Alan Wake | پست اول تاپیک حتمآ خوانده شود

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
قسمت اول رو موافقم یعنی چیزی که در ادیتور میبینیم دقیقا همون چیزی نیست که هنگام اجرای بازی رندر میشه و افکتها غیر فعاله که باعث سبکتر شدن پردازش میشه

دقیقا این چیزیه که من همیشه روش فکر میکنم ! تا حالا یه منطقه از طبیعت را از بالا بالا ها مثلا هواپیما دیدی چقدر زیبا بنظر میرسه ؟ تمام منظره ها و شاید افکتهای نوری را در لابه لای اشیاء و جسم و .......ببینی . ولی بیای پایین اونا را نمیتونی ببینی . کلا مناظر محیط ار بالا خیلی بهتره تا پایین.
برای بهتر درک کردن این قضیه یه نگاه به این ویدئو که مربوط به اولین نمایش alan wake سال 2006 هست بنداز دوربین داره توی محیط میچرخه و بعد دوربین میاد روی شخصیت اصلی و خیلی از اون افکتهایی که قبلا دیده میشد در نمای اصلی دیده نمیشه .
http://www.youtube.com/watch?v=YezxSzttiX0
قسمت دوم رو موافق نیستم چون بعید میدونم 360 توانای رندر کردن کل محیط رو به این صورتی که در ادیتور دیدیم داشته باشه ( البته نظر فنی نیست و حدس میزنم) در واقع اینکه PC مونیتور کنه و 360 رندر کنه بنظرم غیر ممکنه و فقط زمانی استفاده میشه که بخوان از لحاظ اجرا روی 360 تست کنن که ایا قابل اجرا هست یا نه که معلومه اونجا نیازی به لود کردن کل محیط نداریم.(تمامش حدس)

منم تو پست خودم گفتم واقعا در عجبم که چطور 360 میتونه چنین محیطی را رندر کنه؟! و اگه اینطور باشه بدون شک بهترین گرافیک نسل را داریم .

ولی یه چیزه هست که تو فروم alan wake همیشه بهش اشاره میکردند . بازی تماما open world اجرا میشه و براشون هیچ فرقی نمیکرد که بازی open باشه یا نه تمام افکتها مربوط به open بودن بازیه ولی چون میخواستند بازی خط داستانیش عمیقتر باشه بازی را به صورت خطی در اوردند . یکی از مسئولین remedy اشاره میکرد که دوربین ما در فضای بازی کاملا متحرک هست و ما هر زمان بخوایم میتونیبم دوربین را در محیط بازی بچر خونیم و هر حالتی که خواستیم نگه داریم و حالت دوربین را طوری کنیم که یک محیط بک گراند بوجود بیاد و ........ که خیلی از تصاویر ایجاد شده از بازی هم اینچنین منتشر شدند که اونا را میگفتند همگی از گیم پلی بازیه .
محیط های بزرگ تمام به صورت real time و به صورت open world اجرا میشه . جالبه بدونی alan wake از 80 مگابایت buffer استفاده میکنه .
ولی حالا بحثها اینه که بازی در رزولیشن پایینتر اجرا میشه که اگه واقعی هم باشه به خاطر محدود بودن سخت افزار کنسول هست .
تا اینجا که نظر ها مثبت بوده و من هم اصلا نمیگم اینا در 360 ممکن هست فقط میدونم بینطیره . چون این موتور واقعا حیفه در یک سخت افزار محدود کنسولی استفاده بشه و بهتره یه عنوان هم به pc بسازن تا نهایت قدرت موتورشون را استفاده کنن .
 
آخرین ویرایش:

The Pale King

The old King of Hallownest
کاربر سایت
Jul 5, 2008
1,020
نام
امیر حسین
والله سخت افزار 360 کمتر از سونی نیست!
پهنای باندش که چند برابره.
graphic chpset هم که تا اونچا که نقد هاشو خودنم از rsx بهتر بود..
رم هم که تابلو هست.
تنها و تنها از لحاظ سی پی یو ضعیف تر هست!
به خدا 360 یه کنسول عقب افتاده نیست که همه چشاشون 4 تا شده و تعچب کردن که چطوری 360 اون رو اچرا میکنه!!!
دلیلی نداره وقتی بازیه انحصاریه زیاد خفنی براش ساخته نشده تا حالا پس یعنی ضعیف باشه!!!

هنوز شاهکتار هایی به غیر از الن ویک در راه هست...مثل fable3 و grow3
 

mehdi_iron

کاربر سایت
Dec 9, 2009
488
نام
مهدي
دموي تكنولوژي رو ديدم خيلي باحال بود.با dail up دان كردم.خيلي طول كشيد.(نميشه از دمو هاي alan گذشت)
ميشه دمو ها رو zipشده هم بزاريد تا ما هم كه dail up داريم بتونيم دانلود كنيم.
 

need to fight

کاربر سایت
Mar 2, 2009
2,059
والله سخت افزار 360 کمتر از سونی نیست!
پهنای باندش که چند برابره.
graphic chpset هم که تا اونچا که نقد هاشو خودنم از rsx بهتر بود..
رم هم که تابلو هست.
تنها و تنها از لحاظ سی پی یو ضعیف تر هست!
به خدا 360 یه کنسول عقب افتاده نیست که همه چشاشون 4 تا شده و تعچب کردن که چطوری 360 اون رو اچرا میکنه!!!
دلیلی نداره وقتی بازیه انحصاریه زیاد خفنی براش ساخته نشده تا حالا پس یعنی ضعیف باشه!!!

هنوز شاهکتار هایی به غیر از الن ویک در راه هست...مثل fable3 و grow3


دوست عزیز کسی نگفت xbox کنسول عقب افتادست و اینکه یکی از قدرت مند ترین کنسول هاست شکی نیست.
بچه هایی که میگفتن رو pc هم باید میومد تا تمام قدرت رو نشون میداد منظورشون رو یه pc معمولی نیست.
منظورشون یه سیستم خفن مثل چیزی که crysis در حد اکثر تنظیمات نیاز داشت رو میگن.
مثلا یه گرافیک x280 و یه cpu 4 هسته ای و 4 گیگ رم ddr3 یا ....که خوب خیلی سیستم خوفی هست و از ایکس باکس قوی تره.
 

The Pale King

The old King of Hallownest
کاربر سایت
Jul 5, 2008
1,020
نام
امیر حسین
بنده با پیسی مقایسه نکردم...
دوستان از اینکه 360 میتونه چنین بازی ای رو داشته باشه تعجب کردند و میکفتن که باورمون نمیش که 360 هم میتونه از اینبازیا داشته باشه و....
واسه همین گفتم یه کم واقع بینانه تر نگاه کنن!
 

Silent Death

کاربر سایت
Aug 21, 2009
1,158
نام
احمدرضا
میکفتن که باورمون نمیش که 360 هم میتونه از اینبازیا داشته باشه و....
دقیقا کی و کجا همچین حرفی زد؟! میشه برای من نقلِ قولش کنی؟!
اگه هم کسی همچین حرفی بزنه، به احتمالِ 99% منظورش "کنسول ها" به طورِ کلی هست، نه فقط 360! چون دیگه برابریِ قدرتِ PS3 و 360 ثابت شده هست!
 

ARMANSTNT

کاربر سایت
Mar 6, 2009
538

Police _ 110

ハリール
مدیر انجمن
Sep 29, 2005
7,012
نام
خلیل
من دانلودی از بازی پیدا کردم مثل اینکه SPANiSH هستش حالا کار میده یا نه من نمیدونم ولی هنوز چیزی در abgx نزده فکر کنم تا چند روز اینده نسخه بدون مشکلش لیک بشه همچنان منتظریم

لینک FAKE هستش، توی تورنت همیشه همینطور هستش عناوین FAKE زیاد دیده میشند بخصوص برای موارد مهم.
کوچکترین اثری از بازی ببینم حتماً توی این تاپیک میگم، توی xbox-sky و TL.org به همراه سایت های pre-releases انلاین هستم. دارم سعی میکنم pre.search رو هم راه بندازم (اگر ISP جواب داد)
 

Kourosh

مدیر انجمن
Sep 25, 2005
4,636
نام
کورش
دقیقا این چیزیه که من همیشه روش فکر میکنم ! تا حالا یه منطقه از طبیعت را از بالا بالا ها مثلا هواپیما دیدی چقدر زیبا بنظر میرسه ؟ تمام منظره ها و شاید افکتهای نوری را در لابه لای اشیاء و جسم و .......ببینی . ولی بیای پایین اونا را نمیتونی ببینی . کلا مناظر محیط ار بالا خیلی بهتره تا پایین.

متوجهم منظورت رو ولی صحبت من و اون دوستمون دقیقا برعکس این حرف بود یعنی وقتی در ادیتور کل نقشه یک منطقه لود میشه نیازی به افکتها نیست و فقط وقتی داخل بازی از نزدیک صحنه رو میبینیم افکتها فعال میشن.
منم تو پست خودم گفتم واقعا در عجبم که چطور 360 میتونه چنین محیطی را رندر کنه؟! و اگه اینطور باشه بدون شک بهترین گرافیک نسل را داریم .
اون تیکه ای که من گفتم اصلا روی 360 اجرا نشده بود روی ادیتور PC بود ولی خود بازی با تمامی افکتها معلومه که روی 360 اجرا میشه. بحث سر این بود که کل نقشه اون قسمت چطور به اون راحتی و اونقدر روان روی ادیتور اجرا شده بود. وقتی بازی اجرا میشه نیازی به لود کل نقشه با تمامی جزییات نیست.
بازی تماما open world اجرا میشه و براشون هیچ فرقی نمیکرد که بازی open باشه یا نه تمام افکتها مربوط به open بودن بازیه ولی چون میخواستند بازی خط داستانیش عمیقتر باشه بازی را به صورت خطی در اوردند . یکی از مسئولین remedy اشاره میکرد که دوربین ما در فضای بازی کاملا متحرک هست و ما هر زمان بخوایم میتونیبم دوربین را در محیط بازی بچر خونیم و هر حالتی که خواستیم نگه داریم و حالت دوربین را طوری کنیم که یک محیط بک گراند بوجود بیاد و ........ که خیلی از تصاویر ایجاد شده از بازی هم اینچنین منتشر شدند که اونا را میگفتند همگی از گیم پلی بازیه .

در Oblivion هم همینطور بود و اصولا openworld به این معنی نیست که حتما همزمان کل نقشه رندر بشه ولی در عین حال دوربین میتونه به همه جا بره چون فقط اون قسمتی کامل و با تمام جزیات رندر میشه که در دید ما و شاید کمی بیشتر از محدوده دید ما قرار داره ولی این مانعی برای دیدن بکگراند دوردست نیست و درعین حال نیازی هم به اجرای افکتهای گرافیکی در فاصله دوردست نیست.

پ.ن: اون دوست عزیزی که نیومده بحث مقایسه کنسول ها رو راه انداخت اگر ادامه بده شرمنده اش میشم. اینجا کسی نگفت 360 از ps3 ضعیفتره یا قویتره .
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
اون تیکه ای که من گفتم اصلا روی 360 اجرا نشده بود روی ادیتور PC بود ولی خود بازی با تمامی افکتها معلومه که روی 360 اجرا میشه. بحث سر این بود که کل نقشه اون قسمت چطور به اون راحتی و اونقدر روان روی ادیتور اجرا شده بود. وقتی بازی اجرا میشه نیازی به لود کل نقشه با تمامی جزییات نیست.

حرفاتون درسته .
در مورد این سوال توی فروم remedy یکی تقریبا سوال شما را پرسیده باید منتظر بود که جواب میدند یا نه .
 
آخرین ویرایش:

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر