Game Engines

Neo

کاربر سایت
Sep 27, 2005
1,542
نام
احسان
همه ی ما بارها نام Software و Hardware به گوشمان رسیده و اطلاعات زیادی در مورد انها داریم اما

تعدادی کمی از Gamer ها درباره middle ware ها اطلاع دارند !!!

همانطور که از اسم این نوع برنامه ها وسیله ای برای ایجاد ارتباط میان سخت افزار و نرم افزار هستند

در صنعت بازی های کامپیوتری هم از این ابزار استفاده میشود . شرکتهای بسیاری در ساخت این

میان برنامه ها تلاش میکنند و با طراحیه موتورهای بازی ساخت بازی رو برای سازندگان اسان تر

میکنند . در ساخت بازی دو انتخاب وجود دارد یا اینکه گروه خود به ساخت یک موتور مخصوص به خود

بپردازند یا اینکه از موتورهای موجود در بازار که تعداد کمی هم ندارند استفاده کنند اما بسیاری از

شرکتها ترجیح میدهند از موتورهای اماده استفاده کنند تا اینکه بخواهند ریسک مالی , زمانی و

علمی داستان رو به جون بخرند :biggrin1:

برای سالهای متوالی Unreal Engine مهمترین و معروفترین موتور در دنیا به حساب میامد و

از ان برای ساخت بازی بر روی PC و Xbox360 استفاده میشد. ساخته شدن بازی هایی چون

Gears of War بر محبوبیت و گسترده شدن این موتور در دنیا کمک کرد . بنابراین همه چیز برای

شرکت Epic سازنده ی این موتور خوب پیش میرفت تا اینکه PS3 روانه بازار شد با امدن این کنسول

ناگهان همه چیز تغییر کرد بازی هایی که به راحتی برای PC و Xbox360 ساخته میشدند در PS3

دچار مشکل شدند بیشتر شرکتها که قرار بود بازی خود رو Multi platform بسازند در قسمت Ps3

دچار مشکل و مجبور به عقب انداختن تاریخ انتشار انها شدند frame-rates برای این بازیها بسیار

پایین بود و این تنها گواه بر یک چیز بود : Unreal Engine مشکل داشت !!!

در حالی که هم اکنون Sony و Epic به سختی بر روی مشکلات موتور خود کار میکنند شرکتهای

دیگر به سرعت در این زمینه پیشرفت میکنند حتما Sony خود میداند که یکی از دلایل کم نبوغ

بودن کنسولش سخت بودن ساخت بازی برای این دستگاه است !!!

من در ادامه به معرفیه موتورهای معروف و قدرتمند شرکتها که در بازار موجود هستند اشاره میکنم

و توضیحاتی در مورد اونها میدم :

(لازم به ذکر است که برخی شرکتها مانند Copcom و Sony ترجیح میدهند موتورها و تجهیزات خود

رو مخفی نگه دارند و این شرکتها هرگز موتورهای خود رو نمیفروشند)

ادامه دارد..........
 
آخرین ویرایش:

619

مدیر انجمن
Nov 23, 2007
6,178
نام
كسري
تاپيك قشنگي به نظرم بهتر همه بازي هايي كه با موتور هاي مختلف ساخته ميشوند هم نام ببريم
چون اصولا هميشه توي تايپيك ها سوال ميشه عجب بازي ! از چه موتوري استفاده ميكنه ؟
اين طوري هم تايپيك نميخوابه هم سطح اطلاعات همه بالا ميره
چند از بازي هايي رو كه قراره عرضه بشه و از موتور Ue3 استفاده ميكنه رو نام ميبرم بچه ها هم هر كي اطلاعات داره بذاره
ممنون
Tuork -2008
Frontline -2008
Ut 3 - 2007 .2008
High Lander - 2008
Sin City - 2009
Gow -2006.2007
همه بازي هاي بالا به جز Gow براي Pc-360-ps3 منتشر شده يا ميشوند
 

Neo

کاربر سایت
Sep 27, 2005
1,542
نام
احسان
CryEngine2 :
بازی ساخته شده : Crysis
سازنده:Crytek
چند سال پیش شرکت Crytek با ساختن موتور CryEngine و بازی FarCry که برای تمام گیمرها اشنا ست موفق

شد توجه بسیاری رو به خودش جلب کند این بازی محبوب در ان زمان از لحاظ گرافیک در سطح بالاتری از رقبای

خود یعنی Half-Life2 و S.T.A.L.K.E.R قرار گرفت و موتور CryEngine نیز نشانه هایی از نسل بعد رو در خود

نشان داد . امسال Crytek با ساخت بازی Crysis توسط موتور Update شده خود به نام CryEngine2 موفق شد

این کار رورا تکرار کند واین بازی قطعا بهترین بازی از لحاظ تصویر پردازی و گرافیک در طول دوران ساخت بازیهای

کامپیوتری قرار گرفت .

در حال حاضر:
در حال حاضر این موتور فقط قابلیت ساخت بازی بر روی PC رو امکان پذیر میکند ولی سازندگان این موتور که 3

برادر ترکیه ای نیز هستند به شدت در تلاشند تا این امکان رو برای کنسول ها نیز فراهم کنند اگر این اتفاق

بیفتد میتوان امید داشت که بازی در حال ساخت این شرکت یعنی Tiberium بر روی کنسولها نیز منتشر شود .

پروژه جدید:Tiberium
 

Neo

کاربر سایت
Sep 27, 2005
1,542
نام
احسان
Dunia
بازی ساخته شده : تست نشده!
سازنده:UBI Soft
ساختن FarCry2 چیزی بود که تمام گیمرها بارها و بارها از شرکت UBISoft خواسته بودند اما این کار باشرایطی

که برای این شرکت ایجاد شده بود بسیار سخت بنظر میرسید . EA شرکت Crytek رو که با موتور CryEngine خود

ورژن قبلی رو ساخته بود خرید و در این شرایط UBIsoft کار بسیار مشکلی رو در پیش رو داشت انها نمیخواستند

که این بازی بزرگ رو که طرفداران بسیاری داشت خراب کنند . بالاخره پس مدتها این شرکت تصمیم به ساخت

ورژن 2 این بازی گرفت . انها دو راه داشتند راه ساده خرید UnralEngine و استفاده از این موتور قدرتمند برای بازی

بود که البته خطرناک بنظر میرسید چون تصویر پردازی Farcry با این موتور سازگار بنظر نمیرسید راه سختتر این

بود که خود UBISoft ساخت موتور جدیدی رو از ابتدا شروع کند . بعد از مدتها بالاخره راه دوم تصویب شد و UBI

شروع به ساختن موتور Dunia گرفت . این موتور بسیار قدرتمند از گستردگیه خیره کنندهای برخوردار است

فیزیک عالی اکشنهای زیبا و هوش مصنوعیه این موتور از دیگر مواردی است که دوست داران این بازی رو به ورژن

جدید آن امیدوار کرده .
در حال حاضر:
UBI در حال حاضر بشدت در حال کار بروی این موتور و کامل کردن FarCry2 است انها امیدوارند که بتوانند از اصلی

ترین رقبای خود یعنی Epic و Crytek پیشی بگیرند .حتما این مبارزه به سود گیمرها خواهد بود .

پروژه جدید:FarCry2
 

Neo

کاربر سایت
Sep 27, 2005
1,542
نام
احسان
Ego یا (formally Neon)
بازی ساخته شده :Colin McRae: DiRT
سازنده:Codemasters
این موتور بسایر قدرتمند توسط شرکت Codemasters در سال 2007 ساخته شد . Codemasters با استفاده از این

موتور اولین بازی Next-Gen رو در سبک Racing یعنی Colin McRae: DiRT ساخت . Handeling مناسب

نورپردازی زیبا تخریب پذیریه عالی و زیبایی محیط از دلایل موفقیت بازیه ساخته شده با این موتور بود .

اما Codemasters قرار است که از این موتور برای ساخت بازیهایی چون Flashpoint 2: Dragon Rising

استفاده کند باید دید ایا این موتور میتواند که موفقیت خود رو در سبک FPS تکرار کند ؟؟؟

در حال حاضر :
هم اکنون Codemasters اطلاعات زیادی از تکنولوژی خود منتشر نکرده و همه چیز بپه Flashpoint 2

بستگی دارد .ایا این موتور قدرت مقابله با Unreal رو در این سبک خواهد داشت ؟

همچنین Codemasters در حال ساخت بازی Racing جدیدی نیز هم هست که به گفته مقامات این شرکت قابل

رقابت با غول این سبک یعنی GT5 است !!!

پروژه جدید : Race Driver: GRID
 

M1sChief

کاربر سایت
May 24, 2006
2,156
نام
آريا
CryEngine2 :


در حال حاضر این موتور فقط قابلیت ساخت بازی بر روی PC رو امکان پذیر میکند ولی سازندگان این موتور که 3
برادر ترکیه ای نیز هستند
پروژه جدید:Tiberium

فكر نكنم تركيه اي باشن الماني .

بازي Tiberium با اين Engine نيست .

 

rezaigi2004

کاربر سایت
Dec 2, 2006
3,022
نام
رضا محمودی
بازی توسط استدیو EA Los Angeles ساخته میشه این استدیو در فبریه سال 2007 لیسانس استفاده از موتور CryENGINE2 رو برای ساخت بازی FPS دریافت کرد و در حال حاضر عنوان اول شخص شاتر Tiberium با این موتور ساحته میشه خاطر نشان میکنم Crytek خالق موتور CryENGINE در فرانکفورت شهر آلمان ساخته و تاسیس شد اما پس از مشکلات خاص استدیو و عوامل کار بر روی موتور CryENGINE2 به شهر Kiev کشور اکراین مراجعت کردند و هم اکنون در آن شهر به کار رو توسعه این موتور میپردازند.
 

Neo

کاربر سایت
Sep 27, 2005
1,542
نام
احسان
فكر نكنم تركيه اي باشن الماني .

دوست من این 3 تا براد اصلا ترکیه هستند با فامیلیه Yerli حتی اسم یکیشون Jevat همون جواد خدمون حالا ایشالا من بعدن در مورد بیو گرافیشون مینویسم ;)
 

619

مدیر انجمن
Nov 23, 2007
6,178
نام
كسري
البته خود CRYTEC هم گفته بود موتور مولتي پلتفرم
اقارضا اين Tiberium من عكس اشو ديدم در حد همون UE3 بود حالا چه جوري ميخوان با CryENGINE2 درست كنند خدا داند
 

GameMaker7

کاربر سایت
May 16, 2007
177
نام
ممد هستم
به نظر من انجین Renderware جهشی رو برای دنیای بازیها از نسل 5 به 6 رقم زد که در جهش نسل چهار به نسل 5 نمیرسید اما 10 برابر جهش نسل 6 به نسل 7 بود. شاید خیلیها جهش انجینهای نسل 6 به 7 رو خیلی عالی یاد کنن اما اشتباه کاملا آشکاری هست. این جهش حتی از جهش نسل 1 به 2 هم ضعیفتر هست که فقط منابع نوری و کیفیت تکسچرها بهتر شده. نه گیم پلی پیچیده تر شده، نه فریم ریتها به طور کامل و اونطور که انتظار میره افزایش یافته.
----
پیشنهاد میکنم عوض اینها انجینهای تجاری رو معرفی کنید. راستی برای لیست بازیهای هر انجین هم از سایت ویکی پدیا استفاده کنی خیلی عالیه.
 

Neo

کاربر سایت
Sep 27, 2005
1,542
نام
احسان
پیشنهاد میکنم عوض اینها انجینهای تجاری رو معرفی کنید

شما یکم اجازه بدین من اینهارو بگم چون واقعا خیلی ها دوست دارن بدونن بعدش ایشالا بقیه رو حلش میکنیم .
 

Neo

کاربر سایت
Sep 27, 2005
1,542
نام
احسان
Essence
بازی ساخته شده:Company of Heroes
سازنده :Relic Entertainment
Company of Heroes به عقیده بسیاری از از علاقه مندان به سبک RTS بهترین در طول تاریخ بود . این بازی که

با استفاده از موتور Essence ساخته شد اولین بازیه Next-Gen در این سبک به شمار می اید .

HDR lighting وجود انیمیشن های زیبا که در سبک یک ابتدا به شمار می امد و dynamic weather تنها بخشی

از قدرت این موتور را به ما معرفی میکند .
در حال حاضر:
با اینکه هم اکنون ساخت این سبک بازی برروی کنسولها نیز رواج پیدا کرده مانند:

(Command & Conquer 3,World in Conflict , Halo Wars)

ولی Relic هیچ علاقه ای نسبت به انجام این کار نشان نداده و همچنان کار بر روی PC رو ترجیح میده .

پروژه بعدی:Company of Heroes Online
 

Neo

کاربر سایت
Sep 27, 2005
1,542
نام
احسان
Euphoria
بازیه ساخته شده :that Star Wars tech demo
سازنده :NaturalMotion
در E3 2006 شرکت LucasArts از این تکنولوژی خود برای ساخت بازیه Next-Gen خود یعنی

Star Wars پرده برداری کرد . از انجایی این بازی طرفداران بسیاری دارد این موتور و بازیه جدید بشدت

مورد علاقه ی بینندگان قرار گرفت . اما نکته بسیار جالب در این موتور این است که سازنده ها

میتوانید Real-Time کاراکترها و مدلهای خود رو انیمیت کرده و ببینند بجای انکه این کار را با نرم افزار

دیگری انجام دهند و این بسیار بسیار جالب و در نوع خود یک ابتدا بشمار می امد .

در حال حاضر :
در حال حاضر این شرکت بیشتر بر روی موتور خود کار میکند تا بر روی گیم خاصی . بنظر میرسد

قبل از این که ما بازی را در مغازه ها ببینیم بیشتر تکنولوژی جدید این شرکت رو در موتور های دیگر

خواهیم دید !

پروژه بعدی :Star Wars: The Force Unleased
 

Neo

کاربر سایت
Sep 27, 2005
1,542
نام
احسان
Frostbite
بازی ساخته شده : تست نشده !
سازنده:Digital Illusions
یکی دیگر از بازیهای محبوب بین گیمرها Battlefield ساخت شرکت Digital Illusions است .

این شرکت برای ساخت ورژن جدید این بازی یعنی Battlefield: Bad Company تصمیم به ساختن یک

موتور کاملا جدید گرفت . از ویژگی های مهم این موتور قدرت رندر اجسام با کیفیت بسیار بالا و

همچنین تخریب پذیری بسیار علی محیط است طوری که حدود 90% محیط قابل تخریب است اما

داستان در اینجا ختم نمیشود این تخریب پذیری بقدری طبیعی است که مثلا شما میتوانید در هر

جایی از دیوار سوراخی ایجاد و سپس از ان سوراخ عبور کنید !!!

در حال حاضر :
هم اکنون Digital Illusions در حال کار برای بیشتر کردن قدرت موتور گرافیکیه خود است . این موتور

به علت Dynamic بودن بسیار زیاد خود و درگیریهای زیادی که در محیط پیش خواهد امد و انفجار ها

و ... نیاز به کار بسیار زیاد دارد . اما نکته ی مهمتر این است که ایا Digital Illusions قسط فروش

موتور خود را خواهد داشت ؟ البته این موضوع فقط به خود انها بستگی ندارد بلکه در این مورد

یکی از سرمایدارترین شرکتهای دنیای بازی یعنی EA نیز باید تصمیم بگیرد !!!

پروژه ی بعدی:Battlefield: Bad Company
 

Neo

کاربر سایت
Sep 27, 2005
1,542
نام
احسان
Gamebryo Element
بازی ساخته شده: The Elder Scrolls IV: Oblivion
سازنده :Emergent Game Technologies
با ینکه موتور قدرتمند ساخته شده توسط شرکت Emergent Game Technologies نسبت به دیگر

موتورهای موجود در بازار بی سر صدا تر ساخته شد و باقی ماند اما بازی ساخته شده توسط شرکت

Bethesda Studios نشان داد که این موتور بسیار قدرتمند است . Bethesda Studios برای ساختن دو

ورژن اخر Elder Scrolls از این موتور استفاده کرد که بسیار مورد علاقه ی گیمرها قرار گرفت .

در حال حاضر:
یکی از مواردی که این موتور را منحصر به فرد میکند قابلیت استفاده از این موتور برای ساختن بازی بر

روی تمام پلتفرمها حتی Wii است. همچنین از این موتور برای ساختن بازی در سبکهای مختلف

مثل FPS و Third Person و MMO مانند بازی Entropia Universe که هنوز منتشر نشده و حتی

استراتژی مانند Civilization series استفاده میشود که این واقعا جالب است !!!

اشن شرکت انتظار دارد که از Unreal Engine 3 پیشی بگیرد و اگر بخواهیم این امکانات را در نظر

بگیریم رسیدن به این منظور خیلی هم سخت نخواهد بود .

پروژه بعدی:Fallout 3
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر