FIFA VS PES

طرفدار و علاقه مند به کدام شبیه ساز هستید ؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    330
  • نظرسنجی بسته شده است .

u.s.a

کاربر سایت
May 19, 2009
15,147
نام
حسین
دیگه مذبوحانه ترین کار ممکن همین مقایسه گرافیک فیفا و پرو هست.دیگه واضحترین چیز ممکن هم اخه بحث داره؟خیلی حوصله دارین ب خدا.هرکیم میگه گرافیک پرو بهتره حتما حتما حتما با یه چشم پزشک خبره تماس بگیره.مسخره تر از اون اینه که بخوایم گیم پلیشو مقایسه کنیم.به خدا خیلی واضحه.نیازی به بحث نداره
 
  • Like
Reactions: ehsanservat

LBJ4Ever

FedExpress
کاربر سایت
Apr 11, 2011
6,293
نام
Afshin
تو این عکسا که گذاشتی pes فقط اسکار رو بهتر ساخته! بقیه کاملا خشک خشک ساخته شدن! احساس میکنی با زامبی طرفی!

نُچ، تقریباً همرو PES با جزئیات‌تر و بهتر ساخته.


متاسفانه اشتباه متوجه شدید! فیفا تو همه قسمتا 60 فریمه تو صحنه آهسته ها از قصد میشه 30 فریم که سینماتیک تر بشه! چون فوتبال واقعی که از تیوی میبینی 25 فریمه
هر چند فریم از قصد میاد رو 30 اما خب میتونست مثل pes جزییات گرافیکی رو بیاره پایین اما این کارو نکرد و به قولی گرافیک بالاتر فریم پایینتر هم داره

همه قسمتا 60 فریم نیست، فقط وقتی توی گیم‌پلی هست 60 فریمه. حتی موقع پنالتی زدن، یا وقتی دوربین می‌ره پشت سر بازیکن برای کاشته زدن و کرنر زدن هم 30 فریم می‌شه. موقع پرزنتیشن و خوشحالی گل و زمان وارد شدن تو زمین و ... هم که 30 فریمه.

فوتبال واقعی که از TV می‌بینید نزدیک 50HZـه و مدت‌هاست این جور بوده (جدیداً یه سری از رویدادهای ورزشی مثل NFL دارن 60HZ پخش می‌شن). اون 30 فریم شدنِ فیفا فقط برای بالابردنِ گرافیکه، هیچ ربطی به حس سینمایی و ... نداره. مساله اینه که در کنار 60 فریم بودنِ PES، گرافیک کاملاً قابلِ قیاسه!

اختلاف گرافیکی دو بازی بسیار بسیار ناچیز هست (از بعد فنی)، از نظر بصری هم به شخصه نمایِ دورِ PES رو به مراتب ترجیح می‌دم، هم نورپردازی خیلی بهتره هم چمن از نمای دور بهتر هست. حالا ممکنه یه نفر نظرش متفاوت باشه، نظرش مُحترم.
 
  • Like
Reactions: ehsanservat

PHX47

کاربر سایت
Jun 1, 2014
748
نام
سیامک
2 تا بازی خیلی خوبن ، هم فیفا هم پس . واقعا هیچ اشکالی نداره که 2 تا بازی همزمان خوب باشن و پیشرفت کرده باشن .:D دلیلی هم برای تمسخر پس ندارم چون طرفدار فیفام .
چیزی که باید باهاش کنار بیایم اینه که موتور ایگنایت ea بیشتر از این کشش نداره ، خیلی خوبه ولی تغییر عمده ای نمی تونن تو مسائل گرافیکی بازی بدن ( عملا همون موتور نسل قبله ) و به نظرم موتور فراستبایت پتانسیل بیشتری داره برای بهتر کردن سری فیفا .
امسال pga tour با موتور فراستبایت ساخته شده ، بعید نیست ea کم کم به فکر عوض کردن موتور باشه ( هرچند من با گرافیک فعلی خیلی مشکلی ندارم و از پس اون رو بهتر می دونم )
در کل پس بهترین بازی قرن هم بشه من با سبک گیم پلیش مشکل دارم و فیفا رو بیشتر می پسندم :D ولی خب بازم دلیل نمیشه چون من حال نمی کنم بازی بدی باشه .
 
  • Like
Reactions: ehsanservat

COTOLE

کاربر سایت
Feb 27, 2006
567
الان مشکل فیس بازیکناس؟؟؟؟؟؟ واقعاً خیلی جالبه این مقایسه فیس :)) وسط بازی میرید فیس بازیکن میبینید؟ یادم نمیاد یه بار رفته باشم تو Replay واسه دیدن فیس بازیکنا!!!!!!
مسخره ترین و مضخرف ترین حالتی که میتونه فوتبال داشته باشه گیم پلی PES ـه!!! از هر 2 حمله اگه جفتش گل نشه یکیش 100% گل میشه حداقل واسه من که اینجوری بوده. بغل پا روی خط محوطه جریمه بزنی میره گوشه ی دربازه! واکنش گلر مضخرف ترین انیمیشن هایی بوده که تو عمرم دیدم از بس که مسخرس!
بعد کجای فوتبال واقعی میشه به این شکل نرم و سریع پاسکاری کرد؟ از دفاع شروع کن پاسکاری زیگزاگی با این نرمی و سرعتی که داره تمام بازیکنای حریف جا میمونن.
اصلاً جایی واسه مقایسه نیست به هیچ وجه گیم پلی دو بازی شبیه به هم نیست! PES خیلی خیلی آرکید و از فوتبال واقعی به دوره. نه اینکه فیفا شبیه ساز باشه نه، ولی تفاوت گیم پلی خیلی بیشتر از این حرفاست.
از لحاظ تعداد انیمیشن و فیزیک به فیفا هم نزدیک نمیتونه بشه PES من نمیدونم چجوری و طبق چه محاسباتی میگن انیمیشن و فیزیک PES بهتره :| اصلاً چیزی به نام Player ID من ندیدم تو PES درصورتیکه فیفا تو این زمینه خیلی خیلی پیشرفته تره.تو PES شما مدل و استایل ویدال رو وقتی میبینی انگار داره پریرا بازی میکنه همینطور ناینگولان. این 3تا بازیکن دقیقاً مثل هم میمونن درصورتیکه همچین چیزی نیست کلی فرق داره سبک و استایل این 3تا. از اونور تو فیفا شما برو با دراکسلر بازی کن انگار خودشه از استایل و سبک بازیش مشخصه.
از همه ی اینها بگذریم، منوهای 2 نسل قبلی PES رو چیکار کنم؟؟ هنوز همونجوری مونده یکم مدرن نشده. انقدر تفاوت سطح زیاده که نمیدونم از چی بگم اونوقت 20 صفحه من اینجا عکس فیس نیمار رو دیدم انگار که حالا نیمار چه فرقی میکنه چه شکلی باشه!
دقيقا مشكلات اصلى منم با pes هميناس كه مشخص كردم به اضافه :
داور كه واقعا وجود داشتن يا نداشتنش فرقى نداره
مدل سانتر كردن (يهو با نوك پا بدون دورخيز با يه حالتى بدى ميزنه زير توپ)
كلا دروازبانا انگار انگيزه ندارن خيلى راحت گل مى خورن
با دوربيناى بازيم نمى تونم كنار بيام
نكته مثبتشم نسبت به فيفا به نظرم دوديدن بازيكنا و تا حدودى فيزيك بازيكناس
اينم بگم كه از pes بازاى قديميم يادش بخير تو دوران مدرسه ميرفتيم كلوپ winning eleven 3 رو شرطى بازى مى كرديم هر دست ٢٠٠ تومن :d
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: ehsanservat

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,769
نام
امین
Siminsecret نقل قول درباره صحبت هایی که در تاپیک امتیازات کردی رو این جا برای شما میذارم !

نقد نخوندی دیگه عزیز !!! اگه خونده بودی نمیومدی این حرف ها رو نمیزدی !!

اومدی بازی Sniper Ghost Warrior رو نام بردی و مثال هایی زدی ولی کار رو برای خودت بد تر کردی و به نوعی خودت جواب خودت رو دادی !!! و به همین سو کار من رو هم راحت تر کردی !

شما برو نقد های اکثریت سایت ها رو بخون که PES 2016 نمرات خوبی دادن یکی از اصلی ترین دلایلش همین فیزیک بازی در بخش انیمیشن ها و برخورد های فیزیکی بود !!! که تیم سازنده بازی از موتور فیزیک HAVOK داره هر سال خوب کار مکیشه و پتانسیل این موتور فیزیک رو داره شیرش رو بیشتر و بیشتر میکشه !

گیم اسپات و IGN و Gamesradar اومدن میدونی از موتور فیزیک بازی چی نام بردن ؟؟!!! گفتن انقلابی !!! تا این جا درست !! تمامیشون از موتور فیزیک بازی و انیمیشن های بازی در حد کلمات و واژه های انقلابی و همین طور تحول نام بردن اونم این که در سری بازی های فوتبال این تحول و انقلاب اتفاق افتاده در بخش فیزیک !

هر کسی اگه فقط یه ذره ، فقط یه ذره از این تعصبات دوری کنه در همون بازی اول نسخه PES 2016 به فیزیک بی نظیر بازی و انیمیشن های تازه نفس بازی به راحی هر چه تمام تر پی میبره این مثال موتور فیزیک بازی رو باید شما در نسخه 2014 مثال میزدی که در اون سال موتور بازی تازه به موتور فیزیک HAVOK تبدیل شده بود و سازندگان بازی اصلا نتونسته بودن از توانایی های موتور فیزیک بازی استفاده کامل رو ببرن !!! که کم کم از نسخه 2015 به این ور به صورت جهشی بخش های فیزیک و انیمیشن های بازی به طور تساعدی پیشرفت کردن

آره دوست عزیز ، PES نه لاینسس درست حسابی داره و نه ورزشگاه های زیاد و متنوع و نه محتوا به اندازه فیفا !!! پس چرا نسخه 2016 بازی انقدر نمرات خوبی گرفته ؟؟؟!! الان میای میگی به خاطر این که نسبت به نسخه قبلی چون خیلی پیشرفت کرده منتقد ها دارن بهش نمرات عالی میدن !!!!!! :|

جواب همه شما ها که این نظر رو دارین از بیخ و بن اشتباهه اولا باز هم مشخصه نقد ها و مقالات و پیش نمایش های این دو بازی رو نخوندی و اطلاع درستی ندارین ، شما برو نقد ها رو بخون کاری نداره که !! خیلی راحته بیشتر سایت ها وقتی اومدن درباره نسخه pes 2016 صحبت کردن در کنارش بازی رو با نسخه های قبل مقایسه کردن ولی در کنارش بازی فیفا و نسخه های قبلی فیفا رو هم باهاش مقایسه میکنن در بخش هایی !!!

یعنی منتقد ها وقتی دارن به بازی نمره میدن معیار و توانایی های یه بازی رو بر اساس سنجش قدرت سخت افزار ها و نرم افزار های امروزی و همین طور بازی های رقیب سنجش میکنن ، مقایسه میکنن و بعد نمره میدن !!! وقتی خیلی از سایت ها میان میگن بهترین بازی تمام دوران بازی هی فوتبال یعنی چی ؟؟؟!! این رو یکی دو سایت که نیومده نگفته در کمال شگفتی چندین سایت اومدن از این واژه استفاده کردن و آخریش هم سایت IGN بود ...........

شما زدی به جاده خاکی و اومدی در جایی از فیفا داری دفاع میکنی که فیفا دیگه در این بخش هایی که نام بردم مقابل PES2016 بازنده کامل هستش و فیفا در جاهایی نقاط قوت داره نسبت به PES 2016 که همه ما هزاران بار دربارش صحبت کردیم مثل لایسنس ها و ورزشگاه ها و جو و اتسمفر و .......

من یه بار گفتم و بازم میگم نظر شخصی داری ، تعصب داری و خلاصه هر چیزی و اشکال نداره ولی داستان عوض نمیشه ، نقد سایت ها عوض نمیشه ! تعریف و تمجید ها عوض نمیشه و بازی پیشرفت کرده ، وحشتناک هم پیشرفت کرده برای من هم واقعا عجیب بود امسال این اتفاق افتاد .

کسی هم نگفته فیفا آشغاله و فلان و بهمان !!! اتفاقا خیلی هم بازی خوبیه ولی دیگه دوران سروری تمام و کمال این بازی که در نسل قبل اتفاق افتاد و سری PES رو له و لورده کرد و به زیر کشید ....... نه ، داستان فرق کرده و در این نسل هشتم در بد ترین حالت PES رقیب گردن کلفتی برای فیفا شده و کتمان کردنش و مسخره کردن این بازی فقط و فقط شاید برای آروم کردن دل گیمر های متعصب کافی باشه و این بهانه ها برای صنعت گیم و اتفاقاتی که داره میفته پشیزی ارزش نداره .............
 

Zlatan_ibra

کاربر سایت
Sep 9, 2013
244
آقا خداییش یه چند روز پیس بازی کردم وقتی برگشتم فیفا انگار دارم سگا بازی میکنم و خیلی مصنوعی هست...خداییش گیم پلی بازی اصلا انعطاف نداره ولی وقتی از فیفا میام رو پیس حال میکنم....با این حال امسال مثل هر سال هردو رو میخرم و شاید حتی نسخه اورجینال فیفا رو هم خریدم..درسته فیفا کمی نسبت به نسخه قبل پیشرفت داشته ولی ولی پیس امسال بهتر هست
 
  • Like
Reactions: ehsanservat

alexamir

کاربر سایت
Nov 16, 2014
375
نام
Alex
من به عنوان یک فیفا فن که سال های ساله هرسال این دو عنوان رو بازی می کنم (تعریف از خود نباشه الان سنم دیگه بالای 25 فیفا 07 رو مسابقات استانی اول شدم) والانم فقط برای فان بازی می کنم تا شرکت در مسابقات نظرم رو در مورد دو عنوان میگم بدون تعصب واغماض:
فیفا تا سال 2007 به هیچ وجه قابل مقایسه با pes نبود و pes با فاصله بازی بهتری بود اما از سال 2008 با حرکت انقلابی که فیفا انجام داد فاصلشو کمتر کرد تا اینکه سال 2011 بنظرم دو بازی به هم نزدیک شدن اما فیفا باز تو عنوان 2012 به کل بازیش رو تغییر داد و باعث شد خیلیا بیان سمت فیفا(با فاصله در سال خودش فیفا با ی بهتری بود جوری که وقتی چند دست pes12 زدم واقعا فهمیدم چه بازی پرباگ و آرکید و بچه گانه ای هست) تا سال 2014 این فاصله حفظ شد بازم فیفا بهتر از pes بود اما وقتی رفتم چند دست اون سال بازی pes رو بازی کردم بر خلاف خیلیا از عمق و گیم پلی بازی بدم نیومد درست بود پراز باگه اما موتور بازی عوض شده بود و مطمعن بودم راه درست رو پیش گرفته.
تا اینکه بازی پارسال فیفا و pes رو وقتی آدم بازی میکرد یه حسی به آدم میگفت فاصله ها داره کم و کمتر میشه اما در کمال تعجب شاهد یکی از بدترین گیم پلی های فیفا در تاریخ خودش بودیم جوری که fifa15 باعث شد فیفا از مسیر اصلیش خارج شه گیم پلی آرکید گونه ای که بیشتر در سری pes بود و بازی متکی بر سرعت pes2015 هم بازی خوبی بود اما هنوزم مشکلات خاص خودش رو داشت در کل اگه میخواستم به فیفا15 از 10 نمره بدم نمره 7 و pes15 نمره 8

امسال هم بازی fifa16 دموش رو بازی کردم( البته من نسخه pc رو بازی میکنم) برای من که فن متعصب فیفا هستم جای بسی خوشحالی و دلگرمی بود دیدم فیفا بعد از یکسال عجیب و غریب و فاصله گرفتن از مسیر اصلیش (مبتنی بر گیم پلی شبیه ساز) تونسته به فرمول اصلی خودش یعنی بازی دشوار برای گیمر وچالش برانگیز چیزی که خیلی از فیفا باز های حرفه ای برای همین مورد عاشق فیفا هستن برگرده.
متاسفانه pes16رو نتونستم بازی کنم تا نظر بدم اما باتوجه به نقدایی ازش دیدم و باتوجه به ذهنیتی که از موتور بازیش دارم حس میکنم بازی خوبی شده باشه کلا بنظر من فوتبالی شبیه سا لقب میگیره که responsibility اون بالا باشه چیزی که من در دموی فیفا16 دیدم.

نظر کلی ومقایسه ای برا مقایسه فیفا و pes:
1-سری فیفا رو ادم بازی میکنه احساس میکنه فوتبال انگلیس رو شبیه سازی کردن در اون چیزی که من عاشق فیفا درش هستم ولی سری pes رو ادم بازی میکنه حس فوتبال اسیایی رو داره همچنین جو وحشتناک عالی فیفا تو استادیوم هاش ادم رو بیشتر مجذوب خودش میکنه جوری که بازی های منچستر رو میبینم وبعد فیفا بازی میکنم این شبیه سازی رو بیشتر لمس میکنم(بنظر من با پیشرفت سخت افزاری و اینده نگری تیم فیفا فیفا2025 میتونه پخش مستقیم فوتبال tv باشه چه از نظر بصری چه گیم پلی)

2-بی روحی بازی و گیم پلی وتکراری شدن اون بعد از مدتی (حداقل تا سال 2015) باعث میشه ادم زیاد pes که بازی میکنه به دلش نشینه

3-در عوض اینو قبول دارم فیزیک کلی بازی در موتورهای فیزیک دو بازی باعث میشه فیزیک به مراتب طبیعی تری رو در سری های pes شاهد باشیم(بنظرم فیفا باید مث سال 2012 یه حرکت انقلابی انجام بده و سال بعد فیزیک بازیشو به کل عوض کنه که خیلی سخته برا تیم سازنده.البته تو دموی فیفا 16 فیزیک بازی باز بهتر از سالای قبل و میشه گفت قابل قبوله مخصوصا فیزیک توپ و شوت زدن ها)

4-هسته گیم پلی فیفا نسبت به pes چالش برانگیز تره(البته اون هم کم باگ نیس و هر سال معمولا باگ هایی به سهو یا به عمد برای گلزنی راحت تر در فیفا میبینیم)

5-لایسنس و جزییات بازی هم جای بحث نداره فیفا خیلی خیلی رو این مورد معلومه دقت میکنه و هر سال شعار ها و جو واقعی تری رو به بازی اضافه میکنه (این قسمت واقعا رو هیجان بازی تاثیر داره)

6-تعداد انیمیشنای به کار رفته در سری فیفا به مراتب بیشتر هستش البته کیفیت اون ها بعضی جاها خوب و بعضی جاها واقعا پایینه که امسال بهبود پیدا کرده انیمیشنا اما هنوزم برای بازی نسل هشت و در سال 2016 من توقع بیشتری از انیمیشنای فیفا دارم ولی به نرم تر بودن این انیمیشنا در pes میتونم اعتراف کنم فک کنم pes16 با توجه به تعریفهایی شنیدم این مورد توش صدق کنه)

در اخر نقد و مقایسم من همیشه به طرفدارای pes وانتخابشون احترام میزارم .ولی برای شخص بنده سری فیفا همیشه شبیه ساز تر بوده
 
  • Like
Reactions: ehsanservat

ghasem1991

کاربر سایت
Sep 21, 2015
1
به نظر بنده خیلی ها اشتباه می کنند...اصلا نباید این دو بازی را با هم مقایسه کرد..اگر بخواهیم این کار کنیم از مدیریت باید شروع کنیم شرکت FIFA زیرنظر شرکت EAکه همیشه بودجه که برای فوتبال

میزاری وتحقیقاتی که میکنه خیلی بیشتر از کونامی وقطعلا بازی اش از PES بالاتر میشه ولیPES دل خیلی را داره چرا؟...1.بازی در سطحی ساخته میشه که همه به راحتی بازی کند 2.از همه مهم تر

تیم های اسایی از جمله ایران را دارد مثلا من اگر با بارسادر فیفا جامی ببرم و با ایران جامی در PES به یک اندازه جذابیت داره فیفاEAاسپانسر بازی لیگ انگلسان هست از طریق ساخت بازیکن در بازی

نسبت به کونامی دستش بیشتر بازه و بازیکنی که میسازه بیشتر شهباهت به واقیت داره PES پیش رفت میکنه ولی نه در خود بازی درساخت جام ها امکانات کفش پیراهن فیفادر بازیکن دقت شوت

نحوه پاس دادن پیش رفت میکنه ونواوری جدیدش تیم بانوان هست...من لان PES 16 بازی کردم اول بگم بدون پک گرافیکی اصلا گرافیک نداره ولی با پک که همش1Mگرافیک بازی از زمین تا اسمان فرق

کرد وخیلی خوب بود ..نواوری جدیدPES16 تصویر دوربین جدیده که در هیچ بازی ندیدم تصویر FIN W وقتی بازی میکنی کل زمین در دیدت هست هیچ وقت بازیک در افساید نمیانه ولی چیزی که مثل

همیشه ناراحت کننده چهره بازیکن ازبابرنامه اماوری خود بازی ساخته میشه خیلی بده..FIFA16 بازی نکردن ولی فکر نکنم حالا حالا کرک بشه خوبی فیفا که از PES بالاتر میشه نحوه بازیکزدنش ..شوت

.پاس . تکل........وبدی بازی نبودن تیم های اسیاای......... تیم ملی هند هسته ولی ایران نیست...........
 
  • Like
Reactions: ehsanservat

LBJ4Ever

FedExpress
کاربر سایت
Apr 11, 2011
6,293
نام
Afshin
انیمیشنای فیفا به قدری زیاده که بازیکنی که افتاده رو زمین به چندین حالت میتونه تو بازی دخالت کنه! حتی میتونه توپ رو تو حالت درازکش دور کنه!
تو pes به قدری انیمیشن کمه که بازیکن میوفته رو زمین از روشم نمیشه رد شد :))

PES 2016 - نماشا

اونوقت اگه بهت بگن بازی نکردی و نظر می‌دی، بهت بر می‌خوره.
 

Uzumaki Naruto

کاربر سایت
Sep 5, 2010
1,124
نام
Rahman
بعد بازی کردن نسخه کامل هر 2 بازی :

pes = گل زدن راحت + واکنش نه چندان جالب دروازبان + هویج بودن داور تکل بزن مادر طرفو بیار جلو چشمش خطا نمیشه

FIFA = گل زدن تو لجندری و world class وحشتناک سخت + درصد لو رفتن توپ بالا + دروازبان واکنش عالی + پخ بکنی خطا میشه دست به کارت دادن داور هم زیاده
 
  • Like
Reactions: ehsanservat

radikal0120

کاربر سایت
Jul 2, 2014
140
نام
یزدان
بعد بازی کردن نسخه کامل هر 2 بازی :

pes = گل زدن راحت + واکنش نه چندان جالب دروازبان + هویج بودن داور تکل بزن مادر طرفو بیار جلو چشمش خطا نمیشه

FIFA = گل زدن تو لجندری و world class وحشتناک سخت + درصد لو رفتن توپ بالا + دروازبان واکنش عالی + پخ بکنی خطا میشه دست به کارت دادن داور هم زیاده

دروازه بان ها انصافا تو پس از فیفا بهتر بود :|


Sent from my iPad using Tapatalk
 

ofenomeno

کاربر سایت
Mar 27, 2014
72
بچه ها این ویدئو رو حتما نگاه کنید فوق العاده هست. گیم پلی یک بازی فوتبال هست که نه pes هست نه fifa ولی از هر دوتاشون بهتره واقا حرکات بدن بازیکنا فوق العاده هسته اگه این بازی بیاد pes و fifa جمع
یک آپلود - new game play pes 16[www.********.ir].mp4
کنن برن . اگه کسی از این ویدئو اطلاعاتی داره لطفا بگه
 

alexamir

کاربر سایت
Nov 16, 2014
375
نام
Alex
در راستای کامل کردن پست قبل امروز Pes16نسخه pc رو با اخرین تنظیمات گرافیکی انجام دادم در یک کلام:-& واقعا سازنده های این بازی چجوری روشون میشه بابت این بازی 40-50 دلار بگیرن رو این نسخه ؟کاری ندارم با ps4 فرق داره اما وقتی switch کردم رو فیفا واقعا لذت بردم با اینکه فیفا هم جا برا پیشرفت داره اما این کجا و آن کجا:|
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر