امتیازات The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

پیش بینی نمرات بازی


  • مجموع رای دهنده‌ها
    181
  • نظرسنجی بسته شده است .

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,392
نام
سید محمد حسین
1682519460889.png

The Legend of Zelda
Tears of the Kingdom


ناشر: Nintendo
سازنده: Nintendo
سبک: Action Adventure, Open World
تاریخ عرضه: 12 می 2023
پلتفرم ها: Switch

مــتاکریتیک | اوپن‌کریتیک
96 | 96

1685620558082.png
1687278252250.png
 
آخرین ویرایش:

mr-game&watch

کاربر سایت
Apr 26, 2012
1,396
آی قصه قصه قصه
نون و پنیر و پسته :D

برگردیم سال 2000
پلی استیشن 2 عرضه شده بود و قطعا داشت روی موفقیت های پلی استیشن 1 سوار می شد و با قدرت میتاخت جلو
از اون ور هم یه غولی به اسم مایکروسافت گفته بود داره وارد صنعت کنسول های گیمینگ میشه (سال 2000 فقط خبرهاش بود، سال بعد تو CES 2001 ـه که معرفی واقعی Xbox رقم می خوره. ولی قبل از اون همه میدونستن داره میاد)
بعد چشم همه به نینتندو بود که حاجی تو نسل قبل به استثنای بازی های خودت (که خودمونو گول نزنیم بهترین بازی های اون نسل بودن) بقیه جاها قافیه رو به پلی استیشن باختی
الان میخوای چیکار کنی؟

و در نظر بگیرید ساعت داشت برای نینتندو بد جور تیک تیک میزد. هر روزی که اینا پلی استیشن 2 رو تو بازار تنها به حال خودش میذاشتن از بازار خودشون کنده می شد و به اون ها اضافه می شد.
سر همین تو Space World Program 2000 (که یه چیزی تو مایه های Playstation Experience ـه برای شما اجنبی ها :D) نینتندو با قدرت سعی می کنه Gamecube رو معرفی کنه

دیگه من تاریخ رو بازگویی نکنم. گیم کیوب علی رغم تمام تلاش های نینتندو شکست سنگین تری میخوره و کلا باعث میشه رویه نینتندو برای کنسول سازی به کل عوض شه بعد از اون
ولی برگردیم به همون Space World Program 2000
نینتندو میخواست دست پر کنسولشو معرفی کنه و با Super Smash Bros. Melee و Luigi's Mansion و کلی بازی دیگه وارد میدون شده بود. ولی دو تا مورد جالب این جا وجود داشت.
از اون جا که نه زلدای بعدی نه ماریوی بعدی تو مرحله ای بودن که بشه نمایش شون داد، نینتندو به جاش ازشون دو تا Tech Demo ـی کوتاه نشون داد.
Tech Demo ـی ماریو رو اگه نمیدونید اون 128 تا ماریوی فعال به صورت همزمانیه که تو یه محیط سه بعدی در حال حرکت اند (که یه جورایی بیشتر از ماریوی بعدی نویدگر Pikmin بود)
و Tech Demo ـی زلدا.... هولی شعط

View attachment 293036


اینا همچین چیزی رو سال 2000 نشون دادن و گفتن "پشماتون بریزه! این آینده زلداست" و همه هم پشماشون ریخت که هولی شعط این ویدیوئه گرافیکش از بابای من بیشتره :D
خب اینو دیدید؟
وقتشه در مورد ایجی آئونوما صحبت کنیم. این یارو شخصیت اصلی داستانه این جا :D

View attachment 293039
یه زمانی بود که وقتی ایچیرو اودا (خالق مانگای وان پیس) رو که سرچ می کردی عکس های این بشر میومد. خیلی خنده بود :D

روزی روزگاری، ایجی آئونومای 25 ساله وارد دفتر نینتندو میشه و تو یه مصاحبه استخدامی با شیگرو میاموتو میگه "حاجی من نمیدونم ویدیو گیم پیدیو گیم چیه، من صرفا یه فارغ التحصیل دانشگاه هنر توکیو ام و بهم گفتن شما به آدمای با استعداد اون جا خوب پول میدید. اینم نمونه کارهام. میاموتو هم میگه "Hell Yeah... بیا تو استخدامی" و این جوری ایجی آئونوما تو سال 1988 بدون هیچ درکی از این که ویدیو گیم چه کوفت و زهرماریه وارد نینتندو میشه (25 سال بعد این بشر برای پلی تست سری، 20 بار Zelda: Tears of the Kingdom رو تموم می کنه. پیشرفت رو ببینید :D)

این بشر تا چند سال رو پروژه های مختلف نینتندو کار می کنه تا این که میاموتو اواسط دهه 90 یقه اش می گیره میگه بیا با ما رو پروژه زلدای جدیدمون کار کن.
آئونوما به عنوان یکی از کارگردان ها و طراح های اصلی وارد پروژه ساخت Zelda: Ocarina of Time میشه و دیگه هممون میدونیم نتیجه اون بازی چی از آب درمیاد

از این جا جالب میشه. آخر 1998 که Zelda: Ocarina of Time عرضه میشه نینتندو میگه "خب... این Ocarina of Time بدجور ترکوند. ما باید یه زلدا دیگه هم برای N64 بدیم که سوار موفقیت این بازی شه"
ولی از اون جا که وقت تنگ بوده و عملا دو سال و نیم دیگه گیم کیوب عرضه می شده، دو تا نظر مخالف تو نینتندو به وجود میاد :-t
میاموتو میاد از یه طرف میگه : آقا ما وقت نداریم، بیایید همون Ocarina of Time رو یخورده لول دیزاین اش رو به هم بریزیم و سخت ترش کنیم تو قالب Ocarina of Time Master Quest بدیم اش بیرون
و بعد آئونوما از اون ور محکم میاد میگه: نه آقا ما انجین ساختیم به این خفنی واسه OoT. بیایید باهاش هر جور شده یه بازی جدید بسازیم.
و بعد اینا واقعا بحث شون میشه. تهش میاموتو میگه "میدونی چیه... Fuck it. تمرکز مون رو میذاریم روی این بازی جدید تو. فقط دو تا چیز. اول این که خیلی وقت نداریم. تو کمتر از یه سال و نیم جمع کن ساخت شو و دوم این که درست فهمیدی، کارگردان اصلی بازی این دفعه خودتی!"

برای این که درک کنید وخامت اوضاع رو. ساخت Ocarina of Time چهار سال طول کشیده بود و عملا اینا حتی وقت نداشتن درست و درمون Asset برای بازی درست کنن.
آئونوما تو اقدامی حقیقتا انقلابی، میزنه از هر چی که از دوران ساخت OoT بوده تو این یه سال و دو ماه با تیم اش با تف به هم می چسبونه و نتیجه اش میشه Majora's Mask. بازی ای که فک همه رو میندازه زمین به ایده چرخه زمانی اش. اون جا میشه که نه فقط نینتندو بلکه عملا هر کی که یه سر و گوشی تو این سنعت به آب می داد دوزاری شون افتاد که این یارو آئونوما واقعا یه چیز دیگس و نینتندو سکان فرنچایز زلدا رو میده بهش.
البته بعدها آئونوما تو مصاحبه هاش از دوران ساخت Majora's Mask به عنوان یه کابوس طولانی یاد می کنه. :D

خب برگردیم همون Space World Program 2000

View attachment 293041

آئونومای از خدا بی خبر، مثل بقیه ما این Tech Demo ـی زلدا رو می بینه و در یه نگاه میگه "WTF این که زلدا نیست. این چیه اینا ساختن دارن به خورد مردم میدن"
ویژن و دیدگاهی که آئونوما نسبت به زلدا داشت با چیزی که ملت انتظارشو داشتن (و نینتندو هم میخواست به خورد ملت بده) یه میزان زیادی فرق و فاصله داشت
از نظر آئونوما کل اون ویدیو صرفا یه تلاش عجیب برای ادامه دادن میراث Ocarina of Time ـه و آئونوما اصن خریدار همچین چیزی نبود
در حقیقت اون موقع آئونوما داشت رو ایده های اولیه The Legend of Zelda: The Wind Waker کار می کرد و بازی ای بود که خیلی بهش امید داشت.

یه سال و خورده ای می گذره و این بشر و تیمش این بار تریلر بازی خودش رو به عموم نشون میده. اتفاقی که باید نوید بخش یه ریلیز خفن و بزرگ تو سری باشه و همه خوشحال باشن، ولی همه به هم میریزن بعد نمایش
اتفاقی که می افته اینه که تو اون دوره پلی استیشن و ایکس باکس داشتن با بازی های خفن و بزرگسالانه ای مثل GTA 3 و Halo و Metal Gear Solid جولان میدادن تو بازار و یه دنیای جدیدی رو به کنسول پلیرها نشون میدادن.
ولی این طرف از دید بازار نینتندو و کنسول جعبه شکل بنفش اش انگار هنوز تو فاز بازی های بچگونه مونده بود. در حقیقت این قضیه از زمان N64 وجود داشت و این جور روانی رو دوش نینتندو سنگینی می کرد
شاید به خاطر همینه که اون Tech Demo ـی زلدا تو سال 2000 اون شکلی بود.
بعد قاطی این جور روانی و ملتی که منتظر یه زلدا تو اون شکل و حال و هوا بودن، آئونوما میاد Zelda: The Wind Waker رو با یه ظاهر به شدت کارتونی به مردم نشون میده
مشخصا همه قاطی می کنن که نینتندو اینا رو گاگول گیر آورده و فکر کرده پلیر بیس زلدا یه مشت بچه اند

The Legend of Zelda: The Wind Waker سال 2003 عرضه میشه، نه تنها متای خودش 96 میشه، بلکه حتی متای ریمسترش 10 سال بعد روی WiiU میشه 91 که فقط ثابت می کنه عجب شاهکار استثنایی ای بوده
منتها موقع عرضه، طرفدارهای سری زلدا روی خوش به بازی نشون نمیدن و کیفیت بازی چندین سال طول می کشه تا رسوخ کنه به قلب عموم و بفهمونه که عجب بازی خوبی بوده.
این روش فروش بازی تاثیر سنگینی میذاره و جریان فروش افولی سری زلدا رو بیش از پیش تشدید می کنه

View attachment 293044

اگه نمودار رو خوب نگاه کنید متوجه میشید نینتندو با ریلیز Zelda: Wind Waker دنبال یه موفقیت در حد Ocarina of Time می گشته و نتیجه نهایی اون قدره رضایت بخش نبوده
تو سال های بعد، نینتندو با Zelda: Four Sword Adventure و Zelda: The Minish Cap سعی می کنه از زوایای دیگه مخاطب های بیشتری رو جذب این سری کنه
جفت شون به لحاظ تجاری اون موفقیتی که میخواستن رو کسب نمی کنن

و این جا انگار آئونوما با سر به دیوار خورده. خودتونو جای این بشر بذارید. ویژن و ایده ای که شما برای سری داشتید قطعا چیز خوبی از آب دراومده، ولی ملت نمیخوانش.
فروش بازی ها نسخه به نسخه داره بیشتر سقوط می کنه و فشار از سمت هم نینتندو و هم طرفدارها اینه که دوباره موفقیت Ocarina of Time رو تکرار کن. این اون چیزیه که همه میخوان.... این اون چیزیه که همه میخوان

آئونوما تو اون دوره تقریبا به جایی میرسه که میزنه به سرش کلا از سری زلدا بیاد بیرون. میاموتو ولی قانعش می کنه که برگرده و بالاخره بعد از یه سری کشمکش، آئونوما تسلیم میشه: "باشه، من دوباره یه چیزی شبیه Ocarina of Time میسازم"

سال 2004 بدون تقریبا هیچ ایده از این که پروسه ساخت قراره کجا بره و چی ساخته شه، آئونوما و تیمش صرفا یه چیزی سر هم می کنن که به اون ورژن واقع گرایانه و دارک Tech Demo سال 2000 زلدا نزدیک باشه و یه تریلر از توش دم آخری در میارن که فقط... و جدی میگم، فقط ببینن واکنش ملت بهش چیه. این قدر وضع بحرانی بوده. حتی تو تریلرش، بازی اون موقع اسم نداشته. نه که بخوان مثل Tears of the Kingdom اسم بازی رو مخفی کنن. اصن تو مرحله ای از ساحت و طراحی نرسیده بودند که بدونن بازی شون کامل در مورد چیه و براش اسم بذارن.

نتیجه میشه تریلر نهایی مراسم E3 2004 نینتندو و با توجه به واکنش ملت خیلی راحت میشه فهمید این چیزیه که علی رغم میل باطنی آئونوما، همه میخواستن.
درحقیقت این تریلر و ری اکشنش هاش کلا یک چیز تاریخی میشه بین افراد صنعت تو دیدیو گیم.



و بعد این دو سال کابوس وار دیگه برای ائونوما شروع میشه، دوره ای که وسطش نینتندو میگه "حاجی این بازی رو باید حتما به زمان لانچ Wii برسونی و از قابلیت هاش استفاده کنی" و آئونوما سرش رو میکوبونده به دیوار که چجوری به یه بازی واسه گیم کیوب، موشن کنترل درست کنه (البته آخر کار از باسن گرامی درمیاره که صرفا نشونه گیری بازی با موشن کنترل انجام شه و تیک تایید رو از نینتندو میگیره)

آخر سر Twilight Princess عرضه میشه. متای 95 هم میگیره و پرفروش ترین زلدا (تا اون زمان) میشه
ولی اتفاقی که می افته اینه که هر چی زمان میگذره ملت بیشتر متوجه میشن که حاجی، کلا twilight Princess همون Ocarina of Time روی Wii ـه عملا. :D همون مدل هایریول، همون سیستم پیشروی دانجن ها، همون بیت های داستانی، حتی همون باس فایت نهایی. و در حقیقت هر چی زمان میگذشت The Wind Waker محبوب تر از Twilight Princess می شد. تلاش آئونوما داشت واقعا نتیجه می داد. جفت شون بازی های خفنی بودند ها. ولی ویژنی که آئونوما داشت، هی موثر تر و موثر تر می شد.

گذشت و گذشت تا این که Wii U معرفی شد. تکرار اشتباهات. تلاش نینتندو برای به دست آوردن قلب گیمرهای هاردکور و نهایتا یه Tech Demo ـی عجیب دیگه از زلدا

View attachment 293048



آئونوما اینو می بینه و میگه Hell NO, We're not doing this shit again anymore
این دفعه ولی برخلاف دفعه قبل آئونوما با تجربه میاد وسط و یه کمپین تبلیغاتی چند ساله حساب شده واسه بازی میچینه و دو سال بعد این دمو میگه آقا بشینید سرجاتون زلدای بعدی این شکلیه :D :



و بعد از اون فقط تاریخه که تکرار میشه. آئونوما میزنه تو پوز همه و ثابت می کنه ویژنی که این بشر و تیم اش دارن فرای چهار تا تریلر خوشگل برای فروختن کنسوله
نفرت آئونوما از Twilight Princess رو بعدها میشه حتی از رویه ای که عرضه ریمستر این بازی تو مقایسه با ریمستر The wind Waker داشت هم فهمید. کلا اون بازی و اون سبک بازی ساختن
لایک کافی نبود سید جان واقعا دستت درد نکنه برای وقتی که گذاشتی :-bd
 

Reza.zareei

کاربر سایت
Oct 28, 2018
1,959
نام
Reza
آی قصه قصه قصه
نون و پنیر و پسته :D

برگردیم سال 2000
پلی استیشن 2 عرضه شده بود و قطعا داشت روی موفقیت های پلی استیشن 1 سوار می شد و با قدرت میتاخت جلو
از اون ور هم یه غولی به اسم مایکروسافت گفته بود داره وارد صنعت کنسول های گیمینگ میشه (سال 2000 فقط خبرهاش بود، سال بعد تو CES 2001 ـه که معرفی واقعی Xbox رقم می خوره. ولی قبل از اون همه میدونستن داره میاد)
بعد چشم همه به نینتندو بود که حاجی تو نسل قبل به استثنای بازی های خودت (که خودمونو گول نزنیم بهترین بازی های اون نسل بودن) بقیه جاها قافیه رو به پلی استیشن باختی
الان میخوای چیکار کنی؟

و در نظر بگیرید ساعت داشت برای نینتندو بد جور تیک تیک میزد. هر روزی که اینا پلی استیشن 2 رو تو بازار تنها به حال خودش میذاشتن از بازار خودشون کنده می شد و به اون ها اضافه می شد.
سر همین تو Space World Program 2000 (که یه چیزی تو مایه های Playstation Experience ـه برای شما اجنبی ها :D) نینتندو با قدرت سعی می کنه Gamecube رو معرفی کنه

دیگه من تاریخ رو بازگویی نکنم. گیم کیوب علی رغم تمام تلاش های نینتندو شکست سنگین تری میخوره و کلا باعث میشه رویه نینتندو برای کنسول سازی به کل عوض شه بعد از اون
ولی برگردیم به همون Space World Program 2000
نینتندو میخواست دست پر کنسولشو معرفی کنه و با Super Smash Bros. Melee و Luigi's Mansion و کلی بازی دیگه وارد میدون شده بود. ولی دو تا مورد جالب این جا وجود داشت.
از اون جا که نه زلدای بعدی نه ماریوی بعدی تو مرحله ای بودن که بشه نمایش شون داد، نینتندو به جاش ازشون دو تا Tech Demo ـی کوتاه نشون داد.
Tech Demo ـی ماریو رو اگه نمیدونید اون 128 تا ماریوی فعال به صورت همزمانیه که تو یه محیط سه بعدی در حال حرکت اند (که یه جورایی بیشتر از ماریوی بعدی نویدگر Pikmin بود)
و Tech Demo ـی زلدا.... هولی شعط

View attachment 293036


اینا همچین چیزی رو سال 2000 نشون دادن و گفتن "پشماتون بریزه! این آینده زلداست" و همه هم پشماشون ریخت که هولی شعط این ویدیوئه گرافیکش از بابای من بیشتره :D
خب اینو دیدید؟
وقتشه در مورد ایجی آئونوما صحبت کنیم. این یارو شخصیت اصلی داستانه این جا :D

View attachment 293039
یه زمانی بود که وقتی ایچیرو اودا (خالق مانگای وان پیس) رو که سرچ می کردی عکس های این بشر میومد. خیلی خنده بود :D

روزی روزگاری، ایجی آئونومای 25 ساله وارد دفتر نینتندو میشه و تو یه مصاحبه استخدامی با شیگرو میاموتو میگه "حاجی من نمیدونم ویدیو گیم پیدیو گیم چیه، من صرفا یه فارغ التحصیل دانشگاه هنر توکیو ام و بهم گفتن شما به آدمای با استعداد اون جا خوب پول میدید. اینم نمونه کارهام. میاموتو هم میگه "Hell Yeah... بیا تو استخدامی" و این جوری ایجی آئونوما تو سال 1988 بدون هیچ درکی از این که ویدیو گیم چه کوفت و زهرماریه وارد نینتندو میشه (25 سال بعد این بشر برای پلی تست سری، 20 بار Zelda: Tears of the Kingdom رو تموم می کنه. پیشرفت رو ببینید :D)

این بشر تا چند سال رو پروژه های مختلف نینتندو کار می کنه تا این که میاموتو اواسط دهه 90 یقه اش می گیره میگه بیا با ما رو پروژه زلدای جدیدمون کار کن.
آئونوما به عنوان یکی از کارگردان ها و طراح های اصلی وارد پروژه ساخت Zelda: Ocarina of Time میشه و دیگه هممون میدونیم نتیجه اون بازی چی از آب درمیاد

از این جا جالب میشه. آخر 1998 که Zelda: Ocarina of Time عرضه میشه نینتندو میگه "خب... این Ocarina of Time بدجور ترکوند. ما باید یه زلدا دیگه هم برای N64 بدیم که سوار موفقیت این بازی شه"
ولی از اون جا که وقت تنگ بوده و عملا دو سال و نیم دیگه گیم کیوب عرضه می شده، دو تا نظر مخالف تو نینتندو به وجود میاد :-t
میاموتو میاد از یه طرف میگه : آقا ما وقت نداریم، بیایید همون Ocarina of Time رو یخورده لول دیزاین اش رو به هم بریزیم و سخت ترش کنیم تو قالب Ocarina of Time Master Quest بدیم اش بیرون
و بعد آئونوما از اون ور محکم میاد میگه: نه آقا ما انجین ساختیم به این خفنی واسه OoT. بیایید باهاش هر جور شده یه بازی جدید بسازیم.
و بعد اینا واقعا بحث شون میشه. تهش میاموتو میگه "میدونی چیه... Fuck it. تمرکز مون رو میذاریم روی این بازی جدید تو. فقط دو تا چیز. اول این که خیلی وقت نداریم. تو کمتر از یه سال و نیم جمع کن ساخت شو و دوم این که درست فهمیدی، کارگردان اصلی بازی این دفعه خودتی!"

برای این که درک کنید وخامت اوضاع رو. ساخت Ocarina of Time چهار سال طول کشیده بود و عملا اینا حتی وقت نداشتن درست و درمون Asset برای بازی درست کنن.
آئونوما تو اقدامی حقیقتا انقلابی، میزنه از هر چی که از دوران ساخت OoT بوده تو این یه سال و دو ماه با تیم اش با تف به هم می چسبونه و نتیجه اش میشه Majora's Mask. بازی ای که فک همه رو میندازه زمین به ایده چرخه زمانی اش. اون جا میشه که نه فقط نینتندو بلکه عملا هر کی که یه سر و گوشی تو این سنعت به آب می داد دوزاری شون افتاد که این یارو آئونوما واقعا یه چیز دیگس و نینتندو سکان فرنچایز زلدا رو میده بهش.
البته بعدها آئونوما تو مصاحبه هاش از دوران ساخت Majora's Mask به عنوان یه کابوس طولانی یاد می کنه. :D

خب برگردیم همون Space World Program 2000

View attachment 293041

آئونومای از خدا بی خبر، مثل بقیه ما این Tech Demo ـی زلدا رو می بینه و در یه نگاه میگه "WTF این که زلدا نیست. این چیه اینا ساختن دارن به خورد مردم میدن"
ویژن و دیدگاهی که آئونوما نسبت به زلدا داشت با چیزی که ملت انتظارشو داشتن (و نینتندو هم میخواست به خورد ملت بده) یه میزان زیادی فرق و فاصله داشت
از نظر آئونوما کل اون ویدیو صرفا یه تلاش عجیب برای ادامه دادن میراث Ocarina of Time ـه و آئونوما اصن خریدار همچین چیزی نبود
در حقیقت اون موقع آئونوما داشت رو ایده های اولیه The Legend of Zelda: The Wind Waker کار می کرد و بازی ای بود که خیلی بهش امید داشت.

یه سال و خورده ای می گذره و این بشر و تیمش این بار تریلر بازی خودش رو به عموم نشون میده. اتفاقی که باید نوید بخش یه ریلیز خفن و بزرگ تو سری باشه و همه خوشحال باشن، ولی همه به هم میریزن بعد نمایش
اتفاقی که می افته اینه که تو اون دوره پلی استیشن و ایکس باکس داشتن با بازی های خفن و بزرگسالانه ای مثل GTA 3 و Halo و Metal Gear Solid جولان میدادن تو بازار و یه دنیای جدیدی رو به کنسول پلیرها نشون میدادن.
ولی این طرف از دید بازار نینتندو و کنسول جعبه شکل بنفش اش انگار هنوز تو فاز بازی های بچگونه مونده بود. در حقیقت این قضیه از زمان N64 وجود داشت و این جور روانی رو دوش نینتندو سنگینی می کرد
شاید به خاطر همینه که اون Tech Demo ـی زلدا تو سال 2000 اون شکلی بود.
بعد قاطی این جور روانی و ملتی که منتظر یه زلدا تو اون شکل و حال و هوا بودن، آئونوما میاد Zelda: The Wind Waker رو با یه ظاهر به شدت کارتونی به مردم نشون میده
مشخصا همه قاطی می کنن که نینتندو اینا رو گاگول گیر آورده و فکر کرده پلیر بیس زلدا یه مشت بچه اند

The Legend of Zelda: The Wind Waker سال 2003 عرضه میشه، نه تنها متای خودش 96 میشه، بلکه حتی متای ریمسترش 10 سال بعد روی WiiU میشه 91 که فقط ثابت می کنه عجب شاهکار استثنایی ای بوده
منتها موقع عرضه، طرفدارهای سری زلدا روی خوش به بازی نشون نمیدن و کیفیت بازی چندین سال طول می کشه تا رسوخ کنه به قلب عموم و بفهمونه که عجب بازی خوبی بوده.
این روش فروش بازی تاثیر سنگینی میذاره و جریان فروش افولی سری زلدا رو بیش از پیش تشدید می کنه

View attachment 293044

اگه نمودار رو خوب نگاه کنید متوجه میشید نینتندو با ریلیز Zelda: Wind Waker دنبال یه موفقیت در حد Ocarina of Time می گشته و نتیجه نهایی اون قدره رضایت بخش نبوده
تو سال های بعد، نینتندو با Zelda: Four Sword Adventure و Zelda: The Minish Cap سعی می کنه از زوایای دیگه مخاطب های بیشتری رو جذب این سری کنه
جفت شون به لحاظ تجاری اون موفقیتی که میخواستن رو کسب نمی کنن

و این جا انگار آئونوما با سر به دیوار خورده. خودتونو جای این بشر بذارید. ویژن و ایده ای که شما برای سری داشتید قطعا چیز خوبی از آب دراومده، ولی ملت نمیخوانش.
فروش بازی ها نسخه به نسخه داره بیشتر سقوط می کنه و فشار از سمت هم نینتندو و هم طرفدارها اینه که دوباره موفقیت Ocarina of Time رو تکرار کن. این اون چیزیه که همه میخوان.... این اون چیزیه که همه میخوان

آئونوما تو اون دوره تقریبا به جایی میرسه که میزنه به سرش کلا از سری زلدا بیاد بیرون. میاموتو ولی قانعش می کنه که برگرده و بالاخره بعد از یه سری کشمکش، آئونوما تسلیم میشه: "باشه، من دوباره یه چیزی شبیه Ocarina of Time میسازم"

سال 2004 بدون تقریبا هیچ ایده از این که پروسه ساخت قراره کجا بره و چی ساخته شه، آئونوما و تیمش صرفا یه چیزی سر هم می کنن که به اون ورژن واقع گرایانه و دارک Tech Demo سال 2000 زلدا نزدیک باشه و یه تریلر از توش دم آخری در میارن که فقط... و جدی میگم، فقط ببینن واکنش ملت بهش چیه. این قدر وضع بحرانی بوده. حتی تو تریلرش، بازی اون موقع اسم نداشته. نه که بخوان مثل Tears of the Kingdom اسم بازی رو مخفی کنن. اصن تو مرحله ای از ساحت و طراحی نرسیده بودند که بدونن بازی شون کامل در مورد چیه و براش اسم بذارن.

نتیجه میشه تریلر نهایی مراسم E3 2004 نینتندو و با توجه به واکنش ملت خیلی راحت میشه فهمید این چیزیه که علی رغم میل باطنی آئونوما، همه میخواستن.
درحقیقت این تریلر و ری اکشنش هاش کلا یک چیز تاریخی میشه بین افراد صنعت تو دیدیو گیم.



و بعد این دو سال کابوس وار دیگه برای ائونوما شروع میشه، دوره ای که وسطش نینتندو میگه "حاجی این بازی رو باید حتما به زمان لانچ Wii برسونی و از قابلیت هاش استفاده کنی" و آئونوما سرش رو میکوبونده به دیوار که چجوری به یه بازی واسه گیم کیوب، موشن کنترل درست کنه (البته آخر کار از باسن گرامی درمیاره که صرفا نشونه گیری بازی با موشن کنترل انجام شه و تیک تایید رو از نینتندو میگیره)

آخر سر Twilight Princess عرضه میشه. متای 95 هم میگیره و پرفروش ترین زلدا (تا اون زمان) میشه
ولی اتفاقی که می افته اینه که هر چی زمان میگذره ملت بیشتر متوجه میشن که حاجی، کلا twilight Princess همون Ocarina of Time روی Wii ـه عملا. :D همون مدل هایریول، همون سیستم پیشروی دانجن ها، همون بیت های داستانی، حتی همون باس فایت نهایی. و در حقیقت هر چی زمان میگذشت The Wind Waker محبوب تر از Twilight Princess می شد. تلاش آئونوما داشت واقعا نتیجه می داد. جفت شون بازی های خفنی بودند ها. ولی ویژنی که آئونوما داشت، هی موثر تر و موثر تر می شد.

گذشت و گذشت تا این که Wii U معرفی شد. تکرار اشتباهات. تلاش نینتندو برای به دست آوردن قلب گیمرهای هاردکور و نهایتا یه Tech Demo ـی عجیب دیگه از زلدا

View attachment 293048



آئونوما اینو می بینه و میگه Hell NO, We're not doing this shit again anymore
این دفعه ولی برخلاف دفعه قبل آئونوما با تجربه میاد وسط و یه کمپین تبلیغاتی چند ساله حساب شده واسه بازی میچینه و دو سال بعد این دمو میگه آقا بشینید سرجاتون زلدای بعدی این شکلیه :D :



و بعد از اون فقط تاریخه که تکرار میشه. آئونوما میزنه تو پوز همه و ثابت می کنه ویژنی که این بشر و تیم اش دارن فرای چهار تا تریلر خوشگل برای فروختن کنسوله
نفرت آئونوما از Twilight Princess رو بعدها میشه حتی از رویه ای که عرضه ریمستر این بازی تو مقایسه با ریمستر The wind Waker داشت هم فهمید. کلا اون بازی و اون سبک بازی ساختن
عالی بود نوشته هاتون ولی من بازم Twilight رو می پسندم

ایکاش Ocarina of time ریمیک شه
 

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,976
در مورد خودم و دو نفر دیگه میتونم بگم که ریمیک رزیدنت 1 و رزیدنت زیرو باعث شد گیم کیوب بگیریم و بیفتیم تو دامن نینتندو.قبلش هیچ تصوری از زلدا و ماریو نداشتم.اونی که کنسول و رزیدنت ها رو بهش سفارش دادم،سوپر ماریو سان شاین رو هم تو بار آورده بود.گفتم ببینم چیه این بازی یه تستی کنم.هیچی دیگه.تور شدم. :D
در ضمن رزیدنت 4 رو گیم کیوب با کیفیت بالاتری نسبت به PS2 اجرا میشد.پیرمردها یادشونه.اون موقع محسوس بود.
خود منم خیلی از رزیدنت اویل ۰ و ۱ ریمیک خوشم میومد البته چون هیچ وقت نشد گیم کیوب بخرم بعدا نسخه ریمسترشون رو برای نسل هفت بازی کردم.
بله رزیدنت اویل۴ نسخه گیم کیوب چون نسخه لیدپلتفرم بوده و به دلیل برتری نسبی گیم کیوب، به بلحاظ سخت افزاری بهتر بوده، اما همین بازی برای PS2 پورت شد در اصل برای اینکه گیم کیوب سهم بالایی از بازار رو از دست داده بود و شده بود کنسول سوم نسل ششم کنسولها به لحاظ فروش که اغلب تحلیل گرها بگردی یه دلیل این شکستش رو اتکای جدیدش به ثرد پارتیها دونستن. کپکام البته مستقیم نگفت و گفت میخوایم گیمرهای جدید تجربه کنن و فلان اما کاملا مشخص بود دلیل دیگه ای نداره اواخر نسل که همه چیز مشخص شده بود که گیم کیوب تو جایگاه سوم وایستاده باید مولتی پلتفرمش کنه.
در نتیجه همه چی روی علایق ما نمیچرخه. اینا هر وقت کمتر رفتن سراغ آپگرید گرافیک و همکاری با ثرد پارتیها موفق شدن. (دقیقا چیزی خلاف خواسته ما)
سر Wii U هم آپگرید گرافیکی آنچنانی برای کنسول جدیدشون انجام ندادن اما این دستگاه پورت زیاد داشت و عناوین انحصاری کمتر و اینم شکست خورد.

خود عرضه سخت افزار قوی برای شرکتی مثل نینتندو هم ریسک بزرگیه و این بماند. فکر کن Wii U اونطور که شایعات قبل لانچش میگفتن واقعا کنسول نسل هشت بود و بعد میومد با همون وضع شکست میخورد، چنین ضررایی یهو دیدی شرکتی مثل مایکروسافتم مجاب کرد بره بیرون از رقابت
 
  • Like
Reactions: Tatsumaru

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,976
دیگه من تاریخ رو بازگویی نکنم. گیم کیوب علی رغم تمام تلاش های نینتندو شکست سنگین تری میخوره و کلا باعث میشه رویه نینتندو برای کنسول سازی به کل عوض شه بعد از اون
ممنون سید ولی اصلش این قسمت تاریخ بود که نگفتی:D تمام بحثای این تاپیک دقیقا سر همینه که دوستان بدون اطلاع از شکست و ضررهای نینتندو تو این برهه زمانی و در نتیجه تغییر سیاستش اصرار دارن برگرده بیاد با سونی و مایکروسافت رقابت کنه:D
همون RE1 Remake شکست تجاری خورد (ادیت: طبق گفته خود میکامی و بخوایم حساب کنیم اگه عدم عرضه ش رو PS2 رو لحاظ کنیم دقیقا درست میگه) انصافا نمیدونم رو چه حساب باید جور ساخت سخت افزار قوی و همکاری با ثرد پارتیا رو میکشیده با این استدیوهای خفنی که خودش داره و استایل بازیاش.
 
آخرین ویرایش:

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,976
از نظر آئونوما کل اون ویدیو صرفا یه تلاش عجیب برای ادامه دادن میراث Ocarina of Time ـه و آئونوما اصن خریدار همچین چیزی نبود
در حقیقت اون موقع آئونوما داشت رو ایده های اولیه The Legend of Zelda: The Wind Waker کار می کرد و بازی ای بود که خیلی بهش امید داشت.
از نظر من بهترین زلدا همین WW هست
کسی بازیش نکرده The Legendary Hero رو گوش کنه قطعه شو بعد تضمینی میره سراغش
حیف که انرژی این بزرگوار صرف ساخت عنوان زورکی TP شد برای این جنون گرافیک. نمیدونم این گیر سر گرافیک رو چرا به بازیای دیگه نمیدن بابا تک دمو اسمش روشه.
نینتندو جالبه این حرکت (تک دمو سال ۲۰۰۰) رو سر وی یو هم پیاده کرد ولی خدا رو شکر BotW لطمه نخورد البته تو اینجا که فکر کنم بیشتر از کل دنیا تاکید دارن رکن اصلی بازی گرافیک خفنه دیدم میگفتن چرا گرافیکش کارتونیه و فلان
 

ortegoli

کاربر سایت
Oct 31, 2008
5,398
نام
مهدی یوسفی اصیل
آی قصه قصه قصه
نون و پنیر و پسته :D

برگردیم سال 2000
پلی استیشن 2 عرضه شده بود و قطعا داشت روی موفقیت های پلی استیشن 1 سوار می شد و با قدرت میتاخت جلو
از اون ور هم یه غولی به اسم مایکروسافت گفته بود داره وارد صنعت کنسول های گیمینگ میشه (سال 2000 فقط خبرهاش بود، سال بعد تو CES 2001 ـه که معرفی واقعی Xbox رقم می خوره. ولی قبل از اون همه میدونستن داره میاد)
بعد چشم همه به نینتندو بود که حاجی تو نسل قبل به استثنای بازی های خودت (که خودمونو گول نزنیم بهترین بازی های اون نسل بودن) بقیه جاها قافیه رو به پلی استیشن باختی
الان میخوای چیکار کنی؟

و در نظر بگیرید ساعت داشت برای نینتندو بد جور تیک تیک میزد. هر روزی که اینا پلی استیشن 2 رو تو بازار تنها به حال خودش میذاشتن از بازار خودشون کنده می شد و به اون ها اضافه می شد.
سر همین تو Space World Program 2000 (که یه چیزی تو مایه های Playstation Experience ـه برای شما اجنبی ها :D) نینتندو با قدرت سعی می کنه Gamecube رو معرفی کنه

دیگه من تاریخ رو بازگویی نکنم. گیم کیوب علی رغم تمام تلاش های نینتندو شکست سنگین تری میخوره و کلا باعث میشه رویه نینتندو برای کنسول سازی به کل عوض شه بعد از اون
ولی برگردیم به همون Space World Program 2000
نینتندو میخواست دست پر کنسولشو معرفی کنه و با Super Smash Bros. Melee و Luigi's Mansion و کلی بازی دیگه وارد میدون شده بود. ولی دو تا مورد جالب این جا وجود داشت.
از اون جا که نه زلدای بعدی نه ماریوی بعدی تو مرحله ای بودن که بشه نمایش شون داد، نینتندو به جاش ازشون دو تا Tech Demo ـی کوتاه نشون داد.
Tech Demo ـی ماریو رو اگه نمیدونید اون 128 تا ماریوی فعال به صورت همزمانیه که تو یه محیط سه بعدی در حال حرکت اند (که یه جورایی بیشتر از ماریوی بعدی نویدگر Pikmin بود)
و Tech Demo ـی زلدا.... هولی شعط

View attachment 293036


اینا همچین چیزی رو سال 2000 نشون دادن و گفتن "پشماتون بریزه! این آینده زلداست" و همه هم پشماشون ریخت که هولی شعط این ویدیوئه گرافیکش از بابای من بیشتره :D
خب اینو دیدید؟
وقتشه در مورد ایجی آئونوما صحبت کنیم. این یارو شخصیت اصلی داستانه این جا :D

View attachment 293039
یه زمانی بود که وقتی ایچیرو اودا (خالق مانگای وان پیس) رو که سرچ می کردی عکس های این بشر میومد. خیلی خنده بود :D

روزی روزگاری، ایجی آئونومای 25 ساله وارد دفتر نینتندو میشه و تو یه مصاحبه استخدامی با شیگرو میاموتو میگه "حاجی من نمیدونم ویدیو گیم پیدیو گیم چیه، من صرفا یه فارغ التحصیل دانشگاه هنر توکیو ام و بهم گفتن شما به آدمای با استعداد اون جا خوب پول میدید. اینم نمونه کارهام. میاموتو هم میگه "Hell Yeah... بیا تو استخدامی" و این جوری ایجی آئونوما تو سال 1988 بدون هیچ درکی از این که ویدیو گیم چه کوفت و زهرماریه وارد نینتندو میشه (25 سال بعد این بشر برای پلی تست سری، 20 بار Zelda: Tears of the Kingdom رو تموم می کنه. پیشرفت رو ببینید :D)

این بشر تا چند سال رو پروژه های مختلف نینتندو کار می کنه تا این که میاموتو اواسط دهه 90 یقه اش می گیره میگه بیا با ما رو پروژه زلدای جدیدمون کار کن.
آئونوما به عنوان یکی از کارگردان ها و طراح های اصلی وارد پروژه ساخت Zelda: Ocarina of Time میشه و دیگه هممون میدونیم نتیجه اون بازی چی از آب درمیاد

از این جا جالب میشه. آخر 1998 که Zelda: Ocarina of Time عرضه میشه نینتندو میگه "خب... این Ocarina of Time بدجور ترکوند. ما باید یه زلدا دیگه هم برای N64 بدیم که سوار موفقیت این بازی شه"
ولی از اون جا که وقت تنگ بوده و عملا دو سال و نیم دیگه گیم کیوب عرضه می شده، دو تا نظر مخالف تو نینتندو به وجود میاد :-t
میاموتو میاد از یه طرف میگه : آقا ما وقت نداریم، بیایید همون Ocarina of Time رو یخورده لول دیزاین اش رو به هم بریزیم و سخت ترش کنیم تو قالب Ocarina of Time Master Quest بدیم اش بیرون
و بعد آئونوما از اون ور محکم میاد میگه: نه آقا ما انجین ساختیم به این خفنی واسه OoT. بیایید باهاش هر جور شده یه بازی جدید بسازیم.
و بعد اینا واقعا بحث شون میشه. تهش میاموتو میگه "میدونی چیه... Fuck it. تمرکز مون رو میذاریم روی این بازی جدید تو. فقط دو تا چیز. اول این که خیلی وقت نداریم. تو کمتر از یه سال و نیم جمع کن ساخت شو و دوم این که درست فهمیدی، کارگردان اصلی بازی این دفعه خودتی!"

برای این که درک کنید وخامت اوضاع رو. ساخت Ocarina of Time چهار سال طول کشیده بود و عملا اینا حتی وقت نداشتن درست و درمون Asset برای بازی درست کنن.
آئونوما تو اقدامی حقیقتا انقلابی، میزنه از هر چی که از دوران ساخت OoT بوده تو این یه سال و دو ماه با تیم اش با تف به هم می چسبونه و نتیجه اش میشه Majora's Mask. بازی ای که فک همه رو میندازه زمین به ایده چرخه زمانی اش. اون جا میشه که نه فقط نینتندو بلکه عملا هر کی که یه سر و گوشی تو این سنعت به آب می داد دوزاری شون افتاد که این یارو آئونوما واقعا یه چیز دیگس و نینتندو سکان فرنچایز زلدا رو میده بهش.
البته بعدها آئونوما تو مصاحبه هاش از دوران ساخت Majora's Mask به عنوان یه کابوس طولانی یاد می کنه. :D

خب برگردیم همون Space World Program 2000

View attachment 293041

آئونومای از خدا بی خبر، مثل بقیه ما این Tech Demo ـی زلدا رو می بینه و در یه نگاه میگه "WTF این که زلدا نیست. این چیه اینا ساختن دارن به خورد مردم میدن"
ویژن و دیدگاهی که آئونوما نسبت به زلدا داشت با چیزی که ملت انتظارشو داشتن (و نینتندو هم میخواست به خورد ملت بده) یه میزان زیادی فرق و فاصله داشت
از نظر آئونوما کل اون ویدیو صرفا یه تلاش عجیب برای ادامه دادن میراث Ocarina of Time ـه و آئونوما اصن خریدار همچین چیزی نبود
در حقیقت اون موقع آئونوما داشت رو ایده های اولیه The Legend of Zelda: The Wind Waker کار می کرد و بازی ای بود که خیلی بهش امید داشت.

یه سال و خورده ای می گذره و این بشر و تیمش این بار تریلر بازی خودش رو به عموم نشون میده. اتفاقی که باید نوید بخش یه ریلیز خفن و بزرگ تو سری باشه و همه خوشحال باشن، ولی همه به هم میریزن بعد نمایش
اتفاقی که می افته اینه که تو اون دوره پلی استیشن و ایکس باکس داشتن با بازی های خفن و بزرگسالانه ای مثل GTA 3 و Halo و Metal Gear Solid جولان میدادن تو بازار و یه دنیای جدیدی رو به کنسول پلیرها نشون میدادن.
ولی این طرف از دید بازار نینتندو و کنسول جعبه شکل بنفش اش انگار هنوز تو فاز بازی های بچگونه مونده بود. در حقیقت این قضیه از زمان N64 وجود داشت و این جور روانی رو دوش نینتندو سنگینی می کرد
شاید به خاطر همینه که اون Tech Demo ـی زلدا تو سال 2000 اون شکلی بود.
بعد قاطی این جور روانی و ملتی که منتظر یه زلدا تو اون شکل و حال و هوا بودن، آئونوما میاد Zelda: The Wind Waker رو با یه ظاهر به شدت کارتونی به مردم نشون میده
مشخصا همه قاطی می کنن که نینتندو اینا رو گاگول گیر آورده و فکر کرده پلیر بیس زلدا یه مشت بچه اند

The Legend of Zelda: The Wind Waker سال 2003 عرضه میشه، نه تنها متای خودش 96 میشه، بلکه حتی متای ریمسترش 10 سال بعد روی WiiU میشه 91 که فقط ثابت می کنه عجب شاهکار استثنایی ای بوده
منتها موقع عرضه، طرفدارهای سری زلدا روی خوش به بازی نشون نمیدن و کیفیت بازی چندین سال طول می کشه تا رسوخ کنه به قلب عموم و بفهمونه که عجب بازی خوبی بوده.
این روش فروش بازی تاثیر سنگینی میذاره و جریان فروش افولی سری زلدا رو بیش از پیش تشدید می کنه

View attachment 293044

اگه نمودار رو خوب نگاه کنید متوجه میشید نینتندو با ریلیز Zelda: Wind Waker دنبال یه موفقیت در حد Ocarina of Time می گشته و نتیجه نهایی اون قدره رضایت بخش نبوده
تو سال های بعد، نینتندو با Zelda: Four Sword Adventure و Zelda: The Minish Cap سعی می کنه از زوایای دیگه مخاطب های بیشتری رو جذب این سری کنه
جفت شون به لحاظ تجاری اون موفقیتی که میخواستن رو کسب نمی کنن

و این جا انگار آئونوما با سر به دیوار خورده. خودتونو جای این بشر بذارید. ویژن و ایده ای که شما برای سری داشتید قطعا چیز خوبی از آب دراومده، ولی ملت نمیخوانش.
فروش بازی ها نسخه به نسخه داره بیشتر سقوط می کنه و فشار از سمت هم نینتندو و هم طرفدارها اینه که دوباره موفقیت Ocarina of Time رو تکرار کن. این اون چیزیه که همه میخوان.... این اون چیزیه که همه میخوان

آئونوما تو اون دوره تقریبا به جایی میرسه که میزنه به سرش کلا از سری زلدا بیاد بیرون. میاموتو ولی قانعش می کنه که برگرده و بالاخره بعد از یه سری کشمکش، آئونوما تسلیم میشه: "باشه، من دوباره یه چیزی شبیه Ocarina of Time میسازم"

سال 2004 بدون تقریبا هیچ ایده از این که پروسه ساخت قراره کجا بره و چی ساخته شه، آئونوما و تیمش صرفا یه چیزی سر هم می کنن که به اون ورژن واقع گرایانه و دارک Tech Demo سال 2000 زلدا نزدیک باشه و یه تریلر از توش دم آخری در میارن که فقط... و جدی میگم، فقط ببینن واکنش ملت بهش چیه. این قدر وضع بحرانی بوده. حتی تو تریلرش، بازی اون موقع اسم نداشته. نه که بخوان مثل Tears of the Kingdom اسم بازی رو مخفی کنن. اصن تو مرحله ای از ساحت و طراحی نرسیده بودند که بدونن بازی شون کامل در مورد چیه و براش اسم بذارن.

نتیجه میشه تریلر نهایی مراسم E3 2004 نینتندو و با توجه به واکنش ملت خیلی راحت میشه فهمید این چیزیه که علی رغم میل باطنی آئونوما، همه میخواستن.
درحقیقت این تریلر و ری اکشنش هاش کلا یک چیز تاریخی میشه بین افراد صنعت تو دیدیو گیم.



و بعد این دو سال کابوس وار دیگه برای ائونوما شروع میشه، دوره ای که وسطش نینتندو میگه "حاجی این بازی رو باید حتما به زمان لانچ Wii برسونی و از قابلیت هاش استفاده کنی" و آئونوما سرش رو میکوبونده به دیوار که چجوری به یه بازی واسه گیم کیوب، موشن کنترل درست کنه (البته آخر کار از باسن گرامی درمیاره که صرفا نشونه گیری بازی با موشن کنترل انجام شه و تیک تایید رو از نینتندو میگیره)

آخر سر Twilight Princess عرضه میشه. متای 95 هم میگیره و پرفروش ترین زلدا (تا اون زمان) میشه
ولی اتفاقی که می افته اینه که هر چی زمان میگذره ملت بیشتر متوجه میشن که حاجی، کلا twilight Princess همون Ocarina of Time روی Wii ـه عملا. :D همون مدل هایریول، همون سیستم پیشروی دانجن ها، همون بیت های داستانی، حتی همون باس فایت نهایی. و در حقیقت هر چی زمان میگذشت The Wind Waker محبوب تر از Twilight Princess می شد. تلاش آئونوما داشت واقعا نتیجه می داد. جفت شون بازی های خفنی بودند ها. ولی ویژنی که آئونوما داشت، هی موثر تر و موثر تر می شد.

گذشت و گذشت تا این که Wii U معرفی شد. تکرار اشتباهات. تلاش نینتندو برای به دست آوردن قلب گیمرهای هاردکور و نهایتا یه Tech Demo ـی عجیب دیگه از زلدا

View attachment 293048



آئونوما اینو می بینه و میگه Hell NO, We're not doing this shit again anymore
این دفعه ولی برخلاف دفعه قبل آئونوما با تجربه میاد وسط و یه کمپین تبلیغاتی چند ساله حساب شده واسه بازی میچینه و دو سال بعد این دمو میگه آقا بشینید سرجاتون زلدای بعدی این شکلیه :D :



و بعد از اون فقط تاریخه که تکرار میشه. آئونوما میزنه تو پوز همه و ثابت می کنه ویژنی که این بشر و تیم اش دارن فرای چهار تا تریلر خوشگل برای فروختن کنسوله
نفرت آئونوما از Twilight Princess رو بعدها میشه حتی از رویه ای که عرضه ریمستر این بازی تو مقایسه با ریمستر The wind Waker داشت هم فهمید. کلا اون بازی و اون سبک بازی ساختن
داداش از اول میگی وسطش خوابم برد
ولی بی شوخی تویلایت جزو زلداهایی هست که واقعا دوستش دارم تویلات و ویندوویکر رو واقعا از بازی کردنش لذت بردم
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,392
نام
سید محمد حسین
Cubed3 100
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom accomplishes that incredibly difficult task of following up a critically acclaimed game. It hooks, teases and surprises at every turn. Another essential game for the Nintendo Switch and chapter in the ever-expanding Hylian story.

Gamersky 100
I wouldn't say The Legend of Zelda: Tears of the kingdom is a perfect game, but it's definitely a game that puts fun first from start to finish. It does have some imperfections, but they don't detract from its outstanding multi-dimensional gameplay and innovative design concepts that set the industry standard.

Het Nieuwsblad 100
Thanks to the addition of the Ultrahand ability, Tears of the Kingdom becomes a kind of all-round friend to every kind of gamer. Those who want to can create, puzzle, cook, unwind and enjoy the scenery. But just as well experience adventures, fight and encounter pretty tough challenges that will take even the most seasoned gamer quite a while. It is highly exceptional for a single game to personify the desiderata of all these personas.

متای بازی با 90 تا نقد کماکان 96 ـه
 

blechh

کاربر سایت
Jul 25, 2013
3,593
نام
حسین
این همه اشتیاق برا ادج غیرمنطقیه برا من
کاری به عظمت زلدا ندارم بازی که هممون دلمون می خواد تجربش کنیم
ولی ادج نمره غیرمنطقی خیلی خیلی زیاد داده که دیگه برا من از اعتبار افتاده
هنوز با اختلاف بهترین سایت برا من ign هست که تمام نمراتش به جرات با منطق جلو میره و جوگیرانه نمره نمیده
مجله ای که این همه آوازش به سخت گیری و منطق معروف باشه بعد به بولشتی به نام ردفال که اصلا حتی تو فاز پری الفا هم نیست و نمیشه بهش لقب گیم داد بده ۶ دیگه تا تهش برو جلو
 

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,976
EDGE - 10
صفحات اول تاپیک عرض کرده بودم:D
هر چند زیاد از مجله ش خوشم نمیاد ولی خواستم بگم یوروگیمر خز بازی دراورد اون نمره 8 رو داد چون همه سایتهای اسم و رسم دار بی بر و برگرد معلوم بود 10 و اقلا 9 میدن. خراب کرد همزمان با برگردوندن امتیاز دهیش... همه از این به بعد نمره 10 بده میگن چرا نمره ش به TotK اون بود.
 

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,286
این همه اشتیاق برا ادج غیرمنطقیه برا من
کاری به عظمت زلدا ندارم بازی که هممون دلمون می خواد تجربش کنیم
ولی ادج نمره غیرمنطقی خیلی خیلی زیاد داده که دیگه برا من از اعتبار افتاده
هنوز با اختلاف بهترین سایت برا من ign هست که تمام نمراتش به جرات با منطق جلو میره و جوگیرانه نمره نمیده
مجله ای که این همه آوازش به سخت گیری و منطق معروف باشه بعد به بولشتی به نام ردفال که اصلا حتی تو فاز پری الفا هم نیست و نمیشه بهش لقب گیم داد بده ۶ دیگه تا تهش برو جلو
حالا درسته بحث سلیقه مطرحه ولی هر جور نگاه میکنم سابقه IGN از بسیاری از سایت ها و مجله ها در نمره دادن و نقد کردن داغون تره و بارها گند نقدهاشون دراومده که چقدر چرت و پرت گفتن و حتی از نقد بقیه دزدیدن! Edge یه رویه خاص داره و همیشه هم روی همون رویه بوده و ازش خارج نشده. همه میدونن سلیقه Edge عموما به سمت چه بازیهاییه. ولی IGN و GS به هر در و دیواری ممکنه بزنن که جایگاه محبوب خودشون رو حفظ کنن، حتی اگه به خزئبل نویسی کشیده بشه
 

Reza.zareei

کاربر سایت
Oct 28, 2018
1,959
نام
Reza
🔳 نینتدو علیه کاربرانی که به صورت غیرقانونی به تجربه Zelda: ToTK پرداختند، اقداماتی را انجام داده‌است.

▫️ظاهرا افرادی که رام‌های این بازی را به صورت غیرقانونی دانلود و تجربه کرده‌اند، با اخطاری از سمت شرکت‌های ارتباطاتی با موضوع نقض کپی‌رایت مواجه شده‌اند؛ همچنین لازم به ذکر است که تمامی تورنت‌های این بازی قابل ردیابی هستند.

🔲 MoonMedia

عمرا دستت به ما برسه🤣
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر