PC گیمر ها از این به بعد برای بازی کردن Helldivers 2 نیاز به اکانت PSN دارند

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,993
نام
محمد حسین
Thousands of negative Steam reviews hit Helldivers 2 after players learn they need a PSN account to continue playing
امروز سونی اعلام کرد که برای ادامه بازی، نیاز به اکانت psn دارند که باعث بمباران منفی بازی شد.
امروز و تا الان بیش از 10 هزار نظر منفی ثبت شده و برخی افراد میگویند که دسترسی به psn در کشورشان امکان پذیر نیست.
عناوین مختلف کمپانیهای ماکروسافت، یوبیسافت، ea و ... نیاز به اکانتهای مختلف برای اجرا دارند ولی این اتفاق در آغاز ریلیز عنوان میوفتد، نه سه ماه بعد از عرضه
________
آپدیت: سونی امروز اعلام کرد که از تصمیم خود برای اجباری کردن استفاده از psn، برای عنوان helldivers 2 صرفنظر کرده و آپدیت پایان ماه عرضه نخواهد شد.
 
آخرین ویرایش:

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,598
نام
محمد
فکر می کردم فقط مایکروسافت از این حرکات انجام میده ولی مشخص شد سونی هم‌ چربش ببخشید چرخش قهرمانانه بلده :D به هر حال جلوی ضرر رو هر وقت بگیری منفعت هست و سونی حرکت درستی انجام داد و خوبه به حرف یک سری از دوستان گوش نکرد! :D
 

Paradise Lost

کاربر سایت
Feb 4, 2016
3,048
نام
احمد
در طی 2 هفته دو رفتار کاملا دوگانه رو از سونی در برابر گیمرها دیدیم. سونی گفت Stellar Blade سانسور نمیشه و پس از انتشار همه فهمیدن دروغ گفته و جوری رفتار کرد که انگار اتفاقی نیوفتاده, اما سمت PC ظرف چند روز با آبروریزی ندامت‌نامه رسمی منتشر کرد. جالب اینکه هواداران تندروی سونی از هر دو مورد طرفدارای کردن! وقتی شرکتی میبینه هوادارانش به هر سازی که میزنه میرقصن نبایدم اندک اعتراضاتشون رو جدی بگیره. همینکارها رو کردن که کارگردان یکی از عناوین پلی استیشن در پاسخ به پرسشی برگشت بهشون گفت همینی که هست, میخواید نخرید.
فقط غصه اون دوست عزیزی که منو کشته که میگفت بازی های سونی لایق پی سی گیمر افراطی جماعت نیستن پس باید برای بازی هاش نتنها اکانت سونی بلکه اشتراک پلی استیشن پلاس هم بزاره...خداوکیلی یکم شل کنید چه وضع کامنت دادن هست... یه قول یک عزیز اسید بپاشید رو اون کامنت ها هم تا سال ها اثرش هست... :D
 

Sysbother

کاربر سایت
Oct 16, 2015
145
در طی 2 هفته دو رفتار کاملا دوگانه رو از سونی در برابر گیمرها دیدیم. سونی گفت Stellar Blade سانسور نمیشه و پس از انتشار همه فهمیدن دروغ گفته و جوری رفتار کرد که انگار اتفاقی نیوفتاده, اما سمت PC ظرف چند روز با آبروریزی ندامت‌نامه رسمی منتشر کرد. جالب اینکه هواداران تندروی سونی از هر دو مورد طرفدارای کردن! وقتی شرکتی میبینه هوادارانش به هر سازی که میزنه میرقصن نبایدم اندک اعتراضاتشون رو جدی بگیره. همینکارها رو کردن که کارگردان یکی از عناوین پلی استیشن در پاسخ به پرسشی برگشت بهشون گفت همینی که هست, میخواید نخرید.
داستان Stellar Blade و این که سانسور نمیشه، به خود استودیو بر میگرده نه سونی.

سانسور آنچنانی هم رخ نداده جز ۱ یا ۲ لباس بازی. اینکه سونی ریفاند میکرد به خاطر تبلیغات دروغین بود که دسته گل Shift up بود.

قطعاً لینک اکانت PSN از سر گرفته خواهد شد. سونی صرفاً گفت برنامه اون آپدیت رو ادامه نمیدیم نه این که کلا این موضوع رو کنار بگذاریم. بازی هم از ریجن هایی که PSN پشتیابی نمی‌کنه هم از دسترس خارج شد، ریفاند صورت خواهد گرفت و پیش‌نیاز PSN برمیگرده.
 
  • Wow
Reactions: Milad.Samavati

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,234
نام
ماکان
فکر می کردم فقط مایکروسافت از این حرکات انجام میده ولی مشخص شد سونی هم‌ چربش ببخشید چرخش قهرمانانه بلده :D به هر حال جلوی ضرر رو هر وقت بگیری منفعت هست و سونی حرکت درستی انجام داد و خوبه به حرف یک سری از دوستان گوش نکرد! :D

کلا این اشکال مدیران ارشد بیشتر شرکت هاست، انقدر درگیر مساول مالی و سود و سهام و اینا میشن که بعضا منتج به تصمیمات بسیار احمقانه میشه.

در همین خصوص یکی میگفت این تصمیم سونی برای این هست که بتونه به اطلاعات این همه پلیر دست رسی داشته باشه و مهم تر از همه این حجم طرفدار رو هل بده به سمت PSN، یعنی روی کاغذ میتونه تصمیم سود دهی برای سونی باشه، اما دیگه اینو نمیگن که خوب بابا ما بعد نود بوقی یه بازی آنلاینمون گرفته، نرینیم توش اونم بره ور دل باقی بازی هایی که یا نیومده بیرون کنکل شدن یا بعد امدن همه گفتیم ایکاش اینا هم کنکل میشدن و این روز رو نمیدیدیم:D

من حیث المجموع باز خوبه رو خریتشون پا فشاری نکردن و کشیدن بیرون.
 

Big Band

کاربر سایت
Jul 25, 2012
2,610
از زمان Playstation 1 هوادار این برند بودم اما با شروع نسل 8 و انتشار PS4 یواش یواش فهمیدم سونی داره بسمت دگوری آباد حرکت میکنه. گفتم شاید موقتیه. هنگامی که خبرش اومد سونی بند و بساط پلی استیشن رو از ژاپن جمع کرده اومده ایالت منحوس کالیفرنیا کار رو تموم شده فرض کردم.
از اون سمت اخبار خریدهای مایکروسافت یه رگه ای از امید درونم ایجاد کرد که سونی برای بقا هم که شده دوباره همون سونی خلاق دوران PS1/PS2/PS3 میشه اما اینجور نشد که بدتر شد. نمیدونم جامعه گیمینگ مسخ شدن که بابت چنین چرندیاتی پول میدن یا انتظار ما ازشون زیاد بوده.
پارسال از روی کنجکاوی نشستم درباره توسعه دهندگانی که تو استودیوهای سونی سرگرم بازی ساختن هستن(به ویژه ناتی داگ و سانتا مونیکا) یه بررسی انجام دادم. از بین افرادی که آمارشون رو گرفتم خلاصشون این شد:

View attachment 336450
-------------------------------------
چند وقت پیش مراسم GDC برگزار شد. این رو کردن مجری مراسم. نگاش کنید تو رو خدا انگار مستقیم از سایت PH اوردنش.

View attachment 336457

اینو چند سالی هست بعنوان نویسنده استخدام سانتا مونیکا کردن. مثلا از تو مغز این موجود چی میخواد بیرون بیاد جز زباله های رنگین کمانی و برابری و مارولی. لابد ما باید باور کنیم سونی دنیا رو گشته و بهتر از این نتونسته پیدا کنه. این درسته که امثال نیل دراکمن و کوری بارلوگ بعنوان سازندگان ارشد مطرح هستن و سیبل انتقادات میشن اما فراموش نکنید یک تیمه که بازی رو میسازه و وقتی چند صد نفر از این موجودات حال بهم زن روی یک پروژه کار کنن روحیات منحوسشون در جز به جز اثر نمایان میشه. تا دوران PS3 مدیران و سازندگان سونی رو میدیدی روحیه میگرفتی اما حالا بابت مجازات گناهانت باید بهشون نگاه کنی.
دیگه woke بودن همه جا هست و مختص به کنسول و کمپانی خاصی نیست متاسفانه

این Alanah Pearce هم وضعش خیلی خرابه، این خانم تنها سابقه نویسندگیش نوشتن مقاله برای سایت های گیمینگ هست و بعد از سالها مشغول به این کار بودن یه شبه شده نویسنده یه استودیو AAA :)) یعنی طرف قشنگ به رخ همه کشیده که به ناشر و استودیو بزرگ وصله :))
 

hbk2008

کاربر سایت
Dec 8, 2021
111
با تسلیم شدن سونی به خواسته pc گیمر ها جامعه pc گیمینگ بشدت لول اپ شد و اتفاقا خوب شد از این به بعد ناشر ها و توسعه دهنده ها میفهمن قدرت دست کیه
میتونن باب میل گیمر ها رفتار کنن و پیشرفت کنن یا میتونن مثل کاری که سونی کرد به شهرت و درامدشون اسیب بزنن .
اتفاق خوب دیگه ای هم که رخ داد این بود که سونی شرکتی که طرفداراش ازش بت ساختن و با هر سازش میرقصن دیدن چطور کوتاه اومد و تسلیم خواسته پلیرا شد کاری که اگه انجام نمیداد
بازی helldivers 2 به زبال دان تاریخ می پیوست .
 

Need-More-Speed

Gold User
Jul 1, 2007
4,280
نام
یونس
با تسلیم شدن سونی به خواسته pc گیمر ها جامعه pc گیمینگ بشدت لول اپ شد و اتفاقا خوب شد از این به بعد ناشر ها و توسعه دهنده ها میفهمن قدرت دست کیه
میتونن باب میل گیمر ها رفتار کنن و پیشرفت کنن یا میتونن مثل کاری که سونی کرد به شهرت و درامدشون اسیب بزنن .
اتفاق خوب دیگه ای هم که رخ داد این بود که سونی شرکتی که طرفداراش ازش بت ساختن و با هر سازش میرقصن دیدن چطور کوتاه اومد و تسلیم خواسته پلیرا شد کاری که اگه انجام نمیداد
بازی helldivers 2 به زبال دان تاریخ می پیوست .
حالا خیلی هم شلوغ کاری نداره ها! پیسی پلیرا حق داشتن چون شما فکر کن توی ریجن خودت به صورت قانونی بازی رو خریدی حالا بعد از ۳ ماه بگن باید اکانتی بسازی که ریجنت رو پشتیبانی نمیکنه
برای ماها که هیچ جای معادلات دنیا نیستیم و سالهاس تحریمیم مسئله ایی نیست با ای پی کشور دیگه اکانت بسازیم ولی برای کسی که بازی رو قانونی روی اکانت ریجن خودش خریده و انتظار پشتیبانی قانونی هم داره یهو بگن اکانتی باید بسازی که کشورتو ساپورت نمیکنه معلومه که شاکی میشن
اشتباه سونی این بود که اگر قصد اجباری کردن psn رو داشت همون اول نباید اجازه می‌داد بازی توی ریجن هایی که psn ساپورت نمیشه بازی فروخته بشه اینجوری وقتی اجباری میشد مشکلی وجود نداشت
خلاصه این قدرت اکثریت باعث میشه از این به بعد شرکت ها بیشتر دقت کنن تو تصمیماتشون :D
 

milad3

کاربر سایت
Apr 12, 2024
16
سونی در زیرساختِ شبکه، یک شرکت تماما وابستست، ضعف امنیتی و هک هم که معضل همیشگیشه تا جایی که وسیله محبوبی برای ارتباطات سیاه مثل گروههای قاچاق و مواد مخدر و فعالیت های تروریستی (منبع: حادثه پاریس) بوده که حتی باعث شده تو بعضی از اون 180 کشور اجازه فعالیت نداشته باشه اما عمده محدودیت ها از سمت خود سونی بوده نه کشور مقابل چرا که حاضر نشده تحت قوانین مالیاتی و نظارتی اون کشورها بره،
گره اصلی همینجاست، اینهمه شرکت مثل نتفلیکس و استیم و ... تو خیلی از کشورها دسترسی رو باز گذاشتن با اینکه زیر بار مجوزات قانونی هم نرفتن، اما سونی ترسیده و دسترسی هم بسته، حالا چرا؟
جواب بر میگرده به تفاوت ساختاری درامدی سونی با مثلا استیم و نتفلیکس، اونها تماما آنلاین هستن و در کشورهای مورد بحث حتی دفتر هم ندارن اما در مقابل سونی وابسته به فروش فیزیکی و دادن نمایندگی بخاطر کنسولش (پلی استیشون) هست و اصولا یک کمپانی سخت افزاریه که بعد ها بخش نرم افزار بهش وصله پینه شده و کانال فیزیکی (بریک اند مورتار) علاوه بر کنسول در تلویزیون و دوربین و .... بخش جدا نشدنیش هست.
این وابستگی باعث میشه سونی در مقابل پرونده های غرامت و مصادره آسیب پذیر باشه، یعنی دادگاه اون کشور وقتی بخواد علیه کمپانی هدف بخاطر فعالیت غیر قانونی اعلام جرم بکنه، سونی بعلت اینکه asset و دارایی های فیزیکی در اون کشورها داره براحتی مالش توقیف میشه در صورتی که مثلا استیم اصلا در محدوده جیوریستیک دادگاه اون کشور اموال قابل شناسایی نداره که ترسی از، از دست دادنشون داشته باشه. مثل داستان دادگاه تلگرام و متا در ایران و الزام به ثبت دفتر برای ادامه فعالیت یا اخیرا ویتنام در مقابل استیم.
این داستان در کنار ضعف سونی در بخش لگال-حقوقی (شکست در دادگاه مایکرو) باعش میشه، درامد از اون کشورها رو بخاطر هزینه های ثبتی و مالیاتی بیخیال بشه و دسترسی استور هم بخاطر ترس از اقدامات قانونی ببنده.
خود این موضوع چشم انداز فاصله گرفتن از کنسول و تمام آنلاین شدن و فوایدش رو نشون میده و تا وقتی سونی این آسیب پذیری رو نسبت به باقی شرکت ها داره نباید انتظار داشته باشه مثل اونها ساخت اکانت رو اجباری کنه.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر