Resident Evil 5 | X360 Version

goldenkey

کاربر سایت
Oct 27, 2006
7
سلام دوستان به نظر من رزیدنت از 1 تا 5 فوق العاده بوده و اگه قرار باشه همیشه از یه سبک تبعیت کنند که دیگه کار جدیدی نکردن و مردم میرن همون 2 رو بازی میکنن رزیدنت 4 و 5 یه تحول عظیمه شما به نحوه قرار گیری دوربین توجه کنید و هزاران نکته دیگه افرادی روی این بازی کار کردن که ما نمیتونیم ازشون ایراد بگیریم یعنی شما فکر میکنید اونا از نبودن ماشین تایپ خبر ندارن سازنده ها و تعداد زیادی بازی باز و ... بازی رو قبل از رسیدن به دست شما 10 ، 20 بار بازی میکنن ، پس نباید از روی تعصب حرف زد و باید تغییرات جدیدو پذیرفت.
من واقعا سری رزیدنت رو از اول تا آخر دوست دارم هر کدوم از قبلیش بیشتر
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,068
نام
آریا
سلام دوستان به نظر من رزیدنت از 1 تا 5 فوق العاده بوده و اگه قرار باشه همیشه از یه سبک تبعیت کنند که دیگه کار جدیدی نکردن و مردم میرن همون 2 رو بازی میکنن رزیدنت 4 و 5 یه تحول عظیمه شما به نحوه قرار گیری دوربین توجه کنید و هزاران نکته دیگه افرادی روی این بازی کار کردن که ما نمیتونیم ازشون ایراد بگیریم یعنی شما فکر میکنید اونا از نبودن ماشین تایپ خبر ندارن سازنده ها و تعداد زیادی بازی باز و ... بازی رو قبل از رسیدن به دست شما 10 ، 20 بار بازی میکنن ، پس نباید از روی تعصب حرف زد و باید تغییرات جدیدو پذیرفت.
من واقعا سری رزیدنت رو از اول تا آخر دوست دارم هر کدوم از قبلیش بیشتر
دوست عزیز کسی نمیگه تغییر بده , ولی اینکه کلآ ماهیت یه بازی از بین بره و به یه چیز دیگه تبدیل بشه یه کم دردناکه ! RE میتونست از اون سبک قدیمی خودش فاصله بگیره ولی باز هم ترسناک باشه مثل Dead Space که هم گیم پلیش عالی هست , هم خیلی ترسناکه ولی RE دیگه تبدیل شده به یه بازی اکشن که فقط باید تیر بزنی و بترکونی و بری جلو ! جدی میگم من امروز رفتم دوباره یه تیکه هایی از RE2 رو دیدم و همون حرکات آروم زامبی ها و صداشون خیلی بیشتر روم تآثیر گذاشت تا این majini های RE5 .
چیزی که مشخصه سازنده های RE5 میخواستن هرطور شده ترس رو به بازیکن منتقل کنن ولی اصلآ نتونستن. مثال هم زیاده. از همین گیم پلی کند که نمیشه راه رفت و تیر زد و حتی نمیشه موقع reload کردن راه رفت (!) گرفته تا پریدن دشمنها و majini ها به هرجایی که شما میری ! مثلآ یارو یه ماشین گان گرفته دستش به بدبختی داره راه میره , ولی وقتی شما از یه نردبون میری بالا , اون هم راحت میپره بالا و دنبالت میاد !!!
به قول دوستمون نصف بدبختی ها هم از دست شوا هست ! من به عنوان یه پارتنر و همکار مشکلی باهاش ندارم ولی به درد RE نمیخوره ! وقتی توی 99% بازی یه نفر همراهت باشه دیگه ترس رو احساس نمیکنی. البته مثلآ توی Condemned 2 هم یه سری جاها بقیه باهات بودن ولی به خاطر سبک خاصش و دشمنهایی که فقط شخصیت اصلی بازی میدید , همون جاها هم فوق العاده ترسناک بود.
کلآ بازی مشکل زیاد داره و نمیشه این موضوع رو انکار کرد.
 

alimami

کاربر سایت
Feb 13, 2008
3,028
نام
علی
سلام دوستان به نظر من رزیدنت از 1 تا 5 فوق العاده بوده و اگه قرار باشه همیشه از یه سبک تبعیت کنند که دیگه کار جدیدی نکردن و مردم میرن همون 2 رو بازی میکنن رزیدنت 4 و 5 یه تحول عظیمه شما به نحوه قرار گیری دوربین توجه کنید و هزاران نکته دیگه افرادی روی این بازی کار کردن که ما نمیتونیم ازشون ایراد بگیریم یعنی شما فکر میکنید اونا از نبودن ماشین تایپ خبر ندارن سازنده ها و تعداد زیادی بازی باز و ... بازی رو قبل از رسیدن به دست شما 10 ، 20 بار بازی میکنن ، پس نباید از روی تعصب حرف زد و باید تغییرات جدیدو پذیرفت.
من واقعا سری رزیدنت رو از اول تا آخر دوست دارم هر کدوم از قبلیش بیشتر
اتفاقا همون قرار گيري دوربين. اين نوع دوربين براي يه بازي سراسر اكشن مناسبه، طوري كه دقيقا بعد از ابدا اين دوربين تو نسخه چهارم اكثر بازي هاي اكشن شروع به الگو برداري از اون كردند. خود كيلفي بي كارگردان گيرز خودمون تو مصاحبه هاش اعتراف كرده كه من دوربين گيرز رو از رو رزيدنت 4 برداشتم. رزيدنت اويل اصلا يك بازي اكشن نبوده. اون چند تا تفنگ و فشنگي هم كه تو نسخه هاي قبل از 4 بوده، دليلش سرپا نگه داشتن گيم پلي و جلوگيري از خستگي بازي كن در مسير بازي و پيدا كردن آيتم ها و حل مسائل هستش. رزيدنت اويل يه بازي ماجرايي بود در اصل. اين دشمن ها نبودن شما رو تو هر مرحله گرفتار مي كردند بلكه اين معما ها و مسائل پيچيده اي بود كه تو هر مرحله جلوي پيشروي شما رو مي گرفت. اگر واقعا 4 و 5 رو بازي كرده باشي بايد به اين نتيجه هم رسيده باشي كه عملا چيزي به نام معما تو اين دو شماره وجود نداشت.(البته باز شماره 4 يكم بهتر بود، سر اون تابلو ها يكمي معطل شديم). ديگه سخت ترين معما تو RE5 همون قضيه نور و آينه بود كه ته تهش يه ربع وقت آدمو مي گيره(تازه من كه خنگم يه ربع معطل شدم فكر كنم بقيه 10 دقيقه اي ردش كردن!)
منظور از ماشين تايپ محدود بودن تعداد دفعاتي بود كه تو تو هر مرحله مي تونستي سيو كني. اين يعني سازندگان و خود بازي واسه تك تك دقايقي كه تو بازي مي گذروني برنامه ريزي كردن. يعني سيو بي دليل ممنوع. يعني قبل از سيو كردن بشين فكر كن ببين واقعا بايد تو اين لحظه سيو كني يا نه. تو اصلا ببين واسه يه سيو ساده برنامه ريزي كردن، حالا كل بازي چيه. در ضمن اون 20-30 دفعه بازي كردن هيچ ربطي به سبك و اين جور چيزا نداره. تو داري مرحله تستينگ و دي باگينگ رو مي چسبوني به سبك بازي؟؟ اون 20-30 دفعه براي اينكه بفهمن بازي باگي اشكالي چيزي نداره. همين.
ببين برادر من از رو تعصب حرف مي زنم، چون رو اين بازي متعصبم. چون اي بازي(اين سري) اندازه عمر من قدمت داره. براي اينكه بچگي و نوجوونيم رو گذاشتم رو اين بازي. براي اينكه تنها رفقاي من همين جيل و ليان و كريس و آدا و آلبرت وسكر و اون هانك مرموز بودند. نه تنها من، تمام بچه هاي رزيدنت باز اينجوري بودن. الان محل سكونت طرف رو ببين، زده راكون سيتي. ما با اينا زندگي كرديم.
 

Navid

?Can I Play Daddy
کاربر سایت
Feb 5, 2006
3,836
نام
نوید
اتفاقا همون قرار گيري دوربين. اين نوع دوربين براي يه بازي سراسر اكشن مناسبه، طوري كه دقيقا بعد از ابدا اين دوربين تو نسخه چهارم اكثر بازي هاي اكشن شروع به الگو برداري از اون كردند. خود كيلفي بي كارگردان گيرز خودمون تو مصاحبه هاش اعتراف كرده كه من دوربين گيرز رو از رو رزيدنت 4 برداشتم. رزيدنت اويل اصلا يك بازي اكشن نبوده. اون چند تا تفنگ و فشنگي هم كه تو نسخه هاي قبل از 4 بوده، دليلش سرپا نگه داشتن گيم پلي و جلوگيري از خستگي بازي كن در مسير بازي و پيدا كردن آيتم ها و حل مسائل هستش. رزيدنت اويل يه بازي ماجرايي بود در اصل. اين دشمن ها نبودن شما رو تو هر مرحله گرفتار مي كردند بلكه اين معما ها و مسائل پيچيده اي بود كه تو هر مرحله جلوي پيشروي شما رو مي گرفت. اگر واقعا 4 و 5 رو بازي كرده باشي بايد به اين نتيجه هم رسيده باشي كه عملا چيزي به نام معما تو اين دو شماره وجود نداشت.(البته باز شماره 4 يكم بهتر بود، سر اون تابلو ها يكمي معطل شديم). ديگه سخت ترين معما تو RE5 همون قضيه نور و آينه بود كه ته تهش يه ربع وقت آدمو مي گيره(تازه من كه خنگم يه ربع معطل شدم فكر كنم بقيه 10 دقيقه اي ردش كردن!)
منظور از ماشين تايپ محدود بودن تعداد دفعاتي بود كه تو تو هر مرحله مي تونستي سيو كني. اين يعني سازندگان و خود بازي واسه تك تك دقايقي كه تو بازي مي گذروني برنامه ريزي كردن. يعني سيو بي دليل ممنوع. يعني قبل از سيو كردن بشين فكر كن ببين واقعا بايد تو اين لحظه سيو كني يا نه. تو اصلا ببين واسه يه سيو ساده برنامه ريزي كردن، حالا كل بازي چيه. در ضمن اون 20-30 دفعه بازي كردن هيچ ربطي به سبك و اين جور چيزا نداره. تو داري مرحله تستينگ و دي باگينگ رو مي چسبوني به سبك بازي؟؟ اون 20-30 دفعه براي اينكه بفهمن بازي باگي اشكالي چيزي نداره. همين.
ببين برادر من از رو تعصب حرف مي زنم، چون رو اين بازي متعصبم. چون اي بازي(اين سري) اندازه عمر من قدمت داره. براي اينكه بچگي و نوجوونيم رو گذاشتم رو اين بازي. براي اينكه تنها رفقاي من همين جيل و ليان و كريس و آدا و آلبرت وسكر و اون هانك مرموز بودند. نه تنها من، تمام بچه هاي رزيدنت باز اينجوري بودن. الان محل سكونت طرف رو ببين، زده راكون سيتي. ما با اينا زندگي كرديم.

من کاملا با حرف علی خان موافقم
همه ما میدونیم که اگه بازی و یا کلا هر چی دیگه تغییر نداشته باشه و بخواد یه جور حرکت کنه مسلما جذابیت خودش را از دست میده که سری Re هم از این امر مستثنی نیست
ولی این سری به واسطه داستان پیچیده و شخصیتهای اون میتونم بگم لازم به تغییر اساسی زیادی نداشت و همین در هر سری یک تغییر بزرگ به شمار میومد.
با این حال وقتی بازی RE4 اومد به علت گرافیک خوبش در اون موقع و داستان زیباش و برگشت دوباره شخصیت محبوب لیون کندی و آیدا و کمی هم روند اکشن (که در اون زمان کمی کمبودش احساس میشد) طرفداران زیادی پیدا کرد و شاید میشد تنها عیبی را که به اون گرفت نبود معماهای سری رزیدنت اویل توی اون بود، معماهایی مثل تابلوی عکس ( RE 1) که اگه اشتباه میزدی کلاغها تکه تکت میکردن و ...
اما شماره 5 با وجود تمام جذابیت ها و گرافیک فوق العاده ای که داشت اصلا نتونست در این سری، بازی موفقی باشه
یادمه توی بازی رزیدنت اویل 1 تمام عمارت را به خاطر 2 تا سکه طلایی و نقره ای با عکس عقاب و گرگ زیر و رو کردم و بعد از یک هفته تلاش مستمر فهمیدم که این دو تا مدال توی دو تا کتاب قرمز و آبی مخفی شده یا اینکه توی شماره 3 باید 2 تا کلید را با هم ترکیب میکردی تا میتونستی در ورودی اعت شهرداری را باز کنی.
اما این سری چی؟ تمام ساختمان را 10 بار برای پیدا کردن تیر و مهمات میگشتم بدون کوچکترین فکری کنم حالا کلید کجاست و یا اصلا معمایی برای فکر کردن وجود داره؟
درسته تغییر خوبه اما نه اینقدر که هیچ نشانی از رزیدنت نداشته باشه و تنها امید دوستداران این سری به این باشه که آیا جیل ولنتاین محبوبشون زنده هستش و یا این که کاپتان وسکر مقتدر و آمبرلا نقشش چیه.
آیا به نظر شما این به عنوان یه رشته ارتباطی کافیه ؟!!!
به قول علی، منی که سالهای عمرم را با رزیدنت اویل ها سپری کردم این تغییر میتونه کمی دردناک برام باشه
 

goostaw

کاربر سایت
Jan 30, 2008
86
نام
محمد دانش مهر
البته فکر کنم من اینجا زیاد صحبت کردم و سر همه رو درد اوردم.
شما رو نمی دونم اما من از اینکه خاطراتم نابود شن متنفرم. خصوصا از نوع RE
مشکل اصلی ما در ایران یک چیزه. اونم عشق گرافیک.
بنده بیشتر از خیلی های دیگه که توی این سایت حاضرن در بازار کامپیوتر هستم. و در شرکتی کار می کنم که رتبه 7 بازار کامپیوتر رو داره.
ما الآن در ایران تنها معضل گوشی بازی نداریم. الآن خیلی ها هستن که نون شب ندارن میان از ما کارت گرافیک های GDDR5 میخرن. ما کنسول وارد می کنیم. همه نوعش رو. اما جالب اینجاست که کمتر کسی دنبال نینتندو میره. چون توی ایران 90% مردم دنبال اوج گرافیک یک بازی هستن. اما گیم پلی ای که نینتندو به شما می ده رو اصلا کاری ندارن. واسشون مهم نیست که NDS به اندازه ی تمام کنسول های دیگه می فروشه. فقط میخوان گرافیک کنسول بالا باشه.
البته با این رویه که ماکروسافت در پیش گرفته باید تا سال آینده کنسول 720 رو ارائه بده. چون هیولای سونی تا 5 سال دیگه تغییر نخواهد کرد. همین الآن 5 تا CPU بیشتر از XBOX360 داره.
ببینید ما در مورد یک بازی مثل اساسین کرید صحبت نمی کنیم. یا بازی ای مثل بایو شاک. اینا جوونن. در مقابل GTA, RE, Doom, Theif, COD, Duck, Diablo, و هزارتا بازی دیگه خیلی کم سن و سالن. ما داریم در مورد پدر یک سبک صحبت می کنیم. هر چند بعضی معتقدند Alone in the dark مبدا این سبک بود و منم همین نظر رو دارم. اما RE مانند یک Mayhem توی سبک خودش بود. این بازی تمام چیزها رو کنار هم جمع کرد و به نظر من سبک بازیش RE هست نه چیز دیگه.
مگه این اولین باره که یک اسطوره تصمیم میگیره متحول بشه. این بازی دیگه از متالیکا که بزرگتر که نیست. سال 96 به تمام فن ها و دوستدارانش پشت کرد و کلا تغییر سبک داد. چه شد؟ هیچی. نقدش کردند. یه سری ها گفتن خوبه و یه سری ها گفتن بده. اما متالیکا باقی موند.
ببینید بعضی وقتا بعضی اسما انقدر بزرگ می شن که هر کاری می تونن بکنن. ببینید اگه RE رو بدین دست یه کمپانی مثل UBI یا اکتیویژن فکر می کنید کسی بگه من نمی خرم چون کپکام نساخته؟
نه. مهم خود رزیدنت هست. نه اینکه کی میسازه. این بازی یه بچه نوپا نیست که همین جوری بزنن سلاخیش کنن و یه مشت گیم پلی مدرن رو بهش تزریق کنن. یه وقتی هست که مثل سری بازی های کال شما دیگه حوصلتون از کشتن نازی ها سر رفته می رید دنبال چچنی ها و سودانی ها و عرب ها و شماره ی 4 رو بازی می کنید. اما این ابلهانه نبود که گیم پلی مدرن برای یک بازی هیستوریک مثل ورلد ات وار استفاده شه و اونو از جیگاه رفیعی که واسش در نظر گرفته شد دور کنه؟
بهتر بود RE هم این کار رو میکرد. می گفت ما یه سری تیم می خوایم وارد بازی کنیم که اکشن کار هستن و نه متفکر. ما می خوایم به قول خودشون ماجینی های هوشمند بریزیم توی بازی که می تونن بریک بزنن و زیمناستیک کارن. فقط کم مونده بود با دانشکده های ماجینی و ماجینی پای و افریکن پای مواجه بشیم که به امید خدا در RE6 اونها هم میان. لابد این با ماجینی ها عینکی شدند و حالا به شما میگن بیا مثل پسر های خوب این انگل گوگولی رو بخور و یه ماجینی دانشمند شو.
میگن مگه تغییر بده. مثلا چه تفاوتی بین سری 4 و 5 هست؟ بیشتر از 95% گیم پلی و روایت یکسان است پس تغییری رخ نداده. اگه گرافیک هم تغییر نمی کرد که دیگه هیچی. پس ورژن 4 شده بود 4.1 نه 5.
در ثانی ضعف بیش از اندازه ی داستان رو می تونید بفهمید. بابا همیشه تغییر هم خوب نیست. مگه نباید برای ماجینی شدن اون انگل که اندازه ی یه سیب هست رو بکنن توی گلوی قربانی. بگید خب.
پس چرا ما هنوز از علف سبز و قرمز استفاده می کنیم؟
ما که دیگه توی این قاره از T-Virus و Umbrella و مدل های ابتدایی ویروس خبری نمی بینیم. چه طور زامبی شده ماجینی اما علف ما هنوز همون کارایشو داره. ما چه جوری مریض میشیم وقتی اونا فقط گازمون می گیرن ولی انگلی به ما رخنه نکرد؟
بابا باور کنید که RE شده یک نون دونی و لا غیر. دیگه کسی فکر این نیست که بسازه تا معروف بشه. والا Capcom میدونه که من و شما میخریمش چه حالا توی سبک ماشین بازی باشه چه توی سبک رول پلی یا اکشن. پس مهم دیگه ما نیستیم. اونا مشهور شدن. خود ماها مشهورشون کردیم. حالا نوبت جیب مبارک کپکامه نا عشق و قلب ماها.
گود بای
 

kane

کاربر سایت
Apr 18, 2007
857
نام
شایان
سلام به همگی.
دوستان من یه مشکلی دارم . بعضی اوقات وسط بازی میگه DISK UNREADABLE بعد میگه تمیزش کنید ولی دیسک من کاملا تمیزو بدون خشه. مشکل چیه؟ چون یهو وسط بازی گند میزنه به حال آدم
 

Fëanor

Spirit of Fire
کاربر سایت
Aug 22, 2008
7,258
نام
برهان
سلام به همگی.
دوستان من یه مشکلی دارم . بعضی اوقات وسط بازی میگه DISK UNREADABLE بعد میگه تمیزش کنید ولی دیسک من کاملا تمیزو بدون خشه. مشکل چیه؟ چون یهو وسط بازی گند میزنه به حال آدم
ما لنز دستگاهت مشکل داره دوست عزیز. برو تعمیر کنش
 

kane

کاربر سایت
Apr 18, 2007
857
نام
شایان
نرو جان 2 هفتس گرفتم :confused:
یعنی تو این 2هفته؟! تو sf IV این مشکلو نداشته (البته به اندازه ی این بازی نکردم! )
مطمئنی ؟:(
 

alimami

کاربر سایت
Feb 13, 2008
3,028
نام
علی
نرو جان 2 هفتس گرفتم :confused:
یعنی تو این 2هفته؟! تو sf IV این مشکلو نداشته (البته به اندازه ی این بازی نکردم! )
مطمئنی ؟:(
بازي شما 100% ريليز KFC هستش. اين مشكل تقريبا براي تمام كساني كه از ريليز KFC استفاده كردن پيش اومده. كاريش هم نميشه كرد. ريپر ها ناشي بودن. من الان بازي رو ريختم رو هارد از رو هارد اجراش مي كنم. بهترين راه حل همينه.
 

LEERY

کاربر سایت
Jan 16, 2008
2,833
نام
رامين
نرو جان 2 هفتس گرفتم :confused:
یعنی تو این 2هفته؟! تو sf IV این مشکلو نداشته (البته به اندازه ی این بازی نکردم! )
مطمئنی ؟:(
نه اقا مشكل از لنز نيست.براي ديسك كبي است.بريز روي هارد حله.
دوستان من 5 بار بازي رو تموم كردم.اصلا هم به عنوان يك فن راضي نيستم!
بازي به شدت كوتاه به طوري كه روي بروفشنال 5:32 دقيقه طول كشيد!
داستان براي من فقط توي اون لحظه كه با جيل رو در رو شد خوب بود!
ديكه كار ماجيني ها به جايي رسيده كه ملق ميزنن برات!
نظر من: re5‎=gears of war ‎3
 
Last edited by a moderator:

kane

کاربر سایت
Apr 18, 2007
857
نام
شایان
خوب دستتون درد نکنه خیالم راحت شد.
فقط میشه یه توضیح بدید :blushing: چجوری بریزم رو هارد؟!
شایان الان ارکید داری!!!!هارد دستگاه قبلیات رو نگه نداشتی؟؟؟؟
آره بابا مگه میشه هاردشو بندازم بره؟:biggrin1:
ویرایش:
ممنون از راهنماییتون مشکل حل شد
 
آخرین ویرایش:

alimami

کاربر سایت
Feb 13, 2008
3,028
نام
علی
میشه یک نمه توضیح بدید:-"

پ.ن:شایان الان ارکید داری!!!!هارد دستگاه قبلیات رو نگه نداشتی؟؟؟؟

حتما.
پ.ن: همون طور كه مي دوني اكثر بازي ها قبل از ريليز اصلي تو نت قرار مي گيرن. اين به خاطر يه سري هكر و ريپر هست كه به بازي قبل از ريليز دسترسي دارن. كاري كه اين عزيزان مي كنند، اينكه بازي اصلي رو از رو ديسك ريپ مي كنن. بهش stealth فايل ها از قبيل ss يا همون security sector و PFI و DMI sector و چند تا فايل ديگه رو اضافه مي كنند و بوسيله تورنت رو نت پخشش مي كنن. تو كل نت چندين گروه ريپ يا ريپر بازي هاي X360 وجود داره كه اسامي بعضي از اون ها رو مي گم:
All-stars- REV0 - GLoBAL - R.F. - SPARE - x360inT
KFC هم يكي از اين گروهاي ريپر هست كه از شانس ما ريپ رزيدنت 5 خورد به اون ها. اكثر بازي هاي موجود تو بازار هم محصول همين KFC هست.
تا اونجايي كه من مي دونم All stars يكي از بهترين گروه هاي ريپ هست كه CoD4و 5 رو اونا ريپ كردن و مي بينيم كه مشكلي هم نداشته.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر