PS4 هک شد

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Heska

کاربر سایت
Jan 13, 2010
2,550
«Playstation 4» توسط گروه «fail0verflow» هک شد. در ادامه با بازی‌سنتر همراه باشید.

امروز یک ویدیو از کنسول PS4 منتشر شد که در آن یک نسخه هک شده «Pokemon» توسط سیستم عامل تغییر یافته «Linux» اجرا می‌شود. PS4 توسط گروه fail0verflow هک شده، این گروه این نسخه تغییر یافته سیستم عامل Linux را در دسترس عموم قرار داده‌است.

ویدیو منتشر شده:

[video=aparat;T8iC9]http://www.aparat.com/v/T8iC9[/video]

این ویدیو در اواخر ماه دسامبر، در کنفرانس «Chaos Communication Congress» که در شهر هامبورگ برگزار شد، توسط گروه fail0verflow به نمایش در آمد.

fail0verflow همان گروهی است که کنسول «Playstation 3» را در ژانویه سال 2011 هک کرد. (همچنین موفق به هک کنسول‌های Wii و Wii U نیز شده)

با توجه به گزارش «Digital Foundry»، این گروه، نرم‌افزاری را عرضه نکرده که بتواند قابلیت دسترسی پایین به سخت‌افزار را داشته باشد، به این دلیل که «سیستم امنیتی PS4 به قدری افتضاح است که به کمک ما [گروه fail0verflow] نیاز ندارید.».

انتظار می‌رود هکر‌های بیشتری در ماه‌های پیش رو به عرضه نرم‌افزارهای مختلف برای هک کنسول PS4 روی بیاورند، باید منتظر ماند و دید «سونی» چه واکنشی نشان خواهد داد.

منبع
 
آخرین ویرایش:

hosseinh

کاربر سایت
May 31, 2008
257
نام
Hossein Hadizadeh
دوستان عزيز ميتونن حدس بزنن حدودا كي ميشه كنسول رو هك كرد ؟
ممنون
:d
 

susha

کاربر سایت
Jun 11, 2011
3,009
نام
مجید
کدوم آدم جوون می تونه حداقل تو چند سال اول کار اینقدر درآمد داشته باشه؟
نمیگم 5 تا اما من چون از 15 سالگی کار کردم و تو بازار بودم میتونم به هر کس که مشکل کار داره، کارهایی پیشنهاد بدم که از ماه اول درامد خوبی داشته باشه ( با هزینه پایین )
همین جا هم میگم هرکس واقعا دنبال کار هست پیام خصوصی بهم بده تا بهش بگم یا اگر مشکل نداشته باشه در خارج از تاپیک میگم که همه استفاده کنند
ولی در کل وضع کار در ایران بد هست مثلا برادرم، برق کار کشتی هست رفت استخدام بشه بهش گفتند حقت 2500 هست ولی ما 1500 بیشتر بهت نمیدیم میخوای قرار داد ببند ! یا رفیقم در فروشگاه بزرگ مواد غذایی حسابدارشون هست ولی حقوق اداره کاری بهش میدند با اینکه درامد اونجا فوق العادست یا ISP که ازش اینرتنت میگیرم باهاش رفیق هستم و میدونم چند ماه قبل فقط ساختمونشون 800 میلیون خریدند اما به نیروش ماهی 400 تومان میده
حالا برو اداره کار شکایت کن حقم نمیدند اولین اتفاق این هست، اخراج !!!
 

RoCoCo

کاربر سایت
Apr 23, 2008
4,470
نام
Nimo
من هی میخوام بحث به بیراهه نره نمیذارین
لیسانسای چسکی الان بیشترین درصد بیکاری تو
ایران رو دارن مثل اینکه شما تو این کشور تشریف ندارین اگه با لیسانس چسکی شما کار پیدا میکنین تا من همین الان 20 نفر رو راهی شهرتون کنم چون الان دو ساله بیکارن
پایه حقوق اداره کار این مملکت از 800 تومن هم کمتره
آمار کذب نیست داداش حقیقت محضه
بعدشم شما حقوق رو دو برابر در نظر بگیرین بازم فرسنگها با کشورهای پیشرفته فاصله ست

Sent from my LG-D858HK using Tapatalk

یادت باشه گفتم لیسانس یه مدرک همین و عرضه شما همین الانش با هر مدرک لیسانسی میتونی بری تو بانک وایسی یه دوره کوچیک ببینی بالای 1 تومن حقوق بگیری این که یه سری ادما وایسادن یه کار براشون حاضر و اماده باشه برن پول پارو کنن نخیر از این خبرا نیست همین کسایی که شما میگی بیکارن در دوستات عمرا نمیرن 2 روز تو بازار پادویی کنن 2 زار پول در بیارن همین الان بری 2 سال تو بازار از کفه کفش با پادویی شروع کنی بعد 2 سال میتونی یه پول خوبی برای خودت جور کرده باشی عزیزم کار کردن جنم میخواد عرضه میخواد.مرد حسابی کار کردن 1 روز 2 روز نیست میخوای به جایی برسی باید سال ها کار کنی جون بکنی.

امیدوارم جوری هک شه که به راحتی بشه به psnوصل شود اصلا ترس بن شدن نداشته باشیم

- - -ویرایش - - -



شما مملکت رو طوری می بینی که این مملکت اصلا بیکاری نداره. و همه به راحتی میتواند کار پیدا کنند

نه اخه این حرفا رو کجاتون میارین تو اصلا منو میشناسی که حالا بخوای در مورد عقاید من یا دید من صحبت کنی ؟ شمام جوابی که برای پست بالایی دادم بخون.
 
آخرین ویرایش:

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,575
نام
محمد
دوستان لطفا این وضعیت درآمد و شیوه زندگی تو ایران و دیگر کشورها رو بیخیال بشید و اگه بحثی هست در مورد همین موضوع تاپیک یا مباحث مربوط به اون باشه. تاپیک از موضوع اصلیش به کلی دور شده و در مورد این قضیه سطح درآمد هم به اندازه کافی بحث شده دیگه.
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,973
نام
محمد
یه چیزی که هیچ کس بهش توجه و اشاره نمیکنه(که اون هم به دلیل عادت رفتاری ما ایرانی در زیر پا گذاشتن این مورد هست و چه در طی تاریخ از همون زمان ساسانی و چه در زندگی روزمره همیشه این مورد را زیر پا گذاشتیم) ولی موضوع بسیار بسیار مهمی هست فدا کردن منافع جمعی برای دستیابی به منافع فردی هست.در نظر هر کدوم از ما فقط خودمون مهمیم.فقط من من من.
من بتونم کنسول داشته باشم.منبتونم هر بازیی را که خواستم بدون محدودیت و با نازل ترین قیمت بازی کنم.من بتونم به اون خواسته ای که دارم برسم،من بتونم هر بازی را که خواستم بدون پرداخت هزینه واقعیش بازی کنم،بقیه اصلا مهم نیستند.بقیه به من چه.و این تفاوتی هست که بین ما و مردم کشور های دیگه هست.
حالا این چه ربطی داره؟
اگه هیچ کدوم از ما کنسول خودش را هک نکنه و بازی اورجینال بخره داره قانون کپی رایت جهانی را رعایت میکنه.کپی رایت هم تضمین کننده پاسخگویی فروشنده به خریدار هست.با رعایت کپی رایت عملا ما هم از مزایای بقیه افراد برخوردار میشیم.در نتیجه اگر سونی یا هر شرکت دیگه ای در ارائه خدمات کم کاری کرد یا محصولی که به ما تحویل داد دارای کمبود بود،ما هم ،هم صدا و مثل بقیه مردم دنیا حق اعتراض پیدا میکنیم.ما هم میتونیم از سازنده جبران کم کاریش را بخواهیم.با رعایت کپی رایت میتونیم از سونی انتظار پشتیبانی داشته باشیم.این یعنی به طور رسمی میتونیم ادعای داشتن زبان فارسی تو کنسول،داشتن نمایندگی برای ارائه خدمات رسمی،ساپورت psn از زبان فارسی و.... داشته باشیم.و کسی هم نتونه این حق را ازمون بگیره.این به نفع همه هست.چون اینطوری خدمات رسمی میتونیم دریافت کنیم و مثلا اگه کنسولمون دچار مشکل شد به جای اینکه بدیمش دست اوس موسی که تعمیرش کنه و بعد هم یه پول گزافی بگیره و نتونه،میدیم به نمایندگی رسمی تا مطمئن بشیم پولی که هزینه کردیم بر باد نمیره.
چرا سونی باید برای همه چی تو ایران نمایندگی رسمی داشته باشه به جز کنسول؟
ولی با هک کردن کنسول ها عملا همه خدمات پس از فروش را دارین فدای انجام چارتا بازی بیشتر می کنید.و اینطوری سبب میشید که رسما(همونطور که تا حالا اینطور بوده) هیج جا حسابمون نکنند.انگار که اصلا وجود نداریم.
و در ضمن کی میگه تو بقیه دنیا همه چیز گل و بلبله و هر گیمری ماهی 5 تا بازی میخره و زندگیش هم رو براست؟وقتی تو نیویورک میانگین حقوق 3000$ هم نیست و با توجه به هزینه های اونجا عملا چیزی دست طرف را نمیگیره چطور همه چیز گل و بلبله؟متاسفانه فقط یه چیز شنیدین بدون اینکه ذره ای تحقیق دربارش کرده باشید و داریم قانون شکنی( عدم رعایت کپی رایت) خودمون را به این وسیله توجیه می کنیم.
 

J. Constantine

کاربر سایت
May 19, 2012
2,494
نام
علی
اسم تاپیکو به اقتصاد و سطح زندگی و... تغییر بدید لدفن. تشکر
 

.: FRANKLIN :.

Tech Team
کاربر سایت
Jun 10, 2009
929
نام
علیرضا
این الان sarcastic بود چی بود؟! نسل قبل ندیدم کسی به محض هک شدن کلا بازی رو بذاره کنار.
نخیر طعنه نبود واقعیت موضوع رو گفتم با کپی شدن کنسول اولا بازی هاش کمیاب میشه و نقل دهن کاسب ها برا گرونی هرچه بیشتر
دوم بازار دسته دو هم پیرو گرونی بازی پلمپ بشدت تحت تاثییر قرار می گیره
سوم مولتی بازی ها با پابلیک عملا داغون میشه ( دقیقا نسل قبل داشتیم )
والا نمیدونم سنت چه قدر هست ولی اگه قد میده نسل قبل رو به یادت بیار ( منظورم مسخره کردن نیست کاملا هم جدی گفتم )
و در اخر کنسول اوریج هم به تب کمتر میشه و با توجه به چیز هایی گفتم بازی اوریج کردن کوفت ادم میشه :d
الان مشکل دوستان فک نمیکنم کپی شدن باشه بیشتر مشکل بلای اسمانی که کاسب ها سر بچه ها میارن بعدش :d
 

.::PUИK::.

کاربر سایت
Mar 28, 2014
8,677
الان که بازی های ظرفیت 1 و میشه ارزون خرید خودش دسته کمی از کپی نداره
تازه این اکانتها هم بهتون میدن هم مسئله ی نیست 10 تا بازی توشه 100 تومنه
 

Homi-Fatal

کاربر سایت
Jun 18, 2009
679
دوستان این گروه تو سایتشون اعلام کردن که از این هک برای پایرت کردن بازی ها استفاده نمی کنن. یه سری توضیح راجع به سیستم کاری و هک های قبلیشون دادن و گفتن که Exploit ای رو بیرون نمی دن و بقیه این کار رو خواهند کرد و به طور کلی گفتن روی بحث piracy کار نمی کنن. اعلام هم کردن که هکشون در ابتدای کار هست و ابراز امیدواری کردن که پیشرفتای بیشتری داشته باشن و هکشون رو توسعه بدن.

So, to the community: if you’re interested, we really think this is the way to go for the PS4. Write an exploit, point it to our loader, and you’ll get Linux (we’ll help you get it hooked up/debugged if needed). And if you want piracy, as usual, go away.

TL;DR: We’re working on Linux kernel patches, and are looking to get them upstreamed. We’re not releasing exploits - we’re certain other people will. Don’t ask us. And if you want free games, go away.

منبع
 

D.ace

کاربر سایت
Aug 6, 2011
795
نام
JoE
59fedf5fe8c15ee14e4b5eb988b61c4e.jpg
با تشکر از دوستان که شرایط اقتصاد جهان و ایران رو تجزیه و تحلیل کردن (یک عده گفتن ایران بهشت گیمر هاست و یک عده هم گفتن زندگی تو خارج راحته و بحث درامد و ....)که به اینها کاری ندارم
کپی کردن یا نکردن مسئله این است.
پایرسی و رعایت نکردن کپی رایت به صورت کلی کار درستی نیست چون زحمات و هزینه هایی که یک عده برای ساخت اون محتوی گزاشتن بدون اینکه در مقابلش چیزی دریافت کنن تلف میشه و .....
اما سوالی که پیش میاد اینجاست وقتی یک شرکت محتوی مورد نظر رو برای کشوری عرضه نمیکنه مردم اون کشور مجبور به خرید نسخه ارجینال هستن؟وقتی هیچگونه ساپورت و پشتوانه ای از شرکت سازنده نداری وقتی اون شرکت شمارو کلا جزو امارش حساب نمیاره خرید نسخه ارجینال الزامی هست؟
وقتی شرکت ها میان بازی رو که باید به صورت کلی کامل عرضه میشد چهل تیکش میکنن و به عنوان محتوی قابل دانلود از روز از مشتری پول میگیرن (اکثر بازی ها به این وضع افتادن)هرچند همه شرکت ها اینجوری نیستن برای مثال سی دی پروجکت نه تنها 16 دی ال سی رایگان عرضه کردن نه تنها داخل پکیج بازی دیسک ساند ترک هارو هم گذاشتن بازی رو برای پلتفرم پی سی (تنها پلتفرم قابل پایرت) رو بدون دی ار ام عرضه کردن پشتی بانی نرم افزاریش هم به کنار که با آپدیت ها تقریبا اکثر باگ ها و افت فریم هارو فیکس کردن. حالا سوالی که پیش میاد این هست که با توجه به اینکه بازی تو کشور ما به صورت مستقیم عرضه نشده آیا مجبورم بازی رو ارجینال تهیه کنم؟(نه)ولی وقتی یک شرکت واسه مشتریش احترام قائل باشه 100% ازش حمایت میکنم
در کل:هروقت ایران از طرف شرکت ها به صورت رسمی شناخته شد و واسمون اهمیت قائل شدن اجرای قانون کپی رایت لازم میشه در غیر این صورت هیچ اجباری نیس :d
 

beh1382

کاربر سایت
Nov 27, 2006
800
نام
behrooz
در کل:هروقت ایران از طرف شرکت ها به صورت رسمی شناخته شد و واسمون اهمیت قائل شدن اجرای قانون کپی رایت لازم میشه در غیر این صورت هیچ اجباری نیس :d

اگر اون شرکت ها بگن حمایت ما به شرطه رعایت قانون کپی رایته اون وقت باید چی کار کرد؟؟؟؟؟

وظیفه مشتری نیست که شرکت رو جذب خودش کنه این وظیفه شرکت سازندس که مشتری رو به سمت خودش بکشه

وقتی مردم یه کشور به هیچ صراتی مستقیم نیستن و نرم افزار های کپی بیداد میکنن تو مغازه ها چرا یه شرکت باید اینهمه خرج بکنه تا بیاد اینجا نمایندگی داشته باشه؟؟؟؟
یادمه قبلا میگفتن به خاطر نبود قانون کپی رایت که از سوی دولت حمایت بشه شرکت های بزرگ حاضر به فروش محصولات نرم افزاری خودشون تو ایران نیستن
این قضیه کاملا دو طرفست دل اون شرکت خارجی باید به یه چیزی خوش باشه تا پاشه بیاد ایران سرمایه گذاری
 
آخرین ویرایش:

D.ace

کاربر سایت
Aug 6, 2011
795
نام
JoE
اگر اون شرکت ها بگن حمایت ما به شرطه رعایت قانون کپی رایته اون وقت باید چی کار کرد؟؟؟؟؟

وظیفه مشتری نیست که شرکت رو جذب خودش کنه این وظیفه شرکت سازندس که مشتری رو به سمت خودش بکشه
 

ShadowFex

کاربر سایت
Mar 24, 2015
1,121
دوستان این گروه تو سایتشون اعلام کردن که از این هک برای پایرت کردن بازی ها استفاده نمی کنن. یه سری توضیح راجع به سیستم کاری و هک های قبلیشون دادن و گفتن که Exploit ای رو بیرون نمی دن و بقیه این کار رو خواهند کرد و به طور کلی گفتن روی بحث piracy کار نمی کنن. اعلام هم کردن که هکشون در ابتدای کار هست و ابراز امیدواری کردن که پیشرفتای بیشتری داشته باشن و هکشون رو توسعه بدن.





منبع

هکر psp3000 هم همینو گفت ولی بقیه کارو تموم کردن فقط کافیه سرنخ رو بگیرن
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,034
نام
مازیار
اگر اون شرکت ها بگن حمایت ما به شرطه رعایت قانون کپی رایته اون وقت باید چی کار کرد؟؟؟؟؟



وقتی مردم یه کشور به هیچ صراتی مستقیم نیستن و نرم افزار های کپی بیداد میکنن تو مغازه ها چرا یه شرکت باید اینهمه خرج بکنه تا بیاد اینجا نمایندگی داشته باشه؟؟؟؟
یادمه قبلا میگفتن به خاطر نبود قانون کپی رایت که از سوی دولت حمایت بشه شرکت های بزرگ حاضر به فروش محصولات نرم افزاری خودشون تو ایران نیستن
این قضیه کاملا دو طرفست دل اون شرکت خارجی باید به یه چیزی خوش باشه تا پاشه بیاد ایران سرمایه گذاری

مثلا سونی بیاد ایران رو به استورش اضافه کنه ... خیلی هزینه رو دست سونی میفته ...؟

والا خوده کازه هیرایی هم انقدر نگران دخل و خرج شرکت نیست ... به لیوان اب خنک بخور ....
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر