Rate your last seen movie (قوانین پست اول حتما رعایت شود)

Darkfie1d

Lux Omnia Vincit
Loyal Member
Sep 25, 2005
3,040
نام
Gwynbleidd Darkfield
  • اگه خواستید پستی رو نقل قول کنید به جای جواب دادن توی این تاپیک پست رو ببرید داخل تاپیک Movie Center و بزارید پست های اینجا به صورت یک پارچه باقی بمونه. برای این کار گزینه "+ نقل قول" رو پایین سمت چپ پست مورد نظرتون بزنید تا پست انتخاب بشه بعد داخل تاپیک Movie Center از ادیتور گزینه
    1620238607876.png
    رو بزنید و پست مورد نظرتون رو اونجا نقل قول کنید.

  • لطفاً اسم فیلم رو حتماً بنویسید عکس به صورت خالی کافی نیست
  • عکسها رو حتماً به صورت Thumbnail/کم حجم قرار بدید.
  • دوستان لطف کنن به جای شیوه های من درآوردی برای امتیاز دادن ، 10 رو حداکثر قرار بدن و نسبت به اون امتیاز بدن.
  • نوشته هایی که ممکنه بخش خاصی از داستان فیلم رو لو بده، داخل تگ اسپویلر باید گذاشته بشه، در غیر اینصورت برخورد می شه
  • از پست کردن هر گونه مطلبی که به مبحث این تاپیک مربوط نمیشه خودداری کنید

امکان ویرایش قوانین وجود داره .
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,410
نام
سید محمد حسین
Frozen

8.5 از 10

یه بنده خداهایی نشستند پیکسار رو به خاطر Brave دو سال پیش له و لورده کردند دیزنی هم واسه این که کم نیاره از پیکسار له و لورده شده یه تراژدی جدید رو کرد:D
اینو دنبال کیفییت خوب می گشتم واسه همین این قدر دیر به دستم رسید
به هر حال ایده های داستانی جدید خوبی داشت مثل همین رابطه خواهری که تو خیلی از کارتون ها نمی بینیم
شعر ها هم زیاد بودند که دلیلش ضایع اس:کم بودن فیلمنامه!!! ولی با این حال اکثر شعرها قشنگ بودند و ارزش شنیدن رو داشتند(البته بغیر از اونایی که آنا میخوند،السا خیلی خوش صدا تر بود)
پایانش هم فقط روش اش با اون چیزی که فکر می کردم فرق داشت وگرنه همون بود.و خوشحالم که شخصیّتی مثل کریستف همون یخ شکن خیرخواه فیلم باقی موند
 

most-t36

کاربر سایت
Apr 10, 2011
537
یه بنده خداهایی نشستند پیکسار رو به خاطر Brave دو سال پیش له و لورده کردند دیزنی هم واسه این که کم نیاره از پیکسار له و لورده شده یه تراژدی جدید رو کرد:biggrin1:
پیکسار چه ربطی به Frozen داره؟
 

hosseincode

کاربر سایت
Dec 15, 2007
832
Ride%20Along.jpg


Ride Along - 2014

برای من که از اینجور فیلم های کمدی با هنرپیشه های سیاه پوست خوشم میاد خیلی فیلم باحالی بود! مخصوصاً که گیم هم توش تاثیر داشت. پوستر Mass Effect 3 رو که رو دیوار خونش دیدم خیلی حال کردم، دمشون گرم!
البته به اونایی که سخت می خندن و جزو عموم مردم محسوب نمیشن پیشنهاد نمیشه چون یه جورایی چیپ به نظر میاد...

6.2/10 - IMDb
18% - Rotten Tomatoes
41% - Metacritic

7 از 10
 

Ƥ.s.Y.c.H.o

Hala Madrid ...y nada más
کاربر فعال
Apr 5, 2012
7,579
نام
Mehdi
The Wolf of Wall Street : 9/10

بسیار زیبا. از همون اول فیلم آدم دوست داره سرنوشت داستان رو بدونه و بازی فوق العاده ی دیکاپریو بر جذابیت و زیبایی تک تک سکانس های فیلم اضافه می کرد.
 

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
The Wolf of Wall Street : 9/10

بسیار زیبا. از همون اول فیلم آدم دوست داره سرنوشت داستان رو بدونه و بازی فوق العاده ی دیکاپریو بر جذابیت و زیبایی تک تک سکانس های فیلم اضافه می کرد.

میشه بدونم اون 1 نمره رو واسه چی کم کردین؟ دلیل خاصی داره؟ چون شما فقط از فیلم تعریف کردین و هیچ ایرادی رو ذکر نکردین
 

OMG

کاربر سایت
Sep 17, 2012
4,223
نام
امیرحسین
میشه بدونم اون 1 نمره رو واسه چی کم کردین؟ دلیل خاصی داره؟ چون شما فقط از فیلم تعریف کردین و هیچ ایرادی رو ذکر نکردین
بعضی وقتا یه چیزی هیچ نقطه ضعفی نداره، ولی نقطه قوت هاش اونقدر خوب نیست که بهش نمره کامل بدیم;)
 

Ƥ.s.Y.c.H.o

Hala Madrid ...y nada más
کاربر فعال
Apr 5, 2012
7,579
نام
Mehdi
میشه بدونم اون 1 نمره رو واسه چی کم کردین؟ دلیل خاصی داره؟ چون شما فقط از فیلم تعریف کردین و هیچ ایرادی رو ذکر نکردین
بعضی وقتا یه چیزی هیچ نقطه ضعفی نداره، ولی نقطه قوت هاش اونقدر خوب نیست که بهش نمره کامل بدیم
;)
دقیقا منم همین مورد رو می خواستم بگم و البته عقیده دارم کل فیلم خیلی خوب و کامل بود.
خیلی از افراد از فیلم های یه سبک خاصی که خوششون میاد و دوست دارن نمره ی کامل مختص بهترین ها توی اون سبک باشه ولی این نمره ی من هیچ ایرادی بر فیلم وارد نمی کنه.
 

OMG

کاربر سایت
Sep 17, 2012
4,223
نام
امیرحسین
The Hunger Games: Catching Fire
7/10
اینا عقده بو.سیدن داشتن؟:| قسمت بعدی هم احتمالا شاهد یه 6 ضلعی عشقی هستیم اگه خدا بخواد:|
 

™TyrioN

کاربر سایت
Nov 2, 2013
1,793
نام
وحید
The Hunger Games: Catching Fire 7/10 اینا عقده بو.سیدن داشتن؟:| قسمت بعدی هم احتمالا شاهد یه 6 ضلعی عشقی هستیم اگه خدا بخواد:|
دو قسمت(همون کتاب اخر ) بعد رو اگه طبق کتاب بسازن برای کسایی که نخوندن یه mind blowing خواهد بود :d
 

yonestm

کاربر سایت
Dec 13, 2010
5,006
نام
U-N-3-S
Wolf of Wallstreet

خوب اول میگم فیلمو همرا خانواده نبینین چون به سرنوشت من دچار میشین ...

فیلم خوبی بود ... فقط یکم از لحاظ موسیقی کم داشت همینطور انگار داشتن کشش میدادن ..

8.10
 

pouryaps3

کاربر سایت
Aug 29, 2009
576
نام
پوریا
به نظر منم واژه یا ژانر معناگرا یه واژه ی کاملا من درآوردیه. همه ی فیلما معناگرا هستن. حتی همین فیلمای آدم سندلر هم ممکنه یکی توش معنا پیدا کنه و درنتیجه معناگرا باشه.
دلیل به وجود اومدن و بُلد شدن این واژه اینه که رسم شده هر دوره از مدیریت سینما تو ایران باید جوابی برا این سوال وجود داشته باشه که اصلا سینما به چه درد میخوره و از صنعت سینما حمایت میکنیم که چی بشه؟ یه موقعی جواب این سوال رو با تولید فیلمای " عرفانی " میدادن. مدیرای دهه شصت از تولید فیلمای عرفانی حمایت میکردن تا بگن سینما قراره مضامین معنوی رو ترویج بده. نتیجه اش یه عالمه فیلمای بدساخت و ضعیف با موضوع " دفاع مقدس " شد. دهه بعد ژانر " معناگرا " باب شد. فیلم معناگرا بسازیم تا ظرفیت های سینما آشکار بشه... حالا هم تولید فیلم " فاخر " قراره توجیه کننده ی ضرروت سینمای کشور باشه.
حتی واژه ی انگلیسیش هم که تو لینک ها گذاشتین اعتبار خاصی نداره. فقط یه واژه هست که یه نفر برا توصیف فیلم های مورد علاقش مناسب دیده و باهاشون لیست درست کرده. من تاحالا نشده نقدای یه منتقد معتبر رو بخونم و همچین واژه هایی رو به فیلم بچسبونه.

اصولاً تو ادبیات دو دسته کلی داریم، escape و interpretive.


  • دسته‌ی escape برای خواننده‌هایی هست که میخوان کتابی بخونن تا دیدی که نسبت به جهان دارن رو تایید کنه. بیشتر هم کرکترهای stereotype دارن. معمولاً تخیلی هستن و با دنیای حقیقی کاری ندارن. برای سرگرم کردن هم plot twist‌های بیخود دارن که هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارن. این دسته فقط مخاطب رو سرگرم میکنه. اگه موضوعی هم داشته باشن در رابطه با موضوعات رایج هست، مثل اهمیت خانواده، عشق و ... .

  • دسته‌ی دوم که interpretive هست با روابط انسان‌ها با یکدیگه، دنیای واقعی که توش زندگی میکنیم و حقیقت کار داره. این دسته نگاه جدیدی به زندگی داره که آدم رو به فکر وا میداره. حرف جدیدی برای گفتن داره و صرفاً برای سرگرم کردن مخاطب نیست. توجه کنید که این دسته هم سرگرم‌کننده هست و هم آموزنده.

من فکر میکنم در رابطه با فیلم‌ هم بشه ربطش داد به این. مثلاً Star Wars یه escape هست بدون شک. اون plot twist الکیش (پدر و پسر بودن) هم شاید خیلی‌ها رو سورپرایز کرد، ولی اگه دقت کنید هیچ پایه و اساسی نداشت. اگه این اتفاق نمی‌افتاد اینقدر اون فیلم مورد توجه قرار میگرفت؟ شاید نه. Amélie هم همینطور. فیلم مورد علاقه‌ی من که باعث شد برای نواختن آهنگ‌های تیرسن برم پیانو یاد بگیرم، این هم escape هست. داستان دختری که تنهاست و با پسری آشنا میشه و آخرش همه چی به خوبی و خوشی تموم میشه. من نمیدونم اون دوستمون چه چیزی در این فیلم دیده که "معناگرا" خطابش کرد. شاید یه سری حرف داشت ولی مخاطب اصلی همون عده‌‌ای هستن که مثل کسایی که تو این تاپیک هستن زیاد به این مسائل اهمیت نمیدن و فقط میخوان فیلم ببین. همین فیلم جدید اسکورسیزی هم escape هست. ولی مثلاً Taxi Driver نیست، این interpretive هست. یا مثلاً فیلم‌های برگمان interpretive هستن و همینطور کوبریک [مخصوصاً Paths of Glory].

حالا این وسط یه سری فیلم‌ها هستن که میخوان interpretive باشن ولی خب نتیجه‌ی نهایی چیزی بدتر از افتضاح نمیشه. چیزی که باید بهش توجه کرد اینه که تمام این فیلم‌ها معنا دارن، اما کدومشون میتونه این معنا رو جوری تو فرم مناسب قرار بده و به مخاطب منتقل کنه که مثلاً یه منتقد نیاد از خودش معنا در بیاره و مخاطب‌های عادی هم به پیروی از اون بیفتن به دنبال معنا و مفهوم؟ کدوم یک از این فیلم‌ها میتونه مفهوم رو به راحتی به مخاطب برسونه، بدون این که مجبور باشه تو سایت‌های مختلف بگرده که ببینه تو فیلم واقعاً چه اتفاقی افتاده؟ خب همه‌ی اینا برمیگرده به فرم. مثلاً یه طرف "طعم گیلاس" کیارستمی رو داریم که میخواد interpretive باشه، ولی به خاطر شعار زیاد مخاطب نمیفهمه که واقعاً چه اتفاقی داره میفته و کارگردان مجبور میشه که بیاد خودش در رابطه با فیلم صحبت کنه تا بقیه بفهمن [نظر من]. از یه طرف هم "Persona"‌ برگمان رو داریم که قضیه رو به راحتی با یکی دو سکانس توضیح میده. مثلاً اگه اون سکانس دو چهره در یک صورت و سکانس برخورد آلما با شوهر الیزابت وجود نداشت شاید درک فیلم خیلی سخت‌تر میشد و فیلم خوبی از آب در نمیومد.

بحث دیگه برمیگرده به خود کارگردان. یه طرف مهرجویی هست که هر سال میخواد ادای یه نفر رو در بیاره و مد روز باشه، یه طرف هم برگمان هست که به دور از هیاهو کار خودش رو میکنه (میکرد، خدابیامرز:d). مهرجویی با هامون ادای فلینی رو در میاره، اما سکانس رویاش به دلیل درست نبودن فرم کاملاً بی‌تاثیر میمونه. برگمان با اون همه فیلم وقتی ازش پرسیدن که خودش رو آرتیست میدونه گفت نه. فقط داره حرفش رو میزنه و چون میدونه چی میخواد بگه کارش خوب از آب درمیاد. اما وقتی یه سری کارگردان برای ادا در‌آوردن میان ادای امثال برگمان رو در میارن نتیجه میشه فیلم با مفهومی که فقط خودش کارگردان مفهومش رو میفهمه. همه‌ی این کارگردان‌ها حرفی برای گفتن دارن، ولی عده‌ی کمی بلدن اون حرف رو منتقل کنن. البته همین مهرجویی هم که ازش بد گفتم یه چندتا فیلم خیلی خوب داره که تونسته حرفش رو بزنه، ولی خب! همین که برخلاف اکثر کارگردان‌های دیگه کتاب میخونه نشون میده که آدم باسوادی هست.

فکر نمیکنم نیاز باشه تکرار کنم که اینها همه حرف من هست و البته نمیشه چیزی رو ثابت کرد. دیدید جدیداً هر کی که حوصله‌ی بحث نداره یا نمیخواد نظرش رو تغییر بده میگه نمیشه تعیین کرد؟ منم شاید منظورم همین باشه. :d اگه صحبتی دارید تو پروف در خدمت هستم، دیگه بحث رو زیاد منحرف نمیکنم. :d
 
  • Like
Reactions: Alkazar

James Bond

کاربر سایت
Sep 22, 2010
2,317
نام
حسين
Non-Stop

8/10

Snow White And The Huntsman

8/10

Frozen

7/10

Carrie

7/10 ------> می خواستم 6 بدم اما این Chloe Grace Moretz و خیلی دوست دارم و خوشگله :D یه نمره اضافه دادم .

Ocean's Eleven

8.5/10

Ocean's Twelve

6.5/10

Ocean's Thirteen

8/10

Ring ... Japanese Version

7/10

Step Brothers

7/10

Liar Liar

8/10

Skinwalker Ranch

5/10

Paranormal Activity - The Marked Ones

6/10

The Hunger Games Catching Fire

8.5/10

American Hustle

8/10

Snowpiercer

8/10

C.R.A.Z.Y.

9/10

Jackass Presents - Bad Grandpa

7.5/10

Captain Phillips

9/10

The Wolf Of Wall Street

8/10

The Pursuit Of Happyness

9/10
زیاد شد :D الان هم دارم RoboCop نگاه میکنم :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر