میگن اگه با جاهل کل کل کنی خیلی بی فایدست ، اگر هم ساکت شی فک میکنی خیلی میفهمه ...
نمی خواستم دیگه جوابتو بدم ، اما دیدم بده تو جهل خودت بمونی ؛ اینم لیست مراحل Ninja Gaiden که اگه تو اسمی از "اشک" دیدی بگو منم مستفیض شم :
میگم بحث بی فایده هست! Ninja Gaiden یعنی NG! روی میکرو! هی گیر دادی به این NG جدید که من برای تمایز بهش میگم NGB!
جالبه یک سری از بازی و سازنده بدشون میاد هویت کلا به باد می دند. ماکان قبلا وقتی نظر شخصیتو می گفتی به این موضوع اعتراف می کردی اما الان به عنوان Fact حسابش می کنی. از تو انتظار نداشتم.
کسری من از NGII خوشم نیومد اما دیگه همه میدونن و بارها هم گفتن اساسا بهترین HnS تاریخ عمر من (توی این سه بعدی ها) NG هست! از ایتا هم بدم نمیاد بلکه معتقدم توی شماره دوم بازی رو به گند کشید! البته این فقط نظر من هست و قبلا هم توی یک ترد دیگه با سامان و بقیه بچه ها روش خیلی بحث کردیم!
اما مبحث دیگه تقلید NGII از سری کلاسیک خودش هست که دیگه نظر شخصی من نیست! یک fact هست و کسی هم چون سری کلاسیک رو بازی نکرده و نمیدونه نمیتونه نقضش کنه. غیر از اینه؟ من الان برات همشون رو لیست میکنم میگم:
اول از هم پدر ریو! توی NG کلاسیک اصلی ریو بدنبال ژیدا کردن پدرش میره آمریکا و ... توی NGII هم یهو ژدر ریو وارد داستان میشه (در صورتی که توی شماره اولش اصلا حرفی از پدر ریو نبود!)
سونیا! سونیا دقیقا یک کارکتری هست که مارو یاد ایرن بندازه! یه مامور مخفی دولتی با تیژ و ضاهری کاملا شبیه به ایرن. تنها تفاوت سونیا با ایرن این هست که آخرش ریو با سونیا ازدواج نمیکنه!
کریستین (اسمش همین بود؟) دقیقا مشابه Foster هست!
تم اصلی داستان یعنی ازاد سازی یک شیطان باستانی و همچنین مبارزه با چهار دیو که متناسب با چهار عنصر اصلی هستن کاملا داستان NG اصلی بود! حتی این چهار دیو توی بازی اصلی هم بودن منتها با یک نام دیگه!
توی آخر NG ما میبینیم که Jaquio میاد ان شیطان رو که اسم هم نداره آزاد میکنه، آخر NGII هم همینطور.
اما این تقلید ها تنها مربوط به داستان نیست! مراحل هم همینطوره! مثلا وجود مراحل توی جنگی از شماره اول امدهٰ مرحله سفر به دنیای مردگان از بازی دوم یعنی "شمشیر سیاه اشوب" امده (منتها انجا ریو برای نجات ایرن میره دنیای سایه ها). مرحله کشتی هوایی و مبارزه با ربات ها (خصوصا ربات هایی که توی شیشه آب هستن) از بازی سوم یعنی "کشتی باستانی دوزخ" الهام گرفته شده و ...
اینا دقیقا یک Fact هستن و نظر من نیستن! کسی هم نمیتونه و نباید انکارشون کنه! منتها دوستان امدن میگن اینطور نیست و همه چیز نوآوری بدیع بوده! این طرز تفکر دقیقا به خاطر این هست که با این سری کامل اشنا نیستن!
در آخر من ایتاگاکی رو زیر سوال نمیبرم چون واقعا بازیساز بزرگی هست. البته خیلی قبولش ندارم و توی برخی جاها هم از برخی کارهاش بدم میاد (مثل همین b0000b و اینا که گفتم) اما بکلی دودمانش رو به هوا نمیدم! فقط معتقدم چون امد سری NG رو کلا ریبوت کرد و یک سری جدید خلق کرد اینکه دوباره امده برگشته به همون المان های کلاسیک اشتبا هست! این مشکل بزرگ من با NGII هست که بارها هم گفتم! البته ممکن هم هست خیلی ها اتفاقا این تقلید براشون خوش آیند باشه و یه حس نوستالژیک براشون داشته باشه!
پ.ن: بالا برید پایین بیایید NGII نسخه سه بعدی NG بود!