عکس های جدید از Heavy Rain

Erebus

کاربر سایت
Jun 8, 2007
574
نام
کیانوش
دو رندر جدید از بازی Heavy Rain:

http://www.totalvideogames.com/screens/Heavy_Rain_5475_77298_0.htm

Heavy_Rain_77297.jpg



Heavy_Rain_77298.jpg
 

Sweet Jesus

کاربر سایت
Oct 11, 2007
3,036
نام
امیر آزاد
تو همون ساله2005 دموي بازي براي بازديد كننده ها قابل دسترس بود وميتونستن

ذاويه دوربينو تغيير بدن كه نشون دهنده ي realtimeبودن بازيه

اینو خوندی اصلا ؟ خیلی راحت میشد فهمید که فیزیک بازی خیلی قویه ! شما یه نگاه به طراحی اجسام تو همون ست آشپزخونه مینداختی ، کاملا واضح بود که فیزیک بازی واقعا خوب پردازش شده

French developer Quantic Dream is working on a top-secret PlayStation 3-exclusive title, the company has revealed. Other than that, the company and collaborator Sony Computer Entertainment Worldwide Studios aren't saying much.
To date, the 10-year-old developer has released two games. The Nomad Soul (Omikron in the US) was the company's first title, published by Eidos Interactive and set in the futuristic city of Omikron. The ambitious game put players in control of a protagonist who could switch bodies at will to gain access to certain areas and avoid capture. David Bowie had a virtual character in the game, and music from his album Hours was featured in the soundtrack. It starts with a detective investigating a serial killer, but he quickly realises that something even more sinister is at work.
In 2005, Fahrenheit (The Indigo Prophecy in the US) became Quantic Dream's second release. The adventure game starred a brilliant young police detective investigating a series of brutal murders with her partner. Meanwhile, a third character investigates his growing suspicion that he is in fact the murderer.
The developer's founder, president, and CEO, David Cage, commented on the new title, "We always believed that 'next generation' meant more meaningful content based on players' emotional involvement. To us, PS3 is the only platform that can truly deliver on this promise."
Previously, the company had been confirmed as developing Omikron 2 for next-gen consoles. It also has been working on another next-gen title, which was shown at Sony's Electronic Entertainment Expo booth last year under the name Heavy Rain.
 

Nemesis

کاربر ویژه
کاربر سایت
Apr 9, 2006
398
نام
محمد مهدی حاجی اسمعیلی
Heavy Rain Conclusion

من عادت ندارم که نوشته ی کسی رو نقل قول کنم و بعد از این همه مدت که دوباره توی سایت اومدم هنوز هم با نظرات نقیض دوستان روبرو هستم که باید حتما اشاره کرد که جای تاسف داره.

به جرات میتونم بگم که کسی مثل من دنبال این بازی رو از سال 2006 نگرفته و اطلاعاتش در مورد بازی به اندازه ی من نیست.برای همین امیدوارم که منو بخاطر اینکه به خودم جرات دادم و وارد بحث داغتون شدم ببخشید.

قبلا هم در مورد این بازی توضیح داده بودم و الان هم به توضیح های قبلیم در مورد انحصاری بودن این عنوان و سیستم رندرینگش که Real-Time هست یا نه اضافه میکنم.

Engine جدیدی در کار نیست.Engine جدید بازی همون تلفیق دو بازی Omikron و Fahrenheit هستش.Cage در طی 3 مصاحبه حرفهای نقیضی زده در مورد موتور بازی ولی در آخر (GDC 2006) مشخص کرد که موتور بازی , موتور جدیدی نیست و سیستم رندرینگ جدید بازی فقط جدید محسوب میشود.
در کل این اقدام بهترین اقدامی بود که QuanticDream انجام داد چونکه به جای دوباره نویسی Source Code های زمانبر بازی , QD اقدام به تصحیح خطاها و اضافه کردن تکنولوژیهای کرده که در Fahrenheit و Omikron دیده شده بودند.

به Real-Time بودن و یا نبودن بازی میرسیم.QD عادت نداره بازیهاش رو Pre-Rendered بسازه و با Nomad Soul (همون Omikron که اغلبتون بازیش نکردین) و Fahrenheit (همون Indigo Prophecy که اغلبتون بازیش کردین) ثابت کرد که روی دو موضوع تاکید بسیار عظیمی داره : روایت داستان و احساسات
هر دوی عناصر بالا نیازمند موتوری بودن که بصورت همزمان به رندر کردن تصاویر بپردازه و سازنده ها بتونن در صورت نیاز صحنه هایی رو که با MoCap گرفته بودن رو تصحیح کنن و همین یک فاکتور نیاز دوباره را به یک سیستم همزمان افزایش میداد.

تا حالا راجع به اشک فکر کردین ؟ اشک میتونه دریایی از احساسات رو با خودش به همراه بیاره...و تا حلا چند تا بازی دیدین که از این امتیاز در بازیهاشون استفاده بکنن ؟
در طول تاریخ بازیهای رایانه ایی فقط چند شرکت معدود بازیسازی اقدام به نوشتن برنامه ایی برای به تصویر کشیدن اشک (رندر کردن اشک) کردن که در بالای این لیست و در سالهای اخیر فقط دو بازی تونستن که این کار رو به خوبی انجام بدن : Metal Gear Solid 3 و Heavy Rain

اگه به حرفم شک دارین میتونین آخرین تریلر عرضه شده ی بازی معروف Capcom یعنی Devil May Cry 4 رو دوباره ببینین.به اشک Nero بعد از اینکه Kyrie غیب میشه توجه کنین : اشک Nero در بازی DMC4 (یعنی یکی از بازیهای برتر شرکت Capcom ) چیزی نیست جز یک Particle بسیار ساده ! حتی اشک Nero از فیزیک درستی تبعیت نمیکنه و مثل گلوله به بیرون پرتاب میشه.
در واقع همون افکتی که برای محو کردن Kyrie استفاده شد (Particle Effects) , برای بوجود آوردن اشک Nero نیز مورد استفاده قرار داده شده است.

بنابر توضیحاتی که در بالا دادم (احتیاج به سیستم همزمانی که هم دموها رو به تصویر بکشه و بالطبعش بازی ها را هم به تصویر بکشه , بتونه احساسات رو بصورت Real-Time نشون بده و ...) احتیاج این شرکت به موتوری همانند اون چیزی رو که در Fahrenheit دیدیم بیش از پیش میکنه.

در طی مراسم E3 2006 دمویی که بعنوان Tech Demo ی بازی بصورت Real-Time بر روی PS3 اجرا شد , نشان دهنده ی برخی عناصر بازی بود.
مهمترین چیزی که من توی دنیای بازیها بهش علاقه دارم و باعث پیوند همیشگی من و یک بازی میشه , احساسات و Emotion یی هست که در اون بازی به تصویر کشیده میشه.
صورت هر انسان بهترین مرجع برای نشون دادن احساسات درونیش محسوب میشه و اگه بخوایم دقیقتر بشیم باید گفت که چشمهای انسان منبع اصلی احساسات اون محسوب میشن.
به همین دلیل بود که Cage در اواخر سال 2004 تاکید کرد که تمرکز شرکتش بر روی نشون دادن احساسات در صورت بیش از پیش خواهد شد.
بازیهای QD دارای MoCap بسیار زیادی هستن , شاید برای اینکه دومین استودیو (و در آینده ی نزدیک اولین استودیو) ی بزرگ MoCap رو در کل اروپا برای خودش داره و بهمین دلیل از نظر بوجود آوردن کوچکترین MoCap ها حتی از شرکتهایی مثل Ninja Theory (سازنده ی Heavenly Sword که بعد از Metal Gear Solid و Fahrenheit بیشترین استفاده رو از Mocap داره) نیز میتونه پاش رو فراتر بگذاره.
یکی از همین اقدامات QD در بوجود آوردن احساسات وصل کردن بیش از 50 عدد حسگر اصلی (و 75 عدد حسگر فرعی) به صورت Actor های MoCap بود که در انتها به بارآوردنده ی یک چیز بود :نشون دادن احساسات انسانی در صورت یک انسان
و باید اعتراف کنم که بعد از دیدن تریلر سال 2006 و عکسهایی که در صفحه ی اول گذاشته شده بود , که QD به هدف غایی ش برای رسیدن به Engine یی که بتونه احساسات رو نشون بده , رسیده.

عکسی که در صفحه ی اول دیدیم یک انفجار گرافیکی نیست که خیلی ها در برابرش ایستادگی میکنن , بلکه تمام تلاشی هستش که شرکت QD در طی این چند سال (از 2005 تا به امروز) برای بازیهاش کرده : به تصویر کشیدن صورت انسانها

صورت فردی که دیدین از یک سری Mapping های معروف و برخی دیگر که جدید هستن استفاده میکنه که باعث میشه که همچین چهره ایی رو با این جزئیات بشه رندر کرد :

Normal Mapping که امروزه در بیشتر بازیهای استفاده میشه.

Specular Mapping (نسل سه) برای چشمها

HDR Lighting بر روی پوست

MSAA برای کل صورت و بخصوص یک سری لبه های خاص

Parallax Mapping و Bump Mapping برای پوست صورت

و یکی سری Mapping های ناشناخته ی دیگر همچون Mapping جدیدی که QD بهش میگه DM

****************************

درست کردن چنین صورتی به کمک تکنولوژیهای حاضر به هیچ وجه سخت نیست و Crysis شاهدی بر این مدعی محسوب میشه.ولی خواهش میکنم که چیزی رو اشتباه نگیرین : Crysis این سطح جزئیات رو در همه چیز داشت و شاید نتوان با همون جزئیات Heavy Rain رو رندر کرد ولی بیشترین تمرکز QD در Heavy Rain بر روی نورپزدازیهای و صورت انسان بوده (مصاحبه ی سال 2006 ) و باز هم میگم که QD به هدف اصلیش رسیده.


به موضوع انحصاری بودن این بازی میرسیم.
برین یک سری به سایت QD بزنین.من قبلا این خبر رو گذاشتم و با آب و تاب تحلیلش کردم ولی میخوام که ایندفعه خودتون هم به سایت www.QuanticDream.com سری بزنین و این مطلب رو بخونین.

مطلب یک فایل PDF کوچولو هستش که باید دانلود بشه.درش توضیحی مختصر در مورد قرارداد جدید بین Sony و Quantic Dream داده شده که توضیح میده که QD موظف هستش برای شرکت سونی و بر روی کنسول PS3 عنوانی رو بصورت انحصاری عرضه کنه.
دیوید کیج در مورد PS3 گفته که تنها کنسولی هستش که قابلیت اجرای اهدافشون رو داره و میتونه تکنیکهایی رو که اونا دوست دارن رو اجرا کنه.اگه توجه کرده باشین میفهمین که کیج در سال 2006 همین حرف رو برای Heavy Rain بر روی PS3 زد.
اصلا این موضوع رو ولش کنین.برین یه سری به بازیهای ساخته شده و در دست ساخت QD در خود سایت بزنین , اونجا میبینین که تنها بازی در دست ساخت QD همین Heavy Rain خودمون هستش و برخلاف یک سری که میگن این بازی انحصاری مخصوص PS3 میتونه یک چیز دیگه باشه (یعنی امیدوار هستن که چیز دیگری باشه) بازی دیگری توسط QD در دست ساخت نیست.
Omikron (Next Generation) هم پروژه اش در مراحل اولیه باقی مونده و QD اعلام کرده که اول HR توزیع میشه و بعد کار اصلی بر روی این عنوان شروع خواهد شد.

خب ! دو دو تا چهار تاست !

دموی همزمان بازی در سال 2006 بر روی PS3 اجرا شد.

کیج اعلام کرد که فقط PS3 میتونه اهدافش رو به عمل برسونه.

سونی و QD یکسال بعد از اولین نمایش و در ماه سپتامبر با هم قراردادی مبنی بر ساخت بازی ایی انحصاری بر روی PS3 بستند.

کیج در 3 ماهه ی آخر 2007 طی مصاحبه اش با مجله ی فرانسوی (مصاحبه ایی بسیار کوتاه و در اندازه ی چند خط) اعلام کرد که هنوز نظرش رو در مورد PS3 داراست.



من نمیخوام چیزی رو به اثبات برسونم چونکه شاید بعدا نقضی براش پیدا بشه ولی طبق گفته ها و شنیده های فعلی میشه انتظار داشت که عنوان (بهتر هستش بگم که ابر عنوان) Heavy Rain فعلا عنوانی مجازا انحصاری برای PS3 محسوب میشه مگر اینکه نقضش ثابت بشه.


*****************************

خب ! به انتهای این تحلیل مزخرف بلند بالا نزدیک میشم و امیدوارم که مفید واقع شده باشه.چند وقتی بود که توی سایت نبودم و در طی ورود دوبارم امیدوار بودم که کم لطفی های دوستان و خودم رطرف شده باشه ولی متاسفانه میبینم که اینجا همون آش و همون کاسه هست !
عنوان Heavy Rain جزو معدود بازیهایی هستش که من اون رو واقعا نسل بعد میخونم.لیست بازیهای مورد انتظار من هر روز دارن کمتر و کمتر میشن و فکر کنم که در آخر فقط همین چند تا بازی از قبیل FF XIII , Heavy Rain , Fable 2 , Beyond Good & Evil , Silent Hill و صد در صد Metal Gear Solid 4 باقی بمونن !

در کل و در انتها امیدوارم که همتون موفق باشین.

متشکرم...محمد مهدی حاجی اسمعیلی
 

mox1x2

کاربر ویژه
کاربر سایت
Sep 24, 2007
774
نام
مصطفی
..................
محمد مهدی, کاش میشد یه 2000 باری ازت تشکر کرد.

در مورد انحصاری بودن بازی چند نکته وجود داره:
1- با اینکه david cage گفته بود:
To us, PS3 is the only platform that can truly deliver on this promise, and SCE WWS is a group that is both inspiring and pleasant to work with
اما Guillaume de Fondaumière در آخرین مصاحبش میگه:
The other point is that when you look at the architecture of the PlayStation 3 and the Xbox 360 you see huge differences and it's extremely difficult to create games of the same visual quality on both platforms. Even from an economical standpoint, if you really want to give the best shot on both platforms you have to invest far more money than just spending the money on the one platform. Or you have simple ports, which are of less quality.
At Quantic we have high standards and we really want to give our fans the best possible experience with our creations and we didn't want to downgrade any version by porting a game. It was far more important to chose the right machine where we could express ourselves and give it the best shot
یعنی من فکر میکنم, یکی از علل اصلی که این بازی انحصاری میمونه, هزینه و زمان زیاد توسعه این بازی برای پلتفورمهای دیگست و اینکه QD عقیده ای به پورت کردن نداره.
2- گفته میشه فیزیک بازی (AGEIA) نیاز به number crunching mathematics داره (بطور ساده یعنی محاسباتی که احتیاج به عملگرهای حسابی زیادی داره) که سل در این زمینه بسیار خوبه.
3- و البته شایعه نچندان قوی خرید QD توسط سونی هم جای تامل دارد.
و یکی سری Mapping های ناشناخته ی دیگر همچون Mapping جدیدی که QD بهش میگه DM
احیانا این DM همون displacement mapping نیست.

پ.ن: من یه سوال دارم, توی انجمن های سایت mayerem یه user هست به نام david cage که میگن واقعا خوده دیویده از QD. کسی میتونه تائید کنه؟
 

ps3 killer

کاربر سایت
Oct 3, 2007
95
دیوید کیج در مورد PS3 گفته که تنها کنسولی هستش که قابلیت اجرای اهدافشون رو داره و میتونه تکنیکهایی رو که اونا دوست دارن رو اجرا کنه
عزیزم میشه بگی 360 جه چیزی کمتر داره CELL خیلی هم از XENON قوی تر نیست
این یه اقدام تبلیغاتی هست
2- گفته میشه فیزیک بازی (AGEIA) نیاز به number crunching mathematics داره (بطور ساده یعنی محاسباتی که احتیاج به عملگرهای حسابی زیادی داره) که سل در این زمینه بسیار خوبه
مطمئن هستی بازی از AGEIA استفاده میکنه؟؟
چون الگوریتم های این موتور این قدر پیچیده و حجیم هست که فقط باید PPU خود شرکت اجراش کنه مثل مثلا شیدر ها در کارت های گرافیکی و جلوه هایی که توسط این شیدر ها رندر میشه
فکر نمیکنم CELL بتونه این الگوریتم ها رو به صورت کامل اجرا کنه
Nemesis
افکت های اشک هم با این موتور AGEIA درست شده؟؟؟
 

Nemesis

کاربر ویژه
کاربر سایت
Apr 9, 2006
398
نام
محمد مهدی حاجی اسمعیلی
افکت های اشک هم با این موتور AGEIA درست شده؟؟؟

AGEIA یک موتور نیست و بعنوان یک موتور شناخته نشده ولی در سخت افزارش و در برنامه ایی که به همراهش چه بر روی بازی و چه همراه با کارت عرضه میشه , نرم افزار خاص برای شبیه سازی یک موتور فیزیکی مختص به کارت فیزیک رو بهمراه داره.
در ضمن PS3 و Xbox 360 به فیزیک AGEIA احتیاجی ندارند چونکه هر دوی اونها میتونن به کمک پردازنده هاشون به خوبی به پردازش فیزیک جریان یافته در بازی بپردازن.

هم Cell و هم Xenon با داشتن چندین هسته احتیاج مبرمی به AGEIA ندارند و این پروژه از ابتدا نیز برای PC های خانگی در نظر گرفته شده بود.

AGEIA پروژه ی ساخت کارت فیزیکی بود که در PC های نسل بعد بتونه بار پردازش فیزیک بازی رو از CPU گرفته و خودش اینکار رو انجام بده.الان هم کارتهای معدود فیزیکی نیز در بازار هستن ولی نظر شخصی من این هستش که اگه شرکت به بار آورنده ی این کارتها نتونه حمایت سازندگان رو جلب کنه , پروژه ی کارت فیزیکش با شکست روبرو میشه برای اینکه بیشتر بازیبازها (از جمله خودم) فعلا این کارت رو بیهوده میپندارن.

متشکرم...Nemesis
 

ps3 killer

کاربر سایت
Oct 3, 2007
95
- گفته میشه فیزیک بازی (AGEIA) نیاز به number crunching mathematics داره (بطور ساده یعنی محاسباتی که احتیاج به عملگرهای حسابی زیادی داره) که سل در این زمینه بسیار خوبه
پس چرا این دوستمون گفته با ageia میاد
 

mox1x2

کاربر ویژه
کاربر سایت
Sep 24, 2007
774
نام
مصطفی
لطفا در مورد جنبه های تکنیکی این بازی اینقدر بحث نکنید, لاقل تا چهارشنبه که مقاله دیوید کیج منتشر بشه, صبر کنید.
در مورد اینکه AGEIA چه نقشی در فیزیک داره:
1- به نقل از سایت رسمی AGEIA
Heavy Rain from Quantic Drea sets a new standard for realism in interactive cinema. the casting call video uses AGEIA PhysX to provide ultra-realistic details, such as lifelike hair, in the virtual actor
تصاویری از دمو:



2- این مستند نیست (و البته تا حدودی حرف منو نقض میکنه) ولی به احتمال زیاد حرف دیویده و البته قدیمیه. احتمالن ماله 2006 که در مورد اختصاصی بودن بازی بحث بود:
UL:Why do you need AGEIA? as I know all physics motions can be resolved by CPU and Video chip, without any problem. Also first PC AGEIA chip products sees not satisfactory results.
DC:We use AGEIA technology on console for physics in general. There will be a version using their card and a version without the card on PC. Consoles versions will include physics without needing anything else, of course.
In the demo, physics manage Marie's hair
.
در نهایت این حرفا تائید نمیکنه که فیزیک از AGEIA استفاده میکنه, ممکنه فقط در دمو بکار گرفته شده باشه. اما جای تامل داره.

پ.ن: دوست دارم این حرف دیوید کیج رو ببینن:
I see technology as a tool, the pen to write the book. You can have the greatest pen on earth; it won't be enough to write a good book if you don't have talent and creativity
من تکنولوژی را به مثابه یک ابزار میبینم, مدادی برای نوشتن یک کتاب. شما میتوانید عالی ترین مداد روی زمین را داشته باشید, اما این کافی نخواهد بود اگر شما استعداد و خلاقیت نداشته باشید.
 

ps3 killer

کاربر سایت
Oct 3, 2007
95
خب پس صبر میکنیییییییییییییییییییییم
اگه از AGEIA استفاده کنه که با یه فیزیک واقعا نسل بعل طرفیم
هرچند من شک دارم:confused:
 

BESAFA

کاربر سایت
Apr 15, 2008
719
نام
Behnam
نه
229.gif
نمردیم و یه بازی دیدیم که به جزئیات صورت دقت بشه.
واقعا R*باید خجالت بکشه انقدر میگه گرافیک دارم گرافیک دارم ولی بازم آدم های توش شبیه کاغذ هستند . مثلا CJتو ورژن قبلی انگشت هاش بهم چسبیده بود.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر