PlayStation Uncharted 4: A Thief’s End

همونطور که خبر دارید تعداد زیادی نسخه فیزیکی به دست مردم رسیده و کم کم باید شاهد لیک شدن عکس ها و ویدئو ها از بازی بشیم.

صحبت در مورد داستان بازی، صحنه های حساس، گذاشتن عکس و در کل هرچیزی که باعث اسپویل و حساسیت بشه، فقط و فقط در تگ اسپویلر و با ذکر اینکه داخل اسپویلر چی هست.

**صحبت در مورد قیمت بازی و فروشندگان و کلا هربحثی در رابطه با خرید ممنوع**

با تشکر ویژه از احسان Kaine و آرمان g.o.w برای کمک در آماده سازی این پست

10 حقیقتی که درباره Uncharted نمی‌دانید



sxe4v56vi6c8i8c0xz64.png
آنچارتد 4 آخرین قسمت از این سری محبوب و معروف Action/Adventure (اکشن-ماجراجویی) است.
در سال 2013 بود که اعلام شد نویسنده قسمتهای قبلی بازی یعنی «ایمی هنینگ» در حال نوشتن داستان بازی است. همینطور تایید شد که «جاستین ریچموند» کارگردان بازی خواهد بود؛ اما در سال 2014 بود که هر دو استودیوی ND را ترک کردند.
بعد از مدتی مسئولین استودیو اعلام کردند که بازی توسط نیل دراکمن و بروس استیرلی در حال توسعه است.
اولین تریلر بازی نیز به صورت رسمی در پایان کنفرانس E3 2014 سونی نمایش داده شد.
آنچارتد 4 بعد از سه بار تاخیر خوردن در تاریخ انتشار، بلاخره Gold شد و قرار است در تاریخ May 10, 2016 (بیست و یکم اردیبهشت 1395) منتشر شود.

داستان
داستان سه سال پس از اتفاقات قسمت سوم ،به نظر می رسد نیتن دریک دنیای گنج یابی را رها کرده اما این موضوع مدت زیادی طول نمی کشد چون که سر و کله ی برادر ناتان یعنی سم پیدا شده و از او درخواست کمک میکند و پیشنهاد وسوسه ای انگیزی به او می دهد.
سم و ناتان برای پیدا کردن گنج گم شده ی Henry Avery ، تصمیم می گیرندLibertalia (شهر رویایی دزدان دریایی) که در عمق جنگلهای ماداگساکار است را پیدا کنند.
این شماره بازیبازان را برای پیدا کردن گنج Henry Avery به سفری دور دنیا و محیطهایی همچون،جزیره های جنگلی،مناطق شهری و قلّه های برفی می برد.

شخصیت ها

nathan.png
Nathan Drake
وقتی 5 سال داشت مادرش خودکشی کرد و پدرش حضانت او را به دولت داد. ناتان در پرورشگاه Saint Francis بزرگ شد و زبان لاتین را نیز آموخت. در همین دوران بود که با سفرهای Sir Francis آشنا شد.
در قسمت اول بازی در حالی که به دنبال پیدا کردن تابوت فرانسیس دریک بود، در تابوت او دفترچه خاطراتی پیدا می کند و بر طبق نوشته های آن دفترچه به دنبال پیدا کردن «ال دورادو» می رود.

در قسمت دوم بازی ناتان به دنبال پیدا کردن Shambala است اما در طی جریانات بازی و برخورد با شخصی به نام Zoran Lazarevic's تلاش می کند تا جلوی او را بگیرد تا دستش به Shambala نرسد.

پس از اتفاقات قسمت دوم ناتان به یمن می رود تا Atlantis of the Sands که زمانی فرانسیس دریک بدنبال آن بوده را پیدا کند.

اما حالا در قسمت چهارم بازی شخصیت اصلی و محبوب، که از دنیای گنج یابی خداحافظی کرده تصمیم می گیرد بار دیگر برای پیدا کردن گنج دزدان دریایی به سفری دور دنیا برود.
این بزرگترین ماجراجویی ناتان است و این سفر توانایی های فیزیکی ،حل معما و مهم تر از همه ی اینها بهایی که او حاضر است برای نجات دادن اطرافیانش بپردازد را می سنجد.

sam.png
Sam Drake
برادر ناتان و 5 سال از او بزرگتر است. به نظر می رسد دلیل اصلی ناتان برای پیدا کردن گنج، ناپدید شدن سم بوده است. اینطور که گفته شده، "سم از ناتان کله شق تر است و کمی به دست آوردهای برادرش حسادت می کند."

پانزده سال قبل از اتفاقات قسمت چهارم، در حادثه ای نامشخص، ناتان شاهد تیر خوردن سم و همچنین کشته شدن یک نگهبان بود. ناتان از صحنه گریخته و سم زنده دستگیر و زندانی می شود.
پس از این اتفاقات ناتان به جستجو می پردازد تا بفهمد سم جان سالم به در برده یا نه، اما به این باور می رسد که به علت اثابت گلوله کشته شده است. بعد از آزاد شدن از زندان سم دنبال برادرش می گردد و او را پیدا می کند. ناتان که هیجان زده شده او را برای شام به خانه ی خود دعوت می کند،اما سم به او می گوید که دچار مشکل شده و به کمک او نیاز دارد.

elena.png
Elena Fisher
روزنامه نگار ، شخصیت تلویزیونی و خبرنگار آمریکایی که در تمام قسمتهای بازی ناتان را همراهی می کند. النا علاقه ی زیادی به رمز و رازهای باستانی دارد و برنامه ی تلویزونی او در مورد باستان شناسی باعث می شود که مورد توجه ناتان دریک قرار بگیرد.
ناتان تصمیم می گیرد النا را فریب دهد تا بتواند از طریق برنامه ی تلویزیونی او هزینه ی سفرش را تامین کند. در پی جریانات این قسمت ناتان و النا به هم علاقه مند می شوند.

در قسمت دوم سری، النا در حالی که در تلاش است ثابت کند Zoran Lazarevic's زنده است در نپال ناتان را می بیند و در ادامه ی راه با او همراه می شود در پایان این قسمت رابطه ی عاشقانه ی ناتان و النا جدی تر شده و به هم نزدیک تر می شود.

قبل از اتفاقات قسمت سوم بازی ناتان و النا با هم ازدواج می کنند اما بنا به دلایلی از هم جدا می شوند. النا که حالا خبرنگار شده به یمن سفر می کند. ناتان و سالیوان که به دنبال پیدا کردن Atlantis of the Sands هستند تصمیم می گیرند برای سفر به یمن از النا کمک بگیرند. النا به آنها کمک میکند تا به یمن سفر کنند و پس از اتفاقات زیاد
در پایان این قسمت النا و ناتان دوباره با هم ازدواج می کنند.

در قسمت چهارم بازی ناتان و النا که حالا ازدواج کرده اند ، در آرامش با هم زندگی می کنند تا سر و کله ی برادر ناتان یعنی سم پیدا شده و ناتان برای کمک کردن به دروغ به النا می گوید که برای انجام کار باید به مالزی برود.

sullivan.png
Victor Sullivan
سالیوان یار همیشگی ناتان و از کرکترهای محبوب بازی است. به گفته ی خودش دوران بچگی و پدر خوبی نداشته، به همین دلیل تصمیم گرفته که تشکیل خانواده ندهد. در دوران نوجوانی در نیروی دریایی ایالات متحده خدمت میکرد و پس از آن رو به دزدی آورد و در ازای دزدی برای دیگران از آنها پول می گرفت. سالیوان سپس تحت حمایت Katherine Marlowe قرار گرفت.

وقتی در تلاش برای دزدیدن حلقه ی Sir Francis دریک است به ناتان دریک نوجوان برخورد می کند. بعد از نجات دادن ناتان از دست افراد Marlowe به ناتان پیشنهاد داد که از او مراقبت کرده و به او آموزش دهد و این نقطه ی شروع دوستی چندین ساله ی ناتان و سالیوان بود.
ناتان و سالیوان درموقعیتهای خطرناک زیادی قرار گرفتند و حتی با هم به زندان رفتند. اما سالیوان در همه حال از ناتان حمایت کرده و او را مثل پسر خود بزرگ کرد. حالا سالیوان بار دیگر آماده است تا در ماجراجویی جدید ناتان به کمک کند.

nadin.png
Nadine Ross
او یک مزدور و رئیس گروه مزدورهای آفریقایی به نام Shoreline است. به نظر می رسد Nadine و دار و دسته اش در گذشته مشکلاتی با Victor سالیوان داشته اند. او و همکارش Rafe قصد دارند اجازه ندهند که دست ناتان و برادرش سم به گنج دزدان دریایی برسد.

raph.png
Rafe Adler
او Nadine و افرادش را استخدام کرده که به او کمک کنند تا برای بدست آوردن گنج افسانه ای دزدان دریایی با ناتان و برادرش رقابت کند.

znggg53kbi6f7qvs233x.png

قسمت چهارم بازی عناصر زیادی از گیم پلی نسخه های قبلی را در خود دارد، که همه ی آنها برای قسمت جدید بهبود داده شده اند. بالا رفتن از محیط همانند گذشته یکی از ویژگی های اصلی بازی است. از ویژگی های جدید که در تریلر ها به چشم میخورد، میخ کوهنوردی است که ناتان می تواند به کمک آن از صخره ها بالا برود. همچنین ناتان حالا یک قلاب و طناب هم دارد، که می تواند به وسیله ی آن تاب خورده و به مکانهای دورتر بپرد یا از دست دشمن فرار یا حتی به آنها حمله کند.

سیستم مبارزات تن به تن پویاتر شده است، حالا دشمنان می توانند به ناتان ضد حمله بزنند یا در حین درگیری از سلاح گرم استفاده کنند.
دشمنانی که قصد پرت کردن آنها از لبه ها را دارید حالا میتوانند شما را بگیرند، بازیبازان باید آنها را به زور به پایین پرتاب کرده یا خود هم همراه آنها سقوط کند.

سیستم مخفی کاری تغییرات زیادی داشته است. ناتان می تواند در بین علفها مخفی شود و اگر کسی او را ببیند می توان با دور شدن از محدوده ی دید او دوباره به حالت مخفی درآید.
همینطور سیستم جدیدی در بازی طراحی شده که در صورت شناسایی شدن توسط دشمن، به بازیباز اخطار می دهد و همچنین نشان میدهد که آن دشمن در کدام سمت است.
دشمنانی که از خود تولید صدا می کنند، مانند سوت زدن، هایلایت می شوند.

همانند گذشته نیتن می تواند در هر حالتی تیر اندازی کند، حتی وقتی از روی طناب آویزان است. اشیایی که درون محیط هستند به وسیله ی تیر اندازی قابل تخریبند. به عنوان مثال اگر پشت یک کیسه ی شنی کاور بگیرید، شن درون کیسه با تیر خوردن خالی شده و کاور شما بی استفاده می شود.

برخلاف گذشته در قسمت جدید می توان چراغ قوه ی ناتان را به دلخواه خاموش و روشن کرد. می توان از چراغ قوه برای روشن کردن نقاشی های روی دیوار و اجسام استفاده کرد. ناتان حالا می تواند سر نخهایی پیدا کرده و آنها را به دفترش اضافه کند، در صورتی که در نسخه های قبلی فقط وقتی با معمایی رو به رو می شدید این سرنخ ها به طور خودکار به دفترچه ی ناتان اضافه می شد.

بازی دارای وسایل نقلیه کاملا قابل کنترل است. ناتان حالا می تواند سوار جیپ النا شده و محیط های بازی که تا حدودی تخریب پذیر هستند طی را کند. همچنین او می تواند وسایل نقلیه دشمنان را تصرف کند، و همینطور به دشمنانی که قصد گرفتن وسیله ی نقلیه ی او را دارند حمله کند.

آخرین مورد مشاهده شده در زمینه ی گیم پلی اضافه شدن سیستم انتخاب دیالوگ است. بازیبازان میتوانند دیالوگهایی مانند اتفاقات گذشته ای که برای ناتان افتاده را انتخاب کنند،اما این دیالوگها تاثیری در روند داستان ندارند.

e7f7wls53zwtalchfynx.png
با توجه به نسخه ی Beta بخش چند نفره ی بازی دچار تغییراتی شده.
سیستم aiming بازی کمی سنگین تر شده و همچنین قلاب و طناب بخش تک نفره در این بخش نیز حضور دارد،که می توان توسط آن با یک ضربه دشمن را از پای در آورد.
سیستم down و revive که در نسخه های قبلی وجود نداشت به بازی اضافه شده است.
همینطور دو مورد کاملا جدید با نامهای Mystical و Sidekick به بازی اضافه شده.
Mystical ها قدرت های جادویی و فوق طبیعی هستند که اغلب در بخش داستانی قسمتهای قبلی بازی شاهد آنها بودیم.

Mystical های معرفی شده در بتا:

staff.png
Staff of Ayar Manco

این Mystical با ارسال امواجی بازیکنان تیم حریف را بر روی نقشه علامتگذاری می کند.


Wrath of El Dorado
یک توتم که باعث احضار El dorado می شود و با پخش کردن ارواح ،به دشمنانی که در نزدیکی توتم هستند آسیب می زند.


Cintamani Stone
با استفاده از این Mystical میتوان هم تیمی های خود را در یک چشم به هم زدن Revive کرد.


Indra's Eternity
پرتاب کردن این Mystical باعث بوجود آمدن محیطی می شود که سرعت بازیکنان هنگام ورود به آن بسیار کم می شود.


Spirit of the Djinn
این Mystical به شما قدرت ماوریی می دهد و باعث می شود با سرعت بسیار زیادی حرکت کنید و ضربات مهلکی را به دشمن وارد کنید.

Sidekick یا همان دستیار ،افرادی هستند که توسط هوش مصنوعی بازی کنترل م شوند و در طول بازی می توان برای برنده شدن از آنها استفاده کرد.
Sidekick های معرفی شده در بتا:


Sniper
تک تیر اندازی که میتوان آن را در نقطه ی دلخواه قرار داد تا به دشمنانی که در محوطه ی دیدش هستند شلیک کند.


Savior
دستیاری دیگر که شما و هم تیمی هایتان را Revive می کند و همینطور به تیم شما مهمات می رساند.


Hunter
با سرعت زیاد دنبال دشمنان دویده و دستهای آنها را میگیرد تا بتوان به راحتی بر آنها غلبه کرد.


Brute
این دستیار قدرت تیر اندازی زیادی دارد و با Machine gun ای که در اختیار دارد به دشمنان شما حمله می کند.


Gear
مهمات(Gear) بازی شامل پنج مورد ،Grenade،Revivepak،Mine،C4و Smoke bomb است که هرکدام از آنها را می توان در حین بازی چند بار آپگرید کرد.

شخصیتهای قابل بازی در بخش Multiplayer:
Nathan Drake
Elena Fisher
Sam Drake
Victor Sullivan
Charlie Cutter
Chloe Frazer
Zoran Lazarević
Harry Flynn
Katherine Marlow
Knot
Orca

اسلحه ها

اسلحه های بزرگ(Long Guns)
AK-47
FAL
M14 Custom
XCR-160
MP34a
Mettler M-30
HS39Copperhead SR7
Mazur LDR
Spezzotti 12 guage

Pistols
Aegis 9mm
Para .45
Raffica
Fossa R-81
Revolver
Pistole

اسلحه های سنگین
RPG
Barok .44
Condor
ARX-160
China Lake GL
Stoner 63




 
Last edited by a moderator:

M ξ λ δ ζ

کاربر سایت
Feb 11, 2011
6,215
نام
مهدی
آخه میدونی جالبی قضیه کجاست
همچنین از گرافیک ایراد میگیرن که انگار قبل از این، ده تا بازی با این جزییات گرافیکی اومده و بازیشون کردن!!
مرد مومن واس همینی که نشون دادن، خشتک ها داره پاره میشه :d
 

Ps3 Sony

کاربر سایت
Sep 24, 2014
240
نام
علی
از همین الان ادامه ای برا انچارتد گذاشتن به این میگن سیاست چرا چون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برادرش ممکنه به جای دریک تو انچارتد 5 بیاد از اینا شکی نیس
 

kratos 21

کاربر سایت
Oct 14, 2012
150
نام
علی
واسه اومدنش لحظه شماری میکنم
مطمئنم مثل 3 نسخه ی قبلی که بازی کردم شوکم میکنه از اون بازی هاس که بعضی موقع ها هیچ دکمه ای نمیزنی هنوز فکر میکنی فیلمه
من به ناتی ایمان کامل دارم چیزی که دیدم شگفت زدم کرد گرافیک که خارق العاده بود محیط هم کاملا پویا بود و به حرکات نیت و دشمنا عکس العمل نشون میداد (گرافیکی ترین بازی بود که بعد TO1886 دیدم )
گیم پلی بی نقص بود 10 بار دیدم لذت بردم سیستم مبارزاتش روانیم کرد معرکه شده بود مخصوصا اونجایی که سر یارو به دیوار میکوبه تیر اندازیش هم که نسخه کامل شده ی the last of us بود (که این یعنی معرکه)
خلاصه این که من کاملا راضیم و میدونم از این چیزی که دیدم نسخه نهایی خیلی خیلی خیلی بهتر خواهد بود
 

ArianAwesome

کاربر سایت
Aug 24, 2014
1,483
دوستان گفتن تنوع محیط و ... گفتم یه چیزی رو بگم
بنظرم این نسخه تماما توی جزیره اتفاق میوفته و سعی می کنن توی جزیره تنوع محیطو شکل بدن مثلا آخر دمو تو دور دست ها یه village قابل دیدنه! :D
بنظرم یکم کار رو سخت میکنه چون آنچارتد همیشه تنوع محیط توش مهم بوده و باید چیزایی رو تو جزیره بزارن که سوپرایزمون کنه در عین حال اون حال و هوای کلی رو حفظ کنه اما
یه خوبی هم داره اونم اینکه ست پیس ها بینشون پیوستگی بیشتری بوجود میاد و مثل آنچارتد سه بین برخی قسمتا تیکه تیکه بودن حس نمی کنیم!
البته این نظر منه! :D
 

feroozGT

کاربر سایت
Oct 9, 2013
732
نام
فیروز
بنظر من هم u4 و هم order هردوشون بازیای بزرگی هستن و نباید با هم مقایسه کنیم و هردوشونم از نظر گرافیکی بی نقص هستن. کسانی هم که ایراد از order میگیرن شرط میبندم خودشون جز اولین کسانین که واسه تهیه بازی اقدام میکنن. من که میگم جفتشون شاهکارن و میتونن حسابی همه رو حیرت زده کنن
 

Madridista

کاربر سایت
Feb 2, 2008
2,900
نام
حسين
Nathan


76043098316265388105.jpg



Big Brother


15328688789622360002.jpg


b-):x
 

ehsanofwar

کاربر سایت
Dec 11, 2011
353
نام
احسان
دیروز سونی مراسم PlayStation Experience را با نمایشی از بازی Uncharted 4 اغاز کرد. نمایش ۱۵ دقیقه ای بازی Uncharted 4: A Thief’s End را می توان با توجه به این که این بازی در مرحله ماقبل الفا قرار دارد و یک سال با تاریخ عرضه ان فاصله داریم، خارق العاده توصیف کرد. حال سازندگان در مورد گرافیک این بازی صحبت های جدیدی کرده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.اعضای استودیو ناتی داگ اخیرا به سوالات برخی طرفداران در توییتر پاسخ داده اند. ان ها در لا به لای سخنانشان اشاره کرده اند که تک تک بافت های این بازی به صورت اختصاصی به وسیله دست های هنرمندان این استودیو طراحی شده. حال بافت های این بازی در نمایش دیروز را به یاد اورید.همچنین ان ها گفته اند که از نظر کیفی نمایش دیروز بازی Uncharted 4 به سان ذره ای جدا شده از کوه یخ بوده است.
منبع:گيمفا
به به :d
 

Kiami

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,855
مقایسه ی کیفیت صورت زخمی و پوست و لباس خیس با لباس خشک و صورت صاف و سالم مغلطه ـس جناب ، نه شب و روز و این حرفها :D لباس در حالت خیس باقت هاش واضح تره تا حالت خشک ، صورتشم خیسه و نور مستقیم خورده به صورتش که همین باعث پر حجم تر به نظر رسیدن جزییات میشه ، بسته به زاویه و نحوه ی تابش نور و سایه زنی جزییات متفاوت به نظر میرسه ، با این مقوله که آشنایی دارید ایشالا یا بازم متهم به مغلطه ایم ؟
مقایسه ای که ما انجام می دیم چیزی که از دید دیجیتال فاندری هم انجام شده و زیر عکس صورت نیت چنین جمله ای نوشته شده :

Our first look at the new Drake definitely shows some loss in detail versus the original teaser trailer


مسئول نوشتن این مقاله مورد تایید جناب هست یا ما دنبال داستان و .. هستیم ؟ چه جوری اینا اومدن یه ادم خیس و نیتن زخمی با یه ادم خشک قیاس کردن !؟ :D
ربط دادن کیفیت و حجم بافت و میزان AA و polygen ( نیاز به توضح نیست که polygen چه تاثیری در کیفیت صورت کاراکتر می ذاره ؟ ) به خیسی و خشکی جزو نکاتی که از مرحله مغالطه گذر می کنه و به درجات بالاتر می رسه :D

خدایی اون چراغ قوه رو دست nate نمی بینی ؟!
من کاری به چراغ قوه ندارم اصلا ، بحث من حفره ایجاد شده در غار و تشعشع نوری که در اون ایجاد شده . حالا منبع هر جایی هست . بحث کیفیت نور پردازی هم به خیسی و غار و اینا مرتبط می شه !؟ :D کیفیت و رفلکس نور پردازی معیار منه .


مثلاً اومدم با مثال حرف بزنم فهمش ساده تر بشه ! جاده خاکی ؟!
فهم جمله کورنی در رابطه با ارائه کیفیت بهتر از تیزر e3 سادست و نیازی به اسم بردن از پینوکیو و از تلویزیون بیرون اومدن ادم واقعی نیست ! این جملات رو یه بچه هم می خونه متوجه جاده خاکی می شه . :D

به هر حال منتظر بیلد های بعدی می مونیم و زیارتتون می کنیم :D
حتما منتظتر می مونیم ببینیم کیفت بیشتر از تریلر e3 در گیم پلی خواهیم دید یا خیر ! که من امیدوارم نهایتا حرف تو درست از اب در بیاد !


p.s : متاسفانه یا خوشبختانه ما کلا عادت داریم تو هر زمینه ای یه موضع بگیریم و ازش کوتاه نیایم . بحثی که من مطرح کردم یه بحث کاملا ساده و عامیانه است و دقیقا مخلص کلامی که دیجیتال گفته . توقع ما از گرافیک از این بیشتر بود . ( دیجیتال از من و تو هم بهتر می دونه پری الفا چی هست و با علم به این موضع این گلایه رو مطرح کرده ) اونم با توجه به صحبت های کورنی و ... . حالا این وسط یه سری که کلا منکر اختلاف گرافیکی بازی با تریلر می شدن و همچنان می شن . یه سری هم هر صحبتی در این راستا رو مرتبط با فن بازی و ... می ذارن . تو خودت جزو افرادی هستی که اواخر ریلیز انچارتد 3 یه سری نگرانی خاطر داشتی بابت گرافیک بازی و اینکه جای پا رو شن و ماسه نمی مونه و ... :D در نهایت درست شد و تمام . من الان توقعم نسبت به گرافیک کنونی بیشتر هست و دیدم اینه در بهترین حالت می شه e3 و صحبت های کورنی مبنی بر بهتر شدن از اون هایپ بوده . این نه مغلطه است . نه ایرادی داره و نه بحث :D تو نظرت این نیست اوکی منتظر بیلد نهایی می مونیم . بحث بیشتر از 3 ، 4 تا کامنت حالت عادی طی می کنه . بیشتر از اون کاملا خسته کننده و یک نواخت می شه .



موفق باشید
 

Mahdi.M

کاربر سایت
Dec 21, 2006
496
نام
مهدے
عکس بالایی مربوط بهـ E3 و عکس پایینی مربوط به نسخه پری آلفای گیمــ پلی (دقیقهـ 13:59 تریلر)؛
فرض کنید گیمــ پلی عوض روز ابری، یه شب ابری اتفاق می افتاد... واقعا تفاوت ناچیزه. مطمئنمــ کیفیت نهایی بازی با تریلر E3، در شرایط برابر نورپردازی، کوچکترین تغییری نخواهد داشت.

این صحنه آخر گیمــ پلی همــ واقعا خارق العادس!
mn5o6np0jukl6bop10s6.jpg
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر