PlayStation Horizon Zero Dawn

1619008413356.png

Horizon: Zero Dawn (اطلاعات کامل در پست اول)

سازندگان عنوان Killzone یعنی استودیو نام اشنای Guerrilla Games از ای پی جدید خود به طور رسمی در E3 2015 رونمایی کردند.
Horizon: Zero Dawn نام عنوان جدید استودیو Guerrilla Games است که از مدت ها پیش در دست ساخت و توسعه بوده و به گفته خود سازندگان سبک این عنوان Third-person action RPG می باشد.روایت داستان حول محور دختری شکارچی به نام Aloy میچرخد که به مبارزه و کشتار با ربات هاو دایناسورهای پیشرفته با انواع و اقسام سلاح ها میپردازد.به نظر میرسد روایت بازی در قرون وسطی پیشرفته باشد
Horizon از انجین Shadow Fall استفاده می‌کند و این عنوان به صورت 1080p و 30fps اجرا خواهد شد
این عنوان فاقد بخش چند نفره میباشد و تمام تمرکز تیم استودیو به گفته کارگردان بازی بر روی بخش تک نفره است


در هورایزون زیرو داون هیچگونه لودینگی وجود ندارد و میتوانید هر وقت به هر نقطه از جهان بازی بروید به علاوه بازی دارای آب و هوای داینامیک و چرخه ی شبانه روز میباشد.
گیف
نقشه ی این عنوان از یک بخش تشکیل شده ولی دارای تنوع محیط میباشد.تمامی مناطق نشان داده شده در تریلر بازی قابل دسترسی و اکتشاف میباشند(بیابان ،دشت شهرهای باستانی و ...) که هرکدام خصوصیات آب و هوایی مختص خود را دارا میباشند.
در هورایزون المانهای RPG بسیاری قرار دارد
سیستم جمع آوری Xp ، لول آپ و Skill tree در بازی وجود دارد
برای مثال قابلیت Slow Mo Shooting یکی از آپگرید های بازی میباشد
Aloy با جمع آوری اجزای ماشین ها می تواند سلاح و آرمور و انواع تیر را کرفت کند. همچنین میتواند آنها را مبادله کند یا بفروشد.
در بازی حیوانات زنده نیز وجود دارند که با شکار آنها میتوانیم گوشت برای خوردن و پوست و پر برای تزیین یا ساخت لباس بدست آوریم
بازی از سیستم سنتی برای سلامتی کارکتر استفاده میکند لذا برای بهبودی کارکتر باید گیاهان دارویی از محیط اطراف خود جمع آوری نمایید
مبارزات بازی به گونه ای طراحی شدند که المان های RPG از سرعت مبارزات کم نکنند
سیستم Quick craft برای تیرهای مختلف وجود دارد که بازیباز در میان مبارزات میتواند در صورت نیاز از آن استفاده کند
جهت مبارزات تن به تن Aloy از نیزه مخصوص خود استفاده میکند. نیزه ای که در دموی E3 دیدیم آپگرید شده بود.
سیستم پیمایش (Traversal ) کامل در بازی وجود دارد شما میتوانید از سخره ها درخت ها بالا بروید یا در آب ها شنا کنید تا با ربات ها مستقیما روبرو نشید.
ماشین های مختلف دارای هوش مصنوعی متمایز نسبت به یکدیگر هستند و برای از پا در آوردن هرکدام باید تاکتیک خاصی را در پیش بگیرید.
بازی طوری طراحی شده که نحوه ی مبارزه با ماشین ها به شما نشان داده نمی شود و شما باید با آزمون و خطا راه و روش درست مبارزه با ربات های مختلف را یاد بگیرید.
شما باید از قدرت ذهن ، سرعت و گجت های مختلف Aloy برای مقابله با قدرت خام و اندازه ی ماشین ها استفاده کنید.
رنگ چشم ربات ها نمایانگر وضعیت آنهاست. آبی به معنای وضعیت عادیست زرد به معنای احساس خطر و قرمز نشانه ی ترس و حالت تدافعی دارد.
در بازی بیش از 4 اسلحه وجود دارد و همه ی آنها سه نوع تیر ندارند
سازنده بمنظور بوجود آوردن حس انسانهای اولیه سلاح های گرم موجود در بازی را محدود کرده.تا از تبدیل شدن آن به شوتر جلوگیری کند.
GG دنیای بازی خود را پسا پس آخرازمانی معرفی میکند. دنیایی که هزاران سال بعد از افول انسانیت شکل گرفته. و انسان ها به زندگی اولیه برگشته اند.
در بازی قبیله های مختلف برای دریافت کوئست یا خرید و فروش وجود دارند
بازی دارای بخش چندنفره ی آنلاین نمی باشد اما ممکن است قابلیت های آنلاین داشته باشد (همانند بتمن آرکهام نایت)
Horizon از بازی هایی از قبیل Dragon’s Dogma , Monster Hunter , Binary Domain الهام گرفته است.
آهنگ ساز بازی آقای Joris De Man میباشد که سابقه ی کار بر سری کیلزون را هم دارد.
  • ماشین‌ ها با توجه به محیط زیست خود در حال به دست اوردن منابع هستند. این یکی از بخش‌های خیلی مهم داستان است و دلیل ان را در زمان بازی کردن خواهید فهمید.
  • slingshot برای اثر بزرگ خود در ضربه اول خوب است
  • ماشین‌ ها راه‌های متفاوت و زیادی برای حمله کردن دارند به همین دلیل به روش‌های بسیار زیادی هم می‌توان ن‌ها را نابود کرد.
  • وقتی دشمنان خود را غارت می‌کنید می‌توانید از قطعات به‌دست آمده برای ساخت تجهیزات استفاده کنید یا ان‌ها را به یک تاجر بدهید.
  • Aloy می‌تواند با افرادی دیدار کند که کم و بیش به او کمک می‌رسانند. وقتی لیست انتخاب سلاح‌ها را می اورید بازی در حالت آهسته قرار می‌گیرد چراکه سازندگان نمی‌خواهند بازی‌بازان تجربه کامل بازی را از دست بدهند اما همچنان برای آن‌ها زمانی برای فکر کردن فراهم می‌شود
  • فضاهای داخلی زیادی در بازی وجود دارد.
  • لباس‌ها فقط کاربرد تزئینی ندارند. لباسی که در گیم‌پلی بازی در E3 2016 مشاهده کردیم، برخی از ویژگی‌های مخفی‌کاری را افزایش می‌داد.
  • Aloy چند قطعه از تکنولوژی‌های قدیمی دنیا را با خود به‌همراه دارد. یکی از آن‌ها به گوش او متصل است که به وی اجازه می‌دهد جهان بازی را اسکن کند. دیگری، یک نیزه است که Aloy را قادر به باطل کردن ماشین‌آلات می‌سازد. زمانی که او ماشین‌آلات را باطل کند، می‌تواند آن‌ها را برای جنگیدن در برابر دشمنان مورد استفاده قرار دهد یا حتی برای سواری از آن‌ها استفاده کند.
  • در بازی علم اقتصاد هم وجود دارد. شما می‌توانید سلاح و تجهیزات جدیدی خریداری کنید. برای مثال، تجهیزاتی در بازی وجود دارد که از شما در برابر سم محافظت می‌کند.
  • تحولات عمده و ناگهانی جهان بازی، کمی بیش از ۵۰ سال پس از زمان حال حاضر اتفاق می‌افتد و بازی یک هزار سال پس از این اتفاقات روی می‌دهد.
  • دلیل اینکه ماشین‌آلات در بازی خراب می‌شوند، یکی از اسرار بزرگ بازی است. آن‌ها وحشی شده‌اند و این موضوع همچنین آن‌ها را قوی‌تر می‌کند.
  • هرمن هالست تایید کرد که در بازی مراجع دنیا واقعی وجود دارد ولی نمیتواند چیزی در این مورد چیزی بگوید
  • Shell walkerها نقش مهمی را در محیط زیست ماشین‌آلات مهیا می‌کنند. چیزی که در پشت با خود به‌همراه دارند، شامل منابع مهمی می‌شود.
  • اگر به اندازه کافی مهارت دارید، می‌توانید منابع را از پشت ماشین‌آلات بردارید و نیازی نیست که آن‌ها را بکشید.
  • corruptorها یکی از چالاک‌ترین، سریع‌ترین و سرسخت‌ترین ماشین‌آلات بازی هستند.
  • اگر شما می‌توانید سلاح ماشین‌آلات را از آن‌ها بگیرید، مدل حمله کردن آن‌ها تغییر می‌کند.
  • محتوای بسیار زیادی در بازی برای تحقیق یا رسیدگی کردن وجود خواهد داشت.
  • قابلیت Override راه بسیار خوبی برای تغییر جریان نبرد است چراکه با این کار، ماشین‌آلات به شما ملحق می‌شوند. این قابلیت همچنین می‌تواند پیشرفت کند و با همین پیشرفت شما در بازی، می‌توان کارهای بیشتری را با آن انجام داد.
  • Override کردن ماشین‌آلات مختلف دارای اثرات متفاوتی هم است.
  • یک قطعه که به گوش Aloy متصل است، می‌تواند ماشین‌آلات را اسکن کند تا از برخی‌ از نقاط قوت و ضعف‌ آن‌ها جویا شوید.
  • حتی اگر ماشین‌آلات به تله‌های انفجاری برخورد نکنند، شما با شلیک کردن به این تله‌ها می‌توانید آن‌ها را منفجر سازید.
  • زمانی که یک ماشین‌آلات را برای سواری کردن آماده کردید، می‌توانید با سوت زدن، آن را به پیش خود بیاورید. این عمل حتی در مبارزات هم امکان‌پذیر است. مبارزات سواری هم در بازی وجود دارد.
  • گیم‌پلی بازی کاملا قابل درک است و به‌راحتی می‌توان آن را حس کرد. در طول داستان بازی، آموزش‌هایی وجود دارد اما نیم‌ساعته نخواهند بود.
  • نمایش گیم‌پلی بازی در E3، در چند فصل بازی جریان داشت؛ مدتی بعد از اینکه Aloy با بسیاری از قبایل در مناطق شمالی، ارتباط بر قرار کرده است.

Aloy
شما در نقش Aloy بازی میکنید.شکارچی ماشین بیست ساله که مهارتش شکار با تیروکمان میباشد.
Aloy یکی از اعضای یکی از قبیله های بازیست که بشریت فرا آخر الزمانی را تشکیل میدهند تبهر این قبیله در شکار ماشین میباشد.
شخصیت Aloy به گونه ای میباشد که برای ماشین ها احترام قائل است و فقط در صورت نیاز به شکار آنها میپردازد.
در طراحی وی از شخصیتهای
Ygritte در سریال Game of Thrones
Ellen Ripley از Alien
Sarah Connor از Terminator
الهام گرفته شده است.


Bow
تیرکمان مدرن Aloy که به کمک ان میتواند ماشین ها و دشمنان خود را نابود کند.این تیرکمان با پیشرفت بازی و تیرهای جدیدی که به دست می اید میتواند بسیار قدرتمند ظاهر شود

Armor Peircing Arrow
پیکانی فولادی برای از بین بردن آرمور ماشینها

Explosive Arrow
پیکان هایی که بعد از برخورد میشوند و دمیج بیشتری نسبت دیگر تیرها دارند.تعداد آنها نیز محدود تر از دیگر پیکانهاست

Ropecaster
این پیکان جهت متصل کردن ماشین ها به زمین و محدود کردن حرکتشان استفاده میشود

Trap Wire
برای دام گذاشتن برای ماشین ها بکار میرود.

Disc Launcher
قطعه ای که میتوان ان را از بدنه ماشین ها جداکرده و به عنوان یک سلاح گرم پرقدرت استفاده کرد.

ThunderJaw
· حدود 24.5 متر طول و 10 متر ارتفاع
· از 550 هزار پالیگان (چند ضلعی) ساخته شده و از 93 Armor تشکیل شده.
· 12 نوع حمله ی متفاوت را دارا میباشد
شما میتوانید 5 قسمت از بدن تاندرجاو را جدا کنید ومبارزه را برای خود آسان تر کنید

Grazer
منبع سبز پشت Grazerهاحاوی سوخت سبزیست که برای ساخت Explosive Arrow استفاده میشود.

Watcher
Watcher ها نقش نگهبانان دنیای Horizon را دارند و در صورت احساس خطر ماشین های خطرناک تر را خبر میکنند.

LongNecks


StormBringer


E3 2015 Demo High Quality
1080p | Subtitle


E3 2016 Gameplay Video
720P
| 1080p

Watchers: Spotted Trailer - E3 2016
720p
| 1080p

با تشکر از
@Kaine
Dante-Turbo
Octienne

اطلاعات کلی پروژه:

اولين اشارات به پروژه جديد GG برميگرده به اواسط 2010 ، جايي که Herman Hulst مدير استوديو در مصاحبه با يک مجله هلندي اشاره کرده بود که با اينکه تمرکز استوديو بر روي Killzone 3 است ولی افرادي رو دارند که بر روي ايده هاي اوليه براي بازي بعديشون کار مي کنند ، بعد از عرضه Killzone 3 (اوایل 2011) تیمی دستچین شده از اعضایی GG به رهبری Mathijs de Jonge (کارگردان Killzoone 2&3 و K:Liberation) به طور رسمی کار بر روی IP جدید استودیو رو اغاز کردند ، جالب اینکه سونی ازادی کامل در مورد ایده بازی به تیم داده بود ، یادمه کارگردان هنری استودیو در مصاحبه ای گفته بود که 32 ایده اولیه برای این پروژه مطرح شده بود.این پروژه از اواسط /اواخر 2013 وارد مرحله Full Production شد و از اون موقع تا به حال قسمت اعظم تیم امستردام بر روی این بازی کار می کنند. تیم Guerrilla Games در این مدت افرادی با سابقه بسیار خوب رو برای کار کردن بر روی این پروژه استخدام کرده است. دیدن سابقه کاری این افراد ما رو هر چه بیشتر به کیفیت نهایی پروژه امیدوار خواهد کرد: (این رو هم بگم که تقریبا هیچکدام از افراد پایین بر روی Killzone: Shadowfall کار نکردند.)

GG برای نویسندگی داستان بازی (فاکتوری که همواره در بازی های GG مورد انتقاد بوده) John Gonzalez ، نویسنده ارشد Fallout : New Vegas رو استخدام کرده، کسی که تخصص ـش کار بر روی عنوان نقش افرینی Open World است ، یکی از همکاران قبلی اقای Gonzalez به نام Ben McCaw با سابقه نویسندگی بر روی تعدادی از بازی های Ubisoft و عنوان Shadow of Mordor هم به عنوان Senior Writer بر روی Horizon کار میکند.یک نویسنده دیگر هم از Blizzard با سابقه کار بر روی عناوین Star Craft 2 ، Diablo 3 و WoW هم بیش از یک سال بر روی این پروژه کار کرده ولی چند ماه قبل از استودیو جدا شد.

در تیم طراحی (Design) ، یکی از طراحان اصلی بازی که از اول پروژه همراه Mathijs de Jonge بر روی این پروژه کار کرده Dennis Zopfi است ، Dennis یکی از طراحان اصلی Killzone 2 و از اعضای قدیمی GG بود که بعد از عرضه K2 از GG جدا شد و به استودیو Kojima Productions پیوست و اونجا قریب 2 سال به عنوان طراح ارشد بر روی Metal Gear Solid Rising کار کرد ، اما بعد از انتقال این پروژه به Platinum Games ، اوایل 2011 دوباره به Guerrilla Games برگشت تا بر روی Horizon کار کند. GG یک طراح ارشد از استودیو Crystal Dynamics به نام Troy Mashburn هم جذب کرده است تا به عنوان طراح ارشد Gameplay بر روی این عنوان کار کند ، ایشون هم از اولین روزهای ساخت پروژه همراه تیم بوده است.برای طراحی Cinemaric های بازی Pawel Swierczynski کسی که به عنوان Cinematic Director برو روی Witcher 3 کار کرده بود استخدام شده. Cayle George یک طراح باسابقه دیگر مستقیما از Valve به استودیو اضافه شد و الان به عنوان Prinicipal Designer در حال کار بر روی Horizon است. همچنین دو تن از طراحان Witcher 3 و یک طراح از Bioware/Zenimax (The Elder Scrolls Online و یکی از طراحان LA Noire همگی با سابقه کار بر روی عناوین Open World به تیم Horizon پیوستند. همچنین یکی از طراحان اصلی Red Dead Redemption مدت کوتاهی به صورت قراردادی بر روی این پروژه کار کرده است.

برای تیم Production ، یک تهیه کننده ارشد و یک مدیر ارشد پروژه از Capcom Vancouer با سابقه کار بر روی عنوان Open World به GG پیوستند ، دو تهیه کننده دیگر از Ubisoft و یکی از Dice هم به این استودیو پیوستند.در کنار این ها افراد دیگری از جمله کارگردان تکنیکی Ryse (ایشون قبل از عرضه Ryse از Crytek جدا شد) نیز به تیم Horizon پیوستند. این افراد به اضافه ی بقیه اعضای Guerilla Games در حال کار بر روی Horizon هستند.
با تشکر از @Lord Zeus
 
Last edited by a moderator:

PRINCE.OF.IRAN

کاربر سایت
May 27, 2014
364
با توجه به تریلر e3
:
1- من از همون اول به این بازی خیلی امید داشتم و دارم:sunglasses:
این تریلر جدید هم من رو بیشتر ذوق زده کرد

2-با تمام وجود امیدوارم ، المان های اکشن و جنگی این بازی بیشتر از المان های rpg بازی باشه ،
من مشکلی که با سری ویچر همیشه داشتم سیستم سرسری جنگ های تن به تن بازی بود ، عملا" شما فقط جا خالی میدادی و با دو تا دکمه دو جور حمله سبک و سنگین میکردی همین!
بنظر من h:zd بیشتر از اون که به n تا پایا مختلف نیاز داشته باشه به همین المان های جنگ نیاز داره
امیدوارم که اینجوری بشه:smiley:

3- توی تریلر e3 پارسال یکی دو حرکت شبه پارکور هم از aloy دیدیم که امیدوارم فراموش نشده باشه و تقویت هم شده باشه چون توی این تریلر اخیر که چیزی ارائه نشد

فقط گوریلا گیمز دیگه لطفا تاخیر نزنه بازی رو که اعصاب نداریم:tearsofjoy::sweatsmile:
 
  • Like
Reactions: ps3_360_wii

Tommy Fisher

Shit happens
کاربر سایت
Apr 5, 2009
5,954
نام
رضـا
فکر نکنم به عظمت ویچر 3 باشه گیم پلی و آلمان های نقش آفرینیش
باید صبر کرد و دید, فعلاً که Hands-On Impression های بازی توی E3 از طرف سایت ها فوق العاده بوده ! حتی یک خط منفی هم در مورد بازی گفته نشده که واقعاً باورنکردنیه ! مثلاً سایت Metro همچین جمله ای رو توی پیش نمایش اخیرش در مورد بازی میگه که بیربط به قیاس شما هم نیست :
Aloy jumps and rolls around the landscape with an agility and fluidity that is significantly different from the clunky combat of something like The Witcher 3. There’s a minor stealth element too, where you can duck down and hide in long grass, or creep up on robots from behind for an instant kill.
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,641
نام
مــاکــان
اینکه بازی در حد Witcher ، قرار نیست RPG باشه که فکر نمیکنم حرف نادرستی باشه.
اصلا چرا باید عناصر RPG در اون حد داشته باشه؟
بازی با همین فرمونی که داره میره جلو فوق العاده نشون میده، فکر نکنم GG بخواد که HZ شبیه بازی خاصی بشه.
 
  • Like
Reactions: Adidas95

ArianAwesome

کاربر سایت
Aug 24, 2014
1,483
باید صبر کرد و دید, فعلاً که Hands-On Impression های بازی توی E3 از طرف سایت ها فوق العاده بوده ! حتی یک خط منفی هم در مورد بازی گفته نشده که واقعاً باورنکردنیه ! مثلاً سایت Metro همچین جمله ای رو توی پیش نمایش اخیرش در مورد بازی میگه که بیربط به قیاس شما هم نیست :
من یه نکته رو ندیدم این Hands on ها اشاره کنن...
بازی دارای ببرنچینگ دیالوگ داره ؟ و روی داستان(داستان مراحل فرعی) انتخاب ها دیالوگمون تاثیر داره؟!
 

B_O_X_E_R

کاربر سایت
Feb 16, 2016
601
نام
آرین کمال
اینکه بازی در حد Witcher ، قرار نیست RPG باشه که فکر نمیکنم حرف نادرستی باشه.
اصلا چرا باید عناصر RPG در اون حد داشته باشه؟
بازی با همین فرمونی که داره میره جلو فوق العاده نشون میده، فکر نکنم GG بخواد که HZ شبیه بازی خاصی بشه.
نظر من اینه که خود ویچر 3 هم نقش آفرینیه کامل نبود.مثلا در حد فلوت 4 کاملا نقش آفرینی نبود.ولی خوب بازی بی نظیری بود. در مورد این بازی درسته اصلا نیازی نیست با ویچر مقایسه بشه ولی ناخوآگاه میشه مثلا من فکر میکنم خیلی از المان های بازی ویچر رو خیلی ها تقلید میکنن همین هورایزن مطمئنم به یقین این صحنه آهسته کردن در هنگام عوض کردن سلاح رو تقلید کرده ازش نگید نه که...در کل از بازی بزرگ باید هم تقلید کرد یادم میاد سازنده های هورایزن بود یا سازنده یه بازی بزرگ دیگه که که قصد داشت المان های بازی ویچر 3 وایلد هانت رو بکار ببره تو مصاحبش گفت.در کل این بازی هم چون انحصاریه روش انقدر کار کردن که به نظرم عالی میشه!
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,641
نام
مــاکــان
نظر من اینه که خود ویچر 3 هم نقش آفرینیه کامل نبود.مثلا در حد فلوت 4 کاملا نقش آفرینی نبود.ولی خوب بازی بی نظیری بود. در مورد این بازی درسته اصلا نیازی نیست با ویچر مقایسه بشه ولی ناخوآگاه میشه مثلا من فکر میکنم خیلی از المان های بازی ویچر رو خیلی ها تقلید میکنن همین هورایزن مطمئنم به یقین این صحنه آهسته کردن در هنگام عوض کردن سلاح رو تقلید کرده ازش نگید نه که...در کل از بازی بزرگ باید هم تقلید کرد یادم میاد سازنده های هورایزن بود یا سازنده یه بازی بزرگ دیگه که که قصد داشت المان های بازی ویچر 3 وایلد هانت رو بکار ببره تو مصاحبش گفت.در کل این بازی هم چون انحصاریه روش انقدر کار کردن که به نظرم عالی میشه!
منظور من از المانهای RPG بود ، نه منوی انتخاب و جزئیاتی از این قبیل.
که خود Witcher هم اونارو از بازی دیگه ای قرض گرفته.
در کل من دوست ندارم که Horizon اصلا "RPG" باشه، یا انطوری بگم که دوست دارم عناصر RPG خیلی کمرنگ باشه.
یعنی در حد همین چندتا مکالمه و جندتا انتخاب محدود برای من کفایت میکنه.
بازی اگه یه چیزی بین فارکرای و تام رایدر باشه، برای من فوق العادست.
اینم بگم کاملا طرفدار داستان خطی هستم و به این جنگولک بازیهای داستان سرائی نامنظم، پس و پیش و... ارادت خاصی ندارم.
بله خوب سلیقه ها متفاوته. ولی همین جنگولک بازی های ویچر 3 بود که برای من و خیلی ها از جمله بعضی سایت ها به عنوان بهترین داستان تاریخ بازی های کامپیوتری انتخاب شد.فقط و فقط بد ترین قسمت داستانش رو رابطه هاش با ینفر و تریس میدیدم که خوب خود سازنده گفته بود اگه اینا نباشه بازی فروش نمیره و زحمتمون هدر میره.هه...
نمیدونم چرا پست رو کامل نمی خونی.
ببین این المانها برا یک بازی مثل Witcher که صرفا RPG هست،لازم،حیاتی و البته دوست داشتنی هست.
اما تو یه بازی مثل HZ من دوست ندارم این مسائل رو ببینم، چون همونطور که گفتم، فکر میکنم ترکیب فارکرای و تام رایدر برا این بازی کاملا ایده ال هست.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Ƥ.s.Y.c.H.o

B_O_X_E_R

کاربر سایت
Feb 16, 2016
601
نام
آرین کمال
منظور من از المانهای RPG بود ، نه منوی انتخاب و جزئیاتی از این قبیل.
که خود Witcher هم اونارو از بازی دیگه ای قرض گرفته.
در کل من دوست ندارم که Horizon اصلا "RPG" باشه، یا انطوری بگم که دوست دارم عناصر RPG خیلی کمرنگ باشه.
یعنی در حد همین چندتا مکالمه و جندتا انتخاب محدود برای من کفایت میکنه.
بازی اگه یه چیزی بین فارکرای و تام رایدر باشه، برای من فوق العادست.
اینم بگم کاملا طرفدار داستان خطی هستم و به این جنگولک بازیهای داستان سرائی نامنظم، پس و پیش و... ارادت خاصی ندارم.
بله خوب سلیقه ها متفاوته. ولی همین جنگولک بازی های ویچر 3 بود که برای من و خیلی ها از جمله بعضی سایت ها به عنوان بهترین داستان تاریخ بازی های کامپیوتری انتخاب شد.فقط و فقط بد ترین قسمت داستانش رو رابطه هاش با ینفر و تریس میدیدم که خوب خود سازنده گفته بود اگه اینا نباشه بازی فروش نمیره و زحمتمون هدر میره.هه...

در مورد هورایزن به نظر من موفق میشه ولی اگه قراره بره سمت نقش آفرینی سایت ها برای نمره دادن سخت گیری بیشتری میکنن.نمیدونم منظورمو فهمیدی یا...
 
  • Like
Reactions: soheil_63

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,313
نام
ماکان
این نیمچه مقاله رو سایت Gamesradar نوشته. بخونید باحاله. واقعا صحبت هایی که در مورد بازی میشه امیدوار کنندس!

اگه تو کنفرانس سونی، با دیدن کارهایی که Aloy توی اون دنیای منحصر به فرد و جذاب Horizon: Zero Dawn می‌کرد مو به تنتون سیخ شد و کف کردید، باید بگم که شما تنها نیستید! دنیای Horizon یک سرزمین بیگانه و ناآشنای بی‌نهایت زیباست. جایی که پر از ربات‌های زرافه شکل با سر عجیب و شبیه به دایناسوره و به من حسی مشابه پارک ژوراسیک رباتی می‌ده. و این دنیایی هست که Guerrilla نه تنها براش یک داستان و افسانه خلق کرده، بلکه یه اکولوژی کاملا پویا، زنده و باورکردنی بوجود آورده.

xVH7Ga8UBQSy7xFxcXibYN-970-80.png

به گفته گریلا، این دنیای ما بعدِ ما بعدِ آخرالزمانی، یه اکوسیستم کاملا زنده از موجودات وحشی رباتیه که در تعامل با هم زندگی می‌کنن. تو نمایش E3، شخصیت بازی Aloy یه ربات شبیه به گاو‌های وحشی رو گیر میندازه و رام می‌کنه، و ازش برای سواری و بالا رفتن از تپه‌ها استفاده می‌کنه. طراح ارشد ماموریت‌های بازی این مدل از موجودات رو در رده "قابل استفاده" طبقه بندی می‌کنه و توضیح می‌ده: این دسته از ماشین‌ها رو می‌شه رام کرد و به استفاده گرفت، اما اگه بجای اینکار بهشون شلیک کنی، گله رم می‌کنه و فرار می‌کنن!

اما رفتار گونه‌های دیگه ماشین‌ها از این دسته کاملا متفاوته. "بیشتر ماشین‌ها، مثلا Watcher ها و باقی ماشین‌ها جنگنده که بعدا خواهید دید، دشمن Aloy خواهند بود. اون‌ها دشمن‌های خیلی سرسختی هستن. هر گونه، کاملا اکولوژی و شرایط زندگی منحصر به فرد خودش رو داره، و رفتاری که با باقی گونه‌ها دارن بر اساس یک سلسله مراتب و هرم غذایی هست. "

وقتی که وارد دنیای بازی میشیم، در وحله اول اینطور به نظر میاد که چیزی جز همین طبیعت ماشینی فعلی وجود نداره، اما گریلا گفته شهرهای باستانی و باقی مونده تمدن انسان‌ها گذشته هنوز وجود دارن و می‌شه پیداشون کرد و داخلشون به جست و جو پرداخت. ما تا الان فقط بخش کوچیکی از تمدن انسانی در این سرزمین رو دیدیم، اما Aloy در راه یافتن پاسخ سوالاتش در مورد گذشته انسان‌ها، با چیزهای بیشتری روبرو می‌شه که به اجدادش و انسان‌هایی که ماشین‌هارو شکار نمی‌کردن، تعلق دارن. سازنده‌ها در این مورد حرف زیادی نمی‌زنن و چیزی لو نمی‌دن، فقط گفته شده برخی از این مناطق در طول داستان کشف می‌شن و باقی، از طریق جست و جو تو محیط.

Pfxs8NczgXPCU4HeJQse2i-650-80.png

برای اینکه عمق دنیای بازی بیشتر مشخص بشه، باید بگم بازی فقط خلاصه شده در یک خط داستان نیست. بلکه ماموریت‌های جانبی خیلی زیادی هم وجود دارن انجام دادنشون حسابی زمانتون رو تلف می‌کنه! گریلا می‌گه: تا الان تو نمایش‌ها یه سری نورهای آبی رنگی دیدید که توی برخی از نقاط محیط بودن، اون‌ها ماموریت‌های جانبی هستن. به گفته طراح این ماموریت‌ها شما می‌تونید با مردم صحبت کرده و ببینید مشکلشون چیه، و اگه دلتون خواست کمک کنید. و در کل ساختار ماموریت‌ها، یک سلسله مراتب درختی هست.

در راس این درخت خط داستانی اصلی بازی قراره داره. یک مرحله پایین‌تر ماموریت‌های قبیله‌ای تعریف می‌شن. هر قبیله یک سری مشکلات خیلی بزرگ و اساسی داره که زندگی باقی مردم و قبیله‌هارو هم تحت تاثیر خودش قرار داده. باز یک مرحله پایین‌تر داستان‌ها شخصی‌تر می‌شن. مثلا اگه یه ماموریت رو انجام بدید اون کار برای اون شخص مهم خواهد بود اما تاثیری روی باقی قبیله‌ها و داستان نداره.

6GyDUpFkqcSBWHVQueke2N-650-80.png

صحبت از تاثیر گذاشتن رو دنیای بازی شد. توی بازی درخت دیالوگ وجود داره و انتخاب‌ها باعث فهم بهتر داستان و کشف چیزهای بیشتر می‌شه اما در کل تاثیری روی روند روایی بازی نخواهند داشت. این کار بهترین راه برای کشف نقاط مبهم داستان و چیزهای کشف نشده هست. وقتی با مردم یک قبیله وارد صحبت می‌شی، اطلاعات بیشتری در مورد قبیله و داستانشون می‌گن و به این ترتیب Aloy یک قدم به یافتن پاسخ سوالاتش نزدیک‌تر می‌شه.

به همه این موارد باید یک سیستم Crafting خیلی کارآمد رو هم اضافه کرد که کمک می‌کنه از آیتم‌هایی که در طول بازی بدست میارید به بهترین شکل ممکن استفاده بشه. جمع کردن بعضی از آیتم‌ها پاداش‌های خیلی کارآمدی دارن، بعضی‌هارو میشه توی فروشگاه‌ با چیزهای دیگه تعویض کرد، و به این ترتیب سلاح‌های جدید و مخرب‌تر بدست آورد. مثل تیرهای منفجر شونده. و به گفته سازندگان در این خصوص چیزهای خیلی زیادی وجود داره که فعلا صحبتی ازشون نشده.

Horizon تعادل خیلی خوبی بین منابع و سیستم Crafting داره، شکار برای بدست آوردن اسلحه‌های جدید و قوی‌تر. و هر اسلحه قابلیت شخصی سازی داشته و میشه با کمک آیتم‌های دیگه‌ای که بدست میاد، قابلیت‌هاش رو ارتقا داد. از طرف دیگه این دشمن‌های قوی‌تر هستن که آیتم‌های بیشتری برای آزاد کردن دارن. خوب شما چیکار می‌کنید، ریسک مبارزه با دشمن‌های سخت‌تر برای سلاح‌های قوی‌تر رو می‌پذرید یا نه به همون سلاح‌های متوسط فعلی بسنده می‌کنید؟

اگه Far Cry 4 شمارو به شکار حیوانات می‌فرستاد تا از پوستشون کیف درست کنید، یه لحظه تصور کنید این بازی می‌تونه چی‌ها ازتون بخواد! برای دونستن جواب باید تا سال 2017 و عرضه بازی صبر کنیم.
 

ArianAwesome

کاربر سایت
Aug 24, 2014
1,483
تشکر از ماکان بابت ترجمه

یه نکتهخیلی دیروزی بهش برخوردم دیروز
اگه توی بازی به یه مادهیا یه لباس یا سلاح علاقه مند شدید بازی سیستم کوئست سازی داره...
طوری که یک کوئست براتونتولید میکنه که به اون ماده خاص یا آرمور یا اسلحه برسید...
چیزی که تا بحال وجود نداشته اما وجودش من بعد نیاز ممکن هست بشه توی بازیهای ار پی جی
 

sajadkh

کاربر سایت
Jul 28, 2012
2,181
نام
Sajjad
یه سری اطلاعات جدید از بازی منتشر شده که به نظرم فوق العادست.همه سایت های بزرگی که دمو رو بازی کردن از بازی تعریف کردن و ندیدم نکته منفی گرفته باشن
  • ماشین‌ ها با توجه به محیط زیست خود در حال به دست اوردن منابع هستند. این یکی از بخش‌های خیلی مهم داستان است و دلیل ان را در زمان بازی کردن خواهید فهمید.
  • slingshot برای اثر بزرگ خود در ضربه اول خوب است
  • ماشین‌ ها راه‌های متفاوت و زیادی برای حمله کردن دارند به همین دلیل به روش‌های بسیار زیادی هم می‌توان ن‌ها را نابود کرد.
  • وقتی دشمنان خود را غارت می‌کنید می‌توانید از قطعات به‌دست آمده برای ساخت تجهیزات استفاده کنید یا ان‌ها را به یک تاجر بدهید.
  • Aloy می‌تواند با افرادی دیدار کند که کم و بیش به او کمک می‌رسانند. وقتی لیست انتخاب سلاح‌ها را می اورید بازی در حالت آهسته قرار می‌گیرد چراکه سازندگان نمی‌خواهند بازی‌بازان تجربه کامل بازی را از دست بدهند اما همچنان برای آن‌ها زمانی برای فکر کردن فراهم می‌شود
  • فضاهای داخلی زیادی در بازی وجود دارد.
  • لباس‌ها فقط کاربرد تزئینی ندارند. لباسی که در گیم‌پلی بازی در E3 2016 مشاهده کردیم، برخی از ویژگی‌های مخفی‌کاری را افزایش می‌داد.
  • Aloy چند قطعه از تکنولوژی‌های قدیمی دنیا را با خود به‌همراه دارد. یکی از آن‌ها به گوش او متصل است که به وی اجازه می‌دهد جهان بازی را اسکن کند. دیگری، یک نیزه است که Aloy را قادر به باطل کردن ماشین‌آلات می‌سازد. زمانی که او ماشین‌آلات را باطل کند، می‌تواند آن‌ها را برای جنگیدن در برابر دشمنان مورد استفاده قرار دهد یا حتی برای سواری از آن‌ها استفاده کند.
  • در بازی علم اقتصاد هم وجود دارد. شما می‌توانید سلاح و تجهیزات جدیدی خریداری کنید. برای مثال، تجهیزاتی در بازی وجود دارد که از شما در برابر سم محافظت می‌کند.
  • تحولات عمده و ناگهانی جهان بازی، کمی بیش از ۵۰ سال پس از زمان حال حاضر اتفاق می‌افتد و بازی یک هزار سال پس از این اتفاقات روی می‌دهد.
  • دلیل اینکه ماشین‌آلات در بازی خراب می‌شوند، یکی از اسرار بزرگ بازی است. آن‌ها وحشی شده‌اند و این موضوع همچنین آن‌ها را قوی‌تر می‌کند.
  • هرمن هالست تایید کرد که در بازی مراجع دنیا واقعی وجود دارد ولی نمیتواند چیزی در این مورد چیزی بگوید
  • Shell walkerها نقش مهمی را در محیط زیست ماشین‌آلات مهیا می‌کنند. چیزی که در پشت با خود به‌همراه دارند، شامل منابع مهمی می‌شود.
  • اگر به اندازه کافی مهارت دارید، می‌توانید منابع را از پشت ماشین‌آلات بردارید و نیازی نیست که آن‌ها را بکشید.
  • corruptorها یکی از چالاک‌ترین، سریع‌ترین و سرسخت‌ترین ماشین‌آلات بازی هستند.
  • اگر شما می‌توانید سلاح ماشین‌آلات را از آن‌ها بگیرید، مدل حمله کردن آن‌ها تغییر می‌کند.
  • محتوای بسیار زیادی در بازی برای تحقیق یا رسیدگی کردن وجود خواهد داشت.
  • قابلیت Override راه بسیار خوبی برای تغییر جریان نبرد است چراکه با این کار، ماشین‌آلات به شما ملحق می‌شوند. این قابلیت همچنین می‌تواند پیشرفت کند و با همین پیشرفت شما در بازی، می‌توان کارهای بیشتری را با آن انجام داد.
  • Override کردن ماشین‌آلات مختلف دارای اثرات متفاوتی هم است.
  • یک قطعه که به گوش Aloy متصل است، می‌تواند ماشین‌آلات را اسکن کند تا از برخی‌ از نقاط قوت و ضعف‌ آن‌ها جویا شوید.
  • حتی اگر ماشین‌آلات به تله‌های انفجاری برخورد نکنند، شما با شلیک کردن به این تله‌ها می‌توانید آن‌ها را منفجر سازید.
  • زمانی که یک ماشین‌آلات را برای سواری کردن آماده کردید، می‌توانید با سوت زدن، آن را به پیش خود بیاورید. این عمل حتی در مبارزات هم امکان‌پذیر است. مبارزات سواری هم در بازی وجود دارد.
  • گیم‌پلی بازی کاملا قابل درک است و به‌راحتی می‌توان آن را حس کرد. در طول داستان بازی، آموزش‌هایی وجود دارد اما نیم‌ساعته نخواهند بود.
  • نمایش گیم‌پلی بازی در E3، در چند فصل بازی جریان داشت؛ مدتی بعد از اینکه Aloy با بسیاری از قبایل در مناطق شمالی، ارتباط بر قرار کرده است.
دوتا تصویر فوق العاده که تو توییتر به اشتراک گذاشتن.
این افکت برف و محیطش فوق العادست


یه نمونه جدید از ماشین ها که مث ببر هستش.عالیه


نویسنده سرشناس بازی John R. Gonzalez هم بالاخره یه مصاحبه کرد که جالبه بخونید.
Guerrilla Games explains the story behind the PlayStation 4's Horizon: Zero Dawn
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر