بابا 7گیاگا فلاپسو... رو ول کن سونی چیزی طراحی کرده که کیفیتش بین نسلی باشه( درحده 3 بتونه باشه ) بنظرت منطقیه کنسول یکم قوی تر از پی اس2 باشه؟ یکم؟ یعنی بازیه لانچش باید نهایت زور کنسول باشه
اور کلاکم میشه بلاخره...
من میگم بازیایی که ازشون حرفی زده نمیشه به سرنوشت بایوشاک دچار میشن...
سینا ویدئو مموری ویتا یا VRam از PS3 به اندازه ی 15 درصد بیشتره و قدرت پردازشش هم حداکثر 30 درصد کمتر هست (طبق جزئیات سایت gamefaqs) اما نمی دونم چرا گیگافلاپسشون حدود 170 تا فرق میکنه ! با عقل جور درنمیاد که PS2 بتونه نزدیک Uncharted یا کیلزون بشه !
فاصله ی PS2 با PSP فقط 3.6 گیگافلاپس بود اما فاصله ی ویتا با پلی استیشن 3 حدود 170 گیگافلاپس ! اگر با توجه به رابطه ی قدرتی که بین PSP و PS2 وجود داشت تصور میکنی ویتا هم مثل PSP بین نسلی هست با توجه به اختلاف فاحش گیگافلاپسشون اشتباه میکنی.
- - -ویرایش - - -
البته حجم بازی ربطی به cell shade بودن نداره. مثلا prince of persia 4 یادمه حجم زیادی داشت با اینکه open world نبود.
یه چیز جالب هم اینکه اصلا borderlands از اول یه بازی cell shade نبوده! cell shade دست ما رسیده...
اسلحه هاش درسته خیلی زیاده اما از ۲۰ تا ۳۰ نوع مدل و شکل خارج نیست. بیشتر رنگ و نوع شلیک و ... مورد نظر بوده.
Sent from my iPhone using Tapatalk
پس یعنی کار شاخی هست، من که از خدامه. دلم میخواست بازی بزرگی باشه که اینطور که میگی خواهد شد چون اینطوری هم ما هم همونطور که میدونید دولوپرهای ترید پارتی به ویتا امیدوارتر میشیم.
+یه نکته ی دیگه راجع به گیگافلاپس درست نیست که میگید رزولیشن هاشون باهم فرقی نمیکنه چون واقعا تکسچر و رزولیشن ویتا با پلی استیشن 3 قابل مقایسه نیست، منظورم اینه که با توجه به این رزولیشن کم ویتا و البته ویدئو مموری فوق العاده با همین 7.6 گیگافلاپس هم میشه کارای خیلی بزرگ تری کرد مثلا عکس زیر رو ببینید:
این تصویر نشون میده که رزولیشن تکسچر بازی های ویتا دقیقا 544x960 نیست اگرچه رزولیشن خود بازی همینقدر باشه، یعنی بازی ها با توجه به یه رزولیشنی در ابعاد قاب صفحه نمایش ویتا ساخته میشند و اگر هنگام بازی با ویتا عکس بگیرید و بعدا با رزولیشن 544x960 تو کامپیوتر نگاه کنید واقعا گرافیک فاجعه آمیز بنظر میاد(مثل عکس بالا!) در صورتی تو ویتا که نگاه میکردید گرافیک خیلی خوبی داشت! اما پلی استیشن 3 رزولیشنش اگر 720 نباشه خیلی نزدیکش هست پس رزولیشن ویتا با پلی استیشن 3 اصلا قابل قیاس نیست و همین 7.6 گیگافلاپس( والبته مموری ویدئو عالی+یه فیل ریت عالی) می تونه جلوه هایی همپای پلی استیشن 3 خلق کنه.
تصویر بالا در کنار گرافیک پلی استیشن 3 خیلی بد بنظر میاد اما تو ویتا
خیلی هم عالیه ! چون تکسچرها و رزولیشن بازی تو ویتا خیلی خیلی متراکم خواهند شد.
بنابراین میخوام نتیجه بگیرم اختلاف رزولیشن ویتا با پلی استیشن 3 خیلی هست و قدرت ویتا با وجود همچین رزولیشن پایینی از پلی استیشن 3 خیلی دور نیست و اتفاقا خیلی هم نزدیکشه.
پینوشت:
*گیگافلاپس فقط قدرت محاسباتیشونه وگرنه تو ویدئو مموری و فیل ریت ویتا قوی تره.
*ببخشید این بحث رو خیلی کش دادم چون گرافیک برای من خیلی مهمه و اطلاعاتتم زیاد نیست اما الان به لطف شما دوستانم روشن شدم:d