Annunaki ™

کاربر سایت
Jan 14, 2014
3,745
نام
رضا.آ
من از وقتی دیدمش حالم بده. چقدر رو اعصاب و زباله بود این فیلم. خیلی تاثیر بدی روی روحیه میذاره.

اتفاقا نگاه تازه ای به دنیای بعد از مرگ انداخته
خیلی خوب بود .
ایده جدیدی داشت
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,058
نام
آریا
من بیشتر از اینکه مشکلم با باربی به «موضوع» فیلم برگرده، به «نحوه روایت» مربوط می‌شه. یعنی اگه همین تم و داستان به شکل مناسبی روایت می‌شد و ظرافت و زیبایی توی نحوه نمایش داستان وجود داشت، به نظرم می‌تونست چیز بامزه‌ای باشه و یه دنیای متفاوتی رو ببینیم که کلیشه‌ها توش برعکس شدن و اتفاقات خنده‌داری می‌افته و...
ولی فیلم به طرز فجیع و حیرت‌انگیزی شعارزده هست. یعنی واقعاً در کل عمرم این میزان پندآموز بودن و شعارزدگی رو توی یه فیلم ندیده بودم! البته بعضی جاها هم یه چیزهایی می‌گفتن که مثلاً نشون بدن خودشون هم می‌دونن چقدر دارن پیام‌های گل‌درشت می‌دن و حواس‌شون هست و با خودشون هم شوخی می‌کنن، ولی اتفاقاً همون بخش‌ها کار رو بدتر می‌کرد و حس توهین بهم دست می‌داد.
زیباترین بخش فیلم هم این تیکه بود:

644a18_23bbasd.jpg

یعنی شما داغون‌ترین فیلم‌های شعاری دهه ۱۳۶۰ سینمای ایران رو هم که بیاری، هزاران کیلومتر با این فاصله دارن و در این حد افتضاح و مستقیم پیام نمی‌دن! :D این بخش از فیلم و بعضی جاهای دیگه رسماً شبیه این بودن که یه نفر رفته پشت میکروفن و داره بیانیه می‌خونه، نه اینکه در حال بازی توی یه فیلم سینمایی باشه.
به جز این بحث پیام‌های جنسیتی و معنوی و...، فضای فیلم هم خیلی برام تهوع‌آور بود و میزان کرینجی بودن فیلم در حدی بود که بعضی جاها می‌خواستم خودزنی کنم که چرا ۲ ساعت از عمرم رو دارم صرفش می‌کنم! :|
ولی خب واقعاً باید بهشون تبریک گفت بابت مدل تبلیغاتی که برای فیلم انجام دادن. خودم تا چند ماه پیش اصلاً قصد دیدنش رو نداشتم و حتی یه تریلر کامل هم ازش ندیده بودم، ولی یه دفعه چنان هایپی راه افتاد و همه جا بحث باربی و اپنهایمر شد که آدم ناخودآگاه حس می‌کنه وظیفه شرعی داره که این دو تا رو ببینه. اپنهایمر رو که در هر صورت می‌بینم، هم به خاطر نولان و هم موضوع فیلم، ولی باربی از اون چیزهایی هست که در حالت عادی امکان نداشت سراغش برم و متأسفانه اسیر اون فضای عجیب غریبی شدم که دور فیلم شکل گرفت. :D
 

TheGodfather

ALI
Gold User
Jun 21, 2011
1,073
نام
Ali
دو هفته قبل بعد از غریب به سه سال مجدداً "روزی روزگاری در هالیوود" رو دیدم. به نظرم بین فیلم‌های تارانتینو می‌تونه رتبه‌ی بهتری داشته باشه و حتی جز سه اثر برتری باشه که تارانتینو ساخته.
این حجم از جزئیات واقعاً باور نکردنیه. اگر زمانی یه نسخه‌ی دایرکت کات چه به صورت فیلم یا مینی سریال بیاد برای منی که این اثر رو دوست دارم یه هدیه‌ی عالیه!
یه نکته‌ی دیگه بگم؛
به عنوان کسی که تجربه‌ی زندگی در آمریکای اون دوره رو نداشته (به جز اینکه سنش قد نمیده!) ولی تا حدودی اطلاعاتی در مورد دهه‌ی ۶۰ و ۷۰ داره، به مخاطبینی که امروز جوون‌تر هستند حق میدم نمره‌ی خوبی به این فیلم ندن چون واقعاً نمی‌دونن اون زمان چه اتفاقاتی داشته رخ می‌داده.
تارانتینو تا حدودی اشاره‌هایی به ظهور پادفرهنگ‌هایی همچون هیپی‌ها، استفاده مفرط از مخدر و ماریجوانا، انقلاب‌های جنسی، ادیان جدید(دار و دسته‌ی راجنیش اشو)، جنگ ویتنام و الباقی موارد رو در فیلمش گنجونده اما مخاطب امروز این قبیل موارد دیگه براش جذاب نیستند…
به هر حال، اون پایان تارانتینویی و تغییر تاریخ(مثل فیلم حرومزاده‌های لعنتی) واقعاً دلچسبه!
اگر اون شب همسایه‌ی دیوار به دیوار خونه‌ی پولانسکی و شارون تیت، ریک دالتونِ تازه از سفر برگشته بود و به اشتباه اون هیپی‌ها به خونه‌ی اون می‌رفتن آیا سرنوشت و زندگی پولانسکی به کل تغییر نمی‌کرد؟
(احیاناً اگر به ساخته‌های پولانسکی علاقه‌مند هستید و می‌خواید بدونید پولانسکی کی بود و بعد از این حادثه چه‌ها از سر گذروند کتاب “رومن به روایت پولانسکی” از نشر چشمه رو بخونید)
 

Jaw

کاربر سایت
Jun 2, 2019
575
نام
Dani
به نظر میرسه مذاکرات سازنده ها و صاحبین استودیو با بازیگران و نویسنده های فیلم و سریال های هالیوودی داره نتیجه میده و از فردا پس فردا اعتصابات تموم میشه!
ایوللللللل بالاخرهه تموم شد این لجن الان دبگه کلی سریال فیلم از بند ازاد میشن
 
  • Like
Reactions: rpg321

'USG Ishimura'

CEC Engineer Isaac Clarke
Gold User
Mar 12, 2011
942
نام
کیوان
دوستان سری فیلم های alien داستانشون منطقی هست یا هر بار یک چیزی سرهم میکنن ؟
طبق تایم لاین فیلمها ابتدا در فیلم avp زمان فیلم سال 2004 هست و مشخص میشه که predator ها ailen رو اوردن زمین و با استفاده از انسان ها پرورش شون میدن و در اخر هم شکارشون میکنن
بعد در اخر prometheus که زمان سال 2093 هست مشخص میشه که اولین ailen از بدن Engineer خارج میشه :|
فیلمهای اصلی سری که داستانشون به هم مرتبط Alien سپس Aliens هست. بعد اینا 2 تا Prequel هم دارن به ترتیب Prometheus و Alien Covenant که داستانشون قبل 2 تای اوله. بقیه همه داستانهای بیربط به داستان سری هست. بازی Alien Isolation هم میتونی بری سراغش که بین Alien و Aliens هست.
 
  • Like
Reactions: m.a.t and AMIR-R

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر