رئیس شرکت نینتندو، ساترو ایواتا (Satoru Iwata) بیان کرده که کنسولهای نسل بعد شرکتهای ماکروسافت و سونی از لحاظ بصری تفاوت شدیدی با Wii U نخواهند داشت؛ نه مثل شکاف گرافیکی بین Wii با 360 و PS3.
وی افزود که برابری پایاپای Wii U با رغیبهایش این نوید را میدهد که این کنسول به هیچ وجه از بازیهای چند پلتفرمی (بر خلاف Wii) محروم نخواهد ماند.
ایواتا اذعان داشت: "ما نمیتوانیم تضمین کنیم که Wii U همیشه از عناوین چند پلتفرمی بهره خواهد برد، ولی با صراحت میتوانیم بگوییم که تفاوت آنقدر نخواهد بود که سازندگان برای تولید محصولات با کیفیت نتوانند انتظارات گرافیکی خود را با Wii U بر آورده کنند. نه مثل Wii در مقایسه با رغبایش."
او تصریح کرد: "ممکن است دیگر شرکتها کنسولی با قدرت بیشتر عرضه کنند، ولی ما فکر نمیکنیم مغایرت اینها به شدت مغایرت Wii با کنسولهای دیگر باشد؛ زیرا شاخصههای متنوّع کنندهی گرافیک کمتر و کمتر خواهد بود." این صحبتهای وی در راستای سخنانی بود که قبلاً هم گفته بود؛ در مورد اینکه پرش شدیدی از این نسل به نسل بعدی -از لحاظ گرافیکی، آنگونه که بین نسل پیشین بود- به وقوع نخواهد پیوست.
ادامه میدهد: "طبعاً مصرفکنندهها به تفاوتهای هرچند اندک گرافیکی اهمّیت میدهد، لذا تمام تلاش ما بر این است که تا حدّ امکان از تمام قدرت Wii U بهره ببریم تا کنسول به این زودیها از میدان خارج نشود.
به هر صورت، آنطور که هدف پروژهی Wii U تعیین شده بود و ما یک کنسول خانگی و یک دستگاه قابل حمل ارائه کردیم؛ اگر ما در شیک بودن هرکدام از آنها کمترین لغزش را میکردیم آنگاه شاید مجبور میشدیم Wii U را با قیمت دو کنسول عرضه کنیم و این برای مشتریان قابل قبول نبود. ما باید تعادلی بین قیمت و قدرت برقرار میکردیم."
[منبع خبر]
آخرین ویرایش: