امتیازات The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

پیش بینی نمرات بازی


  • مجموع رای دهنده‌ها
    181
  • نظرسنجی بسته شده است .

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین
1682519460889.png

The Legend of Zelda
Tears of the Kingdom


ناشر: Nintendo
سازنده: Nintendo
سبک: Action Adventure, Open World
تاریخ عرضه: 12 می 2023
پلتفرم ها: Switch

مــتاکریتیک | اوپن‌کریتیک
96 | 96

1685620558082.png
1687278252250.png
 
آخرین ویرایش:

Reza.zareei

کاربر سایت
Oct 28, 2018
1,959
نام
Reza
اینو دیدم جالب بود : سایت multiplayer.it اولین 10 تاریخش رو به این بازی داده اونم بعد 7500 تا Review !!!
وقتی این بازی این جوری جهان رو به هم ریخته برام جای سوال اگه سخت افزار نینتندو در حد ps5 بود گیم چه شکلی میشد
 

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,941
وقتی این بازی این جوری جهان رو به هم ریخته برام جای سوال اگه سخت افزار نینتندو در حد ps5 بود گیم چه شکلی میشد
عزیزم از اولش نینتندو با همین ول کردن سخت افزار و تمرکز رو نرم افزار به اینجا رسید:D
من قشنگ یادمه بچه هم بودم تو ایران همه سگا جنسیس داشتن چند مرتبه بالاتر از میکرو البته اونموقع سوپر نینتندو در اصل بود که تو ایران کسی نداشت. ولی خود من میرفتم خونه دوست و فامیل میشستم پای میکرو بلند نمیشدم از یه طرفم نمیخواستم سگا رو بفروشم میکرو بگیرم. (اگه سوپر نینتندو بود قطعا این کارو میکردم حیف) اصلا بازیهای میکرو با وجود گرافیک پایین تر یه چیز دیگه بودن.
برعکس سونی اومد که قدرت سخت افزاری رو کنه. قبل سونی سگا حریفش بود و اون زمانم همیشه تو این بحث سخت افزار ازش جلو بود ولی تو نرم افزار به پاش نمیرسید. این دو تا به نظرم اصلا قرار نبوده و شبیه هم باشن
بازیهاشونم فرق میکنه حالا نمیدونم چرا یه عده گیر دادن نه نینتندو بیخیال شه:D وقتی که موفقه مگه یه تخته ش کمه این رویه رو عوض کنه آخه:D
 

Reza.zareei

کاربر سایت
Oct 28, 2018
1,959
نام
Reza
عزیزم از اولش نینتندو با همین ول کردن سخت افزار و تمرکز رو نرم افزار به اینجا رسید:D
من قشنگ یادمه بچه هم بودم تو ایران همه سگا جنسیس داشتن چند مرتبه بالاتر از میکرو البته اونموقع سوپر نینتندو در اصل بود که تو ایران کسی نداشت. ولی خود من میرفتم خونه دوست و فامیل میشستم پای میکرو بلند نمیشدم از یه طرفم نمیخواستم سگا رو بفروشم میکرو بگیرم. (اگه سوپر نینتندو بود قطعا این کارو میکردم حیف) اصلا بازیهای میکرو با وجود گرافیک پایین تر یه چیز دیگه بودن.
برعکس سونی اومد که قدرت سخت افزاری رو کنه. قبل سونی سگا حریفش بود و اون زمانم همیشه تو این بحث سخت افزار ازش جلو بود ولی تو نرم افزار به پاش نمیرسید. این دو تا به نظرم اصلا قرار نبوده و شبیه هم باشن
بازیهاشونم فرق میکنه حالا نمیدونم چرا یه عده گیر دادن نه نینتندو بیخیال شه:D وقتی که موفقه مگه یه تخته ش کمه این رویه رو عوض کنه آخه:D
کنسول snes کپی خور نشده بود سر همین ایرانیا رفتن سراغ سگا و می تونم بگم کلاه گشادی سرشون رفت بازی های snes تو یه سطح دیگه بودن که فقط به خاطر پول تجربش نکردن

ولی این چه منطقیه که اگه گرافیک بازی بره بالا به گیم پلی صدمه میزنه؟ اگه n64 یا گیم کیوب شکست خوردن تقصیر خود نینتندو بود مگرنه یه شرکت تلویزیون سازی یهو تو صنعت گیم نمی تونست بزنه با خاک یکسانش کنه. سونی بابت اومدن گیما رو کنسولش کلی خرج کرد که نینتندو نکرد و مشکل دیگه هم همون کارتریج ها بود که جای دیسک استفاده میکرد همه اینا تقصیر خود نینتندو نه گرافیک بالای کنسول
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,633
نام
mohammad
عزیزم از اولش نینتندو با همین ول کردن سخت افزار و تمرکز رو نرم افزار به اینجا رسید:D
من قشنگ یادمه بچه هم بودم تو ایران همه سگا جنسیس داشتن چند مرتبه بالاتر از میکرو البته اونموقع سوپر نینتندو در اصل بود که تو ایران کسی نداشت. ولی خود من میرفتم خونه دوست و فامیل میشستم پای میکرو بلند نمیشدم از یه طرفم نمیخواستم سگا رو بفروشم میکرو بگیرم. (اگه سوپر نینتندو بود قطعا این کارو میکردم حیف) اصلا بازیهای میکرو با وجود گرافیک پایین تر یه چیز دیگه بودن.
برعکس سونی اومد که قدرت سخت افزاری رو کنه. قبل سونی سگا حریفش بود و اون زمانم همیشه تو این بحث سخت افزار ازش جلو بود ولی تو نرم افزار به پاش نمیرسید. این دو تا به نظرم اصلا قرار نبوده و شبیه هم باشن
بازیهاشونم فرق میکنه حالا نمیدونم چرا یه عده گیر دادن نه نینتندو بیخیال شه:D وقتی که موفقه مگه یه تخته ش کمه این رویه رو عوض کنه آخه:D
اشتباهه که فکر می کنید موفقیت بازی های نینتندو به سخت افزار ضعیفش برمیگرده!

ایواتای بزرگ سال 2002 اومد استراتژی blue ocean رو برای نینتندو پیاده کرد!
این استراتژی میگه وقتی در قسمتی از اقیانوس درگیری و رقابت هست و آلوده شده، بهتره برای موفقیت ما بریم قلمرو خودمون رو تو قسمتی از اقیانوس بنا کنیم که کسی اونجا نیست و بتونیم یکه تازی کنیم
که در کنارش میگه در کنار اینکه هزینه هارو میاریم پایین، خلاقیت رو به شدت افزایش میدیم، و هرچیزی که سایر کمپانی ها نمیدن رو ما باید ارائه بدیم!

حالا یک سوال ایا نینتندو قبل از سیاست ایواتای بزرگ، قبل از 2002بازی شاهکار بلد نبود بسازه؟ و بازی های با کیفیتش مدیون سخت افزار ضعیفشه؟!!!!!!!!!!!!!!!

گذشت و گذشت، استارت این استراتزی با wii خورد! درسته نسبت بهps3 و xbox 360 ضعیف تر بود! ولی باز از لید پلتفرم نسل 6 که ps2 بود قوی تر بود!(کمی ضعیف تر روی کاغذ از xbox orginal) اتفاقا باز همین wii هم بازی پر خشونت و داستان محور باز زیاد داشت!

خوده ایواتا درسته سیاستش این بوده و به سوییچ ختم شد، ولی راهی که نینتندو امروز داره میره! هر چی داره میره جلو تر این فاصله نسلی رو داره با رقبا بیشتر می کنه و عقب تر میمونه! یعنی مطمئنم ایواتا الان بود، و می دید سوییچ توی این دو سه ساله چه مشکلاتی داشته قطعا نسخه پرو رو میداد!!!!!

بعد اصلا بحث این نیست که نینتندو باید یک کنسولی بده با مشخصات xbox و ps
ولی می تونه کنسولی بده که حداقل فرست پارتی هاش از لحاظ پرفورمنس به مشکل نخورند! چون قشنگ واضحه اتفاقا بیشترین افرادی که تحت فشارن جدا از تردپارتی ها، خوده استدیو های داخلی نینتندو هستند!
و فکر نمی کنم این خواسته زیادی باشه که کمی معقول تر باشه سخت افزار هاش!!!!!
 

Changed_Man 50

کاربر سایت
Jul 6, 2016
4,424
این که بگید اگه سخت افزار خیلی قوی تر بود بازیهاشون چی میشد سوال خوبی نیست چون خیلی واضحه که تفاوت بنیادی نمیکنه برای بازی ها. صرفا ارتقا های جزیی تو گیمپلی بوجود میاد وگرنه تنها چیزی که تو نسل بعد نینتندو عوض میشه بنظرم رزولوشن/فریم ریته نه چیز دیگه.
 
  • Like
Reactions: Cait Sith

33505775

کاربر سایت
May 17, 2013
711
نام
محمد علی
اینو دیدم جالب بود : سایت multiplayer.it اولین 10 تاریخش رو به این بازی داده اونم بعد 7500 تا Review !!!
چه جالب
الان سایته می تونه بگه ما می تونستیم آینده را ببینیم و ٧۵٠٠ تا بازی قبلی را با totk مقایسه می کردیم و بر اساس این که چقدر کیفیت اونو داره نمره می دادیم
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,263
نام
امیر حسین
وقتی این بازی این جوری جهان رو به هم ریخته برام جای سوال اگه سخت افزار نینتندو در حد ps5 بود گیم چه شکلی میشد
هیچی... باید احتمالا افراد خیلی بیشتری روی بازی کار میکردن، و بازی هم جای 2023 مثلا 2025 میومد:-"
 

Kourosh

مدیر انجمن
Sep 25, 2005
4,558
نام
کورش
فقط فروش مهم نیست
از نظر کیفیت و غنای داستان، و حداقل در مورد خودم می تونم بگم که زندگی گیمریم به ۲ قسمتِ قبل و بعد از تجربه ی زنوبلید تقسیم شده...
آف تاپیکه ولی کنجکاو شدم بدونم کدوم نسخه دقیقا چون نامگذاری اینها طوریه که گیج میکنه
 
  • Like
Reactions: Z-fan

zxc0012004

Da Spirit of Eternity - مدیر سابق
Loyal Member
Sep 30, 2005
1,289
نام
احمد
آف تاپیکه ولی کنجکاو شدم بدونم کدوم نسخه دقیقا چون نامگذاری اینها طوریه که گیج میکنه
حقیقتش کل سری، ولی شماره ی ۲ بود که اون تقسیم قبل و بعد از زنوبلید رو برای من رقم زد
(ابتدا قرار بود فقط نسخه ی ۳ رو بگیرم و ببینم چه خبره، این ماکان من رو با یکسری توضیحات عملاً وادار کرد که کل سری رو از اول برم، هیچی دیگه منم رفتم هرچی بود و نبود رو یکجا خریدم و از شماره ۱ نشستم پاش. ۲ تا پست توضیحی ماکان رو میتونی اینجا و اینجا ببینی و بخونی، که در مورد من کاملاً موثر بود و وادارم کرد به تجربه ی کل سری که البته خیلی عالی بود و ازش هم ممنونم))

من داستان ۲ و ۳ رو بیشتر دوست داشتم (و قطعاً ۲ رو بیشتر از ۳). ولی کلاً خط داستانی خیلی جالب و درگیر کننده ای داره و نسخه ها داستان مجزا از هم دارن (کما اینکه از ریشه به هم وصلن).
روی سوئیچ شما ۳ تا بازی اصلی داری و یه اکسپنشن خفن داستانی برای نسخه ی دوم که به ترتیب بازی کنیشون خیلی بهتره (البته بازی های اصلی به هم وصل نیستن و می تونی بدون مثلاً ۱ و ۲ و اکسپنشن بازی دوم، مستقیم بری سراغ نسخه ی ۳، ولی خوب خیلی بهتره که از اول شروعش کنی و بری تا آخر و توصیه ی من هم اینه که خودت رو اصلاً از داستان نسخه ی دوم و اکسپنشنش محروم نکن). اکسپنشن نسخه دوم (Torna) در اصل یه پری کوئل هست بر داستان بازی دوم، به همین دلیل می تونی قبل از خود ۲ بشینی و اکسپنش ش رو بازی کنی، اما بهتره نسخه ی ۲ رو اول بری و بعد بری سراغ torna که اینجوری برات معنای بیشتری پیدا می کنه.
 

SMM9

عضو تحریریه
Aug 9, 2010
6,823
نام
مرتضی
هیچی... باید احتمالا افراد خیلی بیشتری روی بازی کار میکردن، و بازی هم جای 2023 مثلا 2025 میومد:-"
و همینطور بالارفتن هزینه ساخت بازی>> بالا رفتن ریسک >> کاهش ریسک پذیری استودیوهای نینتندو>> به قهقرا رفتن نینتندو:D
 

Isildur

Rise and Shine Mr. Freeman
کاربر سایت
Dec 10, 2006
9,252
نام
امیرحسین
برخلاف دوستانی که خیلی وقته دنبال اخبار سوییچ پرو هستند، یکی از بهترین کارهای نینتندو در مورد سوییچ همین ثابت نگه داشتن قدرت سخت افزاری و یکپارچه نگه داشتن تجربه‌ی بازی‌هاش توی این چندسال بود. وقتی اساسا زمین بازی نینتدو شوکیس گرافیکی بودن نیست چرا باید با اضافه کردن یه سخت افزار موازی هزینه‌ و زمان رو زیاد کنه و میزان کیفیت و پالیش بودن بازی ها رو طبیعتا کاهش بده؟ مگه این تعدد سخت افزاری که از نسل قبل ایجاد شد کمکی به بهبود کیفیت بازی ها کرد که نینتندو بخواد ادامه‌ش بده؟ من دوتا سیستم سلر متاخر نینتندو یعنی Metroid prime و TotK رو الان دارم بازی می کنم و هر دو به لحاظ بصری بی نظیر هستند. درسته خبری از گیمیک‌هایی مثل ری‌تریسینگ نیست اما خروجی بی‌نقص ۶۰ فریم متروید و پرفرمنس بی نظیر TotK با این عظمت و جزئیات نشون می‌ده این پرفرمنس‌های فاجعه‌ی بازی های اخیر PC، PS5 و Series قطعا کم کاری بازیسازها و از طرف دیگه بدون شک دست‌کاری‌های سازندگان چیپ و سخت افزار برای تحریک تقاضا هست.
درسته که همه‌ی ما عاشق سخت‌افزار بهتر و ریزترین جزئیات فنی و بصری هستیم، اما به هیچ وجه دلم نمی خواد نینتندو وارد این رقابت بشه‌.
 
آخرین ویرایش:

Reza.zareei

کاربر سایت
Oct 28, 2018
1,959
نام
Reza
هیچی... باید احتمالا افراد خیلی بیشتری روی بازی کار میکردن، و بازی هم جای 2023 مثلا 2025 میومد:-"

و همینطور بالارفتن هزینه ساخت بازی>> بالا رفتن ریسک >> کاهش ریسک پذیری استودیوهای نینتندو>> به قهقرا رفتن نینتندو:D

شاید باورتون نشه ولی نینتندو چند برابر هزینه توسعه گیمش از اون گیم سود می بره پس چه اشکالی داره هزینه ساخت گیم بره بالا وقتی خودش هزینه گیم رو برای گیمر می بره بالا

باور کنید اگه گرافیک افزایش پیدا کنه سودش به همه میرسه
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین
ما هم مثل همه شما منتظر کنسول قویتر نینتندو ایم
البته نه لزوما یه چیز PS5 لول و این حرفا. ولی اگه بتونن یه چیز در حد استیم دک و بهتر دربیارن با باتری قابل قبول، با توجه به دامنه دولوپرهایی که الان نینتندو داره (و دفتر بزرگ سومی که داره تو کیوتو میزنه) میشه گفت قراره نسل بعدی خفنی داشته باشیم

با همه این اوصاف
یکم تحمل داشته باشید :D
سوییچ کنسول کهنیه ولی زدن یه کنسول جدید خیلی سخته. مخصوصا برای نینتندو. اینا تو همون وهله اول سرمایه سونی و مایکروسافت رو ندارند که بخوان این قدر سریع وارد عمل شن
جدا از ریزه کاری های سخت افزاری که باید نهایی شه و نمیشه همین جوری هر پنج سال یه بار چون گرافیک رفته جلو کنسول بدن بیرون دو تا عامل دیگه هم هست که دخیله

یکی انتخاب بازه درست برای لانچه که هم کنسول کافی برای عرضه داشته باشی هم تقاضای کافی. من به نظرم الان نینتندو هنوز سوییچ اش (هر چند رو به افول) ولی خیلی تقاضا داره و نمی صرفه بازار اصلی رو ول کنه و برای یه عده محدود کنسول جدید بده بیرون. راهش واقعا این نیست. خدا رو شکر از این لحاظ دست نینتندو نسبت به یکی مثل مایکروسافت خیلی بازتره و میتونه کلا با برنامه خودش بره جلو که من اینو دوست دارم

ولی مورد دوم چیزیه که نینتندو توش دستش خیلی نسبت به مایکروسافت و سونی بسته تره.
اونم اینه که با فرض هیبریدی بودن کنسول بعدی نینتندو (که تقریبا قطعیه) اینا باز نمیتونن به سطح جذابیت بصری چیزی مثل PS5 و XSX برسن. لذا Wow Factor سخت افزاری نداره کنسولشون اون قدره (البته اگه به نینتندو باشه با یه ایده عجیب غریب تر یا کلا بازار رو از دست میدن یا میزنن وسط هدف :D)
در هر صورت اینا برخلاف سونی و مایکروسافت به لاین آپ وحشتناک قوی برای سال اول احتیاج دارن. نه صرفا بازی های خوب. بلکه بازی های بفروش خفن

تقریبا هر کنسولی که اینا زدن و موفق بوده باهاش یکی دو تا لانچ تایتل خفن داشتند. شاید مهم ترین عامل موفقیت سوییچ سال اول وحشتناک خفنش ازلحاظ عرضه بازی باشه. کومبوی Super Mario Odyssey و Zelda: Breath of the Wild با حضور افتخاری Xenoblade chronicles 2 و Splatoon 2 چیزیه که برای همه هنوز قفله.

من بعید نمیدونم هر چی هست نینتندو داره الان روی یه لاین آپ استثنایی دیگه واسه لانچ کنسول بعدیش کار می کنه که احتمال زیاد Mario Kart بعدی رو تو خودش داره
 

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,941
اشتباهه که فکر می کنید موفقیت بازی های نینتندو به سخت افزار ضعیفش برمیگرده!

ایواتای بزرگ سال 2002 اومد استراتژی blue ocean رو برای نینتندو پیاده کرد!
این استراتژی میگه وقتی در قسمتی از اقیانوس درگیری و رقابت هست و آلوده شده، بهتره برای موفقیت ما بریم قلمرو خودمون رو تو قسمتی از اقیانوس بنا کنیم که کسی اونجا نیست و بتونیم یکه تازی کنیم
که در کنارش میگه در کنار اینکه هزینه هارو میاریم پایین، خلاقیت رو به شدت افزایش میدیم، و هرچیزی که سایر کمپانی ها نمیدن رو ما باید ارائه بدیم!

حالا یک سوال ایا نینتندو قبل از سیاست ایواتای بزرگ، قبل از 2002بازی شاهکار بلد نبود بسازه؟ و بازی های با کیفیتش مدیون سخت افزار ضعیفشه؟!!!!!!!!!!!!!!!

گذشت و گذشت، استارت این استراتزی با wii خورد! درسته نسبت بهps3 و xbox 360 ضعیف تر بود! ولی باز از لید پلتفرم نسل 6 که ps2 بود قوی تر بود!(کمی ضعیف تر روی کاغذ از xbox orginal) اتفاقا باز همین wii هم بازی پر خشونت و داستان محور باز زیاد داشت!

خوده ایواتا درسته سیاستش این بوده و به سوییچ ختم شد، ولی راهی که نینتندو امروز داره میره! هر چی داره میره جلو تر این فاصله نسلی رو داره با رقبا بیشتر می کنه و عقب تر میمونه! یعنی مطمئنم ایواتا الان بود، و می دید سوییچ توی این دو سه ساله چه مشکلاتی داشته قطعا نسخه پرو رو میداد!!!!!

بعد اصلا بحث این نیست که نینتندو باید یک کنسولی بده با مشخصات xbox و ps
ولی می تونه کنسولی بده که حداقل فرست پارتی هاش از لحاظ پرفورمنس به مشکل نخورند! چون قشنگ واضحه اتفاقا بیشترین افرادی که تحت فشارن جدا از تردپارتی ها، خوده استدیو های داخلی نینتندو هستند!
و فکر نمی کنم این خواسته زیادی باشه که کمی معقول تر باشه سخت افزار هاش!!!!!
من اصلا چیزی تحت عنوان سخت افزار ضعیف یادم نمیاد گفته باشم.:D نسبت به رقبا همیشه کنسولش ضعیف تر هست (از زمان اتخاذ سیاست بلو اوشن در حد یک نسل-و بیشتر شد این تفاوت) اما اونطوری که دوستان میفرمایند نیست که ضعیف در حد دستگاه رایانک باشه:D (یه چیزی بود دهه هفتاد تلویزیون تبلیغ میکرد نمیدونم چی بود دقیقا بگذریم:D) کلا ایرانیا اصولا کنسول دستی و خانگی به هیچی الا قویترین گزینه موجود راضی نیستن:D از قدیم الایام ما با دوستام میشستیم درمورد گیم حرف بزنیم بعضا طرف اسم بازی هم درست نمیدونست فقط تعریف میکرد چه گرافیکی داشت و... الان شما کنسول قابل حمل جدید asus رو ببین... جوری تحویلش گرفتن تو تاپیک همسایه انگار چه خبره. بابا میاد یه سهمی به دست میاره مثل همه پی سی های هندهلد، همین، شکست سوییچ چه صیغه ایه. این بخش کمپلت دست کسیه که دهه هاست داره توش یکه تازی میکنه. اصلا شما دیدی موقع لانچ DS یا 3DS و مدلهای مختلفشون اصولا اینجا خبری باشه؟ :D هر کدومم تو فروش زلزله چند ریشتری راه انداختن. این یه نکته.

دوم سیاست بلو اوشن کجاش بد بود؟؟؟ چرا نباید یه شرکت باشه به این چیزا توجه کنه؟؟
قبل سال 2002 همون گیم کیوب دیسکش mini DVD بود 1.46 گیگ همین دست و پاش رو تا حدودی بسته بود سر عرضه یه سری ثردپارتی ها، طرف تو زمان دی وی دی باید بازیشو روی چند تا دیسک بیرون میداد، پس آنچنام برتری سخت افزاری نداشته قوی ترین کنسول اون نسل هم XBox ارجینال بود کافیه ببینی چه بازی هایی اجرا میکرد مثل فارکرای 1 متوجه میشی چقدر جلوتر بود. خود گیم کیوب اصلا سوای دیسک کوچیکش ظاهر خود کنسول و دسته ش به کنسول گرافیک بالا نمیخورد:D نسل قبلش باز نینتندو 64 همین ایراد فضا رو داشت و نسبت به پلی استیشن یا حتی سگا ساترن هم من به شخصه برتری فاحش خاصی درش نمیدیدم. حالا اینکه اگه نینتندو روش دیسک میذاشت چی میشد مساله دیگه ایه ولی در کل نهایت قدرتش همون پورت رزیدنت اویل2 بود که روی کارتریج حجم بالاتر عرضه شده بود بگیم یکم بالاتر از دو کنسول دیگه.
باز نسل قبلش تو رقابت سگا جنسیس و سوپر نینتندو سگا جلوتر بود یه کم
نسل باز قبلش تو رقابتش با سگا اگه اشتباه نکنم سگا کنسول بین نسلی داد یه مستر سیستم زد جلو البته زمان سگا جنسیس هم سگا سی دی رو داد
قبل ترشم که هیچ هنوز وارد گود نشده بود این وسط کدوم نسل دقیقا نینتندو روی گرافیک مانور داده کنسول در حد ایکس باکس ارجینال داده کلا سر باشه جای سواله:D کمی برتری گرافیکی که از اونور دستگاه مشکل جا داشته کلی بازی براش نیومدن هم برتری محسوب نمیشه هر طور حساب کنید.
 
  • Like
Reactions: masoud101 and Z-fan

Reza.zareei

کاربر سایت
Oct 28, 2018
1,959
نام
Reza
ما هم مثل همه شما منتظر کنسول قویتر نینتندو ایم
البته نه لزوما یه چیز PS5 لول و این حرفا. ولی اگه بتونن یه چیز در حد استیم دک و بهتر دربیارن با باتری قابل قبول، با توجه به دامنه دولوپرهایی که الان نینتندو داره (و دفتر بزرگ سومی که داره تو کیوتو میزنه) میشه گفت قراره نسل بعدی خفنی داشته باشیم

با همه این اوصاف
یکم تحمل داشته باشید :D
سوییچ کنسول کهنیه ولی زدن یه کنسول جدید خیلی سخته. مخصوصا برای نینتندو. اینا تو همون وهله اول سرمایه سونی و مایکروسافت رو ندارند که بخوان این قدر سریع وارد عمل شن
جدا از ریزه کاری های سخت افزاری که باید نهایی شه و نمیشه همین جوری هر پنج سال یه بار چون گرافیک رفته جلو کنسول بدن بیرون دو تا عامل دیگه هم هست که دخیله

یکی انتخاب بازه درست برای لانچه که هم کنسول کافی برای عرضه داشته باشی هم تقاضای کافی. من به نظرم الان نینتندو هنوز سوییچ اش (هر چند رو به افول) ولی خیلی تقاضا داره و نمی صرفه بازار اصلی رو ول کنه و برای یه عده محدود کنسول جدید بده بیرون. راهش واقعا این نیست. خدا رو شکر از این لحاظ دست نینتندو نسبت به یکی مثل مایکروسافت خیلی بازتره و میتونه کلا با برنامه خودش بره جلو که من اینو دوست دارم

ولی مورد دوم چیزیه که نینتندو توش دستش خیلی نسبت به مایکروسافت و سونی بسته تره.
اونم اینه که با فرض هیبریدی بودن کنسول بعدی نینتندو (که تقریبا قطعیه) اینا باز نمیتونن به سطح جذابیت بصری چیزی مثل PS5 و XSX برسن. لذا Wow Factor سخت افزاری نداره کنسولشون اون قدره (البته اگه به نینتندو باشه با یه ایده عجیب غریب تر یا کلا بازار رو از دست میدن یا میزنن وسط هدف :D)
در هر صورت اینا برخلاف سونی و مایکروسافت به لاین آپ وحشتناک قوی برای سال اول احتیاج دارن. نه صرفا بازی های خوب. بلکه بازی های بفروش خفن

تقریبا هر کنسولی که اینا زدن و موفق بوده باهاش یکی دو تا لانچ تایتل خفن داشتند. شاید مهم ترین عامل موفقیت سوییچ سال اول وحشتناک خفنش ازلحاظ عرضه بازی باشه. کومبوی Super Mario Odyssey و Zelda: Breath of the Wild با حضور افتخاری Xenoblade chronicles 2 و Splatoon 2 چیزیه که برای همه هنوز قفله.

من بعید نمیدونم هر چی هست نینتندو داره الان روی یه لاین آپ استثنایی دیگه واسه لانچ کنسول بعدیش کار می کنه که احتمال زیاد Mario Kart بعدی رو تو خودش داره
به نظرم اگه بخوان می تونن یه کنسول دستی بدن قدرتش در حد ps4 باشه

برای رسیدن به قدرت ps5 و ایکس باکس سریز ایکس هم می تونن از سرویس ابری استفاده کنن
 
  • Smile
Reactions: Cait Sith

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر