سازنده
NightDive Studios
تاریخ انتشار
march 2023 , مارچ 2023 , اسفند 1401
ناشر
Prime Matter
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
system-shock-remake-delay.jpg

تاریخ انتشار
March 2023 - اسفند 1401
توسعه دهنده : Nightdive_Studiosll.jpg ناشر : Prime Matter.jpg

پلتفرم ها : PC - PS 5, PS 4, Xbox Series X|S, Xbox One


این درسته که بدون عنوان رزیدنت ایول 4 کمپانی EA هیچوقت ریسک ساخت عنوانی مثل Dead space رو قبول نمیکرد ولی درست تر این هست که Dead Space هیچوقت بدون System Shock نمیتونست وجود خارجی داشته باشه!



Untitled.png System Shock
نسخه اصلی در سال 1994 منتشر شد.
در اون سالها استودیوی Looking Glass با نوآوری که در طراحی نسخه های اول و دوم Ultima Underworld انجام داده بود سعی در به بلوغ رسوندن این نوع طراحی در عنوان بعدی خودش بعنوان System Shock کرد.
در این نوع طراحی از بازی پلیر در یک فضای open-ended قرار میگیره.
بازیساز به جای طراحی مسیری که پلیر از نقطه A بصورت خطی به نقطه B بره ، با طراحی سیستم ها و مکانیک های مختلف و قرار دادنشون در دست پلیر چندین شیوه رد کردن اون مرحله رو در اختیار بازیکن قرار میده.
این سیستم ها میتونن ترکیبی از اکشن ، مخفی کاری ، پلتفرمینگ ، مکالمات و... باشن.
بدین ترتیب بازیکن میتونه انتخاب کنه اون مرحله رو به چه شکلی تموم کنه ، جالب اینکه هر بار که اون مرحله رو تکرار می کنه میتونه نتایج مختلفی رو بر اساس انتخابهایی که انجام داده ببینه.

این نوع طراحی بازی بعدها به Immersive Sim معروف شد.
از عناوین مهم بعدی که این سبک رو هر بار تکمیل تر کردن میشه به مجموعه بازیهای Deus EX ، Thief و این اواخر Dishonored و Prey 2017 اشاره کرد.

این داستان 30 ثانیه ابتدایی بازی و در واقع مقدمه اون هست پس بدون نگرانی بابت اسپویل بخونید.
داستان در سال 2072 در یک فضای سایبرپانک اتفاق میفته و در مورد یک هکر هست که تلاش میکنه به اطلاعات یک سخت افزار حساس در رده نظامی دسترسی پیدا کنه. (نوعی از ایمپلنت که قدرتهای ویژه ای به شخص میده ).
بدین منظور باید به شبکه داخلی یک ایستگاه فضایی به نام Citadel نفوذ کنه.
این هکر سرانجام شناسایی و توسط ماموران امنیتی به این ایستگاه فضایی منتقل میشه.
این ماموران متعلق به کمپانی TriOptimum هستن که در واقع کمپانی مادرِ ایستگاه فضایی Citadel هست.
Lowpreview_citadel.jpg
در ادامه رییس این سازمان به اسم Edward Diego که به مهارت این هکر واقف میشه به هکر پیشنهاد میده به شرطی از جرایمت میگذرم و حتی ایمپلنت رو در اختیارت میزارم که به شبکه داخلی سیتادل نفوذ کنی و مدارکی که میخوام رو از بین ببری.
این مدارک گواهی بر فعالیتهای غیر قانونی دوران مدیریت Diego هستن و به راحتی در دسترس اعضا و تیم مدیریتی نیستن چرا که یک هوش مصنوعی قدرتمند بر فعالیتهای این ایستگاه فضایی نظارت داره.
اسم این هوش مصنوعی Shodan هست.
هکر قبول میکنه و اطلاعات رو بصورت موفق هک میکنه و Diego هم به قولش وفا.
Low.jpg 2w0xc0n9NZ205HcloO.jpg
این ایمپلنت بر روی هکر انجام میشه و بعد از طی کردن یک دوره نقاهت 6 ماهه حاصل از عمل جراحی در سیتادل با قابلیتهای بهبود یافته بهوش میاد.
البته سیتادلی که شرایطش نسبت به 6 ماه قبل کاملا تغییر کرده و Shodan کنترل کامل ایستگاه رو به دست گرفته...
Shodan Insect low.png
 
آخرین ویرایش:

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,423
نام
مــاکــان
ببخشید چه لذت و هیجانی وجود داره که بازی نگه کجا بری چیکار بکنی هی دور خودت بچرخی الکی؟؟؟؟؟؟؟

من عجیبه الد اسکول بازم اما زمان خودش این بازی رو نکردم یا شایدم کردم با لگد پرتش کردم اونور چون بازی مخصوصا اول شخص اگه شوتینگ با روال هیجانی خوبی نداشته باشه هیچ لذتی برام نداره
خب این مسایل دلیل میشه که بازی ایمرسیوتر باشه و شما بیشتر با بازی خودت رو درگیر کنی.
اینکه خودتی و خودت در مقابل shodan و ارتشش.

باید بازی کنی تا این رو بهتر درک کنی.

اینکه تو چندین سال اخیر بازیها بقدری ساده سازی شدن که هممون رو بدعادت کرده واقعا جای دفاع نداره.
هنگام بازی کردن این روند درگیر شدن مغز و پیدا کردن راه حل جز تو تعداد معدودی از بازیها کلا فراموش شده.

اگه بازیهای قدیمی رو بازی کرده با‌شی پس راحت تر باهاش باید ارتباط بگیری.
مثلا موروویند.
تازه اینجا که مپ بازی جهان باز نیست که اذیتت کنه، کلا طبقات مختلف یک سفینست و خیلی سرراسته.

کاری که میکنی باید کل هر طبقه رو جارو کنی، بازی هم در ازاش بهت جایزه میده.
======
فکر کنم قبلا هم اشاره کرده بودم، یعنی کل بازی یک طرف این احساس پاکبان بودن و بازیافت همه آت و آشغالهایی که پیدا میکنی یک طرف :D

لعنتی پول خوبی هم ازش در میاد ، معتاد کنندست.
همین یک عامل باعث میشه تمام سوراخ سنبه های هر لول رو بیشتر بگردی.
 

Persia Tech

کاربر سایت
Feb 2, 2021
3,238
خب این مسایل دلیل میشه که بازی ایمرسیوتر باشه و شما بیشتر با بازی خودت رو درگیر کنی.
اینکه خودتی و خودت در مقابل shodan و ارتشش.

باید بازی کنی تا این رو بهتر درک کنی.

اینکه تو چندین سال اخیر بازیها بقدری ساده سازی شدن که هممون رو بدعادت کرده واقعا جای دفاع نداره.
هنگام بازی کردن این روند درگیر شدن مغز و پیدا کردن راه حل جز تو تعداد معدودی از بازیها کلا فراموش شده.

اگه بازیهای قدیمی رو بازی کرده با‌شی پس راحت تر باهاش باید ارتباط بگیری.
مثلا موروویند.
تازه اینجا که مپ بازی جهان باز نیست که اذیتت کنه، کلا طبقات مختلف یک سفینست و خیلی سرراسته.

کاری که میکنی باید کل هر طبقه رو جارو کنی، بازی هم در ازاش بهت جایزه میده.
======
فکر کنم قبلا هم اشاره کرده بودم، یعنی کل بازی یک طرف این احساس پاکبان بودن و بازیافت همه آت و آشغالهایی که پیدا میکنی یک طرف :D

لعنتی پول خوبی هم ازش در میاد ، معتاد کنندست.
همین یک عامل باعث میشه تمام سوراخ سنبه های هر لول رو بیشتر بگردی.

من عاشق بازی فکریم بازی هایی مشابه WOLF SHEEP N DOG یا THE GRINCH یا رزیدنت ایول های 3 گانه
اما بازی فکری که سوال معما بذاره جلوت تو باید حلش کنی راه پیدا کردن و سر در گم بودن که نشد بازی فکری

الان من چرا با بازی زلدا مشابه شماها رابطه نمی گیرم؟ چون خیلی جاهاش نمی گه اصلا دنبال چی هست بازی توی معبدهاش خیلی حال می ده که سوال مشخصه محیط هم محدوده اما اینکه نگه کجا باید بری یا چیکار کنی که نشد بازی فکری الکی هی توی محیط بچرخی به امید اینکه بفهمی باید کجا بری؟ یا این اب بستن توی بازی هست تا زمان اتمام بازی بیشتر بشه؟
بازی فکری با بازی ولگردی خیلی تفاوتشه هنری که توی بازی های قدیم بود ولی الان نیست
 

Persia Tech

کاربر سایت
Feb 2, 2021
3,238
لذتش اینه که یه مقدار مغز آدم کار میکنه و وقتی ابجکتیو انجام شد یه حس accomplishment داری.
اگه واقعا فکری باشه سوال معما مشخص باشه باید یکسری کارهای خاص انجام بدی تا حلش کنی اره عالیه

اما اگه باید الکی هی توی محیط بچرخی روی همه چیز کلیک کنی تا شانسی یک چیزی حل بشه نه از نظرم خیلی خسته کننده س
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,423
نام
مــاکــان
من عاشق بازی فکریم بازی هایی مشابه WOLF SHEEP N DOG یا THE GRINCH یا رزیدنت ایول های 3 گانه
اما بازی فکری که سوال معما بذاره جلوت تو باید حلش کنی راه پیدا کردن و سر در گم بودن که نشد بازی فکری

الان من چرا با بازی زلدا مشابه شماها رابطه نمی گیرم؟ چون خیلی جاهاش نمی گه اصلا دنبال چی هست بازی توی معبدهاش خیلی حال می ده که سوال مشخصه محیط هم محدوده اما اینکه نگه کجا باید بری یا چیکار کنی که نشد بازی فکری الکی هی توی محیط بچرخی به امید اینکه بفهمی باید کجا بری؟ یا این اب بستن توی بازی هست تا زمان اتمام بازی بیشتر بشه؟
بازی فکری با بازی ولگردی خیلی تفاوتشه هنری که توی بازی های قدیم بود ولی الان نیست

اگه واقعا فکری باشه سوال معما مشخص باشه باید یکسری کارهای خاص انجام بدی تا حلش کنی اره عالیه

اما اگه باید الکی هی توی محیط بچرخی روی همه چیز کلیک کنی تا شانسی یک چیزی حل بشه نه از نظرم خیلی خسته کننده س
واقعا بازی اینطوری که میگی نیست.
زلدا هم اینطور که میگی نیست ، اون که کاملا بهت ماموریت میده و مکانش رو هم میگه.
یکسری کوئستهاش حالت معما داره که باز هم اشاره و راهنمایی میکنه.
این جدیده Totk که باز خیلی ساده ترش کردن.
احتمالا تو ذهنت بازی دیگه ای برای مثال داری و فکر کردی SS هم اینطوره.

================
SS بازی فکری نیست ، پازل داره ولی اونی که میگی واقعا نیست که کلیک کنی تا بفهمی چی به چیه.
بازی اول شخص سبک ایمسیمه ، یعنی خودت رو تو فضای بازی قرار میده.
انگاری خودت تو اون سفینه بهوش اومدی و باید اول بفهمی چه بلایی سر سفینه اومده ، این دشمنها از کجا میان و بعد راه مقابله باهاش رو پیدا کنی.
این با اون بازی فکریهایی که تو ذهنته کاملا دوتا چیز جدان.

البته هر بازیی برای همه کس ساخته نمیشه ولی بنظرم حداقل بازی کن که ببینی اصلا چیه و بعد قضاوت کن.
 

Persia Tech

کاربر سایت
Feb 2, 2021
3,238
واقعا بازی اینطوری که میگی نیست.
زلدا هم اینطور که میگی نیست ، اون که کاملا بهت ماموریت میده و مکانش رو هم میگه.
یکسری کوئستهاش حالت معما داره که باز هم اشاره و راهنمایی میکنه.
این جدیده Totk که باز خیلی ساده ترش کردن.
احتمالا تو ذهنت بازی دیگه ای برای مثال داری و فکر کردی SS هم اینطوره.

================
SS بازی فکری نیست ، پازل داره ولی اونی که میگی واقعا نیست که کلیک کنی تا بفهمی چی به چیه.
بازی اول شخص سبک ایمسیمه ، یعنی خودت رو تو فضای بازی قرار میده.
انگاری خودت تو اون سفینه بهوش اومدی و باید اول بفهمی چه بلایی سر سفینه اومده ، این دشمنها از کجا میان و بعد راه مقابله باهاش رو پیدا کنی.
این با اون بازی فکریهایی که تو ذهنته کاملا دوتا چیز جدان.

البته هر بازیی برای همه کس ساخته نمیشه ولی بنظرم حداقل بازی کن که ببینی اصلا چیه و بعد قضاوت کن.
این جدید که نرفتم اما WIND WAKER تا حدی نمی گفت قبلی هاش MAJOR MASK با OCARINO که خیلی جاهاش نمی گفت باید کجا بری بر فرض می گفت فلان کار که معلومم نبود کجای نقشه س اما
 

Persia Tech

کاربر سایت
Feb 2, 2021
3,238
خود بازیم مقداری رفتم تا اینجاش که چندان الافی نداشت بدم نیومد اما چرا گرافیکش اینقدر پایینه؟ این سبک شطرنجی بودن پیکسل ها از عمد هست که حال و هوای بازی نگه داره؟
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,423
نام
مــاکــان
خود بازیم مقداری رفتم تا اینجاش که چندان الافی نداشت بدم نیومد اما چرا گرافیکش اینقدر پایینه؟ این سبک شطرنجی بودن پیکسل ها از عمد هست که حال و هوای بازی نگه داره؟
بلی خواستن در عین حال که مدرنه ، کلاسیک هم باشه.
 

'USG Ishimura'

CEC Engineer Isaac Clarke
Gold User
Mar 12, 2011
937
نام
کیوان
بازی رو یه یک ساعتی بازی کردم، یه چیزی که برام جالب بود درجه سختی بازی بود که 4 تا بخش جداگانه داره که یکیش اسمش Mission بود و اگر روی آسون بزاری بازی بهت میگه کجا بری و چه کنی، روی مدیوم بزاری خودت باید بفهمی چه کنی و هارد مثل مدیوم ولی فقط 10 ساعت فرصت داری جلوی هوش مصنوعی رو بگیری وگرنه به هدفش میرسه و بازی تمام!
فقط اون آپارتمان دهن ما رو سرویس کرد یه 10 دقیقه تو آپارتمان 40 متری اینور اونور رفتم تا فهمیدم باید چه کنم! :))
 

saeedonly

کاربر سایت
Nov 22, 2012
1,075
منم دو سه ساعت بازی کردم و یه طبقرو جارو کردم. بنظرم بازی کامل سرگرم کنندس و اعصاب خورد کن نیست اصلا. پیدا کردن سوراخ سنبه ها که خیلی زیادم هستن لذت بخشه. لول دیزاینش بنظرم جالبه فقط این که خیلی جاهای سفینه تو همون یه طبقه شبیه هم هست زیاد جالب نبود برام. این گشت و گذارش بنظرم قابل مقایسه با سری سولز هست اونجام نمیگه کجا باید بری درست ولی پیش روی میکنی یه مسیرو و بالاخره به یه جایی میرسی و این گشت و گذارم سرگرم کنندس. گوش دادن به audio log ها پیدا کردن سرنخ این که چیکار کنیم یا رمز فلان جا چیه جالب بود. هنوز دلمو در حد prey بدست نیاورده ولی خیلی طبقه و مکانیک دیگه مونده انگار.
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,423
نام
مــاکــان
خب بازی 9 روز دیگه برای کنسولها (PS/X1 - PS5/XSX/-s) هم منتشر میشه.
به همین مناسبت دیروز روی PC آپدیت 1.2 منتشر شد که از مهمترینهاش میشه به اینها اشاره کرد:

انتخاب شخصیت اول مونث
تغییرات اساسی باس فایت آخر بود که واقعا پاشنه آشیل بازی بود.
به کل این مرحله ریورک شده.

به نظر خودم تنها مشکلی که میتونستم از بازی بگیرم همین مرحله آخر بود که واقعا بقول اونوری ها Meh بود.
ولی الان واقعا خیلی خیلی بهتر شده.

باقی تغییرات هم خیلی خیلی خوبن ، مثل قرار دادن مارکر روی نقشه توی درجات سختی پایین (برای اونهایی که دنبال شیشه شیر و پستونکشون تو بازی میگردن :D )
بازی با گیم پد خیلی بهتر شده.
آیتم بیشتری میشه تو دستگاه بازیافت ریخت ، محدودیت برگشت پولش هم بیشتر شده.
خیلی از انیمیشنها بهبود پیدا کردن.
هوش مصنوعی دشمنها بهتر شده و...
اگه گیم اور میشدید دیگه نیاز نیست اون صحنه رو چندباره ببینین و الان میشه اسکیپش کرد
و کلی دیگه....


حجم آپدیت اگه اشتباه نکنم حدود 800 و خورده ای مگابایت بود ، دقیق نمیدونم چقدر دانلود کردم.
Other major changes

  • Alpha Strain enemies have a new attack
  • Avian Mutant enemies have a new attack
  • Cyborg Diego has new movement options
  • Continued refining enemy AI and behaviors
  • Mission waypoints have been implemented for (Easy mission difficulty)
  • Better Gamepad handling and implementation
  • Major optimizations across the entire game — Steam Deck users rejoice!
  • Achievements are properly awarded when completing the requirements
  • Some first person Hacker animations have been corrected
  • General combat and speed balance adjustments across enemies and weapons
  • Credits added to the Title Screen
  • Improved quest logic behavior across several areas of the game
  • Players can now no longer save over the AutoSave, and the AutoSave will now only appear in the Load Game menu
  • Game Over screen can now be skipped
  • Recycle Station ‘inventory’ size has increased to 4×3 from 3×3 to allow recycling of bigger junk items. Scrapper rejoice!
  • The max payout from a Recycle Station is now 120 Credits
  • EMP stun duration has been reduced by 25%
  • SHODAN will lock the Research control room door if the player fires the Mining Laser at Earth
  • Detox patch now has a 25% protection bonus against environment hazards while active
  • Fix a soft lock that could occur when dying while interacting with a Surgery Machine
  • Items dropped inside of elevators should no longer disappear
  • Pathfinding performance improvements in Flight Deck and Groves
  • Fix a case where the player was able to clip through the world by loading games while crouched
  • Fix a case where plasma projectile FX would spawn every frame and wouldn’t clean up properly, causing major frame drops
Minor changes

  • Easier to see total counts of collected Media items
  • Added a button to the entrance of the Security level to ensure you can backtrack to the rest of the Station
  • General FX improvements and tweaks
  • New artwork on monitors across Citadel Station
  • Enemy callouts and vocals are less frequent now
  • Better text sizing for all languages
  • Jump Jet behavior improved
  • The color of some projectiles were tweaked
  • Sped up animations of using Dermal Patches
  • Enemies who are near Restoration Bays will be teleported to their spawn location to ensure the Hacker doesn’t get softlocked by being killed repeatedly
  • Save files are now counted incrementally
  • Fix ups of various Cyberspace levels and enemy placements within
  • Better handling of Hacker death in unlikely scenarios
  • SHODAN now has a surprise for the player when Diego is killed on the Security level
  • Total Enemy Reinforcements have been increased across all levels
  • Reduced the number of enemies that can bunch up in the same Reinforcement Volume
  • Enemies will remember the player for longer on all difficulties
  • Enemy line of checks include the projectile collision radius whenever possible so that their attacks fail less often
  • Fixed an enemy ambush that wasn’t activating properly in the Medical CPU room if the player comes back later in the game
  • Kickstarter corpse tokens added to enemies
  • Enemy awareness in the Flight Deck trap room after saving and loading has been fixed
  • Diego boss AI adjustments, largely in the first encounter
  • Cortex Reavers can now perform a strafe jump to more quickly engage the player
  • Mutated Cyborg and Tiger-Gorilla dismemberment has been fixed
  • Cyborg Mantis walks faster, will sprint more frequently, and HP increased slightly
  • Flier-Bots now have an Autocannon in addition to Gas Grenade attacks
  • Striker-Bots now have a Laser Cannon in addition to Homing Missile attacks
  • Flier-Bot and Striker-Bot textures have been improved
  • Fix for Hoppers and Mobile Lasers not being able to hit the player while leaning behind a wall
  • Security-1 Bot now has a rapid fire attack pose
  • Cyborg Warrior now has a moving attack similar to the Security-2 Bot
  • Cyborg Elite Guard head-mounted laser attack damage increased from 60 to 80
  • Alpha Strain long range attack now has a unique animation
  • Skorpion default inventory size has been reduced from 4×2 to 3×2
  • Assault Rifle damage increased slightly from 24 to 25 per round
  • Plasma Rifle now has an animation to unload the active Plasma Core
  • Abe Ghiran’s Head inventory size has been increased from 1×1 to 2×2
  • Missing character portraits have been added
  • Cyberspace I.C.E Shield FX has been improved
  • Wire Puzzle has new FX to more clearly indicate the required power level to solve it
  • Fix for Circuit Puzzle dead-end nodes filling from the wrong side in some cases
  • Fixed holes in the walls in Research tiles,
  • Berserk patches now cost 5 Tri-Credits from a dispenser instead of 4
  • Shotgun ammo cost in Ammo Depots has been reduced from 15 to 14 credits
  • Loot table adjustments to reduce quantity of ammo received from Exec-Bots, Flier-Bots, Striker-Bots and Cyborg Enforcers
  • Ammo adjustments in Reactor, Alpha Grove, Delta Grove, Engineering, Security, and Bridge
  • Reduced the number of First Aid Kit pickups in Flight Deck, Security and Bridge
  • Assigned the correct idle animation to the Cyborg Drones (No more hovering guns while they are charging)
  • Jump Jet improvements while in Low Gravity Volumes
  • Loading a save while falling will properly restore the player’s velocity
  • Barrel dispensers will no longer drop their dispensed barrels when the player leaves and comes back to a level.
  • Energy Drain Mines will no longer prepend multiple “Destroyed” strings to their name after being repeatedly destroyed
  • Fix for player losing Low-Grav/Repulsor mods when switching to certain weapons
  • Improvements to how the enemy AI handles changing Repulsor Lift direction
  • Reactor’s Repulsor Lifts have been adjusted slightly to fix potential soft locks
  • Fix for the player being able to exit the Diego V1 arena by blocking main doorway
  • Doors will more elegantly restore their collision state when loading a save
  • Shotgun shell texture has been fixed
  • Crack-O’s are now no longer considered Junk
  • Fix for certain wall monitors not breaking when attacked
  • Fixed small animation issue with the Isolinear Chipset on the Bridge
  • Fixed sparking cable issues on Maintenance
  • Fix for several achievements not completing properly
  • Small text adjustments and spellings
  • Music playback adjustments
  • Fixed a potential audio component memory leak when concurrency limits were reached
  • Added a Controller Vibration accessibility option
  • Improved gamepad support on MFD
  • Improved automap performance
  • Fixed several visual artefacts on the automap
  • Automap will always update the map info bar with the data for the currently selected level
  • Implant tooltips will no longer display off the edge of the screen on certain display configs
  • Fix for the ‘Back’ button on gamepad causing the player to crouch when exiting menus
  • Credits updated
  • Other minor improvements, adjustments and balance tweaks
=========
بازی هم در حال حاضر 55درصد تخفیف خورده.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر