مصاحبه طراح Halo Wars 2 در مورد تاثیرات داستان بازی بر آینده هیلو - زومجی
مقاله ی جالبی هست به نظرم .
گیماسپات: منظورم این نیست که همه چیز را با جزییات توضیح دهید. بلکه فقط قصدم این است که بدانیم آیا این بازی تاثیری در داستان نسخه بعدی بازیهای اولشخص هیلو خواهد داشت یا خیر؟
کوین گریس: خب صد در صد شاهد چنین تاثیری خواهیم بود. چرا که بازیهای ما جهانی مشترک دارند و زمانی که اتفاقی در یکی از آنها رخ میدهد، قطعا بر کل این جهان تاثیرگذار خواهد بود. برای مثال اگر شما Halo 5 را تجربه کرده باشید، با شروع Halo Wars 2 متوجه خواهید شد که برخی وقایع آن بازی در این نسخه هم تاثیر داشتهاند. البته هنوز برای اینکه بتوانیم از تاثیرات هیلو وارز ۲ بر نسخه بعدی سری صحبت کنیم بسیار زود است، اما به هر حال زمانی که اقدام به نوشتن داستان برای آن کنیم، به همه اتفاقاتی که رخ داده توجه خواهیم کرد.
در کل هدف ما این است که داستانی واحد را در طول بازیها روایت کنیم. برای مثال ما اگر شخصیتی مثل Anders را بدون دلیل از بازی حذف کنیم، قطعا باعث آزردهخاطر شدن طرفداران خواهد شد. چرا که آنها دوست دارند از سرنوشت شخصیتهایی که میبینند اطلاع پیدا کنند.
=============================================
گیماسپات: هریک از ما طرفداران هیلو، لحظهای را به یاد میآوریم که به خاطر آن عاشق این مجموعه شده و به جمع طرفدارانش پیوستیم. برای من این لحظه به دست آوردن اسلحه شاتگان در نسخه دوم بود و پس از آن آنقدر از این بازی خوشم آمد که به مناسبت عرضه هیلو ۳ به نیویورک رفتم. آیا خود شما هم چنین لحظهای داشتهاید؟
کوین گریس: از آنجایی که من مامور نوشتن داستان بازی هستم، شاید این جواب کمی عجیب به نظر برسد ولی موردی که من را عاشق بازی کرد، بخش چندنفره آن بود. یعنی وقتی چشمانم را میبیندم و به هیلو فکر میکنم، خودم و سه دوستم را در روزهای اولی که وارد مایکروسافت شده بودم به یاد میآورم. در آن زمان من به عنوان دستیار کار میکردم و یک اتاق داشتیم که ایکسباکس خودم را آورده بودم و در اوقات فراغت همراه با سه نفر از همکارانم به شکل تقسیم صفحه (Split Screen) بخش چندنفره بازی را تجربه میکردیم. البته باید این را هم بگویم که گاهی چنان غرق بازی میشدیم که جلسهها را فراموش کرده و به دردسر میافتادیم. ولی در کل دوران خیلی خوبی بود که من را عاشق این بازی کرد.
=============================================