Square Enix: کار با X360، راحت‌تر است

GENE

کاربر سایت
May 12, 2007
2,982
نام
مهدی
topten_square_enix.jpg


Hiroshi Takai، یکی از کارکنان اسکوار انیکس با حرف‌هایش اعتبار خاصی به کنسول 360 داده‌است و گفته است که کار با این کنسول بسیار راحت‌تر از کار با PS3 است.

او که کارگردان بازی TLRمی‌باشد، امیدوار است که پروژه بعدی‌اش بر روی X360 باشد.

او گفت:" این اولین باری بود که تیم ما با کنسول 360 و انجین UE3 کار می‌کرد. هر دوی این موارد، تجربه خوبی برای ما بودند. ما اخیرا کار بر روی Last Remnant را تمام کردیم و من فعلا نمی‌دانم که پروژه بعدی‌ام در اسکوار انیکس چه خواهد بود ولی بسیار امیدوارم که پروژه بعدی، بر روی 360 باشد، زیرا که کار کردن با 360 بسیار راحت‌تر از PS3 است".

این اولین باری نیست که اسکوار انیکس، منبع بازی‌های نقش‌افرینی دنیا، علاقه‌اش را به کنسول مایکروسافت ابراز می‌کند کما اینکه می‌بینیم بازی‌های مشهوری چون Star Ocean، Infinite Undiscovery و از همه مهم‌تر FFXIII نیز برای این کنسول در نظر گرفته شده‌اند.

Takai در مصاحبه با OXM گفت:" علاقه اسکوار انیکس برای حضور در بازار‌های غربی، هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود. ما نمی‌خواهیم که از یک گروه حمایت کنیم، بلکه می‌خواهیم همه بازیباز‌های دنیا را در پوشش خود قرار دهیم".

Source
 

MGS

کاربر سایت
Sep 30, 2005
3,336
نام
Hesam
بله اولین و اخرین کازشون با UE 3 خواهد بود دیر لود شدن تکسچرها و گرافیک مزخرف حاکی از سادگی کار با X360 خواهد بود ایشون بهتره کمی بازیسازی یاد بگیرن تا بازیهای چرت و پرت تحویل ندن ;)
 

Miesam

کاربر سایت
Sep 23, 2005
6,142
نام
Miesam Sh
بله اولین و اخرین کازشون با UE 3 خواهد بود دیر لود شدن تکسچرها و گرافیک مزخرف حاکی از سادگی کار با X360 خواهد بود ایشون بهتره کمی بازیسازی یاد بگیرن تا بازیهای چرت و پرت تحویل ندن ;)
البته دير لود شدن تكسچرها اصولا ارتباط بسيار زيادي به UE3 داره كه ما هر بازي اي ديديم اين مشكل داشت Mass Effect كه فاجعه بود بهترينش هم Gears Of war 2 بود كه باز هم توي CS هاي بازي حسابي از خجالتمون در ميومد.

درباره سادگي كه خب من فكر ميكنم اصولا سازندگاني كه يا حرفه اي نيستند يا مشكل مالي دارند براشون بازيسازي واقعا روي 360 راحت تر هست. ولي ديگه سازنده اي كه حرفه اي باشه اين مسائل براش نيست.
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,113
نام
محمد امین
قبلا هم زیاد گفته بودن که کار کردن بر روی 360 از PS3 خیلی راحت تر هست..

اما منظورشون این چیزی نیست که بعضی از دوستان از روی غرض ورزی بیان می کنند.
 

Zombie

کاربر سایت
Sep 3, 2008
437
میشه یکی بگه چرا کار با 360 راحت تره ؟!نکنه چون برنامه نویسی برای PS3 سخته و حرفه ای باید باشی؟!
یا به خاطر سی پی یو ی یک هسته ایش با 7 هسته ی مرکزی؟! یا به خاطر RSX جی پی یوش؟!
یا ساختارش؟!
 

Aurlito

کاربر سایت
Feb 16, 2008
1,749
نام
چوبک
میشه یکی بگه چرا کار با 360 راحت تره ؟!نکنه چون برنامه نویسی برای PS3 سخته و حرفه ای باید باشی؟!
یا به خاطر سی پی یو ی یک هسته ایش با 7 هسته ی مرکزی؟! یا به خاطر RSX جی پی یوش؟!
یا ساختارش؟!
چون رابط نرم افزاری Ps3 اوپن جی ال هست، رابط نرم افزاری X360 دایرکت ایکس. Open GL کاملتر، حرفه ای تر و پیچیده تره- و هر سازنده ای که بگه کار باهش سخته به احتمال زیاد عرضه نداره.
البته اینجا دلیل بیعرضگی این سازنده نیست، بلکه دلیل سازگار بودن UE3 با دایرکت ایکس هست چون دایرکت ایکس امکانات بسیار بیشتری رو برای ساخت و اجرای یک بازی داره و این انجین از ابتدا بناش دایرکت ایکس بوده، چون برای پی سی طراحی شده نه کنسول ژاپنی.
 

starx

کاربر سایت
Feb 9, 2008
407
میشه یکی بگه چرا کار با 360 راحت تره ؟!نکنه چون برنامه نویسی برای PS3 سخته و حرفه ای باید باشی؟!
یا به خاطر سی پی یو ی یک هسته ایش با 7 هسته ی مرکزی؟! یا به خاطر RSX جی پی یوش؟!
یا ساختارش؟!

این جریان ربطی به OGL و DX نداره اونها API هستن و کد نویس در طول برنامه نویسی فقط از قابلیتهاشون استفاده میکنه اونها خودشون پشت صحنه یک سری اعمال و الگوریتمهارو به کار میگیرن.API در 360 هم DX نیست ولی در ساختش از DX الگو گرفتن بهشم میگن DirectXbox در مجموع استفاده از توابع و متودها و .... در OpenGL کمی پیچیده تر از DX هست ولی الان چندین و چند ساله که برنامه نویسا با هاش آشنا هستن و در مجموع تفاوت زیادی هم از نظر به کار گیری با DX نداره تقریبا از نظر ظاهری شبیه هم هشتن.

دلیل سادگی برنامه نویسی برای 360 وجود پردازنده 3 هسته ای Symmetrical وکه هر سه تا هستش شبیه به هم هستن و کدنویسی برای هر سه تا هسته یکسان صورت میگیره ولی PS3 از نوع خاصی پردازنده سل استفاده میکنه (توجه کنید که خود سل پروسسورها هم انواع مختلف دارن) که از یک هسته اصلی (PPE) و 7 هسته فرعی ساخته شده (SPE) به همین خاطر برنامه نویس باید برای هر کدوم از هسته ها به طور اختصاصی برنامه نویسی کنه که وقت زیادی میگیره.

SPE نيست؟
درسته SPE هست اشتباه نوشتم.
 
آخرین ویرایش:

Miesam

کاربر سایت
Sep 23, 2005
6,142
نام
Miesam Sh
میشه یکی بگه چرا کار با 360 راحت تره ؟!نکنه چون برنامه نویسی برای PS3 سخته و حرفه ای باید باشی؟!
یا به خاطر سی پی یو ی یک هسته ایش با 7 هسته ی مرکزی؟! یا به خاطر RSX جی پی یوش؟!
یا ساختارش؟!
ما تا جايي كه ميدونم PS3 داراي 7 هسته نيست.

اما چيزي كه من ميدونم همين چند هسته اي بودن يكي از مشكلات اصلي ساخت بازي براي PS3 يادم زماني كه AC ميخواست عرضه بشه سازندگان بازي وقتي صحبت از A.I شد گفتن هوش مصنوعي در 360 به مراتب بهتر و ميگفتن تفكيك كردن اجزاء مختلف براي اجرا بر روي هر هسته در PS3 واقعا سخت و طاقت فرسا هست.

چون رابط نرم افزاری Ps3 اوپن جی ال هست، رابط نرم افزاری X360 دایرکت ایکس. Open GL کاملتر، حرفه ای تر و پیچیده تره- و هر سازنده ای که بگه کار باهش سخته به احتمال زیاد عرضه نداره.
البته اینجا دلیل بیعرضگی این سازنده نیست، بلکه دلیل سازگار بودن UE3 با دایرکت ایکس هست چون دایرکت ایکس امکانات بسیار بیشتری رو برای ساخت و اجرای یک بازی داره و این انجین از ابتدا بناش دایرکت ایکس بوده، چون برای پی سی طراحی شده نه کنسول ژاپنی.
تو الان دقيقا داري دو حرف متفاوت ميزني يك جا ميگي OpenGL كاملتر و حرفه اي تر و جاي ديگه ميگي DX امكانات بيشتري براي ساخت بازي داره.

در اين كه DX براي ساخت بازي بهتر و امكانات بيشتر و كامل تر هست شك نكنيد.OpenGL اصولا در سيستم هايي به غير از ويندوز استفاده ميشه مثل لينوكس و...

دلیل سادگی برنامه نویسی برای 360 وجود پردازنده 3 هسته ای Symmetrical وکه هر سه تا هستش شبیه به هم هستن و کدنویسی برای هر سه تا هسته یکسان صورت میگیره ولی PS3 از نوع خاصی پردازنده سل استفاده میکنه (توجه کنید که خود سل پروسسورها هم انواع مختلف دارن) که از یک هسته اصلی (PPU) و 7 هسته فرعی ساخته شده (SPU) به همین خاطر برنامه نویس باید برای هر کدوم از هسته ها به طور اختصاصی برنامه نویسی کنه که وقت زیادی میگیره.
SPE نيست؟ :confused:

synergistic processing elements ...
و اگر هم اشتباه نكنم 8 تا SPE داره كه يكيش غير فعال و يكي اش هم براي سيستم عامل كنسول و فقط از 6 تاش سازندگان ميتونند استفاده كنند؟
 

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
این جریان ربطی به OGL و DX نداره اونها API هستن و کد نویس در طول برنامه نویسی فقط از قابلیتهاشون استفاده میکنه اونها خودشون پشت صحنه یک سری اعمال و الگوریتمهارو به کار میگیرن.API در 360 هم DX نیست ولی در ساختش از DX الگو گرفتن بهشم میگن DirectXbox در مجموع استفاده از توابع و متودها و .... در OpenGL کمی پیچیده تر از DX هست ولی الان چندین و چند ساله که برنامه نویسا با هاش آشنا هستن و در مجموع تفاوت زیادی هم از نظر به کار گیری با DX نداره تقریبا از نظر ظاهری شبیه هم هشتن.

دلیل سادگی برنامه نویسی برای 360 وجود پردازنده 3 هسته ای Symmetrical وکه هر سه تا هستش شبیه به هم هستن و کدنویسی برای هر سه تا هسته یکسان صورت میگیره ولی PS3 از نوع خاصی پردازنده سل استفاده میکنه (توجه کنید که خود سل پروسسورها هم انواع مختلف دارن) که از یک هسته اصلی (PPU) و 7 هسته فرعی ساخته شده (SPٍE) به همین خاطر برنامه نویس باید برای هر کدوم از هسته ها به طور اختصاصی برنامه نویسی کنه که وقت زیادی میگیره.
اولا شما اشتباه میکنی دوست عزیز درسته از DX استفاده نمیکنه اما شباهت خیلی زیادی داره بازی سازی روی 360 مثل بازی سازی رو PC میمونه یکم تفاوت داره اونم برای این هستش که کنسول یه روال خاص خودش رو داره برای بازی سازی اصلا ربطی به پردازنده 3 هستی این حرفا نداره ربط به شباهت بازی سازی به PC داره که بازی ساختن براش راحت تر هستش یک مطلب دیگه هم هستش این هستش که پردازنده 360 شباهت خیلی زیادی داره از نظر ساختاری با پردازند ه PC اما در مقابل PS3 یک پردازنده جدید و چند منظوره هستش هم برای پردازش گرافیکی میشه ازش استفاده کرد هم پردازش دستوری پس کار با این پردازنده سخت تر هستش تا پردازنده دستوری که مانند پردازنده های PC هستش اون مطلب قرمز رنگ هم حق با شما هستش اما این دلیل نمیشه که چون سخت هستش همه از زیرش در برن این کاری هستش که شرکت های که حرفه ای نیستن و فقد به فکر جیب شرکت هستن انجام میدن که اگه یه روزی ماکروسافت هم یه همچین چیزی بد بیرون از زیرش در میرن پس این قضیه اصلا خوب نیست چون یهو میرن همه برای نینتندو بازی میسازن صنعت بازی در حال پیش رفت هستش اما این شرکت ها با این کارشون فقد پسرفت میکنن چون قدرت برای ساخت بازی قوی ندارن من نمیدونم اینا الان این کارو میکنن بعدا که نسل بعد بیاد چیکار میکنن حتما دست به گریبان UT4 ENGIN میشن حتما :sick:
 

starx

کاربر سایت
Feb 9, 2008
407
والا من تا به حال برای 360 بازی نساختم که ببینم شبیه به PC هستش یا هر چیز دیگه.
در مورد شباهت پردازنده 360 هم به PC من نمیتونم نظر بدم تا اونجا که من میدونم 360 و کلا همه کنسولای بازی از پردازنده های RISC توشون استفاده میشه در حالی که پردازنده های PC ـها CISC هستن.
بعدشم من خودم که گفتم در ساخت API تو 360 از DX الهام گرفتن دیگه شما چرا اومدی حرف منو به یه شکل دیگه دوباره نقل و قول کردی من متوجه نشدم!؟
نکته بعدیم اینکه من هرچی پست خودمو خوندم ندیدن نوشته باشم بازی سازی به پردازنده سه هسته یا n هسته ای ربط داشته باشه که شما تو پستت نوشتی . من نوشتم چون ساختار متقارن داره کد نویسی براش راحت تره.
صنعت بازیای کامپیوتریم وقتی پیشرفت میکنه که سازنده ها تو جیبشون پول باشه توی اقتصادم مدیرهای مالی کمپانیا یکی از اساسی ترین فاکتورهایی رو که در نظر میگیرن زمان هست بنابر این صرف زمان کم برای رسیدن به پول هم سود آوره هم برای شرکتها مهمه وقتی ساختن یه بازی رو 360 مثلا 6 ماه طول بکشه رو PS3 یک سال توی اون 6 ماه اضافه پرسنل او کمپانی مفت و مجانی که کار نمیکنن یا هوا نمیخورن که همین باعث میشه هزینه ها زیاد میشه.
 
آخرین ویرایش:

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
نگاه کن دوست عزیز اول این که
دلیل سادگی برنامه نویسی برای 360 وجود پردازنده 3 هسته ای Symmetrical وکه هر سه تا هستش شبیه به هم هستن
شما بر داشت دیگه از این مطلب و ادامش میکنین که شاید من بد مطلب رو گرفته باشم اما منظور شما همین بود فکر کنم .
راجب بازی سازی هم بگم برای من فرق نمیکنه که رو کدوم دستگاه بیاد اما نظر شخصی من این هستش که از نظر قدرت پرورش بازی های با قدرت نسل بعد یکم بازی های سونی با کیفیت و قدرت بیشتری هستن اونم فقد تو بازی های که خودش میسازه خوب شما از چه راهی پول بیشتر در میارین با ساخت بازی که خیلی روش کار میشه مثل MGS4 که 4 سال روش کار شده یا بازی مثل HAZE یا رو 360 بازی که روش 2سال یا بیشتر کار شده مثل Greas of war 2یا بازی مثل TOO HIOMAN درسته too بازی هستش که 10 سال داشت ساخته میشوده اما این بازی کلا چند دفه تمام جضع های این بازی از 1سال قبل از ریلیز شروع به کار جدی شده پس به این نتیجه میرسیم که هرچی رو بازی بیشتر کار کنی سود بیشتری برات داره و ترفدار های بیشتری به بازی خودت و شرکتت جلب میکنی پس دلیل نمیشه که شما چون 4 سال یا 3 سال رو بازی کار کنی سود برای شما نداشته باشه تازه یک جای هم واز میکنه برای بازی های بعدی این شرکت که با پشت وانه بازی خوبی به جلو میره وافراد بیشتری روی بازی های این شرکت سرمایه گزاری میکنن پس به این نتیجه میرسیم که هوا هم نمخورن مخصوصا شرکت های بزورگ که خودشون رو بالا تر از خیلی از شرکت ها میدونن با بازی های خوبی که ساختن
 

Dark Destiny

کاربر سایت
Dec 11, 2008
89
نام
سرنوشت
چقدر خوبه که Square Enix داره اینقدر با این کنسول مهربون میشه. بیاین قبول کنیم که دیگه SE خواهد مرد. اگه همینجوری به ساخت بازیهای مزخرف Real-Time ادامه بده هیچی جز یک خاطره ازش باقی نمیمونه. با اینکارش گند زد به عنوان بزرگترین بازی نقش آفرینی جهان که Final Fantasy بودش. واقعا متاسفم که به جای داشتن نوابغی مثله Sakaguchi آدمهای ... ای مثله Takai رو در اختیار داره. امیدوارم به زودی Amano و Nomura هم از کمپانی جدا بشن تا این کمپانی بفهمه که نو آوری توی همه کار خوب نیست.
 

619

مدیر انجمن
Nov 23, 2007
6,178
نام
كسري
گه همینجوری به ساخت بازیهای مزخرف Real-Time ادامه بده هیچی جز یک خاطره ازش باقی نمیمونه

ببخشيد من متوجه حرفتون نشدم يعني چي بازي مزخرف Real-Time ? :biggrin1:
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر