PlayStation Uncharted 4: A Thief’s End

همونطور که خبر دارید تعداد زیادی نسخه فیزیکی به دست مردم رسیده و کم کم باید شاهد لیک شدن عکس ها و ویدئو ها از بازی بشیم.

صحبت در مورد داستان بازی، صحنه های حساس، گذاشتن عکس و در کل هرچیزی که باعث اسپویل و حساسیت بشه، فقط و فقط در تگ اسپویلر و با ذکر اینکه داخل اسپویلر چی هست.

**صحبت در مورد قیمت بازی و فروشندگان و کلا هربحثی در رابطه با خرید ممنوع**

با تشکر ویژه از احسان Kaine و آرمان g.o.w برای کمک در آماده سازی این پست

10 حقیقتی که درباره Uncharted نمی‌دانید



sxe4v56vi6c8i8c0xz64.png
آنچارتد 4 آخرین قسمت از این سری محبوب و معروف Action/Adventure (اکشن-ماجراجویی) است.
در سال 2013 بود که اعلام شد نویسنده قسمتهای قبلی بازی یعنی «ایمی هنینگ» در حال نوشتن داستان بازی است. همینطور تایید شد که «جاستین ریچموند» کارگردان بازی خواهد بود؛ اما در سال 2014 بود که هر دو استودیوی ND را ترک کردند.
بعد از مدتی مسئولین استودیو اعلام کردند که بازی توسط نیل دراکمن و بروس استیرلی در حال توسعه است.
اولین تریلر بازی نیز به صورت رسمی در پایان کنفرانس E3 2014 سونی نمایش داده شد.
آنچارتد 4 بعد از سه بار تاخیر خوردن در تاریخ انتشار، بلاخره Gold شد و قرار است در تاریخ May 10, 2016 (بیست و یکم اردیبهشت 1395) منتشر شود.

داستان
داستان سه سال پس از اتفاقات قسمت سوم ،به نظر می رسد نیتن دریک دنیای گنج یابی را رها کرده اما این موضوع مدت زیادی طول نمی کشد چون که سر و کله ی برادر ناتان یعنی سم پیدا شده و از او درخواست کمک میکند و پیشنهاد وسوسه ای انگیزی به او می دهد.
سم و ناتان برای پیدا کردن گنج گم شده ی Henry Avery ، تصمیم می گیرندLibertalia (شهر رویایی دزدان دریایی) که در عمق جنگلهای ماداگساکار است را پیدا کنند.
این شماره بازیبازان را برای پیدا کردن گنج Henry Avery به سفری دور دنیا و محیطهایی همچون،جزیره های جنگلی،مناطق شهری و قلّه های برفی می برد.

شخصیت ها

nathan.png
Nathan Drake
وقتی 5 سال داشت مادرش خودکشی کرد و پدرش حضانت او را به دولت داد. ناتان در پرورشگاه Saint Francis بزرگ شد و زبان لاتین را نیز آموخت. در همین دوران بود که با سفرهای Sir Francis آشنا شد.
در قسمت اول بازی در حالی که به دنبال پیدا کردن تابوت فرانسیس دریک بود، در تابوت او دفترچه خاطراتی پیدا می کند و بر طبق نوشته های آن دفترچه به دنبال پیدا کردن «ال دورادو» می رود.

در قسمت دوم بازی ناتان به دنبال پیدا کردن Shambala است اما در طی جریانات بازی و برخورد با شخصی به نام Zoran Lazarevic's تلاش می کند تا جلوی او را بگیرد تا دستش به Shambala نرسد.

پس از اتفاقات قسمت دوم ناتان به یمن می رود تا Atlantis of the Sands که زمانی فرانسیس دریک بدنبال آن بوده را پیدا کند.

اما حالا در قسمت چهارم بازی شخصیت اصلی و محبوب، که از دنیای گنج یابی خداحافظی کرده تصمیم می گیرد بار دیگر برای پیدا کردن گنج دزدان دریایی به سفری دور دنیا برود.
این بزرگترین ماجراجویی ناتان است و این سفر توانایی های فیزیکی ،حل معما و مهم تر از همه ی اینها بهایی که او حاضر است برای نجات دادن اطرافیانش بپردازد را می سنجد.

sam.png
Sam Drake
برادر ناتان و 5 سال از او بزرگتر است. به نظر می رسد دلیل اصلی ناتان برای پیدا کردن گنج، ناپدید شدن سم بوده است. اینطور که گفته شده، "سم از ناتان کله شق تر است و کمی به دست آوردهای برادرش حسادت می کند."

پانزده سال قبل از اتفاقات قسمت چهارم، در حادثه ای نامشخص، ناتان شاهد تیر خوردن سم و همچنین کشته شدن یک نگهبان بود. ناتان از صحنه گریخته و سم زنده دستگیر و زندانی می شود.
پس از این اتفاقات ناتان به جستجو می پردازد تا بفهمد سم جان سالم به در برده یا نه، اما به این باور می رسد که به علت اثابت گلوله کشته شده است. بعد از آزاد شدن از زندان سم دنبال برادرش می گردد و او را پیدا می کند. ناتان که هیجان زده شده او را برای شام به خانه ی خود دعوت می کند،اما سم به او می گوید که دچار مشکل شده و به کمک او نیاز دارد.

elena.png
Elena Fisher
روزنامه نگار ، شخصیت تلویزیونی و خبرنگار آمریکایی که در تمام قسمتهای بازی ناتان را همراهی می کند. النا علاقه ی زیادی به رمز و رازهای باستانی دارد و برنامه ی تلویزونی او در مورد باستان شناسی باعث می شود که مورد توجه ناتان دریک قرار بگیرد.
ناتان تصمیم می گیرد النا را فریب دهد تا بتواند از طریق برنامه ی تلویزیونی او هزینه ی سفرش را تامین کند. در پی جریانات این قسمت ناتان و النا به هم علاقه مند می شوند.

در قسمت دوم سری، النا در حالی که در تلاش است ثابت کند Zoran Lazarevic's زنده است در نپال ناتان را می بیند و در ادامه ی راه با او همراه می شود در پایان این قسمت رابطه ی عاشقانه ی ناتان و النا جدی تر شده و به هم نزدیک تر می شود.

قبل از اتفاقات قسمت سوم بازی ناتان و النا با هم ازدواج می کنند اما بنا به دلایلی از هم جدا می شوند. النا که حالا خبرنگار شده به یمن سفر می کند. ناتان و سالیوان که به دنبال پیدا کردن Atlantis of the Sands هستند تصمیم می گیرند برای سفر به یمن از النا کمک بگیرند. النا به آنها کمک میکند تا به یمن سفر کنند و پس از اتفاقات زیاد
در پایان این قسمت النا و ناتان دوباره با هم ازدواج می کنند.

در قسمت چهارم بازی ناتان و النا که حالا ازدواج کرده اند ، در آرامش با هم زندگی می کنند تا سر و کله ی برادر ناتان یعنی سم پیدا شده و ناتان برای کمک کردن به دروغ به النا می گوید که برای انجام کار باید به مالزی برود.

sullivan.png
Victor Sullivan
سالیوان یار همیشگی ناتان و از کرکترهای محبوب بازی است. به گفته ی خودش دوران بچگی و پدر خوبی نداشته، به همین دلیل تصمیم گرفته که تشکیل خانواده ندهد. در دوران نوجوانی در نیروی دریایی ایالات متحده خدمت میکرد و پس از آن رو به دزدی آورد و در ازای دزدی برای دیگران از آنها پول می گرفت. سالیوان سپس تحت حمایت Katherine Marlowe قرار گرفت.

وقتی در تلاش برای دزدیدن حلقه ی Sir Francis دریک است به ناتان دریک نوجوان برخورد می کند. بعد از نجات دادن ناتان از دست افراد Marlowe به ناتان پیشنهاد داد که از او مراقبت کرده و به او آموزش دهد و این نقطه ی شروع دوستی چندین ساله ی ناتان و سالیوان بود.
ناتان و سالیوان درموقعیتهای خطرناک زیادی قرار گرفتند و حتی با هم به زندان رفتند. اما سالیوان در همه حال از ناتان حمایت کرده و او را مثل پسر خود بزرگ کرد. حالا سالیوان بار دیگر آماده است تا در ماجراجویی جدید ناتان به کمک کند.

nadin.png
Nadine Ross
او یک مزدور و رئیس گروه مزدورهای آفریقایی به نام Shoreline است. به نظر می رسد Nadine و دار و دسته اش در گذشته مشکلاتی با Victor سالیوان داشته اند. او و همکارش Rafe قصد دارند اجازه ندهند که دست ناتان و برادرش سم به گنج دزدان دریایی برسد.

raph.png
Rafe Adler
او Nadine و افرادش را استخدام کرده که به او کمک کنند تا برای بدست آوردن گنج افسانه ای دزدان دریایی با ناتان و برادرش رقابت کند.

znggg53kbi6f7qvs233x.png

قسمت چهارم بازی عناصر زیادی از گیم پلی نسخه های قبلی را در خود دارد، که همه ی آنها برای قسمت جدید بهبود داده شده اند. بالا رفتن از محیط همانند گذشته یکی از ویژگی های اصلی بازی است. از ویژگی های جدید که در تریلر ها به چشم میخورد، میخ کوهنوردی است که ناتان می تواند به کمک آن از صخره ها بالا برود. همچنین ناتان حالا یک قلاب و طناب هم دارد، که می تواند به وسیله ی آن تاب خورده و به مکانهای دورتر بپرد یا از دست دشمن فرار یا حتی به آنها حمله کند.

سیستم مبارزات تن به تن پویاتر شده است، حالا دشمنان می توانند به ناتان ضد حمله بزنند یا در حین درگیری از سلاح گرم استفاده کنند.
دشمنانی که قصد پرت کردن آنها از لبه ها را دارید حالا میتوانند شما را بگیرند، بازیبازان باید آنها را به زور به پایین پرتاب کرده یا خود هم همراه آنها سقوط کند.

سیستم مخفی کاری تغییرات زیادی داشته است. ناتان می تواند در بین علفها مخفی شود و اگر کسی او را ببیند می توان با دور شدن از محدوده ی دید او دوباره به حالت مخفی درآید.
همینطور سیستم جدیدی در بازی طراحی شده که در صورت شناسایی شدن توسط دشمن، به بازیباز اخطار می دهد و همچنین نشان میدهد که آن دشمن در کدام سمت است.
دشمنانی که از خود تولید صدا می کنند، مانند سوت زدن، هایلایت می شوند.

همانند گذشته نیتن می تواند در هر حالتی تیر اندازی کند، حتی وقتی از روی طناب آویزان است. اشیایی که درون محیط هستند به وسیله ی تیر اندازی قابل تخریبند. به عنوان مثال اگر پشت یک کیسه ی شنی کاور بگیرید، شن درون کیسه با تیر خوردن خالی شده و کاور شما بی استفاده می شود.

برخلاف گذشته در قسمت جدید می توان چراغ قوه ی ناتان را به دلخواه خاموش و روشن کرد. می توان از چراغ قوه برای روشن کردن نقاشی های روی دیوار و اجسام استفاده کرد. ناتان حالا می تواند سر نخهایی پیدا کرده و آنها را به دفترش اضافه کند، در صورتی که در نسخه های قبلی فقط وقتی با معمایی رو به رو می شدید این سرنخ ها به طور خودکار به دفترچه ی ناتان اضافه می شد.

بازی دارای وسایل نقلیه کاملا قابل کنترل است. ناتان حالا می تواند سوار جیپ النا شده و محیط های بازی که تا حدودی تخریب پذیر هستند طی را کند. همچنین او می تواند وسایل نقلیه دشمنان را تصرف کند، و همینطور به دشمنانی که قصد گرفتن وسیله ی نقلیه ی او را دارند حمله کند.

آخرین مورد مشاهده شده در زمینه ی گیم پلی اضافه شدن سیستم انتخاب دیالوگ است. بازیبازان میتوانند دیالوگهایی مانند اتفاقات گذشته ای که برای ناتان افتاده را انتخاب کنند،اما این دیالوگها تاثیری در روند داستان ندارند.

e7f7wls53zwtalchfynx.png
با توجه به نسخه ی Beta بخش چند نفره ی بازی دچار تغییراتی شده.
سیستم aiming بازی کمی سنگین تر شده و همچنین قلاب و طناب بخش تک نفره در این بخش نیز حضور دارد،که می توان توسط آن با یک ضربه دشمن را از پای در آورد.
سیستم down و revive که در نسخه های قبلی وجود نداشت به بازی اضافه شده است.
همینطور دو مورد کاملا جدید با نامهای Mystical و Sidekick به بازی اضافه شده.
Mystical ها قدرت های جادویی و فوق طبیعی هستند که اغلب در بخش داستانی قسمتهای قبلی بازی شاهد آنها بودیم.

Mystical های معرفی شده در بتا:

staff.png
Staff of Ayar Manco

این Mystical با ارسال امواجی بازیکنان تیم حریف را بر روی نقشه علامتگذاری می کند.


Wrath of El Dorado
یک توتم که باعث احضار El dorado می شود و با پخش کردن ارواح ،به دشمنانی که در نزدیکی توتم هستند آسیب می زند.


Cintamani Stone
با استفاده از این Mystical میتوان هم تیمی های خود را در یک چشم به هم زدن Revive کرد.


Indra's Eternity
پرتاب کردن این Mystical باعث بوجود آمدن محیطی می شود که سرعت بازیکنان هنگام ورود به آن بسیار کم می شود.


Spirit of the Djinn
این Mystical به شما قدرت ماوریی می دهد و باعث می شود با سرعت بسیار زیادی حرکت کنید و ضربات مهلکی را به دشمن وارد کنید.

Sidekick یا همان دستیار ،افرادی هستند که توسط هوش مصنوعی بازی کنترل م شوند و در طول بازی می توان برای برنده شدن از آنها استفاده کرد.
Sidekick های معرفی شده در بتا:


Sniper
تک تیر اندازی که میتوان آن را در نقطه ی دلخواه قرار داد تا به دشمنانی که در محوطه ی دیدش هستند شلیک کند.


Savior
دستیاری دیگر که شما و هم تیمی هایتان را Revive می کند و همینطور به تیم شما مهمات می رساند.


Hunter
با سرعت زیاد دنبال دشمنان دویده و دستهای آنها را میگیرد تا بتوان به راحتی بر آنها غلبه کرد.


Brute
این دستیار قدرت تیر اندازی زیادی دارد و با Machine gun ای که در اختیار دارد به دشمنان شما حمله می کند.


Gear
مهمات(Gear) بازی شامل پنج مورد ،Grenade،Revivepak،Mine،C4و Smoke bomb است که هرکدام از آنها را می توان در حین بازی چند بار آپگرید کرد.

شخصیتهای قابل بازی در بخش Multiplayer:
Nathan Drake
Elena Fisher
Sam Drake
Victor Sullivan
Charlie Cutter
Chloe Frazer
Zoran Lazarević
Harry Flynn
Katherine Marlow
Knot
Orca

اسلحه ها

اسلحه های بزرگ(Long Guns)
AK-47
FAL
M14 Custom
XCR-160
MP34a
Mettler M-30
HS39Copperhead SR7
Mazur LDR
Spezzotti 12 guage

Pistols
Aegis 9mm
Para .45
Raffica
Fossa R-81
Revolver
Pistole

اسلحه های سنگین
RPG
Barok .44
Condor
ARX-160
China Lake GL
Stoner 63




 
Last edited by a moderator:

PoPEye

کاربر سایت
Jul 5, 2014
626
نام
ایمان
Kurt Margenau
lead designer

Uncharted 4 will undo​ubtedly be a "big-as game

توی صحبت هایی که داشته، از دلایل تاخیر U4 گفته:

We don't want to compromise, It is Nathan Drake's climactic chapter of Uncharted, so we don't want to have to compromise anything for this game. If that means pushing it out in a couple extra months to make sure it's going to be to the level that it needs to be for [Uncharted 4] to be the best Uncharted — same thing with The Last of Us, a little extra time, just being aware of the extra time we n​eed. The Last of Us, I think it turned out ok

یه سری توضیح هم درباره تجربه هایی که از Tlou برای ساخت U4 گرفتن داده و این که مجبور بودن چه تغیراتی در اونا به وجود بیارن که با سبک Uncharted مطابقت داشته باشه:

Extra time isn't the only way Uncharted 4 is taking a tip from The Last of Us. Naughty Dog learned a lot from its critical success, Margenau said. The developer began with A.I. from The Last of Us and modified it accordingly to nail some of Uncharted 4's stealth elements
We wanted these newer stealth elements ... but holy crap, it's really slow," the designer said. "[In] The Last of Us, every mechanic is slower.

"Uncharted is all about flow: speed, climbing, jumping ... We had to speed everything up. Taking that Last of Us A.I. and just supercharging it to be able to handle the speed and mobility of Uncharted. To us, Uncharted's always been about fluidity."

Polygon
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
آره واقعا حال میده ! :d
احسان فرض کن یک کشتی شکسته شده باشه و غرق شده باشه :dاز شکستگیش یا ... بریم داخلشو بگردیم :d یکی دو تا هم اونجا بچه کوسه باشه بزنیم بکشیم :d یا فرار...!:d

درست کردن یه لوکیشن زیر آب ، دست پخت ناتی داگ دیوانه کنندس :D یعنی از همین الان تصور اینکه چه جزییات و فیزیکی میخوان توی محیط زیر آب بچپونن ، یا تعامل نیت با اشیای زیر آب چه جوریه خودش یه دنیاس :D اگه واقعاً همچین چیزی توی بازی باشه به احتمال خیلی زیاد می تونه یه چیز موندگار مثل مرحله ی قطار بشه :D

فقط کافیه همچین چیزی رو از فلان سال پیش یادتون بیاد تا به عظمت کار پی ببرید :D

25qe_gfs_50233_2_15.jpg
 

Blood Brothers

کاربر سایت
Sep 7, 2012
1,529
نام
Iman
Kurt Margenau
lead designer


توی صحبت هایی که داشته، از دلایل تاخیر U4 گفته:



یه سری توضیح هم درباره تجربه هایی که از Tlou برای ساخت U4 گرفتن داده و این که مجبور بودن چه تغیراتی در اونا به وجود بیارن که با سبک Uncharted مطابقت داشته باشه:



Polygon
AI تو TLoU با توجه به اون رژه Ellie جلوی Enemy ها که واقعا خیلی مشکل داشت! احتمالا اونو تا الان که در حال توسعه U4 ـن بهبود بخشیدن...
 

NaViiDii

God Of War
کاربر سایت
Jan 4, 2009
15,041
نام
نـــــــویـــــــــد
AI تو TLoU با توجه به اون رژه Ellie جلوی Enemy ها که واقعا خیلی مشکل داشت! احتمالا اونو تا الان که در حال توسعه U4 ـن بهبود بخشیدن...

اون مشکل نبود که . لطفی بود که به گیمر کرده بودن :d
 

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
AI تو TLoU با توجه به اون رژه Ellie جلوی Enemy ها که واقعا خیلی مشکل داشت! احتمالا اونو تا الان که در حال توسعه U4 ـن بهبود بخشیدن...

اتفاقا برعکس. هوش مصنوعی بازی خیلی خوب کار شده بود ولی مطمئن باشید در آنچارتد خیلی خیلی بهتر هست. اونا اگر الی رو میدیدن که دیگه کارمون ساخته بود. هوش مصنوعی کوچکترین حرکت تو رو متوجه میشد. نور رو که بندازی تو چشم کاراکتر دیگه صورتش رو بر میگردونه
 

Blood Brothers

کاربر سایت
Sep 7, 2012
1,529
نام
Iman
ببینید بازی [TLoU] انقدری شاهکار بود که آدم خیلی راحت بتونه از روی این موضوع به راحتی بگذره چون چیز گنده ای نیست ولی اینکه بگی خوب شد که این مشکل رو داشت چون کار مارو راحت کرد واقعا مزخرفه! برای ریئلستیک شدن بازی هم باید این موضوع درست میشد یا تمام حرکات های Ellie دیده میشد یا اصن Ellie حرکتی به اون صورت نمیکرد که دشمن بخواد ببینتش!
در کل میگم مسئله ای نیست که آدم بخواد راجع بهش بحث کنه فقط میگم اگه اینطوری نبود و قطعا هم تو U4 اینطوری نخواهد بود بهتره میشد و خواهد بود...
 

HIGH DEVS

Blanc
Loyal Member
Jul 18, 2011
4,113
نام
عارف
^^^

اون قضیه کاملا عمدی بود... گفته بودن نمیخواستن کاری کنن که بخاطر AI الی و کاراکتری که کنترلش نمیکنین توی دردسر بیوفتین
 

soorena

کاربر سایت
Nov 9, 2009
2,697
نام
علی
یعنی واقعا فکر میکنید واسه ناتی داگ کاری داشت که وقتی دشمنا الی رو میبینن متوجه بشن و تیر اندازی کنن مثلا؟
نه اتفاقا کار ساده ای هم بود ولی اونجوری پدر گیمر درمیومد چون همش گند میخورد به مخفی کاریش ضمن اینکه اونقدرا هم که میگیر الی تو دید نبود نمیدونم شما چجوری بازی میکردید ولی تا زمانی که الی رو مجبور نمیکردید از پشت کاورش بیاد بیرون اوضاع بازی خوب پیش میره ولی متاسفانه بعضی ها هی میخوان برن دقیقا همونجایی که الی کاور گرفته اونم مجبور میشه بره یجای دیگه اونوقت میگن هوش مصنویی ایراد داره:|
خوب شما یکم درست بازی کنین هم جای دوری نمیره ها:d
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
AI تو TLoU با توجه به اون رژه Ellie جلوی Enemy ها که واقعا خیلی مشکل داشت! احتمالا اونو تا الان که در حال توسعه U4 ـن بهبود بخشیدن...

ببینید بازی [TLoU] انقدری شاهکار بود که آدم خیلی راحت بتونه از روی این موضوع به راحتی بگذره چون چیز گنده ای نیست ولی اینکه بگی خوب شد که این مشکل رو داشت چون کار مارو راحت کرد واقعا مزخرفه! برای ریئلستیک شدن بازی هم باید این موضوع درست میشد یا تمام حرکات های Ellie دیده میشد یا اصن Ellie حرکتی به اون صورت نمیکرد که دشمن بخواد ببینتش!
در کل میگم مسئله ای نیست که آدم بخواد راجع بهش بحث کنه فقط میگم اگه اینطوری نبود و قطعا هم تو U4 اینطوری نخواهد بود بهتره میشد و خواهد بود...

پشت صحنه ی مربوط به روال ساخت هوش مصنوعیِ تلو رو ندیدی ، درسته ؟ :D
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
.
تو مستند سی سالگی ND بود یا Exclusive - Grounded- The making of The Last of Us ؟؟ :D

طبیعتاً توی مستند 30 سالگی نمیان از این چیزا بذارن :D فک کنم توی همین Grounded بود :D هر وقت هر چیزی رو می خوای پیدا نمیشه :| :D اومدم با عکس و توضیحات کامل بذارم که نشد :( به هر حال ، نشون میدن که اینا تمامی محیط های آزاد ، تک تک سوراخ سمبه های بازی ، سانت به سانت پشت اشیا و ... رو برای هوش مصنوعی بازی تعریف کردن :D ولی همونجا در حالی که دارن روی AI و انیمیشن هاش کار میکنن دقت کنی بالای صفحه یه منحنی فریم ریت هم گذاشتن و اشاره میکنن PS3 بیشتر از این اجازه ی مانور بهشون نداده چون با کوچکترین کم و زیاد کردنی با مشکل فریم ریت مواجه میشن :D حتی در مورد انیمیشن های AI و واکنش ها هم اشاره میکنن ، حالا درست یادم نیست ولی مثل اینکه برای هر کدوم بیشتر از 3 مگ آزادی عمل نداشتن چون سخت افزار و رم PS3 بیشتر از اون جوابگو نبوده :D

خلاصه ی حرف اینکه فکر نکنید درست کردن AI اینجوریه که یکی بشینه اون پشت و هر چی دلش خواست برای کرکترها تعریف کنه و اونها هم بگن چشم :D هر چی سازنده رفتار ها و واکنش های بیشتری در نظر گرفت ، کرکتر ها هم بیشتر حال کنن و طبیعی تر بشن :D نه ، این وسط از فریم ریت گرفته تا انیمیشن ها و محدودیت سخت افزار مطرحه :D خیلی ساده براتون بگم ، یه کرکتر جلوتونه که قراره یه AI براش تعریف کنید. سخت افزاری هم که قراره روش کار کنید شرایطش جوریه که به شما مثلاً اجازه ی استفاده ی بیشتر از 10 دستور رو نمیده ! این وسط نمیشه گفت من دوست دارم 20 تا رفتار برای کرکتر تعریف کنم تا طبیعی تر بشه و همه هم حال کنن :D چون نمیشه. اینجا شما باید بیایی از بین رفتارهایی که توی ذهنته 10 تا از کاربردی ترین و بهترین هاش رو انتخاب کنید ، چون دیگه باقیش دست شما نیست :D هوش مصنوعی تلو هم با توجه به اون سخت افزار و اون فریم ریت کم از معجزه نداشته :D

پ.ن : اگه لینک دنلد این Grounded- The making of The Last of Us رو کسی داشت بی زحمت پ.خ کنه :D از روی سیستمم محو شده :D
 

.:HO3IN:.

کاربر سایت
Aug 20, 2011
886
نام
محمد حسین
طبیعتاً توی مستند 30 سالگی نمیان از این چیزا بذارن :D فک کنم توی همین Grounded بود :D هر وقت هر چیزی رو می خوای پیدا نمیشه :| :D اومدم با عکس و توضیحات کامل بذارم که نشد :( به هر حال ، نشون میدن که اینا تمامی محیط های آزاد ، تک تک سوراخ سمبه های بازی ، سانت به سانت پشت اشیا و ... رو برای هوش مصنوعی بازی تعریف کردن :D ولی همونجا در حالی که دارن روی AI و انیمیشن هاش کار میکنن دقت کنی بالای صفحه یه منحنی فریم ریت هم گذاشتن و اشاره میکنن PS3 بیشتر از این اجازه ی مانور بهشون نداده چون با کوچکترین کم و زیاد کردنی با مشکل فریم ریت مواجه میشن :D حتی در مورد انیمیشن های AI و واکنش ها هم اشاره میکنن ، حالا درست یادم نیست ولی مثل اینکه برای هر کدوم بیشتر از 3 مگ آزادی عمل نداشتن چون سخت افزار و رم PS3 بیشتر از اون جوابگو نبوده :D

خلاصه ی حرف اینکه فکر نکنید درست کردن AI اینجوریه که یکی بشینه اون پشت و هر چی دلش خواست برای کرکترها تعریف کنه و اونها هم بگن چشم :D هر چی سازنده رفتار ها و واکنش های بیشتری در نظر گرفت ، کرکتر ها هم بیشتر حال کنن و طبیعی تر بشن :D نه ، این وسط از فریم ریت گرفته تا انیمیشن ها و محدودیت سخت افزار مطرحه :D خیلی ساده براتون بگم ، یه کرکتر جلوتونه که قراره یه AI براش تعریف کنید. سخت افزاری هم که قراره روش کار کنید شرایطش جوریه که به شما مثلاً اجازه ی استفاده ی بیشتر از 10 دستور رو نمیده ! این وسط نمیشه گفت من دوست دارم 20 تا رفتار برای کرکتر تعریف کنم تا طبیعی تر بشه و همه هم حال کنن :D چون نمیشه. اینجا شما باید بیایی از بین رفتارهایی که توی ذهنته 10 تا از کاربردی ترین و بهترین هاش رو انتخاب کنید ، چون دیگه باقیش دست شما نیست :D هوش مصنوعی تلو هم با توجه به اون سخت افزار و اون فریم ریت کم از معجزه نداشته :D

پ.ن : اگه لینک دنلد این Grounded- The making of The Last of Us رو کسی داشت بی زحمت پ.خ کنه :D از روی سیستمم محو شده :D


ولی تو ریمستر میتونستن 20 تا دستورو بدن :d :|
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر