PlayStation Uncharted 4: A Thief’s End

همونطور که خبر دارید تعداد زیادی نسخه فیزیکی به دست مردم رسیده و کم کم باید شاهد لیک شدن عکس ها و ویدئو ها از بازی بشیم.

صحبت در مورد داستان بازی، صحنه های حساس، گذاشتن عکس و در کل هرچیزی که باعث اسپویل و حساسیت بشه، فقط و فقط در تگ اسپویلر و با ذکر اینکه داخل اسپویلر چی هست.

**صحبت در مورد قیمت بازی و فروشندگان و کلا هربحثی در رابطه با خرید ممنوع**

با تشکر ویژه از احسان Kaine و آرمان g.o.w برای کمک در آماده سازی این پست

10 حقیقتی که درباره Uncharted نمی‌دانید



sxe4v56vi6c8i8c0xz64.png
آنچارتد 4 آخرین قسمت از این سری محبوب و معروف Action/Adventure (اکشن-ماجراجویی) است.
در سال 2013 بود که اعلام شد نویسنده قسمتهای قبلی بازی یعنی «ایمی هنینگ» در حال نوشتن داستان بازی است. همینطور تایید شد که «جاستین ریچموند» کارگردان بازی خواهد بود؛ اما در سال 2014 بود که هر دو استودیوی ND را ترک کردند.
بعد از مدتی مسئولین استودیو اعلام کردند که بازی توسط نیل دراکمن و بروس استیرلی در حال توسعه است.
اولین تریلر بازی نیز به صورت رسمی در پایان کنفرانس E3 2014 سونی نمایش داده شد.
آنچارتد 4 بعد از سه بار تاخیر خوردن در تاریخ انتشار، بلاخره Gold شد و قرار است در تاریخ May 10, 2016 (بیست و یکم اردیبهشت 1395) منتشر شود.

داستان
داستان سه سال پس از اتفاقات قسمت سوم ،به نظر می رسد نیتن دریک دنیای گنج یابی را رها کرده اما این موضوع مدت زیادی طول نمی کشد چون که سر و کله ی برادر ناتان یعنی سم پیدا شده و از او درخواست کمک میکند و پیشنهاد وسوسه ای انگیزی به او می دهد.
سم و ناتان برای پیدا کردن گنج گم شده ی Henry Avery ، تصمیم می گیرندLibertalia (شهر رویایی دزدان دریایی) که در عمق جنگلهای ماداگساکار است را پیدا کنند.
این شماره بازیبازان را برای پیدا کردن گنج Henry Avery به سفری دور دنیا و محیطهایی همچون،جزیره های جنگلی،مناطق شهری و قلّه های برفی می برد.

شخصیت ها

nathan.png
Nathan Drake
وقتی 5 سال داشت مادرش خودکشی کرد و پدرش حضانت او را به دولت داد. ناتان در پرورشگاه Saint Francis بزرگ شد و زبان لاتین را نیز آموخت. در همین دوران بود که با سفرهای Sir Francis آشنا شد.
در قسمت اول بازی در حالی که به دنبال پیدا کردن تابوت فرانسیس دریک بود، در تابوت او دفترچه خاطراتی پیدا می کند و بر طبق نوشته های آن دفترچه به دنبال پیدا کردن «ال دورادو» می رود.

در قسمت دوم بازی ناتان به دنبال پیدا کردن Shambala است اما در طی جریانات بازی و برخورد با شخصی به نام Zoran Lazarevic's تلاش می کند تا جلوی او را بگیرد تا دستش به Shambala نرسد.

پس از اتفاقات قسمت دوم ناتان به یمن می رود تا Atlantis of the Sands که زمانی فرانسیس دریک بدنبال آن بوده را پیدا کند.

اما حالا در قسمت چهارم بازی شخصیت اصلی و محبوب، که از دنیای گنج یابی خداحافظی کرده تصمیم می گیرد بار دیگر برای پیدا کردن گنج دزدان دریایی به سفری دور دنیا برود.
این بزرگترین ماجراجویی ناتان است و این سفر توانایی های فیزیکی ،حل معما و مهم تر از همه ی اینها بهایی که او حاضر است برای نجات دادن اطرافیانش بپردازد را می سنجد.

sam.png
Sam Drake
برادر ناتان و 5 سال از او بزرگتر است. به نظر می رسد دلیل اصلی ناتان برای پیدا کردن گنج، ناپدید شدن سم بوده است. اینطور که گفته شده، "سم از ناتان کله شق تر است و کمی به دست آوردهای برادرش حسادت می کند."

پانزده سال قبل از اتفاقات قسمت چهارم، در حادثه ای نامشخص، ناتان شاهد تیر خوردن سم و همچنین کشته شدن یک نگهبان بود. ناتان از صحنه گریخته و سم زنده دستگیر و زندانی می شود.
پس از این اتفاقات ناتان به جستجو می پردازد تا بفهمد سم جان سالم به در برده یا نه، اما به این باور می رسد که به علت اثابت گلوله کشته شده است. بعد از آزاد شدن از زندان سم دنبال برادرش می گردد و او را پیدا می کند. ناتان که هیجان زده شده او را برای شام به خانه ی خود دعوت می کند،اما سم به او می گوید که دچار مشکل شده و به کمک او نیاز دارد.

elena.png
Elena Fisher
روزنامه نگار ، شخصیت تلویزیونی و خبرنگار آمریکایی که در تمام قسمتهای بازی ناتان را همراهی می کند. النا علاقه ی زیادی به رمز و رازهای باستانی دارد و برنامه ی تلویزونی او در مورد باستان شناسی باعث می شود که مورد توجه ناتان دریک قرار بگیرد.
ناتان تصمیم می گیرد النا را فریب دهد تا بتواند از طریق برنامه ی تلویزیونی او هزینه ی سفرش را تامین کند. در پی جریانات این قسمت ناتان و النا به هم علاقه مند می شوند.

در قسمت دوم سری، النا در حالی که در تلاش است ثابت کند Zoran Lazarevic's زنده است در نپال ناتان را می بیند و در ادامه ی راه با او همراه می شود در پایان این قسمت رابطه ی عاشقانه ی ناتان و النا جدی تر شده و به هم نزدیک تر می شود.

قبل از اتفاقات قسمت سوم بازی ناتان و النا با هم ازدواج می کنند اما بنا به دلایلی از هم جدا می شوند. النا که حالا خبرنگار شده به یمن سفر می کند. ناتان و سالیوان که به دنبال پیدا کردن Atlantis of the Sands هستند تصمیم می گیرند برای سفر به یمن از النا کمک بگیرند. النا به آنها کمک میکند تا به یمن سفر کنند و پس از اتفاقات زیاد
در پایان این قسمت النا و ناتان دوباره با هم ازدواج می کنند.

در قسمت چهارم بازی ناتان و النا که حالا ازدواج کرده اند ، در آرامش با هم زندگی می کنند تا سر و کله ی برادر ناتان یعنی سم پیدا شده و ناتان برای کمک کردن به دروغ به النا می گوید که برای انجام کار باید به مالزی برود.

sullivan.png
Victor Sullivan
سالیوان یار همیشگی ناتان و از کرکترهای محبوب بازی است. به گفته ی خودش دوران بچگی و پدر خوبی نداشته، به همین دلیل تصمیم گرفته که تشکیل خانواده ندهد. در دوران نوجوانی در نیروی دریایی ایالات متحده خدمت میکرد و پس از آن رو به دزدی آورد و در ازای دزدی برای دیگران از آنها پول می گرفت. سالیوان سپس تحت حمایت Katherine Marlowe قرار گرفت.

وقتی در تلاش برای دزدیدن حلقه ی Sir Francis دریک است به ناتان دریک نوجوان برخورد می کند. بعد از نجات دادن ناتان از دست افراد Marlowe به ناتان پیشنهاد داد که از او مراقبت کرده و به او آموزش دهد و این نقطه ی شروع دوستی چندین ساله ی ناتان و سالیوان بود.
ناتان و سالیوان درموقعیتهای خطرناک زیادی قرار گرفتند و حتی با هم به زندان رفتند. اما سالیوان در همه حال از ناتان حمایت کرده و او را مثل پسر خود بزرگ کرد. حالا سالیوان بار دیگر آماده است تا در ماجراجویی جدید ناتان به کمک کند.

nadin.png
Nadine Ross
او یک مزدور و رئیس گروه مزدورهای آفریقایی به نام Shoreline است. به نظر می رسد Nadine و دار و دسته اش در گذشته مشکلاتی با Victor سالیوان داشته اند. او و همکارش Rafe قصد دارند اجازه ندهند که دست ناتان و برادرش سم به گنج دزدان دریایی برسد.

raph.png
Rafe Adler
او Nadine و افرادش را استخدام کرده که به او کمک کنند تا برای بدست آوردن گنج افسانه ای دزدان دریایی با ناتان و برادرش رقابت کند.

znggg53kbi6f7qvs233x.png

قسمت چهارم بازی عناصر زیادی از گیم پلی نسخه های قبلی را در خود دارد، که همه ی آنها برای قسمت جدید بهبود داده شده اند. بالا رفتن از محیط همانند گذشته یکی از ویژگی های اصلی بازی است. از ویژگی های جدید که در تریلر ها به چشم میخورد، میخ کوهنوردی است که ناتان می تواند به کمک آن از صخره ها بالا برود. همچنین ناتان حالا یک قلاب و طناب هم دارد، که می تواند به وسیله ی آن تاب خورده و به مکانهای دورتر بپرد یا از دست دشمن فرار یا حتی به آنها حمله کند.

سیستم مبارزات تن به تن پویاتر شده است، حالا دشمنان می توانند به ناتان ضد حمله بزنند یا در حین درگیری از سلاح گرم استفاده کنند.
دشمنانی که قصد پرت کردن آنها از لبه ها را دارید حالا میتوانند شما را بگیرند، بازیبازان باید آنها را به زور به پایین پرتاب کرده یا خود هم همراه آنها سقوط کند.

سیستم مخفی کاری تغییرات زیادی داشته است. ناتان می تواند در بین علفها مخفی شود و اگر کسی او را ببیند می توان با دور شدن از محدوده ی دید او دوباره به حالت مخفی درآید.
همینطور سیستم جدیدی در بازی طراحی شده که در صورت شناسایی شدن توسط دشمن، به بازیباز اخطار می دهد و همچنین نشان میدهد که آن دشمن در کدام سمت است.
دشمنانی که از خود تولید صدا می کنند، مانند سوت زدن، هایلایت می شوند.

همانند گذشته نیتن می تواند در هر حالتی تیر اندازی کند، حتی وقتی از روی طناب آویزان است. اشیایی که درون محیط هستند به وسیله ی تیر اندازی قابل تخریبند. به عنوان مثال اگر پشت یک کیسه ی شنی کاور بگیرید، شن درون کیسه با تیر خوردن خالی شده و کاور شما بی استفاده می شود.

برخلاف گذشته در قسمت جدید می توان چراغ قوه ی ناتان را به دلخواه خاموش و روشن کرد. می توان از چراغ قوه برای روشن کردن نقاشی های روی دیوار و اجسام استفاده کرد. ناتان حالا می تواند سر نخهایی پیدا کرده و آنها را به دفترش اضافه کند، در صورتی که در نسخه های قبلی فقط وقتی با معمایی رو به رو می شدید این سرنخ ها به طور خودکار به دفترچه ی ناتان اضافه می شد.

بازی دارای وسایل نقلیه کاملا قابل کنترل است. ناتان حالا می تواند سوار جیپ النا شده و محیط های بازی که تا حدودی تخریب پذیر هستند طی را کند. همچنین او می تواند وسایل نقلیه دشمنان را تصرف کند، و همینطور به دشمنانی که قصد گرفتن وسیله ی نقلیه ی او را دارند حمله کند.

آخرین مورد مشاهده شده در زمینه ی گیم پلی اضافه شدن سیستم انتخاب دیالوگ است. بازیبازان میتوانند دیالوگهایی مانند اتفاقات گذشته ای که برای ناتان افتاده را انتخاب کنند،اما این دیالوگها تاثیری در روند داستان ندارند.

e7f7wls53zwtalchfynx.png
با توجه به نسخه ی Beta بخش چند نفره ی بازی دچار تغییراتی شده.
سیستم aiming بازی کمی سنگین تر شده و همچنین قلاب و طناب بخش تک نفره در این بخش نیز حضور دارد،که می توان توسط آن با یک ضربه دشمن را از پای در آورد.
سیستم down و revive که در نسخه های قبلی وجود نداشت به بازی اضافه شده است.
همینطور دو مورد کاملا جدید با نامهای Mystical و Sidekick به بازی اضافه شده.
Mystical ها قدرت های جادویی و فوق طبیعی هستند که اغلب در بخش داستانی قسمتهای قبلی بازی شاهد آنها بودیم.

Mystical های معرفی شده در بتا:

staff.png
Staff of Ayar Manco

این Mystical با ارسال امواجی بازیکنان تیم حریف را بر روی نقشه علامتگذاری می کند.


Wrath of El Dorado
یک توتم که باعث احضار El dorado می شود و با پخش کردن ارواح ،به دشمنانی که در نزدیکی توتم هستند آسیب می زند.


Cintamani Stone
با استفاده از این Mystical میتوان هم تیمی های خود را در یک چشم به هم زدن Revive کرد.


Indra's Eternity
پرتاب کردن این Mystical باعث بوجود آمدن محیطی می شود که سرعت بازیکنان هنگام ورود به آن بسیار کم می شود.


Spirit of the Djinn
این Mystical به شما قدرت ماوریی می دهد و باعث می شود با سرعت بسیار زیادی حرکت کنید و ضربات مهلکی را به دشمن وارد کنید.

Sidekick یا همان دستیار ،افرادی هستند که توسط هوش مصنوعی بازی کنترل م شوند و در طول بازی می توان برای برنده شدن از آنها استفاده کرد.
Sidekick های معرفی شده در بتا:


Sniper
تک تیر اندازی که میتوان آن را در نقطه ی دلخواه قرار داد تا به دشمنانی که در محوطه ی دیدش هستند شلیک کند.


Savior
دستیاری دیگر که شما و هم تیمی هایتان را Revive می کند و همینطور به تیم شما مهمات می رساند.


Hunter
با سرعت زیاد دنبال دشمنان دویده و دستهای آنها را میگیرد تا بتوان به راحتی بر آنها غلبه کرد.


Brute
این دستیار قدرت تیر اندازی زیادی دارد و با Machine gun ای که در اختیار دارد به دشمنان شما حمله می کند.


Gear
مهمات(Gear) بازی شامل پنج مورد ،Grenade،Revivepak،Mine،C4و Smoke bomb است که هرکدام از آنها را می توان در حین بازی چند بار آپگرید کرد.

شخصیتهای قابل بازی در بخش Multiplayer:
Nathan Drake
Elena Fisher
Sam Drake
Victor Sullivan
Charlie Cutter
Chloe Frazer
Zoran Lazarević
Harry Flynn
Katherine Marlow
Knot
Orca

اسلحه ها

اسلحه های بزرگ(Long Guns)
AK-47
FAL
M14 Custom
XCR-160
MP34a
Mettler M-30
HS39Copperhead SR7
Mazur LDR
Spezzotti 12 guage

Pistols
Aegis 9mm
Para .45
Raffica
Fossa R-81
Revolver
Pistole

اسلحه های سنگین
RPG
Barok .44
Condor
ARX-160
China Lake GL
Stoner 63




 
Last edited by a moderator:

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
اووووووووف بعد از دو ساعت بالاخره چپتر 13 رو تموم کردم... چقدر سخت بود!!!!!! برای بار اول پشیمون شدم دور اول گذاشتم رو کراشینگ ولی دلم نمیومد عوضش کنم. خیلی اذیت کرد ~X(~X(:((

بازم داره چپتر اینجوری؟؟؟ حداقل از لحاظ روحی خودمو آماده کنم :-SS

میشه بگین دور اول چطور رو Crushing بازی کردین؟ :-/
 

farzad2236

کاربر سایت
Apr 24, 2016
89
میشه بگین دور اول چطور رو Crushing بازی کردین؟ :-/
دوست عزیزم برای بازی کردن رو آخرین درجه سختی در دور اول شما با یه درجه سختی بازیو شروع کن بعد که وارد بازی شدی از تو منو تنظیمات درجه سختیتو تغییر بده رو کراشینگ و ادامه بده از تو آپشن فعاله
 
  • Like
Reactions: Democracy

LeBron James 6

کاربر سایت
Mar 18, 2012
1,886
نام
S'Ali Ghaderi
گزینه Crushing تو منو بنظر میاد غیرفعاله ولی میشه انتخابش کرد
جدا؟؟!
عجبا من میدونستم از هارد شروع نمیکردم ولی تا اونجایی که یادمه انچارتدای قبلی تا هارد تموم نمیکردی کاشینگ باز نمیشد که :|
 
  • Like
Reactions: ismael_73_hz

MRM_3000

کاربر سایت
Apr 18, 2009
682
نام
Morteza
rmyrmzb3ogee2o2tvwg5.jpg
[/SPOILER
منم دقیقا همین موضوع رو مشاهده کردم خواستم بزارم گفتم اینجا اسپویل میشه نزاشتم دیگه خیلی جالب هست D:
 
  • Like
Reactions: Sherytto

processor

کاربر سایت
Sep 15, 2013
155
نام
ALI TARIK
بازی رو پلات کردم همون عکسم نفرستادن خسیسا:-s
رندوم میفرستن فک کنم چون برا چندتا از دوستامم نفرستادن.

چندتا ایراد بگیرم از بازی با اجازه همگی حوصلمون سر رفت :D

تیر میزنی به برگ درختا و گیاها اصلا جاش نمیمونه انگار وجود ندارن . حتی بعضی گیاها میخوری بهشون تکون میخورن بعضیاشون نه دکورن ولی این تیر میزنی تاثیری نداره یکم زد تو حالم.

تیکاف میکشی تو آب فقط صدا داره اصلا آب تکون نمیخوره تویه همه آبهاشم امتحان کردم

تیکاف تو خاک هم همین وضعیت رو داره .

این جدا شدن از تناب و گرفتن لبه دیوارا خیلی مسخرس واقعا نمیتونم کنار بیام باهاش . حالا داری با تناب میری کلی فاصله داری با لبه ولی میپره میگیره هیچ حس وزن دار بودن نمیده به آدم این به کنار. اینو کجایه دلم بزارم با تناب میری فاصله تا لبه هم خیلی زیاده نیتن دستشو میاره بالا یعنی بپر بقیش با من حالا نپرید بزارید تو مسیر برگشت قرار بگیره . یعنی تناب که میزنی میری سمت لبه موقع برگشتن بپری به طور خیلی غیر طبیعی و کاملا مسخره یه پرش رو به جلو میکنه که تی وی خونمون خندش گرفت:D تو تمام درجه سختی ها همینجوریه

لباس نیتن اصلا گلی نمیشه یعنی یه گل از پیش تعیین شده مثلا تو ماداگاسکار هست که فقط کم رنگ و پر رنگ میشه . یعنی کم و زیاد نمیشه . اون تیکه که همه قبل اومدن بازی تو نمایشا دیدن که ماشینو با سیم بوکسل میبنده به درخت و میره بالا کافیه رو گلا سر بخورین برید پایین هیچ تغییری نمیکنه لباس نیتن .

منطقه برفیم همینجوره از پیش تعیین شده و کافیه یه قل بخورید رو برفا و تا آخر مرحله هیچ تغییری نمیبینین و همون سر شونش یکم سفید میشه و دیگر هیچ .

را رفتن بین آدما خیلی خیلی بد در اومده اون تیکه E3 خیلی خوب بینشون حرکت میکرد ولی بازم تیز بازی سازندس :D فقط کافیه تو مرحله که جشن گرفتن حالا نمیگم واسه چی جمع شدن اونجا . تویه اون تالار بین آدما را برید متوجه وخامت موضوع میشید . تویه مرحله 11 نمایش E3 همون مسیرو که داری میری یکم بیشتر را برید یا برگردیدم خیلی رو مخ میشه حرکتا گیر کردنا ...

اون میخ که خیلیم گفتن کپی از تامرایدر کرده و فلانو اینا اصلا هیچ کاربردی نداره و بودو نبودش هیچ تاثیری رو گیم پلی نداره خیلی کم استفاده میشه که همون جاهایه کمم میتونستن لبه بزارن که اصلا به چشم نمیومد . برعکس تناب که اصلا گیم پلی رو دگرگون کرده و واقعا عایه و لذت بخش .

هوش مصنوعی همراه تو بازی هم اون چیزی نبود که بعد لست انتظار میرفت . اونایی که از لست ایراد میگرفتن که چرا الی دیده نمیشه توسط دشمنا اینجا سم و النا هم دیده نمیشن توسط دشمنا :D

رو درجه کراشینگ که رفتم خیلی چیزا رو مخ بود . مثلا یک راه ورود یک را خروج داره مرحله ای که با النا هستی و آتیش روشن میکنه (مشعل) و میده به شما قسمت درگیریا داری میزنی همرو میکشی میری جلو فقط کافیه یکم صبر کنی یهو از پشت سر بازی یه دشمن خلق میکنه که بیاد تورو بکشه :D حالا این بکنار نمیدونم کی همش نارنجک مینداخت :Dیعنی یه نفرو زنده نگه داشتم نکشتمش مخصوص همین کار یه جایی کاور گرفتم که اصلا نمیشد نارنجکش بیاد . ولی خود نیل درکمن از پشت صحنه نارنجک مینداخت که مجبور باشی کاورو عوض کنی:|مثل نسخه 3 آنچارتد هم نمیشه نارنجکارو برداشت و مجبوری بمیری بر اثر انفجار یا بمیری بر اثر بیرون اومدن از کاور (البته رو درجه سختی کراشینگ یکم بد جلوه میکنه بقیه درجه ها اهمیت نداره این موضوع)

بدترین ایرادی که به بازی میتونم بگیرم و اگه هر کسی هم این ایرادو قبول نکنه واقعا دیگه اسید لازم میشم اینه ( انفجارهایه 1 ثانیه ای ) یعنی تمام اون افکت دود و خاک که خیلیم زیبا هستن فقط 1 ثانیس و محو میشه یه نمونش همون مرحله 11 که بهترین مرحله تو کل بازی هست بعد اون خرابیه اول مرحله به افکت خاک توجه فرمایید تا عمق فاجعه روشن بشه (حیف گیف درست کردن یاد ندارم :D)

یه چیزیم میگم خودتون وقتی دارین بازی میکنید توجه کنید . آبشار نمایش PSX که بعدش میرفت تو غار و ... این آبشار خیلی واقعیه و خیلی حجم داره آبش ولی فقط همین آبشار اینجوریه :( بقیه جاهایه بازی آبشارارو ببینید نصف اونم نیست .

اون مرحله E3 هم میپری رو ماشین جیپ دشمنا هیچ کاری نمیتونی بکنی از تو جیپ هم تیر نمیزنه باز باید بپری رو کامیون رو موتورا هم که نمیپره حالا بزاریدش کنار مرحله کامیونا تو 3 که با اسب میرفتی و رو اسب تیراندازی هم میکرد اسب با شعور خودش کنار کامیون را میرفت یه سویچ خیلی باحالی همیشه داشتی بین اسب و کامیونا حتی حق انتخاب داشتی که رو کامیونا نپری قشنگ 1 لول عقب گرد داشته تو شماره 4 . ادامه مرحله که سوار موتو سم میشی هم که یه شو هست و هیچ فرقی بین اونی که بازی کرده اون تیکه رو وکسی که دیده اون تیکه رو نیست چون هر دو نفر فقط نگاه میکنن:D آخرشم که کات سین میشه و اون حجم آتیش و دود عملا ممکن نیست تو گیم پلی ( فقط کافیه یه شات بگیری و یه شاتم از اون تیکه که دوباره یکی ازین ماشینا میوفته دنبالت و با آر پی جی که سالی میده منحدمش میکنی و گیم پلی جریان داره بگیری بزاری کنار هم تا کاملا با سر بری تو دیوار #:-S

دیگه واسه امروز بسه بقیش فردا :D

اینم بگم خودم فن ترن فنه ناتی داگم تمام بازیاشم پلات کردم این چیزا که گفتم دوستانه و در راستایه بهتر شدن لست2 هست=((
ali_tarik638
 
  • Like
Reactions: s.1

Tenshi

کاربر سایت
Jan 6, 2015
147
میشه بگین دور اول چطور رو Crushing بازی کردین؟ :-/

من جلو شما سر تعظیم فرود میارم چون کار غیر ممکنو ممکن کردی :D
چون دور اول گذاشتی رو کراشینگ :))
کراشینگی که دور اول بازی کنی اصلا خاموشه و فعال نیست ولی تو این کارو کردی ایول:D

برای من که باز بود. یادم نیس پیغام داد یا نه ولی واسه انتخابش مشکلی نداشتم.
قبلشم که Uncharted Collection رو رفتم هر سه نسخه رو بار اول رو کراشینگ تموم کردم. مشکل از شماس احتمالا :D
:D
 
  • Like
Reactions: Ehsan of War

processor

کاربر سایت
Sep 15, 2013
155
نام
ALI TARIK
برای من که باز بود. یادم نیس پیغام داد یا نه ولی واسه انتخابش مشکلی نداشتم.
قبلشم که Uncharted Collection رو رفتم هر سه نسخه رو بار اول رو کراشینگ تموم کردم. مشکل از شماس احتمالا :D
:D

نه دیگه کالکشنو باید رو بروتال میرفتی چون سخترینش بروتال هست:D
این که میشه انتخاب کردو نمیدونستم چون خاموش بود گذینه کراشینگ گفتم

الان امتحان کردم میشه رو کراشینگ میزنی تاییدیه میاد بله میزنی باز میشه
 

Persian Creed

همه تنها میمیرند
کاربر سایت
Jul 21, 2009
811
تموم شد :-<
ای کاش چپترها بیشتر بود :D 3 تا چپتر آخر اینفد لذت بخش بود و هیجان داشت اصلآ نفهمیدم چطوری بازی تموم شد :D
از نظر گرافیکی چپتر 17 بهترین چپتر بود مخصوصآ اخرای چپتر :D
زیر 10 دادن به هر قسمت این بازی - موسیقی - گیم پلی - داستان یعنی ظلم :x
TLOU هم ایشالا هرچی زودتر معرفی شه :D
 

LeBron James 6

کاربر سایت
Mar 18, 2012
1,886
نام
S'Ali Ghaderi
بازی رو پلات کردم همون عکسم نفرستادن خسیسا:-s
رندوم میفرستن فک کنم چون برا چندتا از دوستامم نفرستادن.

چندتا ایراد بگیرم از بازی با اجازه همگی حوصلمون سر رفت :D

تیر میزنی به برگ درختا و گیاها اصلا جاش نمیمونه انگار وجود ندارن . حتی بعضی گیاها میخوری بهشون تکون میخورن بعضیاشون نه دکورن ولی این تیر میزنی تاثیری نداره یکم زد تو حالم.

تیکاف میکشی تو آب فقط صدا داره اصلا آب تکون نمیخوره تویه همه آبهاشم امتحان کردم

تیکاف تو خاک هم همین وضعیت رو داره .

این جدا شدن از تناب و گرفتن لبه دیوارا خیلی مسخرس واقعا نمیتونم کنار بیام باهاش . حالا داری با تناب میری کلی فاصله داری با لبه ولی میپره میگیره هیچ حس وزن دار بودن نمیده به آدم این به کنار. اینو کجایه دلم بزارم با تناب میری فاصله تا لبه هم خیلی زیاده نیتن دستشو میاره بالا یعنی بپر بقیش با من حالا نپرید بزارید تو مسیر برگشت قرار بگیره . یعنی تناب که میزنی میری سمت لبه موقع برگشتن بپری به طور خیلی غیر طبیعی و کاملا مسخره یه پرش رو به جلو میکنه که تی وی خونمون خندش گرفت:D تو تمام درجه سختی ها همینجوریه

لباس نیتن اصلا گلی نمیشه یعنی یه گل از پیش تعیین شده مثلا تو ماداگاسکار هست که فقط کم رنگ و پر رنگ میشه . یعنی کم و زیاد نمیشه . اون تیکه که همه قبل اومدن بازی تو نمایشا دیدن که ماشینو با سیم بوکسل میبنده به درخت و میره بالا کافیه رو گلا سر بخورین برید پایین هیچ تغییری نمیکنه لباس نیتن .

منطقه برفیم همینجوره از پیش تعیین شده و کافیه یه قل بخورید رو برفا و تا آخر مرحله هیچ تغییری نمیبینین و همون سر شونش یکم سفید میشه و دیگر هیچ .

را رفتن بین آدما خیلی خیلی بد در اومده اون تیکه E3 خیلی خوب بینشون حرکت میکرد ولی بازم تیز بازی سازندس :D فقط کافیه تو مرحله که جشن گرفتن حالا نمیگم واسه چی جمع شدن اونجا . تویه اون تالار بین آدما را برید متوجه وخامت موضوع میشید . تویه مرحله 11 نمایش E3 همون مسیرو که داری میری یکم بیشتر را برید یا برگردیدم خیلی رو مخ میشه حرکتا گیر کردنا ...

اون میخ که خیلیم گفتن کپی از تامرایدر کرده و فلانو اینا اصلا هیچ کاربردی نداره و بودو نبودش هیچ تاثیری رو گیم پلی نداره خیلی کم استفاده میشه که همون جاهایه کمم میتونستن لبه بزارن که اصلا به چشم نمیومد . برعکس تناب که اصلا گیم پلی رو دگرگون کرده و واقعا عایه و لذت بخش .

هوش مصنوعی همراه تو بازی هم اون چیزی نبود که بعد لست انتظار میرفت . اونایی که از لست ایراد میگرفتن که چرا الی دیده نمیشه توسط دشمنا اینجا سم و النا هم دیده نمیشن توسط دشمنا :D

رو درجه کراشینگ که رفتم خیلی چیزا رو مخ بود . مثلا یک راه ورود یک را خروج داره مرحله ای که با النا هستی و آتیش روشن میکنه (مشعل) و میده به شما قسمت درگیریا داری میزنی همرو میکشی میری جلو فقط کافیه یکم صبر کنی یهو از پشت سر بازی یه دشمن خلق میکنه که بیاد تورو بکشه :D حالا این بکنار نمیدونم کی همش نارنجک مینداخت :Dیعنی یه نفرو زنده نگه داشتم نکشتمش مخصوص همین کار یه جایی کاور گرفتم که اصلا نمیشد نارنجکش بیاد . ولی خود نیل درکمن از پشت صحنه نارنجک مینداخت که مجبور باشی کاورو عوض کنی:|مثل نسخه 3 آنچارتد هم نمیشه نارنجکارو برداشت و مجبوری بمیری بر اثر انفجار یا بمیری بر اثر بیرون اومدن از کاور (البته رو درجه سختی کراشینگ یکم بد جلوه میکنه بقیه درجه ها اهمیت نداره این موضوع)

بدترین ایرادی که به بازی میتونم بگیرم و اگه هر کسی هم این ایرادو قبول نکنه واقعا دیگه اسید لازم میشم اینه ( انفجارهایه 1 ثانیه ای ) یعنی تمام اون افکت دود و خاک که خیلیم زیبا هستن فقط 1 ثانیس و محو میشه یه نمونش همون مرحله 11 که بهترین مرحله تو کل بازی هست بعد اون خرابیه اول مرحله به افکت خاک توجه فرمایید تا عمق فاجعه روشن بشه (حیف گیف درست کردن یاد ندارم :D)

یه چیزیم میگم خودتون وقتی دارین بازی میکنید توجه کنید . آبشار نمایش PSX که بعدش میرفت تو غار و ... این آبشار خیلی واقعیه و خیلی حجم داره آبش ولی فقط همین آبشار اینجوریه :( بقیه جاهایه بازی آبشارارو ببینید نصف اونم نیست .

اون مرحله E3 هم میپری رو ماشین جیپ دشمنا هیچ کاری نمیتونی بکنی از تو جیپ هم تیر نمیزنه باز باید بپری رو کامیون رو موتورا هم که نمیپره حالا بزاریدش کنار مرحله کامیونا تو 3 که با اسب میرفتی و رو اسب تیراندازی هم میکرد اسب با شعور خودش کنار کامیون را میرفت یه سویچ خیلی باحالی همیشه داشتی بین اسب و کامیونا حتی حق انتخاب داشتی که رو کامیونا نپری قشنگ 1 لول عقب گرد داشته تو شماره 4 . ادامه مرحله که سوار موتو سم میشی هم که یه شو هست و هیچ فرقی بین اونی که بازی کرده اون تیکه رو وکسی که دیده اون تیکه رو نیست چون هر دو نفر فقط نگاه میکنن:D آخرشم که کات سین میشه و اون حجم آتیش و دود عملا ممکن نیست تو گیم پلی ( فقط کافیه یه شات بگیری و یه شاتم از اون تیکه که دوباره یکی ازین ماشینا میوفته دنبالت و با آر پی جی که سالی میده منحدمش میکنی و گیم پلی جریان داره بگیری بزاری کنار هم تا کاملا با سر بری تو دیوار #:-S

دیگه واسه امروز بسه بقیش فردا :D

اینم بگم خودم فن ترن فنه ناتی داگم تمام بازیاشم پلات کردم این چیزا که گفتم دوستانه و در راستایه بهتر شدن لست2 هست=((
ali_tarik638

۱- نمیدونم کجا و دقیقا کدوم برگ هارو میگی اما حدودا فیزیک بازی اونقدر خوبه ک برگ که هیچی حتی تیر زدن به جاهایی که عقل هیچ کس بهش نمیرسه میتونی شاهد تخریبش باشی نمونش همین گیف که دو سه صفه قبل گذاشتن و من به عینه مورد های زیادی رو دیدم، اینکه حالا تو بازی با این محیط های با عظمت این جاهای معدودی برخوردی که اینطوریه نمیتونی حمل بر ایراد بازی بذاری

۲-من خودم افکت اب های روی زمین رو دوس نداشتم واقعا( مثل وقتی وارد یه گودال اب میشی ) اما افکت دریا و ابشار و ... رو واقعا من نمیدونم چطوری میتونی ازش ایراد بگیری!

۳- لباس نیتن گلی نمیشه؟ خیس نمیشه؟ واقعا باورم نمیشه انچارتد بازی کردی باشی و اینو بگی، حتی به این نکته که تا چه حدی وارد گل یا اب شدن و تا همون حد خیس یا گلی بشن توجه شده!

۴-راه رفتن بین ادما اتفاقا خیلی طبیعیه، مثل بازیای دیگه نیس که ادمارو بزنی کنار یا هولشون بده یا بعضا از توی یارو رد شه! دقیقا همون حسی که وقتی که میخوای از یه جایی رد شی در عالم واقع و یه حالت گیر کوچیکی میکنی با طرف مقابل و بعد از بغلش رد شی رو القا میکنه

۵- حتما اضافه کردن یه قابلیت به معنی این نیس که ۱۰۰ جا استفاده شه که، جاهایی که لزوم داره میتونی استفاده کنی ازش، و خود سازنده دستتو باز گذاشته که جاهایی رو دوس داری حتی استفاده نکنی ازش، ضمن اینکه نمیفهمم ینی چی بجاش لبه میذاشت؟

۶-هوش مصنوعی بازی در مورد خود دشمنا و ... یه سطح بالاتر از بازی های قبلی ناتی داگ بود، اما در مورد کراشینگ حرفتو قبول دارم غیر طبیعی شدنشو

۷- شاید ایراد اخرت بیشتر منظورت اینه که صحنه های اکشن کمتری نسبت به سری های قبلی مثل قطار و هواپیما و ... داشت که حرفتو قبول دارم- اما در کل هیجان کافی رو داش بازم بنظرم

در کل که اگه در مورد داستان که یکم شاید سلیقه ای میشه نخوایم حرف بزنیم، تعداد صحنه های کم تر اکشن نسبت به سری های قبل، پازل های کم و ابکی رو میشه به عنوان اشکال مطرح کرد، دیگه بقیه ی اشکالا زیادی حساس شدی بنظرم:D
 

Black Roz

کاربر سایت
Oct 14, 2007
2,798
بازی رو پلات کردم همون عکسم نفرستادن خسیسا:-s
رندوم میفرستن فک کنم چون برا چندتا از دوستامم نفرستادن.

چندتا ایراد بگیرم از بازی با اجازه همگی حوصلمون سر رفت :D

تیر میزنی به برگ درختا و گیاها اصلا جاش نمیمونه انگار وجود ندارن . حتی بعضی گیاها میخوری بهشون تکون میخورن بعضیاشون نه دکورن ولی این تیر میزنی تاثیری نداره یکم زد تو حالم.

تیکاف میکشی تو آب فقط صدا داره اصلا آب تکون نمیخوره تویه همه آبهاشم امتحان کردم

تیکاف تو خاک هم همین وضعیت رو داره .

این جدا شدن از تناب و گرفتن لبه دیوارا خیلی مسخرس واقعا نمیتونم کنار بیام باهاش . حالا داری با تناب میری کلی فاصله داری با لبه ولی میپره میگیره هیچ حس وزن دار بودن نمیده به آدم این به کنار. اینو کجایه دلم بزارم با تناب میری فاصله تا لبه هم خیلی زیاده نیتن دستشو میاره بالا یعنی بپر بقیش با من حالا نپرید بزارید تو مسیر برگشت قرار بگیره . یعنی تناب که میزنی میری سمت لبه موقع برگشتن بپری به طور خیلی غیر طبیعی و کاملا مسخره یه پرش رو به جلو میکنه که تی وی خونمون خندش گرفت:D تو تمام درجه سختی ها همینجوریه

لباس نیتن اصلا گلی نمیشه یعنی یه گل از پیش تعیین شده مثلا تو ماداگاسکار هست که فقط کم رنگ و پر رنگ میشه . یعنی کم و زیاد نمیشه . اون تیکه که همه قبل اومدن بازی تو نمایشا دیدن که ماشینو با سیم بوکسل میبنده به درخت و میره بالا کافیه رو گلا سر بخورین برید پایین هیچ تغییری نمیکنه لباس نیتن .

منطقه برفیم همینجوره از پیش تعیین شده و کافیه یه قل بخورید رو برفا و تا آخر مرحله هیچ تغییری نمیبینین و همون سر شونش یکم سفید میشه و دیگر هیچ .

را رفتن بین آدما خیلی خیلی بد در اومده اون تیکه E3 خیلی خوب بینشون حرکت میکرد ولی بازم تیز بازی سازندس :D فقط کافیه تو مرحله که جشن گرفتن حالا نمیگم واسه چی جمع شدن اونجا . تویه اون تالار بین آدما را برید متوجه وخامت موضوع میشید . تویه مرحله 11 نمایش E3 همون مسیرو که داری میری یکم بیشتر را برید یا برگردیدم خیلی رو مخ میشه حرکتا گیر کردنا ...

اون میخ که خیلیم گفتن کپی از تامرایدر کرده و فلانو اینا اصلا هیچ کاربردی نداره و بودو نبودش هیچ تاثیری رو گیم پلی نداره خیلی کم استفاده میشه که همون جاهایه کمم میتونستن لبه بزارن که اصلا به چشم نمیومد . برعکس تناب که اصلا گیم پلی رو دگرگون کرده و واقعا عایه و لذت بخش .

هوش مصنوعی همراه تو بازی هم اون چیزی نبود که بعد لست انتظار میرفت . اونایی که از لست ایراد میگرفتن که چرا الی دیده نمیشه توسط دشمنا اینجا سم و النا هم دیده نمیشن توسط دشمنا :D

رو درجه کراشینگ که رفتم خیلی چیزا رو مخ بود . مثلا یک راه ورود یک را خروج داره مرحله ای که با النا هستی و آتیش روشن میکنه (مشعل) و میده به شما قسمت درگیریا داری میزنی همرو میکشی میری جلو فقط کافیه یکم صبر کنی یهو از پشت سر بازی یه دشمن خلق میکنه که بیاد تورو بکشه :D حالا این بکنار نمیدونم کی همش نارنجک مینداخت :Dیعنی یه نفرو زنده نگه داشتم نکشتمش مخصوص همین کار یه جایی کاور گرفتم که اصلا نمیشد نارنجکش بیاد . ولی خود نیل درکمن از پشت صحنه نارنجک مینداخت که مجبور باشی کاورو عوض کنی:|مثل نسخه 3 آنچارتد هم نمیشه نارنجکارو برداشت و مجبوری بمیری بر اثر انفجار یا بمیری بر اثر بیرون اومدن از کاور (البته رو درجه سختی کراشینگ یکم بد جلوه میکنه بقیه درجه ها اهمیت نداره این موضوع)

بدترین ایرادی که به بازی میتونم بگیرم و اگه هر کسی هم این ایرادو قبول نکنه واقعا دیگه اسید لازم میشم اینه ( انفجارهایه 1 ثانیه ای ) یعنی تمام اون افکت دود و خاک که خیلیم زیبا هستن فقط 1 ثانیس و محو میشه یه نمونش همون مرحله 11 که بهترین مرحله تو کل بازی هست بعد اون خرابیه اول مرحله به افکت خاک توجه فرمایید تا عمق فاجعه روشن بشه (حیف گیف درست کردن یاد ندارم :D)

یه چیزیم میگم خودتون وقتی دارین بازی میکنید توجه کنید . آبشار نمایش PSX که بعدش میرفت تو غار و ... این آبشار خیلی واقعیه و خیلی حجم داره آبش ولی فقط همین آبشار اینجوریه :( بقیه جاهایه بازی آبشارارو ببینید نصف اونم نیست .

اون مرحله E3 هم میپری رو ماشین جیپ دشمنا هیچ کاری نمیتونی بکنی از تو جیپ هم تیر نمیزنه باز باید بپری رو کامیون رو موتورا هم که نمیپره حالا بزاریدش کنار مرحله کامیونا تو 3 که با اسب میرفتی و رو اسب تیراندازی هم میکرد اسب با شعور خودش کنار کامیون را میرفت یه سویچ خیلی باحالی همیشه داشتی بین اسب و کامیونا حتی حق انتخاب داشتی که رو کامیونا نپری قشنگ 1 لول عقب گرد داشته تو شماره 4 . ادامه مرحله که سوار موتو سم میشی هم که یه شو هست و هیچ فرقی بین اونی که بازی کرده اون تیکه رو وکسی که دیده اون تیکه رو نیست چون هر دو نفر فقط نگاه میکنن:D آخرشم که کات سین میشه و اون حجم آتیش و دود عملا ممکن نیست تو گیم پلی ( فقط کافیه یه شات بگیری و یه شاتم از اون تیکه که دوباره یکی ازین ماشینا میوفته دنبالت و با آر پی جی که سالی میده منحدمش میکنی و گیم پلی جریان داره بگیری بزاری کنار هم تا کاملا با سر بری تو دیوار #:-S

دیگه واسه امروز بسه بقیش فردا :D

اینم بگم خودم فن ترن فنه ناتی داگم تمام بازیاشم پلات کردم این چیزا که گفتم دوستانه و در راستایه بهتر شدن لست2 هست=((
ali_tarik638

شما احیانا با Michael Thomsen نقد کننده واشینگتن پست نسبتی دارید؟ اونقدر که شما ایراد از بازی گرفتی اون بابا نگرفت:|
 
آخرین ویرایش:

Seventy One

اگه فردارو گرفتن از تو نترس امشب درازه ...
کاربر سایت
Dec 14, 2010
889
نام
Ali
بچه ها زبونم لال واقعا نمیخوام کفر بگم ولی واقعا چند نفر حس بد من رو بعد از مدتها انتظار داشتند؟!
حقیقتا نمره ای که به بازی میدی یه چیز کاملا جداست ولی واقعا اگه بخوام بگم آیا این مورد انتظار ترین بازی بود که براش صبر کردی یه مقدار زیادی تردید دارم در موردش. کلا بازی مهر ناتی داگ رو داره و یه بازی شاهکار به حساب میاد اما وقتی داری به عنوان چهارمین عنوان بازی میکنی اونقدری حال نمیشه کرد که وقتی آنچارتد 2 اومده بود. نمیدونم شاید اصن این حرکت هوشمندانه خودشون بود که این فرنچایز رو تموم کردن که به عناوین جدید برسن اما بهرحال آنچارتد با یکی از بهترین نمره هاش از این سری خداحافظی کرد. برای من گیمر این بازی اونقدری جذاب نبود که میبایست میبود.

یکی از چیزایی که مثلا تو ذوقم زد بعد از ساعتها بازی کردن، از در و دیوار بالا رفتن بود! بیشتر از نصف این بازی فقط به صخره نوردی اختصاص داده شده بود. راجع به داستان هم اسپویل نمیکنم ولی اندینگش اگه اندینگ بود میتونستند یه مقدار دراماتیک تر و در عوضش به یاد موندنی تر تموم کنند. اینم میشه گفت که شاید اینجا سلیقه ها کمی راجع به نظر من متفاوت برداشت کنند که کاملا درست هست.
امیدوارم اگه بازی، عنوان بهترین بازی سال رو میخواد داشته باشه بازی باشه که به مراتب از آنچارتد سرگرم کننده تر کار کرده باشه.

واقعا قبول دارم صحبتاتو !

کلا توقعم از بازی بیشتر از اینا بود ! البته سلیقه ای هستش ولی فکر میکنم کم کردن اکشن بازی و اضافه شدن محیط های وسیع و ماجراجویی زیاد به بازی ضربه زده !

ولی بازم به نظرم ارزش چند بار تموم کردن رو داره و یه شاهکار محسوب میشه​
 
  • Like
Reactions: mojit and processor

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر