همه ی ما بارها نام Software و Hardware به گوشمان رسیده و اطلاعات زیادی در مورد انها داریم اما
تعدادی کمی از Gamer ها درباره middle ware ها اطلاع دارند !!!
همانطور که از اسم این نوع برنامه ها وسیله ای برای ایجاد ارتباط میان سخت افزار و نرم افزار هستند
در صنعت بازی های کامپیوتری هم از این ابزار استفاده میشود . شرکتهای بسیاری در ساخت این
میان برنامه ها تلاش میکنند و با طراحیه موتورهای بازی ساخت بازی رو برای سازندگان اسان تر
میکنند . در ساخت بازی دو انتخاب وجود دارد یا اینکه گروه خود به ساخت یک موتور مخصوص به خود
بپردازند یا اینکه از موتورهای موجود در بازار که تعداد کمی هم ندارند استفاده کنند اما بسیاری از
شرکتها ترجیح میدهند از موتورهای اماده استفاده کنند تا اینکه بخواهند ریسک مالی , زمانی و
علمی داستان رو به جون بخرند :biggrin1:
برای سالهای متوالی Unreal Engine مهمترین و معروفترین موتور در دنیا به حساب میامد و
از ان برای ساخت بازی بر روی PC و Xbox360 استفاده میشد. ساخته شدن بازی هایی چون
Gears of War بر محبوبیت و گسترده شدن این موتور در دنیا کمک کرد . بنابراین همه چیز برای
شرکت Epic سازنده ی این موتور خوب پیش میرفت تا اینکه PS3 روانه بازار شد با امدن این کنسول
ناگهان همه چیز تغییر کرد بازی هایی که به راحتی برای PC و Xbox360 ساخته میشدند در PS3
دچار مشکل شدند بیشتر شرکتها که قرار بود بازی خود رو Multi platform بسازند در قسمت Ps3
دچار مشکل و مجبور به عقب انداختن تاریخ انتشار انها شدند frame-rates برای این بازیها بسیار
پایین بود و این تنها گواه بر یک چیز بود : Unreal Engine مشکل داشت !!!
در حالی که هم اکنون Sony و Epic به سختی بر روی مشکلات موتور خود کار میکنند شرکتهای
دیگر به سرعت در این زمینه پیشرفت میکنند حتما Sony خود میداند که یکی از دلایل کم نبوغ
بودن کنسولش سخت بودن ساخت بازی برای این دستگاه است !!!
من در ادامه به معرفیه موتورهای معروف و قدرتمند شرکتها که در بازار موجود هستند اشاره میکنم
و توضیحاتی در مورد اونها میدم :
(لازم به ذکر است که برخی شرکتها مانند Copcom و Sony ترجیح میدهند موتورها و تجهیزات خود
رو مخفی نگه دارند و این شرکتها هرگز موتورهای خود رو نمیفروشند)
ادامه دارد..........
تعدادی کمی از Gamer ها درباره middle ware ها اطلاع دارند !!!
همانطور که از اسم این نوع برنامه ها وسیله ای برای ایجاد ارتباط میان سخت افزار و نرم افزار هستند
در صنعت بازی های کامپیوتری هم از این ابزار استفاده میشود . شرکتهای بسیاری در ساخت این
میان برنامه ها تلاش میکنند و با طراحیه موتورهای بازی ساخت بازی رو برای سازندگان اسان تر
میکنند . در ساخت بازی دو انتخاب وجود دارد یا اینکه گروه خود به ساخت یک موتور مخصوص به خود
بپردازند یا اینکه از موتورهای موجود در بازار که تعداد کمی هم ندارند استفاده کنند اما بسیاری از
شرکتها ترجیح میدهند از موتورهای اماده استفاده کنند تا اینکه بخواهند ریسک مالی , زمانی و
علمی داستان رو به جون بخرند :biggrin1:
برای سالهای متوالی Unreal Engine مهمترین و معروفترین موتور در دنیا به حساب میامد و
از ان برای ساخت بازی بر روی PC و Xbox360 استفاده میشد. ساخته شدن بازی هایی چون
Gears of War بر محبوبیت و گسترده شدن این موتور در دنیا کمک کرد . بنابراین همه چیز برای
شرکت Epic سازنده ی این موتور خوب پیش میرفت تا اینکه PS3 روانه بازار شد با امدن این کنسول
ناگهان همه چیز تغییر کرد بازی هایی که به راحتی برای PC و Xbox360 ساخته میشدند در PS3
دچار مشکل شدند بیشتر شرکتها که قرار بود بازی خود رو Multi platform بسازند در قسمت Ps3
دچار مشکل و مجبور به عقب انداختن تاریخ انتشار انها شدند frame-rates برای این بازیها بسیار
پایین بود و این تنها گواه بر یک چیز بود : Unreal Engine مشکل داشت !!!
در حالی که هم اکنون Sony و Epic به سختی بر روی مشکلات موتور خود کار میکنند شرکتهای
دیگر به سرعت در این زمینه پیشرفت میکنند حتما Sony خود میداند که یکی از دلایل کم نبوغ
بودن کنسولش سخت بودن ساخت بازی برای این دستگاه است !!!
من در ادامه به معرفیه موتورهای معروف و قدرتمند شرکتها که در بازار موجود هستند اشاره میکنم
و توضیحاتی در مورد اونها میدم :
(لازم به ذکر است که برخی شرکتها مانند Copcom و Sony ترجیح میدهند موتورها و تجهیزات خود
رو مخفی نگه دارند و این شرکتها هرگز موتورهای خود رو نمیفروشند)
ادامه دارد..........
آخرین ویرایش: