Crysis 2 از 3D پشتیبانی خواهد کرد !

Trunks

کاربر سایت
Jan 2, 2008
7,173
نام
Shahab
crysis21.jpg


بر اساس گزارشی از USA Times ، کرایسیس 2 از قابلیت 3D پشتیبانی خواهد کرد !

این روزنامه تایید میکند که این بازی شوتر مولتی پلتفرم که توسط Crytek UK ساخته میشود از این قابلیت بر روی تمامی پلتفرم ها ( Xbox360 , PS3 و PC ) قابل استفاده است .
رئیس Crytek آقای Cevat Yerli میگوید :
" موفقیت فیلم های 3 بعدی همچون Avatar و معرفی تلویزیون های 3 بعدی به ما نشان میدهید که این پیشرفتی عظیم در صنعت سرگرمی است ! حتی بیشتر از HD شدن در سالهای پیش ! "

" بازی های 3D میتواند گیمر ها رو غوطه ور در خود کنند و که میتواند تجربه ای مثل Crysis 2 رو بسیار لذت بخش تر کند ! "

" ما برای هر 2 نسخه معمولی و 3D یک محتوا در نظر گرفته ایم ! بنابراین هیچ نکته ای کاهش یا افزایش پیدا نکرده است ! "

همچنین USA Times تایید میکند که SOCOM 4 یکی دیگر از عناوینی خواهد بود که سونی قصد دارد این بازی هم در کنار Killzone 3 - که به تازگی 3 بعدی بودن آن تایید شده است - از قابلیت پردازش 3 بعدی پشتیبانی کند !

Source
 

mehdihoo

کاربر سایت
Jan 19, 2008
623
نام
مهدی
قبلا هم گفتم .چندیدن تکنولوزی3d درحال حاضر وجود داره که که قدیمی ترین نوع اون مربوط به stereoscopic 3D میشه که با عینکهای اناگلیف قابل مشاهده هست. این تکنولوژی برای بازیها عملا افتضاحه و غیر قابل استفاده!! تکنولوژی ای که با استفاده از کیت انویدیا قادر هستید بازیها رو به صورت 3d ببینید از حالت polarisation استفاده میکنه که بهترین و جدیدترین نوعش هست. این تلویزیونهای 3d هم جدید نیستن و تنها فرقشون با نوع تصاویر 3d که به عینک نیاز داره اینه که همه این تطابق های دیداری رو خودشون برای چشم بدون نیاز به عینک ایجاد میکنن و فقط امروز قابلیتهای نسبتا جدیدی بهشون اضافه شده از جمله ازادی بیشتر برای دید و البته اقتصادی شدن تولید گسترده اونها! شما فکر نکن که kz3 داره کار شاخی میکنه و نمیدونم داره از چیز غریبی استفاده میکنه نه! این بازی هم مثل سایر بازیها مجبوره برای ایجاد تصاویر 3d از همین تکنولوژیها استفاده کنه. و خبری از کدنویسی عجیب غریب نیست..
دوست عزیز تصویری که ذاتا سه بعدی نیست رو با تصویری که سه بعدی فیلمبرداری میشه (Avatar) و یا ساخته میشه (KZ3) مقایسه نکنید. nvidia تصاویر دو بعدی رو هم میتونه بعد دار کنه.با کمی شیفت دادن تصاویر و ارسال ترکیب اونها به دوچشم. قربال تصاویر برای چشم هم قبلا بوسیله ***** های نوری Ana-glyph انجام میشد که به علت از دست دادن طیف رنگهای مختلف عملا کیفیت تصویر کاهش پیدا میکرد و به جای اون جداسازی تصاویر چشم چپ و راست بوسیله تغییر پولاریزاسیون شیشه های عینک جایگزین شد که این نو آوری رو nvidia به صورت تجاری وارد بازار کرد. کمااینکه شما تصاویر سه بعدی ساخته شده توسط این کیت nvidia رو با عینک های آبی و قرمز ولی با افت کیفیت هم میتونید ببینید.
البته این کیت با بازی ها و تصاویری که ذاتا سه بعدی هستند هم کاملا تطابق داره و اون موقع هست که شما عمق متغیر و چند گانه رو میتونی تو تصاویر ببینی.
این ها رو میگم برای اینکه روشن بشه که :
بازی مثل KZ3 در هر فریم دو تصویر جداگانه برای چشم راست و چپ میسازه و این یعنی کد نویسی برای ایجاد تصاویر از دو زاویه متفاوت و مطابق طبیعت، چشمهای ما از دو زاویه متفاوت و با فاصله از هم دو تصویر از اجسام رو در هر لحظه میبینند و تصور سه بعدی بوجود میاد.فیلمهای سه بعدی هم برای ایجاد عمق بوسیله دوربینهای مخصوص با دو لنز با فاصله تقریبی 8 سانتیمتر از هم فیلمبرداری میشن.(Avatar)
این نوع تصاویر سه بعدی نیاز به مانیتور هایی با قابلیت نمایش 120 فریم در هر ثانیه داره تا هر چشم بتونه حداقل 60 فریم در ثانیه ببینه در حالی که بازی هایی مثل BM:AA اساسا تصاویر رو از دو زاویه دوربین نمیسازند و فقط تصویر سه بعدی رو به صورت شیفت داده شده ترکیب و پخش میکنند.
تو این زمینه خیلی میشه صحبت کرد ولی خواهشا مقایسه های نابجا برای زیر سوال بردن تکنولوژی کدنویسی یا قابلیت های یک کنسول رو انجام ندید.
 
  • Like
Reactions: Sorrows

Victarion

Loyal Member
Oct 25, 2006
8,922
خب اول بذار یه توضیح مختصری بدم.
تو مانیتورها و تلویزیونها از پیکسل برای تشکیل یک تصویر استفاده میشه.در مانیتورهای سه بعدی نیمی از این پیکسلها برای ایجاد یک تصویر استفاده میشه و نیمه دیگه برای ایجاد یک تصویر مشابه ولی کمی متفاوت از اولی.در فاصله خیلی نزدیک یا خیلی دور ، این دوتا تصویر روی هم میافتند و تصویر نهایی محو یا نامشخص میشه اما با زدن عینکهای پولاریزه و یا ایستادن در فاصله مناسبی از مانیتورهای سه بعدی(بدون نیاز به عینک)، مغز یک تصویر سه بعدی میبینه.یعنی همون اتفاقی که موقع دیدن اجسام واقعی در مغز میافته، اینجا هم رخ میده.در موقع دیدن اجسام واقعی، تصویر چشم چپ و چشم راست(که مقداری کمی با هم اختلاف دارن) در مغز جوری ترکیب میشن که تصویر نهایی سه بعدی رو تشکیل میدند.دو تصویر ایجاد شده در مانیتورها هم در مغز همانجوری با هم ترکیب میشن که تصاویر چشم چپ و راست از یک تصویر واقعی برداشت میکنه.این مانیتورهای جدید میتونن همه پیکسلها رو به تشکیل یک تصویر اختصاص بدند و به سرعت بین تصاویر چپ و راست سوءیچ کنند.اگه سوئیچینگ بین تصاویر به اندازه کافی سریع باشه، در مغز ما یک تصویر سه بعدی شکل میگیره.
حالا فرق بین این عینکها با تلویزیون های سه بعدی بدون عینک چیه(که ps3fanها اون رو برای kz3 پیراهن عثمان کردند و دارن همه رو خفه میکنن!)شرکتهایی مثل فیلیپس یا سونی که تو این تکنولوژی پیشرو هستند ، اضافه کردن ارایش پیچیده ای از عدسی هادر جلوی ارایش پیکسلهاست.این عدسیها تصاویر چپ و راست رو به طور دقیق به سمت چشم چپ و راست میفرستند در نتیجه دیگه نیاز به عینکهای پولاریزه نیست.

برا توضیحات کافی بود؟؟!! یا همچنان kz3 یه تافته جدا بافته هست و من سایرین احمقیم و مرغ کماکان یه پا داره؟؟!!!!!;)
توضیحات بیشتر رو میتونی تو ارشیو اخبار CNETNews.com سرچ کنی.
http://www.google.com/url?sa=t&sour...832f4vSw22DceydDw&sig2=F4WCmXhr2ghQsvullJqDlg

خیلی ممنون که توضیحات رو دادی رو ما رو از گمراهی در آوردی، من واقعاً نمی دونستم تکنولوژی 3 بعدی چطوری کار میکنه... من به شما میگم لینک مقایسه بده تا مشخص بشه شما با چه استنادی میگی تکنولوژی nvidia برتر و بهتره، بعد شما داستان سرهم میکنی؟
اصلاً من صحبتی از KZ3 کردم که این چیزها رو میگی؟ همیشه شیوه کسانی که نمی تونن جواب درست و حسابی بودن همینه که وقتی به چیزی نمی تونن استناد کنن بحث رو میکشن تو جاده خاکی تا یه چیز بی ربط تحویل بدند.

ضمناً تلویزیون های 3 بعدی هم به عینک مخصوص نیاز دارند و فعلاً تلویزیونی بدون نیاز به عینک تولید نشده.

شما اگر تونستی منبعی برای حرف هات بیاری بنده باهاتون بحث میکنم نه اینکه پاس بدی به اخبار CNET... اگر هم منبعی نداری دیگه بحث تو این تاپیک بی فایدست.
 

ricosev

کاربر سایت
Mar 17, 2009
571
برا توضیحات کافی بود؟؟!! یا همچنان kz3 یه تافته جدا بافته هست و من سایرین احمقیم و مرغ کماکان یه پا داره؟؟!!!!!;)
الان این توضیح چی بود ؟ توضیح نحوه عملکرد 3D سیستم ها ؟!!

شما متاسفانه متوجه نشدین یا نمی خواین متوجه بشین
الان کدوم سایت معتبر کیفیت 3D رو بر روی کیت Nvidia و PS3D مقایسه کرده و نتیجه گیری کرده که کدوم بهتر هست ؟!

------------------------------------------------------
نحوه عملکرد تمام سیستم های 3D تغریبا به یک شکل هست به صورت دو تصویر مجزا با زاویه متفاوت
که یک تصویر برای هر چشم هست یکی برای چشم سمت راست و دیگری برای سمت چپ
کاری که عینک های 3D انجام می دن تفکیک هر تصویر برای هر چشم هست
تا با ترکیب دو تصویر در ذهن مخاطب توهم 3D به وجود بیاد که این توهم خیلی به واقعیت نزدیک می شه

نحوه عملکرد 3D بر روی PS3 ار نظر تکنیک نمایش تفاوتی با بقیه فرمت های 3D نداره

که در واقع تکنیک نمایش 3D برای تمام فرمت ها چندان با هم فرق نمی کنه
 
  • Like
Reactions: mehdihoo

shefer

کاربر سایت
Aug 27, 2009
2,365
نام
mazyar
خیلی ممنون که توضیحات رو دادی رو ما رو از گمراهی در آوردی، من واقعاً نمی دونستم تکنولوژی 3 بعدی چطوری کار میکنه... من به شما میگم لینک مقایسه بده تا مشخص بشه شما با چه استنادی میگی تکنولوژی nvidia برتر و بهتره، بعد شما داستان سرهم میکنی؟
اصلاً من صحبتی از KZ3 کردم که این چیزها رو میگی؟ همیشه شیوه کسانی که نمی تونن جواب درست و حسابی بودن همینه که وقتی به چیزی نمی تونن استناد کنن بحث رو میکشن تو جاده خاکی تا یه چیز بی ربط تحویل بدند.

ضمناً تلویزیون های 3 بعدی هم به عینک مخصوص نیاز دارند و فعلاً تلویزیونی بدون نیاز به عینک تولید نشده.

شما اگر تونستی منبعی برای حرف هات بیاری بنده باهاتون بحث میکنم نه اینکه پاس بدی به اخبار CNET... اگر هم منبعی نداری دیگه بحث تو این تاپیک بی فایدست.
قبل از اینکه من منبعی برای حرفم بیارم شما برای اثبات حرفت که میگی تکنولوژی 3d بازی kz3 برتره بیار.
بعد من از خودم حرف در نیاوردم که میگم تلویزیونهای 3d بدون نیاز به عینک ساخته شدن.شما و بعضی از دوستاتون بهتره یاد بگیرید شاید بعضی چیزا باشه که ندونید و نباید به خاطر ندونستنتون به دیگران تهمت بزنید! واقعا بحث کردن با شماها به قول خودت فقط ادمو به سمت جاده خاکی میبره.. اصلا میدونی چیه؟ شما و دوستاتون دایره المعارف. بقیه احمق و بیسواد. خوش باشین منم اخرین بارمه که با شماها بحث میکنم.

دوست عزیز تصویری که ذاتا سه بعدی نیست رو با تصویری که سه بعدی فیلمبرداری میشه (Avatar) و یا ساخته میشه (KZ3) مقایسه نکنید. nvidia تصاویر دو بعدی رو هم میتونه بعد دار کنه.با کمی شیفت دادن تصاویر و ارسال ترکیب اونها به دوچشم. قربال تصاویر برای چشم هم قبلا بوسیله ***** های نوری Ana-glyph انجام میشد که به علت از دست دادن طیف رنگهای مختلف عملا کیفیت تصویر کاهش پیدا میکرد و به جای اون جداسازی تصاویر چشم چپ و راست بوسیله تغییر پولاریزاسیون شیشه های عینک جایگزین شد که این نو آوری رو nvidia به صورت تجاری وارد بازار کرد. کمااینکه شما تصاویر سه بعدی ساخته شده توسط این کیت nvidia رو با عینک های آبی و قرمز ولی با افت کیفیت هم میتونید ببینید.
البته این کیت با بازی ها و تصاویری که ذاتا سه بعدی هستند هم کاملا تطابق داره و اون موقع هست که شما عمق متغیر و چند گانه رو میتونی تو تصاویر ببینی.
این ها رو میگم برای اینکه روشن بشه که :
بازی مثل KZ3 در هر فریم دو تصویر جداگانه برای چشم راست و چپ میسازه و این یعنی کد نویسی برای ایجاد تصاویر از دو زاویه متفاوت و مطابق طبیعت، چشمهای ما از دو زاویه متفاوت و با فاصله از هم دو تصویر از اجسام رو در هر لحظه میبینند و تصور سه بعدی بوجود میاد.فیلمهای سه بعدی هم برای ایجاد عمق بوسیله دوربینهای مخصوص با دو لنز با فاصله تقریبی 8 سانتیمتر از هم فیلمبرداری میشن.(Avatar)
این نوع تصاویر سه بعدی نیاز به مانیتور هایی با قابلیت نمایش 120 فریم در هر ثانیه داره تا هر چشم بتونه حداقل 60 فریم در ثانیه ببینه در حالی که بازی هایی مثل BM:AA اساسا تصاویر رو از دو زاویه دوربین نمیسازند و فقط تصویر سه بعدی رو به صورت شیفت داده شده ترکیب و پخش میکنند.
تو این زمینه خیلی میشه صحبت کرد ولی خواهشا مقایسه های نابجا برای زیر سوال بردن تکنولوژی کدنویسی یا قابلیت های یک کنسول رو انجام ندید.
اول اینکه شما از کجا میدونی که چنین اتفاقی برای kz3 میوفته درثانی حرف شما درباره کد نویسی جداگانه اصلا منطقی نیست چون نیازی به چنین کاری نیست! در مورد عینکهای اناگلیف هم که فکر میکنم گفته باشم که الان منسوخ شده و توسط کیت انویدیا این تکنولوژی ساپورت نمیشه.
 
آخرین ویرایش:

Sweeney Todd

کاربر سایت
Sep 1, 2009
581
نام
محمد علی
نمی دونم چرا ولی هر چی فکر می کنم میبینم نمیشه دو تا چیزی رو که هیچ کدوم فعلا وجود خارجی ندارن با هم مقایسه کرد ... اگه اطلاعات من درست باشه تا این لحظه نه کسی کیل زون 3 رو به صورت 3D دیده و نه کسی اصلا خبر داره که حالت 3D کرایسیس 2 به چه صورت هستش ... حالا یا من اشتباه گفتم یا شما خیلی دوست دارین الکی چشم بدوزین به مانیتور و کیبوردتون رو بیخودی مستهلک کنین !!!
 

daxpax

کاربر سایت
Feb 27, 2009
1,285
قبل از اینکه من منبعی برای حرفم بیارم شما برای اثبات حرفت که میگی تکنولوژی 3d بازی kz3 برتره بیار.

.
http://www.s3dga.com/what-is-s3d.html سایت بنیاد S-3d هستش که خودشون احتمالا راجع به تکنولوژی خودشون بیشتر می دونن تا شما

Stereoscopic 3D (S-3D) is the ability to display visible depth on an otherwise flat surface. S-3D has proven very successful in the cinema space with popular movies like Monsters VS Aliens, Up, Coraline, and many more to come. S-3D cinema experiences can earn 2:1 to 6:1 revenue compared to traditional 2D showings.
While stereoscopic 3D movies will stay in the theatres until distribution standards are established, S-3D gaming is very much here today. Available solutions include stereoscopic 3D monitors, high resolution Head Mounted Displays (HMD), 3D HDTV solutions, and single and dual projector setups.
For a gamer, sample gaming experiences could be a character penetrating the screen, and a level of depth that makes it seem as though the player can reach their hand inside the display. This is the excitement that stereoscopic 3D technologies bring to the table.
There are two options available for modern stereoscopic 3D gaming. The first is native support where the game is designed from the ground up to work in S-3D with available display solutions.This is the best option because it ensures top quality both technically and artistically. This is also the only way to achieve stereoscopic 3D gaming on consoles like Microsoft XBOX and Sony PlayStation 3.
The second option is only available for PC. Modern video games are written in volumetric 3D using an API called DirectX. A piece of software called a stereoscopic 3D driver captures the volumetric information passed on through DirectX, and extrapolates a left and right view to create a true 3D image. This technique has proven very successful with software by DDD, iZ3D, and NVIDIA.
فکر کنم این کافی باشه تا شما BS تون رو تموم کنید
 

RockIT

کاربر سایت
Apr 29, 2010
2,314
نام
افشین
سلام بر عزىزان جان متخصصىن گرامى مى خواستم بودنم xbox 360 مگه hdmi 1.2 نداره چه جورى 3d ساپورت مىکنه بعد قىمت nvidia kit با ىه مانىتور 120hz باىه سىستمى که بازى با گرافىک در حد xbox 360 و ps3 اجرا کنه جمعا چغد مىشه؟
 

capitanrayan

ابیلیتی سلیمان از من گرفته شده
کاربر سایت
Jun 23, 2007
8,490
سلام بر عزىزان جان متخصصىن گرامى مى خواستم بودنم xbox 360 مگه hdmi 1.2 نداره چه جورى 3d ساپورت مىکنه بعد قىمت nvidia kit با ىه مانىتور 120hz باىه سىستمى که بازى با گرافىک در حد xbox 360 و ps3 اجرا کنه جمعا چغد مىشه؟
اولی رو درست نمیدونم- 1.2-1.3 -1.4 :D ولی فکر کنم با کابل 1.4 برای انتقال 3D استفاده میشه- قیمت اون کیت هم یکی از بچه ها که از اونور براش اوردن 200 و خورده ای شده- ولی باید سیستمت(کامپیوترت) هم قوی باشه!
 

shefer

کاربر سایت
Aug 27, 2009
2,365
نام
mazyar
http://www.s3dga.com/what-is-s3d.html سایت بنیاد S-3d هستش که خودشون احتمالا راجع به تکنولوژی خودشون بیشتر می دونن تا شما

Stereoscopic 3D (S-3D) is the ability to display visible depth on an otherwise flat surface. S-3D has proven very successful in the cinema space with popular movies like Monsters VS Aliens, Up, Coraline, and many more to come. S-3D cinema experiences can earn 2:1 to 6:1 revenue compared to traditional 2D showings.
While stereoscopic 3D movies will stay in the theatres until distribution standards are established, S-3D gaming is very much here today. Available solutions include stereoscopic 3D monitors, high resolution Head Mounted Displays (HMD), 3D HDTV solutions, and single and dual projector setups.
For a gamer, sample gaming experiences could be a character penetrating the screen, and a level of depth that makes it seem as though the player can reach their hand inside the display. This is the excitement that stereoscopic 3D technologies bring to the table.
There are two options available for modern stereoscopic 3D gaming. The first is native support where the game is designed from the ground up to work in S-3D with available display solutions.This is the best option because it ensures top quality both technically and artistically. This is also the only way to achieve stereoscopic 3D gaming on consoles like Microsoft XBOX and Sony PlayStation 3.
The second option is only available for PC. Modern video games are written in volumetric 3D using an API called DirectX. A piece of software called a stereoscopic 3D driver captures the volumetric information passed on through DirectX, and extrapolates a left and right view to create a true 3D image. This technique has proven very successful with software by DDD, iZ3D, and NVIDIA.
فکر کنم این کافی باشه تا شما BS تون رو تموم کنید
بعله اگه منم بخوام تموم کنم یکی دیگه ادامه میده...
تو این قسمتایی که شما تلاش زیادی رو متحمل شدید و اون رو از اون سایت با عملیات کپی پست کردن به اینجا اوردید چند تا سوال برام وجو داره.
اول اینکه اومده گفته دو راه برای تکنولوژی 3d جدید وجود داره که یکیش برای کنسوله و دیگری برای pc . راه اول رو که بهترین اپشن برای کیفیت بالا ذکر کرده و برای کنسوله. بازیهایی مثل batman aa و avatar هم بر روی کنسول 3d بودن ایا اونها هم از همین راه استفاده کردن؟
دوم اینکه اینا توی مقاله اومدن از یک راه که انویدیا درحال حاضر داره از اون برای 3d کردن بازیها استفاده میکنه نام بردن درحالی که در حال حاضر اگه شما فقط یه کارت گرافیک انویدیا به همراه یه عینک اناگلیف داشته باشی میتونی تصاویر رو به صورت 3d تو بازیها مشاهده کنی(این راه اول که شباهت کاملی هم با حالت 3d بتمن و اواتار داره!) و راه دوم هم اینه که شما یه کارت انویدیا به همراه کیت 3d انویدیا و یه مانیتور 120 هرتز داشته باشی که تفاوت بسیار زیادی از لحاظ کیفیت با حالت قبلی داره و برای مشاهده این نوع تصویر 3d نیاز به عینکهای پولاریزه دارید.
اگه لازم باشه من از هر دو نوع حالت 3d عکس میگیرم و اینجا میذارم چون خودم هر دو نوعش رو امتحان کردم.
حالا شما لطف کن این بخشا رو برای من توضیح بده.
 

daxpax

کاربر سایت
Feb 27, 2009
1,285
بعله اگه منم بخوام تموم کنم یکی دیگه ادامه میده...
تو این قسمتایی که شما تلاش زیادی رو متحمل شدید و اون رو از اون سایت با عملیات کپی پست کردن به اینجا اوردید چند تا سوال برام وجو داره.
اول اینکه اومده گفته دو راه برای تکنولوژی 3d جدید وجود داره که یکیش برای کنسوله و دیگری برای pc . راه اول رو که بهترین اپشن برای کیفیت بالا ذکر کرده و برای کنسوله. بازیهایی مثل batman aa و avatar هم بر روی کنسول 3d بودن ایا اونها هم از همین راه استفاده کردن؟
دوم اینکه اینا توی مقاله اومدن از یک راه که انویدیا درحال حاضر داره از اون برای 3d کردن بازیها استفاده میکنه نام بردن درحالی که در حال حاضر اگه شما فقط یه کارت گرافیک انویدیا به همراه یه عینک اناگلیف داشته باشی میتونی تصاویر رو به صورت 3d تو بازیها مشاهده کنی(این راه اول که شباهت کاملی هم با حالت 3d بتمن و اواتار داره!) و راه دوم هم اینه که شما یه کارت انویدیا به همراه کیت 3d انویدیا و یه مانیتور 120 هرتز داشته باشی که تفاوت بسیار زیادی از لحاظ کیفیت با حالت قبلی داره و برای مشاهده این نوع تصویر 3d نیاز به عینکهای پولاریزه دارید.
اگه لازم باشه من از هر دو نوع حالت 3d عکس میگیرم و اینجا میذارم چون خودم هر دو نوعش رو امتحان کردم.
حالا شما لطف کن این بخشا رو برای من توضیح بده.
avatar و batman aa وskate 2 و..........تا بازی 3d worldrunner سال 1986 از همون روش قدیمی از کنار گذاشتن 2 تصویر در کنار هم و عینک anaglyph برای ایجاد حالت 3 بعدی ااستفاده میکنن این چیزی که ما داریم رو ی ps3(و pc) میبینیم اصلا روش دیگه ای هستش که از 2بار رندر کردن 1 viewpointتشکیل میشه نه مثل روش قدیمیه گذاشتن یک تصویر 2 بار در کنار هم;)در ضمن در این روش ما از (active shutter technology وlcd shutter technologyبه جای عینک های پولاریزه معمولی استفاده میکنیم. اما اون چیزی که باعث برتریه حالت 3بعدی ps3 میشه اینه که کنترل عمق تصویر تکستچر ها وافکتهاو......... همه و همه دست بازی سازه و بازی ساز به کل تصویر احاطه داره و هیچ درایوری هم نیست رو دستگاه که دست بالشون رو ببنده
2-در مورد nvidia 3d vision اوصولش همین چیزی هستش که این سایت نوشته یعنی استفاده از یک درایور برای ایجاد و رندر کردن2 تا تصویر.این درایور منتها 2 تاmode داره یکیfully autmatic modeکه در اون بازی ساز بازی شو در حالت 2 بعدی میسازه و این درایور کنترل تمام رو عمق تصویر و فاصله تصویر ها و,,,,, خلاصه هر انچه که رویه تصویر هست رو داره و دیگری explicit mode که در اون بازی ساز کنترل کامل رویه عمق تصویر تکستچر هاو فاصله ی تصویرها رو داره اما در مورد اینکه گفتی کارتهای نویدیا و عینکanaglyph خوب تا سال پیش از همون روش نخ نما شده ی عینکanaglyph برای بوجود اوردن توهم 3بعدی بودن تصویر استفاده میشد و الان با توجه به به بوجود اومدن display های 3بعدی و lcd shutter و active shutter ها و طرز کار جالبشو ن برای گول زدن مغز در کیت انویدیا یک active shutter قرار داده شده که بوسیله اون و یک تلویزیون3d ready تصویر سه بعدی بهتری بدست میاد لازم نیست شما عکس بگیری بی خودی خودتو خسته نکن
بازم میگم چیزی که باعث برتری حالت 3بعدی ps3 میشه هیچ ربطی به قدرت cpu ,gpu و خود ps3 نداره بلکه اون ازادی هستش که بازی ساز به خاطر نبود یک درایورداره و درواقع بازی ساز میتونه vision خودشو اجرا کنه.و اون چیزی که باعث شده همه منتظر کیلزون 3بعدی باشن همینه که سازندگانش دارن اصلا با توجه به حالت 3 بعدی بازی رو میسازن نه مثل دیگران که ابتدا بازی به حالت 2 بعدی می سازن و رندر میکنن و بعد بوسیله ی درایور انویدیا به فکر 3بعدی کردنش می افتند حالا اگر crytek یا هر بازی ساز دیگه ای روی pc هم بیاد و مثل GG همین قدر وقت انرزی روی حالت سه بعدی بزاره و از fully automatic mode اصلا و ابدا استفاده نکنه مصلما نتیجش میتونه از کیلزونه 3 بهتر باشه
 
  • Like
Reactions: mehdihoo

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر