خیلی وقته خبری از ps4نیست گفتم اخرین اخبار درباره این کنسول رو اینجا با منبعشون بزارم تا در جریان اخرین طراحیهای این کنسول از نظر سخت افزاری و سیستم کنترلرش قرار بگیرید.جالب اینجاست که این اخبار درز پیدا کرده از افراد رده بالا و بانفوذ شرکتها بوده مثل ibmوsonyوnvidiaوARM.
اولین خبر که کاملا رسمیه خرید 400میلیون یوروییه سهام کارخانه سازنده پردازندهای CELLواقع در شهر Nagasaki توسط سونی از توشیبا بوده که شرکت توشیبا یکی از سهام داران وطراحان اصلی این سری پردازندها بود که سونی کلا سهام رو ازش خرید تا خودش کامل همه چیز رو در دست بگیره.
خبر بعدی مربوط میشه به ساخت CPUکنسول پلی استیشن4:در ماه فبریه خبری امد:http://pc.watch.impress.co.jp/docs/column/kaigai/20110210_425921.html
که این خبر از طرف یکی از افراد دستندرکار طراحی در شرکت سونی هست که سونی با IBMدر حال ساخت CPUکنسول پلی استیشن4هستن وجزئیاتی هم داد از این قرار که این CPUاز نوع CELLهست وحدودا از 3میلیارد ترانزیستور ساخته شده{CPUپلی3فقط 232میلیون}وهمچنین از 16واحد SPEتشکیل شده که هر واحد SPEاین CPUتقریبا به اندازه یک CPUپلی استیشن3قرار دارد .
یعنی CPUپلی استیشن4قدرتی حدودا 16 برابر CPUپلی استیشن3دارد.وهمچنین از فن اوری ساخت 32nmنانومتر بهره می برد.
این cpuمتصل به 2گیگابایت رم از نوع XDR2هست که دوبرابر GDDR5سرعت دارد.
سونی حساب بسیار خاصی روی CELLباز کرده ومعتقد هست که بازی سازها می توانند تا مدتها بدون محدودیت گرافیک وطراحیهای خود را ارتقائ دهند.
GPUکنسول:
در طراحی GPUکنسول 3شرکت نقش دارند NVIDIA.ARM.SONY
سونی میخواهد معماری GPUکنسول پلی استیشن4متفاوت از معماری رایج PCباشد .برای همین امر سونی پای شرکت ARMهم نیز در طراحی GPUکنسول خود باز کرده واز پردازندهای ARMدر GPUخود به عنوان مکمل استفاده خواهد کرد .سونی خود نیز در طراحی GPUکمک خواهد کرد .اطلاعات خاصی از تعداد هسته های پردازشی GPUهنوز در دست نیست ولی ان چیزی که معلوم هست GPUاین کنسول به صورت ترکیبی هست یعنی ترکیبی از CUDAانویدیا با ریز پردازندهای ARM.در کل ریز پردازندهای ARMمیتوانن کمک بسیار خوبی باشند و با برنامه نویسی خاص خود می توانند هر انچه بازی ساز نیاز دارد بدون افت فریم یا لگ زدن اجرا کنند عملیاتی مانند سایه زنیها ورئس زنها وهمچنین تسلایشن می توانند با استفاده از برنامه نویسی برای این سری پردازندها میسر شود.
کنترلر کنسول :بر طبق این خبر :http://www.digitimes.com/news/a20110704PD202.html
واین خبر:http://www.guardian.co.uk/technology/gamesblog/2011/mar/15/bafta-interviews-part-two
کنترلر جدید سنسوری دارد که میتواند حرکتهای اطراف خود را حس کند البته نه به دقت کینکت ولی به یه دردی میخوره دیگه.
همچنین کنترلر جدید دارای سنسورهای شتاب سنج وجیرسکوپ هست.
بازیها به دو صورت فیزیکی و دانلود عرضه میشوند و درایو کنسول به احتمال زیاد بلو ری رام خواهد بود.
منبع: تاریخ رلیز کنسول:
در سال2012به تولید انبوه میرسه ودر 2013وارد بازار خواهد شد.
قیمت کنسول هنوز مشخص نیست .در مورد دیسکهای این کنسول blu rayهست وhvdنیست چون hvdهنوز تو مراحل تست قرار داره .
اولین خبر که کاملا رسمیه خرید 400میلیون یوروییه سهام کارخانه سازنده پردازندهای CELLواقع در شهر Nagasaki توسط سونی از توشیبا بوده که شرکت توشیبا یکی از سهام داران وطراحان اصلی این سری پردازندها بود که سونی کلا سهام رو ازش خرید تا خودش کامل همه چیز رو در دست بگیره.
خبر بعدی مربوط میشه به ساخت CPUکنسول پلی استیشن4:در ماه فبریه خبری امد:http://pc.watch.impress.co.jp/docs/column/kaigai/20110210_425921.html
که این خبر از طرف یکی از افراد دستندرکار طراحی در شرکت سونی هست که سونی با IBMدر حال ساخت CPUکنسول پلی استیشن4هستن وجزئیاتی هم داد از این قرار که این CPUاز نوع CELLهست وحدودا از 3میلیارد ترانزیستور ساخته شده{CPUپلی3فقط 232میلیون}وهمچنین از 16واحد SPEتشکیل شده که هر واحد SPEاین CPUتقریبا به اندازه یک CPUپلی استیشن3قرار دارد .
یعنی CPUپلی استیشن4قدرتی حدودا 16 برابر CPUپلی استیشن3دارد.وهمچنین از فن اوری ساخت 32nmنانومتر بهره می برد.
این cpuمتصل به 2گیگابایت رم از نوع XDR2هست که دوبرابر GDDR5سرعت دارد.
سونی حساب بسیار خاصی روی CELLباز کرده ومعتقد هست که بازی سازها می توانند تا مدتها بدون محدودیت گرافیک وطراحیهای خود را ارتقائ دهند.
GPUکنسول:
در طراحی GPUکنسول 3شرکت نقش دارند NVIDIA.ARM.SONY
سونی میخواهد معماری GPUکنسول پلی استیشن4متفاوت از معماری رایج PCباشد .برای همین امر سونی پای شرکت ARMهم نیز در طراحی GPUکنسول خود باز کرده واز پردازندهای ARMدر GPUخود به عنوان مکمل استفاده خواهد کرد .سونی خود نیز در طراحی GPUکمک خواهد کرد .اطلاعات خاصی از تعداد هسته های پردازشی GPUهنوز در دست نیست ولی ان چیزی که معلوم هست GPUاین کنسول به صورت ترکیبی هست یعنی ترکیبی از CUDAانویدیا با ریز پردازندهای ARM.در کل ریز پردازندهای ARMمیتوانن کمک بسیار خوبی باشند و با برنامه نویسی خاص خود می توانند هر انچه بازی ساز نیاز دارد بدون افت فریم یا لگ زدن اجرا کنند عملیاتی مانند سایه زنیها ورئس زنها وهمچنین تسلایشن می توانند با استفاده از برنامه نویسی برای این سری پردازندها میسر شود.
کنترلر کنسول :بر طبق این خبر :http://www.digitimes.com/news/a20110704PD202.html
واین خبر:http://www.guardian.co.uk/technology/gamesblog/2011/mar/15/bafta-interviews-part-two
کنترلر جدید سنسوری دارد که میتواند حرکتهای اطراف خود را حس کند البته نه به دقت کینکت ولی به یه دردی میخوره دیگه.
همچنین کنترلر جدید دارای سنسورهای شتاب سنج وجیرسکوپ هست.
بازیها به دو صورت فیزیکی و دانلود عرضه میشوند و درایو کنسول به احتمال زیاد بلو ری رام خواهد بود.
منبع: تاریخ رلیز کنسول:
در سال2012به تولید انبوه میرسه ودر 2013وارد بازار خواهد شد.
قیمت کنسول هنوز مشخص نیست .در مورد دیسکهای این کنسول blu rayهست وhvdنیست چون hvdهنوز تو مراحل تست قرار داره .
آخرین ویرایش: