قسمت اول رو موافقم یعنی چیزی که در ادیتور میبینیم دقیقا همون چیزی نیست که هنگام اجرای بازی رندر میشه و افکتها غیر فعاله که باعث سبکتر شدن پردازش میشه
دقیقا این چیزیه که من همیشه روش فکر میکنم ! تا حالا یه منطقه از طبیعت را از بالا بالا ها مثلا هواپیما دیدی چقدر زیبا بنظر میرسه ؟ تمام منظره ها و شاید افکتهای نوری را در لابه لای اشیاء و جسم و .......ببینی . ولی بیای پایین اونا را نمیتونی ببینی . کلا مناظر محیط ار بالا خیلی بهتره تا پایین.
برای بهتر درک کردن این قضیه یه نگاه به این ویدئو که مربوط به اولین نمایش alan wake سال 2006 هست بنداز دوربین داره توی محیط میچرخه و بعد دوربین میاد روی شخصیت اصلی و خیلی از اون افکتهایی که قبلا دیده میشد در نمای اصلی دیده نمیشه .
http://www.youtube.com/watch?v=YezxSzttiX0
قسمت دوم رو موافق نیستم چون بعید میدونم 360 توانای رندر کردن کل محیط رو به این صورتی که در ادیتور دیدیم داشته باشه ( البته نظر فنی نیست و حدس میزنم) در واقع اینکه PC مونیتور کنه و 360 رندر کنه بنظرم غیر ممکنه و فقط زمانی استفاده میشه که بخوان از لحاظ اجرا روی 360 تست کنن که ایا قابل اجرا هست یا نه که معلومه اونجا نیازی به لود کردن کل محیط نداریم.(تمامش حدس)
منم تو پست خودم گفتم واقعا در عجبم که چطور 360 میتونه چنین محیطی را رندر کنه؟! و اگه اینطور باشه بدون شک بهترین گرافیک نسل را داریم .
ولی یه چیزه هست که تو فروم alan wake همیشه بهش اشاره میکردند . بازی تماما open world اجرا میشه و براشون هیچ فرقی نمیکرد که بازی open باشه یا نه تمام افکتها مربوط به open بودن بازیه ولی چون میخواستند بازی خط داستانیش عمیقتر باشه بازی را به صورت خطی در اوردند . یکی از مسئولین remedy اشاره میکرد که دوربین ما در فضای بازی کاملا متحرک هست و ما هر زمان بخوایم میتونیبم دوربین را در محیط بازی بچر خونیم و هر حالتی که خواستیم نگه داریم و حالت دوربین را طوری کنیم که یک محیط بک گراند بوجود بیاد و ........ که خیلی از تصاویر ایجاد شده از بازی هم اینچنین منتشر شدند که اونا را میگفتند همگی از گیم پلی بازیه .
محیط های بزرگ تمام به صورت real time و به صورت open world اجرا میشه . جالبه بدونی alan wake از 80 مگابایت buffer استفاده میکنه .
ولی حالا بحثها اینه که بازی در رزولیشن پایینتر اجرا میشه که اگه واقعی هم باشه به خاطر محدود بودن سخت افزار کنسول هست .
تا اینجا که نظر ها مثبت بوده و من هم اصلا نمیگم اینا در 360 ممکن هست فقط میدونم بینطیره . چون این موتور واقعا حیفه در یک سخت افزار محدود کنسولی استفاده بشه و بهتره یه عنوان هم به pc بسازن تا نهایت قدرت موتورشون را استفاده کنن .