PlayStation Uncharted 4: A Thief’s End

همونطور که خبر دارید تعداد زیادی نسخه فیزیکی به دست مردم رسیده و کم کم باید شاهد لیک شدن عکس ها و ویدئو ها از بازی بشیم.

صحبت در مورد داستان بازی، صحنه های حساس، گذاشتن عکس و در کل هرچیزی که باعث اسپویل و حساسیت بشه، فقط و فقط در تگ اسپویلر و با ذکر اینکه داخل اسپویلر چی هست.

**صحبت در مورد قیمت بازی و فروشندگان و کلا هربحثی در رابطه با خرید ممنوع**

با تشکر ویژه از احسان Kaine و آرمان g.o.w برای کمک در آماده سازی این پست

10 حقیقتی که درباره Uncharted نمی‌دانید



sxe4v56vi6c8i8c0xz64.png
آنچارتد 4 آخرین قسمت از این سری محبوب و معروف Action/Adventure (اکشن-ماجراجویی) است.
در سال 2013 بود که اعلام شد نویسنده قسمتهای قبلی بازی یعنی «ایمی هنینگ» در حال نوشتن داستان بازی است. همینطور تایید شد که «جاستین ریچموند» کارگردان بازی خواهد بود؛ اما در سال 2014 بود که هر دو استودیوی ND را ترک کردند.
بعد از مدتی مسئولین استودیو اعلام کردند که بازی توسط نیل دراکمن و بروس استیرلی در حال توسعه است.
اولین تریلر بازی نیز به صورت رسمی در پایان کنفرانس E3 2014 سونی نمایش داده شد.
آنچارتد 4 بعد از سه بار تاخیر خوردن در تاریخ انتشار، بلاخره Gold شد و قرار است در تاریخ May 10, 2016 (بیست و یکم اردیبهشت 1395) منتشر شود.

داستان
داستان سه سال پس از اتفاقات قسمت سوم ،به نظر می رسد نیتن دریک دنیای گنج یابی را رها کرده اما این موضوع مدت زیادی طول نمی کشد چون که سر و کله ی برادر ناتان یعنی سم پیدا شده و از او درخواست کمک میکند و پیشنهاد وسوسه ای انگیزی به او می دهد.
سم و ناتان برای پیدا کردن گنج گم شده ی Henry Avery ، تصمیم می گیرندLibertalia (شهر رویایی دزدان دریایی) که در عمق جنگلهای ماداگساکار است را پیدا کنند.
این شماره بازیبازان را برای پیدا کردن گنج Henry Avery به سفری دور دنیا و محیطهایی همچون،جزیره های جنگلی،مناطق شهری و قلّه های برفی می برد.

شخصیت ها

nathan.png
Nathan Drake
وقتی 5 سال داشت مادرش خودکشی کرد و پدرش حضانت او را به دولت داد. ناتان در پرورشگاه Saint Francis بزرگ شد و زبان لاتین را نیز آموخت. در همین دوران بود که با سفرهای Sir Francis آشنا شد.
در قسمت اول بازی در حالی که به دنبال پیدا کردن تابوت فرانسیس دریک بود، در تابوت او دفترچه خاطراتی پیدا می کند و بر طبق نوشته های آن دفترچه به دنبال پیدا کردن «ال دورادو» می رود.

در قسمت دوم بازی ناتان به دنبال پیدا کردن Shambala است اما در طی جریانات بازی و برخورد با شخصی به نام Zoran Lazarevic's تلاش می کند تا جلوی او را بگیرد تا دستش به Shambala نرسد.

پس از اتفاقات قسمت دوم ناتان به یمن می رود تا Atlantis of the Sands که زمانی فرانسیس دریک بدنبال آن بوده را پیدا کند.

اما حالا در قسمت چهارم بازی شخصیت اصلی و محبوب، که از دنیای گنج یابی خداحافظی کرده تصمیم می گیرد بار دیگر برای پیدا کردن گنج دزدان دریایی به سفری دور دنیا برود.
این بزرگترین ماجراجویی ناتان است و این سفر توانایی های فیزیکی ،حل معما و مهم تر از همه ی اینها بهایی که او حاضر است برای نجات دادن اطرافیانش بپردازد را می سنجد.

sam.png
Sam Drake
برادر ناتان و 5 سال از او بزرگتر است. به نظر می رسد دلیل اصلی ناتان برای پیدا کردن گنج، ناپدید شدن سم بوده است. اینطور که گفته شده، "سم از ناتان کله شق تر است و کمی به دست آوردهای برادرش حسادت می کند."

پانزده سال قبل از اتفاقات قسمت چهارم، در حادثه ای نامشخص، ناتان شاهد تیر خوردن سم و همچنین کشته شدن یک نگهبان بود. ناتان از صحنه گریخته و سم زنده دستگیر و زندانی می شود.
پس از این اتفاقات ناتان به جستجو می پردازد تا بفهمد سم جان سالم به در برده یا نه، اما به این باور می رسد که به علت اثابت گلوله کشته شده است. بعد از آزاد شدن از زندان سم دنبال برادرش می گردد و او را پیدا می کند. ناتان که هیجان زده شده او را برای شام به خانه ی خود دعوت می کند،اما سم به او می گوید که دچار مشکل شده و به کمک او نیاز دارد.

elena.png
Elena Fisher
روزنامه نگار ، شخصیت تلویزیونی و خبرنگار آمریکایی که در تمام قسمتهای بازی ناتان را همراهی می کند. النا علاقه ی زیادی به رمز و رازهای باستانی دارد و برنامه ی تلویزونی او در مورد باستان شناسی باعث می شود که مورد توجه ناتان دریک قرار بگیرد.
ناتان تصمیم می گیرد النا را فریب دهد تا بتواند از طریق برنامه ی تلویزیونی او هزینه ی سفرش را تامین کند. در پی جریانات این قسمت ناتان و النا به هم علاقه مند می شوند.

در قسمت دوم سری، النا در حالی که در تلاش است ثابت کند Zoran Lazarevic's زنده است در نپال ناتان را می بیند و در ادامه ی راه با او همراه می شود در پایان این قسمت رابطه ی عاشقانه ی ناتان و النا جدی تر شده و به هم نزدیک تر می شود.

قبل از اتفاقات قسمت سوم بازی ناتان و النا با هم ازدواج می کنند اما بنا به دلایلی از هم جدا می شوند. النا که حالا خبرنگار شده به یمن سفر می کند. ناتان و سالیوان که به دنبال پیدا کردن Atlantis of the Sands هستند تصمیم می گیرند برای سفر به یمن از النا کمک بگیرند. النا به آنها کمک میکند تا به یمن سفر کنند و پس از اتفاقات زیاد
در پایان این قسمت النا و ناتان دوباره با هم ازدواج می کنند.

در قسمت چهارم بازی ناتان و النا که حالا ازدواج کرده اند ، در آرامش با هم زندگی می کنند تا سر و کله ی برادر ناتان یعنی سم پیدا شده و ناتان برای کمک کردن به دروغ به النا می گوید که برای انجام کار باید به مالزی برود.

sullivan.png
Victor Sullivan
سالیوان یار همیشگی ناتان و از کرکترهای محبوب بازی است. به گفته ی خودش دوران بچگی و پدر خوبی نداشته، به همین دلیل تصمیم گرفته که تشکیل خانواده ندهد. در دوران نوجوانی در نیروی دریایی ایالات متحده خدمت میکرد و پس از آن رو به دزدی آورد و در ازای دزدی برای دیگران از آنها پول می گرفت. سالیوان سپس تحت حمایت Katherine Marlowe قرار گرفت.

وقتی در تلاش برای دزدیدن حلقه ی Sir Francis دریک است به ناتان دریک نوجوان برخورد می کند. بعد از نجات دادن ناتان از دست افراد Marlowe به ناتان پیشنهاد داد که از او مراقبت کرده و به او آموزش دهد و این نقطه ی شروع دوستی چندین ساله ی ناتان و سالیوان بود.
ناتان و سالیوان درموقعیتهای خطرناک زیادی قرار گرفتند و حتی با هم به زندان رفتند. اما سالیوان در همه حال از ناتان حمایت کرده و او را مثل پسر خود بزرگ کرد. حالا سالیوان بار دیگر آماده است تا در ماجراجویی جدید ناتان به کمک کند.

nadin.png
Nadine Ross
او یک مزدور و رئیس گروه مزدورهای آفریقایی به نام Shoreline است. به نظر می رسد Nadine و دار و دسته اش در گذشته مشکلاتی با Victor سالیوان داشته اند. او و همکارش Rafe قصد دارند اجازه ندهند که دست ناتان و برادرش سم به گنج دزدان دریایی برسد.

raph.png
Rafe Adler
او Nadine و افرادش را استخدام کرده که به او کمک کنند تا برای بدست آوردن گنج افسانه ای دزدان دریایی با ناتان و برادرش رقابت کند.

znggg53kbi6f7qvs233x.png

قسمت چهارم بازی عناصر زیادی از گیم پلی نسخه های قبلی را در خود دارد، که همه ی آنها برای قسمت جدید بهبود داده شده اند. بالا رفتن از محیط همانند گذشته یکی از ویژگی های اصلی بازی است. از ویژگی های جدید که در تریلر ها به چشم میخورد، میخ کوهنوردی است که ناتان می تواند به کمک آن از صخره ها بالا برود. همچنین ناتان حالا یک قلاب و طناب هم دارد، که می تواند به وسیله ی آن تاب خورده و به مکانهای دورتر بپرد یا از دست دشمن فرار یا حتی به آنها حمله کند.

سیستم مبارزات تن به تن پویاتر شده است، حالا دشمنان می توانند به ناتان ضد حمله بزنند یا در حین درگیری از سلاح گرم استفاده کنند.
دشمنانی که قصد پرت کردن آنها از لبه ها را دارید حالا میتوانند شما را بگیرند، بازیبازان باید آنها را به زور به پایین پرتاب کرده یا خود هم همراه آنها سقوط کند.

سیستم مخفی کاری تغییرات زیادی داشته است. ناتان می تواند در بین علفها مخفی شود و اگر کسی او را ببیند می توان با دور شدن از محدوده ی دید او دوباره به حالت مخفی درآید.
همینطور سیستم جدیدی در بازی طراحی شده که در صورت شناسایی شدن توسط دشمن، به بازیباز اخطار می دهد و همچنین نشان میدهد که آن دشمن در کدام سمت است.
دشمنانی که از خود تولید صدا می کنند، مانند سوت زدن، هایلایت می شوند.

همانند گذشته نیتن می تواند در هر حالتی تیر اندازی کند، حتی وقتی از روی طناب آویزان است. اشیایی که درون محیط هستند به وسیله ی تیر اندازی قابل تخریبند. به عنوان مثال اگر پشت یک کیسه ی شنی کاور بگیرید، شن درون کیسه با تیر خوردن خالی شده و کاور شما بی استفاده می شود.

برخلاف گذشته در قسمت جدید می توان چراغ قوه ی ناتان را به دلخواه خاموش و روشن کرد. می توان از چراغ قوه برای روشن کردن نقاشی های روی دیوار و اجسام استفاده کرد. ناتان حالا می تواند سر نخهایی پیدا کرده و آنها را به دفترش اضافه کند، در صورتی که در نسخه های قبلی فقط وقتی با معمایی رو به رو می شدید این سرنخ ها به طور خودکار به دفترچه ی ناتان اضافه می شد.

بازی دارای وسایل نقلیه کاملا قابل کنترل است. ناتان حالا می تواند سوار جیپ النا شده و محیط های بازی که تا حدودی تخریب پذیر هستند طی را کند. همچنین او می تواند وسایل نقلیه دشمنان را تصرف کند، و همینطور به دشمنانی که قصد گرفتن وسیله ی نقلیه ی او را دارند حمله کند.

آخرین مورد مشاهده شده در زمینه ی گیم پلی اضافه شدن سیستم انتخاب دیالوگ است. بازیبازان میتوانند دیالوگهایی مانند اتفاقات گذشته ای که برای ناتان افتاده را انتخاب کنند،اما این دیالوگها تاثیری در روند داستان ندارند.

e7f7wls53zwtalchfynx.png
با توجه به نسخه ی Beta بخش چند نفره ی بازی دچار تغییراتی شده.
سیستم aiming بازی کمی سنگین تر شده و همچنین قلاب و طناب بخش تک نفره در این بخش نیز حضور دارد،که می توان توسط آن با یک ضربه دشمن را از پای در آورد.
سیستم down و revive که در نسخه های قبلی وجود نداشت به بازی اضافه شده است.
همینطور دو مورد کاملا جدید با نامهای Mystical و Sidekick به بازی اضافه شده.
Mystical ها قدرت های جادویی و فوق طبیعی هستند که اغلب در بخش داستانی قسمتهای قبلی بازی شاهد آنها بودیم.

Mystical های معرفی شده در بتا:

staff.png
Staff of Ayar Manco

این Mystical با ارسال امواجی بازیکنان تیم حریف را بر روی نقشه علامتگذاری می کند.


Wrath of El Dorado
یک توتم که باعث احضار El dorado می شود و با پخش کردن ارواح ،به دشمنانی که در نزدیکی توتم هستند آسیب می زند.


Cintamani Stone
با استفاده از این Mystical میتوان هم تیمی های خود را در یک چشم به هم زدن Revive کرد.


Indra's Eternity
پرتاب کردن این Mystical باعث بوجود آمدن محیطی می شود که سرعت بازیکنان هنگام ورود به آن بسیار کم می شود.


Spirit of the Djinn
این Mystical به شما قدرت ماوریی می دهد و باعث می شود با سرعت بسیار زیادی حرکت کنید و ضربات مهلکی را به دشمن وارد کنید.

Sidekick یا همان دستیار ،افرادی هستند که توسط هوش مصنوعی بازی کنترل م شوند و در طول بازی می توان برای برنده شدن از آنها استفاده کرد.
Sidekick های معرفی شده در بتا:


Sniper
تک تیر اندازی که میتوان آن را در نقطه ی دلخواه قرار داد تا به دشمنانی که در محوطه ی دیدش هستند شلیک کند.


Savior
دستیاری دیگر که شما و هم تیمی هایتان را Revive می کند و همینطور به تیم شما مهمات می رساند.


Hunter
با سرعت زیاد دنبال دشمنان دویده و دستهای آنها را میگیرد تا بتوان به راحتی بر آنها غلبه کرد.


Brute
این دستیار قدرت تیر اندازی زیادی دارد و با Machine gun ای که در اختیار دارد به دشمنان شما حمله می کند.


Gear
مهمات(Gear) بازی شامل پنج مورد ،Grenade،Revivepak،Mine،C4و Smoke bomb است که هرکدام از آنها را می توان در حین بازی چند بار آپگرید کرد.

شخصیتهای قابل بازی در بخش Multiplayer:
Nathan Drake
Elena Fisher
Sam Drake
Victor Sullivan
Charlie Cutter
Chloe Frazer
Zoran Lazarević
Harry Flynn
Katherine Marlow
Knot
Orca

اسلحه ها

اسلحه های بزرگ(Long Guns)
AK-47
FAL
M14 Custom
XCR-160
MP34a
Mettler M-30
HS39Copperhead SR7
Mazur LDR
Spezzotti 12 guage

Pistols
Aegis 9mm
Para .45
Raffica
Fossa R-81
Revolver
Pistole

اسلحه های سنگین
RPG
Barok .44
Condor
ARX-160
China Lake GL
Stoner 63




 
Last edited by a moderator:

Ehsan of War

ehsanofwarـه سابق ... D:
کاربر سایت
Jan 18, 2015
550
نام
احسان
كلا اينجا فقط بايد تعريف كرد از بازي :)
يه ايراد از بازي بگي همه مسخره ميكنن، حالا شايد بياين اينجا از بازي كلي تعريف كنيدو بپرستينش ولي خودتونو كه نميتونين گول بزنين ! اين نسخه بهترين انچارتد نبود و مشكلات زيادي هم داشت ( منظورم از نظر اكشن و اينجورچيزاست نه گرافيك و باگ و ... )
 

Masta_killa

کاربر سایت
Feb 10, 2016
364
نام
Masta_killa
كلا اينجا فقط بايد تعريف كرد از بازي :)
يه ايراد از بازي بگي همه مسخره ميكنن، حالا شايد بياين اينجا از بازي كلي تعريف كنيدو بپرستينش ولي خودتونو كه نميتونين گول بزنين ! اين نسخه بهترين انچارتد نبود و مشكلات زيادي هم داشت ( منظورم از نظر اكشن و اينجورچيزاست نه گرافيك و باگ و ... )
رفیق این نظر شخصی خودته نظرتم محترم، برخلاف تو از نظر خیلیا بهترین انچارتده
 

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
بچه ها در مورد پازل
اين سايت رو ببينين تمام پازلاي UC3 هست
Uncharted 3 All Puzzle Solutions
واقعا شما پازلي به سختي و مشكلي اين پازل
View attachment 60285
سراغ دارين تو UC4؟
من كلا ست پيس ها و پازلا تنها مشكلات اين بازي بود حدودا بنظرم( پايان داستان هم هر چند به باب طبع من شايد نبود اما ايراد نيس و به زيبايي تمام روايت شده..)

حالا پازل هاي UC4 رو ببينين:
Uncharted 4 Puzzle Solutions
من اصلا قضاوت نميكنم فقط خواستم يدور كنار هم مقايسه كنين، ولي هم از لحاظ تعداد هم از لحاظ چالشي كه براي ادم بوجود مياره بايد قبول داشت كه افت داشته بازم نظر منه ميتونين مقايسه كنين و بگين نه و افتي نداشته
نظرشخصيه به هر حال، چون ديدم خيلي از دوستان پازلارو خيلي خوب و مناسب و كافي ميدونستن
اميدوارم اگه قراره بحثي شه يه بحث خوب بشه هيچ كدوم دعوا نداريم واقعا با هم ؛)
اخه الان مسئله اینجاست پازل های انچارتد 3 هم سخت نبودن اصلا :)) :D هر چقدر مال انچارتد سخت بود همونقدر هم مال 4 بود. :D
 

processor

کاربر سایت
Sep 15, 2013
155
نام
ALI TARIK
بچه ها در مورد پازل
اين سايت رو ببينين تمام پازلاي UC3 هست
Uncharted 3 All Puzzle Solutions
واقعا شما پازلي به سختي و مشكلي اين پازل
View attachment 60285
سراغ دارين تو UC4؟
من كلا ست پيس ها و پازلا تنها مشكلات اين بازي بود حدودا بنظرم( پايان داستان هم هر چند به باب طبع من شايد نبود اما ايراد نيس و به زيبايي تمام روايت شده..)

حالا پازل هاي UC4 رو ببينين:
Uncharted 4 Puzzle Solutions
من اصلا قضاوت نميكنم فقط خواستم يدور كنار هم مقايسه كنين، ولي هم از لحاظ تعداد هم از لحاظ چالشي كه براي ادم بوجود مياره بايد قبول داشت كه افت داشته بازم نظر منه ميتونين مقايسه كنين و بگين نه و افتي نداشته
نظرشخصيه به هر حال، چون ديدم خيلي از دوستان پازلارو خيلي خوب و مناسب و كافي ميدونستن
اميدوارم اگه قراره بحثي شه يه بحث خوب بشه هيچ كدوم دعوا نداريم واقعا با هم ؛)

حالا با پازل کاری ندارم نظر شماس . از نظر من همه آنچارتدا تو یه سطح بودن تو پازل
ولی
این بازی ست پیس داشت مگه :D
 

LeBron James 6

کاربر سایت
Mar 18, 2012
1,886
نام
S'Ali Ghaderi
اخه الان مسئله اینجاست پازل های انچارتد 3 هم سخت نبودن اصلا :)) :D هر چقدر مال انچارتد سخت بود همونقدر هم مال 4 بود. :D

نظرت كاملا محترمه، ولي حتي از لحاظ تعداد هم در نظر بگيريم انچارتد ٣ نزديك ٨،٩ تا پازل داشت و انچارتد ٤ نزديكه ٦ تا پازل
با توجه به اين كه اين نسخه طولاني ترين نسخه هم بود قشنگ انتظار ميرف كه حداقل اندازه سري قبل پازل داشته باشه حتي بيشتر، نه اينكه كمتر
من تا چپتر ١٢ لذت بردم و گفتم حتما پازلا و عاليه در ادامه اما از چپتر ١٢ تا چپتر ٢٤ بازي يدونه معما سبك و سياق انچارتد نداريم! بنظرم حداقل ٢ تا پازل رو در حين اين چپتر ها ميذاشتن
و اينكه به شخصه من سر wall title و mural تو نسخه ي قبل موندم اما اينجا پازلي نديدم كه بخواد ادم گير كنه
ولي خب الان كه دارم دوباره بررسي ميكنم شايد اشكال بزرگي نباشه و در حد محسوس ضعيف تر عمل كرده بنظرم
اما هنوز در مورد اكشن بازي هيچ جوره نتونستم قانع بشم
اين مقاله گيم اسپاته ٩ تا از بهترين ست پيس هاي سري يه نگاه بندازين فقط...
Uncharted's 9 Best Set Pieces Ever
 

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
حالا با پازل کاری ندارم نظر شماس . از نظر من همه آنچارتدا تو یه سطح بودن تو پازل
ولی
این بازی ست پیس داشت مگه :D
شما مثل اینکه خیلی داری تلاش میکنی برای مزه پرانی و خوشمزه بودن. میشه اول ست پیس رو برام معنی کنید؟

نظرات مخالف دادن و نظر شخصی دادن رو کسی نمیتونه اینجا بهش چیزی بگه اما وقتی بحث میره روی مسخره کردن و خورد کردن اعصاب بقیه دیگه نظر مخالف نیست.
نظرت كاملا محترمه، ولي حتي از لحاظ تعداد هم در نظر بگيريم انچارتد ٣ نزديك ٨،٩ تا پازل داشت و انچارتد ٤ نزديكه ٦ تا پازل
با توجه به اين كه اين نسخه طولاني ترين نسخه هم بود قشنگ انتظار ميرف كه حداقل اندازه سري قبل پازل داشته باشه حتي بيشتر، نه اينكه كمتر
من تا چپتر ١٢ لذت بردم و گفتم حتما پازلا و عاليه در ادامه اما از چپتر ١٢ تا چپتر ٢٤ بازي يدونه معما سبك و سياق انچارتد نداريم! بنظرم حداقل ٢ تا پازل رو در حين اين چپتر ها ميذاشتن
و اينكه به شخصه من سر wall title و mural تو نسخه ي قبل موندم اما اينجا پازلي نديدم كه بخواد ادم گير كنه
ولي خب الان كه دارم دوباره بررسي ميكنم شايد اشكال بزرگي نباشه و در حد محسوس ضعيف تر عمل كرده بنظرم
اما هنوز در مورد اكشن بازي هيچ جوره نتونستم قانع بشم
اين مقاله گيم اسپاته ٩ تا از بهترين ست پيس هاي سري يه نگاه بندازين فقط...
Uncharted's 9 Best Set Pieces Ever
مشکل شما و خیلی های دیگه اینه که یه مورد رو در نظر نمیگیرن. اونم آخرین شماره بودن این بازی و نداشتن ادامه ای بر سری ناتان. این شماره نه برای بزن بهادری و نه برای چیزای دیگه منتشر شد. این شماره تمرکز اصلیش روی داستان و شخصیت ها بود و اینکه چطوری بتونن توی 13 ساعت به این کاراکترها پایان بدن و کاملا منطقی هست که داستان و روابط بین کاراکترها نقش بسیار پررنگتری رو این وسط داشته باشن.

حالا اینکه یه عده مشکل دارن با این قضیه رو من نمیتونم بگم اشتباهه با درسته. هر کسی سلیقه ای داره. اما این وسط کسی هم نمیتونه بگه این اینی که الان هست اشتباهه. مثلا من خودم کاملا راضی بودم از این برنامه ای که ریختن برای پایان دادن به بازی. هیچ مشکلی هم با هیچ جاش نداشتم.
 

LeBron James 6

کاربر سایت
Mar 18, 2012
1,886
نام
S'Ali Ghaderi
شما مثل اینکه خیلی داری تلاش میکنی برای مزه پرانی و خوشمزه بودن. میشه اول ست پیس رو برام معنی کنید؟

نظرات مخالف دادن و نظر شخصی دادن رو کسی نمیتونه اینجا بهش چیزی بگه اما وقتی بحث میره روی مسخره کردن و خورد کردن اعصاب بقیه دیگه نظر مخالف نیست.

مشکل شما و خیلی های دیگه اینه که یه مورد رو در نظر نمیگیرن. اونم آخرین شماره بودن این بازی و نداشتن ادامه ای بر سری ناتان. این شماره نه برای بزن بهادری و نه برای چیزای دیگه منتشر شد. این شماره تمرکز اصلیش روی داستان و شخصیت ها بود و اینکه چطوری بتونن توی 13 ساعت به این کاراکترها پایان بدن و کاملا منطقی هست که داستان و روابط بین کاراکترها نقش بسیار پررنگتری رو این وسط داشته باشن.

حالا اینکه یه عده مشکل دارن با این قضیه رو من نمیتونم بگم اشتباهه با درسته. هر کسی سلیقه ای داره. اما این وسط کسی هم نمیتونه بگه این اینی که الان هست اشتباهه. مثلا من خودم کاملا راضی بودم از این برنامه ای که ریختن برای پایان دادن به بازی. هیچ مشکلی هم با هیچ جاش نداشتم.

نميدونم يجورايي تنها دليل منطقي اي كه ميشه براش اورد اينه، اما دقت كني تو همين حرف شما هم داري اذعان ميكني به اين كه اين شماره براي بزن بهادري نبوده!!
اولا كه يجا اين لحن رو بكار برد يكي از دوستامون ولي اينكه واقعا اين ست پيس هارو شما با اين لحن بكار ببري نشون ميده صرفا جهت قانع كننده نشون دادن اين قسمت اين نسخه داري قيد يكي از اصلي ترين و بهترين قسمتاي نسخه ي قبل رو ميزني!! صحنه هايي كه به تنهايي شديدا انچارتد بودن بازي رو تضمين ميكرد و يه چيز مخصوصي بود براي خودش!
ضمن اينكه خودت داري ميگي كه اره وقت نبوده، نسخه اخر بوده و ... و داري ميگي خودت كه كم بوده اما به دلايلي كه اوردي سعي در قانع كردنشون داري، اما دوستاني ميان ميگن نه اكشن فوق العاده و عميق بود و به اندازه و ... كه من مشكلم با اين مورده بيشتر
ضمن اينكه اين دليلي كه مياري بنظرم ميتونه براي برخي قانع كننده باشه و به شخصه براي من قانع كننده نيس!! مگه اصراريه بازي رو ١٣ ساعته ميدادن بيرون مثلا؟! يا ببخشيد كل زمان بازي مگه تمركز رو شخصيتا بود؟! ميتونستن بازي رو طولاني تر كنن و اين اكشن رو تزريق كنن توش، يا اصن از بخش بپر بپر بازي كمتر ميكردن و به اكشن اختصاص ميدادن
يني كم بودن اكشن دو جلوه بين هوادارا داشته يسري به اين دليل كه بازي خواسته به ادونچر نزديك بشه و تمركزش رو داستان بوده و چيزايي كه شما گفتي ميخوان قانع كننده جلوه بدنش، اما يسريا بنظرشون كم بودن اين اكشن از مشكلات بازي حساب ميشه و اين دست دلايل اوردن قانع كننده نيس!
و دقيقا اون جمله كه يه عده مشكل دارن با اين قضيه رو من نميتونم بگم درسته يا اشتباهه هر كسي سليقه اي داره بنظرم درسته، و ميشه اينو اشكال گرفت چون امضاي هميشگي نسخه هاي انچارتد بوده - ضمن اينكه شما هر ايرادي رو مطرح كني لزوما نبايد تمام ادمايي كه بازي كردن اون ايراد بنظرشون بياد!! يا بالعكس،
ضمن اينكه نسخه ي چهاربودن بازي با اينكه افت هايي از لحاظ تكراري شدن المان ها و ... ممكنه داشته باشه و تجربه ي جديد بازي رو سخت تر از هر وقتي ميكنه، اما اين رو ميشه در نظر گرف كه تجربه ي ٣ نسخه ي موفق پشتشه و خيلي ميشه از اين مورد هم استفاده كرد( چيزي كه متاسفانه اصلا خوب تو مولتي ازش استفاده نشد به نظر من )
در كل من الان دارم اين چيزارو مينويسم اما خيليا بودن كه نوشتن تا اينجاي تاپيك ولي از بس برخورد بدي شد باهاشون ديگه ترجيح دادن نظرشون رو نگن از با سابقه ترين ادما تا بقيه.
صرفا همين ديگه سرتون رو درد نميارم ولي بازم بگم تو خوش ساخت بودن بازي، گرافيك بي نظير زيبا، روابط عالي شخصيتا، هوش مصنوعي بازي ، و موارد زيادي اين بازي فوق العاده عمل كرد، صد در صد ارزش چندين بار بازي داره و اصن منكر اين نيستم، هميشه در ياد ميمونه و يكي از بهترين پايان هاي سري بازي هاي كامپيوتريه، و اگه اشكالي ازش مطرح كردم صرفا به دليل انتظار فوق العاده بالايي بود كه ازش داشتم اما همين انچارتد حالا با اينكه بنظرم مثلا ست پيس كمتري داشت و تو اين قسمت منو ناراضي كرد، اما اونقدر خوبه كه اجازه نميده جز معدود بازيايي سراغ بازيه ديگه اي برم
در كل كه واقعا از ناتي داگ بايد تشكر كرد...

پ.ن: ضمن اينكه كاري به نظرايي كه اين دوستمون ميده ندارم ك خودم بار ها نقل قولش كردم و با اكثر حرفاشون مخالفم و از يه ديد همرو نگاه نكنين ؛)

موفق باشين ؛)
 

Grand Theft

کاربر سایت
Dec 16, 2013
814
نام
علی
از نظر من کمتر شدن اکشن منطقیه
نیتن دیگه نیتن سابق نیست، اگر بازیش کرده باشید میدونید چرا
نباید انتظار اون ترمیناتور سابقی که 7000نفرو سلاخی میکرد ازش داشت.
از نظر من که به اندازه بود

اینم بگم که من هیچوقت فن آنچنانی Uncharted نبوده و نیستم، هیچ تعصبی هم نسبت بهش ندارم(فقط به Elena یکم دارم:D)، اما با این حال خیلی راحت میگم بهترین Uncharted ساخته شدست، هرکی هم موشکولی باهاش داره موشکول خودشه:D
امتیاز من به بازی 9.9 از 10
اون 0.1 نمره هم برای اینکه هیچ بازی به TLoU نمیرسه کم کردم:D

واقعا باید به Naughty Dog تبریک گفت که بعد از 3نسخه با همه محدودیت ها بازم تونست همچین شاهکاری رو خلق کنه
آورین، آورین:D
 

LBJ4Ever

FedExpress
کاربر سایت
Apr 11, 2011
6,294
نام
Afshin
بچه ها در مورد پازل
اين سايت رو ببينين تمام پازلاي UC3 هست
Uncharted 3 All Puzzle Solutions
واقعا شما پازلي به سختي و مشكلي اين پازل
View attachment 60285
سراغ دارين تو UC4؟
من كلا ست پيس ها و پازلا تنها مشكلات اين بازي بود حدودا بنظرم( پايان داستان هم هر چند به باب طبع من شايد نبود اما ايراد نيس و به زيبايي تمام روايت شده..)

حالا پازل هاي UC4 رو ببينين:
Uncharted 4 Puzzle Solutions
من اصلا قضاوت نميكنم فقط خواستم يدور كنار هم مقايسه كنين، ولي هم از لحاظ تعداد هم از لحاظ چالشي كه براي ادم بوجود مياره بايد قبول داشت كه افت داشته بازم نظر منه ميتونين مقايسه كنين و بگين نه و افتي نداشته
نظرشخصيه به هر حال، چون ديدم خيلي از دوستان پازلارو خيلي خوب و مناسب و كافي ميدونستن
اميدوارم اگه قراره بحثي شه يه بحث خوب بشه هيچ كدوم دعوا نداريم واقعا با هم ؛)


پازل‌های آنچارتد کلاً Story Filler هستن و اصلاً جنبه به چالش کشیدن مغز رو ندارن. اون پازلی که گذاشتی خدا شاهده 1 دقیقه نشد فهمیدم باید چیکارش کرد. تازه به نظر من پازل‌های آنچارتد 4 بهتر هم بود ن:D

این که یه عده از دوستان با Paceـه بازی و کمتر شدن اکشن مشکل دارن رو کاریش نمی‌شه کرد سلیقه شخصیه. ولی این که منکر بهتر شدن کنترل بازی و گان‌پلی بشید اشتباهه محضِ و نظر شخصی نیست. کنترل بازی فرسنگ‌ها بهتر از نسخه‌های 1 تا 3 هست. فرسنگ‌ها. یعنی شوخیشم زشته. اضافه کردن طناب و سـُر خوردن هم کاملاً Dynamicـه مبارزات رو تغییر داده. اگه میرید پشت کاور نیم ساعت صبر می‌‌کنید و از فاصله 2 کیلومتری دشمنا رو می‌کُشید، مشکل از بازی نیست. بازی رو باید جورِ دیگه‌ای بازی کرد. در کل یه سری از ست‌پیس‌های بازی جای خودشون رو به مبارزات سندباکس دادن تا شما بتونید اون طور که دلتون می‌خواد از اکشن بازی لذت ببرید نه مثل سه شماره اول که خیلی قسمت‌ها شما تو یه فضای 2 متر در 2 متر جای حرکت داشتید و بدو و تیر بزن. البته اون ست‌پیس‌ها هم زمان خودشون عالی بودن، ولی الان کافیه یه سر به کالکشن بزنید و قشنگ متوجه گذشته شدن از تاریخ مصرفشون می‌شید. در کل به نظر بنده بازی توی Encounterـها بسیار بسیار بسیار بسیار بهتر از 3 نسخه اول شده. ست‌پیس‌های خفن هم کم نداشت، چپتر 9 و 11 و 13 و چپترهای آخر.

از نظر کارگردانی و داستان هم که قطعا بهتر از 3 نسخه اول هست که خب طبیعیه، تکنولوژی پیشرفت کرده و ناتی داگ هم خودش تو این زمینه بهتر شده و روی سخت‌افزار قوی‌تر راحت‌تر می‌شه اون کات‌سین‌ها رو خلق کرد. ولی بازم نمی‌شه منکر بهتر شدنِ نجومیِ بازی تو این زمینه‌ها شد.

گرافیک هنری و تکنیکی بازی هم یه بیـــلاخِ بزرگ به تمامِ بازی‌هایی کنسولی من جمله The Order 1886 هست. هم از بُعد تکنیکی، هم از بُعد بصری و هنری. جدای از اینکه Order همه محیطاش خلاصه می‌شد به به اتاق و بالکن و دست سازنده رو برای گرافیک بهتر باز می‌ذاشت، پیکسل‌های در حال رندر روی صفحه هم کمتر بود. با همه این مسائل باز هم خروجی نزدک به آنچارتد نمی‌شد. Order با استفاده از کلی فیلترِ جورواجور و تار و مات کردنِ همه قسمت‌های بازی یه فضای رئال به بازی بخشیده بود که به نظر من اصلاً دلچسب نبود. حتی اگر شبیه واقعیت بود اصلا راضی کننده نبود. آنچارتد با رزولوشن بالاتر، IQـه بهتر، محیط‌های بزرگتر، فولیاجِ دیوانه‌کننده، نورپردازی به مراتب بهتر، انیمیشن‌های بهتر و در نهایت طراحی کارکترهای بسیار با جزئیات‌تر Order رو از هر نظر توی گرافیک شکست می‌ده (نظر شخصی من هست و بحثی در این مورد ندارم).

خلاصه بازی از هر نظر که بگیم از نسخه‌های قبل بهتر شده (که خُب یه بخشیش به خاطر سخت‌‎افزار بهتر هست)، مگر این که کسی کلاً با هدفی که سازنده‌ها داشتن حال نکرده باشه و یه بازی اکشن Wall to Wall رو ترجیح می‌داده که در اون صورت نظر شخصیش هست و نمی‌شه باهاش مخالفتی کرد.

اینم اضافه کنم که در کل هنوز TLOU رو بهترین بازیشون در زمان عرضه می‌دونم،
 
آخرین ویرایش:

Little John

کاربر سایت
Apr 13, 2009
4,631
سوال درباره تروفی
این تروفی کرش قلق داره ؟
من 46 - 48 تاسیب و 3 تا جون جمع میکنم ولی رکورد النا رو نمیزنه
بیشتر از 3104 نمیشه . باید 3500 رو رد کنه
تو یوتوب دیدم طرف با 46 تا سیب هم تروفی رو گرفته
 

LeBron James 6

کاربر سایت
Mar 18, 2012
1,886
نام
S'Ali Ghaderi
پازل‌های آنچارتد کلاً Story Filler هستن و اصلاً جنبه به چالش کشیدن مغز رو ندارن. اون پازلی که گذاشتی خدا شاهده 1 دقیقه نشد فهمیدم باید چیکارش کرد. تازه به نظر من پازل‌های آنچارتد 4 بهتر هم بود ن:D

این که یه عده از دوستان با Paceـه بازی و کمتر شدن اکشن مشکل دارن رو کاریش نمی‌شه کرد سلیقه شخصیه. ولی این که منکر بهتر شدن کنترل بازی و گان‌پلی بشید اشتباهه محضِ و نظر شخصی نیست. کنترل بازی فرسنگ‌ها بهتر از نسخه‌های 1 تا 3 هست. فرسنگ‌ها. یعنی شوخیشم زشته. اضافه کردن طناب و سـُر خوردن هم کاملاً Dynamicـه مبارزات رو تغییر داده. اگه میرید پشت کاور نیم ساعت صبر می‌‌کنید و از فاصله 2 کیلومتری دشمنا رو می‌کُشید، مشکل از بازی نیست. بازی رو باید جورِ دیگه‌ای بازی کرد. در کل یه سری از ست‌پیس‌های بازی جای خودشون رو به مبارزات سندباکس دادن تا شما بتونید اون طور که دلتون می‌خواد از اکشن بازی لذت ببرید نه مثل سه شماره اول که خیلی قسمت‌ها شما تو یه فضای 2 متر در 2 متر جای حرکت داشتید و بدو و تیر بزن. البته اون ست‌پیس‌ها هم زمان خودشون عالی بودن، ولی الان کافیه یه سر به کالکشن بزنید و قشنگ متوجه گذشته شدن از تاریخ مصرفشون می‌شید. در کل به نظر بنده بازی توی Encounterـها بسیار بسیار بسیار بسیار بهتر از 3 نسخه اول شده. ست‌پیس‌های خفن هم کم نداشت، چپتر 9 و 11 و 13 و چپترهای آخر.

از نظر کارگردانی و داستان هم که قطعا بهتر از 3 نسخه اول هست که خب طبیعیه، تکنولوژی پیشرفت کرده و ناتی داگ هم خودش تو این زمینه بهتر شده و روی سخت‌افزار قوی‌تر راحت‌تر می‌شه اون کات‌سین‌ها رو خلق کرد. ولی بازم نمی‌شه منکر بهتر شدنِ نجومیِ بازی تو این زمینه‌ها شد.

گرافیک هنری و تکنیکی بازی هم یه بیـــلاخِ بزرگ به تمامِ بازی‌هایی کنسولی من جمله The Order 1886 هست. هم از بُعد تکنیکی، هم از بُعد بصری و هنری. جدای از اینکه Order همه محیطاش خلاصه می‌شد به به اتاق و بالکن و دست سازنده رو برای گرافیک بهتر باز می‌ذاشت، پیکسل‌های در حال رندر روی صفحه هم کمتر بود. با همه این مسائل باز هم خروجی نزدک به آنچارتد نمی‌شد. Order با استفاده از کلی فیلترِ جورواجور و تار و مات کردنِ همه قسمت‌های بازی یه فضای رئال به بازی بخشیده بود که به نظر من اصلاً دلچسب نبود. حتی اگر شبیه واقعیت بود اصلا راضی کننده نبود. آنچارتد با رزولوشن بالاتر، IQـه بهتر، محیط‌های بزرگتر، فولیاجِ دیوانه‌کننده، نورپردازی به مراتب بهتر، انیمیشن‌های بهتر و در نهایت طراحی کارکترهای بسیار با جزئیات‌تر Order رو از هر نظر توی گرافیک شکست می‌ده (نظر شخصی من هست و بحثی در این مورد ندارم).

خلاصه بازی از هر نظر که بگیم از نسخه‌های قبل بهتر شده (که خُب یه بخشیش به خاطر سخت‌‎افزار بهتر هست)، مگر این که کسی کلاً با هدفی که سازنده‌ها داشتن حال نکرده باشه و یه بازی اکشن Wall to Wall رو ترجیح می‌داده که در اون صورت نظر شخصیش هست و نمی‌شه باهاش مخالفتی کرد.

اینم اضافه کنم که در کل هنوز TLOU رو بهترین بازیشون در زمان عرضه می‌دونم،

دقيقاً، هيچ كس منكر( حداقل اونايي كه من ميشناسم ) و خودم منكر اون قسمتايي كه بلد كردم نيست.
يقينا بازي پيشرفت هايي داشته كه بخشيش از سخت افزاره، و منم قبول دارم، اما كاش در عرض مبارزات فوق العاده بازي، اون يسري ست پيس ها هم قرار ميدادن، يني بنظرم اين ها طوري نيستن كه بخوان جايگزين هم بشن يا با قرار دادن يكيش، يكي ديگرو برداريم، يني ميتونستن در عرض هم قرار بگيرن و هم مبارزات عالي سندباكس رو داشته باشيم هم از اون ور ست پيس هاي فوق العاده سري هاي قبل رو به همون قوت...
و اينكه ميگي تاريخ مصرفشون گذشته بنظرم سليقه ايه و براي همچنان مثلا من جذابه و هنوز كه هنوزه سراغ چپتراي هواپيما و قطار و ... ميرم و لذت ميبرم!
و ميگم اين موضوعو سليقه ايه و نميشه خرده گرفت به كسي.
پ.ن: اين به عنوان يه اشكال نيس اما كاش از اون موجودات عجيب اخر هر نسخه يه قسمتي رو هم اينجا ميديديم... جاشون واقعا خالي بود
 
  • Like
Reactions: reza11 and LBJ4Ever

LBJ4Ever

FedExpress
کاربر سایت
Apr 11, 2011
6,294
نام
Afshin
سوال درباره تروفی
این تروفی کرش قلق داره ؟
من 46 - 48 تاسیب و 3 تا جون جمع میکنم ولی رکورد النا رو نمیزنه
بیشتر از 3104 نمیشه . باید 3500 رو رد کنه
تو یوتوب دیدم طرف با 46 تا سیب هم تروفی رو گرفته

این تروفی تو چپتر 4 قابل آنلاک شدن نیست.
توی Prologue یا همون جپتر آخر که کنترل دختر نیتن رو دارید، می‌شه رکورد النا رو شکست. می‌تونید هم از Bonusـه Slow Motion استفاده کنید که گرفتن تروفی رو بسیار آسون می‌کنه.
 

HIGH DEVS

Blanc
Loyal Member
Jul 18, 2011
4,113
نام
عارف
بالاخره چند روز پیش بازی ای که سه سال منتظرش بودم تونستم تجربش کنم و تموم شد.
اولا که صرف تموم شدن بگم مدت زمان بازی نسبت به بازی های قبلی بیشتر بود و اینو خیلی دوست داشتم!
قسمت ادونچر بازی خیلی پر رنگ تر شده بود و من انصافا خوشم اومد. المان های جدید بازی عالی بودن. مخصوصا قلاب و طناب! اصن همش میخاستی تارزان بازی در بیاری :))
اکشن بازی فوق العاده بود. بازی با وجود کمرنگ تر شدن اکشنش اصلن کم کاری براش رخ نداده. شوتینگ بهترین چیز ممکنه! عالیه! من بخاطر اینکه stealth ترجیح میدم خیلی با مخفی کاری کار کردم و انصافا بازی سخت تر شده بود از قبل و خیلی وقتا مجبور به مخفی کاری می شدی! در کل عالی بود این قسمت. فقط یکم کمبود set piece های خیلی سینمایی و پشم ریزون نسبت به دو قسمت قبل بنظرم خیلی حس شد!
گرافیک که غیر قابل وصف! افکت ها و نرو پردازی و طراحی هنری بهترین چیزیه که مغز مون میتونه تصور کنه! انفجار های بازی شاهکارن!
داستان بازی واقعا خارق العاده بود برای سبک خودش. من این قسمتو از سه قسمت قبل از نظر داستانی بیشتر دوست داشتم. ماجراجویی هنری آوری بشدت جذاب بود!

در کل واقعا با بازی حال کردم! فوق العاده بود.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر