PlayStation Uncharted 4: A Thief’s End

همونطور که خبر دارید تعداد زیادی نسخه فیزیکی به دست مردم رسیده و کم کم باید شاهد لیک شدن عکس ها و ویدئو ها از بازی بشیم.

صحبت در مورد داستان بازی، صحنه های حساس، گذاشتن عکس و در کل هرچیزی که باعث اسپویل و حساسیت بشه، فقط و فقط در تگ اسپویلر و با ذکر اینکه داخل اسپویلر چی هست.

**صحبت در مورد قیمت بازی و فروشندگان و کلا هربحثی در رابطه با خرید ممنوع**

با تشکر ویژه از احسان Kaine و آرمان g.o.w برای کمک در آماده سازی این پست

10 حقیقتی که درباره Uncharted نمی‌دانید



sxe4v56vi6c8i8c0xz64.png
آنچارتد 4 آخرین قسمت از این سری محبوب و معروف Action/Adventure (اکشن-ماجراجویی) است.
در سال 2013 بود که اعلام شد نویسنده قسمتهای قبلی بازی یعنی «ایمی هنینگ» در حال نوشتن داستان بازی است. همینطور تایید شد که «جاستین ریچموند» کارگردان بازی خواهد بود؛ اما در سال 2014 بود که هر دو استودیوی ND را ترک کردند.
بعد از مدتی مسئولین استودیو اعلام کردند که بازی توسط نیل دراکمن و بروس استیرلی در حال توسعه است.
اولین تریلر بازی نیز به صورت رسمی در پایان کنفرانس E3 2014 سونی نمایش داده شد.
آنچارتد 4 بعد از سه بار تاخیر خوردن در تاریخ انتشار، بلاخره Gold شد و قرار است در تاریخ May 10, 2016 (بیست و یکم اردیبهشت 1395) منتشر شود.

داستان
داستان سه سال پس از اتفاقات قسمت سوم ،به نظر می رسد نیتن دریک دنیای گنج یابی را رها کرده اما این موضوع مدت زیادی طول نمی کشد چون که سر و کله ی برادر ناتان یعنی سم پیدا شده و از او درخواست کمک میکند و پیشنهاد وسوسه ای انگیزی به او می دهد.
سم و ناتان برای پیدا کردن گنج گم شده ی Henry Avery ، تصمیم می گیرندLibertalia (شهر رویایی دزدان دریایی) که در عمق جنگلهای ماداگساکار است را پیدا کنند.
این شماره بازیبازان را برای پیدا کردن گنج Henry Avery به سفری دور دنیا و محیطهایی همچون،جزیره های جنگلی،مناطق شهری و قلّه های برفی می برد.

شخصیت ها

nathan.png
Nathan Drake
وقتی 5 سال داشت مادرش خودکشی کرد و پدرش حضانت او را به دولت داد. ناتان در پرورشگاه Saint Francis بزرگ شد و زبان لاتین را نیز آموخت. در همین دوران بود که با سفرهای Sir Francis آشنا شد.
در قسمت اول بازی در حالی که به دنبال پیدا کردن تابوت فرانسیس دریک بود، در تابوت او دفترچه خاطراتی پیدا می کند و بر طبق نوشته های آن دفترچه به دنبال پیدا کردن «ال دورادو» می رود.

در قسمت دوم بازی ناتان به دنبال پیدا کردن Shambala است اما در طی جریانات بازی و برخورد با شخصی به نام Zoran Lazarevic's تلاش می کند تا جلوی او را بگیرد تا دستش به Shambala نرسد.

پس از اتفاقات قسمت دوم ناتان به یمن می رود تا Atlantis of the Sands که زمانی فرانسیس دریک بدنبال آن بوده را پیدا کند.

اما حالا در قسمت چهارم بازی شخصیت اصلی و محبوب، که از دنیای گنج یابی خداحافظی کرده تصمیم می گیرد بار دیگر برای پیدا کردن گنج دزدان دریایی به سفری دور دنیا برود.
این بزرگترین ماجراجویی ناتان است و این سفر توانایی های فیزیکی ،حل معما و مهم تر از همه ی اینها بهایی که او حاضر است برای نجات دادن اطرافیانش بپردازد را می سنجد.

sam.png
Sam Drake
برادر ناتان و 5 سال از او بزرگتر است. به نظر می رسد دلیل اصلی ناتان برای پیدا کردن گنج، ناپدید شدن سم بوده است. اینطور که گفته شده، "سم از ناتان کله شق تر است و کمی به دست آوردهای برادرش حسادت می کند."

پانزده سال قبل از اتفاقات قسمت چهارم، در حادثه ای نامشخص، ناتان شاهد تیر خوردن سم و همچنین کشته شدن یک نگهبان بود. ناتان از صحنه گریخته و سم زنده دستگیر و زندانی می شود.
پس از این اتفاقات ناتان به جستجو می پردازد تا بفهمد سم جان سالم به در برده یا نه، اما به این باور می رسد که به علت اثابت گلوله کشته شده است. بعد از آزاد شدن از زندان سم دنبال برادرش می گردد و او را پیدا می کند. ناتان که هیجان زده شده او را برای شام به خانه ی خود دعوت می کند،اما سم به او می گوید که دچار مشکل شده و به کمک او نیاز دارد.

elena.png
Elena Fisher
روزنامه نگار ، شخصیت تلویزیونی و خبرنگار آمریکایی که در تمام قسمتهای بازی ناتان را همراهی می کند. النا علاقه ی زیادی به رمز و رازهای باستانی دارد و برنامه ی تلویزونی او در مورد باستان شناسی باعث می شود که مورد توجه ناتان دریک قرار بگیرد.
ناتان تصمیم می گیرد النا را فریب دهد تا بتواند از طریق برنامه ی تلویزیونی او هزینه ی سفرش را تامین کند. در پی جریانات این قسمت ناتان و النا به هم علاقه مند می شوند.

در قسمت دوم سری، النا در حالی که در تلاش است ثابت کند Zoran Lazarevic's زنده است در نپال ناتان را می بیند و در ادامه ی راه با او همراه می شود در پایان این قسمت رابطه ی عاشقانه ی ناتان و النا جدی تر شده و به هم نزدیک تر می شود.

قبل از اتفاقات قسمت سوم بازی ناتان و النا با هم ازدواج می کنند اما بنا به دلایلی از هم جدا می شوند. النا که حالا خبرنگار شده به یمن سفر می کند. ناتان و سالیوان که به دنبال پیدا کردن Atlantis of the Sands هستند تصمیم می گیرند برای سفر به یمن از النا کمک بگیرند. النا به آنها کمک میکند تا به یمن سفر کنند و پس از اتفاقات زیاد
در پایان این قسمت النا و ناتان دوباره با هم ازدواج می کنند.

در قسمت چهارم بازی ناتان و النا که حالا ازدواج کرده اند ، در آرامش با هم زندگی می کنند تا سر و کله ی برادر ناتان یعنی سم پیدا شده و ناتان برای کمک کردن به دروغ به النا می گوید که برای انجام کار باید به مالزی برود.

sullivan.png
Victor Sullivan
سالیوان یار همیشگی ناتان و از کرکترهای محبوب بازی است. به گفته ی خودش دوران بچگی و پدر خوبی نداشته، به همین دلیل تصمیم گرفته که تشکیل خانواده ندهد. در دوران نوجوانی در نیروی دریایی ایالات متحده خدمت میکرد و پس از آن رو به دزدی آورد و در ازای دزدی برای دیگران از آنها پول می گرفت. سالیوان سپس تحت حمایت Katherine Marlowe قرار گرفت.

وقتی در تلاش برای دزدیدن حلقه ی Sir Francis دریک است به ناتان دریک نوجوان برخورد می کند. بعد از نجات دادن ناتان از دست افراد Marlowe به ناتان پیشنهاد داد که از او مراقبت کرده و به او آموزش دهد و این نقطه ی شروع دوستی چندین ساله ی ناتان و سالیوان بود.
ناتان و سالیوان درموقعیتهای خطرناک زیادی قرار گرفتند و حتی با هم به زندان رفتند. اما سالیوان در همه حال از ناتان حمایت کرده و او را مثل پسر خود بزرگ کرد. حالا سالیوان بار دیگر آماده است تا در ماجراجویی جدید ناتان به کمک کند.

nadin.png
Nadine Ross
او یک مزدور و رئیس گروه مزدورهای آفریقایی به نام Shoreline است. به نظر می رسد Nadine و دار و دسته اش در گذشته مشکلاتی با Victor سالیوان داشته اند. او و همکارش Rafe قصد دارند اجازه ندهند که دست ناتان و برادرش سم به گنج دزدان دریایی برسد.

raph.png
Rafe Adler
او Nadine و افرادش را استخدام کرده که به او کمک کنند تا برای بدست آوردن گنج افسانه ای دزدان دریایی با ناتان و برادرش رقابت کند.

znggg53kbi6f7qvs233x.png

قسمت چهارم بازی عناصر زیادی از گیم پلی نسخه های قبلی را در خود دارد، که همه ی آنها برای قسمت جدید بهبود داده شده اند. بالا رفتن از محیط همانند گذشته یکی از ویژگی های اصلی بازی است. از ویژگی های جدید که در تریلر ها به چشم میخورد، میخ کوهنوردی است که ناتان می تواند به کمک آن از صخره ها بالا برود. همچنین ناتان حالا یک قلاب و طناب هم دارد، که می تواند به وسیله ی آن تاب خورده و به مکانهای دورتر بپرد یا از دست دشمن فرار یا حتی به آنها حمله کند.

سیستم مبارزات تن به تن پویاتر شده است، حالا دشمنان می توانند به ناتان ضد حمله بزنند یا در حین درگیری از سلاح گرم استفاده کنند.
دشمنانی که قصد پرت کردن آنها از لبه ها را دارید حالا میتوانند شما را بگیرند، بازیبازان باید آنها را به زور به پایین پرتاب کرده یا خود هم همراه آنها سقوط کند.

سیستم مخفی کاری تغییرات زیادی داشته است. ناتان می تواند در بین علفها مخفی شود و اگر کسی او را ببیند می توان با دور شدن از محدوده ی دید او دوباره به حالت مخفی درآید.
همینطور سیستم جدیدی در بازی طراحی شده که در صورت شناسایی شدن توسط دشمن، به بازیباز اخطار می دهد و همچنین نشان میدهد که آن دشمن در کدام سمت است.
دشمنانی که از خود تولید صدا می کنند، مانند سوت زدن، هایلایت می شوند.

همانند گذشته نیتن می تواند در هر حالتی تیر اندازی کند، حتی وقتی از روی طناب آویزان است. اشیایی که درون محیط هستند به وسیله ی تیر اندازی قابل تخریبند. به عنوان مثال اگر پشت یک کیسه ی شنی کاور بگیرید، شن درون کیسه با تیر خوردن خالی شده و کاور شما بی استفاده می شود.

برخلاف گذشته در قسمت جدید می توان چراغ قوه ی ناتان را به دلخواه خاموش و روشن کرد. می توان از چراغ قوه برای روشن کردن نقاشی های روی دیوار و اجسام استفاده کرد. ناتان حالا می تواند سر نخهایی پیدا کرده و آنها را به دفترش اضافه کند، در صورتی که در نسخه های قبلی فقط وقتی با معمایی رو به رو می شدید این سرنخ ها به طور خودکار به دفترچه ی ناتان اضافه می شد.

بازی دارای وسایل نقلیه کاملا قابل کنترل است. ناتان حالا می تواند سوار جیپ النا شده و محیط های بازی که تا حدودی تخریب پذیر هستند طی را کند. همچنین او می تواند وسایل نقلیه دشمنان را تصرف کند، و همینطور به دشمنانی که قصد گرفتن وسیله ی نقلیه ی او را دارند حمله کند.

آخرین مورد مشاهده شده در زمینه ی گیم پلی اضافه شدن سیستم انتخاب دیالوگ است. بازیبازان میتوانند دیالوگهایی مانند اتفاقات گذشته ای که برای ناتان افتاده را انتخاب کنند،اما این دیالوگها تاثیری در روند داستان ندارند.

e7f7wls53zwtalchfynx.png
با توجه به نسخه ی Beta بخش چند نفره ی بازی دچار تغییراتی شده.
سیستم aiming بازی کمی سنگین تر شده و همچنین قلاب و طناب بخش تک نفره در این بخش نیز حضور دارد،که می توان توسط آن با یک ضربه دشمن را از پای در آورد.
سیستم down و revive که در نسخه های قبلی وجود نداشت به بازی اضافه شده است.
همینطور دو مورد کاملا جدید با نامهای Mystical و Sidekick به بازی اضافه شده.
Mystical ها قدرت های جادویی و فوق طبیعی هستند که اغلب در بخش داستانی قسمتهای قبلی بازی شاهد آنها بودیم.

Mystical های معرفی شده در بتا:

staff.png
Staff of Ayar Manco

این Mystical با ارسال امواجی بازیکنان تیم حریف را بر روی نقشه علامتگذاری می کند.


Wrath of El Dorado
یک توتم که باعث احضار El dorado می شود و با پخش کردن ارواح ،به دشمنانی که در نزدیکی توتم هستند آسیب می زند.


Cintamani Stone
با استفاده از این Mystical میتوان هم تیمی های خود را در یک چشم به هم زدن Revive کرد.


Indra's Eternity
پرتاب کردن این Mystical باعث بوجود آمدن محیطی می شود که سرعت بازیکنان هنگام ورود به آن بسیار کم می شود.


Spirit of the Djinn
این Mystical به شما قدرت ماوریی می دهد و باعث می شود با سرعت بسیار زیادی حرکت کنید و ضربات مهلکی را به دشمن وارد کنید.

Sidekick یا همان دستیار ،افرادی هستند که توسط هوش مصنوعی بازی کنترل م شوند و در طول بازی می توان برای برنده شدن از آنها استفاده کرد.
Sidekick های معرفی شده در بتا:


Sniper
تک تیر اندازی که میتوان آن را در نقطه ی دلخواه قرار داد تا به دشمنانی که در محوطه ی دیدش هستند شلیک کند.


Savior
دستیاری دیگر که شما و هم تیمی هایتان را Revive می کند و همینطور به تیم شما مهمات می رساند.


Hunter
با سرعت زیاد دنبال دشمنان دویده و دستهای آنها را میگیرد تا بتوان به راحتی بر آنها غلبه کرد.


Brute
این دستیار قدرت تیر اندازی زیادی دارد و با Machine gun ای که در اختیار دارد به دشمنان شما حمله می کند.


Gear
مهمات(Gear) بازی شامل پنج مورد ،Grenade،Revivepak،Mine،C4و Smoke bomb است که هرکدام از آنها را می توان در حین بازی چند بار آپگرید کرد.

شخصیتهای قابل بازی در بخش Multiplayer:
Nathan Drake
Elena Fisher
Sam Drake
Victor Sullivan
Charlie Cutter
Chloe Frazer
Zoran Lazarević
Harry Flynn
Katherine Marlow
Knot
Orca

اسلحه ها

اسلحه های بزرگ(Long Guns)
AK-47
FAL
M14 Custom
XCR-160
MP34a
Mettler M-30
HS39Copperhead SR7
Mazur LDR
Spezzotti 12 guage

Pistols
Aegis 9mm
Para .45
Raffica
Fossa R-81
Revolver
Pistole

اسلحه های سنگین
RPG
Barok .44
Condor
ARX-160
China Lake GL
Stoner 63




 
Last edited by a moderator:

red dead space

کاربر سایت
Mar 4, 2011
93
نام
بهزاد
بنظر من اگه ابهام یم پیش میاد واس اینکه هنوز هیچی از انچارتد جدید ندیدیم و اون که دیدیم فقط یه چشمه کوچیک بود و دراینده واژه ی " عظیم" رو برای خودمون باید بازتعریف کنیم . اینکه سندباکس شدن به سبک ناتی چقد باعث خلق تجربه های جدید تو بازی میشه؛( بنظرم بعضیام اینجا یه رگه هایی ازش رو حس کردن)

اون لحظه ای رو تصور کن که داری انچارتد ۴ روبازی میکنی ( ترجیحاً یه مرحله ای بجز این جزیره) و مردمک چشمت گشاد شده،میگی چرا انقد ذوق زده ام ؛ لامصب دست همه چیز رو انقد ماهرانه تو دست هم گذاشته که من عشق کنم:x ؛ ( یواشکی تو دلت م میگی " شوخیشم زشت بود" :d ). لپ کلام اینکه هنر ناتی تو اینکه همه چیزو چوری کنارهم میزاره که یه تجربه ی "ناب" و حس کنی ؛ چیزایی که شاید جدا ازهم نگاشون کنی به تنهایی جذابیتی ندارن

پی نوشت
چقد دوست دارم اینجا نظر همدیگرو میپرسن و بیان میکنن کمااینکه بعضی نظرا ۱۸۰ درجه باهم فرق دارن و روبروهمن
 

Sɯαsƚikα

April 26 , 2016
کاربر سایت
Jan 2, 2013
4,620
نام
peɪmɑːn
نیل و بروس ایده جدید نداشتن که به کار اضافه کنن مسئولیت ساخت را قبول نمیکردن ! اسلحه نذاشتن رو سرشون که حتما باید کار را ادامـه بدن . :d
این دلگرمیه ایوان ولز به طرفداران بازیـه
niel wrote on both Uncharted 1 and 2 he was lead designer on Uncharted 2 Bruce was game director on Uncharted 2 and he was art director on Uncharted 1
به این معنیه که این دو بلدن چیکار کنن
پس احسان آسوده بخواب که این IP در امن و امان است و این ویدیویـه مصاحبه با نیل و بروس بعد از قبول مسئولیت ببین تا خیالت کامل راحت بشه . :d
( first interview )
_______________________

Happy New Year ! Wishing all our fans and colleagues around the world all the best for 2015
Naughty Dog
 

Silent Siren

کاربر سایت
Aug 31, 2014
207
نام
مهدی
^بعد از گذشت پاسی از نمایش بازی به این موضوع اشاره کردم، که فردی قبل از شروع مراسم داخل تاپیک سوالی مطرح کرد مبنی بر اینکه انتظار داره ناتی علاوه بر جابه جا کردن مرز های گرافیکی و جلوه های بصری و تکنیک های وابسته به این المان، مرز و حدود مشخصی رو هم برای گیم پلی بازی تعریف کنه و انرو به کوالیتی والاتری ارتقا بده و اظهار داشت که ایا این مهم امکان پذیره؟!.:.با مطرح شدن این سوال، با اینکه به دستپخت و تک تک دستپرورده های ناتی و اعضای توانای اون اعتقاد داشتم و انهارو در گذشته ای دور به مرحله ی باور توسط خودم ارتقا داده بودم اما تردیدی برای تحول در المان گیم پلی بازی در وجود داشتم اما با دیدن نمایش بازی (که تازه هنوز بطور کامل برای نمایشگاه اماده نشده بود و وقت کمی هم برای این پروسه داشتن) حال جوابی در چنته برای اون فرد داشتم و میخواستن به اون فرد بگم که "You'r Dream Come True" و به وی این اطمینان رو از طرف خودم منتقل کنم که در اینده ای نه چندان دور این مهم و امر به مرحله ی امکان پذیری میرسه (این در حالی هستش که همچین انتظاری از نمایش بازی نداشتم و توقعات در لول پایینی قرار داشت)...!!!

زمان و تجربه ثابت کرده که داشتن نواوری و پدید اوردن المان های جدید و مکانیک های تازه در یک عنوان مهر تاییدی بر موفقیت یا ناکام بودن اون نیست و درصد عناوینی که با هر تایم منتشر شدنشون المان ها و تعاریف جدیدی رو به این صنعت اضافه میکنن و باعث پایگذاری بنیان قوی تری برای اون میشن به طرز انکارناپذیری کم و محدوده!در این راستا مهم ترین اصل برای خلق نواوری و المان های جدید نحوه ی پیاده سازی و روایت و به تصویر کشیدن اون المان،مکانیزم و مکانیک به شمار میره!نواوری و خلق المان های جدید هیچوقت به این تعریف اغشته نشده که "باید حتما یک چیز تازه و نا اشنا و برای اولین بار باشه" این مهم ها میتونن به بهینه ترین و کارامد ترین شکل ممکن در بستر و بیس بازی پیاده سازی بشن و تعریف جدیدی از اون المان باشن و حس متمایز بودن داشته باشن و معجونی با درصد کوالیتی و لول بالا از عناوین مختلف باشن...! این که کلمه ی تقلید و اسکی رو برای اونها به کار ببریم یه کم زیاده رویه چون با این حال مگه چند عنوان در هر نسل میتونند انقلابی باشند؟!...به نظرم لغت "الهام" مناسب تر باشه! و این که سندباکس شدن بازی،هوش مصنوعی فوق العاده ی دشمنا و طراحی و لول دیزاین و تنوع محیط و همینطور مخفی کاری هویدای بازی رو جزو عناصر گیم پلی و تغییر اون ندونیم ولی در عین حال تاکید داشته باشیم که بازی مکانیک ها و مکانیزم هاش ارتقا یافته اما هنوز تقلید (الهام) و اسکی باشه یکم ضد و نقیض به نظر میرسه چون تک تک قابلیت های بالا در ارزش تکرار مراحل و تنوع بازی نقش اساسی دارند و باعث پر رنگ تر شدن المان گیم پلی بازی میشند...!و این نواوری ها و توانایی خلاقیت المان های جدید باید در سایه ی حفظ المان ها و مکانیزم های پیشین باشه یا به عبارت دیگر در کنار حفظ کردن ریشه های اون IP باشه...!

پ.ن: بنظرم انچارتد همونی هستش که باید باشه و "یک انچارتد همیشه یک انچارتد هستش!!!
 
M

!_Meshki_!

نه داداش من غلط بکنم شما روو ترول کنم :D
کلآ به نظرم نقطه قوت تریلر هم همین گیم پلی بود . از این تریلر هم انتظار زیادی نداشته باشید تو E3 یه چیزی نشونتون بدن که پشمامون همگی میریزه :D
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
نه داداش من غلط بکنم شما روو ترول کنم :D
کلآ به نظرم نقطه قوت تریلر هم همین گیم پلی بود . از این تریلر هم انتظار زیادی نداشته باشید تو E3 یه چیزی نشونتون بدن که پشمامون همگی میریزه :D

نه باو این حرفا چیه :D
البته اینو بگم منظورم این نیست که بگم گیم پلی نابوده ها ، نه :D منظورم اینه در نهایت یه عنوان خوب مثل U3 میشه نه یه مسترپیس مثل U2 یا تلو :D من از گیم پلی یه تغییراتی در حد گیم پلی بتمن انتظار داشتم که برآورده نشد و جاش رو داد به یه سری چیزای دیگه :-"

^^^
احسان جان شما توی ایراد بنی اسرائیلی گرفتن خوب خبره هستی ها !
yahoo_22.gif
yahoo_4.gif

آخه مرد حسابی شرایط Batman کجا شرایط Uncharted کجا !
به نظر من Uncharted 4 به نوبه خودش خیلی بیشتر از Batman AK (در مقایسه با نسخه قبلش) پیشرفت داشته
با این منطق شما میشه به راحتی هر Sequelـی رو از دم تیغ رد کرد
سیر پیشرفت گیمپلی در سری: Uncharted Drake's Fortune >>>>> Uncharted 2 > Uncharted 3 >>>>>>>>>>>>>>>>>> Uncharted 4

نه بابا ایراد بنی اسرائیلی کجا بود :D به مهدی هم گفتم همونطور که آدم انتظار داره یه IP جدید مثلاً توی شماره ی بعدی پیشرفت کنه (که این پیشرفت معمولاً توی شماره ی دوم خیلی بیشتر مشهوده چون دست سازنده بازتره نسبت به نسخه ی اول) همونطور هم دوست داره یه همچین تغییر سنگینی رو توی فاصله ی بین دو نسل هم ببینه و اینکه فقط سند باکس شدن گیم پلی به عنوان جهش از یه نسل به نسل دیگه کافی نیست :D یا حداقل برای من کافی نیست :D

حالا فعلاً پیمان لینک گذاشته و خود سگ ها میگن قراره کار بهتر بشه ، تا ببینیم چی میشه :D
 
آخرین ویرایش:

GUѦRDiAN

کاربر سایت
Jun 25, 2011
985
نام
Esmaiel
^^^
احسان جان شما توی ایراد بنی اسرائیلی گرفتن خوب خبره هستی ها ! :|:d
آخه مرد حسابی شرایط Batman کجا شرایط Uncharted کجا !
به نظر من Uncharted 4 به نوبه خودش خیلی بیشتر از Batman AK (در مقایسه با نسخه قبلش) پیشرفت داشته
با این منطق شما میشه به راحتی هر Sequelـی رو از دم تیغ رد کرد
سیر پیشرفت گیمپلی در سری: Uncharted Drake's Fortune >>>>> Uncharted 2 > Uncharted 3 >>>>>>>>>>>>>>>>>> Uncharted 4
 

Remastered

کاربر سایت
May 9, 2014
431
نام
سياوش
در مورد محيط ها ي به كار رفته در uncharted ها يه مطلبي يادم اومد گفتم بگم شايد جالب باشه....
به هر صورت همه ميدونيم كه انچارتد ها تو محيط ها ي واقعي بازي ميشن و انچارتد نه يه بازي صرفا فانتزي و نه علمي تخيلي هست اما خيلي جالبه با اين حال به عنوان مثال ما در U2 شاهد محيطي مثل شامبالا بوديم كه تا اون موقع نظير نداشت و منحصر به فرد بود و انقدر طراحي محيط شامبالا تأثير گذار بود كه الان بعد 6 سال هركسي به محض تجربه farcry 4 نا خود اگاه ياد شامبالا در U2 ميافته ....
يا باز در U2 چپتر هاي پاياني كه منتهي ميشد به درخت زندگي شاهد طراحي محيط كم نظيري بوديم كه به شدت هم هنري بودن
و در اصل يكي از هنر هاي ناتي داگ هم دقيقا همينه كه با وجود واقعي بودن محيط ها اما به شدت هنري و كم نظيرن و متفاوت با موارد مشابه هستن
اما در U3 شاهد طراحي هاي منحصر به فردي مثل U2 نبوديم كه حتي سال ها بعد هم الهام بخش بازي هاي ديگه باشه ...در U3 صرفا سعي شده بود كه محيط ها با U2 تا اونجا كه ميشه تفاوت داشته باشن و در تضاد با U2 باشن و البته در اين كار هم موفق بودن و ما محيط هاي متنوع و خوب و قابل قبولي رو ديديم ...
و اما در مورد U4 ..... نمايش PSE و چيزي كه توي همين 15 دقيقه ديديم يكي از لوكيشن هاي U4 رو نشون دادن كه كاملا مشخصه دو باره با محيط هايي از جنس U2 طرفيم يني مثل اون محيط ها كم نظيرن و يه تجربه جديد رو براي ما رقم ميزنن
واقعا جالب بود از قرار معلوم ما با يه جزيره بزرگ طرفيم كه در دل اين جزيره بزرگ شاهد صخره هايي هستيم كه هركدومشون به شكل جزيره هاي كوچكي در اومدن كه با فاصله دور و نزديك و ارتفاع هاي متفاوت نسبت به هم طراحي شده بودن كه نيتن هم مدام در حال جابه جا شدن بين اين ها بود (از محيط هاي ماداگاسكار الهام گرفتن در طراحيش ) حالا اين رو تلفيق كنيد با يه draw distance وحشتناك كه تا الان در هيچ بازي ديگه اي نديده بوديم و اون منظره از پوشش گياهي انبوه و جنگل پيچ در پيچ و كمي مه الود و مرموز كه منتهي ميشه به اون كوه عجيب و غريب
چنين محيطي حس ماجراجويي رو در وجود هرگيمري غلغلك ميده ....اين يني محيط U4 از جنس محيط هاي U2 هست و دقيقا مثل اون ميتونه بعد سال ها الهام بخش عناوين ديگه بشه .....
تازه اين محيط سند باكس هم شده كه لذت گشت گذار توش دوچندان ميكنه و تاثير مستقيم در گيم پلي بازي داره
قبلا هم گفتم مهم ترين پيشرفت و تفاوت U4 نسبت به سلفش همين محيط سندباكسش هست كه باعث ميشه تجربه ما نسبت به انچارتد هاي قبلي متفاوت باشه
همين كه گيمر مجبور نيست فقط به صورت خطي و مستقيم از نقطه a به نقطه b بره و ميتونه براي رسيدن به نقطه b اگر دلش خواست به نقطه c يا d يا f و ....بره و متقابلا كارها و پلن هاي مختلفي براي پيش برد مرحله تو ذهنش بچينه و پياده كنه خودش كلي لذت بخش تر ميكنه گيم پلي بازي رو و باعث پيشرفت قابل توجه در گيم پلي اين بازي ميشه...
البته اين رويكرد در ايجاد محيط هاي بزرگتر رو ما مديون TLoUهستيم كه ناتي داگ از TLoUشروع كرد اين كار رو و همون جور كه ديديد TLoUنسبت به عناوين قبلي ناتي داگ محيط هاي بزرگتري داشت و نميشد بهش گفت يه بازي خطي ...حالا از قرار معلوم U4 اين روند رو كامل تر كرده و ما علناً با يه بازي سند باكس طرفيم
يه مورد ديگه هم راجب دلايل اين طراحي محيط در U4 (حالت جزيره جزيره ) استفاده از المان جديد در گيم پلي هست مثل همين طناب كه اين مورد هم يكي ديگر از تفاوت هاي اين انچارتد با قبلي هاست و چه قدر هم ايده ي اين المان خوب و كاربردي پياده سازي شده .....جوري كه زيبا ترين لحظه نمايش گيم پلي با استفاده از همين المان بود ( لحظه اي كه نيتن با استفاده از طناب به خودش تاب ميده و در عين اينكه براي فرار از نارنجكي كه به سمتش پرتاب شده داره تغيير مكان ميده در عين حال بر سر npc نگون بخت هم فرود مياد و معدومش ميكنه :d اسلحش ميگره و بعد هم gunplay شروع ميشه ) و البته سرعتي تر شدن گيم پلي U4 هم به هيجاني تر كردن اين صحنه كمك كرده بود......كلا يكي از دلايلي كه باعث شد گيم پلي U4 انقدر عالي به نظر بياد كه حتي DF هم از گيم پلي U4 تعريف كنه همين سرعتي تر شدن گيم پلي هست ...
خلاصه اينكه محيط U4 يكي از نقاط قوت بازي هست به نظرم ...

در كل با نمايش PSE كه ديديم من مطمعن هستم U4 به مانند TLoU و U2 نقاط قوتش اول از همه گيم پلي، هوش مصنوعي ، طراحي محيط و بعد از اون احتمالا روايت داستانش هست و با اينكه هميشه بازي هاي ناتي داگ بهترين گرافيك ممكن رو روي كنسول ها داره و بنچمارك هستش اما همونطور كه گفتم چون اين U4 با توجه به نمايشي كه داشت ميتونه مثل U2 و TLoU باشه پس قاعدتا گرافيك فوق العادش اخرين نكته مثبتش به حساب مياد ....
 
آخرین ویرایش:

Mehdi Cage

Valar Morghulis
کاربر سایت
Dec 8, 2011
4,995
نام
مهدی
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,068
نام
آریا
انگار اینا واقعاً برادر هستن! :D من فکر میکردم این یارو الکی خودش رو جای داداش Nathan جا زده و بعدش لو میره و ...، ولی دماغ و دهنشون به شدت شبیه همدیگه هست. :D
این ویدئو هم برای Game Informer هست. خودم هنوز ندیدمش و بعید میدونم هیچ چیز جدیدی از بازی نشون بده. مثل اینکه بیشتر حالت Preview برای مجله و اینا رو داره: watch?v=Vpm9FEKO9vs
 

MEHRAN ARBABI

کاربر سایت
Aug 20, 2011
1,767
نام
mehran
کاور این ماه GameInformer؛

262-cover-reveal-front-610.jpg

262-cover-reveal-610-wm.jpg



برم مقاله رو بخونم!
February Cover Revealed — Uncharted 4: A Thief***39;s End - News - www.GameInformer.com

ویرایش:

خب به غیر از اینکه اشاره کرده A Thief's End، سه سال بعد از اتفاقات Drake's Deception رخ می‌ده، Bruce هم تو مصاحبش گفته: "خیلی تاریکش نمی‌کنیم، نگران نباشید." :D
خیلی نیتن پیر شده:((
 

HIGH DEVS

Blanc
Loyal Member
Jul 18, 2011
4,113
نام
عارف
WOW!!!!!
واقعا فوق العادست!!! واقعا عاليه!! عكس هم يك پرده هايي داره كه يكم كارتني كرده كه انگار عكس واقعا يك اثر هنريه!!

Just.... Cant wait!!
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,296
نام
امیر حسین
الان یک ماه باید برای اطلاعات جدید صبر کنیم ؟ :((
بعد این GI خیلی باحاله! برای کاور این بازی هایپ نمیکنه،بعد بازی های دیگه که چیز خواصی نیستن(در مقابل این بازی :d ) 10 روز تو توییتر ملت رو هایپ میکنه :|
---
رضا والپیپره بسی خفن میباشد! :x
بعد از مدت ها عوض شده بک گراندم :d
 

HIGH DEVS

Blanc
Loyal Member
Jul 18, 2011
4,113
نام
عارف
الان یک ماه باید برای اطلاعات جدید صبر کنیم ؟ :((
بعد این GI خیلی باحاله! برای کاور این بازی هایپ نمیکنه،بعد بازی های دیگه که چیز خواصی نیستن(در مقابل این بازی :d ) 10 روز تو توییتر ملت رو هایپ میکنه :|
---

رضا والپیپره بسی خفن میباشد! :x
بعد از مدت ها عوض شده بک گراندم :d

دقيقا!!! يادم نميره سر evolve به اندازه كل چند تا E3 ما رو هايپ كرد. از ادامه كل بازياي راك استار و يا بتمن جديد (معرفي نشده بود! اگه اشتباه نكنم تو شماره بعد معرفي شد) و يا حتي همين انچارتد و بسياري انحصاري و غير انحصاري و .... . واقعا اين يكي كاورش بكدفعه اي بود و واقعا شايد اينقدر با ديدن كاوراش خوشحال نشده بودم!!!
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,068
نام
آریا
یه تیکه توی ویدئو هست که Bruce Straley برای بار چندم تأکید میکنه که بازی خیلی تاریک نیست و نگران نباشین و از این حرفا. :D خیلی خوشم میاد از این مرد! به نظرم در مقایسه با Neil Druckmann، یه کم مظلوم واقع شده. :(



دو صداگذار اعظم (!) صنعت بازی در کنار همدیگه:



این هم استودیو:




نیکلاس کیج چی میگه؟! =))
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر