PlayStation Death Stranding

y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,038
نام
مازیار
چطوری پوشش گیاهی دوجای متفاوت رو با هم مقایسه میکنید و نتیجه میگیرید گرافیک یکی بهتره؟ الان مثلا چون کویر انچارتد 3 پوشش گیاهی نداشت گرافیک ضعیفتری داره؟
اگر قرار بر مقایسه هست میشه کیفیت سنگها رو با هم مقایسه کرد. الان بنظرتون سنگهای غیر طبیعی و تقریبا پفی مانند هورایزن(با کمی اغراق شبیه سنگهای اثار بلیزارد) قابل مقایسه با سنگهای DS هستن؟ اگر به گذاشتن اسکرین شات از جنگل که خب از جنگلهای اسکایریم هم میشه یه چیزی برای مقایسه دراورد و هورایزن رو به چالش کشید.
درکل اگر هورایزن محیط توندرا مانندی داره ( که من یادم نمیاد همچین چیزی ) عکس اون محیط رو با عکس محیط تریلر امروز میتونید مقایسه کنید در غیر این صورت عکس پوشش گیاهی هورایزن بنظرم به هیچ وجه معیار درستی برای مقایسه گرافیکشون نیست ولی کوه و سنگ چرا.

پ.ن: بشدت از مقایسه گرافیک متنفرم و بنظرم سطحی ترین و کم ارزش ترین چیز در ارزشگذاری یه گیم گرافیک اونه و این پست رو هم فقط برای اینکه مقایسه هاتون منطقی باشه زدم.
پ.ن2: هورایزن بازی خیلی خوبی بود من واقعا ازش لذت بردم ولی یخورده بخاطر انحصاری بودن اورریت شد و بنظرم در مقابل بزرگان OW اونقدرها هم در حدی که ازش تعریف میشه نبود هرچند بخودی خود بازی خیلی خوبی بود و یه تریپل A درست و حسابی.
Horizon: Zero Dawn - technologiczne arcydzieło

این لینک رو من دیگه بازیش نمیکنم که ازش عکس بزارم ! چون تقریبا لود شدنش ۳۰۰ مگ حجم میسوزنه! امروز بدون اینکه حواسم باشه سه بار رفتم توش ، یه گیگ از حجم من سوزوند این سایت !
کاش تمام عکساشو برداشته بودم !

کلی ویدئو هم داره وکلا مبحث گرافیک هورایزن رو کامل ارائه میده! ارزشش رو داره یه نگاه بهش بندازید


به نظرم هورایزن کیفیت بازیش و اینکه در حد بازی مطرح این نسل بود یا نه جدا از بحث گرافیکشه که یکی از بهترین های نسله
 
آخرین ویرایش:

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,336
نام
امیر حسین
بزارن سوار اون پرنده ها بشیم یعنی حیف اون همه عظمت نمیشد سوارش شد :D
هرچی میخواد بشه امیدوارم شخصیت پردازی داغونش (بجز aloy) بهتر کنن یعنی یسری شخصیت های داستان به قدری حال بهم زن بودن که دلت میخواست همونجا نویسنده رو فحش کش کنی :D

vaan 2
بنظرم منم پوشش گیاهی تو هورایزن خیلی بهتره مازیار ولی گرافیک مطمئن نیستم شاید بخاطر نور بهتر محیط هورایزن که فکر میکنی گرافیکش از ds بالاتره ولی ds هم برتری هایی مثل افکت آب داره که از مشکلات اصلی دسیما بود و تیم کوجیما بهینش کرد
_______________________________________
الان نمایش بعدی کی هست؟
کاملا بی ربط به تاپیک...
ولی تو DLC ، میشه پیشرفت رو توی شخصیت پردازی Aloy ، کاراکترهای فرعی ، داستان گویی حال حاضر(و نه فقط فلش بک گذشته) و ... رو حس کرد! با همین دست فرمون برن جلو بازی راحت ردیفه! :D (فکر کنم انیمیشن های صورت هم بهبود پیدا کرده بودن حتی! کلا هرچی رو که میشد ایراد گرفت...)

اگر نزدی، از دستش نده! :D
 

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,846
من نمایش رو کامل دیدم.
نمیدونم باید چی بگم، ولی انتظار من واقعا خیلی بیشتر از این حرفا بود از بازی. با این بودجه عظیم و انجین آماده و .... خب توقعات خیلی بالا میره.
اول راجب گرافیک و انیمیشن هاش بگم، از نظر من سطح گرافیک و انیمیشن ها کاملا استاندارد و رو به خوب هست، چیزی نداره که توی ذوقت بزنه، ولی خب پرچمدار نیست به هیچ وجه، توی همین سبک OPEN WORLD بازی ای داریم مثل RDR2 که به معنای واقعی رئالیستیک بوده و هست و یا همین uncharted 4 که چند سال پیش اومده ولی واقعا اعجاب آوره هنوز انیمیشناش. گرافیک هم واقعا خوبه ولی اصلا در حد عناوین تراز اول این ژانر نیست. یه جاهایی خیلی خوبه و یه جاهایی واقعا متوسطه ( بد نیست واقعا) ولی با مقایسش با بازی ای مثل horizon ZD که خب هردو از یک انجین استفاده میکنن واقعا سطح پایینتری داره، ضمن اینکه محیط هاش حداقال با توجه به این نمایش ها خیلی خیلی خلوت تر و آرومتر هست . در کل با توجه به نمایش های بازی تازه آدم میفهمه راکستار و یا ناتی داگ چه هیولاهایی هستن در مقوله جلوه های بصری. اینکه بازی رو دارم با تاپ ترین هایی مثل RDR2 و U4 و حتی Witcher 3 مقایسه میکنم کاملا به این دلیله که شرایط این بازی ایجاب میکنه اینچنین مقایسه ای رو ، با توجه به هزینه بالای بازی و اسم آدمی مثل کوجیما پشت این بازی، باید این عنوان رو با چنین تایتل هایی مقایسه کرد.
اما راجب گیم پلی.... واقعا ساختن هرچیزی و خوراندن اون به ملت به معنای انقلاب و سبک جدید و.... بی معنی و زشته. بازی عملا توی این مقوله وحشتناکه، ممکنه بعضیا بگن شما خوشت نیومد و .... ولی من اتفاقا جزو اون دسته پلیرهایی هستم که سخت از چیزی بدم بیاد ولی این بازی به نظرم هیچ قسمتش چلنج و نوآوری خاصی نداره. بازی اصلا معلوم نیست چی هست؟ RPG یه؟ ادونچره ؟ از هرچیزی یکم برداشته ولی آخرشم نمیفهمی چیه اصلا.
مبارزات بازی که خیلی خیلی ساده و بدون چالش بود حتی باس فایت بازی هم چندان زرق و برقی نداشت. باور کنین الان اگر اسم کوجیما پشت بازی نبود سیل ایرادات و انتقادایی بود که به سمت بازی روانه میشد، بازی حتی توی مبارزات هم فقط دوندگی های بی امان و الکی بود. انیمیشن های مبارزاتم سطحش اصلا راضی کننده نیست.
بقیه پلی تایم بازی هم راه رفتن و راه رفتن و راه رفتن.... این رسیدن به آبجکت ها و بالا و پایین رفتن از سطحی به سطح دیگه با توجه به داشته ها و inventory تا یه حدی جالبه ولی در دراز مدت واقعا کسالت آوره.
رئالیستیک کردن بازی و میزان واقعیت پذیری کار جالبیه به شرطی که هدف اصلی ساخت بازی که همون ایجاد حس فرح بخشی و fun بودن یک عنوان در مدیوم گیم هست نادیده گرفته نشه. حمام کردن و لالایی خوندن و.... واقعا بی معنی ترین حرکتای بازیه از دید من.
من قضاوت صد در صدی نسبت به بازی نمیکنم ولی بازی واقعاااا در تمام سطوحش چیزی نداره که آدم بگه woooow . همه چیز بازی خیلی استاندارد هست ( به جز گیم پلی که من اونو از حد استاندارد پایینتر میبینم) ولی اثری که بشه گفت انقلابی هست و میتونه دایرکشن جدیدی به صنعت ویدئو گیم بده اصلا و ابدا. امیدوارم هم نده هیچوقت چون هر مدیومی مختصات خاص خودشو داره و بعضی حرکتا از خط خارج شدن و افزودن حاشیه نسبت به متن قضیه هست.
نظر شخصیه من اینه که کوجیما دچار یک اشتباه استرتژیک شده. به نظرم اگر این داستان و complex حال حاضر رو میبرد در مدیوم سینما خیلی خیلی با توفیق بیشتری روبرو میشد چون اتمسفر و ستینگ داستانیش شدیدا پر مغز و مبتنی بر ست پیس ها و کارگردانی هست که خب کوجیما واقعا استادانه اینکارو کرده و اینو توی تمام کاتسین هاش میشه به وضوح دید. شاید چیزی که واقعا گیرا و زیبا هست راجب این عنوان برای شخص من همین میان پرده ها و کات سین هاش هست که بارها و بارها میبینم و خسته نمیشم. و البته اون ساند ترکی که تقریبا آخرای نمایش پخش شد خیلی زیبا بود :).
در کل از نظر من با ارفاق تنها میشه بهش نمره قبولی داد با توجه به این نمایش. ولی امیدوارم بازی نهایی موفق بشه و طرفداران خودش رو بدست بیاره و خیلی خیلی فراتر از این چیزی که میبینیم باشه.
 

JohnnySilverhand

کاربر سایت
Jul 5, 2019
2,757
نام
ژوبین
کاملا بی ربط به تاپیک...
ولی تو DLC ، میشه پیشرفت رو توی شخصیت پردازی Aloy ، کاراکترهای فرعی ، داستان گویی حال حاضر(و نه فقط فلش بک گذشته) و ... رو حس کرد! با همین دست فرمون برن جلو بازی راحت ردیفه! :D (فکر کنم انیمیشن های صورت هم بهبود پیدا کرده بودن حتی! کلا هرچی رو که میشد ایراد گرفت...)

اگر نزدی، از دستش نده! :D
آره شنیده بودم بهتره از بازی اصلی حیف که بازی مال من نبود واگرنه dlc روهم تا الان زده بودم :D
 

Kourosh

مدیر انجمن
Sep 25, 2005
4,641
نام
کورش
Horizon: Zero Dawn - technologiczne arcydzieło

این لینک رو من دیگه بازیش نمیکنم که ازش عکس بزارم ! چون تقریبا لود شدنش ۳۰۰ مگ حجم میسوزنه! امروز بدون اینکه حواسم باشه سه بار رفتم توش ، یه گیگ از حجم من سوزوند این سایت !
کاش تمام عکساشو برداشته بودم !

کلی ویدئو هم داره وکلا مبحث گرافیک هورایزن رو کامل ارائه میده! ارزشش رو داره یه نگاه بهش بندازید


به نظرم هورایزن جدا از کیفیت بازیش و اینکه در حد بازی مطرح این نسل بود یا نه جدا از بحث گرافیکشه که یکی از بهترین های نسله
البته همونطور که عکس با کیفیت و احتمالا فتومود (در مقایسه با یه تریلر گیم پلی از DS ) که شما گذاشتین مال هورایزن هستن این عکس زیر هم هورایزنه و بنظرم کیفیت کوه و سنگ خودش گویاست :D
 

Sam234

کاربر سایت
Mar 8, 2019
136
من نمایش رو کامل دیدم.
نمیدونم باید چی بگم، ولی انتظار من واقعا خیلی بیشتر از این حرفا بود از بازی. با این بودجه عظیم و انجین آماده و .... خب توقعات خیلی بالا میره.
اول راجب گرافیک و انیمیشن هاش بگم، از نظر من سطح گرافیک و انیمیشن ها کاملا استاندارد و رو به خوب هست، چیزی نداره که توی ذوقت بزنه، ولی خب پرچمدار نیست به هیچ وجه، توی همین سبک OPEN WORLD بازی ای داریم مثل RDR2 که به معنای واقعی رئالیستیک بوده و هست و یا همین uncharted 4 که چند سال پیش اومده ولی واقعا اعجاب آوره هنوز انیمیشناش. گرافیک هم واقعا خوبه ولی اصلا در حد عناوین تراز اول این ژانر نیست. یه جاهایی خیلی خوبه و یه جاهایی واقعا متوسطه ( بد نیست واقعا) ولی با مقایسش با بازی ای مثل horizon ZD که خب هردو از یک انجین استفاده میکنن واقعا سطح پایینتری داره، ضمن اینکه محیط هاش حداقال با توجه به این نمایش ها خیلی خیلی خلوت تر و آرومتر هست . در کل با توجه به نمایش های بازی تازه آدم میفهمه راکستار و یا ناتی داگ چه هیولاهایی هستن در مقوله جلوه های بصری. اینکه بازی رو دارم با تاپ ترین هایی مثل RDR2 و U4 و حتی Witcher 3 مقایسه میکنم کاملا به این دلیله که شرایط این بازی ایجاب میکنه اینچنین مقایسه ای رو ، با توجه به هزینه بالای بازی و اسم آدمی مثل کوجیما پشت این بازی، باید این عنوان رو با چنین تایتل هایی مقایسه کرد.
اما راجب گیم پلی.... واقعا ساختن هرچیزی و خوراندن اون به ملت به معنای انقلاب و سبک جدید و.... بی معنی و زشته. بازی عملا توی این مقوله وحشتناکه، ممکنه بعضیا بگن شما خوشت نیومد و .... ولی من اتفاقا جزو اون دسته پلیرهایی هستم که سخت از چیزی بدم بیاد ولی این بازی به نظرم هیچ قسمتش چلنج و نوآوری خاصی نداره. بازی اصلا معلوم نیست چی هست؟ RPG یه؟ ادونچره ؟ از هرچیزی یکم برداشته ولی آخرشم نمیفهمی چیه اصلا.
مبارزات بازی که خیلی خیلی ساده و بدون چالش بود حتی باس فایت بازی هم چندان زرق و برقی نداشت. باور کنین الان اگر اسم کوجیما پشت بازی نبود سیل ایرادات و انتقادایی بود که به سمت بازی روانه میشد، بازی حتی توی مبارزات هم فقط دوندگی های بی امان و الکی بود. انیمیشن های مبارزاتم سطحش اصلا راضی کننده نیست.
بقیه پلی تایم بازی هم راه رفتن و راه رفتن و راه رفتن.... این رسیدن به آبجکت ها و بالا و پایین رفتن از سطحی به سطح دیگه با توجه به داشته ها و inventory تا یه حدی جالبه ولی در دراز مدت واقعا کسالت آوره.
رئالیستیک کردن بازی و میزان واقعیت پذیری کار جالبیه به شرطی که هدف اصلی ساخت بازی که همون ایجاد حس فرح بخشی و fun بودن یک عنوان در مدیوم گیم هست نادیده گرفته نشه. حمام کردن و لالایی خوندن و.... واقعا بی معنی ترین حرکتای بازیه از دید من.
من قضاوت صد در صدی نسبت به بازی نمیکنم ولی بازی واقعاااا در تمام سطوحش چیزی نداره که آدم بگه woooow . همه چیز بازی خیلی استاندارد هست ( به جز گیم پلی که من اونو از حد استاندارد پایینتر میبینم) ولی اثری که بشه گفت انقلابی هست و میتونه دایرکشن جدیدی به صنعت ویدئو گیم بده اصلا و ابدا. امیدوارم هم نده هیچوقت چون هر مدیومی مختصات خاص خودشو داره و بعضی حرکتا از خط خارج شدن و افزودن حاشیه نسبت به متن قضیه هست.
نظر شخصیه من اینه که کوجیما دچار یک اشتباه استرتژیک شده. به نظرم اگر این داستان و complex حال حاضر رو میبرد در مدیوم سینما خیلی خیلی با توفیق بیشتری روبرو میشد چون اتمسفر و ستینگ داستانیش شدیدا پر مغز و مبتنی بر ست پیس ها و کارگردانی هست که خب کوجیما واقعا استادانه اینکارو کرده و اینو توی تمام کاتسین هاش میشه به وضوح دید. شاید چیزی که واقعا گیرا و زیبا هست راجب این عنوان برای شخص من همین میان پرده ها و کات سین هاش هست که بارها و بارها میبینم و خسته نمیشم. و البته اون ساند ترکی که تقریبا آخرای نمایش پخش شد خیلی زیبا بود :).
در کل از نظر من با ارفاق تنها میشه بهش نمره قبولی داد با توجه به این نمایش. ولی امیدوارم بازی نهایی موفق بشه و طرفداران خودش رو بدست بیاره و خیلی خیلی فراتر از این چیزی که میبینیم باشه.
حالا جالبه سر redead به خاطر هپیم واقع گرایانع بودنش و مکانیزم های زیادش نمره کم کرده بودن.سر این باید دید منتقدا چطور برخورد میکنن
 

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,706
نام
عرفان
من لازم میدونم چند تا نکته رو راجع به بازی توضیح بدم تا باز شاهد نمک ریختن دوستان که کوجیما چت زده و walking simulator و اینا نباشیم.

ببینید غالب کلی (99 درصد) بازی های ویدیویی این که یه enemy تعریف شده و شما اون enemy رو از بین میبری تا پاداش بگیری. این بازی اینجوری نیست چجوری؟! به این صورت که به اتصال پاداش میده یعنی چی؟! یعنی این که عملا بدون تأسیسات و کمک بقیه پلیر ها پیشروی سخت تو بازی.
مثال میزنم. مثلا تا جایی رفتی و متریالت تقریبا تموم شده باید از چک پوینت و متریال یه پلیر دیگه که برای کمک به دیگران گذاشته استفاده کنی( برای مثال باطری اسکلتون پای سم تموم شد و تونست از یه شارژری که یه پلیر دیگه گذاشته بود استفاده کنه. یا مثلا تو هوای بارونی یه پلیر دیگه سایه بون گذاشته بود که میشد زیرش کمپ کرد تا تایمفال تموم شه.) در ازاش چی میگیره اون طرف؟ لایک. با لایک چی کار میشه کرد؟ هنوز مشخص نیست ولی من فکر میکنم تو آپگرید آیتم ها نقش مهمی داشته باشه ولی قطعا باید پاداش مهمی براش در نظر گرفته باشه.

این هسته ی اصلی گیم پلی هست یعنی بدون این همکاری پیشروی( احتمالا تو سطح normal و hard) عملا غیر ممکن. در واقع این احساس کمک و پاداش میتونه احساس خوبی رو به پلیر منتقل کنه و همزمان باعث پیشروی تو داستان میشه. حالا ما دو سه موردش رو دیدیم و کوجیما قبل تر هم گفت به صورت basic این عنصر نشون میده یعنی خیلی خیلی پیچیده تر از این حرفاست.

در مورد پیاده روی بذارید یه مثال بزنم. 90 درصد تایم فیلم های فینچر رو دیالوگ ساده بین دو یا چند نفر تشکیل میده. دیالوگ! یعنی ساده ترین و اصلی ترین عنصر فیلم که به راحتی میتونه حوصله سر بر باشه... اما جادوی فینچر دقیقا تو دیالوگ طوری اگر 20 دقیقه دو نفر به صورت مداوم با هم صحبت کنن اصلا متوجه گذر زمان نمیشی حالا نمیخوام وارد جزئیات این که چجوری این کار میکنه بشم اما خب افراد خیلی خیلی زیادی هم هستن که فیلم مورد علاقشون avengers و expendables هست و از ریخت این فیلم ها هم حالشون بهم میخوره چون اکشن نداره.

مسئله این که کوجیما میتونه راه رفتن که ابتدایی ترین و مهم ترین عنصر یه بازی هست رو اینقدر جذاب کنه یا نه و این رو تا زمانی که کنترلر رو دستتون نگرفتید نمیتونید متوجه بشید. فقط مثل یه مخاطب عام نیاید از راه رفتن اینجوری ایراد بگیرید و ترول کنید اقلا این یه ذره احترام رو برای سلیقتون قائل شید.
 

samijavid

کاربر سایت
May 15, 2010
4,227
نام
سامان
51vsiryuPBL.jpg

Years after a major global conflict has left the United States in dystopian disarray, a nomadic traveler who becomes known as the Postman (Kevin Costner) wanders through towns in the Northwest, delivering old mail. Thanks to the Postman's presence, people begin to believe that the U.S. government has been restored. During his travels, the Postman becomes involved with the lovely Abby (Olivia Williams) and clashes with the dictatorial Gen. Bethlehem (Will Patton).
 
آخرین ویرایش:

mikammi

کاربر سایت
Feb 9, 2014
455
نام
shahab
نظرسنجی جالب نیست. تو چندتا کتگوری درست حسابی و با تعداد کم گزینه بذارین. باربر شناور نظر منو بیشتر جلب کرد؟! باربر شناور؟! ریلی؟! چه گزینه‌ای این آخه. مثلا گزینه‌هایی که به وسایل مربوطه رو می‌تونید تحت عنوان گجت‌ها جمع کنید تو یک گزینه.
 

last of amir

کاربر سایت
Sep 3, 2014
2,196
نام
Amir
خیلی واسم عجیبه ، وقتی لایو داشتم تریلرو میدیدم خیلی نظرمو جلب نکرد حقیقتا و یکم واسم خسته کننده بود . ولی الان وقتی ۱۴ ساعت از نمایش گیم پلی بازی گذشته ، هی دوس دارم برم دوباره تریلرو ببینم. الان حس میکنم حتی راه رفتن سم تو محیط هم یکم واسم جذاب میزنه :D این مشکل انیمیشن های بیش از حد سریع که یکم از واقع گرایی خارج میشن ، تو متال گیر وی هم بود و واس من حداقل امضا شدن برای کارای کوجیما.
کوجیما تو بازیاش روی یک سری مسائل خاصی تکیه میکنه که مباحث مورد علاقه ی من توی گیم یا سینما ان . نمونش تاکید خیلی زیادش رو موزیک و کارگردانی کات سین ها .
متال گیر وی ، یه بازی ای بود که حقیقتا طراحی مراحلش و محیطش واقعا رو مخم بود و اذیتم میکرد . خیلی توشون تکرار بود و حتی تو چپتر دوم حس میکردم داره بهم توهین میشه . ولی بعد از اتمام بازی هیچوقت جزو لیست بازیی نرفت که من دوسشون ندارم و هنوزه که هنوزه میرم تو یوتیوب کاتسین های بازی رو میبینم و واسم به یاد ماندنی شدن همشون.
میدونم به احتمال زیاد ، بازی نمرات ۴ و ۵ هم زیاد خواهد داشت ولی فکر میکنم حتما باید تجربش کنم . فقط یه نگرانی که دارم اتصال همیشگی بازی به اینترنته که با توجه به اینکه قراره ۳ ۴ ماه بعد ریلیز برم سراغ بازی ، از حجم زیاد آپدیتا میترسم:|
و یه مشکل دیگه هم دارم ، یجوری انگار نمیتونم کارکتر مدز میکلسون و سربازاشو تو این محیط تصور کنم . انگار به مدیوم بازی نمیخورن اصلا.
به هر حال تا دیروز منتقد سرسخت بازی بودم ولی الان به شدت منتظرم تا تجربش کنم.
از همین الان هم تمام پیش زمینه و انتظاراتمو کلا پاک کردم که با یه چیز متفاوت رو به رو شم و تو ذوقم نخوره.
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,056
نام
نیما
یه فیلم بود به اسم " چند میگیری گریه کنی " که یه سری آدم پول میگرفتن توی مراسم عزا الکی گریه میکردن ... توی این ویدیو دختری که کنار کوجیما بود نقش کَف کن رو داشت ، احتمالا بهش گفتن " چند میگیری کَف کنی ؟ " چون همینجوری بیخودی وایساده بود اونجا شگفت زده میشد:D

اصلا نمیتونم بفهمم اینکه خیلیا از بازی خوششون اومده و حتی خیلییییی خوششون اومده دلیلش دقیقا چیه ؟! چون من بدون هیچ سوء نیتی واقعا نکته ی مثبت و جذابی تا الان ندیدم هر چی هم سعی میکنم یه چیزی پیدا کنم ، نمیشه !!!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر