The Evil Within

با درود
من دیدم حیفه واقعاً یکی از شاهکارهایی که در آینده داره میاد تاپیک نداشته باشه ، پس با کپی برداری از 2 مطلب بخش اخبار تاپیکش رو زدم....

THE EVIL WITHIN

Developer : Tango Gameworks a division of ZeniMax Asia K.K
Director : Shinji Mikami
Publisher : Bethesda Softworks
Release Date : October 14, 2014

این بازی در سال 2014 و برای PC , XBOX 360 , PS3 , Xbox one & PS4 میاد
The Evil Within is in development for PC, PS3, Xbox 360 and next generation consoles and is slated for release in 2014.
The Evil Within announcement screenshots arrive | VG247
theevil.jpg



بعد از مدت‌ها انتظار بلاخره بازی جدید آقای شینجی میکامی، مرد افسانه‌ای دنیای گیم، و خالق سری بازی Resident EVil با نام The Evil Within منتشر شد. در همان پخش اولین تریلر اطلاعات کوتاهی پیرامون آمدن بازی در سال 2014 و پلتفرم‌ها آن در رسانه‌ها ذکر شد. در همین راستا نیز اطلاعات نسبتا کامل تری بدست‌مان رسید که به صمع و نظر شما خواهیم رساند.

در جدیدتری خبری که آمد بازی با موتور گرافیکی قدرتمند شرکت id software یعنی id Tech 5 در حال ساخت می‌باشد. بی‌شک ارائه و بکار گیری این موتور قوی در بازی که سبکی ترسناک را دارد می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد. در دیگر سو نیز سازنده بازی استودیو Tango Gameworks می‌باش. این استودیو ژاپنی که در سال 2010 توسط خود اقای میکامی تاسیس شد؛ قرار است اولین پروژه مهم خود را در سال 2014 با نام The Evil Within روانه بازار نماید.

در مورد داستان بازی، شخصیت اصلی آن کارگاهیست با نام Sebastian. وی در یک روز عادی به همراه همکارش وقتی داست یک جنایت سریالی را دنبال می‌کرد توسط یک نیروی ترسناک و مرموز مورد حمله قرار می‌گیرد؛ سباستین که شاهد کشته شدن تک، تک همکارانش توسط این نیروی عجیب و مررموز است، مورد حمله قرار می‌گیرد و هوشیاری خود را از دست می‌دهد. وی مدتی بعد در یک مکان به هوش می‌آید و می‌بیند دور و اطرافش پر از موجودات عجیب و غریب است، لذا برای فهمیدن این که چه اتفاقی افتاده است شروع به تجسس می‌کند.

طبق اخبار اقای میکامی در بازی خود از المان‌های survival horror به نحو بسیار سختی قرار است بهره گیرد؛ محدویت‌هایی پیرامون تیر، تفنگ و منابع انرژی در بازی به کار رفته اند تا ترس و وحشت و استرس را هر چه بیشتر به بیننده القا نماید. میکامی در این بازی به شما قول یک بازی با اتمسفر بسیار ترسناک، و عنوانی که می‌تواند مخاطب را بترساند را می‌دهد.

در بازی دشمنان شما دارای هوش بالایی هستند و زمانی که در ترس خود فرو رفته‌اید و به دنبال را چاره هستید، آن‌ها برای شما در حال تدارک حیله‌ و تله هستند. این تله ها می‌تواند به صورت دام بری شما باشد که بسیار مرگبار نیز هستند. شاید یکی از نقاط قوتی که سال ها در سبک های این چنینی ندید‌ایم، بودن معماهایی باشد که ساعت ها و حتی روزها وقت شما را بگیرد، میکامی نیر در این مورد اعلام کرده است در بازی شما با پازل‌ها، و معماهای بسیاری سخت و گوناگونی مواجه خواهید شد.

نکته مهم: در بازی طبق خبر اگر شما در تله ای بیفتید و در آن بمیرید، جسد مرده شما بعد از ادامه آن مرحله دشمن شما خواهد بود!

در آخر نیز سازندگان عنوان می‌کنند بازی The Evil Within دارای یک سناریو بسیار هیجان‌انگیز می‌باشد و هر کارکتر دارای شخصیت خواصی است که باعث با کیفت تر شدن این بازی شده است. دنیای بازی انچنان تاثیر گذار است که شما کاملا تنش و اضطراب را در بازی مشاهده خواهید کرد.
37903263874037134400.jpg




IGN امروز اولین پیش نمایش The Evil Within به همراه مصاحبه ای با سازندگان بازی را منتشر کرده که خلاصه ی آن به شرح زیر است:

از مصاحبه
*******
کلی:​


  • [*=right]میکامی عاشق سبک Surviaval-horror هست. اما در این سال های اخیر به نظر میرسه این سبک از هسته ی خودش فاصله گرفته و به چیز دیگری تبدیل شده. میکامی در صدد بازگرداندن آن می باشد.
    [*=right]میکامی در نظر داره ترکیب تماع عیاری از وحشت و اکشن رو به ارمغان بیاره. وی فکر میکنه بالانس بین این دو تا بسیار مهمه و دو نیمه ی سبک Surviaval-horro رو تشکیل میدهند. میکامی این سبک را اینجوری توصیف میکنه که در آن بازی هم باید ترسناک باشه (با یه سری موجودات کاملا عجیب و مخوف) و در عین حال به بازیکن امکان حمله ور شدن عمیق به سوی این موجودات ترسناک رو بده.
    [*=right]وی میخواد وقتی بازیکنان بازی رو بردارند، این حس کاملا درشون به وجود بیاد که بگند، "من سال هاست که همچین بازی به این اندازه ترسناک و وحشت آور، بازی نکرده بودم".
    [*=right]میکامی در نظر داره که یک ترس روانشناسانه رو ارائه بده و بازیکنان رو مجبور به انجام کارهایی کنه که برایشان ناخوشایند باشه. (از دید روان شناسانه)

داستان:​


  • [*=right]سه کاراگاه به محل جنایت که یک تیمارستان است، اعزام میشوند، جایی که به نظر میرسه کشتار مخوفی صورت گرفته است. پلیس زودتر به محل اعزام شده است و زمانی که این سه با تاخیر به آن جا می رسند، هیچ کدام از پلیس ها به جز اتوموبیل های خالیشان را در محل نمیببیند. در داخل تیمارستان یک سری جسد وجود داره.
    [*=right]با ضربه ای که به سر شخصیت بازی در ادامه داستان وارد می شود، وی از هوش می رود و در محل دیگری به هوش می آید. و خوب داستان بازی اینجوری شروع می شود که "من کدوم گوری هستم، اینجا چه خبره؟ این قتل ها برای چیه؟".
    [*=right]میکامی میخواد داستان بازی تمرکز کمتری بر روی پیچش های داستانی (twist) و تغییرات ناگهانی داشته و بیشتر سعی داره روی جنبه ی مرموز بودن و رمز آلود بودن داستان تمرکز کنه.


گیم پلی:​


  • [*=right]میکامی از سلاح هایی که در بازی می توانید استفاده کنید به "اسلحه های گرم مانند پیستول و شاتگان و اسلحه های سرد مثل چاقو و تبر" اشاره داشت. مورد دیگری که میتوانید به عنوان سلاح و کشتن دشمن استفاده کنید، استفاده و گذاشتن تله می باشد.
    [*=right]میکامی اصلا دوست نداره که شخصیت بازی قدرت های فراانسانی داشته باشه و یا این بتونه از اسلحه های سنگین مثل مچین گان استفاده کنه.
    [*=right]تیم بازی به شدت در حال کار بر روی یک مکانیزم "احساسی" در گیم پلی هستند. طوری که تیم بازی میخواد بازیکنان در هنگام رویارویی با دشمنان اون حس وحشت و ترسی که آن ها در نظر دارند را به آدم القا کنه.
    [*=right]میکامی در نظر داره لوکیشن ها، سناریوها و موقعیت های مختلف و متفاوت از همی بسازه که اوضاع دائما برای بازیکنن در حال تغییر باشند.

انجین:


  • [*=right]همون طور که می دانید بازی از انجین ID-Tech 5 استفاده میکنه که هم مناسب بازی های شوتر اول شخص و هم سوم شخص می باشد. اما تیم بازی تغییرات زیادی در انجین بازی صورت داده تا اون استایل گرافیکی و هنری که در یک بازی horror میخواهند را بتوانند بدست بیارند.


شخصیت ها و دشمنان:​


  • [*=right]یک سری زامبی های مرسوم در بازی حضور دارند.
    [*=right]بعضی دیگر از دشمنان شما بسیار عجیب و غریب هستند و با نگاه کردن به آن ها برای تشخیص این موضوع که چجوری میخوان به سمت شما بیایند و یا چجوری میخواند به شما ضربه وارد کنند، سخت است. این باعث میشه حس اضطراب و همچین حس مردد بودن در شما به وجود بیاد.
    [*=right]شخصیت ها و موجوداتی که از لحاظ ظاهری عجیب و غیر عادی هستند که حس کنجکاوی شما بر می انگیزند.



از پیش نمایش IGN:


  • [*=right]شخصیت اصلی بازی، سباستین به همراه دو کاراگاه خود وارد تیمارستان میشوند. دو همکار وی که یکی آن ها جوزف نام داره و دیگری که یک زن می باشد و بقیه به اسم "بچه" ا[احتمالا به خاطر سن پایین و تازه کار بودن] صدایش میکنند.
    [*=right]جسد های زیادی در گوشه و کنار بیمارستان وجود داره. سباستین در یکی از نمایشگرهای مربوط به دوربین های مراقبتی، شخص ناشناسی را می بینید که در حال کشتن یک پلیس می باشد. که در ادامه داستان همان شخص ناگهان از گوشه به سباستین ضربه ی محکمی وارد میکند که باعث می شود وی از هوش برود.
    [*=right]قسمت های داخلی بدن انسان و همچنین خون زیادی در جای جای محیط تیمارستان دیده میشوند.
    [*=right]سباستین سپس در مکان دیگری و به صورت کله پا آویزان از یک قلاب به هوش میاد. چندین جنازه ی دیگر به مانند سباستین آویزان هستند. یک فرد روانی با چاقوی قصابی و کاملا خونی در آن جا حضور دارد که سپس یکی از جنازه های آویزان شده رو به پایین می آورد و بعد از گذاشتن جسد بر روی میز، شروع به سلاخی کردن آن میکند.
    [*=right]انمیشین ها و سرعت حرکت شخصیت بازی بر حسب این که آیا دشمن در مقابل شما وجود داره یا نه تغییر میکند.
    [*=right]سباستین هشدار مرد قصاب رو بر می انگیزه. وی (قصاب) اسلحه ی معروف میکامی، یعنی یک اره برقی، را در دست میگیره و به شخصیت ما حمله ور میشود. در این جا شاهد یک سکانس تغییب و گریز هستیم که سباسیتن به سختی میتواند از محلکه بگریزد.
    [*=right]در صورتی که مرد قصاب شما را گم کند. بی جهت با اره برقی خود به این طرف و آن طرف ضربه می زند. در صورت این که دوباره شناسایی شوید، وی بدون معطلی به شما حمله ور میشود. شما همچین می توانید با پرت کردن آجر حواس وی را پرت کنید.
    [*=right]سباستین بالاخره میتواند توسط یک آسانسور از محلکه میگریزد. وی ناامیدانه از تیمارستان پا به فرار میگذارد. بیرون از تیمارستان اتومیبل های پلیس که در آتش دارند میسوزند را مشاهده میکند و سپس آن جا ترک میکند. پیش در آمد و بخش ابتدایی بازی در این جا به پایان می رسد.
    [*=right]بخش دوم دمو در ادامه ی بازی و در یک محیط تاریک و باز اتفاق می افتد که در انتهای آن به یک کلبه ی متروکه ختم می شود. سباستین سپس وارد کلبه می شود و با یک سری زامبی های "مرسوم و معمول در بازی ها" رو به رو میشود.
    [*=right]این زامبی ها به نظر میرسه آثار شکنجه و عذاب در ظاهرشون دیده میشه.
    [*=right]در حالی که سباسیتن در حال تیراندازی به زامبی ها برای نجات خود می باشد، ناگهان صحنه و محیط بازی در حین مبارزه تغییر میکند و شاهد یک سکانس با درخشش زیاد بر روی تصویر و همچنین به نظر میرسد سباستین در حال خونریزی است دیده می شود. سپس وی خود را در تیمارستان دوباره پیدا میکند.
    [*=right]دمو در انتها با بیرون آمدن یک موجود جن مانند و دارای چندین پا از یک استخر خون و حمله ور شدن سریع آن به سمت شما به پایان می یابد.


56806186217435437684.jpg


پیش نمایش وبسایت PCGames.de:



  • [*=right]تیم بازی برای افرایش حس سینماتیک، مقدار HUD را به شدت کاهش داده است. به گفته ی PCGames تقریبا هیچ گونه رابط کاربری ای در صفحه وجود ندارد. (IGN تنها به تولبار جان اشاره کرده است.)
    [*=right]منوی حلقه مانند برای اسلحه ها inventory
    [*=right]انتخاب سریع آیتم ها بوسیله ی دی پد
    [*=right]وجود بسته های سلامتی جان
    [*=right]درست به مانند RE4 شما در ابتدای بازی با یک مرد اره برقی بدست و تعداد زیادی زامبی رو به رو خواهید شد. اما با این تفاوت که در اینجا می توانید از تله و یک سری آپشن های دیگه استفاده کنید که باعث تفاوت در رویکرد مبارزه ها شده است.
    [*=right]با یک تله گذاری درست می توانید چندین هدف رو با هم نابود کنید.
    [*=right]موسیقی زیادی در دمو وجود نداشت که این موضوع حتی باعث شده بازی وحشتناک تر جلوه کنه.


کانسپت آرت ها و تصویر In-Engine (تصویر سوم) از ویدیو:




ویدیوی مصاحبه با سازنده ها:
Making The Evil Within: Survival Horror Returns - YouTube

پیش نمایش IGN:
The Evil Within First Look - IGN

با تشکر از kolange_edalat & behrooz که من فقط اطلاعاتشون رو کپی کردم برداشتم آوردم :biggrin1:

تریلر جدید 28 می 2013

تصاویر The Evil Within
 
آخرین ویرایش:

BEHZAD WESKER

کاربر سایت
Jan 13, 2014
2,053
نام
بهزاد
گیمز کام شروع نشده که هنوز، چطوری نامزدهارو مشخص کردن؟ مگه بر اساس نمایش بازی ها انتخاب نمیشن نامزد ها و برنده و...؟:d
رقیبش همون farcry 4 و evolve هستش فکر کنم، امیدوارم بهترین انتخاب بشه(هر چند که farcry رو به شدت دوست دارم ولی این بازی موفقیتش خیلی حساس و حیاتیه)
فکر کنم قبل از نمایشگاه تریلر بازی ها را به هیئت داوران میدهند! فکر کنم تریلر شاخی بوده که نامزد شده! استاد رفت برای گتی 2014!;)
 

mehran maker

کاربر سایت
May 29, 2013
755
نام
مهران
گیمز کام شروع نشده که هنوز، چطوری نامزدهارو مشخص کردن؟ مگه بر اساس نمایش بازی ها انتخاب نمیشن نامزد ها و برنده و...؟:d
رقیبش همون farcry 4 و evolve هستش فکر کنم، امیدوارم بهترین انتخاب بشه(هر چند که farcry رو به شدت دوست دارم ولی این بازی موفقیتش خیلی حساس و حیاتیه)
فار کرای که هم سبکش یه سبک دیگست هم ژائرش , Evole هم سبکش یه چیز دیگست ولی ژائرش یکم نزدیکه بش ولی بازم نیست در کل رقیبی نداره ولی اگه منظورت رقیب برای گاتی شدن هست شما درست می گید و این بازیا یکی از سرسخت ترین رقبا هستن
 

BEHZAD WESKER

کاربر سایت
Jan 13, 2014
2,053
نام
بهزاد
فار کرای که هم سبکش یه سبک دیگست هم ژائرش , Evole هم سبکش یه چیز دیگست ولی ژائرش یکم نزدیکه بش ولی بازم نیست در کل رقیبی نداره ولی اگه منظورت رقیب برای گاتی شدن هست شما درست می گید و این بازیا یکی از سرسخت ترین رقبا هستن
بد برداشت نکنیا! اگه این بازی معدود مشکلاتش برطرف شه هیچ بازی جلودارش نخواهد بود! من ایمان دارم به این مسئله;)
 

Triangels

플레이 스테이션 팬
کاربر سایت
Sep 17, 2007
9,891
نام
ارمان
چقدر تاخیر میخوره ×_× اون از bf و Dragon age امروزم Evovle رو انداختن 2015 ! امیدوارم TEW برای امسال بمونه حتما !

هفته دیگه شروع میشه gamecom ببینیم چی کرده The Evil Within ! از موقعی که بازیه PewDiePie رو دیدم نظرم 1000 بار + تر شده ! بازی عالی بود !
 

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,846
mehran maker:

میدونم قربان:d، سبکشون که زمین تا زیرزمین با هم متفاوته:d، من منظورم موفقیت بین نامزدهای XBOX و PS و PC بود، فارکرای عنوان فوق العاده ایه، اگه بتونن یه چیزی در حد 3 بسازن فروش و نقدش کامل تضمینه. به جز شماره ی 2 بقیه ی نسخه هاش جزو my favorit منه .
ولی من با تمام وجود دوست دارم TEW یه بازیه موفق بشه به خاطر اینکه آخرین اثر شینجی میکامیه و خیلی دوست دارم توی اوج بمونه با این کار و همینطور اینکه این ژنر SH رو دوباره به روزهای اوجش برگردونه تا بعدش شاهد بازیای بهتری توی این ژانر باشیم.
یه حسی بهم میگه بازی موفق میشه، امیدوارم مشکلی پیش نیاد واسش.
 

live is life

کاربر سایت
Apr 11, 2010
1,812
نام
leon
چقدر تاخیر میخوره ×_× اون از bf و Dragon age امروزم Evovle رو انداختن 2015 ! امیدوارم TEW برای امسال بمونه حتما !

هفته دیگه شروع میشه gamecom ببینیم چی کرده The Evil Within ! از موقعی که بازیه PewDiePie رو دیدم نظرم 1000 بار + تر شده ! بازی عالی بود !

فعلا دور دوره remaster و يا تاخیر خوردن گیمهای جديده :))


فعلا تنها گيمي که تاخیر خورد اما بعد یک هفته جلو انداختن اومدنش را همین evil within خودمونه:d
 

mojit

کاربر سایت
May 26, 2014
61
نام
مجتبی
این 2014 سال عذاب آوری بود. چون همه جور خبر از بازیهای خفن میشنوی ولی همشون هم برای 2015 تاخیر خوردن. از اون طرف هم خرج سالانه 2015 ما رو زیاد میکنند. فقط امیدوارم فاصله زمانی بین بازیهای اینقدری خوب باشه که بشه برای عناوین مختلف پول جمع کرد!

این وسط باید از بازیهایی مثل همین ew تقدیر بشه که حداقل برعکس بقیه تاریخش رو جلوتر هم میاره!!
 

BEHZAD WESKER

کاربر سایت
Jan 13, 2014
2,053
نام
بهزاد
از انجایی که در تمام وبسایت ها هستم امروز یکی از کاربران خوب پردیس گیم (محمد جمشیدی) مطلبی را راجع به اویل ویتین نوشته است. این مطالب نه در مورد حس ترس و دلهره و نه در مورد گیم پلی و....این مقاله در پنج قسمت منتشر خواهد شد که قسمت اول امزوز منتشر شده است. طبق گفته حرف نویسنده نوشتن مقاله یک سال زمان برده است که جا داره ازش تشکر کنیم
خواندن این متن ها لرزه به اندام ادم میندازه. نه از حس و ترس دلهره که از داستان به نظر کوبندش!

سباستین در دیدگاه اول یک کارآگاه معمولی است که در کلیولند اوهایو (Clevland: Ohio Satate) در حال انجام وظیفه است. او در یک راستا پیچیده نیست.اما در راستای خارج از بعد جزییاتی را در بر دارد. Mikami می گوید:"این جاست که باید حس سباستین را در وجود درونی خود لمس کنید.گاهی اوقات در عنوان من خواهید فهمید چرا این حرف را زده ایم. ما به این دلیل می گوییم که سباستین را باید در بازی حس کنید و آن هم به خاطر این است که هنگام بازی ناخودآگاهتان به شما دستور می دهد که لحظه ای به پشت سر خود نگاهی بیندازید.شاید شیاطین و اجنه پشت سر شما باشند.دقیقا با احساس وجودی سباستین در بازی شما هم عکس العمل هایی ناخودآگاهانه و رعب آور در مقابل فضای مبهم بازی را انجام می دهید و این عکس العمل ها یک فرمول غریزی را در بدن شما به وجود خواهد آورد."

آنهایی که می خواهند در این سفر برای اکتشافات حقایق عنوان the evil within با ما همراه باشند،باید بدانند این نوشته ها زیاد مربوط به فاکتور ها و المان های اساسی خود عنوان نمی شود و به سوی عناصری فراتر از یک بازی ترسناک ختم می شوند. بنابراین همینجا تقاضا دارم این صفحه بسته شود و هرگز خوانده نشوند؛اگر علاقه ای به این تئوری ها ندارید.
آیا تا به حال فرضیه واقعیت ها در خواب را شنیده اید؟ امکان دارد شنیده باشید.این فرضیه با فیلم Inception رو به عملی شدن رفت؛اما موفق نشد. دلیل آن خود فیلم نبود.بلکه فاصله واقعیات تا پرده نقره ای سینما در این مورد به حدی زیاد بود که رو به حقیقت نرفت.شما چیز هایی را در خواب می بینید که احساس می کنید واقعی است. یعنی اینکه شما در خواب رویا را طوری لمس می کنیدکه همه چیز واقعا در دنیای بیداری برایتان اتفاق می افتد.اما زمانی که بیدار می شوید،می پندارید همه چیز اصلا به دنیای واقعی مربوط نمی شود و فقط بعدی از یک سرسرای دیگر در مغز خود را می بینید.این خلق عجیب را باید مدیون خداوند بود.اما حالا باید بپرسید این شبهات به The Evil Within عنوان ترسناک جدید خالق ترس یعنی شینجی میکامی (Shinjy Mikami) چه ربطی دارد؟


با یک مثال بحث موشکافانه تر می شود. شما حس کنید وارد خوابی 3 دقیقه و 23 ثانیه ای در دنیای واقعی می شوید. اما خواب دیدن بسته به فشار مغز انسان بوده است. گاها در شب های معمولی خواب نمی بینید.اما زمان هایی هستند که شما بخشی از آینده خود را در یک چرت 2 دقیقه ای می بینید که در خوابتان حدود به چندین ماه طول می کشد که در ذهن خوابیده خودتان آن ها را ورق بزنید و Split کنید. این اتفاق در 2009-2013 میلادی برای کاراگاه بخش جنایی حوادث بین ایالتی به نام سباستین کاستلانوس (Sebastian Castellanos) می افتد. او در دنیای واقعی توسط عاملی ناشناخته بیهوش می شود و در دوربین های امنیتی محل حادثه ساعت از 9:24:45 به 9:27:08 تغییر می یابد و او بیدار می شود. اما این خواب حدود 3 دقیقه ای تبدیل می شود به سفری چندین ساله به دنیایی ماوراء و در پس دنیای واقعی ما.دقیقا با همان Objectها و لوازم و دیوار ها اما به سبک شیطان.جایی که در چندین کتاب آسمانی و مذهبی با وجود تفاوت فرقه ها نوشته شده،این یک عالم غیب است که دقیقا در پس دنیای ما قرار دارد و چیز هایی کشف نشده در آنجا زندگی می کنند و ما از وجود آنان باخبریم.عده ای آن ها را اجنه(از دیدگاه آن ها شیاطین یا ارواح پلید نیز معنی می گیرند) می نامند و شاید هم درست باشد و شاید به همین دلیل است ما در دنیای خودمان با چشم و گوش معمولی آن ها را نمی بینیم. برای همین آن ها با روزنه ای کوچک وارد دنیای ما می شوند.

صحبت از دنیای ماوراء یا بیرون یا هر چه که به ذهن شما وارد شده است،شد.وسوسه شدیم وارد علوم غریبه شویم. این دنیا شامل اتمسفر،لوازم و مکان هایی است که اصولا در هنگام مواجه شدن با چیز های بد دیده ایم. پس می توان گفت این ماورا یک دنیای کاملا شر است که میکامی با توجه به این علوم غریبه سعی می کند آن را به مخاطب منتقل کند. شاید نام این موجودات خوش طرح دنیای TEW را ارواح خبیثه نیز بتوان اطلاق کرد. آن ها توسط خداوند طرد شده و حتی جهنم هم برای آن ها کافی نیست. به همین علت آن ها را وارد دنیایی دیگر می کنند که بتوانند با دنیای واقعی ما انسان ها رابطه داشته باشند. به همین دلیل است اصولا ما در مطبوعات حوادث عجیبی از یک مورد ماورالطبیعه می شنویم. مثلا ارتباط رادیویی یک روح با انسان یا عکسی عجیب که در آن یک موجود عجیب وجود دارد.حالا این دقیقا یک بازی با کلمات و سناریویی جدید برای سباستین قصه ما می باشد.این بار سناریو رویکردی عجیب به خود گرفته.در تصاویر منتشر شده شاهد موجودی بودیم که بسیار سریع بود و فاصله های زمانی ای را در عرض 1 ثانیه طی کرده و به سباستین در طبقه آخر این ساختمان رسیده. این موجود شباهت زیادی به جن یا پری دارد. پری موجودی است که خوب و بد آن مشخص نیست.اما در انجیل آمده ظاهری طعنه آمیز داشته و باعث گمراهی شده.میکامی در هنگام نوشتن سناریوی بازی به ترس اشارات فراوانی می کند.این بار شیاطین یک مخلوق گلی خداوند را وارد قلمروی خود می کنند و مغز او را در خوابش کنترل می کنند.این همان بحثی است که میکامی در داستان به آن اشاره داشته و گفته است: سعی داریم کنترل کردن مغز سباستین را در دنیای خود شیطان توسط خود وی به همگان نمایش دهیم.باید اعتراف کرد واقعا داستان بسیار وهم آور می شود. این همان بخشی است که گفته شده میکامی می خواهد با سناریو شما را تا حدی بترساند که یک لحظه حس کنید چیزی پشت سرتان در هنگام بازی است.



خود بازی آن چیزی نیست که شما حدس آن را می زنید. بلکه این احتمالاتی هستند که در میان پرده می گذرد. احتمالاتی که روز به روز بیشتر شده و اصولا در این عنوان چالش برانگیز باعث شک می شود. پدیده هایی وجود دارند که دیده می شوند و نمی شوند و شاید ببینیم و شاید هم خیر. در فاکتور بعدی بحثی وجود دارد که عده ای به آن می گویند شاید سباستین در بازی کشته شده است و حالا روح وی در جهنم باید به دنبال رستگاری باشد. شاید خداوند او را عفو کند. احتمال این فرضیه زیاد است.اما بسیار محدود. چون عواملی در تصاویر وجود داشت که باعث شد کمی شاهد دوگانگی شویم. آیا سباستین این را می خواسته؟ چون قبل از وقوع حادثه به همکار خود گفت که ای کاش زنده نبودم و این صحنه ها را از دست نمی دادم. همکارش به وی گفت مراقب آرزوهایت باش و همین بود که این اتفاق در این مکان افتاد.اما چرا این تیمارستان محل حادثه خونین بود؛در حالی که آثار جرم و کشته شدن هرگز در دنیای ما وجود نداشت.اما در ماورای همان دنیا این کشتار ها را می دیدیم؟ در رابطه با تیمارستان هم اطلاعاتی وجود دارد. مثلا اطلاعاتی در مورد کشیش اسقف گابریل مارتینز که نتوانست چندین مریض خودکشی کرده در تاریخچه این مکان را نجات دهد. بنابراین در حیاط همان تیمارستان خود را اعدام می کند.یا زنی به نام الیزابت جوناس که 3 فرزند خود را کشته و وارد این تیمارستان شد و گلوی خود را در اکتبر 1986 برید و خودکشی کرد. مواردی مطمئنا دراماتیک ترس آلود که در ماورا خواهیم دید و به نظر میرسد سناریوی The Evil Within همانندSilent Hill یک تاریخچه دارد.

سباستین نزدیک به اشیائی می شود که از راه دور قابل دیدن هستند.اما هنگام نزدیکی به آن ها محو می شوند.شاید عده زیادی پس از تایید این حرف Mikami بدون دغدغه از کنار آن عبور کنند.اما باید تاکید کرد که اصلا این موضوع چه المانی به بخش گیم پلی اضافه خواهد کرد؟ این بحث واقعیت ماوراء را بیش از پیش جدی می کند. جیم فاردل تکنسین بخش علوم غریبه می گوید این بخش مربوط به بر هم زدن قوانین فیزیک جانبی در دنیای ما نمی شود و اغلب نمونه های آن را در کالبد فرد جن زده و تعاریفش می دیدیم. دقیقا بخشی که Mikami سعی می کند تا قبل از عرضه به صورت غیر مستقیم به همه بفهماند. دقیقا همانند اطلاعاتی که با Resident Evil 4 به صورت غیر مستقیم گفته بود.
در تاریکی دیدگان سباستین موردی دیگر دیدیم که شاید تبدیل شود به دیگر جسم فیزیکی ترسناک تاریخ بازی ها. موجودی قرمز رنگ با موهایی سیاه و صورتی غیر قابل دید. موجودی به نام spider lady. عده ای Mikami را تحسین کردند.اما او در یک کلمه گفت من این موجود را خلق نکردم! دلیل این جمله چه بود؟ جمله ای که در توئیتر خود بارها نوشت. سری به لغت فرهنگ یونان می زنیم. موجودی به نام دیابلو dIAblX که دقیقا در زبان یونان به این گونه نوشته شده است. این موجود شباهت 85 درصدی به مخلوق Mikami دارد. همانگونه که می دانید مکتب قدیسان یونان ارتدکس می باشد. آن ها در مذهب ارتدکس خبر از موجودی می دهند که حضرت عیسی مسیح در روز رستاخیز با آن مبارزه می کند.اما فعلا در اعماق تاریکی ها به سر می برد.تالیون ترانسلوانیای کبیر که از پیشروان مذهب ارتدکس و روی آور مطالب عیسی مسیح نیز در گذشته این اطلاعات را تایید کرده بود.البته Mikami تایید می کند که این موجود بسیار تصادفی سد راه سباستین قرار خواهد گرفت و در آخر هم هرگز کشته نمی شود.حتی اگر سباستین در آخر سناریو زنده بماند.

اساسا رفتار ها و عواطف در اکثر بازی ها متفاوت هستند.اما چیزی که پیش رو است،بیشتر از این ها معنی می دهند و صرفا برای بازی نیست.علائمی را در ادامه این سفر می بینید که باعث می شوند اطلاعات کامل از نوشته Mikami بدست بیاورید.از نکات ریز و علائمی مثل تابلوی بزرگ تیمارستان تا علائم موجوداتی که هرگز نمی توان آن ها را در این دنیای سیاه شیطان از بین برد و فراموششان کرد. پس این مطالب را در ذهن خود نگاه دارید.شاید این ها هنگام تجربه این عنوان به شما کمک کنند.در قسمت های بعدی این مقاله با ما همراه باشید

ممنونم از اقای محمد جمشیدی. امیدوارم از خواندن مطلب لذت ببرید.:)
 
آخرین ویرایش:

BEHZAD WESKER

کاربر سایت
Jan 13, 2014
2,053
نام
بهزاد
امروز تولد شینجی میکامی هست. امیدوارم موفق و سلامت باشه.این مرد حالا حالا باید سلامت باشه و با بازی هاش صنعت بازی را بلرزونه. کاری که خیلی راحت انجامش میده. هر چند از اینکه دیگه روی رزیدنت اویل نمیتونه کار کنه ناراحتم:crying1:. ولی خب چه میشه کرد شاید اویل ویتین یک جایگزین مناسب برای رزیدنت اویل باشه. سال هاست که میبینم اینور انور یک تعدادی بچه بیخود و بی جهت از رزیدنت اویل 4 انتقاد میکنند. بازی که نسل هفتم بازی های رایانه ای روی مکانیزم هاش استوار شد! به قول خودش تو اخرین مصاحبش متاسفم کپکام:crying1::crying1::crying1:

تولدت مبارک سلطان دلهره
223.jpg
 

Dark War

کاربر سایت
Jan 9, 2011
2,522
نام
امير حسين
حقيقتا اين متني كه بهزاد زحمتش رو كشيده و به نقل از يكي از سايت هاي همسايه تو اين تاپيك گذاشتتش، يكي از فوق العاده ترين متوني هست كه تا به حال در مورد يه بازي خوندم! دست به قلم عالي، ديدگاه به شدت خاص و منحصر به فرد، سطح اطلاعات بالا و ... .

البته اينكه شخص نويسنده اين همه المان هاي مختلف رو به بازي ربط داده در ظاهر منطقي نيست چون يه موقع يه شخصي از صحنه ها و سكانس هاي يه بازي برداشتي ميكنه كه در حقيقت كارگردان بازي توجهي بهشون نداشته و صرفا با توجه به ديدگاه خودش اون صحنه رو ساخته. البته اين يه عيب نيست و در اصل اين خيلي خوبه كه يه شخصي بتونه از قسمت هاي مختلف يه فيلم يا بازي برداشت مخصوص به خودش رو داشته باشه، حالا چه اون فيلم يا بازي معناگرا باشه و چه نباشه!


تولد استادم مبارك باشه :d




این خلق عجیب را باید مدیون خداوند بود.اما حالا باید بپرسید این شبهات به The Evil Within عنوان ترسناک جدید خالق ترس یعنی شینجی میکامی (Shinjy Mikami) چه ربطی دارد؟
:-/
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر