Deus Ex : Human Revolution بازی جدیدی از سری Deus ex میباشد که سعی کرده تا طرفداران خود را بعد از نا امیدی در مورد بازی دوم به وجد بیاورد . بازی در زمان 2027 رخ میدهد ... آدام جنسن شخصیت اصلی بازی است .... در اولین تریلر از بازی آدام میگوید : " من هیچوقت این رو نخواستم "
استودیو تازه تأسیس Eidos Montreal گفته که این بازی به آن ها کم می کند که خود را به عنوان استودیوی خلاق معرفی کنند و همینطور وضعیت استودیو خود را تثبیت کنند .
داستان و گیم پلی در این بازی از مهم ترین فاکتور های آن هستند و داستان آن مستقیما در مورد فراماسونری است . پیشنهاد میکنم برای اطلاع بیشتر به این پست (که کپی از تایپک آقا حمید یعنی یه نوع بکاپ چون فک کنم پاک شده اون ) سر بزنین .
داستان بازی پیرامون آدام جنسن روایت میشود .
کمی در مورد او توضیح میدهم :
آدام در 21 سالگی به نیروی پلیس شهر دترویت می پیوندد و 4 سال بعد به عنوان داوطلب به بخش SWAT منتقل میشود . او سریع به درجه فرمانده تیم میرسد . دو سال قبل از روایت بازی آدام بصورت ناگهانی از اداره بیرون می آید . بدلیل اینکه به دستوری بحث برانگیز عمل نکرده بود . بعد از آن اتفاقات او به عنوان رییس بخش امنیتی شرکت Sarif در می آید و کار اصلی او حفاظت از گروهی از دانشمندان است . در طی عملیات تروریستی به آزمایشگاه تحقیقات شرکت در ابتدا انقلاب انسان ها ( انقلابی که در بازی روایت میشود ) در هنگامی که او و تیمش اصلا آماده نبودند آدام تقریبا مرد و برای زنده ماندنش باید بصورت "تکمیل شده" در می آمد . ( انسان تکمیل شده در این بازی به کسی میگویند که به وسیله ی تکنولوژی های روز قابلیت های فرا انسانی گرفته است )
It's a time of great innovation
Deus ex : Human Revolution جامعه ای را روایت می کند که مدام بوسیله تکنولوژی تغییر می کند . هر روز با روز قبل خودش فرق دارد . هر روز جهان از لحاظ علم و دانش و دست یافته های علمی پیشرفت می کند اما همین پیشرفت باعث سایه افکندن مدرنیته بر زندگی و عقاید مردم شده است . بسیاری از مردم به مدرنیته و تکنولوژی وابسته شده اند . از جمله خود آدام که بدنش بدون آن ها کار نمی کند .
بد نیست این قسمت از مقاله حمیدرضا خان(MANIX) رو براتون نقل قول کنم :
خب تمرکز خودمون رو از داستان به سوی گیم پلی متمرکز می کنیم ..
گیم پلی Deus ex 1 هنوز هم از گسترده ترین ها در سبک خود است . انتخاب های بسیار زیاد و راه های مختلف برای تمام کردن یک مرحله کافی است تا گیم پلی این بازی آنقدر گسترده باشد که بعد از 9 سال رقیب کم داشته باشد . حال DX : HR میخواهد از آن نیز پا فراتر بگذارد .
طبق مصاحبه ها و تریلر هایی که در مورد بازی بیرون آمده است هر مرحله از بازی را میتوانیم 3 گونه تمام کنیم . بصورت کاملا مخفی کاری بدون دیده شدن و کشتن حتی 1 نفر . البته باس فایت ها را باید کشت بدون احتساب آن ها میتوانیم بازی را بدون کشتن کسی تمام کنیم . روش دوم روش نیمه مخفی کاری است که میتوان با کشتن چند نفر اما دیده نشدن بازی رو به پایان برد . روش سوم روش انفجاری است که با کشتن و خون و خونریزی و منفجر کردن راهتان بوسیله انواع مختلف اسلحه سنگین است . در ادامه پست بیشتر در مورد گیم پلی توضیح میدهم .
آپگرید ها بخش عمده ای از بازی را تشکیل میدهند بصورتی که اگر شما بازی رو بصورت مخفی کاری بخواهید تمام کنید باید آپگرید هایی که قدرت دویدن و جابجا کردن اشیا را بالا میبرد را انجام بدهید . همچنین هک کردن سیستم ها نیز نقش مهمی رو در تمام کردن بازی به صورت مخفی کاری دارند پس باید آن ها را نیز آپگرید کنید .
برای روش انفجاری نیز باید آپگرید های خاص آن مانند اسلحه های سنگین زره قوی تر و این گونه مسائل را انجام دهید .
حال میماند این سوال که اگر کسی بازی را بصوتر مخفی کاری جلو رفت چگونه میتواند در مقابل باس فایت ها به مقابله بپردازد ؟
دوگاس جواب این را داده است
استودیو تازه تأسیس Eidos Montreal گفته که این بازی به آن ها کم می کند که خود را به عنوان استودیوی خلاق معرفی کنند و همینطور وضعیت استودیو خود را تثبیت کنند .
داستان و گیم پلی در این بازی از مهم ترین فاکتور های آن هستند و داستان آن مستقیما در مورد فراماسونری است . پیشنهاد میکنم برای اطلاع بیشتر به این پست (که کپی از تایپک آقا حمید یعنی یه نوع بکاپ چون فک کنم پاک شده اون ) سر بزنین .
داستان بازی پیرامون آدام جنسن روایت میشود .
آدام در 21 سالگی به نیروی پلیس شهر دترویت می پیوندد و 4 سال بعد به عنوان داوطلب به بخش SWAT منتقل میشود . او سریع به درجه فرمانده تیم میرسد . دو سال قبل از روایت بازی آدام بصورت ناگهانی از اداره بیرون می آید . بدلیل اینکه به دستوری بحث برانگیز عمل نکرده بود . بعد از آن اتفاقات او به عنوان رییس بخش امنیتی شرکت Sarif در می آید و کار اصلی او حفاظت از گروهی از دانشمندان است . در طی عملیات تروریستی به آزمایشگاه تحقیقات شرکت در ابتدا انقلاب انسان ها ( انقلابی که در بازی روایت میشود ) در هنگامی که او و تیمش اصلا آماده نبودند آدام تقریبا مرد و برای زنده ماندنش باید بصورت "تکمیل شده" در می آمد . ( انسان تکمیل شده در این بازی به کسی میگویند که به وسیله ی تکنولوژی های روز قابلیت های فرا انسانی گرفته است )
It's a time of great innovation
Deus ex : Human Revolution جامعه ای را روایت می کند که مدام بوسیله تکنولوژی تغییر می کند . هر روز با روز قبل خودش فرق دارد . هر روز جهان از لحاظ علم و دانش و دست یافته های علمی پیشرفت می کند اما همین پیشرفت باعث سایه افکندن مدرنیته بر زندگی و عقاید مردم شده است . بسیاری از مردم به مدرنیته و تکنولوژی وابسته شده اند . از جمله خود آدام که بدنش بدون آن ها کار نمی کند .
بد نیست این قسمت از مقاله حمیدرضا خان(MANIX) رو براتون نقل قول کنم :
خب بحث در مورد داستان ای بازی زیاد است و آنقدر زیاد هست که شاید مجال به ما ندهد تا بقیه عناصر بازی را مورد بحث قرار دهیم :dسازندگان در اين ميان از ترانشومانيسم صحبت مي كنند. ترانشومانيسم مكتبي است كه به تكامل انسان از راه تكنولوژي اشاره مي كند. در حالي كه بسياري اعتقاد دارند تكامل انسان در دين و مذهب است بسياري بر اين باور هستند كه اين تكنولوژي است كه تكامل را به همراه دارد.
خب تمرکز خودمون رو از داستان به سوی گیم پلی متمرکز می کنیم ..
گیم پلی Deus ex 1 هنوز هم از گسترده ترین ها در سبک خود است . انتخاب های بسیار زیاد و راه های مختلف برای تمام کردن یک مرحله کافی است تا گیم پلی این بازی آنقدر گسترده باشد که بعد از 9 سال رقیب کم داشته باشد . حال DX : HR میخواهد از آن نیز پا فراتر بگذارد .
طبق مصاحبه ها و تریلر هایی که در مورد بازی بیرون آمده است هر مرحله از بازی را میتوانیم 3 گونه تمام کنیم . بصورت کاملا مخفی کاری بدون دیده شدن و کشتن حتی 1 نفر . البته باس فایت ها را باید کشت بدون احتساب آن ها میتوانیم بازی را بدون کشتن کسی تمام کنیم . روش دوم روش نیمه مخفی کاری است که میتوان با کشتن چند نفر اما دیده نشدن بازی رو به پایان برد . روش سوم روش انفجاری است که با کشتن و خون و خونریزی و منفجر کردن راهتان بوسیله انواع مختلف اسلحه سنگین است . در ادامه پست بیشتر در مورد گیم پلی توضیح میدهم .
برای روش انفجاری نیز باید آپگرید های خاص آن مانند اسلحه های سنگین زره قوی تر و این گونه مسائل را انجام دهید .
حال میماند این سوال که اگر کسی بازی را بصوتر مخفی کاری جلو رفت چگونه میتواند در مقابل باس فایت ها به مقابله بپردازد ؟
دوگاس جواب این را داده است
" ما بازیکن ها رو جریمه نمیکنیم.....احتیاجی به یه افزودنی خاص یا یه تفنگ خاص برای باس مورد نظر نیس...معلومه که اگه از اون ادمایی هستین که یه کلت با چندتا فشنگ به همراه دارین..ممکنه خیلی خشتون نیاد...ولی داریم اطمینان حاصل میکنیم که مدیریت اقتصاد رو هم درجای خودش داشته باشین.به طوری که درک چگونگی برخورد با این وضعیت(Boss Fight) رو داشته باشین ما مراحل رو جوری ساختیم که مثلا اگه فلان تقویت کننده رو در اختیار دارین میتونه به کارتون بیاد...ولی باز هم این مسئله اجباری نیس و نداشتنش باعث نمیشه که باس فایت سخت به نظر بیاد "
برای اطلاع بیشتر از جزئیات گیم پلی میتوانید به این پیش نمایش که امیر حسین خان از گیم پلی بازی تدارک دیدند مراجعه کنید .
تریلر هایی که از بازی منتشر شده است همگی آهنگ های بسیار زیبایی دارند و بسیار تأثیر گذارند . حس غم نهفته درون بازی را به خوبی به بازیکن منتقل می کنند . پس میشود انتظار داشت که بازی از لحاظ آهنگ و موزیک در سطح بسیار بالایی باشد . مایکل مک کان بزرگ کار آهنگسازی بازی را بر عهده دارد . کسی که آهنگ سازی ReGenesis و Splinter cell : Double Agent را در کارنامه خود دارد . او کار اصلی آهنگسازی این عنوان را بر عهده دارد . موزیک این بازی و جلوه های بصری آن بخوبی با هم در تعاملند و مخلوط Action adventure rpg بازی را گوارا تر می کنند .
موتور بازی موتور Tomb raider : Underworld است اما بشدت تغییر یافته بصورتی که می توان گفت Eidos Montreal موتور جدید برای بازی خود ساخته است . بازی در کل از لحاظ گرافیکی بسیار بالاتر از TR : U قرار میگیرد . گرافیک هنری بازی بخصوص بر روی کنسول رقیب ندارد و روی PC نیز بازی از تکنولوژی Direct X 11 استفاده می کند و جلوه های بصری و گرافیک تکنیکی بر روی PC بسیار بالاست . کافیست این تریلر را ببینید تا متوجه شوید .
بازی بر روی X360 . PS3 . PC منتشر میشود و خبری از نسخه مک یا Wii نیست .
در مورد کات سنسن های بازی :
1) توسط موتور بازی رندر میشوند
2)توسط خود EM ساخته میشوند
در مورد تریلر های بازی :
1)توسط Square Enix ساخته میشوند .
2) به مشاوره بخش هنر EM
تریلر هایی که از بازی منتشر شده است همگی آهنگ های بسیار زیبایی دارند و بسیار تأثیر گذارند . حس غم نهفته درون بازی را به خوبی به بازیکن منتقل می کنند . پس میشود انتظار داشت که بازی از لحاظ آهنگ و موزیک در سطح بسیار بالایی باشد . مایکل مک کان بزرگ کار آهنگسازی بازی را بر عهده دارد . کسی که آهنگ سازی ReGenesis و Splinter cell : Double Agent را در کارنامه خود دارد . او کار اصلی آهنگسازی این عنوان را بر عهده دارد . موزیک این بازی و جلوه های بصری آن بخوبی با هم در تعاملند و مخلوط Action adventure rpg بازی را گوارا تر می کنند .
بازی بر روی X360 . PS3 . PC منتشر میشود و خبری از نسخه مک یا Wii نیست .
در مورد کات سنسن های بازی :
1) توسط موتور بازی رندر میشوند
2)توسط خود EM ساخته میشوند
در مورد تریلر های بازی :
1)توسط Square Enix ساخته میشوند .
2) به مشاوره بخش هنر EM
ممنون از شما دوستان که وقتتون رو به من دادید . امیدوارم راضی باشید از کارم .