PlayStation Death Stranding

y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,093
نام
آریا
این دوستانی که خیلی به بازی امیدوار هستن و جوری وانمود می کنن که هیچ مشکلی متوجه بازی نیست . منو یاد بچه هایی میندازن که تا چند وقت پیش گیر داده بودن این بازی همون متال گیر هست و کونامی و کوجیما همرو سر کار گذاشتن ! یه سری دلیل و برهانم از فروم های خارجی جور کرده بودن و اصرار داشتن به این موضوع ! یکیش همین اریا خودمون اگه اشتباه نکنم:D
یعنی واقعا اون هوش مصنوعی و اکشن مسخره و خنده دار که وسط ۱۰ تا دشمن اونجوری فرار کنی و بدویی و اخر سرم بیخیالت بشن ربطی به سلیقه داره و ایراد نیست؟ یک ساعت سم مثل مرغ سر کنده از اینور به اونور می دوه وسط اونهمه ادم اخرم بدو بدو فرار می کنه بیخیالش می شن چه ربطی به سلیقه داره این ؟ گان پلی و اکشن و هوش مصنوعی ضعیف که دیگه سلیقه نمی شه ! بازی مشکل فنی داره و جدای از عدم وجود هیجان تو مبارزات و ماموریت ها با اون هوش مصنوعی سیب زمینی چیکار باید کرد ؟ من شک ندارم اگه بازی با همین‌منوال عرضه بشه و سورپرایز خاصی نداشته باشه امکان نداره متای بالای ۹۰ بگیره .
دستت درد نکنه! :D من از همون روز اول که این بحث‌های MGS مطرح شد به کل ماجرا خندیدم و گفتم همچین چیزی نیست! :D

من که هنوز ویدئو رو ندیدم، ولی تجربه های قبلی بهم نشون داده که میشه از بازی «مبارزه در خلیج عدن» هم به MGS رسید و یهو یه چیزی توی فلان اتاق پیدا کنی و ربطش بدی به فلان لوکیشن MGS، دیگه Death Stranding که کاری نداره! :D
زیاد ذهنتون رو درگیر نکنین! :D
دلیل این قضیه به شخصیت کوجیما برمیگرده!
به جز چیزهایی که ماکان گفت، خود کوجیما هم کرم داره دیگه. توی آثار خیلی از کارگردان ها و بازیسازها که دقیق بشیم، شباهت های جالبی دیده میشه. ولی قضیه به مغز اینا برمیگرده که تراوشاتش تبدیل به این آثار شده و خیلی وقت ها دست خودشون نیست که این شباهت ها ایجاد بشه یا نشه. ولی کوجیما خودش هم دوست داره ملت رو بازی بده! :D یکی مثل اسپیلبرگ روانی نیست که ملت رو سر کار بذاره، ولی کوجیما میخواد با جنگولک بازی و اشارات مختلف کاری کنه که برای ملت معما درست بشه و درگیر این ماجرا بشن. مثلاً بعید نیست توی تریلر بعدی Death Stranding، یه کاراکتری بیاد جلوی دوربین بگه ?Kept You Waiting, Huh و بعدش یه طوفانی توی اینترنت راه بیفته و ملت کلی تئوری خفن درست کنن که این یارو یکی از کلون های ناشناخته Big Boss هست و...! در نهایت هم اون کاراکتر یه سرباز معمولی در نقش فرعی باشه که همون اول بازی میمیره! همچین جونوری هست کوجیما! :D
 

Kiami

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,855
چیزی که تایید شده اینه که بازی درجه سختی داره . یک درجه سختی داره برای کسانی که میخوان بازی رو فیلم وار برن جلو . یعنی از اسونم اسونتر .
ظاهرا بازی و نمایشش رو همین درجه سختی نشون داده شده که تمام صحبتهایی که شما کردی رو توجیح میکنه .
ظاهرا چه صیغه ای دیگه ؟گفتن چنین حالتی از درجه سختی وجود داره ولی هیچ جا اشاره نشده که این دمو روی اون درجه سختی بازی شده . معمولا دموها برای نمایش بهتر حداقل روی درجه نرمال تنظیم میشن . ضمنا تغییر در درجه سختی بازی تاثیری تو lore و فلسفه گیم پلی بازی قرار نیست بذاره . قطعا این امکان برای شما وجود داره هر جا این بنده خداهارو دیدی کوه و دشت رو بگیری بری بالا و اونا هم بیخیالت بشن ! مپم‌که ماشالا باز و ازاده ! یا اون گان پلی افتضاح ، اینا ایراد فنی محسوب می شه نه سلیقه ! حالا چرا یه سری اصرار دارن همه چی گل و بلبله دلیلشو گفتم اینا همونایی هستن که گیر داده بودن این بازی متال گیر و همه سر کاریم :D اونموقع هم ما نتونستیم قانعشون کنیم . :Dالانم نمی تونیم ! صبر کنید تا یک ماه دیگه البته که خدا کنه من اشتباه کنم و بازی کارگردان مورد علاقم موفق بشه . ولی اینهمه سال تجربه گیمینگ به من و خیلی های دیگه می گه فلسفه این بازی و مشکلات تکنیکیش یه مقدار بیش از حد ایراد داره ! کاری هم اصلا به کمبود اکشن و ... تو بازی ندارم مشکل من با نحوه اجرای عناصری که تو هر کدوم پر از ایراد و مشکل هست و کاملا که توی ذوق می زنه .

p.s : اریا یادمه تو تو بحث بودی ولی یادم نبود اینوری بودی :D ولی منظور منو فهمیدی کاملا؟ یادته چقدر اونجا ادم گیر داده بود به این‌موضوع ؟ الانم این جو جالبیه واقعا یعنی اینهمه مشکل فنی رو ادم‌می تونه ربط بده به سلیقه ؟
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,415
نام
سید محمد حسین
شرمنده که مزاحم بحثهای پرمفهوم و ترول هاتون هستم ولی ign یه مقاله ای کار کرده در مورد جزئیات و مکانیسمهای بازی که حدود 60 تاست.اگه وقت کردین بخونینش!!!خودم وقت نکردم ترجمه شون کنم ولی یک از کاربران بخشی از اون رو انجام داده اگه کسی دوست داره بخونه.
مکانیزم های گیم پلی بازی :
۱. بازیکن باید در بازی باید مواردی مثل خون سم ، وزن ، وضعیت BB ، نوار استامینا ، ظرفیت ریه های سم ، ظرفیت باتری ، سرعت راه رفتن ، مقاومت در برابر افتادن و چند مورد دیگر رو مدیریت کنه. ( همه اینا روی تجربه بازی تاثیر گذار هستن )


۲. نقشه بازی توپوگرافیکال هست و ارتفاع زمین ها ، کوه ها و عمق رودخانه ها رو نشون میده.


۳. آیتم های بازی که سم قبل از سفر باید با خودش ببره توسط پرینتر سه بعدی ساخته میشن و بازی سیستم Crafting داره.


۴. محموله ای که سم در این ماموریت با خودش به بندر نات سیتی برد اسپرم انسان ( برای ایجاد تنوع ژنتیکی برای مردمی که در اون شهر زندگی میکردن ) ، دارو و سلاح ضد BT بود.


۵. در هر منطقه ی خاصی که گیر BT ها بیفتین باید با یه باس منحصر به فرد مبارزه کنین و در صورتی به زندگی واقعی برمیگردین که شکستش بدین. ( اگه بمیرین هم انفجاری به وجود میاد که اون منطقه رو نابود میکنه و مسیر شما صعب العبور میشه ). این باسی هم که در تریلر نشون دادن آسونترین باس بازی و بر روی درجه سختی آسون بوده.


۶. وقتی سم بخواد از ارتفاع بالا بره یا از جاهای سخت برای عبور رد بشه باید با دکمه های خاصی تعادل و بالانسش رو حفظ کنین.


۷. برای رسیدن به محل ماموریت راه های متفاوتی هست و هرکدام از راه ها ویژگی های متفاوتی دارن. مثلا ممکنه یکی از مسیرها راه عبور سخت تری داشته باشه و بر اساس هر مسیری که میرین باید از قبل تجهیزات لازم برای اون مسیر رو آماده کنین و خیلی مهمن.


۸. وزن محموله رو میشه در اطراف سم تنظیم کرد تا تعادل برقرار بشه. هرچقدر وزن بیشتر باشه حرکت کردن سم سخت تر.


۹. قبل از بیرون رفتن از پایگاه میشه مارکر گذاشت تا از مسیر دلخواه به هدف رسید.


۱۰. آیتم های پوشیدنی فقط برای شخصی سازی نیستن و روی گیم پلی تاثیر مستقیم میذارن. مثلا کلاهی که سم میذاره هم ازش دربرابر اشعه های مضر حفاظت میکنه و هم مصرف استامینا رو کاهش میده.


۱۱. میشه با اسکنری که سم داره محیط رو بررسی کرد و ویژگی هر قسمت رو دید. مثلا در صحنه که سم به رودخونه میره قسمت های زرد و قرمز عمق آب رو نشون میدن‌.


۱۲. موقعی که سم وارد قسمت قرمز میشه و میفته با جریان رودخونه کشیده میشه‌. ( بعضیا میگن چرا اونقد عجیب شنا میکرد؟ خب اینم دلیل داره و به این علته که وزن باری که پشت سم بود خیلی زیاد بود و بهش فشار وارد میکنه که نتونه به دوجهت بچرخه برای همین در اون لحظه تمام تلاششو میکنه تا از سرعت کشیده شدن توسط جریان رودخونه خودشو نجات بده ) این باعث میشه استامینای شما کم بشه و بعضی از محموله ها هم صدمه ببینن.


۱۳. نوار استامینا در بازی خیلی مهمه و باید حسابی حواستون بهش باشه وگرنه در بازی دچار مشکل میشین‌‌. با کارهایی مثل تنظیم تعادل محموله ها ، نشستن و استراحت کردن ، نفس تازه گرفتن ، نوشیدن نوشیدنی انرژی زا ، ماساژ دادن شانه ها و…


۱۴. طنابها و نردبانها تقریبا همه جا قابل استفاده هستن. ولی باید دقت بشه که سنگینن و میتونن کار شما رو سخت کنن. پس انتخاب با بازیکنه که تصمیم بگیره بعد از استفاده از طناب یا نردبان دوباره با خودش حملشون کنه یا نه.


۱۵. نردبان یه تحمل وزن مشخصی داره و اگه زیاد سنگین باشین ممکنه بیوفتین یا بشکنه.


۱۶. باید به محدوده تحت پوشش نت کایرال توجه بشه چون در منطقه هایی که هنوز تحت پوشش نیستن نمیتونین از پرینتر استفاده کنین و آیتم بسازین.


۱۷. افتادن محموله ها بهشون آسیب وارد میکنه و باید با اسپری مخصوصی که همراه سمه تعمیرشون کرد.


۱۸. بازیکن میتونه رد بقیه بازیکن ها رو به صورت آنلاین ببینه. حالا این میتونه از ردپای بقیه گرفته باشه تا وسیله ی مفیدی که برای شما رها کرده باشن تا استفاده کنین ( مثل موتوری که در تریلر بود یا پناهگاهی که موزیک پخش میکرد و بازیکن رو از بارون تایم فال حفاظت میکرد ) و بازیکن ها میتونن برای همدیگه علائم ارتباطی بذارن و درباره هر مسیر بهتون اطلاعات بدن. مثلا وجود چشمه آب گرم یا مسیری که با موتور قابل طی کردن نیست ، خطر ریزش سنگ از کوه ، عمق آب و کلی مورد دیگه.


۱۹. کفش های سم در طی پیاده روی آسیب میبینن و بر نوار استامینا تاثیر میذارن پس بهتره چند جفت کفش همراه داشته باشین تا هرجا نیاز بود عوض بشه.


۲۰. سم میتونه یادبگیره ساز هارمونیکا بنوازه که باعث خوشحال شدن BB میشه و لایکی که بهتون میده بیشتر میشه.


۲۱. خوشحالی BB هم مثل نوار استامینا و مدیریت محموله اهمیت زیادی داره.


۲۲. شما میتونین محموله بقیه بازیکنایی که طی مسیر رها شدن رو بردارین و با خودتون ببرین.


۲۳. پست لاکر هایی در بازی هستن که بازیکن ها میتونن در اون آیتم قرار بدن و بقیه استفاده کنن. مثلا سم از یکی از این لاکرها یک hoverboard و power skeleton بر میداره. هاوربرد این امکان رو میده که محموله ها رو با خودش به دنبال شما بیاره و دیگه لازم نیست نگران وزن محموله بشین. و اسکلت قدرتی هم سرعت راه رفتن شما رو زیاد میکنه ( ولی محدودیت داره و باتریش تموم میشه ) و در تریلر هم دیدیم که سم چطور قابلیت پرش های بلندی با این اسکلت بدست آورده بود و یا سرعت دویدنش به اندازه ای رسید که بتونه پا به پای ماشین دشمن بدوئه و اون رو تصرف کنه.


۲۴. پل فلزی که روی رودخانه ساخته شده بود هم به صورت آنلاین توسط بازیکنان دیگه ساخته شده بود که به تجربه بقیه در بازی کمک کنه. ( و میشه به هرکدام از این سازه ها یا علائم هشدار like داد )


۲۵. سنسور سم میتونه محیطو اسکن کنه و همه آیتم ها و دشمنا رو براش علامت گذاری کنه.


۲۶. با رشته طنابی که سم داره میتونه دشمنان رو stealth kill کنه‌.


۲۷. میشه پست باکس های دشمن رو هک کرد و به امکاناتش و آیتم هاشون دسترسی پیدا کرد.


۲۸. بولا گان یکی از اسلحه های سم هست که میتونه دور دشمن پیچیده بشه و بدین ترتیب اونها رو بکشه.


۲۹. سم میتونه محموله خودشو برای دفاع به سمت دشمن پرتاب کنه.


۳۰. یک سری charge point ها در بازی هستن که اگه شارژ پاور اسکلت یا موتور سیکلت تموم شد ازش استفاده بشه و شارژ بشن.


۳۱. آب و هوا میتونه روی تجهیزات سم تاثیر بذاره. ( مخصوصا باران تایم فال که سرعت گذر زمان رو بالا میبره )


۳۲. نارنجک های هماتیک سم از خون خودش ساخته شدن که ضد BT ها عمل میکنه و بهشون دمج میده. اگه نارنجکتون تموم شده باشه میتونین با کم کردن نوار خون سم چندتا بسازین.
نارنجک های ex سم هم توسط مایعات بدنش ساخته میشن که هنگام حمام کردن جمع آوری میشن.


۳۳. بقیه بازیکنان میتونن به شما در مبارزه با باس ها کمک کنن. نه به صورت مستقیم بلکه با انداختن آیتم هایی برای استفاده علیه باس.


۳۴. در چشمه های آبگرم میشه حمام کرد تا نوار استامینا پر بشه و بدن سم تمیز.


۳۵. موسیقی های موردعلاقه کوجیما هنگام رسیدن به شهرهای بزرگ و مهم پخش میشن.


۳۶. خوابیدن در بازی باعث میشه موارد حیاتی مثل HP ، استامینا ، خوشحالی bb و کیسه های خون پر بشن.


۳۷. آیتم هایی که از خودتون جا میذارین مثل نردبان یا طناب میتونن توسط بازیکن های دیگه استفاده بشن. ( بخش آنلاین به این صورته که بازیکن ها به صورت غیرمستقیم و بدون دیدن همدیگه با اینجور موارد به‌ هم کمک میکنن )


۳۸. هر پایگاهی که افرادش رو قانع کنین که به شبکه اینترنت کایرال وصل بشن باعث میشه اون منطقه در مپ قابل دیدن و اسکن بشه و علاوه بر این بهتون آیتم های مختلفی هم میدن. ( در تریلر هم یکی از همین افراد به سم ساز هارمونیکا رو داد )

تقریبا همون چیزایی که فکر می کردم... قشنگ تبدیل میشه به خفن ترین بازی شبیه ساز محموله بری :D
ولی انصافا کوجیما خواب بوده، حموم بوده چه بوده، احتمالا همون موقع ها به سرش زده بازی ساختن در مورد پستچی آخرالزمان خیلی حال میده! بعد توش WW1 و هیولاهای میان بعدی و اینا رو هم اضافه کرده :D

هنوزم مشکلاتی که به نظرم میتونه به بازی صدمه وارد کنه و اون ور گفتم، صادقه ولی در هر صورت امیدم به بازی به واسطه یه سری نکات ریز و این که اتمسفر بازی از اون حالت "من خفن و مرموزم" تریلرهای اول رفته سمت "با محموله هاتون دنیا رو متحد کنید و از کوه های سرسبز با چرخ دستی قل بخورید پایین" خیلی رفته بالا
 

dark spartan

کاربر سایت
Feb 11, 2017
688
موارد خیلی جالبی بودن ممنون منتها گفتین 60 تاس بقیشون رو نداشتین حالا لینک مقاله اصلی هم باشه خیلی خوبه
تو مقاله متنی اش این جزئیات رو به صورت پراکنده توضیح داده ولی توی بررسی ویدئویی اش اون حدود 60 تا جزئیات رو دقیق تر بررسی کرده
لینک بررسی ویدئویی:
https://in.ign.com/action-ironside/...-59-gameplay-details-we-learned-from-tgs-2019
لینک مقاله ی متنی:
Death Stranding: Everything We Learned About Gameplay in the Latest Stream - TGS 2019 - IGN
 

dark spartan

کاربر سایت
Feb 11, 2017
688
تقریبا همون چیزایی که فکر می کردم... قشنگ تبدیل میشه به خفن ترین بازی شبیه ساز محموله بری :D
ولی انصافا کوجیما خواب بوده، حموم بوده چه بوده، احتمالا همون موقع ها به سرش زده بازی ساختن در مورد پستچی آخرالزمان خیلی حال میده! بعد توش WW1 و هیولاهای میان بعدی و اینا رو هم اضافه کرده :D

هنوزم مشکلاتی که به نظرم میتونه به بازی صدمه وارد کنه و اون ور گفتم، صادقه ولی در هر صورت امیدم به بازی به واسطه یه سری نکات ریز و این که اتمسفر بازی از اون حالت "من خفن و مرموزم" تریلرهای اول رفته سمت "با محموله هاتون دنیا رو متحد کنید و از کوه های سرسبز با چرخ دستی قل بخورید پایین" خیلی رفته بالا
بازی تا جای ممکنه سعی کرده هر چه بیشتر به عناصر واقع گرایانه بپردازه مثل بازیهایی نظیر رددد و زلدا.این البته ممکنه برای خیلی ها خوشایند باشه و خیلی ها نه و خیلی سلیقه ای هست.شاید برخی گیمرها باهاش حال نکنن و بگن این مدیوم گیمه و بازی باید برای سرگرمی باشه نه عناصر دست و پا گیر واقع گرا ولی منتقدان به شدت با این نوع بازیها حال میکنن ببینیم متاش چند میشه.
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,415
نام
سید محمد حسین
بازی تا جای ممکنه سعی کرده هر چه بیشتر به عناصر واقع گرایانه بپردازه مثل بازیهایی نظیر رددد و زلدا.این البته ممکنه برای خیلی ها خوشایند باشه و خیلی ها نه و خیلی سلیقه ای هست.شاید برخی گیمرها باهاش حال نکنن و بگن این مدیوم گیمه و بازی باید برای سرگرمی باشه نه عناصر دست و پا گیر واقع گرا ولی منتقدان به شدت با این نوع بازیها حال میکنن ببینیم متاش چند میشه.

زلدا که این جوری نیست حقیقتا... سازنده ها خودشون به وضوح تو صحبت هاشون گفتن که همیشه یه حد فاصلی رو با واقع گرایی سعی می کردن حفظ کنن تا بتونن "دروغ های هوشمندانه" رو تو بازی شون راحت تر بگن (این کار رو حتی تا آرت استایل کل بازی هم جلو بردن و یه حالت نیمه کارتونی بهش دادن)
رد دد 2 هم زمانی عرضه شد که این حجم از واقع گرایی تو بازی های اوپن ورلد در این حد و اندازه بی سابقه بود... جدا از داستان محشر و روایت سینماتیک خفنش... مسئله این جاست مشکلات رد دد 2 بعد عرضه اش کشف شدند و اون پسآمد واقع گرایی افراطی تو بازی خودشو یه مدت بعد از عرضه RDR2 نشون داد...

دث استرندینگ داره تو دوره ای عرضه میشه که همچین حدی از واقع گرایی تو کنترل کاراکتر و نحوه بازی کردن هنوزم خیلی دهن وا کنه ولی اصلا اون تاثیر خشتک پاره کن تریلرها و توضیحات RDR2 رو نداره و فکر کنم اگه خودت به ری اکشن ها دقت کنی متوجه این موضوع میشی :D داریم بعد پسآمدها و بک لش های RDR2 این بازی رو می بینیم!
 
  • Like
Reactions: dark spartan

D_grayman

کاربر سایت
Apr 13, 2010
154
نام
بابک
همیشه عده زیادی در مقابل نوآوری ها مقاومت می کنن اما جالب اینجاست که همون عده درباره بازی هایی که وفادار به ریشه هاشون هستن میان و موضع "همون چرندیات قبلی " و " دارن شیردوشی می کنن" میگیرن!
 

voldmort

AʙʏsSw̶ᴀʟᴋεЯ
کاربر فعال
May 28, 2015
10,014
نام
ali
شرمنده که مزاحم بحثهای پرمفهوم و ترول هاتون هستم ولی ign یه مقاله ای کار کرده در مورد جزئیات و مکانیسمهای بازی که حدود 60 تاست.اگه وقت کردین بخونینش!!!خودم وقت نکردم ترجمه شون کنم ولی یک از کاربران بخشی از اون رو انجام داده اگه کسی دوست داره بخونه.
مکانیزم های گیم پلی بازی :
۱. بازیکن باید در بازی باید مواردی مثل خون سم ، وزن ، وضعیت BB ، نوار استامینا ، ظرفیت ریه های سم ، ظرفیت باتری ، سرعت راه رفتن ، مقاومت در برابر افتادن و چند مورد دیگر رو مدیریت کنه. ( همه اینا روی تجربه بازی تاثیر گذار هستن )


۲. نقشه بازی توپوگرافیکال هست و ارتفاع زمین ها ، کوه ها و عمق رودخانه ها رو نشون میده.


۳. آیتم های بازی که سم قبل از سفر باید با خودش ببره توسط پرینتر سه بعدی ساخته میشن و بازی سیستم Crafting داره.


۴. محموله ای که سم در این ماموریت با خودش به بندر نات سیتی برد اسپرم انسان ( برای ایجاد تنوع ژنتیکی برای مردمی که در اون شهر زندگی میکردن ) ، دارو و سلاح ضد BT بود.


۵. در هر منطقه ی خاصی که گیر BT ها بیفتین باید با یه باس منحصر به فرد مبارزه کنین و در صورتی به زندگی واقعی برمیگردین که شکستش بدین. ( اگه بمیرین هم انفجاری به وجود میاد که اون منطقه رو نابود میکنه و مسیر شما صعب العبور میشه ). این باسی هم که در تریلر نشون دادن آسونترین باس بازی و بر روی درجه سختی آسون بوده.


۶. وقتی سم بخواد از ارتفاع بالا بره یا از جاهای سخت برای عبور رد بشه باید با دکمه های خاصی تعادل و بالانسش رو حفظ کنین.


۷. برای رسیدن به محل ماموریت راه های متفاوتی هست و هرکدام از راه ها ویژگی های متفاوتی دارن. مثلا ممکنه یکی از مسیرها راه عبور سخت تری داشته باشه و بر اساس هر مسیری که میرین باید از قبل تجهیزات لازم برای اون مسیر رو آماده کنین و خیلی مهمن.


۸. وزن محموله رو میشه در اطراف سم تنظیم کرد تا تعادل برقرار بشه. هرچقدر وزن بیشتر باشه حرکت کردن سم سخت تر.


۹. قبل از بیرون رفتن از پایگاه میشه مارکر گذاشت تا از مسیر دلخواه به هدف رسید.


۱۰. آیتم های پوشیدنی فقط برای شخصی سازی نیستن و روی گیم پلی تاثیر مستقیم میذارن. مثلا کلاهی که سم میذاره هم ازش دربرابر اشعه های مضر حفاظت میکنه و هم مصرف استامینا رو کاهش میده.


۱۱. میشه با اسکنری که سم داره محیط رو بررسی کرد و ویژگی هر قسمت رو دید. مثلا در صحنه که سم به رودخونه میره قسمت های زرد و قرمز عمق آب رو نشون میدن‌.


۱۲. موقعی که سم وارد قسمت قرمز میشه و میفته با جریان رودخونه کشیده میشه‌. ( بعضیا میگن چرا اونقد عجیب شنا میکرد؟ خب اینم دلیل داره و به این علته که وزن باری که پشت سم بود خیلی زیاد بود و بهش فشار وارد میکنه که نتونه به دوجهت بچرخه برای همین در اون لحظه تمام تلاششو میکنه تا از سرعت کشیده شدن توسط جریان رودخونه خودشو نجات بده ) این باعث میشه استامینای شما کم بشه و بعضی از محموله ها هم صدمه ببینن.


۱۳. نوار استامینا در بازی خیلی مهمه و باید حسابی حواستون بهش باشه وگرنه در بازی دچار مشکل میشین‌‌. با کارهایی مثل تنظیم تعادل محموله ها ، نشستن و استراحت کردن ، نفس تازه گرفتن ، نوشیدن نوشیدنی انرژی زا ، ماساژ دادن شانه ها و…


۱۴. طنابها و نردبانها تقریبا همه جا قابل استفاده هستن. ولی باید دقت بشه که سنگینن و میتونن کار شما رو سخت کنن. پس انتخاب با بازیکنه که تصمیم بگیره بعد از استفاده از طناب یا نردبان دوباره با خودش حملشون کنه یا نه.


۱۵. نردبان یه تحمل وزن مشخصی داره و اگه زیاد سنگین باشین ممکنه بیوفتین یا بشکنه.


۱۶. باید به محدوده تحت پوشش نت کایرال توجه بشه چون در منطقه هایی که هنوز تحت پوشش نیستن نمیتونین از پرینتر استفاده کنین و آیتم بسازین.


۱۷. افتادن محموله ها بهشون آسیب وارد میکنه و باید با اسپری مخصوصی که همراه سمه تعمیرشون کرد.


۱۸. بازیکن میتونه رد بقیه بازیکن ها رو به صورت آنلاین ببینه. حالا این میتونه از ردپای بقیه گرفته باشه تا وسیله ی مفیدی که برای شما رها کرده باشن تا استفاده کنین ( مثل موتوری که در تریلر بود یا پناهگاهی که موزیک پخش میکرد و بازیکن رو از بارون تایم فال حفاظت میکرد ) و بازیکن ها میتونن برای همدیگه علائم ارتباطی بذارن و درباره هر مسیر بهتون اطلاعات بدن. مثلا وجود چشمه آب گرم یا مسیری که با موتور قابل طی کردن نیست ، خطر ریزش سنگ از کوه ، عمق آب و کلی مورد دیگه.


۱۹. کفش های سم در طی پیاده روی آسیب میبینن و بر نوار استامینا تاثیر میذارن پس بهتره چند جفت کفش همراه داشته باشین تا هرجا نیاز بود عوض بشه.


۲۰. سم میتونه یادبگیره ساز هارمونیکا بنوازه که باعث خوشحال شدن BB میشه و لایکی که بهتون میده بیشتر میشه.


۲۱. خوشحالی BB هم مثل نوار استامینا و مدیریت محموله اهمیت زیادی داره.


۲۲. شما میتونین محموله بقیه بازیکنایی که طی مسیر رها شدن رو بردارین و با خودتون ببرین.


۲۳. پست لاکر هایی در بازی هستن که بازیکن ها میتونن در اون آیتم قرار بدن و بقیه استفاده کنن. مثلا سم از یکی از این لاکرها یک hoverboard و power skeleton بر میداره. هاوربرد این امکان رو میده که محموله ها رو با خودش به دنبال شما بیاره و دیگه لازم نیست نگران وزن محموله بشین. و اسکلت قدرتی هم سرعت راه رفتن شما رو زیاد میکنه ( ولی محدودیت داره و باتریش تموم میشه ) و در تریلر هم دیدیم که سم چطور قابلیت پرش های بلندی با این اسکلت بدست آورده بود و یا سرعت دویدنش به اندازه ای رسید که بتونه پا به پای ماشین دشمن بدوئه و اون رو تصرف کنه.


۲۴. پل فلزی که روی رودخانه ساخته شده بود هم به صورت آنلاین توسط بازیکنان دیگه ساخته شده بود که به تجربه بقیه در بازی کمک کنه. ( و میشه به هرکدام از این سازه ها یا علائم هشدار like داد )


۲۵. سنسور سم میتونه محیطو اسکن کنه و همه آیتم ها و دشمنا رو براش علامت گذاری کنه.


۲۶. با رشته طنابی که سم داره میتونه دشمنان رو stealth kill کنه‌.


۲۷. میشه پست باکس های دشمن رو هک کرد و به امکاناتش و آیتم هاشون دسترسی پیدا کرد.


۲۸. بولا گان یکی از اسلحه های سم هست که میتونه دور دشمن پیچیده بشه و بدین ترتیب اونها رو بکشه.


۲۹. سم میتونه محموله خودشو برای دفاع به سمت دشمن پرتاب کنه.


۳۰. یک سری charge point ها در بازی هستن که اگه شارژ پاور اسکلت یا موتور سیکلت تموم شد ازش استفاده بشه و شارژ بشن.


۳۱. آب و هوا میتونه روی تجهیزات سم تاثیر بذاره. ( مخصوصا باران تایم فال که سرعت گذر زمان رو بالا میبره )


۳۲. نارنجک های هماتیک سم از خون خودش ساخته شدن که ضد BT ها عمل میکنه و بهشون دمج میده. اگه نارنجکتون تموم شده باشه میتونین با کم کردن نوار خون سم چندتا بسازین.
نارنجک های ex سم هم توسط مایعات بدنش ساخته میشن که هنگام حمام کردن جمع آوری میشن.


۳۳. بقیه بازیکنان میتونن به شما در مبارزه با باس ها کمک کنن. نه به صورت مستقیم بلکه با انداختن آیتم هایی برای استفاده علیه باس.


۳۴. در چشمه های آبگرم میشه حمام کرد تا نوار استامینا پر بشه و بدن سم تمیز.


۳۵. موسیقی های موردعلاقه کوجیما هنگام رسیدن به شهرهای بزرگ و مهم پخش میشن.


۳۶. خوابیدن در بازی باعث میشه موارد حیاتی مثل HP ، استامینا ، خوشحالی bb و کیسه های خون پر بشن.


۳۷. آیتم هایی که از خودتون جا میذارین مثل نردبان یا طناب میتونن توسط بازیکن های دیگه استفاده بشن. ( بخش آنلاین به این صورته که بازیکن ها به صورت غیرمستقیم و بدون دیدن همدیگه با اینجور موارد به‌ هم کمک میکنن )


۳۸. هر پایگاهی که افرادش رو قانع کنین که به شبکه اینترنت کایرال وصل بشن باعث میشه اون منطقه در مپ قابل دیدن و اسکن بشه و علاوه بر این بهتون آیتم های مختلفی هم میدن. ( در تریلر هم یکی از همین افراد به سم ساز هارمونیکا رو داد )
به فارسی سخت (به قول مرزبان:D) قشنگ جر داد این متن!
اون روز این کوجی بنده خدا باور کن به ژاپنی همینارو داشته توضیح میداده که اون خانمه هی میگفت wwwwoooooowww! :-"
بسی امیدوار گشتیم:D
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,415
نام
سید محمد حسین
اون روز این کوجی بنده خدا باور کن به ژاپنی همینارو داشته توضیح میداده که اون خانمه هی میگفت wwwwoooooowww! :-"

دقیقا داشت همینا رو می گفت دیگه :D
فکر می کنی IGN از کجاش درآورده اینا رو؟ :D
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,038
نام
مازیار
همیشه عده زیادی در مقابل نوآوری ها مقاومت می کنن اما جالب اینجاست که همون عده درباره بازی هایی که وفادار به ریشه هاشون هستن میان و موضع "همون چرندیات قبلی " و " دارن شیردوشی می کنن" میگیرن!
تنها نو آوری این بازی همون قسمتیه که تا حالا کسی به شغل شریف کولبری نپرداخته بود ! وگرنه میشه به من بگی نو آوری هاش کجا بود؟؟؟
 
  • Like
Reactions: navidvvv

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,730
دوستانی که به لحظات آرامش بخش و بهبودی رای دادن ، میشه دقیقا حستونو در این مورد بگین ؟ :D احساس می کنم واقعا اون مسیری که سم طی کرد ، تعویض پوتین ها ، پاهایی که کبود شد ، تاثیر مستقیمی روتون گذاشته ، لحظه ای که وارد اون حوضچه شد فکر می کنم دوپامین به مقدار زیاد ترکونده بدنتون :D
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,995
نام
ehsan
تنها نو آوری این بازی همون قسمتیه که تا حالا کسی به شغل شریف کولبری نپرداخته بود ! وگرنه میشه به من بگی نو آوری هاش کجا بود؟؟؟
نوآوری فقط این نیست که کاراکتر بازی بپره سر کوچه نون بگیره که


دوستانی که به لحظات آرامش بخش و بهبودی رای دادن ، میشه دقیقا حستونو در این مورد بگین ؟ :D احساس می کنم واقعا اون مسیری که سم طی کرد ، تعویض پوتین ها ، پاهایی که کبود شد ، تاثیر مستقیمی روتون گذاشته ، لحظه ای که وارد اون حوضچه شد فکر می کنم دوپامین به مقدار زیاد ترکونده بدنتون :D

حس آرامش برای تو این بازی تنها بودن تو این دنیاست. واقعا یکی از آرزوهای من اینه که بتونم یه بار بی سر خر تو دنیای GTA فقط رانندگی کنم. واقعا رو دلم موند. هر موقع بازی میکنم نهایت رکوردم 5 دقیقه س تا 2 درجه پلیسی بگیرم
ولی تو دث استرندینگ مثل SotC که بچه ها اشاره کردن یه حس تنهایی داری انگار خودتی و خودت و یه دنیای عجیب و بیکران که منتظره کشف بشه. تو این مسیر هم تا خودت تصمیم نگیری سراغ باس یا ماموریت جدید نمیری
واقعا دلم لک زده برای بازی اینچنینی
 

BitsandBytes

we will not falter, we will not fail!
کاربر سایت
Sep 2, 2012
3,999
نام
Mohammad
دوستانی که به لحظات آرامش بخش و بهبودی رای دادن ، میشه دقیقا حستونو در این مورد بگین ؟ :D احساس می کنم واقعا اون مسیری که سم طی کرد ، تعویض پوتین ها ، پاهایی که کبود شد ، تاثیر مستقیمی روتون گذاشته ، لحظه ای که وارد اون حوضچه شد فکر می کنم دوپامین به مقدار زیاد ترکونده بدنتون :D
لحظه آرامش بخش من اینه که یه جفت salomon بپوشم و فقط کوهنوردی کنم.
 

samijavid

کاربر سایت
May 15, 2010
4,203
نام
سامان
دوستانی که به لحظات آرامش بخش و بهبودی رای دادن ، میشه دقیقا حستونو در این مورد بگین ؟ :D احساس می کنم واقعا اون مسیری که سم طی کرد ، تعویض پوتین ها ، پاهایی که کبود شد ، تاثیر مستقیمی روتون گذاشته ، لحظه ای که وارد اون حوضچه شد فکر می کنم دوپامین به مقدار زیاد ترکونده بدنتون :D
زیاد میرم جنگل چادر میزنم حس آشنای خودمو داشت این بخشش :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

  • Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر