استودیو «Telltale Games» در آستانه تعطیلی قرار گرفت

MR Spidy

کاربر سایت
Apr 14, 2018
122
استودیو «Telltale Games»، تعداد زیادی از کارمندان خود را اخراج کرده و این افراد در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده‌اند که به دنبال فرصت‌های شغلی جدید می‌گردند. این استودیو عناوینی مانند «The Walking Dead»، « The Wolf Among Us» و «Batman: The Enemy Within» را راهی بازار کرده بود.

The-Walking-Dead-The-Final-Season-768x432.jpg


پس از مشکلاتی که طی ماه‌های گذشته برای این استودیو پیش آمده که منجر به تعدیل نیرو در دو مقطع گشته بود، حال به نظر می‌آید از 250 نفر کارمند، تنها 25 نفر آن‌ها در استودیو باقی مانده‌اند. بنا به گزارش چندین منبع، وظیفه این افراد به پایان رساندن بازی «The Walking Dead: The Final Season» بوده و بعد از آن استودیو به دلیل ورشکستگی به صورت کامل تعطیل خواهد شد. بدین ترتیب عناوینی مانند «Wolf Among Us season 2» و «Stranger Things» که خبر ساخت آن‌ها مدت‌ها پیش اعلام شده بود، کنسل شده‌اند. Telltale Games تاکنون هیچ موضع رسمی در مورد این گزارش‌ها اعلام نکرده است.

Read the whole post here.
 

D.ace

کاربر سایت
Aug 6, 2011
795
نام
JoE
چهارتا بازی بزرگ بتل رویال داریم که فورتنایت و پابجی که new ip هستند هرکدوم پروسه ساختشون چندین سال طول کشیده و جوری نبوده بگیم باعث لغو یک بازی سینگل پلیر شدند
BFV هم حالا هنوز نیومده ولی خب طبق اطلاعات منتشر شده که 5 تا اپیزود داستانی با شخصیت های مختلف داره و ... هم نشون میده مسیر BF1 رو داره دنبال میکنه زمانی که اصلا خبری از بتل رویال نبود
BOIIII هست که به واسطه اینکه کمتر از 5% گیمرها بخش سینگل پلیر نسخه قبلی رو تموم کردند سینگل پلیر نداره! شاید سینگل پلیر دوست ها کمی به بخش داستانی نسخه قبل بیشتر اهمیت میدادن نتیجه الان فرق میکرد

من بین استدیو های مطرح نگاه میکنم اصلا سینگل پلیر ساز شاخصی نداشتیم که حالا بیاد روی موج بتل رویال بیخیال بخش داستانی بشه!! تمام چیزایی که شما مطرح کردید تنها وسواس ذهنی تون هست نسبت به موفقیت عظیم این بازی ها
فورتنایت که از اول بتل رویال نبود سوای اینکه با موفقیت بتل رویال فورتنایت اپیک در paragon رو تخته کرد همه چیز هم به سینگل پلیر نیست نو آوری تو قسمت مولتی پلیر هم میشه هیمن بتلفیلد از کی رو 64 پلیر مونده؟ به جایی رسیدیم کال آف تو مود بتل رویالش 100 تا پلیر داره ولی بتل هنوز 64 تا پلیر مونده با توجه به اینکه ترند گیمینگ الان بتل رویال هست نسبت به حالت های دیگه هم ساختش هزینه و زمان کمتری میبره هم ریسکش کمتره همون بتل میتونستن جای کار روی بخش بتل رویال روی بیس اصلی بازی بیشتر کار کنن همونطور که مود زامبی black ops خوب جواب داد و کم کم از کمپین اصلی بازی پرطرفدارتر شد و الان هم میبینی که جای کمپین بازی رو گرفت همین اتفاق میتونه برای بقیه بازی ها و بتل رویال بفته
 

D.ace

کاربر سایت
Aug 6, 2011
795
نام
JoE
یه مپ درست میکنی 100 نفرو ول میدی توش، به همین سادگی!؟!

من نمیدونم چرا ملت انقدر به بتل رویال هیت میورزن؟ این چیزی هست که الان خیلی از گیمرها دوست دارن. هیچ بازی و استدیویی هم قربانی محبوبیت بتل رویال نشده! مسلما هر بلایی هم سر این استدیو امده مقصرش خودشون بودن! نگاه کنید تو این چند سال اخیر چندتا بازی ساختن و از چیزی که یه زمان بودن و تونستن به گیم آو د یری برسن چقدر دور شدن!

یک نمونش lawbreakers چقدر ساختش زمان برد؟ بازی اونقدر داغون بود که حتی 10 تا پلیر به زور توش پیدا شه؟
دیدن جواب نمیده کلا کنسل کردن زدن تو کار ردیکال هایت که پروسش چقدر طول کشید؟ حدود 6 ماه فک کنم که همونم باز از law breakers موفق تر بود ولی چون دیر شروع کردن جواب نداد در مورد بازی که قربانی شده یه نمونش همون paragon من بحثم کلیه راجع به تلتیل نیست
 

Amin.AP

کاربر سایت
Dec 31, 2016
2,400
نام
امین
عبرتی باشه برای دیگران تا بازی بسازن :)
این حرف واقعا کم لطفیه. بازی های Telltale هم برای کسی مثل بنده که اولویت اولش داستان هست فوق‌العاده جذاب هستند و تقریبا تمامی عناوینشون رو تجربه کردم؛ از زمانی که تو لوکاس آرت مانکی آیلند می‌ساختن تا همین وولف امونگ آس. مطمئنا مخاطبین بازی‌هایی که گیم‌پلی توشون کم‌رنگ‌تر هست کمتر هستن ولی باید همیشه توی هر ژانر و سبکی بازی‌های مختلف وجود داشته باشن. واقعا حیفه بسته بشه این استودیو. فکر نمیکنم ساخت یک بازی آنلاین با حداقل بودجه و سوددهی بالا کار سختی باشه (نمونه‌ش ترند شدن بازی‌های BR)، کار تل‌تیل واقعا ستودنی بود تو کل پروسه استودیو از 2004 تا الان. حیفففففففف pffff.
 

Silent fans

Stay lostdata
کاربر سایت
Jan 6, 2013
492
نام
Sera
صنعت گیم با بازی های پر زر و برق تهوع آور که توشون هیچ مفهوم قابل تأملی ندارن مسموم شده... متاسفانه افکار و نگرش در صنعت گیم سیستماتیک پیش میره و امیدی به آفرینش بیانی تازه در این صنعت نیست. تنها امید صنعت گیم به افکار آزاد و مستقل از هر سیستمی هست که بتونن دیوار رو کنار بزنن و دریچه ای بسوی نو آوری و خلاقیت بیابن..،تنها اون وقت هست که میشه دیدی روشن بینانه به این صنعت داشت. اما صنعت گیم با این هجم از تکرار مکررات با اینکه اشباع شده، ولی هنوز خوب منبع در آمدی براشون قلم‌داد میشه تا این طرز فکر پابرجاست،ما شاهد سقوط شرکت هایی خواهیم بود که در مسیر نو آوری و خلاقیت حرکت می کنن.
 
  • Like
Reactions: dr.ice and D.ace

Donger Reborn

کاربر سایت
Mar 21, 2017
1,414
اینایی که می پرن به صنعت خیلی باحالن

اتفاقا صعنت گیم حالش خیلی خوبه، اگر شما تکراری می بینی به خاطر زیاد شدن عناوینه، وگرنه هنوزم عناوین با کیفیت و با خلاقیت میان و چه بسا یک استادیو هایی این چند ساله اومدن روی کار که واقعا کارشون حرف نداره، مثل CDProjekt و 4A Games و Playground و ...

اگر کسی فکر می کنه اوضاع صنعت گیم خرابه، باید بدونه که اوضاع خودش خرابه :)
 
  • Like
Reactions: Destruction

D.ace

کاربر سایت
Aug 6, 2011
795
نام
JoE
اینایی که می پرن به صنعت خیلی باحالن

اتفاقا صعنت گیم حالش خیلی خوبه، اگر شما تکراری می بینی به خاطر زیاد شدن عناوینه، وگرنه هنوزم عناوین با کیفیت و با خلاقیت میان و چه بسا یک استادیو هایی این چند ساله اومدن روی کار که واقعا کارشون حرف نداره، مثل CDProjekt و 4A Games و Playground و ...

اگر کسی فکر می کنه اوضاع صنعت گیم خرابه، باید بدونه که اوضاع خودش خرابه :)
شما بازی های نسل قبل رو با این نسل مقایسه کنی میبینی چی خرابه :>
 

javad_sonic

کاربر سایت
Sep 20, 2018
3
صنعت گیم با بازی های پر زر و برق تهوع آور که توشون هیچ مفهوم قابل تأملی ندارن مسموم شده... متاسفانه افکار و نگرش در صنعت گیم سیستماتیک پیش میره و امیدی به آفرینش بیانی تازه در این صنعت نیست. تنها امید صنعت گیم به افکار آزاد و مستقل از هر سیستمی هست که بتونن دیوار رو کنار بزنن و دریچه ای بسوی نو آوری و خلاقیت بیابن..،تنها اون وقت هست که میشه دیدی روشن بینانه به این صنعت داشت. اما صنعت گیم با این هجم از تکرار مکررات با اینکه اشباع شده، ولی هنوز خوب منبع در آمدی براشون قلم‌داد میشه تا این طرز فکر پابرجاست،ما شاهد سقوط شرکت هایی خواهیم بود که در مسیر نو آوری و خلاقیت حرکت می کنن.

چی میگی حاجی واسه خودن الان تل تیل مثلا داشت در مسیر نوآوری حرکت میکرد که ورشکست شد؟!!!!!!!!!!!!
گیمرها به گیمپلی اهمیت میدن که تل تیل از ارائه اش ناتوان بود یه موج بود که با واکینگ دد سیزن 1 شروع شد و چند سال ادامه پیدا کرد الانم اون موج خوابیده موج فیلم اینتراکتیو
ولی بازیهایی گه به گیمر گیمپلی بدن مثل کالاف هر سال هم تکراری عرضه میشن ولی آخ نمیگن
 

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,646
نام
سهيل
اینایی که می پرن به صنعت خیلی باحالن

اتفاقا صعنت گیم حالش خیلی خوبه، اگر شما تکراری می بینی به خاطر زیاد شدن عناوینه، وگرنه هنوزم عناوین با کیفیت و با خلاقیت میان و چه بسا یک استادیو هایی این چند ساله اومدن روی کار که واقعا کارشون حرف نداره، مثل CDProjekt و 4A Games و Playground و ...

اگر کسی فکر می کنه اوضاع صنعت گیم خرابه، باید بدونه که اوضاع خودش خرابه :)


شما خروجی نسل قبل را با نسل فعلی مقایسه کنی به قدری عمق فاجعه عمیقه که اصلا نمیشه در موردش بحث کنی. هر ناشر و سازنده ای را نگاه کنی به طرز بسیار قابل توجهی افت در خروجی هم به لحاظ کیفی و هم کمی مشخصه. نسل قبل دوتا Darkness، سه تا Bioshockف دوتا Borderland، و Spec Ops و .. از 2K داشتیم، از ماکروسافت سه تا Halo ، چهارتا Gears ، بازی هایی مثل Alen Wake و Viva Piniata داشتیم، از EA عناوین فوق العاده ای مثل Dead Space ها، دوتا Dragon Age، سه تا Mass Effect، ریسینگی مثل Burnout Paradise داشتیم، از Konami بازی هایی مثل Metal Gear Solid 4 و Revengence و Silent Hill ها و Castlevania داشتیم، از Sega بازی هایی مثل Bayonetta, Vanquish, Condemned, Virtua Fighter, Virtua Tennis و .. داشتیم ، از سازنده ها بخای بگی از ناتی داگ سه تا Uncharted داشتیم بعلاوه TLOU، از Ninja Theory بازی هایی مثل Hevenly Sword, Enslaved و DmC داشتیم و .....

حالا این نسل یک سری استدیوها و بازی های جدید هم خلق شدن ولی در مجموع خروجی خیلی هم به لحاظ کیفی و هم کمی افت کرده. یکی دوتا ناشر درجا زدن بقیه از دم خروجیشون کاهش پیدا کره .تازه 2017-2019 داره جون میگیره که اونم صدای نسل بعد داره میاد.
 

sajjad++

کاربر سایت
May 9, 2014
1,863
نام
Sajjad
اوضاع صنعت گیم خراب نیست فقط با نسل قبل فرق کرده، چون هزینه ساخت بازی های AAA بالا رفته و قیمت بازی ها همون 60 دلار مونده و ناشر ها ریسک کم‌تری می‌کنن برای خلق IP جدید اغلب رفتن سمت بازی های مولتی‌‍‍‌پلیر و سرویس محور که درآمد بیشتری دارند.
این که GAAS درآمد بیشتری داره برای ناشر دلیل نمیشه که بگیم دیگه بازی با کیفیت ساخته نمیشه و وضع خرابه، خب بالاخره همین بازی ها هم باید بازی های خوبی باشند تا مورد استقبال قرار بگیرن، حالا اینکه بعضی ها از این بازی ها خوششون نمیاد مشکل خودشون هست به نظر من و بهتره خودشون رو به شرایط جدید وفق بدن:D مسلما منم دوست دارم بازی داستانی خوب بازی کنم ولی وقتی 60 دلار بالای یه بازی پول میدم انتظار دارم حداقل 100 ساعت سرگرمم کنه.
 
  • Like
Reactions: x-x and sina_unl

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
شما خروجی نسل قبل را با نسل فعلی مقایسه کنی به قدری عمق فاجعه عمیقه که اصلا نمیشه در موردش بحث کنی. هر ناشر و سازنده ای را نگاه کنی به طرز بسیار قابل توجهی افت در خروجی هم به لحاظ کیفی و هم کمی مشخصه. نسل قبل دوتا Darkness، سه تا Bioshockف دوتا Borderland، و Spec Ops و .. از 2K داشتیم، از ماکروسافت سه تا Halo ، چهارتا Gears ، بازی هایی مثل Alen Wake و Viva Piniata داشتیم، از EA عناوین فوق العاده ای مثل Dead Space ها، دوتا Dragon Age، سه تا Mass Effect، ریسینگی مثل Burnout Paradise داشتیم، از Konami بازی هایی مثل Metal Gear Solid 4 و Revengence و Silent Hill ها و Castlevania داشتیم، از Sega بازی هایی مثل Bayonetta, Vanquish, Condemned, Virtua Fighter, Virtua Tennis و .. داشتیم ، از سازنده ها بخای بگی از ناتی داگ سه تا Uncharted داشتیم بعلاوه TLOU، از Ninja Theory بازی هایی مثل Hevenly Sword, Enslaved و DmC داشتیم و .....

حالا این نسل یک سری استدیوها و بازی های جدید هم خلق شدن ولی در مجموع خروجی خیلی هم به لحاظ کیفی و هم کمی افت کرده. یکی دوتا ناشر درجا زدن بقیه از دم خروجیشون کاهش پیدا کره .تازه 2017-2019 داره جون میگیره که اونم صدای نسل بعد داره میاد.


شما بازیسازهای مستقل رو در این لیست نادیده گرفتی، نسل قبل تعداد بازیهای مستقل غیردوبعدی که کیفیت واقعا سطح بالایی داشتند از تعداد انگشت های این دست بالاتر نمیره ولی الان میبینیم چه بازیهای با گرافیک های خوبی مثل outlast، hellbalde، همین پابجی بحثش هست و ... میان غوغا به پا میکنند. این روزها یک بازی جدید به نام SCUM داره گل میکنه و خیلی ها احتمال میدند ترند بعدی صنعت گیم باشه.

اتفاقا اینکه الان EA اینقدر حال بهم زن شده ماحصل نسل قبل هست، اینکه سازنده های ژاپنی (بخونید نصف صنعت گیم) وضعیت شون ریده مال شد ماحصل نسل قبل هست و حتی یوشیدا مدیرعامل سونی هم به این امر قبلا اشاره کرده بود که در نسل هفتم سازنده های ژاپنی راه شون رو گم کرده بودند. اینکه مایکروسافت اینقدر ضعیف کار کرده دقیقا برامده از نسل قبله (سیاست گلخانه ایی که در پیش گرفته بود به جای ساخت زیربنا)

شاید بشه بگیم دستاوردی که نسل هشتم بدست اورده خیلی مفید تر هست از نسل هفتم:
از موتورهای رایگان و پیشرفته که تقریبا نیاز به هیچ ابزار جانبی مهمی ندارند، عرضه راحت تر بازیهای مستقل، رشد فروش دیجیتالی بازیها و سود بیشتری که سازنده ها کسب میکنند به جای واسطه ها، برگشت بازیسازهای ژاپنی و نینتندو به جریان اصلی، گسترش سرویس ها مثل گیم پس و پریمیوم اکسس، همین الان استارت و زیربنایی که داره برای استریم ساخته میشه و ...
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
دوستمون @Ali Venom همون صفحه اول لب کلام رو گفت. اینا فله ای بازی میساختن. دقیقا منتظر میموندن ببینن چی بولد شده و سریع میرفتن سراغش تا ازش یه اثر داستان محور خلق کنن. نه انجینشون رو تقویت کردن، نه بازاریابی کردن، یه برنامه ریزی و نه هیچی. فقط میساختن. این تعداد کارمند که اینا داشتن باهاش میشد یه ارتش راه انداخت. یه فرمول موفق رو پیدا کرده بودن و پشت سر هم بدون ایجاد ذره ای تغییر ازش استفاده میکردن. من به شخصه اصلا دوست ندارم شرکتی نابود بشه چون زندگی افرادی که اونجا کار میکنن تحت الشعاع قرار میگیره ولی چند سال قبل این اتفاق رو برای TT پیشبینی میکردم.

جدا از این، به نظرم بیشتر شرکت های بازی سازی ترسو شدن و جرات ریسک پذیری و تغییر ندارن. یه فرمول رو پیدا میکنن و تا میتونن، شیره-ش رو میکشن تا وقتی که به خودشون آسیب برسونن. هیچکدومشون هم به فکر به روز رسانی خودشون نیستن و استانداردهاشون تاریخ مصرف گذشته هست. چرا سونی این نسل موفق بود؟ چون به استودیوهاش اعتماد میکرد و اونا هم واقعا مثل سگ زحمت میکشیدن واسه ساخت بازی و تلاششون هم به ثمر مینشست. کیفیت بازی ها بالا، استاندارد ها به روز، تغییرات به اندازه کافی و در نهایت یه فروش عالی. با دیدن اینا من به این نتیجه رسیدم صنعت بازی به مشکل نخورده. سازنده ها گشاد شدن و نمیخوان زحمت بکشن. میخوان با کمترین تلاش، بیشترین سود رو بکنن. در نهایت هر چقدر تلاش کنی، همونقدر حلوا میخوری.
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,269
نام
امیر حسین
View attachment 93535

=((

اینا کاراکترهایی بودن که میتونستن براش منفعت داشته باشن نه بتمن (با احترام به طرفداران بتمن Telltale)
فقط کاراکتر و داستان انحصاری میتونست از نابودیشون جلوگیری کنه که اصلا بفکر این مورد نبودن این آخرم که رفته بودن سمته Strange Things
وقتی مسیرت درست نیست همین میشه

این بی اساس ترین و مزخرف ترین چیزی بود که در مورد پروسه ساخت بازی خوندم تا حالا.
____
قضیه تل تیل بیشتر از اینکه به Trend های جدید بازار ربط داشته باشه به مدیریت فاجعه شون ربط داره. اوضاعشون منو یاد Crytek میندازه، یه بازی Hit و شدیدا موفق دادن و بعدش خیلی زیادی بزرگ کردن خودشون رو ولی شرایط طوری نبود که بتونه یه تیم خیلی بزرگ رو ساپورت کنه و هرچی هم اوضاع بدتر می شد کیفیت کارشون میومد پایین تر و در نتیجه باز هم اوضاع بدتر می شد. RIP خلاصه.
فقط امیدوارم Dontnod چنین بلایی سرش نیاد، این یکهویی بزرگ شدن و ساخت هزار بازی همراه هم و ...
البته اونا ناشر هیچکدوم از بازی هاشون نیستن و شرایطشون یکم فرق داره، ولی کلا یکم خطریه این یهویی بزرگ شدنشون!



شما خروجی نسل قبل را با نسل فعلی مقایسه کنی به قدری عمق فاجعه عمیقه که اصلا نمیشه در موردش بحث کنی. هر ناشر و سازنده ای را نگاه کنی به طرز بسیار قابل توجهی افت در خروجی هم به لحاظ کیفی و هم کمی مشخصه. نسل قبل دوتا Darkness، سه تا Bioshockف دوتا Borderland، و Spec Ops و .. از 2K داشتیم، از ماکروسافت سه تا Halo ، چهارتا Gears ، بازی هایی مثل Alen Wake و Viva Piniata داشتیم، از EA عناوین فوق العاده ای مثل Dead Space ها، دوتا Dragon Age، سه تا Mass Effect، ریسینگی مثل Burnout Paradise داشتیم، از Konami بازی هایی مثل Metal Gear Solid 4 و Revengence و Silent Hill ها و Castlevania داشتیم، از Sega بازی هایی مثل Bayonetta, Vanquish, Condemned, Virtua Fighter, Virtua Tennis و .. داشتیم ، از سازنده ها بخای بگی از ناتی داگ سه تا Uncharted داشتیم بعلاوه TLOU، از Ninja Theory بازی هایی مثل Hevenly Sword, Enslaved و DmC داشتیم و .....

حالا این نسل یک سری استدیوها و بازی های جدید هم خلق شدن ولی در مجموع خروجی خیلی هم به لحاظ کیفی و هم کمی افت کرده. یکی دوتا ناشر درجا زدن بقیه از دم خروجیشون کاهش پیدا کره .تازه 2017-2019 داره جون میگیره که اونم صدای نسل بعد داره میاد.
با این پست موافقم!
درسته بازی ها(حداقل در مورد بازی های سونی میگم:D) خیلی بزرگ تر و گسترده تر و شاید 3-4برابر نسل قبل شدن!
اما از نظر تنوع تعدادشون حداقل خیلی کمتره! خیلی خیلی کمتره! جدا از تعداد بازی های بزرگ و AAA سونی، چقدر بازی های ریز و درشت و متنوع داشت! :(

بقیه هم همین وضعن...!
بعد این نسل قرار بود بازی سازی راحت تر و سریع تر باشه:-"
 

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
جدا از این، به نظرم بیشتر شرکت های بازی سازی ترسو شدن و جرات ریسک پذیری و تغییر ندارن. یه فرمول رو پیدا میکنن و تا میتونن، شیره-ش رو میکشن تا وقتی که به خودشون آسیب برسونن. هیچکدومشون هم به فکر به روز رسانی خودشون نیستن و استانداردهاشون تاریخ مصرف گذشته هست. چرا سونی این نسل موفق بود؟ چون به استودیوهاش اعتماد میکرد و اونا هم واقعا مثل سگ زحمت میکشیدن واسه ساخت بازی و تلاششون هم به ثمر مینشست. کیفیت بازی ها بالا، استاندارد ها به روز، تغییرات به اندازه کافی و در نهایت یه فروش عالی. با دیدن اینا من به این نتیجه رسیدم صنعت بازی به مشکل نخورده. سازنده ها گشاد شدن و نمیخوان زحمت بکشن. میخوان با کمترین تلاش، بیشترین سود رو بکنن. در نهایت هر چقدر تلاش کنی، همونقدر حلوا میخوری.
منصفانه نیست واقعا این حرف. کاری که باید انجام داده بشه واسه یه بازی AAA هر سال بیشتر می شه (مثال می شه اینکه ناتی داگ سر U4 بیشتر کار کرده یا U2؟ AC Origins کار بیشتری برده یا AC2؟) ولی بازار AAA اونقدر رشد نکرده. نه اینکه نخوان زحمت بکشن، اگه بخوان زحمت بکشن اونقدری ریسکش بالاست که احتمال داره کلا نابود بشن.
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
منصفانه نیست واقعا این حرف. کاری که باید انجام داده بشه واسه یه بازی AAA هر سال بیشتر می شه (مثال می شه اینکه ناتی داگ سر U4 بیشتر کار کرده یا U2؟ AC Origins کار بیشتری برده یا AC2؟) ولی بازار AAA اونقدر رشد نکرده. نه اینکه نخوان زحمت بکشن، اگه بخوان زحمت بکشن اونقدری ریسکش بالاست که احتمال داره کلا نابود بشن.

پ.ن: البته اینکه بگیم زحمت نمی کشن هم باز منصفانه نیست ولی خوب من فرض می کنم زحمت نکشیدن اینجا نسبت به بقیست:D
درسته حرفت. البته ما الان روی صحبتمون روی به TT هست:D این اتفاقیه که میوفته و برای موندن باید با این تغییرات کنار بیای و قبولشون کنی. نیازی نیست اونقدر تغییرات بدی، کافیه فقط تغییرات درست رو اعمال کنی. اگرم نمیتونی از پس هزینه ها بر بیای، خب اینقدر فله ای بازی نساز! یه بازی بساز ولی واقعا روش وقت بزار و پرفکتش کن. پذیرفتن ریسک هم جزئی از این بازیه و باید یه جایی به کارت واردش کنی. تو میگی اگر بخوان زحمت بکشن، احتمال داره به خاطر ریسک نابود بشن. نکته اینه که اگرم نخوان زحمت بکشن، بازم مثل همین TT، موتور میسوزونن وسط کار:D یه بار، دوبار، سه بار ملت بازیت رو میخرن. دفعه بعد با غلتک از روت رد میشن اگر بخوای همون فرمول همیشگی رو به خوردشون بدی:D

پ.ن: الان به نظرم، موفقیت یا عدم موفقیت بسته به پذیرفتن ریسکه. اگر ریسک رو بپذیری و شکست بخوری، حداقل تلاشت رو کردی واسه یه تغییر. اگرم ریسک نکنی و با یه دنده تا آخر مسیر بری، یه مرگ تدریجی و دردناک رو تجربه میکنی:D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر