Gran Turismo 6 [پست اول حتماً خوانده شود]

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,058
نام
آریا
ملت توی GTPlanet گیر دادن به یکی از ماشین های تریلر GT6 ! :D
Toyota 2000GT ماشینی هست که توی GT5 استاندارد بود و توی لیست GT6 هم در بخش ماشین های جدید قرار نگرفته. ولی توی تریلرش کیفیتش خیلی بالا هست و فرق خاصی با ماشین های پریمیوم نداره. حالا یا پریمیوم شده و PD یادش رفته این موضوع رو بگه ، یا هنوز استاندارد هست و کیفیت استانداردها بالاتر رفته ، که اگه این حالت دوم باشه واقعاً عالیه و اگه همه استانداردها این طوری شده باشن ، خبر خیلی خوبیه !
یه مقایسه از این ماشین بین دو نسخه. بالایی برای GT6 هست و پایینی برای GT5 :



در نگاه اول شاید زیاد فرقی نبینین ، ولی اگه دقت کنین و خودتون هم ماشین های استاندارد رو توی GT5 دیده باشین ، خیلی بهتر شده. توی نسخه GT5 کناره های در ماشین ، حالت نقاشی مانند و چسبیده به بدنه داره ! :D به هر حال از PS2 منتقل شده و اون زمان درها و قسمت های مختلف رو جدا طراحی نمیکردن. ولی توی GT6 در ماشین و همچنین بخش سمت چپ شبیه ماشین های پریمیوم شده و جدا از بدنه هست. آینه ها هم به نظر میرسه صاف تر شدن. همین طور لبه های شیشه ها و جایی که شیشه ماشین به دو بخش تقسیم میشه ، تفاوت خیلی زیادی داره و باز از حالت دو بعدی به شکل با کیفیت تری رسیده. شیشه ماشین هم اون حالت تیره و تار قبلی رو نداره دیگه.
باز هم میگم شاید اصلاً این Toyota 2000GT دیگه پریمیوم شده باشه ، ولی اگه استاندارد باشه ولی کیفیتش بالا رفته ! :D البته خیلی ها معتقد هستن پریمیوم هست و این بحث ها الکیه ، ولی باید منتظر خود بازی بمونیم و قضیه رو متوجه بشیم.
================
خبر دیگه هم اینکه در جریان SEMA 2013 (که هر سال PD یه ماشین رو انتخاب میکنه و وارد بازی میکنه) ماشین 1967 Chevy Nova انتخاب شد که چیز خفنیه ! :D







===============

راستی نمیدونم به این عکس دقت کردین یا نه ! :D



قیافه ماشین یه کمی داغون شده و توی تعمیرگاه هست و اون گوشه هم گزینه Body Repair وجود داره. حالا یا قضیه اینه که بعد از هر بازی اگه تصادفی کرده باشیم باید ماشین رو تعمیر کنیم ، یا یه چیزی مثل کارواش و اینا توی نسخه های قبلی هست که زیاد جدی نبودن و باید 500 دست با یه ماشین مسابقه می دادیم تا کثیف میشد و می شستیمش ! :D
 
آخرین ویرایش:

mohsen gt5

کاربر سایت
Oct 8, 2010
859
حتی اگه کیفیت استانداردها اونقدر زیاد شده باشه که شبیه پریمیوم ها بشن, بازم اگه کاکپیت نداشته باشن زیاد نمیچسبه.
رانندگی از کاکپیت با دنده دستی یه چیز دیگست لامصب!
 

S.X

کاربر سایت
Sep 26, 2011
851
نام
Sajjad
دقیقا.
بازی کردن GT بدون کاکپیت غیر ممکن هست و هیچ تمایلی نسبت بهش نیست.
توی GT5 که بعد مدت ها آپدیتی واسه کاکپیت ماشین های استاندارد اومد غیر قابل استفاده بود،یک فضای تماما سیاه نمی شه کاکپیبت.

GTبازی که همیشه منظرش بودم و هستم از اون وقتی که PS1 داشتم و نمی فهمیدم دقیق چطور بازی رو باید پیش ببرم و همه ماشین هام قفل بود(!) تا الان ، ولی از این شعار فلان قدر ماشین GT و تاکیدش توی این دو شماره اخیر خوشم نیومده،1000 تا ماشین استاندارد (کجاش استاندارد !) که 800 تاش از سر زور باهاش بازی کنی تا چلنج های بازی تکمیل بشه فقط، هیچ فایده ای نداره.

تعداد ماشین ها کاهش داده می شد و روی کیفیت ها کار می شد خیلی بهتر بود.می دونستیم بازی 300 تا ماشین داره ، بازی پز تعداد بالا ماشین نداشت ولی اون 300 تا عالی بودن (پریمیوم) خیلی چیزا فرق می کرد.
توی GT5 واقعا چه ماشین هایی که دوست داشتم بگیرم ولی به دلیل استاندارد بودنشون نمی گرفتم و واقعا روی اعصاب بود.امیدوارم توی 6 این موضوع کمی بهبود پیدا کنه.هر چند که بعید هست و همین چند وقت پیش خبری در باره تعداد فلان قدر ماشین GT6 اومد که بازم معلومه بازی دست از بازی کردن با اعداد ارقام برنداشته.
 

Robin Hood

کاربر سایت
Feb 14, 2008
3,219
نام
امید
از نطر من تعداد ماشین ها همیشه مهم بوده . به هر حال سری Gran Turismo به عنوان یه شبیه ساز رانندگی عرضه میشه و 1200 تا ماشین ایده آل هست براش .

درسته یه سری از چلنج ها و رِیس ها فقط مختص یه سری کلاس خاص و به ظبع ماشین های خاص اون کلاسه ولی اشتباهه اگه بخوایم به چشم زورچپونی بهش نگاه کنیم ! اتفاقا از نطر اکثر GT بازها خیلی از جذابیتهاش به همین چلنج های متنوعش هست . یعنی من کسی رو ندیدم که به این مسئله به عنوان نقظه ضعف نگاه کنه که هیچ جزو ارکان اصلی و واجباتش هم به حساب میارن . دائما که نمیشه با سوپر اسپورت ها و یه سری ماشینهای تکراری رِیس گذاشت اصلا لذتی نداره اینطوری ! آیا کلاس SUV و 4WD ها رو باید فراموش کنیم ؟ Sedan نباید داشته باشیم ؟ کلاس ماشینهای کم وزن و FF نداریم ؟ واقعیتم دقیقا به همین صورته در اصل این بازی شبیه ساز واقعیته .
مشخصه دارم بدیهیات رو میگم ... این صحبتها یه جورایی تکرار مکرراته ولی خب بعضی وقتا لازمه دوباره گفتنش .
همون تعداد ماشین های به اصطلاح پرمیوم این بازی بیشتر از ریسینگ های دیگس پس بازم می بینید که چند پله GT از بقیه جلو بوده و هست .
 

S.X

کاربر سایت
Sep 26, 2011
851
نام
Sajjad
اگر وجود 1200 ماشین ضعفی نباشه، اما پافشاری کردن بر مثبت بودنش راه بیهوده ای ، از کیفیت تا کمیتی که ذکر می کنه خیلی فاصلس.
خارج از اینکه بازی در مقام مقایسه باشه و بهش بخواییم نگاه کنیم( که شخصا خودم هیچ وقت توی مقایسه نذاشتمش) این نمی تونه عامل محکمی برای بهتر بودن بازی باشه و نیست.

بازی واقعا روی 1000 خودش داره مانور می ده در حالی که با کم تر از این حرف ها ولی کیفیت قابل قبول تر و حداقل دید کاکپیت مناسب تر می تونست چلنج های بازی رو پوشش بده چه بسا که بازی خودش در شماره قبل بعد از بازخوردها و نتیجه گیری هایی به قرار دادن دید کاکپیت به منظور حضور فقط روی ماشین های استانداراش توی آپدیتی اقدام می کنه. واقعا این مقدارهای بالا ولی بی کفیت در اکثر موارد باعث پرت رفتن و پرت دادن لحظه های گیمرها ،تلاش سازنده ها و حتی ارزش بازی می شه.

اصلا منظور این نیست که بازی 1000 ها رو به 100 تبدیل کنه و بیاد و حتما کیفیتش رو تا تا اوج ببره ولی می شه با کاهش این 800 ماشین (حالا یکم بیشتر کم تر ) استاندارد به رقم های پایین تر و قرار دادنشون کنار پریمیوم های سابق در کنار افزایش قابل قبول کیفیتشون یک مجموعه 400 تایی به طور مثال ایجاد کرد،مجموعه ای که به هر قسمتش نگاه کنی ضمن اینکه کلاس های متنوع هم توش قرار می گیره، از کیفیت و ارزش بالایی برخوردار هست ، شاید 400 از 1200 خیلی دور باشه اما وقتی با وسواس ها و ریزه کاری ها روبه رو بشی و کیفیت هم کنار کمیت باشه کاملا اون فاصله تا 1200 از بین میره .

جا گیری خیلی از کلاس ها و قرار گیریشون توی چلنج ها و در ادامش متنوع شدن بازی ارتباط مستقیم با یک گاراژ صرفا 800 900 تایی بی کیفیت نداره.از طرفی زحمت و وسواس سازنده ها روی مدل های P گاهی تا حدی دلپسب و عالی می شه برای بازیکن که روی تجربه ماشین های استاندارد تاثیر واضح می زاره . حتی یک طرفدار هم دوست نداره این هدر و پرت رفتن سازنده ها و بازیش رو توی این بخش ببینه.

GT طی شماره های اخیر با وجود پیشرفت های خوبش راحت تونسته کاری کنه که ما فقط توی مسابقات حضور نداشته باشیم ، گشتن در منوها ، بررسی قسمت های مختلف ماشین ها ، دیدن preview ها و خوندم مطالب محتلف بازی ، تیونینگ های متعدد و شخصی سازی های دلخواه و فنی و و و همه از کارهایی که به اندازه ی ریس ها توی GT5 و GT6 ارزش دارن ، اما در همین موارد هم حضور ماشین های Pr و با کیفیت و حتی نگاه کردن بهشون و بررسی هاشون باعث شکل گرفتن چنین کارهایی می شه و شده و اینجا خیلی وابستگی 800 900 تایی ها به چشم نمی خوره و یک مقدار پایین اما با کیفیت کاملا سوار بر مقدارهای بالا ولی با کیفیت پایین شده ، حداقل در چنین بازی ای عمق باید کنار وسعت باشه که 200 تا به شایستگی عمق 800 تا رو ایجاد کردن و تا حدی باعث شدن کمبودی احساس نشه .

قبل از پرداختن به واجبات، اهمیت به جزییاتی که لازمه شکل گیری اون واجبات هست، خیلی مهم تر از فقط پرداخت و یا پرداختنی سطحی به واجبات هست.برتری های بخش ها ، کلاس ها، تیم ها ، موضوعات خاص توی هر بازی شبیه ساز دیگه هم به چشم می خوره و غیر قابل انکار هست که به دلیل محبوبیت، قسمت هایی همیشه بهتر از قیسمت های دیگه کار می شه ولی GT با یدک کشیدن این 800 ماشین داعم در حال اثبات نکته مثبت بود و می خواست بگه این نکته مثبت ما رو ببینید،انگار یک جای کار ناقص بوده که با تاکید همراه شده برای مثبت تلقی شدنش.
این صحبت ها به GT5 بیشتر بر می گرده ولی امیدوارم وضعیت این اعداد ارقام توی GT6 دوباره سایش روی کیفیت بازی و مسابقات سنگینی نکنه.
 
آخرین ویرایش:

mohsen gt5

کاربر سایت
Oct 8, 2010
859
آقا سجاد با کلمه کلمه حرفات موافقم و خودم واقعا یکی از مواردی که باعث شد دیگه نتونم با استانداردها کنار بیام کیفیت وحشتناک پریمیوم ها بود, به طور مثال من دیوانه رانندگی توی کلاس پروتو تایپم اما 5 قبل از DLC ها کلا سه عدد پروتوتایپ پربمیوم داشت که با dlc شد چهار تا! در صورتی که نزدیک به 15 عدد پروتو استاندارد تو بازی ریخته! واقعا کاش PD برای نظرات طرفدارانی که بیشتر از 15 سال(خودم به شخصه) با این شبیه ساز همراه بودن ارزش بیشتری قایل بشه
 

dr.ice

کاربر سایت
Dec 17, 2010
2,028
نام
میثم
من فکر میکنم این پافشاری PD بیشتر به خاطر اینه که قشر بیشتری از مخاطب رو پوشش بده ..
مثلا طرف بره تو Dealership ببینه ماشین محصول کشور خودش هست ذوق زده میشه دیگه:d
 

YAMAUCHI

کاربر سایت
Aug 5, 2013
680
نام
ALIREZA - Tehran
یعنی میشه یه روزی پراید هم توی جی تی ببینیم.
خیلی دراماتیک میشه:((
پراید چیه مومن ؟
فکر کن یه روزی سلطان جاده های ایران بیاد تو GT b-)
3936892665_0fa2c1e220_z.jpg
 

.: FRANKLIN :.

Tech Team
کاربر سایت
Jun 10, 2009
929
نام
علیرضا
کسی میدونه نحوه خرید ماشین های استاندارد چه جوری شده مثه 5 یا هر ماشین میره تو کمپانی سازنده مثه پریمیوم ها ؟
واینکه کلان چنتا ماشین پریمیوم داخل 6 هست که از همون اول قابل بازی هستش ؟
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر