Uncharted 3: Drake’s Deception

Victarion

Loyal Member
Oct 25, 2006
8,922
ایرادهای صدتا یه غاز میگیرید خدایی... این بازیه نه شبیه ساز محظ فیزیک، همون پرش های نیتان روی در و دیوار رو هم هیچ آدمی تو دنیای واقعی نمیتونه انجام بده، بیاید از اینم ایراد بگیرید. خوب بازیه دیگه بابا چه انتظاری دارید؟
 

hosein me

کاربر سایت
Jan 21, 2010
8,947
نام
حسین
ایرادهای صدتا یه غاز میگیرید خدایی... این بازیه نه شبیه ساز محظ فیزیک، همون پرش های نیتان روی در و دیوار رو هم هیچ آدمی تو دنیای واقعی نمیتونه انجام بده، بیاید از اینم ایراد بگیرید. خوب بازیه دیگه بابا چه انتظاری دارید؟
موافقم
بابا فیزیک باز ی عالی بود مخصوصا اون قسمت های از هواپیما که کنده می شد کف کردیم
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,054
نام
نیما
اول بگم که حرف این دوستمون game fun کاملا درسته مخصوصا اون سکانسی که ناتان بین 2تا کامیون قرار داره ؛ و فشار باد تمام اجسام و بدن ناتان رو تحت تاثیر قرار داده و حتی پاهای ناتان به خاطر شدت با در هوا معلق هستن ؛ بعد ناتان خیلی راحت از کامیون اولی میپره رو دومی !!!!
البته حرف ـه محسن هم درسته و نمیشه زیاد در مورد مسائل فیزیکی تو این نسل سخت گیر بود ولی وقتی تو اکثر بازی ها خیلی از موارد به صورت اسکریپت شده مطابق با واقعیت طراحی میشن، حداقل از ND انتظار داشتیم به این مورد رو هم رعایت میکرد !!!



ولی یه نکته دیگه که به شخصه خیلی تو ذوق ـام خورد و خیلی مبتدیانه کار شده بود و حتی از فیزیکم بیشتر به چشم میامد این بود که وقتی ناتان میاد داخل هواپیما میاد یهو و به شکل خیلی تصنعی هوا تاریک میشه و لباس ناتان مثلاً به خاطر کاهش نور تیره تر بنظر میاد ...!! دقت کنید از دقیقه37 : 2 تا 38 : 2 در عرض 1 ثانی ه بلکه مم کمتر لباس ناتان تغییر کنتراست میده !!! این یعنی چی ؟؟؟ کاملا مشخصه این مورد(همون تاریک شدن هوا و تاثیر گذاریش رو محیط) اسکریپ شدس !!!

اولاً وقتی بیشتر از 30 ،40 تا منابع نوری داخل هواپیما هست چطوری امکان داره یه محیط بسته اینقدر تاریک شه ؟؟!!! این خودش مشخص میکنه که حتی منابع نوری هم دینامیک نیستن و تمام نورپردازی محیط تو اون سکانس فیک هست(غیره نورهای خورشید که از لابه لای شیار ها رد شدن ) و اگه دقت کنید نور لامپ ها حتی روی ناتان تاثیر نمیزارن ....

دوما گیریم تاریک شه چرا این شکلی ؟؟ اینقدر این عمل بد صورت میگیره که من در نگاه اول که هنوز تریلر ندیده بودم (از رو عکس ها :d ) فک کردم لباس ناتان خیس شده !! یا لباسش رو تغییر داده !!!

آره این تیکه یه جوری بود ، من یه لحظه فکر کردم Bug ه !! انگار لباسش یهو عوض میشه اصلا !! ولی فکر نکنم تا آخر اینجوری بمونه، احتمالا درستش میکنن ... چون خیلی تابلو بود .

من یه ایراد دیگه هم دارم به U3 اونم Aliasing ه ... نمیدونم اصلا از تکنیکی استفاده کردن یا نه ، ولی بازی انگار اصلا AA نداره ، با اینکه U2 عالی بود در این زمینه و از MSAA 2X استفاده کرده بود .
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
من یه ایراد دیگه هم دارم به U3 اونم Aliasing ه ... نمیدونم اصلا از تکنیکی استفاده کردن یا نه ، ولی بازی انگار اصلا AA نداره ، با اینکه U2 عالی بود در این زمینه و از MSAA 2X استفاده کرده بود .

نگران این بابت نباشید به احتمال زیاد یا از FXAA استفاده میکنند یا خودشون از یه تکنیک دیگه استفاده میکنند که دارن رو این زمینه کار میکنن . من اینو چند وقته پیش تو ایمیلهایی که میفرستادند خوندم .
کلا بازی های انحصاری سونی همیشه اخرای کار از تکنیک AA استفاده میکنند نمونه های اخری همین GOW3 و KZ3 بود .
 

Tommy Fisher

Shit happens
کاربر سایت
Apr 5, 2009
5,954
نام
رضـا
ویدئو فوق العاده بود...

نگران لباس نیت, AA و کلاً باگ هایی که توی این نمایش دیدید نباشید، Arne تو تویتش عنوان کرده که این فاتج مربوط به E3 که پشت درهای بسته نشون دادن میشه که همون مرحله بتا ساخت بازی هست. ایشون عنوان کردن که تا ثانیه آخر بازی پولیش میخوره و جای هیچ نگرانی نیست.
 
آخرین ویرایش:

kayne

کاربر سایت
Jan 13, 2009
3,103
نام
مصطفی
ایرادهای صدتا یه غاز میگیرید خدایی... این بازیه نه شبیه ساز محظ فیزیک، همون پرش های نیتان روی در و دیوار رو هم هیچ آدمی تو دنیای واقعی نمیتونه انجام بده، بیاید از اینم ایراد بگیرید. خوب بازیه دیگه بابا چه انتظاری دارید؟
کیوان خدایی خودت قضاوت کن u2 تو خیلی از زمینه ها گرافیکی بهترین بود ، نمی گم الان بده ولی یسری موارد رو دیگه خدایی آدم میبینه تعجب میکنه !! حالا به فیزیک کاری ندارم ولی الان برو همون مرحله اول u2 که تو شب بود بازی کن ، اکثر منابع نوریش دینامیک بود و جدا از تاثیر حتی ایجاد سایه میکرد !!!! ، ولی تو این هواپیما علناً80 % منابع نوری فیکه !!!

حالا ما نمی گیم پیشرفت ولی پسرفت که نباید بکنه !!! اگه دقت کنی اصلاً نوری که تو اون محیط هست به منایع نوری ربطی نداره !!!! موقع سویچ کردن بین روشنایی و تاریکی این مورد کاملاً به چشم میاد، یه نورپردازی کاملاً اسکریپت شده !! خدایی خودت بگو این نورپردازی اصلا در حد قواره عنوانی مثل u3 هست؟؟؟

همون قضیه ی AA که نیما اشاره کرد خیلی تو چشمه من دیشب یه فرخ گفتم ولی گفت که درستش میکنن !!!
 

most-t36

کاربر سایت
Apr 10, 2011
537
Arne تو تویتش عنوان کرده که این فاتج مربوط به E3 که پشت درهای بسته نشون دادن میشه
چه ربطی به E3 داره ؟ ... منظورت همون Gamescom ـه دیگه ! :d
یعنی همون فاتجِ E3 رو تو Gamescom نشون دادن ؟؟ :-/
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,091
نام
آریا
مثل همیشه فوق العاده بود !!!
فقط اون تیکه که یه دفعه لباسش تغییر شکل میده خیلی زشت بود ! :D امیدوارم فقط یه باگ بوده باشه و توی نسخه نهایی درست بشه چون در عرض یه صدم ثانیه یه دفعه سیاه میشه و حتی چفیه ـش هم جنسش عوض میشه و یه حالت شفافی پیدا میکنه ولی بعد دوباره درست میشه ! :D

63071505027568550899.jpg



اون گیر دادن به پرش هم خیلی جالب بود ! :D این طوری رسمآ 99% بازیها رو باید بهشون گیر داد ! داریم یه بازی سرگرم کننده و مهیج رو تجربه می کنیم نه شبیه ساز پرش در ارتفاع !!!

چه ربطی به E3 داره ؟ ... منظورت همون Gamescom ـه دیگه !
yahoo_4.gif

یعنی همون فاتجِ E3 رو تو Gamescom نشون دادن ؟؟
yahoo_7.gif
این تیکه رو اولین بار توی E3 پشت درهای بسته به رسانه ها نشون دادن ! یکی از سایتها (یادم نیست شاید IGN بود) هم گفته بود چیزی که شما دیدین جلوی چیزی که ما دیدیم کوچیک محسوب میشه ! :D
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: foxy

foxy

کاربر سایت
Apr 17, 2010
362
نام
محمد
من كلا نه تو هواپيمايي بودم كه همچين شرايطي داشته باشه نه خيلي اهل فيلم ديدنم كه بفهمم چي ميشه دقيقا :
فقط شما كه واستون اين پديده
فوق العاده سطحیه
و
مثلِ روز روشنه
ميگيد اونجا فشار فوق العاده بالاس ، اينجوري نيس ، هرچي بري بالاتر فشار هوا كمتر ميشه و Max فشار هوا رو سطح زمينه
تو اون فشار فوق العاده بالا و تو اون ارتفاع تو سکانسِ زیر در حد 2 ثانیه نیتن کاملا معلّق رو هواست و قاعدتا چون به چیزی تکیه نداره باید تو همین مدت چند 10 متر پرتاب شه به عقب اونم فشار هوایی که آدم از نفس کشیدن عاجزه
در مورد
چند 10 متر پرتاب شه به عقب
جمله اصلي اينه كه با يه سرعت كمتر به جلو بره ، نه كه بره عقب . كلا تو اين تريلر كسي به عقب نميره ( همه چيز تو اون هواپيما با يه سرعت يكسان ميرن جلو و دريك عقب رفتنش معني اصليش اينه : با يه سرعت كمتر نسبت به هواپيما به جلو ميره )

در مورد داستان ماشين سكه و ...
الان تو U3 ما ، دريك به جاي سكه هست ( :x سكه تمام :d ) و هواپيما به جاي ماشين
ما دستمونو از شيشه بگيريم بيرون سكه رو بندازيم بالا سرعت سكه از ما كمتر ميشه ( به دليل اصطكاك هوا ) و عقب ميمونه . ميفته !‌ ( به مساحت سكه و اينكه تماس مستقيم با هواي ساكن داره دقت كنيد )
حالا تو U3 يه هواپيما جلوي دريك هست كه تماس هوا ( همون اصطكاك رو كمتر ميكنه ) و اين باعث ميشه سرعتش خيلي كمتر از هواپيما نشه ، اگه بره رو هواپيما وايسه و دستشو باز كنه نهايت سطح بدنش با هوا در تماس خواهد بود و با همون وضعي كه شما ميگيد
چند 10 متر پرتاب شه به عقب
------------------------------------------------------------------------
علاوه بر اينا يه حرف كلي :
اون " آلات ماشين مانند " كه از هواپيما آويزون ميشن باعث ميشن كه هواپيما ديگه مستقيم حركت نكنه و رو به بالا بره
بعد همهچي از تو هواپيما سر ميخوره كه ريخته شه بيرون ، يكيشم " متاسفانه " ميخوره يه دريك
همهچي به يه حالت داره از تو هواپيما خالي ميشه ، خودتون ببينيد ، جعبه ها ميفتن پايين و همينطور دريك هم با همون حالت داره ميفته بيرون ...
منظورم اينه كه ميتونيم بگيم 2 تا حركت داره دريك ، يكي رو به بالا ، يكي موازي سطح زمين .
هدف كلي : ممكنه دريك برخورد كنه به اون جعبه و بگيره اونو . چون جعبه مياد بالا و دريك با يه سرعت كمتر از اون مياد بالا ، انگار جعبه سر جاش وايساده و دريك فقط مياد پايين .
وقتي كه از رو يه ماشين ميپره رو يكي ديگه هم ممكنه ...
ديگه خيلي پست طولاني شد ، باز بحث ميكنيم ...
 
  • Like
Reactions: Tommy Fisher

highergraphic

کاربر سایت
Jul 18, 2007
292
ایرادهای صدتا یه غاز میگیرید خدایی... این بازیه نه شبیه ساز محظ فیزیک، همون پرش های نیتان روی در و دیوار رو هم هیچ آدمی تو دنیای واقعی نمیتونه انجام بده، بیاید از اینم ایراد بگیرید. خوب بازیه دیگه بابا چه انتظاری دارید؟
آخه تو بعضی بازیا اگه شخصیت اصلی زیاد بپره موجب خزیت میشه! گفتیم شاید این هم همون طور باشه.
 

foxy

کاربر سایت
Apr 17, 2010
362
نام
محمد
من زياد اهل اين سبك بازي ها نيستم ولي يه چيزايي كه تا حالا نديدم , تو Uncharted-ها واسم اتفاق افتاد
- تو 2 يادمه رو قطار در حال حركت بايد با Snipe نشونه ميگرفتيم ، كه اولين بار خيلي چيز تازه و جديدي بود برام ، مخصوصا موقع پيچيدن قطار
- اين تريلر هم درگيريش خيلي جديد بود واقعا ، دشمن تو حركت ، جعبه ها تو حركت و خود دريك هم نامتعادل
 
  • Like
Reactions: Kainé

BIGnote

کاربر سایت
Apr 14, 2010
1,040
نام
مجید
دیگه زیادی دارین سخت میگیرین. تنها قسمتش که تو ذوق میزد تغییر رنگ و تاریک شدن لباس دریک بود که امیدوارم درست شه. تو نسخه Leak شده ی GeOW3 هم باگ به این شکل بود که تو دموی E3 درست شده بود:

i35162_112bu6s.jpg

i35163_15ck56a.jpg

AA هم خوب به نظر میرسید فک کنم یه چیزی شبیه FXAA بود. AF هم نسبت به دموی Multiplayer بهتر به نظر میرسید.
 
آخرین ویرایش:

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
اول بگم که حرف این دوستمون game fun کاملا درسته مخصوصا اون سکانسی که ناتان بین 2تا کامیون قرار داره ؛ و فشار باد تمام اجسام و بدن ناتان رو تحت تاثیر قرار داده و حتی پاهای ناتان به خاطر شدت با در هوا معلق هستن ؛ بعد ناتان خیلی راحت از کامیون اولی میپره رو دومی !!!!
البته حرف ـه محسن هم درسته و نمیشه زیاد در مورد مسائل فیزیکی تو این نسل سخت گیر بود ولی وقتی تو اکثر بازی ها خیلی از موارد به صورت اسکریپت شده مطابق با واقعیت طراحی میشن، حداقل از ND انتظار داشتیم به این مورد رو هم رعایت میکرد !!!

فشار باد کجا بود اون به خاطر تکونهای اون کامیون پایینیه که روش هست اگه فشار باد بود اونجا که عربه با لگد ناتان رو میزنه و ناتان پرت میشه عقب می بایست به خاطر فشار هوا 10 متر شوت بشه بیرون هواپیما یا وقتی می خواد بره داخل هواپیما که اصلاً نمی تونست تکون بخوره :biggrin1:
و نکته ی دوم هواپیما هم از قانون فیزیکی که برای خودرو هست مستثنی نیست هر ماشین در حال حرکت با سرعت پشت خودش یه تونل هوا ایجاد میکنه که مسیر هوا برعکس حرکت ماشین هست به همین دلیل برای سبقت گرفتن توی مسابقات اول میرن پشت ماشین جلویی تا به جلو کشیده بشن و تحت تاثیر باد مخالفی که از اطراف رو روی ماشین جلویی داره میاد قرار نگیرن بعد سبقت میگیرن :biggrin1: پشت هواپیما هم به همین ترتیبه یعنی الان دریک در حالت کمترین اثر باد مخالف قرار داره ! اگه از کنار هواپیما آویزون بود آره حرف شما درست ولی دقت کنید اون عقب هواپیماست !
 

Kavigne

کاربر سایت
Sep 16, 2007
7,940
یعنی یه چیزیایی آدم میشنوه که فقط از PC گیمر های گرافیک پرست شنیده میشه ؛ آقا آنچارتد همینه ، [گیرز هم همونه :D]،فیزیکش فلانه و اونجا نورپردازیش بهمانه و اینا رو برید تو تاپیک بتلفیلد 3 | رایانه های شخصی دنبال کنید ...
این تریلر هم اساسی Jaw dropping بود بدمصّب :D ...
 
  • Like
Reactions: kayne

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر