استودیو «Telltale Games» در آستانه تعطیلی قرار گرفت

MR Spidy

کاربر سایت
Apr 14, 2018
122
استودیو «Telltale Games»، تعداد زیادی از کارمندان خود را اخراج کرده و این افراد در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده‌اند که به دنبال فرصت‌های شغلی جدید می‌گردند. این استودیو عناوینی مانند «The Walking Dead»، « The Wolf Among Us» و «Batman: The Enemy Within» را راهی بازار کرده بود.

The-Walking-Dead-The-Final-Season-768x432.jpg


پس از مشکلاتی که طی ماه‌های گذشته برای این استودیو پیش آمده که منجر به تعدیل نیرو در دو مقطع گشته بود، حال به نظر می‌آید از 250 نفر کارمند، تنها 25 نفر آن‌ها در استودیو باقی مانده‌اند. بنا به گزارش چندین منبع، وظیفه این افراد به پایان رساندن بازی «The Walking Dead: The Final Season» بوده و بعد از آن استودیو به دلیل ورشکستگی به صورت کامل تعطیل خواهد شد. بدین ترتیب عناوینی مانند «Wolf Among Us season 2» و «Stranger Things» که خبر ساخت آن‌ها مدت‌ها پیش اعلام شده بود، کنسل شده‌اند. Telltale Games تاکنون هیچ موضع رسمی در مورد این گزارش‌ها اعلام نکرده است.

Read the whole post here.
 

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,617
موج بتل رویالی که راه افتاده روی صنعت تاثیر داره اما مقطعی یه فکر نمیکنم تو دراز مدت تاثیری روی بازیسازی بذاره (قیاس کمی مع الفارق بیشتر چیزی شبیه Pokemon go که پارسال چقدر سروصدا کرد! الان کی یادشه چی بود! یا ماینکرافت که قبلا هرجا سر میچرخوندی یکی بازی میکرد) حالا این موضوع چه ربطی داره به بازی های تلتل اینه که همیشه وقتی یه موجی راه میفته و همه میرن سمت یچیز سلیقه ها خود به خود محدود میشن و برخی ها که همراه این موج نباشن حذف میشن که این خوب نیست اما با اینکه همچون اعتراضی درسته ولی بسته شدن تلتل زیاد به این قضیه ربطی نداره.
 

Hamid Payne

کاربر سایت
Jun 29, 2012
3,703
نام
حمیدرضا
بیخیال خداییش تعطیلی استدیو تل تیل به هر چی ربط داشته باشه به وضعیت بد صنعت ربطی نداره! تو هر رشته و شغلی در دنیای واقعی شما گند بزنی محکوم به خروجی...

بتمن تل تیل روی PS4 پونزده شونزده فریم اجرا میشد!! از لحاظ فنی فوق فاجعه! حالا اینکه هیچ پیشرفتی در طی بازیسازی نکردند بماند، چون مشکلی اصلی در مدیریت بود
در سال 2013 اعضای استدیو از 100 نفر به 170 نفر افزایش پیدا کرد در حالی که شما افزایش تو کیفیت بازیهاشون مشاهده کردی؟ در اواسط سال 2017 اعضای استدیو به 400 نفر رسیده بود! ولی شما پیشرفتی در ساختار بازیهاشون دیدی؟ (تازه با همین تعداد باز اونقدر از کارمندها کار میکشیدند که یکسری شکایت کردند و مجبور شدند 25% استدیو رو اخراج کنند)

تعطیلی استدیو تل تیل یک درس بزرگ از مدیریت اشتباه در صنعت گیم هست.

واقعا تعطیلی استدیوهایی مثل کپ کام ونکور، تل تیل و... ربطی به وضعیت صنعت گیم نداره! اخه بازیهای میسازند که هم خود گیمرها تف روش نمیدازن بعد چه توقعی هست شکست تجاری نخورند و به تعطیلی کشیده نشن؟

پ ن: این حس منفی نسبت به بتل رویال رو درک نمیکنم! حداقل یک هیجانی به صنعت وارد کرده، وگرنه DICE به عنوان یکی از کارکشته ترین مولتی سازان قدیمی ایده تازه اش برای BFV این بود که مود operation نسخه BF1 رو سه بار تکرار کنند بعد بشه grand operation... البته که با الهام از موفقیت RB6 در BF1 سعی کرد یک مود بسازه که ...
فقط بحث بسته شدن استودیوها نیست!

نمی دونم چطور شما تغییرات رو نمی بینی، الان ناشرهای بزرگ کمتر IP خلق می کنن مگر اینکه ریسک موفقیت تجاری شون به حداقل رسیده باشه، که اونم در نهایت میشه یا به یه بازی چندنفره کلان یا یه بازی با المان های اثبات شده! هیچ کس خصوصا تو بازی های بزرگ دنبال بلندپروازی نیست.
EA تقریبا از بخش تک نفره کنار کشیده، بتزدا تحت تاثیر همین جریان جدید هست و استودیویی مثل آرکین دیگه دیسانرد نمی سازه. یوبی برای اینکه ریسک موفقیت تجاری بازی هاشو پایین بیاره بازی هاشو سرویس محور کرده و ناشرهای دیگه هم هر کدوم همین مسیر رو دارن میرن...

کل صنعت تحت تاثیره همین جریانه که خوب نیست!
 
آخرین ویرایش:

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,560
لقمه ی خوبیه برای مایکروسافت ، بودجه زیادی هم نمیخواد ، جز NT از بقیشون بنظر موفقتر عمل می کنه . بودجشون تامین بشه قدرت ریسکشون هم بالاتر میره ، اینا استعداد دارن ولی بودجشون محدوده . اینطور استودیوها حیفن به این شکل از هم بپاشن ، خودم که به سازنده Fez هنوز فکر میکنم ! .
 

NINJѦ

Kill em With Kindness
کاربر فعال
Jul 11, 2008
3,337
نام
رضـا
cccc.JPG

=((

اینا کاراکترهایی بودن که میتونستن براش منفعت داشته باشن نه بتمن (با احترام به طرفداران بتمن Telltale)
فقط کاراکتر و داستان انحصاری میتونست از نابودیشون جلوگیری کنه که اصلا بفکر این مورد نبودن این آخرم که رفته بودن سمته Strange Things
وقتی مسیرت درست نیست همین میشه
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,195
نام
ماکان
حس منفی نسبت به بتل رویال برای اینه که نه دیگه کسی رو داستان کار میکنه نه AI نه نوآوری.یه مپ درست میکنن 100 نفر رو میندازن توش میگن خوب حالا بشینین باهم بازی کنین =D>:)>-

یه مپ درست میکنی 100 نفرو ول میدی توش، به همین سادگی!؟!

من نمیدونم چرا ملت انقدر به بتل رویال هیت میورزن؟ این چیزی هست که الان خیلی از گیمرها دوست دارن. هیچ بازی و استدیویی هم قربانی محبوبیت بتل رویال نشده! مسلما هر بلایی هم سر این استدیو امده مقصرش خودشون بودن! نگاه کنید تو این چند سال اخیر چندتا بازی ساختن و از چیزی که یه زمان بودن و تونستن به گیم آو د یری برسن چقدر دور شدن!
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
فقط بحث بسته شدن استودیوها نیست!

نمی دونم چطور شما تغییرات رو نمی بینی، الان ناشرهای بزرگ کمتر IP خلق می کنن مگر اینکه ریسک موفقیت تجاری شون به حداقل رسیده باشه، که اونم در نهایت میشه یا به یه بازی چندنفره کلان یا یه بازی با المان های اثبات شده! هیچ کس خصوصا تو بازی های بزرگ دنبال بلندپروازی نیست.
EA تقریبا از بخش تک نفره کنار کشیده، بتزدا تحت تاثیر همین جریان جدید هست و استودیویی مثل آرکین دیگه دیسانرد نمی سازه. یوبی برای اینکه ریسک موفقیت تجاری بازی هاشو پایین بیاره بازی هاشو سرویس محور کرده و ناشرهای دیگه هم هر کدوم همین مسیر رو دارن میرن...

کل صنعت تحت تاثیره همین جریانه که خوب نیست!

اخه خیلی خیلی مسائل رو داری کلی میذاری کنار هم مشکل بحث اینه :D

چنتا مسله هست اول اینکه مسیر ساخت بازیها خیلی طولانی و گسترده تر شده! قبلا یک استدیو دو سه تا IP فعال کنار هم داشت. چرا راه دور بریم همین ناتی داگ دیگه به قول معروف در اوج امکانات فنی و ... هست نسل قبل چهارتا بازی (و یک DLC) داد یعنی هر دو سال یکی، این نسل رسیده به دوتا و نصفی!! راک استار نسل هفتم هر استدیوش به تنهایی یک ای پی رو جلو میبردند و نتیجه میشد بعد از GTA IV هر سال یک بازی عرضه میکرد ولی خب این نسل کل نیروهاش فاکتور از GTA Online باقی همه و همه روی یک بازی کار میکنند تا در سطح توقع کاربرها باشه

اتفاقا بحثی که هست در بخش بازیهای داستانی و به قول معروف سینگل پلیر جلوه های گرافیکی خیلی خیلی حائز اهمیت هست! یعنی گرون ترین بخش توسعه یک بازی برای سینگل پلیر بازها خیلی مهمه! در حالی که برای بازیهای مولتی پلیر اصلا اینجوری نیست، پابجی و فورتنایت که دهن هر چی رکورد بود رو سرویس کردند یکی گرافیک نسل قبلی داره و یکی دیگه گرافیک کارتونی!!! طرفدارهای خدای جنگ با گرافیک پابجی، گیمپلی و داستان نسخه 2018 رو قبول میکردند؟

در کل این بحث ها خیلی خیلی پیچیده تر از این هست که همه رو به بتل رویال و مولتی پلیر ربط بدیم، شاید واقعا مشکل از سینگل پلیر بازها باشه. شاید بتونیم بگیم در حال حاضر اصلا بازیهای مولتی پلیر بیشتر به اصل ویدیو گیم وفادار هستند تا بازیهای سینگل پلیر

یه سوال، سازنده بخش بتل رویال بتلفیلد ۵ کدوم استودیو هست؟ شاید خود بتل رویال مشکلی نداشته باشه ولی شک نکن روندی که کمپانی ها برای اضافه کردن این بخش به بازی هاشون در پیش میگیرن میتونه به این صنعت ضرر برسونه. مثل همین بتل رویال بتلفیلد.

دقیقا از این به بعد هر کی بدون یک ایده خیلی خفن بیاد سراغ بتل رویال محکوم به شکست هست، چون چهارتا بازی بزرگ بتل رویال داریم که انواع سلایق رو پوشش میدند! اینکه سازنده های Geow 5 برای مثال بیان از نیروی بخش داستانی بزنند و روی همچین مودی کار کنند نشون از بی عقلی خودشون هست و تقصیری به گردن گیمرها نیست
 

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
یه سوال، سازنده بخش بتل رویال بتلفیلد ۵ کدوم استودیو هست؟ شاید خود بتل رویال مشکلی نداشته باشه ولی شک نکن روندی که کمپانی ها برای اضافه کردن این بخش به بازی هاشون در پیش میگیرن میتونه به این صنعت ضرر برسونه. مثل همین بتل رویال بتلفیلد.
Criterion داره میسازه
 
  • Like
Reactions: Ali Venom

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,537
نام
محمد
Criterion داره میسازه
میدونم :D منظورم این بود دادن یه استودیو دیگه بسازه، استودیویی که قبلا بهترین ریسینگ ها رو میساخت الان داره مد بتل رویال یه بازی دیگه رو میسازه. البته نه اینکه صرفا به خاطر بتل رویال همچین اتفاقی افتاده ولی راهش داره باز میشه دیگه :D
 

The Fade

Winds Howling
کاربر سایت
Jul 6, 2011
1,434
نام
David
بازی‌های تل‌تیل بیشتر برای قشری از گیمرها ساخته می‌شد که عاشق بخش داستانی تک‌نفره بودند. سال ۲۰۱۲، چیزی که این استودیو ارائه می‌داد یه خرق عادت و تنوع بود برای گیمرها، نه نوآوری. این‌ها شش ساله دارند بکوب محتوا با یه فرمول تکراری خلق می‌کنند که تاریخ مصرفش برای بسیاری از گیمرها به پایان رسیده. اون چیز، تجربه‌اش یک‌بار یا نهایت دوبار جذابیت داشت ولی کی دوباره و‌دوباره دوست داره بیست دلار برای بازی‌هایی بده که از لحاظ فنی پیشرفتی نکردند، تصمیمات توی بخش داستانی اونقدرها هم به پایان ربطی ندارند و زمان بازی کوتاه‌تر از تصورند؟ پس دلیل اول، اینه که تل‌تیل فکر کرد بخاطر یه امضای هنری، سال ۲۰۱۲ موفق شد و به گیمرهایی که هدف گرفته بود، اهمیتی نداد.
از طرفی، اصلا نباید جذب عظیمی از گیمرها به بازی‌های مولتی‌پلیر، اللخصوص بتل رویال رو نادیده گرفت. دیگه زمان می‌گذره، خواسته و تقاضاها در معرض تغییرند.
در آخر، مدیریت تل‌تیل هم چنان واقع‌بینانه نبود. اینکه بشن یه کمپانی مثل والو، چیز جذابی بود ولی امری نبود که در کوتاه‌مدت شدنی باشه. جذب نیروی بی‌رویه و درآمد ناکافی یه ورشکستگی تدریجی شد.
 

p990_judi

کاربر سایت
Jul 25, 2009
815
وقتی از هر بول شتی می خوای داستان در بیاری همین میشه
من خودم عاشق داستان های خطی و تک نفره هستم مخصوصا بازی های اینتراکتیو
این ها بعد از فصل یک واکینگ دد عملا رفتن تو سراشیبی
مثل دیوید کیج که بعد از هوی رین نتونست احساسات مخاطب رو تحریک کنه
هر دو شرکت به اتفاقات sentimental رو آوردن که تاثیر عمیقی روی مخاطب نمیذاره در صورتی که این سبک بازی سازی خیلی دست نویسنده رو باز تر میذاره برای شکل دادن به یه داستان قوی
اما الان فقط روی این موضوع مانور میدن که هزاران انتخاب دارید در صورتی که انتخابی که تاثیر نذاره روی شکل داستان اهمیتی نداره
 

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
حس منفی نسبت به بتل رویال برای اینه که نه دیگه کسی رو داستان کار میکنه نه AI نه نوآوری.یه مپ درست میکنن 100 نفر رو میندازن توش میگن خوب حالا بشینین باهم بازی کنین =D>:)>-
این بی اساس ترین و مزخرف ترین چیزی بود که در مورد پروسه ساخت بازی خوندم تا حالا.
____
قضیه تل تیل بیشتر از اینکه به Trend های جدید بازار ربط داشته باشه به مدیریت فاجعه شون ربط داره. اوضاعشون منو یاد Crytek میندازه، یه بازی Hit و شدیدا موفق دادن و بعدش خیلی زیادی بزرگ کردن خودشون رو ولی شرایط طوری نبود که بتونه یه تیم خیلی بزرگ رو ساپورت کنه و هرچی هم اوضاع بدتر می شد کیفیت کارشون میومد پایین تر و در نتیجه باز هم اوضاع بدتر می شد. RIP خلاصه.
 

METRO_2034

کاربر سایت
Oct 29, 2010
2,882
واسه من بهترین بازیشون همین TWAU بود. میشه گفت بهترین داستان بین همه بازی ها که دادنو داشت. که اول بازی در آوردن گفتن ادامه نداره بهتره مبهم تموم بشه. بعد گفتن میسازیم هی تاخیر زدن نسخه دوم رو آخرم که اینجوری:|

این اتفاق هم به نظرم مقصر خودشونن دقیقا کار یوبی سره AC رو اینا بدترش رو کردن هی یه فرمول تکراری که یه بار جواب داده رو تم جدید بش زدن دادن بیرون!
 
  • Like
Reactions: king of north

ADU_Tank

کاربر سایت
May 26, 2011
1,269
نام
Ali
بیان یه پولی بزارن رو هم مدیرو عوض کنن فقط:D بقیه داستان بماند..
خیلی ریسک کردن تو این چند سال اخیر. اونم بدون پشتوانه مالی قوی.
چند سال پشت سر هم با یه کیفیت بازی عرضه کردند فقط جای شخصیت ها و داستان رو هی عوض میکردن.
فقط دلم واسه Wolf among us خیلی سوخت که اول قرار بود 2018 بیاد بعد تاخیر خورد آخرم که شرکت پاشید کلا./
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر