یونان که وقایع انها وجود خارجی ندارد ما این بازی را تبدیل به افسانه ای میکنیم تا در دنیای واقعی مان نیز وارد شود.البته جهان فاینال 13 یک جهان واقعی است که با اسطوره ها ارتباط مستقیمی ندارد ولی بهرحال کسی چه میداند شاید مقبره هایی از ان زمان در بازی وجود داشته باشند.

TEAMXBOX:خب برخی افراد این تجربه را فقط روی 360 خواهند داشت. ایا انها در مورد داستان دچار سردرگمی نخواهند شد؟

کیتاسه: نه واقعا.تفاوتی برای انها نخواهد داشت. چون ما داستان های فاینال را به گونه ای طراحی میکنیم که نیاز به پیش زمینه ای ندارند و هر بازی برای خود مستقل است.در داقع قصد ما همین است که افرادی را که تا کنون با این بازی سر و کار نداشته اند به دنیای زیبای فانتزی خود بکشانیم.

GAMESPY: خب این چند وقت نظرات زیادی در سراسر اینترنت در مورد عرضه این بازی روی 360 پخش شده که برخی مثبت و برخی منفی اند. نظر تیم در مورد نظرات منفی چیست؟


کیتاسه:بله نظرات منفی زیادی هست که یکی از برجسته ترین انها این است که مولتی پلتفرم شدن این بازی بسیار بد است زیرا ما نمیتوانیم روی یک یکسوال متمرکز شویم و نتیجه یک بازی معمولی خواهد شد.جواب من این است که در واقع اینطور نیست. همانطور که قبلا گفتم ما ابتدا کار روی نسخه PS3 را تمام خواهیم کرد و مطمئنا از تمام توان ان کنسول بهره میبریم و سپی به سمت 360 رفته و از بهترین حالت ان نیز استفاده خواهیم کرد.تیم در مورد قدرت هر دو کنسول بخوبی اگاه است و جای نگرانی نیست.

هاشیموتو: برای توضیح بیشتر, نکته مهم که بیشتر افراد به ان توجه نمیکنند این است که ساختن یک نسخه 360 از بازی به معنای سوییچ کردن ما روی نسخه 360 و تغییر عقیده در مورد نسخه PS3 نیست.ما فقط میخواستیم افراد بیشتری از این بازی لذت ببرند, پس انرا برای 360 نیز عرضه میکنیم.

خب دوستان عزیز این هم ترجمه این گفتگو که در 18 جولای انجام شده بود. من واقعا با صحبت اخر هاشیموتو حال کردم. اصلا قرار نیست اتفاقی برای نسخه پلی 3 بیفته. با خیال راحت به اینده روشن این بازی بنگرید. ما فن این بازی هستیم و هر کجا هم بره تا اخر باهاشیم.د;) (Versus که جای خود دارد)

با تشکر_مهدی
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر