پیش‌فروش عنوان «شبگرد: طلوع تاریکی» آغاز شد

آیا شما عنوان "شبگرد : طلوع تاریکی" را تهیه خواهید

  • بله

    رای‌ها: 89 47.3%
  • خیر

    رای‌ها: 46 24.5%
  • با توجه به عملکرد بازی و نقد ها تصمیم خواهم گرفت

    رای‌ها: 53 28.2%

  • مجموع رای دهنده‌ها
    188
  • نظرسنجی بسته شده است .

Sina R

کاربر سایت
Nov 3, 2011
1,980
نام
Sina



سرانجام انتظارها به پایان رسید و پیش فروش عنوان ایرانی
" شبگرد : طلوع تاریکی " آغاز شد . در بیانیه رسمی شرکت پردیس رایانه مهر آمده است :

" شبگرد حاصل تلاش یک تیم کاملا ایرانی است. تیمی که با وجود محدودیت‌ها و مشکلات پیش‌رو، هرگز مایوس نشد و به جلب رضایت مخاطب فکر کرد. تیم سازنده‌ی بازی تمام تلاش خود را کرده‌اند تا در طول روند ساخت بازی، تمامی پتانسیل‌های موجود را به کار ببندند تا بازی هیچ کم و کسری نداشته باشد. سطح کیفی نمایش‌های بازی نه تنها مورد توجه منتقدان و گیمرهای ایرانی قرار گرفت، بلکه توانست تا در جوامع بین‌المللی نیز موفق باشد. ‌شبگرد در شبکه‌ی استیم موفق به دریافت نشان «گرین لایت» شده و در جشنواره‌ی بین‌المللی بازی‌های مستقل نیز به عنوان تنها بازی اکشن سوم شخص، در بین سه بازی برتر قرار گرفت. از این بازی به عنوان یکی از اولین عناوین روایت محور داخلی یاد می‌شود و اولین بازی نئو نوآر ایرانی نیز محسوب می‌شود. همان‌طور که اعلام کردیم، بازی در تیر ماه عرضه خواهد شد و در حال حاضر نیز پیش فروش آن انجام می‌گیرد. همین حالا بازی را خریداری کنید تا در زمان عرضه بدون پرداخت هیچ گونه پول اضافی همچون پیک ، شبگرد به دستانتان برسد "

بر طبق گفته سازندگان به غیر از نسخه استاندارد ، چند نسخه ویژه نیز برای این بازی در نظر گرفته شده تا علاقه مندان به این بازی بتوانند از مزایای ویژه این نسخه ها نیز بهره مند شوند . همچنین کسانی که بازی را پیش خرید می کنند ، زودتر می توانند آنرا تجربه کنند و احتمالا بازی از تاریخ 20 تیرماه به کسانی که این عنوان را پیش خرید کرده اند ، تحویل داده خواهد شد .

ویژگیهای پیش خرید نسخه استاندارد بازی " شبگرد : طلوع تاریکی "

1 - بسته بندی شکیل در قاب کریستالی ( این بسته بندی ویژه ، فقط به افرادی که بازی را پیش خرید کرده اند تقدیم خواهد شد )
2 - یک عدد پوستر 70*50
3 - تحویل رایگان در سراسر ایران .
4 - یک عدد گیفت 1500 تومانی استفاده از نرم افزاربازیهای آنلاین پردیس گیم .

قیمت نسخه استاندارد بازی 10 هزار تومان است .
 
آخرین ویرایش:

619

مدیر انجمن
Nov 23, 2007
6,178
نام
كسري
من اصلا نمی خوام از بازی بد بگم و کاری به اینا ندارن، ولی اصلا بازی رو با توجه به قیمت نقد نمی کنن. هیچ وقت نمیان به دلیل قیمت پایین از اشکالات صرف نظر کنن
حرف شما کاملا درسته. من میگم کسی نمیخواد ادای گیرز رو دربیاره. هر بازی که تحت کاور نمیخواد ادای بازی های پرهزینه AAA اونور اب رو دربیاره. در مورد مشکل هم درسته منتها مثلا کسی بهشون نمیگه چرا بازیتون مثل گیرز 50 تا AI مختلف داره یا چرا 100 تا دشمن توی صحنه مبارزه نیست وگرنه هم من و هم شما می دونیم که منتقدای خارجی چه طوری به بازی های نمره میدند.
پ.ن : در هر صورت من پست دیگه ای نمیدم. بازی به زودی میاد بیرون و می بینیم که واکنش منتقدین و کاربرا چه طوریه.
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,120
نام
محمد امین
چون سرمایه مالی و انسانی رو ما ایرانی ها نداریم اول از بازیهای خلاقانه شروع کنید بازی مثل لیمبو شاید چندان سرمایسه نخواد ولی خیلی خلاقانه هست و کلی هم طرفدار داره
 

bezad

کاربر سایت
Mar 11, 2007
1,151
نام
بهزاد
انگاری دوستان علاقه خیلی زیادی به کوبیدن بازی دارن. این بازی برای من یک بازیه ایندی هست، الیته ایندی های خارج هم وضعشون از شرکت های ایرانی بهتره. برای چی هم میگم ایندی چون به هیچ وجه ما امکانات شرکت اون ها رو نداریم نه از نظر نیرو و نه از نظر کمک مالی، البته خداروشکر از نظر علم بازی ساختن داریم پیشرفت میکنیم. شما اگر توی سایت indiedb برید این بازی رو هم جزو ایندی ها گذاشته چون به هیچ وجه نمیشه با نمونه های خارجی مقایسه کرد. بعد بازی در بین تمام ایندی ها واقعا یک سر و گردن بالاتره و واقعا عالیه اگر هم باور ندارید میتونید توی همین سایت برید و تریلرهای این چنین بازی هایی رو ببینید. چند وقت پیش بازیهای سال 2013 و 2014 رو میدیدیم ولی بازیهای ایرانی که توی 2014 میان از همشون بهتر بودن تازه توی 3 ژانر هم داشتیم سیاوش که RPG هست شبگرد هم سوم شخص هست و ارتش فرا زمینی هم اول شخص و باز توی گروه خودشون هم بهترین بودن. شما به جای اینکه برید با بازیهای کامل مقایسه کنید باید با بازیهای ایندی مقایسه کنید. ولی لطفا بازیهای ایندی بزرگ رو وسط نیارید مثل جوری و برید و لیمبو چون همگی میدونید همگی ساپورت های خیلی خوبی داشتن و واقعا مثل ایران انقدر مشکلات نداشتن.

در رابطه با قیمت هم بگم که واقعا قیمت خوبی داره الان این بازی 3 دلار هست در صورتی که بازیهای ایندی یعنی خوب در سایت ها به 10 دلار هم میرسن اما این بازی که از اون ها بهتر هم هست داره با این قیمت فروخته میشه. بازیهای بزرگ هم که ماشالا 50 دلار رو هستن پس لطفا دیگه چونه نزنید. همین بازیهای ایندی در خارج منتقدها هم نمره خوبی بهشون میدن هم فروش خوبی میکنند بعد ما در اینجا فقط میخوایم بازی رو پایین بکشیم و ایراد بهش بچسبونیم. بد نیست که شما هم مثل همون خارجی ها یکم همکاری و حمایت کنید تا ایران هم بتونه بازیهای بهتری بسازه.

من یکی که 100% بازی رو میخرم و حتما هم بازیه موفقی هست و حتما هم خوشم میاد. توی عمرم تا حالا کلی بازی خارجی خریدم حالا چه کپی یا اورجینال اما این بازی واقعا عالیه از حمایت و ایرانی بودن بازی هم که بگزریم برای یک بازی 3 دلاری واقعا عالیه. تازه بازی فارسی هم هست و راحت میتونیم یک بازی فارسی و ایرانی رو تجربه کنیم.

اون کسانی هم که میگن ما اصلا نمیتونیم هیچ کاری کنیم و ایرانی بهتره بازی نسازه و بره یک کار دیگه کنه بد نیست یادآوری کنم ما ایرانی ها همون ایرانی هستیم که توی بازی آرژانتین اونجوری جلوی آرژانتین بازی کردیم و نزاشتیم مسی گل بزنه. درسته 1 گل خوردیم، درسته این بازی آخر رو باختیم، درسته حذف هم شدیم اما هیچ کس یادش نمیره 2 تا بازی قبلی رو چیکار کردیم، هیچ کس یادش نمیره آرژانتین رو انقدر توی فشار گذاشتیم که هم خودشون و هم سایت های فوتبال به فوق العاده بودن ایران اذعان داشتم. تازه این رو هم در نظر بگیرید که ایران چطوره و بدونه هیچ بازی دوستانه وارد جام جهانی شد. بازی سازی ما هم همینطوره، پس بهتره انقدر از یک دنده بودن بیرون بیاید و یکم ایمان داشته باشید. در آخر این رو هم بگم که بازی رو شما نخرید من و 100 نفر دیگه بازی رو میخریم و اینجوری نیست که با گفته شما دیگه کسی بازی رو نخره و همه هم کور بشن و این همه موفقیت بازی رو نبینن، تازه بازی توی خارج هم میره و اون خارجی ها خیلی راحت تر بدون شارژ شدن یکسری ها بازی رو میخرن و لذت میبرن. پس بهتره یا شما هم این ها رو ببینید و بازی رو بخرید و اگر هم دوست ندارید لازم نیست دیگه همه جا جار و جنجار کنید و اینطوری سازنده های بازی رو اذیت کنید، یعنی در این زمان باید اون ها رو شاد کنید ها بعد نشستید به جای روحیه دادن روحیه رو هم ازشون میگیرید.
البته این رو هم بگم نظر هر کسی برای خودش محترمه اما بعضی ها به قدری اذیت میکنن که دیگه کم کم جو رو خراب میکنن و ممکنه چند نفر رو هم باهاشون همراه کنن.

در کل شرمنده که انقدر حرف زدم و متشکر هم هستم از شمایی که این پست رو خوندید.

- - -ویرایش - - -

چون سرمایه مالی و انسانی رو ما ایرانی ها نداریم اول از بازیهای خلاقانه شروع کنید بازی مثل لیمبو شاید چندان سرمایسه نخواد ولی خیلی خلاقانه هست و کلی هم طرفدار داره

خیلی ها هستن که همیشه چنین چیزهایی میگن من یکی هم هیچ وقت منکر این نوع فکر و قضیه نیستم ولی بد نیست وضع ایران توی بازیسازی رو هم در نظر بگیرید. همون بازی خلاقانه درسته ممکنه خرج کمتری داشته باشه و 100 احتمال دیگه، جدا از اینکه با کلی زمان برای ایده خوب و همچنین پیاده سازی درست نیاز داره یک سری چیزهای دیگه هم میخواد. همون محیط یک لول دیزاین خیلی بهتر از یک بازی سوم شخص میخواد چون باید انقدر کار کرد تا کار به یک حد خیلی خاصی برسه در مواردی وسواس طراحی مراحل چنین کارهایی 100 برابر یک بازی 3 بعدی اول شخص و یا سوم شخص هست چون شما در همون محیط زمان بیشتری صرف میکنید. نکته بعدی هنری بودن بازی هست همون بازی لیمبو کلی هنرمند پشتش داره که اون شده اما اگر هنرمندی نبود به هیچ وقت چنین چیزی رو نمیدیدیم.
حالا میرسیم به ساخت بازی به نظر شما چنین آدم های هنرمندی به همین راحتی ها گیر میان؟ شما اگر بخواید یکی رو بیارید که کارش از یکی دیگه بهتر باشه کلی پول میخواد تازه اون هم در لحظه، فوقس چک قبول کنه. اما ما میتونیم به جای پول دادن به چنین کسانی 2 نفر دیگه بیاریم و به جای هنری جنبه تکنیکی کار رو بالا ببریم اما در بازی هایی مثل لیمبو هنر میخوایم پس مجبوریم به بازیهای دیگه ای روی بیاریم.
برای همین بازی هنری در اون حد ساختن کار بس دشوارتری هست.
 

Mr.unknown

کاربر سایت
Aug 29, 2012
434
رفت تو لیست پیش خرید!!! :p:p:p

قیمت بسته‌های عادی و برنزی خیلی خوبه، من برنزه رو به عادی ترجیح میدم چون یک DVD حاوی موسیقی و آرت ورک‌های بازی داره:

03_bronz.jpg
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,198
نام
∂αнмα
دوستانی که بازی مشکل دارن لازم نیست حتما بیان اینجا در افشانی کنن :| اقا مشکل داری نخر بازی رو :| این جوری شو ندیده بودیم طرف به جای این که بیاد بگه برا حمایت هم که شده یه نسخش رو تهیه میکنم میاد هزار تا ایراد میگره از بازی :| ما با این مردم شدیم 70 میلیون نفر ....
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,120
نام
محمد امین
دوستانی که بازی مشکل دارن لازم نیست حتما بیان اینجا در افشانی کنن :| اقا مشکل داری نخر بازی رو :| این جوری شو ندیده بودیم طرف به جای این که بیاد بگه برا حمایت هم که شده یه نسخش رو تهیه میکنم میاد هزار تا ایراد میگره از بازی :| ما با این مردم شدیم 70 میلیون نفر ....

یعنی شما میگین هر اتفاقی افتاد ملت فقط حمایت کنن و انتقاد نکنن..؟
به نظرم هر چیزی که مشکل داشته باشه قابل انتقاد هست مگر اینکه پولی چیزی بهت بدن که انتقاد نکنی..
 

khatibzadeh

کاربر سایت
Jun 22, 2008
220
شما فکر می کنی نمی تونند ، سازندگان فکر می کنند می تونند. شما ایران و ایرانی رو متهم میکنی ، میگی این مملکت همه چیش تقلید. اتفاقا تنها کشوری که توش یه عده فکر می کنند ، فقط خارجی ها می تونند یه سری کارا رو انجام بدند ایرانه. بعد این برای بار صدم. بازی خارجی 60 دلار. نمرهاشم بر اساس یه بازی 60 دلاریه. این بازی قیمتش 3 دلار. نمرشم بر اساس یه بازی 3 دلاریه. هر وفت یکی بازی 60 دلاری داد در این سطح بهش گیر بدید. شما یه سر استیم بزن. یه سر برو لایو. کم نیستند بازی های کاور محور مثل شبگرد با قیمت کم که نمراتشون هم خوبه. این شماید که بازی رو با گیرز مقایسه می کنی.
پ.ن: کلا یه اشتباه بین کاربرا رایج شده که فکر می کنند فقط یه بازی های مثل فلپی برد مستقل به حساب میاد. به خدا خیلی از تیم های مستقل هم بازی شوتر میسازند. اگه نمی تونستند اصلا چرا از همون اول گذاشتند این بازی توی مسابقات بازی مستقل شرکت کنه ؟ هیچ کسم بهشون نمیگه شما میخوایند ادا گیرز رو دربیارید.
به نظر من اینکه بخوایم بگیم ما تقلید میکنیم یا اونا حرف بچه گانه ایه ( با عرض معذرت) همه از هم تقلید میکنن و همه مبتکر و دانا هستن .همه خوبن و همه بدن.مثل اینکه بگی آلمانیا نژادپرستن و ایرانیا نه یا بالعکس.هر جایی از هر نوع مردمی پیدا میشه .توی یک جمع 3 نفره هر سه نفر اعتقادات یکسانی ندارن چه برسه به 70 میلیون جمعیت .این جمله که بخواید بگید ما ایرانیا ، یا اون خارجیها ، اصلا غلطه.به طور خاص میشه بحث کرد.
دوستان میگن شبگرد تقلیدی از گیرز هست احتمالا درسته.ولی هیچ نکته منفی ای توش نیست اگر تقلیدی هم باشه ، پس اصلا دفاع کردن نمیخواد.صنعت بازیسازی رو به پیشرفته .اگر مثلا الان به نقطه 500 رسیده حاصل همین تقلیدها به اضافه 1 قدم اضافه بوده.اونی که دیگه خیلی کارش درست بوده و بازی جدید و خاصی ارائه داده به جای یک قدم سه قدم برداشته .این همه بازیهای خوب کار شده به تقلید از گیرز یا به اسم تقلید از گیرز.تقلید کردن اگر با دانش همراه باشه خوبه اگر نباشه هم راه به جایی نمیبره.
اینکه یکی از دوستان میگه خوب، ما داریم تقلید میکنیم منتها در اون حد نیستیم پس بیایم از جایی که توانمون در حد 100% هست شروع کنیم تا برسیم به جایی که 30% ازش میدونیم هم درسته ، هم غلط.چون ما تازه اول راه هستیم.اینجوری نیست که همه بخوان بیان از اول از بازی angry birds شروع کنن به ساخت بازی تا برسن به بازیهای سه بعدی و عجیب غریب.هرچند بازی بد باشه ، باداشتن باگ ، نداشتن بالانس تو بازی ، نداشتن خط داستانی و....استودیویی که میخواد در آینده بازی مثل گیرز بسازه باید از یک بازی شبیه اون شروع کنه.حالا هرچقدر هم بد باشه.حتی اگه اندازه 30% از ساخت اون بازی رو بدونه.نمیشه اشکالات ساخت یک بازی مثل angry birds رو برای ساخت یک بازی مثل گیرز جبران کرد.سبک بازیها باید مثل هم باشه.مثال اون ساخت دیوار برای اینجا کارایی نداره.شما اگر نتونی دیوار بسازی میتونی اون آجر رو به بهترین شکل ممکن بذاری و در نهایت تبدیلش کنی به یک دیوار.ولی اینجا اگر استاد مسلم ساخت بازیهایی مثل angry birds بشی باز هم نمیتونی در نهایت یک بازی مثل گیرز بسازی.
البته در مقایسه پولی بازیها ،شما یه نکته رو هم در نظر بگیر.اونجا مزد یک کارگر معمولی ساعتی بین 10 تا 20 دلار هست یعنی با 3 ، 4 ساعت کار میتونه یه بازی 60 دلاری رو بگیره.اینجا طرف یک ماه کار میکنه بهش 300 تومن میدن.یعنی روزی 10000 تومن ! اونجا با 4 ساعت کار یه بازی در حد گیرز میخره ،اینجا پول یک روزش میشه در حد angry birds یا شبگرد. اقتصاد اونجا با اینجا فرق میکنه.اینکه دوستان gears رو با این بازی مقایسه میکنن خیلی هم بیراه نیست.( البته متاسفانه ) باید بالاخره یک بالانسی بین قیمت و کیفیت محصول باشه که فکر میکنم چون 4 نوع مختلف قیمت داده از این نظر خوب بوده.
 

aiat_gamer

کاربر سایت
Mar 7, 2008
4,321
نام
ayat
خیلی ها هستن که همیشه چنین چیزهایی میگن من یکی هم هیچ وقت منکر این نوع فکر و قضیه نیستم ولی بد نیست وضع ایران توی بازیسازی رو هم در نظر بگیرید. همون بازی خلاقانه درسته ممکنه خرج کمتری داشته باشه و 100 احتمال دیگه، جدا از اینکه با کلی زمان برای ایده خوب و همچنین پیاده سازی درست نیاز داره یک سری چیزهای دیگه هم میخواد. همون محیط یک لول دیزاین خیلی بهتر از یک بازی سوم شخص میخواد چون باید انقدر کار کرد تا کار به یک حد خیلی خاصی برسه در مواردی وسواس طراحی مراحل چنین کارهایی 100 برابر یک بازی 3 بعدی اول شخص و یا سوم شخص هست چون شما در همون محیط زمان بیشتری صرف میکنید. نکته بعدی هنری بودن بازی هست همون بازی لیمبو کلی هنرمند پشتش داره که اون شده اما اگر هنرمندی نبود به هیچ وقت چنین چیزی رو نمیدیدیم.
حالا میرسیم به ساخت بازی به نظر شما چنین آدم های هنرمندی به همین راحتی ها گیر میان؟ شما اگر بخواید یکی رو بیارید که کارش از یکی دیگه بهتر باشه کلی پول میخواد تازه اون هم در لحظه، فوقس چک قبول کنه. اما ما میتونیم به جای پول دادن به چنین کسانی 2 نفر دیگه بیاریم و به جای هنری جنبه تکنیکی کار رو بالا ببریم اما در بازی هایی مثل لیمبو هنر میخوایم پس مجبوریم به بازیهای دیگه ای روی بیاریم.
برای همین بازی هنری در اون حد ساختن کار بس دشوارتری هست.


شما از اونایی هستس که از اونور بام افتادیا! بازی هنوز نیومده شما کاملا می دونی ازش لذت خواهی برد؟ هیچ خارجی نمیاد الکی حمایت کنه، بازی باید بیاد، دیده بشه و در حد خودش نقد یا تعریف بشه. اصلا حمایت الکی معنی نمی ده.
در مورد اینکه بازی به هنرمند نیاز داره هم، اولا بازی هایی هستند توسط یه طراح هنری و یه برنامه نویس ساخته شده و عالی از اب در میان. حالا اگر ادم هنرمند کم گیر میاد و اگر بیاد پول بالا می خواد: اولا بازی با جنبه تکنیکی ارزش نداره، باید طراح هنری داشته باشه، هر کس هم دسترسی نداره مجبور نیست بازی بسازه! اخه این چه توجیحی هست؟ نداریم گرونه پس عیب نداره؟! این بازی هم باید بیاد، دیده بشه و اگر اشکال داشت کاملا نقد بشه بدوم رحم! ما الکی حمایت کنیم، تو استیم دیگه تعارف ندارن کاری میکنن که این سازنده ها نتونن هیچ بازی دیگه ای بسازن. ته تهش این یه محصوله که بابتش پول خواسته شده، پس باید ارزش داشته باشه. اگر قضیه فقط کسب تجربه هست می تونن مجانی بازی رو بدن بیرون بازخوردش رو ببینن.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر