اواسط دهه نود به سر میاموتو، خالق سری ماریو، میزنه که یه بازی RPG از سری ماریو بسازه. اون موقع دورانی بوده که خارج از سلطه نینتندو و بازی هاش، سبک RPG به شدت تو ژاپن با عناوینی نظیر Final Fantasy و Dragon Quest طرفدار داشته و قلب بزرگ و کوچیک رو تصاحب کرده بود. میاموتو هم که یه مرد ساده، دلش میخواست RPG خودش رو بسازه و برای این کار با هیئت نینتندویی خودشون راهی کمپانی SquareSoft میشن که براشون یه بازی RPG بزنه.
SquareSoft هم اون موقع داشت پروسه ساخت FF6 رو می برد جلو و از طرف دیگه هم به شدت دلش میخواست یه بازی RPG بسازه که خارج از ژاپن هم عین بنز بفروشه. مغزها دور هم جمع شدن و تصمیم گرفته شد بازی ای از سری ماریو تحت عنوان Super Mario RPG برای SNES ساخته شه و این جوری میشه که یکی از نمادین ترین بازی های ژانر نقش آفرینی تاریخ نینتندو ساخته میشه. بازی ای که میراثش تا سالیان سال تو ذهن طرفدارای سری ماریو حفظ میشه و باقی میمونه.
و حالا بعد نزدیک به 27 سال از زمان عرضه نسخه اصلی روی SNES قراره یک بازسازی کاملا وفادار ساخته شه و نوامبر امسال روی نینتندو سوییچ عرضه شه.
SquareSoft هم اون موقع داشت پروسه ساخت FF6 رو می برد جلو و از طرف دیگه هم به شدت دلش میخواست یه بازی RPG بسازه که خارج از ژاپن هم عین بنز بفروشه. مغزها دور هم جمع شدن و تصمیم گرفته شد بازی ای از سری ماریو تحت عنوان Super Mario RPG برای SNES ساخته شه و این جوری میشه که یکی از نمادین ترین بازی های ژانر نقش آفرینی تاریخ نینتندو ساخته میشه. بازی ای که میراثش تا سالیان سال تو ذهن طرفدارای سری ماریو حفظ میشه و باقی میمونه.
و حالا بعد نزدیک به 27 سال از زمان عرضه نسخه اصلی روی SNES قراره یک بازسازی کاملا وفادار ساخته شه و نوامبر امسال روی نینتندو سوییچ عرضه شه.
آخرین ویرایش: