PlayStation The Last of Us Part II

سازنده
Naughty Dog
تاریخ انتشار
June 2020
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 4
  2. PlayStation 5



jhiz_tlouii.png


irr_tlou_title2.png

بالاخره در همایش PSX 2016 ، دومین نسخه از عنوان The Last of Us تایید شد.

در شماره ی دوم هم نظاره گرـه ماجراهای Joel و Ellie خواهیم بود، اما اینبار در نقش ـه Ellie ـه 19 ساله ی تشنه ی انتقام بازی خواهیم کرد.

برخلاف نسخه ی اول این بار کارگردانیه این عنوان تنها به عهده ی Neil Druckmann خواهد بود و Bruce Straley نقشی در این عنوان نخواهد داشت.
همچنین صداپیشه های نسخه ی اول ، برای ایفای نقش در این عنوان هم برگشته اند.

p6bx_tlou_header.png



n5a_tlou_header3.png

dm38_tlou_header2.png

آهنگ ساز این نسخه هم Gustavo Santaolalla خواهد بود که پیش تر وظیفه ی آهنگ سازیه شماره ی قبل این عنوان را بر عهده داشت.
Wayfaring Stranger - By Ellie & Joel - PSX 2017

wumz_tlou.png



10 نکته ای که از The Last of Us نمیدانید



با تشکر از @sabco برای لینک تریلر و احسان عزیز (@Kaine ) برای کارهای گرافیکی زیبای پست اول:x
 
Last edited by a moderator:

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,792
نام
مراد حلیمی
به نظر بیشتر طرفدارهای بازی به مخالف ها توهین میکنند. نصف کامنت های صفحه پیش هم قطاری ها اینکه آبو اونجا بریز که میسوزه! سوزشی دارید شمااها! و این دست کامنت ها !
البته ایناها خوبه ولی خب یکی اشکال بگیره از بازی (حتی غیر منطقی) مشکل داره
و اینکه جالبه هر صفحه درباره بازی مدح سرایی بشه خیلی هم خوبه و طرف حق داره ولی هر از چند گاهی ملت به مشکلات بازی اشاره کنند مورد داره
قشنگ استانداردهای دوگانه بیداد میکنه.
علی جان با فونت 600 هم نذاری کلمات رو خودم می بینمشون...بیناییم مشکلی نداره خدا رو شکر هنوز

مساله اینه اینا طرفداران بازی نیستن.....به غیر از تو و یکی دو نفر که نام کاربریشون مشخصه کسی رو گوشیش Notificaion نذاشته که مثلا 10 روز یه بار بیام یه ایرادی بپرونم برم
خیلی از بچه های اینجا که با لفظ هم قطاری از اونا یاد میکنی خیلی بیشتر از شماها به بازی ایراد گرفتن ( کاش میشد پستای خیلی از بچه های همینجا که تو تلگرام باهاشون بحث و صحبت کردیم رو اینجا گذاشت) ولی دیگه شورشو درنیاوردن و یه چیز رو هی تکرار نکردن..... .

شما تاپیک هر بازی بری طبیعیه که بیش از یکی دو بار ایراد بگیری اکثریت ناراحت میشن.....چون اکثرا طرفدارا جمع میشن و در مورد بازی صحبت میکنن...درک این مساله واقعا سخت نیس و کاملا واضحه

+

تازه در مورد مسایل داستان این بازی تو تاپیک داستان هم کلی بحث شد که تو توی هیچ بازی تو این فروم همچین چیزی ندیدی(دهها بازی که نسل قبل خیلی داستان عالی داشتن ولی این نسل داستانشون نابود شد هم کسی نزدیک 200 صفحه در مورد داستانش حرف نزده) پس استاندارد دو گانه ای وجود نداره مشکل اینه چون باب میل شما نیست میشه دوگانه :D:D
البته تو که خیلی فن بازی هستی از قدیم همه میدونیم:D

.
 

rosgod

کاربر سایت
Aug 19, 2012
1,299
قبل از اینکه متن زیر رو مطالعه کنید باید بگم خدایی نکرده قصد جسارت به فرد یا افرادی خاص رو ندارم و بیشتر نظر شخصیم رو در مورد انتقاد برخی دوستان در مورد داستان نوشتم.
بعضی از دوستان چه در سایت و چه در خارج از سایت دارن به رفتار شخصیت ها انتقاد میکنن و میگن بالفرض باید الی اخر بازی abby رو میکشت و ........... باید بگم همیشه اتفاقات رو نمیشه پیش بینی کرد حتی در دنیای واقعی چند وقت پیش یه خبر اومد که فلانی به خاطر اینکه صدای یه چرخ خیاطی اذیتش میکرد همسایه خودش رو با اسلحه کشته بود که اون فرد اصلا مشکل روانی هم نداشت و شناخته شده هم بود از طرفی عکس قضیه هم هست . حالا تو یه محیطی (منظورم دنیای بازی هست) که همه سعی دارن برای بقا بجنگن یا قدرت بیشری بدست بیارن از طرفی با کمبود منابع طرف هستن و خیلی از عزیزانشون رو از دست دادن . فشار روحی و جسمی رو چند ساله دارن تحمل میکنن که باعث شده بعضی از این افراد به قاتل هایی سنگدل تبدیل بشن . تحت این شرایط افراد ممکنه دست به هر عملی بزنن و نمیشه انتظار یک تصمیم منطقی رو داشته باشیم . در مورد شخصیت joel هم نظرم اینه بعد از کشتار قسمت اول سعی کرده در قسمت دوم بیشتر محافظه کار باشه و از خشونت هم پرهیز کنه (بیشتر ترس از دست دادن الی رو داره) .
 

arnino

کاربر سایت
Jun 15, 2012
1,495
نام
آرمین ریاضی
عزیز یه بار اومدی نظرتو گفتی دیگه چند وقت پیش......با هر تعریفی که بچه ها از بازی میکنن بیای بگی نه فلان بود و بهمان طبیعیه واکنش بگیری علیه خودت
یادت باشه مثلا سایبرپانک که اومد هر 20...30 صفحه یکبار بیایین ایراداشو هی بگین، از هر کی گفت مثلا بهترین بازی عمرشه و ..... ایراد بگیرین و بگین نمی فهمه و طرفدارای بازی رو هم مسخره کنید ببینید رفتارشون باهاتون چیه؟؟
فهمیدیم حال نکردین فهمیدیم ایراد داره داستان فهمیدیم پخته نیس و طرفدارای بازی هم مدیا زده هستن ولی دیگه نیاز نیس به صورت پریودیک بیایین هی اعلام کنین برین

+
در مرد نظرسنجی هم وقتی شما نظرسنجی میذاری که نزدیک 15 20 درصد رای هاش تو چند ساعت اول ریلیز بازی ثبت شده مشخصه چقدر دقیقه و از طرف چه کسانی صادر شده و همین که همین نظرسنجی شدیدا دقیق رو میاری تو پستت، نشون میده خود شما چقدر مدیا نزده ای

بیشتر از این واقعا حوصله بحث نیس، باز 10...20 روز دیگه یه نفر از 3...4 نفری که همیشه مشخص هستن میان باز یه پست بچه ها تو این تاپیک رو نقل قول میکنن که بازی فلان و بهمان و باز روز از نو روزی از نو (کاش سردر تاپیک بنویسیم این بازی و مخصوصا داستانش پر از ایراده تا دست از سر این تاپیک بردارن)

.

اسم تاپیک توش "طرفداران TLOUII" نیست که. هرکسی میتونه بیاد تگ کنه اون یکی رو و حرفش رو بزنه. حالا اینکه گارد گرفته میشه در مقابلش به من ربطی نداره خب. مگه مذهب یا تیمِ فوتباله که اینجوری برخورد میکنید :)) من خودم جزو طرفدارای بازیم مسخره کردنی وجود نداره. نمیدونم مشکلتون با ایراد چیه که با مدحش نیست؟ خب مام فهمیدیم شما حال کردید و خیلی بازی شاهکاریه و طرفدارای بازیم خیلی کول و شاخ و اینان ولی دیگه نیاز نیست به صورت پریودیک بیاین هی اعلام کنین برین.

+
در مورد نظر سنجی هم وقتی حرف من رو نمیخونید برداشتتون بهتر از این هم نمیشه. اولا نمره های 24 ساعت اول رو حذف کردن دوما من این رو به عنوان مستندات برای بد بودن بازی ارائه ندادم. صرفا در مقابل مستنداتی که بچه های تاپیک برای شاهکار بودن بازی ارائه میدادن این رو گذاشتم و پرسیدم که چطور هر رای گیری ریتش بالاست اینجا به اشتراک گذاشته میشه و اونایی که کمه ایگنور میشه؟! عملا یه بخشی از قضیه رو نادیده میگیرید. این مدیا زده هم توهین نیست ولی طبیعیه که منتقد یا هر آدم ساده‌ی دیگه‌ای سختش باشه از جریان اصلی یه اتفاق فاصله بگیره و به نحو دیگه‌ای قضیه رو ببینه. توهین نیست که اینقدر به خودتون میگیرید و ...

...
 

Timey Wimey

عضو تحریریه
Aug 15, 2014
260
نام
محمد زمانی
ای بابا آخرش 84 درصد رو کردی توی زمره‌ی شاهکارپنداران که :))



بازم خب صفر و صدی شد که. من گفتم یه بخشی. برام معقول‌تره که بگیم بازی ۸ بوده نه ۱۰ نه ۵ نه صفر! برای استناد به متا هم نمیگم این رو به این دلیل می‌گم که خب بازی خوب و بسیار عالی هست ولی نه صفر حقشه نه ۱۰. همین.




من ایشون رو نمیشناسم ولی همین متنی که گذاشتی رو خوندم و بنظرم چندین مشکل داره و ادبیات نقد درش نیست اصلا. یک مشت کلمه پشت هم قطار کردن برای نقد کردن یه چیزی یا حتی ستایش کردن یه چیزی بنظر من کار بسیار ساده و سطحیه. هرچقدر هم اون آدم معتبر باشه بازم چنین چیزی رو نوشتن دلیل نمیشه تبدیل بشه به یه آدم باسواد و صرف اینکه هم نظره با ما هم دلیل نمیشه اون اثر خوب بشه. مشکلی با این قضیه من ندارم که ژورنال‌های زیادی بازی رو شاهکار قلمداد میکنن خب. کمی از شاهکار نداره ولی نه در زمینه‌ی قصه‌گویی و شخصیت پردازی. حالا این رو بیایم اصلا جزیی تر بحث کنیم راجع بهش که چرا اینطوری نیست و شخصیتای بازی اینقدر گاهی فلت حس میشن.
داستان راجع به انتقامه. چیزی که به دفعات بسیار زیادی راجع بهش داستان شنیدیم خوندیم و بازی کردیم. اگه دقیقا بعد از بازی راجع به همین صحبت میکردیم شاید بهتر میتونستم بحث کنم چون خیلی واضح تر خاطرم بود بازی ولی از جنبه‌های مختلفی داستان بازی رو میشه بررسی کرد که چرا خوبه چرا بده. بنظرم کاملا هدفی که در نظر داشته قابل احترام و قابل لمسه اما اینکه تا چه حد توی به دست آوردنش موفق بوده رو نمیشه بر اساس اینکه چقدر گریه کردیم یا چقدر دلمون به درد اومد و غیره بسنجیم. بهرحال سمپات شدن با یه سری شخصیت که نزدیک به بیست و خورده ای ساعت باهاشون همراهیم ناخودآگاه به دست میاد و هر سریال طولانی ای رو هرکدوممون تجربه کرده باشیم میدونیم که مهم نیست چقدر اون سریال بد بوده باشه دست آخر وابستگی ایجاد شده با شخصیت های سریال و خداحافظی ازش برامون سخته.

اول از همه که بازی شروع میشه چرخش عجیب غریب و غیر قابل لمسه جول حس میشه. درسته که چندسال گذشته و جول پیر شده و شخصیتش هم تغییر کرده ولی آیا نباید این رو ماهم ببینیم و حس کنیم؟ فقط صرف اینکه یکی میاد شخصیت رو تغییر میده ماهم باید بپذیریم که جول دل رحم تر از چند سال پیشش شده و دیگه احتیاط و غرور قدیمش رو نداره؟ به همین خاطر میگم که اتفاقی که اول داستان برای جول میفته بیلد‌آپ درستی نداره و از ناکجا آباد سر درمیاره و دقیقا عجیب ترین واکنشی رو نشون میده که کل شماره ۱ تاکید فراوان روش بود که جون هرگز چنین کاری نخواهد کرد : نجات ابی! از طرف دیگه هم با حذف جول از داستان شخصیت محوری الی میشه که شخصیت کاملا باورپذیری داره منتهی یک سری نقطه عطف‌های عجیب غریب داره داستان که واقعا غیر قابل درکه. مثلا یه جایی که ابی با دینا توی سالن دارن حرف میزنن و به مقاوم بودن بدن الی اشاره میشه و قضیه‌ی حامله بودن دینا مطرح میشه کل بار داستان از ایمن بودن بدن الی میفته روی حامله بودن دینا ! در صورتی که واقعا ایمن بودن بدن الی نکته‌ی کاملا عجیب و غریبی باید باشه توی اون دنیا ولی میگذره و انگار نه انگار! برای همین شخصیت‌های حول الی از جمله دینا و جسی به هدف خاصی توی داستان خدمت نمی‌کنن و وجودشون برای پُر کردن فضای داستانیه فقط و حضورشون هم کمرنگ و به شدت بی اهمیت. چنین چرخش شخصیتی رو هم توی ساید ابی داریم. مثل جول و حتی اون هم باز قابل لمس نیست. نمیگم نمیفهمم که چرا شخصیت چنین تغییری میکنه میگم قابل لمس نیست و درست نشون داده نمیشه. نمیشه از شخصیتی که به اون شدت اول بازی یه نفر رو میکشه یکی دو هفته بعد واکنش‌هایی ببینی که به شدت نقض کننده‌ی اون یکیه و اصلا هیچ نقطه‌ی خاکستری بینش وجود نداره. شماره 1 رفتار‌های جول چرا بنظر باورپذیر بود؟ چون صفر و صدی نبود، به اینطرف و اونطرف هل داده میشد و هیچ وقت تبدیل به بد یا خوب مطلق هم نمیشد. اینجا ولی با اینکه دنیای تاریکی رو میخوان به تصویر بکشن اما شخصیتا تاریکیشون مختص یه سری جا و کار خاصه و طیف نداره. هرچقدر هم پدر اَبی رو به ما نشون بدن که با دخترش خوب بوده و همدیگه رو دوست داشتن تا وقتی اون شخصیت اهمیت نداشته باشه تو داستان و ارتباط حسی مناسب باهاش برقرار نشه به زور نمیتونم به خودم بقبولونم که این شخصیت مهمه و شخصیت خوبیم هست که سعی داشته کار خوب کنه پس انگیزه‌ی ابی برای از بین بردن جول برام قابل درکه. پارت ابی از آدم انتظار داره که داستانی که توی سی ساعت و خورده ای برای اِلی رسم کردن رو توی کمتر از 10 ساعت تجربه کنیم و همزمان سمپات هم باهاش بشیم. در کنار این یه بَدمن جدید هم وارد کنیم و یه رابطه‌ی جدید با لِو و یارا هم شکل بدیم که خیلی باورپذیر و قابل درک باشه. مشخصا چنین چیزی نشدنیه توی چنین مدت زمان کمی. الی اگر شخصیتش اینقدر خوب و موندگار دراومده به خاطر زیرساخت و مدت زمان طولانی که از شماره 1 و لفت بیهایند و پارت اول شماره دو بوده ولی ابی هیچکدوم از این بخش هارو نداره و در نهایت تبدیل میشه به یه شخصیت گذرا. ولی در عین حال توی همین بخش نکته‌ی مثبت داستان تعمیم "ما" از الی به تمام شخصیت ها و آدم‌هایی بود که این قابلیت رو دارن یه چیزی رو توی هر آدمی تغییر بدن و بشکنن. الی برای جول و لِو برای ابی و هر بچه و آدم دیگه‌ای که این امید رو برای آدم‌ها زنده نگه میداره که ادامه بدن.
تقریباً اکثر یا حتی شاید نزدیک به تمام مواردی که گفتی رو باهاش مخالفم، اما این شد یه پست خوب. برام عجیبه گفتی که از خیلی چیزهای بازی خوشت اومده یا encounter ها هم خوب بوده چون یکی از پست های قبلی که دادی، از گیم پلی راضی نبودی که فکر کنم اونجا هم من و هم یه سری دیگه از دوستان چرایی خوب بودن گیم‌پلی رو گفتن. اون پست رو جواب دادم چون تقریباً مثل این پست انتقادی کرده بودی که درست یا غلط میشد جواب داد ولی همونطور که به‌درستی خیلی از نظرهای دیگه رو میگی نقد نبودن، عملاً بعد از اون پست اکثر چیزهایی که فرستادی یا انگ زدن به بازی یا حتی گاهی طرفداران بود که البته متاسفانه این رفتار مشابه‌اش توسط طرفدارهای بازی هم بود! ولی این پست با این که مخالفم دقیق اومدی شفاف کردی که چرا مشکل داری با بازی و ای کاش از همون اول این پست رو میدادی که بحث درست ایجاد بشه. حالا توی اسپویلر سعی میکنم جزئی در برابر یه سری از مواردی که گفتی دفاع کنم.
مورد اول که در مورد جول و تغییراتش گفتی که یهوییه و ما اصلاً چیزی نمیبینم، این رو یه سری دیگه هم قبلاً اشاره کرده بودن که برام عجیب بود. جول در گذر زمان و با توجه به اتفاقاتی که رقم خورده و گاهی خودش رقم زده، یا حتی شرایطی محیط تغییراتی داشته و این رو اتفاقاً دیدیم. اول اینکه این جولی که از نسخه‌ی قبل میگی، باید گفت جول توی چه بازه‌ی زمانی نسخه‌ی قبل منظورته. چون عملاً جولی که اول بازی قبل داشتیم خیلی با جولی که آخر بازی قبلی داشتیم، فرق داره و سیر تغییراتش رو هم توی نسخه‌ی قبل خوب دیده بودیم. ادامه‌ی این سیر تغییرات رو اتفاقاً توی نسخه‌ی دوم هم میبینیم. هم از طریق فلش‌بک‌هایی که توی جریان بازی پخش میشه و دقیقاً آروم‌تر شدن و شکسته‌تر شدنش رو میبینیم و هم حتی اولین سکانس بازی که دقیقاً بعد از اتفاقات نسخه‌ی قبله، با یه جول خسته‌تر و آروم‌تر روبه‌رو هستیم که در مواجه با الی (به خاطر اتفاقاتی که افتاده) پر از اضطرابه و اون صلابت رو نداره. مشخصاً جولی که الان قرار نیست یه قاچاقچی اسلحه باشه، توی یه محیط آروم کنار الی و برادرش دل‌رحم‌تره. به قضیه اینکه چرا اسمش رو گفت و چرا با ابی همراه شد اشاره نکردی و فرض می‌گیرم با این مشکلی نداری (و دلیل و شرح قضیه هم بارها توسط دوستان دیگه توی تاپیک بغلی گفته شده). اما در مورد احتیاط و غرورش، قطعاً اینا رو هنوز داره. به همون صحنه‌ی مرگش رجوع کنیم. عجیبه برام که انتظار داری که بازی همه چیز رو توی حلق مخاطب فرو کنه و ریز به ریز حس و شرایط مختلف رو اینطوری خیلی واضح نشون بده. در زمینه‌ی جول با توجه به اینکه شخصیتش از قبل هم برای مخاطب شناخته‌تر شده‌ست بازی سعی میکنه ظریف‌تر بهش بپردازه. اون لحظه‌ای که جول توی جمع اسمش رو میگه و همه بلند میشن، یه لحظه از چهره‌ی جول مشخصه، جول احمق نشده، اونجا میفهمه که اعتماد کرده، اشتباه کرده و تاوان اعتمادش رو داره میده. میگی جول غرورش کم شده؟ وقتی ابی در حال شکنجه‌ی جول توی اون وضعه و ابی بهش میگه حدس بزن من چه کسی هستم، جول نه تنها‌ خواهشی برای جونش میکنه یا حتی میپرسه که ابی کیه که بفهمه چرا داره شکنجه میشه، بلکه با تمام غرورش میگه هر کاری داری انجام بده و تمامش کن. چنین شخصیتی توی این شرایط غرورش در مقابل یه شخصیت بیگانه کم نشده. اما چرا ابی رو نجات داد و اعتماد کرد. جول توی یه جامعه با اون شرایط که توی دنیای آخرالزمانی بازی یه چیز شبیه معجزه میمونه و از قواعد اونا پیروی میکنه و خو گرفته باهاشون، این چیز عجیبی نیست و بازی هم مخفیش نکرده. توی فلش بک‌هایی که در ادامه میبینیم یا همون اول اشاره‌های متعددی به افرادی میشه که توی این سال‌ها به جکسون اومدن یا حداقل یه مدت پیششون بودن. فلش بک آخر هم باز جول به معامله‌ی عجیبی که با یه نفر برای گرفتن قهوه کرده، اشاره میکنه که عملاً نشون میده جول توی این 4 سال و توی اون شرایط آرمانی جکسون چه شده و براش اعتماد چه معنایی پیدا کرده و در حد اعتماد به یه غریبه برای گرفتن قهوه بوده. این‌ها رو هم کنار بذاریم، ما اخر بازی میفهمیم که بعد از مدت طولانی که الی با جول رابطه‌ی بدی داشت، دقیقاً شب قبل اون اتفاق، الی میاد و بعد از مدت‌ها آشتی میکنن و امیدواری برای ادامه‌ی رابطه‌شون پیدا میشه. این جولی که فردا به یه دختر هم‌ سن‌وسال الی کمک میکنه، شب گذشته‌اش توی چنین شرایطی بوده. الان قرار نیست مقاله بنویسم و گرنه میشه جزئی‌تر و با اشاره‌های بیشتر از بازی این ادعای تغییر یهویی و ناگهانی رو که توی بازی هم نشون نداده کاملاً رد کرد.
در مورد اون سکانس دینا و الی. آره درست میگی، به صورت طبیعی مصون بودن الی از بیماری خیلی خبر بزرگ‌تریه تا حامله‌ بودن دینا اما باید یه نکته‌ی مهم‌ رو در نظر گرفت و اون هم شرایط و تهدیدات اون موقع است. این دو شخصیت وارد یه ماموریت عجیب و خطرناک شدن که عملاً باید بزنن توی دل یه گروه بزرگی. از اونجایی الی به دینا میگه من نه میتونم ویروس رو بهت منتقل کنم و نه تو رو مصون کنم، اینجا این قضیه فقط در حد شگفتی اون هم برای دینا (نه الی) میمونه و تهدیدی رو برای هیچکدوم از این دو ایجاد نمیکنه. اما حامله بودن دینا، دقیقاً یه مشکل و نگرانی اساسی برای این ماموریتیه که توش قرار دارن و به این خاطر اینجا اهمیتش برای دو شخصیت و طبیعتاً برای الی بیش‌تر میشه.
در مورد ابی هم نکته‌ی عجیبی میگی. با اینکه بازی به نظرم به‌خوبی تونست ابی رو شخصیت‌پردازی کنه و خب میبینیم خیلی‌ها هم طرفدارش شدن و منم اواخر بازی دیگه تا حد زیادی درکش کرده بودم و همدری باهاش ایجاد شده بود. با این حال، برای من هم ابی در حد الی و جول نیست (که البته برام طبیعیه چون همین نسخه هم همچنان در اصل داستان الیه و نه ابی) اما اینکه میگی خاکستری نیست و توی نیمه‌ی دوم ما فقط گل و بلبل از ابی میبینیم، این اشتباهه. کاری که ابی اول بازی انجام میده، واقعاً کار کثیفیه (و بازی هم این کار رو به خصوص به این شکل توجیه نمیکنه) اما اون کار به خاطر شیطان صفتی ابی نبوده. به خاطر این بود که ابی هم مثل الی بعد از مرگ پدرش، 4 سال فقط در فکر انتقام گرفتن از یه نفر بوده. موقعی که ما کنترل ابی رو هم داریم اون موقع ابی همیشه آدم خوب نیست. اول اینکه اون کاری که با اوون انجام میده (!!!) خودش یه نمونه‌ی بزرگه که خیانت به یکی از دوستانشه که از قضا بارداره. ما میبینم یه سری از دوستانش بعد از اون اتفاق از ابی دور شدن، مل رسماً یه جا بهش میگه تو یه عوضی هستی، اوون که خیلی هم دوستش داره، به طعنه و سرزنش به ابی میگه منم برم افرادی رو که خانواده‌ام رو کشتند، شکنجه بدم و به بدترین حالت اونا رو بکشم. توی پلی‌تایم با ابی، همه تصدیقش نمیکنن و همه‌ی کارهاش هم درست نیست اما موضوع اینه که بعد از اون واقعه داستانش مثل جول توی نسخه‌ی اول و الی بعد از نقطه‌ی پایان این نسخه، در مسیر یه رستگاری قرار داره و به این خاطر که سیر داستانش بیش‌تر توی این جریانه.
خیلی طولانی شد :D
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,044
نام
نیما
واقعا دیگه فرسایشی شده ، یه سری بحث های تکراری هفته ای یکبار ...

View attachment خدایا بسه دیگه.mp4
















مشکل اینجاست که نظرسنجی «طبیعی» نداریم که توش آمار مخالف‌های بازی بیشتر از موافق‌های اون باشه. :D الآن احتمالاً میگین طبیعی و غیرطبیعی بودنش رو تو انتخاب نمی‌کنی، ولی خب قضیه خیلی مشخصه انصافاً! :D
توی نظرسنجی‌های انجمن‌های گفتگو یا میشه فهمید هر کسی به چی رأی داده یا اگه مشخص نیست هم به راحتی امتیاز دادن توی متاکریتیک نیست. یعنی مثلاً توی ریست‌ارا نمیشه ۶۰ تا آیدی ساخت و هی رأی موافق یا مخالف داد، چون ثبت نام راحت نیست. یا ملت توی توئیتر خیلی کمتر حال و حوصله دارن که هی آیدی بسازن و مراحل ثبت نام رو طی کنن تا برن رأی‌های زیاد بدن که جبهه حق علیه باطل پیروز بشه.
از اون طرف امتیازهای آمازون رو داریم که ملت بعد از خرید بازی می‌تونن رأی بدن و توی آمازون آمریکا میانگین امتیازهای بازی ۴.۶ از ۵ هست با ۸۲٪‌ امتیاز کامل و توی آمازون انگلیس هم ۴.۷ از ۵ هست ۸۳٪ امتیاز کامل. یا مثلاً توی فروشگاه خود سونی بعد از خریدن بازی میشه امتیاز داد که اونجا هم ۴ از ۵ ستاره هست. امتیازی که در حد نسخه اول نیست، ولی به هیچ وجه داغون و افتضاح هم محسوب نمیشه.
حالا همه اینا رو ول کنیم و بچسبیم به امتیازهای متاکریتیک که یه جماعت عظیمی فقط و فقط برای صفر دادن رفتن ثبت نام کردن و شک ندارم خیلی‌هاشون بیشتر از یک بار هم ثبت نام کردن. یا مثلاً بریم سراغ امتیازهای گوگل (lol) که من تا چند ماه پیش اصلاً خبر نداشتم همچین چیزی وجود داره! :D البته بقیه هم خبر نداشتن و مثلاً The Last of Us Remastered توی گوگل ۶۰۰ تا رأی (نه حتی ۶ هزار تا) داشته و TLoU2 بیشتر از ۶۰ هزارتا! :))
طبیعیه که آدم باید میانگین امتیازهای جایی رو قبول کنه که منطقی هستن و کمتر میشه بهشون شک کرد. یعنی امتیازهایی که نمیشه به صورت فله‌ای لشکر کشید یا بدون خرید بازی بهش نمره داد.
این بحث رو هم زیاد دیدم که میگن «چرا امتیازهای صفر رو قبول ندارین ولی ۱۰ها رو قبول دارین؟» خب وقتی میانگین امتیازهای بازی ۹۳ هست و یکی از رکورددارهای تعداد امتیاز کامل در تاریخ محسوب میشه، قاعدتاً امتیاز ۱۰ از طرف مردم هم منطقی‌تر هست تا صفر. :D
تموم شد و رفت ، ختم جلسه رو اعلام میکنم ...
 

last of amir

کاربر سایت
Sep 3, 2014
2,177
نام
Amir
شاید براتون جالب باشه که بازیگر منی توی پارت۲ اولین اجراش، کارکتر گوستاو تو آنچارتد ۴ بوده که احتمالا یادتون نیاد کیه و درجواب این باید بگم همون کسیه که تو زندان با نیتن درگیر میشد هی(زندان‌بان رو نمیگما)
165893
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,058
نام
آریا
در مورد نظر سنجی هم وقتی حرف من رو نمیخونید برداشتتون بهتر از این هم نمیشه. اولا نمره های 24 ساعت اول رو حذف کردن دوما من این رو به عنوان مستندات برای بد بودن بازی ارائه ندادم. صرفا در مقابل مستنداتی که بچه های تاپیک برای شاهکار بودن بازی ارائه میدادن این رو گذاشتم و پرسیدم که چطور هر رای گیری ریتش بالاست اینجا به اشتراک گذاشته میشه و اونایی که کمه ایگنور میشه؟! عملا یه بخشی از قضیه رو نادیده میگیرید. این مدیا زده هم توهین نیست ولی طبیعیه که منتقد یا هر آدم ساده‌ی دیگه‌ای سختش باشه از جریان اصلی یه اتفاق فاصله بگیره و به نحو دیگه‌ای قضیه رو ببینه. توهین نیست که اینقدر به خودتون میگیرید و ...
مشکل اینجاست که نظرسنجی «طبیعی» نداریم که توش آمار مخالف‌های بازی بیشتر از موافق‌های اون باشه. :D الآن احتمالاً میگین طبیعی و غیرطبیعی بودنش رو تو انتخاب نمی‌کنی، ولی خب قضیه خیلی مشخصه انصافاً! :D
توی نظرسنجی‌های انجمن‌های گفتگو یا میشه فهمید هر کسی به چی رأی داده یا اگه مشخص نیست هم به راحتی امتیاز دادن توی متاکریتیک نیست. یعنی مثلاً توی ریست‌ارا نمیشه ۶۰ تا آیدی ساخت و هی رأی موافق یا مخالف داد، چون ثبت نام راحت نیست. یا ملت توی توئیتر خیلی کمتر حال و حوصله دارن که هی آیدی بسازن و مراحل ثبت نام رو طی کنن تا برن رأی‌های زیاد بدن که جبهه حق علیه باطل پیروز بشه.
از اون طرف امتیازهای آمازون رو داریم که ملت بعد از خرید بازی می‌تونن رأی بدن و توی آمازون آمریکا میانگین امتیازهای بازی ۴.۶ از ۵ هست با ۸۲٪‌ امتیاز کامل و توی آمازون انگلیس هم ۴.۷ از ۵ هست ۸۳٪ امتیاز کامل. یا مثلاً توی فروشگاه خود سونی بعد از خریدن بازی میشه امتیاز داد که اونجا هم ۴ از ۵ ستاره هست. امتیازی که در حد نسخه اول نیست، ولی به هیچ وجه داغون و افتضاح هم محسوب نمیشه.
حالا همه اینا رو ول کنیم و بچسبیم به امتیازهای متاکریتیک که یه جماعت عظیمی فقط و فقط برای صفر دادن رفتن ثبت نام کردن و شک ندارم خیلی‌هاشون بیشتر از یک بار هم ثبت نام کردن. یا مثلاً بریم سراغ امتیازهای گوگل (lol) که من تا چند ماه پیش اصلاً خبر نداشتم همچین چیزی وجود داره! :D البته بقیه هم خبر نداشتن و مثلاً The Last of Us Remastered توی گوگل ۶۰۰ تا رأی (نه حتی ۶ هزار تا) داشته و TLoU2 بیشتر از ۶۰ هزارتا! :))
طبیعیه که آدم باید میانگین امتیازهای جایی رو قبول کنه که منطقی هستن و کمتر میشه بهشون شک کرد. یعنی امتیازهایی که نمیشه به صورت فله‌ای لشکر کشید یا بدون خرید بازی بهش نمره داد.
این بحث رو هم زیاد دیدم که میگن «چرا امتیازهای صفر رو قبول ندارین ولی ۱۰ها رو قبول دارین؟» خب وقتی میانگین امتیازهای بازی ۹۳ هست و یکی از رکورددارهای تعداد امتیاز کامل در تاریخ محسوب میشه، قاعدتاً امتیاز ۱۰ از طرف مردم هم منطقی‌تر هست تا صفر. :D
 

Kiami

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,855
موافقان و مخالفان داستان جون مادرتون دیگه راجع به داستان این بازی بحث نکنید :D تمامی ارکان ساخت بازی هم دیگه به داستانش فکر نمیکنن حتی ابدارچی شرکت ! ولی یه سریا اینقدر بحث کردن نفت در اومد از توش :D
 

victor hogo

کاربر سایت
Dec 20, 2011
3,765
نام
علی
مشکل اینجاست که نظرسنجی «طبیعی» نداریم که توش آمار مخالف‌های بازی بیشتر از موافق‌های اون باشه. :D الآن احتمالاً میگین طبیعی و غیرطبیعی بودنش رو تو انتخاب نمی‌کنی، ولی خب قضیه خیلی مشخصه انصافاً! :D
توی نظرسنجی‌های انجمن‌های گفتگو یا میشه فهمید هر کسی به چی رأی داده یا اگه مشخص نیست هم به راحتی امتیاز دادن توی متاکریتیک نیست. یعنی مثلاً توی ریست‌ارا نمیشه ۶۰ تا آیدی ساخت و هی رأی موافق یا مخالف داد، چون ثبت نام راحت نیست. یا ملت توی توئیتر خیلی کمتر حال و حوصله دارن که هی آیدی بسازن و مراحل ثبت نام رو طی کنن تا برن رأی‌های زیاد بدن که جبهه حق علیه باطل پیروز بشه.
از اون طرف امتیازهای آمازون رو داریم که ملت بعد از خرید بازی می‌تونن رأی بدن و توی آمازون آمریکا میانگین امتیازهای بازی ۴.۶ از ۵ هست با ۸۲٪‌ امتیاز کامل و توی آمازون انگلیس هم ۴.۷ از ۵ هست ۸۳٪ امتیاز کامل. یا مثلاً توی فروشگاه خود سونی بعد از خریدن بازی میشه امتیاز داد که اونجا هم ۴ از ۵ ستاره هست. امتیازی که در حد نسخه اول نیست، ولی به هیچ وجه داغون و افتضاح هم محسوب نمیشه.
حالا همه اینا رو ول کنیم و بچسبیم به امتیازهای متاکریتیک که یه جماعت عظیمی فقط و فقط برای صفر دادن رفتن ثبت نام کردن و شک ندارم خیلی‌هاشون بیشتر از یک بار هم ثبت نام کردن. یا مثلاً بریم سراغ امتیازهای گوگل (lol) که من تا چند ماه پیش اصلاً خبر نداشتم همچین چیزی وجود داره! :D البته بقیه هم خبر نداشتن و مثلاً The Last of Us Remastered توی گوگل ۶۰۰ تا رأی (نه حتی ۶ هزار تا) داشته و TLoU2 بیشتر از ۶۰ هزارتا! :))
طبیعیه که آدم باید میانگین امتیازهای جایی رو قبول کنه که منطقی هستن و کمتر میشه بهشون شک کرد. یعنی امتیازهایی که نمیشه به صورت فله‌ای لشکر کشید یا بدون خرید بازی بهش نمره داد.
این بحث رو هم زیاد دیدم که میگن «چرا امتیازهای صفر رو قبول ندارین ولی ۱۰ها رو قبول دارین؟» خب وقتی میانگین امتیازهای بازی ۹۳ هست و یکی از رکورددارهای تعداد امتیاز کامل در تاریخ محسوب میشه، قاعدتاً امتیاز ۱۰ از طرف مردم هم منطقی‌تر هست تا صفر. :D
نمیدونم چرا یهویی یاد داستان گالیله افتادم که همش با مدرک میخواست اثبات کنه که زمین گرده ولی گوشی شنوا نبود:D
البته یه تفاوتی داره داستان گالیله با ماجراهای این بازی اونم اینکه اونجا واقعا فک میکردن زمین گرد نیست و به عقاید خودشون اعتقاد داشتن ولی خب اینجا همه میدونن چی به چیه ولی کوچه علی چپ و این حرفا :D
بگذریم....
گذر زمان و بازی کردن پی در پی ذره ای بازی رو برام تکراری نکرده و هنوز اون حسه نیومده که بگم"خب مثل اینکه باید بازی رو حتی برای مدتی بزارم کنار"
در واقع این بازی برام شده یه سبک زندگی!دوست دارم هر روز حتی شده یک ساعت بازی کنم یا ویدیو ببینم یا ازش بخونم
من با این بازی ارضا شدم،باهاش اشک ریختم،باهاش همه مدل احساس رو تجربه کردم
همیشه خواهم گفت بی انصاف ترین انسان هایی که تاریخ به خودش دیده مخالفین این بازی هستن و دیگه از حوصله خارجه که چرا و صد البته همه میدونن چرا
من هر سری که بازی رو مجددا شروع میکنم با این دید میرم که بتونم ازش یک ایراد دربیارم ولی بعد از پایان دست خالی برمیگردم
و همیشه سوالم از خودم این بوده که این بازی چی نداشت که باید می داشت و چه ایراد و کمبودی داره که نباید میداشت!:D
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,058
نام
آریا
موافقان و مخالفان داستان جون مادرتون دیگه راجع به داستان این بازی بحث نکنید :D تمامی ارکان ساخت بازی هم دیگه به داستانش فکر نمیکنن حتی ابدارچی شرکت ! ولی یه سریا اینقدر بحث کردن نفت در اومد از توش :D
حالا باز ماها خوبیم، این برادرمون یه نقد ۵ ساعته(!!!) در مورد بازی منتشر کرده. :D
watch?v=O0bI-aN0wpc
آخه ۵ ساعت؟ :| خود سازنده‌های بازی هم نمی‌تونن انقدر در موردش صحبت کنن! :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر