اینترنت ملی

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

hdxc

کاربر سایت
Apr 29, 2011
1,581
نام
امیرحسین
اینم که میگن موتورهای جستجو فلان و بهمان:d دروغ نمیگن موتورهای جستجو رصد میکنن کاربران رو البته همه کاربرانشون رو رصد میکنن و این رصد کردن هم غیر علنی نیست و سازمانهای امنیتی در سرتاسر دنیا و خصوصا امریکا نفوذ قابل ملاحضه ای روی این موتورهای جستجو دارن.....حالا این وسط اینا منظورشون این نیست که مثلا گوگل رو ببندن منظورشون ایجاد موتورهای جستجوی ایرانیه و ترغیب ملت به استفاده از اونها.
یاد سخنرانی های کیم جونگ ایل(!) کبیر افتادم:(:((من حاظرم اطلاعات دست استکبار(!)بیفته ولی دست اینا نیفته.ولی بقیه ی حرفات کاملا درسته.
 

Fenris Wolf

کاربر سایت
Jan 9, 2009
8,739
نام
شروین
چندتا سئول دارم:
1.دیگه با ps3 و 360 نمیشه آنلاین بازی کرد ؟
2.چجوری از جریان اخبار بازی ها و دمو ها آگا بشیم؟
 

joorab

کاربر سایت
Jul 13, 2006
212
نام
امین
چندتا سئول دارم:
1.دیگه با ps3 و 360 نمیشه آنلاین بازی کرد ؟
2.چجوری از جریان اخبار بازی ها و دمو ها آگا بشیم؟

اونم راه حل داره اصلا نگران نباشین.. مهندسان ایرانی دارن رو ساخت یه کنسول ملی کار میکنن که بتونیم باهاش حسنی و لوبیای سحرآمیز رو آنلاین بازی کنیم.
از جریان اخبار بازی ها هم نمیخاد با خبر بشین. اصلا چه کاریه از اخبار بازیای غیر اخلاقی غربی با خبر بشین؟
 

Lord Stark

کاربر سایت
Aug 17, 2007
16,047
نام
معراج
یاد سخنرانی های کیم جونگ ایل(!) کبیر افتادم:(:((من حاظرم اطلاعات دست استکبار(!)بیفته ولی دست اینا نیفته.ولی بقیه ی حرفات کاملا درسته.
شما به زبان کره ای مسلطی؟:d در مورد رصد شدن کاربران هم این مسئله هست متاسفانه و کاربران برای ملاحضات امنیتی رصد میشن البته طبیعیه کسی خوشش نیاد ولی حتی تو همون امریکا هم رصد میشن کاربران...
چندتا سئول دارم:
1.دیگه با ps3 و 360 نمیشه آنلاین بازی کرد ؟
2.چجوری از جریان اخبار بازی ها و دمو ها آگا بشیم؟
شما برای انلاین بازی کردن به سرورهای مایکروسافت و سونی وصل میشید واگر وبسایتهاشون مسدود نباشه که نیست مشکلی تو بازی کردن پیش نمیاد از بازیها هم همونطور که الان مطلع میشین اون موقع هم مطلع خواهید شد....یعنی موقعی که طرح اجرا شد هم میتونید به گیم اسپات و IGN و ....سایر سایتهای مربوط وصل بشید و از اخبار مطلع بشید....همونطور که گفتم فقط سایتهایی از دسترس خارج میشن که مسدود باشن...
مهندسان ایرانی دارن رو ساخت یه کنسول ملی کار میکنن که بتونیم باهاش حسنی و لوبیای سحرآمیز رو آنلاین بازی کنیم.
نه مهندسان ایرانی توانش رو دارن و نه دنبال ساخت چنین کنسولی هستن ولی با این روحیه ای که شما دارید هیچ وقت چیزی رو تولید نخواهیم کرد فقط از زیر زمین نفت رو میکشیم بیرون بعد میخوریم و بعد دوباره به زمین تحویلش میدیم!
 
May 24, 2008
1,156
نام
احسان
برادر Herbert Chapman که شخصا سعی می کنید زود در مورد این موضوع قضاوت نکنید!
بنده می خوام جداول لیگ ها و نتایج بازی ها(چه قدیمی چه جدید) و... رو یک جا در یه سایت داشته باشم می خوام برم سایت soccerway این سایت فیل تره! پس مجبورم به سایت های با سطح کیفی بسیار پایین تر رجوع کنم و نمی تونم همه اطلاعات مد نظرمو داشته باشم! می خوام برای تمارین موسیقی آهنگ های فقط کلاسیکو دانلود کنم و سایت ها فیل تره! و مثلا این اینترنت ملی راه بیفته اخبارمونو از کجا بگیریم؟! فارس نیوز یا رجا؟! بازی هایی که از تلویزیون پخش نمی شه چی؟ و هزاران استفاده دیگه که شاید برای من و تو عدم دسترسی بهش دردی نداشته باشه ولی اصولا سلب آزادی های این چنینی آینده روشنی داره و قضاوت در موردش سخت نیست! حتی گرفتن فیلم و آهنگ هم به مکافات می اندازه آدمو همین الانش چه برسه به اونوفت! الان حتی سایت های علمی هم فیل تره!
البته این اینترنت به جز قطع دسترسی ما به بهترین ها بدی های بدتری هم داره که این جا جای بحثش نیست! مثلا همون رصد!
این یک توهین به شعور ملته و یک گام به طرف هرچه پایین تر اوردن سطح فرهنگی مردم. دخالت های بیش از حد هیچوقت نتیجه خوبی نداده.
حرف زدن این جا خیلی سخته همش باید در لفافه حرف زد و خیلی حرف هارو هم نمی شه زد...
تازه همه موارد بالا و هزاران مورد دیگه اشکالاتیه که به اینترنت ملی در چاچوب کم و کیفی که شما مشخص کردید گرفته می شه. حالا دقیقا این اینترنت همین شکل باشه یا همین شکل بمونه بحثی جداس!
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
مسئولین گفتن این اینترنت ملی با اینترنت جهانی تفکیک میشن از هم.
اما اگر اومدیم و فقط یک نوع اینترنت که Herbert Chapman بهش اشاره کرد و همچنین سیگنال که گفت با 5 درگاه بین المللی تامین میشه (یعنی با خارج هم ارتباط داره) شاهد مسدود شدن 5 الی 6 میلیون سایت خواهیم بود که به هیچ عنوان در دسترس نخواهند بود.
 

Lord Stark

کاربر سایت
Aug 17, 2007
16,047
نام
معراج
احسان جان من موافق سانسور یا مسدود کردن اینترنت نیستم چون منم میخوام به همه سایتهای مورد نظرم دسترسی داشته باشم...ضمن اینکه سیاست مسدود کردن سایتها بر مبنای طالبانیزم مفرطه منم سعی کردم اتفاقی که قراره بیافته رو توضیح بدم بنظرم سرعت بالای این شبکه تنها نقطه قوتشه وگرنه منم در مو د کلیات با تو هم عقیده ام
 

mahi58

کاربر سایت
Feb 19, 2007
1,987
نام
محمود
چند نکته رو می خواستم عرض کنم حضورتون:

1. این که بعد از اجرای طرح اینترنت ملی، اینها اینترنت خارجی رو می بندند یا نه قطعی نیست، ولی من از یکی از آشناها که منابع خاص خودشون رو دارند از یکی دو سال قبل و اصلا قبل از این که این بحث ها مطرح بشه شنیده بودم که چنین طرحی قراره پیاده بشه و اصلا از اول هدف محدود کردن اینترنت و جایگزین کردن یک اینترانت مسخره به اسم "اینترنت ملی" بوده، ولی گرایش بر این بوده که این کار تدریجا انجام بشه تا صدای کسی در نیاد!

2. بعیده کسی تا این حد ساده لوح وجود داشته باشه، ولی اگر کسی بخواد فکر کنه که اینترنت خارجی قطع نمیشه چون وزیر مملکت این قول رو داده، من ترجیح میدم در پاسخ شون فقط یک اسمایلی رو تقدیم کنم:
4kptxewc5m25zyccz66s.gif


3. سوال همیشگی من: چمدون انی بادی؟ :D

4. این نکته برای من خیلی جالبه که یه عده ای از صبح تا شب دارند توی حرف هاشون و خبرگزاری هاشون و تلویزیون و رادیو و ... شون آمریکا رو می کوبند، ولی چقدر واضح در عمل به آمریکا به عنوان یک ایده آل و الگو نگاه می کنند! نمونه اش هم همین دور و بر خودمون! یارو برگشته میگه: درسته فلان کار غلطه، ولی فقط که ما این کار رو نمی کنیم! خوب آمریکا هم می کنه دیگه! فقط که ما *^%$#* نیستیم! اونا هم هستند! :blink:
 

ofathollahzade

کاربر سایت
Oct 5, 2010
51
نام
امید
واقعا اگه اینترنت ملی شه ما دیگه مشکلی نداریما!!!!!!!!
تازه کلی هم سایت جدید ایجاد میشه.
مثلا به جای سایت یوتیوب باید بریم حوزه تیوب!!!!!
:d
 

nero2010

کاربر سایت
Sep 18, 2009
70
ابهام در اینترنت ملی یا اینترنت «شما»

ایتنا- شبکه ملی اطلاعات متولد نشده صاحب نام شد.

AsreErtebat_weekly_CoverPicture.jpg







راه اندازی شبکه ملی اطلاعات موسوم به «شما» به دلیل مبهم بودن ماهیت کاربردی و فنی آن هنوز برای کارشناسان و کاربران ایرانی مبهم به شمار می‌آید.

به گزارش ایتنا به نقل از هفته‌نامه عصر ارتباط، اگرچه رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با فارس نام برند شبکه ملی اطلاعات را پیش از راه‌اندازی‌اش «شما» اعلام کرد اما راه‌اندازی این شبکه با توجه به اینکه تاکنون جزییات دقیقی در خصوص ساختار فنی، میزان هزینه پیش‌بینی‌شده و لازم برای راه‌اندازی و زمان‌بندی دقیق و در نهایت پیمانکاران و سرمایه‌گذاران خارجی و ایرانی آن اعلام نشده در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

پس از خلق نام متناقض اینترنت ملی توسط عبدالمجید ریاضی معاون پیشین فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات، برای جلوگیری از ابهام‌های به وجود آمده و خروج بن‌بست اینترنت در ایران برای اولین بار در فصل چهارم قانون برنامه پنجم توسعه در عنوان نظام اداری و مدیریت و در ذیل سرفصل فناوری اطلاعات که با ماده ۴۶ این قانون آغاز می‌شود به راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات اشاره شده است.

در این ماده آمده است به منظور بسط خدمات دولت الکترونیک، صنعت فناوری اطلاعات، سواد اطلاعاتی و افزایش بهره‎وری در حوزه‎های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف است نسبت به ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات و مراکز داده داخلی امن و پایدار با پهنای باند مناسب با رعایت موازین شرعی و امنیتی کشور مناسب اقدام و با استفاده از توان و ظرفیت بخش‌های عمومی غیردولتی، خصوصی و تعاونی، امکان دسترسی پرسرعت مبتنی بر توافقنامه سطح خدمات را به صورتی فراهم کند که تا پایان سال دوم کلیه دستگاه‌های اجرایی و واحدهای تابعه و وابسته و تا پایان برنامه، ۶۰ درصد خانوارها و کلیه کسب و کارها بتوانند به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شوند.

در بند ب همین ماده نیز افزوده شده است تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلفند ضمن اتصال به شبکه ملی اطلاعات و توسعه و تکمیل پایگاه‌های اطلاعاتی خود حداکثر تا پایان سال دوم برنامه بر اساس فصل پنجم قانون مدیریت خدمات کشوری اطلاعات خود را در مراکز داده داخلی با رعایت مقررات امنیتی و استانداردهای لازم نگهداری و به‌روزرسانی کنند.

تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بارها تاکید کرده است سرویس اینترنت کماکان به عنوان یک سرویس در شبکه ملی اطلاعات خواهد بود اما نه به عنوان اسکلت و شاکله اصلی این شبکه. دسترسی به اینترنت کماکان ادامه خواهد یافت اما برای دسترسی‌های داخلی این شبکه همچنان از ویژگی‌هایی برخوردار است.

او کاهش هزینه، افزایش سرعت و افزایش امنیت را از ویژگی‌های مورد نظر این وزارتخانه در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد و گفت: «بیشتر روی جنبه اثباتی این طرح در حال سرمایه‌گذاری هستیم. ضمن اینکه مشوق‌هایی نیز پیش‌بینی کرده‌ایم تا کسب و کارهای زیادی بتوانند در داخل کشور فعال شوند.»

قانون راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، تکامل‌یافته همان طرح عجیب و متناقض اینترنت ملی است که بهمن‌ماه سال ۱۳۸۴ عبدالمجید ریاضی معاون وقت فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آن را مطرح کرد و کسی گمان نمی‌کرد این طرح پر سر و صدا با بودجه یک میلیارد دلاری که اخیراً به ۳ هزار و پانصد میلیارد دلار افزایش یافته بعد از گذشت شش سال هنوز هم در گیر و دار مراحل قانونی و نه اجرایی باشد؛ پروژه‌ای که در همه این سال‌ها علاوه بر تغییر نام‌های متعدد، به تناوب بودجه‌ها و اهداف متفاوتی را نیز با خود به همراه داشته است.

اینترنت ملی مورد نظر عبدالمجید ریاضی، اولین دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات قرار بود با بودجه یک میلیون دلاری راه‌اندازی شود تا به وسیله آن هزینه استفاده از اینترنت در کشور تا ۹۰ درصد کاهش یابد.
این شبکه قرار بود ظرف سه سال یعنی تا سال ۱۳۸۷ راه‌اندازی شود اما این امر محقق نشد و در مواجهه با تغییر دولت در سال ۱۳۸۸ بی‌نتیجه ماند و ریاضی نیز از وزارت ارتباطات به شرکت ایزایران کوچ اجباری کرد.

پس از آن پروژه متناقض و مفهومی اینترنت ملی جای خودش را به پروژه‌ها نه بلکه نام‌های مفهوم‌گرای «اینترنت پاک» و «اینترنت حلال» داد، چنان که رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اسفندماه سال ۸۹ از تشکیل هسته‌های اولیه ایده اینترنت پاک در کشور و آغاز به کار اتاق‌های فکر خبر داده و گفته بود: «نقطه شروع طرح اینترنت پاک، کشور ایران خواهد بود و پس از آن در اختیار تمام بشریت قرار می‌گیرد.»

در حالی که او اینترنت پاک را یک ایده توصیف کرده بود که باید دانشمندان و متفکران و متخصصان حوزه فناوری اطلاعات راجع به این ایده نظرات خود را ارائه دهند، به صورت همان ایده باقی ماند و پس از آن با ابلاغ قانون برنامه پنجم توسعه، این طرح رنگ دیگری به خود گرفت.

در برنامه پنجم توسعه مأموریت‌های جدیدی در این زمینه بر عهده وزارت ارتباطات گذاشته شد و قرار شد با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، دسترسی کاربران به این شبکه از طریق اینترانت فراهم شود از همین رو پروژه‌ای به نام اپراتور چهارم توسط مهدی اخوان بهابادی قائم‌مقام وزیر ارتباطات که چندی است در انزوا به سر می‌برد، طرح‌ریزی شد.

اپراتور چهارم قرار بود و هست به منظور رساندن فیبر نوری به درب منازل مسئولیت فراهم کردن امکانات دسترسی به شبکه ملی اطلاعات با بستر اینترانت با سرعت بالا را برای کاربران بر عهده داشته باشد.

این در حالی است که از سرنوشت این اپراتور و مجریان آن به دلیل مخالفت صریح مجلس با تشکیل کنسرسیوم ایرانیان‌نت از سوی شرکت دولتی ارتباطات زیرساخت اطلاع دقیقی در دست نیست و همه چیز در تعلیق میان خواست دولت و درخواست‌های مشارکت‌کنندگان و سرمایه‌گذاران شبه دولتی و نظامی برای تشکیل کنسرسیوم ایرانیان‌نت باقی مانده است.

با این حال چندی پیش شرکت ارتباطات زیرساخت مدعی شد زیرساخت شبکه ملی اطلاعات را با سرعت دسترسی ۸۰ گیگابیتی به اینترنت راه‌اندازی کرد؛ این شبکه به همان اندازه‌ای که قرار است سرعت دسترسی کاربران به اطلاعات را افزون کند. تاکنون بر سرعت افزایش ابهامات کاربران نیز افزوده است.
 

Lord Stark

کاربر سایت
Aug 17, 2007
16,047
نام
معراج
4. این نکته برای من خیلی جالبه که یه عده ای از صبح تا شب دارند توی حرف هاشون و خبرگزاری هاشون و تلویزیون و رادیو و ... شون آمریکا رو می کوبند، ولی چقدر واضح در عمل به آمریکا به عنوان یک ایده آل و الگو نگاه می کنند! نمونه اش هم همین دور و بر خودمون! یارو برگشته میگه: درسته فلان کار غلطه، ولی فقط که ما این کار رو نمی کنیم! خوب آمریکا هم می کنه دیگه! فقط که ما *^%$#* نیستیم! اونا هم هستند! :blink:
مشکل شما اینه که فکر میکنی اونور مدینه فاضله است! هر حکومتی مردم خودش رو رصد میکنه اینکار غیر اخلاقی نادرست و ناقض حریم خصوصیه ولی این اتفاق داره همه جای دنیا میافته نمونش همین اواخر دولت هند فعالیت بلک بری رو تو هندمتوقف کرد بجهت اینکه نمیتونست به گوشیهای بلک بری و سیستم پیام رسانیش رخنه کنه....هند که دموکراسی داره الحمدولله....ایالات متحده بعد از 11 سپتامبر نه تنها اینترنت بلکه مکالمات رو هم در اختیار داره....هرکی هم برای اینکار توجیحی داره یکی میگه میخوام تروریستها رو بگیرم ال وبل....یکی هم میخواد از اعتراضات مردم جلوگیری کنه از این طریق و متاسفانه اینترنت بستر بسیار نا امن و ضعیفی هست از این نظر و براحتی مشه قطعش کرد یا اختلال ایجاد کرد....این طرح متاسفانه یا خوشبختانه اجرا میشه و کاریش هم نمیشه کرد....تو چین هم اجرا شده چندین ساله....من خودم فقط از این نگرانم که اینهمه سایتی که به اشتباه و بی دلیل مسدود شده چی میخواد بشه؟ اینترنت بدون دانلود برای من یکی اصلا معنی نمیده...
 

Slim $hady

کاربر سایت
Feb 1, 2010
2,307
نام
شایان
شبکه ملی اطلاعات جایگزین اینترنت نمی‌شود



ایلنا: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به برخی شبهات گفت: شبکه ملی اطلاعات به هیچ وجه جایگزین اینترنت نمی‌شود.
تقی‌پور تصریح کرد: اینترنت به عنوان یک سرویس کما فی سابق در کنار شبکه ملی اطلاعات باقی خواهد ماند و هر کس که نیاز داشت می‌تواند از آن سرویس استفاده کند.
وی در ادامه از موتورهای جستجو با عنوان موتورهای جاسوسی یاد کرد و افزود: در اینکه موتورهای جستجوی خارجی ابزارهای جاسوسی بیگانگان است شکی نیست و این را می‌توان به راحتی از آمارهایی که منتشر می‌کنند متوجه شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: به عنوان مثال اعلام می‌کنند مردم ایران در هفته یا روز مشخصی از کدام کلمات و یا واژه‌ها بیشتر استفاده کرده‌اند که این مفهومش آنست که آن‌ها دائم در حال کنترل و رصد اطلاعات کاربران می‌باشند، هر چند این ظاهر قضیه است اما پشت پرده با سرقت اطلاعات مردم اقدامات جاسوسی و اهداف شومشان را دنبال می‌کنند.
تقی‌پور با اشاره به راه اندازی موتورهای جستجوی بومی اظهار کرد: به منظور حفظ امنیت و مسدود کردن راههای درز اطلاعات مردم کشورمان چندین گروه غیر دولتی روی موتورهای جستجوی داخلی در حال فعالیت هستند تا در قالب شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شود و مردم با اطمینان خاطر بیشتری از آن استفاده کنند.
وی گفت: با راه اندازی موتورهای جستجوی بومی از بسیاری از آسیب‌ها و مسائل امنیتی که کوچک‌ترین آن به سرقت رفتن و مخدوش شدن اطلاعات حریم شخصی و خانوادگی افراد است جلوگیری به عمل می‌آید.


ابزارهای جاسوسی بیگانگان !:-o

آها ! بعد اونوقت اینا با موتورهای جستجوی بومی وارد حریم شخصی ما نمیشن ...!؟ بر منکرش لعنت :).
دوما اینکه یکی از این یارو بپرسه ببینه میدونه موتور جستجو یعنی چی !؟

مشکل شما اینه که فکر میکنی اونور مدینه فاضله است!

نسبت به اینجا مدینه فاضله هست!
 

Lord Stark

کاربر سایت
Aug 17, 2007
16,047
نام
معراج
اون کسی که اعتقاد داره اون ور مدینه فاضله است شما هستی نه من! شما خودت توی پستت در توضیح این که چرا اطلاعات شخصی افراد رصد میشه گفتی: "خوب مگه چیه؟ فقط که ما رصد نمی کنیم! آمریکا هم رصد می کنه"! دقیقا عین این که داری میگی برای ما اونها الگو هستند و چون اونها هم این کار رو می کنند پس این مجوزیه که ما هم این کار رو بکنیم.

یه نگاهی هم به این صفحه بنداز و لیست مکانیسم های دفاعی رو بخون، علی الخصوص Projection (فرافکنی) که خودت اینجا داری استفاده می کنی و میگی فقط ما این طوری نیستیم و اونها هم هستند!
تعریف شما از فرافکنی درسته ولی شما دچار سو تفاهم شدی من تو کامنت قبلیم گفتم که این کار نقض حریم خصوصی هست و بسیار هم اشکال داره فرقی هم نداره کی اینکار رو میکنه....منتها شما ظاهرا نخواستی که ببینی! از نظرمن سانسور محکومه دوست عزیز...مگر در مواردی مثل کودک ازاری وهرزه نگاری .....امیدوارم سو تفاهم برطرف شده باشه....ضمن اینکه گفتم تنها نقطه قوت این طرح سرعتشه ولی با کلیاتش مخالفم و معتقدم اینترنت نباید جنبه سرگرمیش رو از دست بده.

این قسمتی رو که قرمز کردم رو هم شما تو دهن من گذاشتی گفتم هرکسی به بهانه ای اینکارو میکنه که اگر پای مبارک رو از کشور بیرون گذاشته باشید متوجه عرض بنده میشید.
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
اینکه حاکمیت بخواد بر اطلاعات کاربرانش نظارت داشته باشه امری کاملا طبیعی و مرسوم هست! از اون مدعی دموکراسیش بگیر تا ممالک بگیر و ببندش!
بحث ما و مشکل ما بر سر اینترنت سرعت دسترسی محدود و ممنوع شده و هیلترینگ افسار گسیخته اون هست که به قول رئیس کمیسیون مخابرات مجلس دو ابزار برای کنترل ما بر اینترنت هستن!!
حالا باید گفت برای کنترل و نظارت چه فرقی میکنه سرعتش ما 128 کیلوبیت باشه یا 1 گیگابیت؟
یعنی اون نرم افزار نظارتی شما با سرعت های بالا هنگ میکنه؟ طبیعتا خیر!
آیا من نوعی نمیتونم با سرعت الانم وارد فلان سایت بشم؟ طبیعتا میتونم!
پس مشکل شما با سرعت چیه؟ دانلود ویدئو مستهجن؟ همین الان میتونم در ساعات رایگان 5 گیگ دانلود کنم!
پس واقعا دلیل خودفریبی مسئولین چیه؟ سانسور و هیلترینگ و نظارت رو میشه به هر دلیلی توجیه کرد اما سرعت محدود شده خود خدا هم نمیتونه توجیهش کنه.
اتمام پیام.
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
شبکه ملی اطلاعات، جست‌وجوگر ملی، ایمیل ملی، و سیستم عامل بومی در راهند

n00023428-b.jpg



رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوري اطلاعات




وزير ارتباطات با تاكيد بر اينكه فاز اول شبكه ملي اطلاعات طبق برنامه تا پايان شهريور مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد، گفت: با راه‌اندازي شبكه ملي اطلاعات، تمام حملات سايبري درگاه‌هاي كشور مهار خواهند شد.


به گزارش ایتنا رضا تقي‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، به ذكر توضيحاتي درباره آخرين وضعيت شبكه‌ ملي اطلاعات پرداخت و اظهار كرد: طبق برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته فاز اول اين شبكه از پايان شهريورماه امسال آماده بهره‌برداري خواهد بود و يكي از مسائلي كه در ارتباط با عملياتي شدن اين فاز مي‌توان مورد توجه قرار داد بحث ايجاد پورتال يا سايت اين شبكه است كه اطلاعات كامل درباره خدمات و ويژگي‌هاي اين شبكه را به كاربران ارائه مي‌كند.

شبکه ملی اطلاعات
وي با بيان اينكه فاز اول شبكه ملي اطلاعات به جداسازي شبكه اطلاعات داخلي كشور از شبكه جهاني اينترنت مربوط مي‌شود، ادامه داد: امروز درصد و حجم بالايي از حملات مختلفي كه در فضاي مجازي نسبت به كشور صورت مي‌گيرد به گونه‌اي است كه با راه‌اندازي شبكه ملي اطلاعات برطرف خواهد شد. به عبارتي مي‌توان گفت كه با ايجاد اين شبكه قادر به مهار صددرصدي حملات سايبري خواهيم بود و ديگر بدافزاري وارد نخواهد شد مگر برخي شيطنت‌ها و موارد خاصي كه ممكن است از داخل كشور منشاء بگيرند.


تقي‌پور ادامه داد: با توجه به اين موارد امنيت يكي از مباحث اصلي و مهمي است كه در طراحي شبكه ملي اطلاعات مورد توجه ويژه قرار گرفته و از همان ابتداي كار بحث لايه‌هاي امنيتي جزو اولويت‌هاي ما بوده است.

وي همچنين به اتصال دستگاه‌هاي اجرايي به اين شبكه اشاره كرد و افزود: نكته ديگري كه در مورد شبكه ملي اطلاعات وجود دارد آنكه از نظر مديريت شبكه تمام نرم‌افزارهاي اين بخش كاملا بومي هستند و مديريت اين شبكه هم به صورت كامل در داخل كشور صورت مي‌گيرد و تنها براي دسترسي به اطلاعات خارج از كشور و يا مواردي كه خود اينترنت به عنوان يك خدمت محسوب مي‌شود به اين شبكه رجوع مي‌شود.


جست‌وجوگر و ایمیل ملی
وزير ارتباطات در ارتباط با جست‌وجوگر و ایميل‌هاي ايراني كه از زيرساخت‌هاي مهم شبكه ملي اطلاعات محسوب مي‌شوند هم گفت: يك جست‌وجوگر در هفته ارتباطات مرحله آزمايشي كار خود را آغاز كرد و در حال حاضر به صورت تدريجي در حال كامل شدن است. در بخش خصوصي نيز فعاليت‌هاي مختلفي با حمايت دولت در اين زمينه صورت مي‌گيرد. در زمينه ايميل‌هاي داخلي نيز وضعيت به همين صورت است اما در كل زياد علاقه نداريم كه نام ملي برروي اين طرح‌ها گذاشته شود و بيشتر به بومي بودن آنها تاكيد داريم. با حمايت‌هايي كه دولت در اين راستا صورت داده بخش‌هاي خصوصي مي‌توانند وارد اين عرصه‌ها شوند.


سیستم عامل بومی
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در ادامه به طراحي سيستم عامل بومي به عنوان يكي ديگر از زيرساخت‌هاي مهم شبكه ملي اطلاعات اشاره و اظهار كرد: تاكنون نسخه‌اي از سيستم عامل بومي تهيه شده و اين نسخه در حال تكميل است.

تقي‌پور در ادامه با تاكيد بر لزوم راه‌اندازي مراكز داده استاني در فاز دوم شبكه ملي اطلاعات يادآور شد: تاكنون بحث راه‌اندازي اين مراكز در ۹ استان كشور به مراحل پاياني نزديك شده و اميدواريم اين بحث در ۹ استان ديگر هم تا پايان دهه فجر به سرانجام برسد، ۱۲ استان باقيمانده هم اميد مي‌رود تا پايان سال ۹۲ اين مراكز را ايجاد كنند تا بدين ترتيب تمامي استان‌هاي كشور به شبكه ملي اطلاعات متصل شوند. البته در اين ميان اعتبارات و تامين آن موضوع مهمي است كه مي‌تواند نقش تسريع و يا كندكننده در پروژه‌ها داشته باشد و ما اميدواريم اين بخش موضوع هم به خوبي كنترل شود تا مشكلي در اجراي اين طرح ايجاد نشود.
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر