Bioshock Infinite | PC [پست اول خوانده شود]

تذکر : تمام مسائل مربوط به داستان ، اتفاقات و مراحل بازی حتماً داخل تگ اسپویلر قرار داده شود. در غیر اینصورت برخورد خواهد شد

bioshock-infinite.jpg


Developer : Irational Games
Publisher : 2K Games
Gener : Sci-Fi FPS


کن لیواین شما را یاد چه چیزی می اندازد؟

اسلحه های عجیب وگیم پلی سریع Tribes: Vengeance ؟ یا خاطرات خوش وبدیعی که از Thief دارید؟

یا حتی دنیای مخوف و هوش مصنوعی مرموز System Shock ?

ویا مهمتر از همه اندرو رایان وافکار جاهطلبانه اش ؟ یا صدای سنگین گام های Big daddy ها؟

همه ی این ها گوشه ای از نبوغ این بازمانده از دوران طلایی بازیسازی است!

شاید Looking Glass نابود شده باشد یا حتی در بر مقطعی Irational میرفت تا در غولی به نام 2K حل شود اما

تفاوت KEN با بازیسازان Black Isle و Interply در اینجاست که Levine هیچ وقت تسلیم هیچ کس نشد.

نه تصمیم ناشران سودجو و نه حتی تسلیم Gamer هایی که مزاجشان دیگر نوآوری را هضم نمیکرد!

او BioShock را در جواب همه ی نامهربانی های این صنعت ساخت و باز هم موفق شد !

موفق شد تا سلیقه ی ساده شده ی ما را پس از سال ها دوری از دوران درخشان Looking glass ها تغییر دهد.

Icarus وعده داده شده ی Levine اینجاست!

Infinite نهایت Levine خواهد بود...



----------------------------

Infinite راوی انحطاط بشر از زاویه ای دیگر است.
آسمان های 1900 بستر وقوع همه چیز است.
بار دیگر لجام گسیختگی همیشگی انسان او را به ورطه ی نابودی خواهد کشاند.
و در این آسمان های منحط شمایید که برای نجات عشق خود منجر به تعیین همه چیز میشوید...
 
Last edited by a moderator:

raminet

کاربر سایت
Jul 12, 2008
47
F**k no!
منظور از گرافیک هنری،طراحی هنری دنیای بازی هست

چقدر تعریف واضحی کردی !! خسته نباشی!

- - -ویرایش - - -

من بازی رو چند وقته گرفتم امروز تازه نصب کردم و تا چند مرحله بازی کردم
واقعا ناامید شدم ازش.نسخه های 1 و 2 بازی خیلی عالی تر بود
بچه ها یک چیزی یاد گرفتن به اسم گرافیک هنری که میان اینجا به رخ هم می کشن ولی تکسچر های بازی خوب نیست.سبک و سیاقشم که از دو نسخه قبل کمی فاصله گرفته.واقعا نا امیدم کرد.در ضمن کسی داره راجع به این بازی حرف می زنه که تقریبا تمام نسخه کامپیوتری گیم های موجود رو از 10 سال پیش تا الان بازی کرده و آرشیو بزرگی رو داره
در ضمن لذت بازی هایی مثل Dishonored و Borderlands 1&2 یا Kingdoms of Amalur Reckoning خیلی خیلی بیشتر از این نسخه از بازی بود برای من.ولی در کل هر کس سلیقه ای داره که در جای خودش محترمه...........
ای خدا خیرت بده جوون منم همین رو میگم گرافیک هنری چه صیغه ایه ؟!! گرافیک به زبون ساده یعنی طراحی دقیق و سه بعدی اشیا و رنگ بندی اصولی و نور پردازی مناسب و افکت های جالب و بدون باگ دیگه هنری تکنیکی یجور قر دادنه !

- - -ویرایش - - -

کلاً اگه با گرافیک بازی حال نمی‌کنید، واقعاً باید ناراحت باشید، چون من خیلــی حال کردم باهاش و شدیداً هم لذت بردم. ولی شما لذت نمی‌برید :d
در ضمن گرافیک تکنیکی بازی هم خوبه، این طور نیست که گرافیک تکنیکی تعطیل باشه و فقط از نظر هنری خوب باشه! یه بازی‌ای مثل Darksiders این طور هست.
در کل اگه بازی واستون شاهکار نیست، جای ناراحتی داره، چون لذتی رو که ما از بازی بردیم، شما نمی‌برید.
این از اون حرفا بودا !!!! کاملا بی اساس ! خب لذتی که من از بازی فارکرای بردم و تو ذهنم مونده گار شد تو نبردی !! دلت بسوووزه !! :p
هنوز کسی یه تعریف از این گرافیک هنری که هی ازش سخن میگین نداده !! فقط میگین گرافیک هنریش عالیه!! اما خودتون هم نمیدونید گرافیک هنری اصلا چیه!!
 

majidred2011

< RED PHANTOM >
کاربر سایت
Jul 16, 2011
11,407
نام
Majid
چقدر تعریف واضحی کردی !! خسته نباشی!

- - -ویرایش - - -


ای خدا خیرت بده جوون منم همین رو میگم گرافیک هنری چه صیغه ایه ؟!! گرافیک به زبون ساده یعنی طراحی دقیق و سه بعدی اشیا و رنگ بندی اصولی و نور پردازی مناسب و افکت های جالب و بدون باگ دیگه هنری تکنیکی یجور قر دادنه !

- - -ویرایش - - -


این از اون حرفا بودا !!!! کاملا بی اساس ! خب لذتی که من از بازی فارکرای بردم و تو ذهنم مونده گار شد تو نبردی !! دلت بسوووزه !! :p
هنوز کسی یه تعریف از این گرافیک هنری که هی ازش سخن میگین نداده !! فقط میگین گرافیک هنریش عالیه!! اما خودتون هم نمیدونید گرافیک هنری اصلا چیه!!
باباجان چرا ول نمیکنی این گرافیک هنریو؟
خوب خوشت نمیاد ولش کن دیگه:|
فقط اینو بدون وقتی خوشت نمیاد دلیل نمیشه بازی بد باشه! منم از اسکایریم خوشم نیومد ولی هیچ وقت نگفتم بازی بدیه:|

گرافیک هنری:
طراحی کارکترا به صورت خیالی و فانتری!
رنگ بندی محیط کاملا فانتری و شاد
نورپردازی غیر واقعی و فانتری!
مدلینگ اشیا بصورت هنری و خیالی!

حالا این مدل گرافیک با سلیغه بعضیا مثل شما خوش نمیاد ولی شما اصلا حق اینو ندارید که بگید بازی گرافیکش مشکل داره!

یک چیز دیگه هم اینکه کل بازی رو ول کردید چسبیدید به گرافیک؟ الان این بازی برام گرافیک Doom3D رو هم میداشت بازم جز بهترین بازی های سال بود!
همین داستانش هرگونه ایرادی رو هم که داشته باشه میپوشونه!
 

raminet

کاربر سایت
Jul 12, 2008
47


گرافیک هنری چند شاخه هست :
مربوط میشه به مجموعه الهاماتی که با برگرفتن از تاریخ و سمبلهای دینی - علمی - ادبیاتی در بازی تاثیر گزاشته شده. مربوط میشه به ضرافط طراحی اشکال بازی ( شکل و نوع و حسی که به شما میدن ) - اگر شما رو یاده چیزی میندازن. بر فرض مثال زمانی که از ساحل بازی پس از فرار از دست songbird بلند میشن کافی هست به ساحل نگاه کنی . اهنگی که نواخته میشه یا نوع fashion و لباس و مردم. یا زمانی که اولین بار توی جای کلیسا مانند بیدار میشی جلوی 3 مجسمه . هر مجسمه داره به یک فلسفه تاریخی نگاه میکنه.

بخش از گرافیک هنری مربوط میشه به رنگهای استفاده شده. هر رنگی در هنر و در واقعیت حس خاصی رو به تصویر میده . اگر توجه کنی مجموعه رنگهای استفاده شده بین bioshock اصلی و infinite هم خونی داره . برای همین هست که نظر دنیای بازی حتی اشنا هم میزنه. بر فرض مثال هر قسمت از بازی یک تم رنگی خاصی رو داره . اگر وارد خونه متروکه ای میشن تم بازی خاکستری میشه و به شما حس متروکه بودن رو میده . اما بیس بازی ابی روشن هست .

بخش دیگر از گرافیک هنری حتی مربوط به همخونی دیالوگها و گرافیک بازی میشه. منظور Model هایی هست که توی بازی هستن . برفرض مثال ساختمونها - اینکه از چه تاریخی برگفته شدن - صحبتهای اغازین بازی توی جای کلیسا مانند و محیط بازی اینکه با شمع پر شده و ... .

اینها همه مربوط میشه به گرافیک هنری دوسته من .

!
باز به شما حداقل تعریفی ارائه دادی دمت گرم.
ولی این به نظرم اسمش گرافیک هنری نیست! این توصیفات شما از فضای بازی و المان های مقدس و معنوی که توی بازی است و محیط بازی رو شامل میشه و اتمسفر و جو بازی اینگونه است دیگه. یعنی یه بازی تو جنگل و جزیره است در دنیای مدرن یکی تو فضای معنوی و فانتزی و قدیم یکی هم تو اینده و ساختمان ها و ربات ها و مردمان آن زمان و محیط آن زمان ! گرافیک هنری یه وصله است اینجا همین ! محیط بازی اینجوری بوده و ایجاب میکرده اینجوری ساخته بشه ! در اصل گرافیک به نظرم همین یک تعریف ملموس و مشخص رو داره فقط: طراحی و ساخت چند بعدی اشیا به بهترین وجه و بکار بردن افکت ها و تکسچرهای دقیق برای القای حس واقعی بودن به بیننده . یعنی همون فضا و محیط معنوی و فانتزی بازی که میگین اسمش هنری است رو باید طبیعی بدون باگ و با جزییات میساختن تا من بتونم خودم رو حتی اونجا یه لحظه تصور کنم (دقیقا مثل بازی فارکرای که خودم رو جای جیسون تصور میکردم وقتی از تپه بالا میرفت و نفس نفس میزد) بایوشاک این حس رو به من نمیده اما حقیقتش از بس گفتن داستانش خوبه خوبه که دیگه تا آخرش رو واجب شد برم :d

- - -ویرایش - - -

شما از بازی خوشت نیومده به هر دلیل هیچ مشکلی نیست،ولی اینکه بگی بازی ضعیف تره حرف اشتباهی هست چون نمرات بازی(که ملاک سنجش خوب یا بدی یک بازی هست)خلاف هر شما رو میزنه.سلیقه رو با مسائل دیگه قاطی نکنید.
دقیقا سوال منم همینه که چطور نمره بالایی گرفته یعنی هنوز تو کف اینم :-/

- - -ویرایش - - -

باباجان چرا ول نمیکنی این گرافیک هنریو؟
خوب خوشت نمیاد ولش کن دیگه:|
فقط اینو بدون وقتی خوشت نمیاد دلیل نمیشه بازی بد باشه! منم از اسکایریم خوشم نیومد ولی هیچ وقت نگفتم بازی بدیه:|

گرافیک هنری:
طراحی کارکترا به صورت خیالی و فانتری!
رنگ بندی محیط کاملا فانتری و شاد
نورپردازی غیر واقعی و فانتری!
مدلینگ اشیا بصورت هنری و خیالی!

حالا این مدل گرافیک با سلیغه بعضیا مثل شما خوش نمیاد ولی شما اصلا حق اینو ندارید که بگید بازی گرافیکش مشکل داره!

یک چیز دیگه هم اینکه کل بازی رو ول کردید چسبیدید به گرافیک؟ الان این بازی برام گرافیک Doom3D رو هم میداشت بازم جز بهترین بازی های سال بود!
همین داستانش هرگونه ایرادی رو هم که داشته باشه میپوشونه!
ببین متعصب برخورد نکن ! من نگفتم بازیش بده یا خوشم نمیاد بازی کنم!! چرا جبهه میگیری مگه مال باباته آخه یا سودش تو جیبت میره ! خیلی زشته بخدا !! داریم حرف میزنیم باهم همین! درضمن کی گفته من حق ندارم بگم گرافیکش مشکل داره؟ اون وقت ببخشین شما حق دارین؟ یا بقال سره کوچه؟ کاملا مشخصه متعصبانه داری طرفداری میکنی ! بازی برای ما انسان ها ساخته شده درسته؟ پس ما باید نظر بدیم بگیم فلان جاش بد بوده یا خوب . اتفاقا دقیقا این حق ماست ! منم دوست دارم بدونم انواع گرافیک و روش های ساخت بازی ها چجوریه همین! خوبه شما معلم نشدی خداروشکر
درضمن سلیغه اشتباهه چندجا دیدم تکرار کردی گفتم بتون بگم: سلیقه :d
 

Red Dead

کاربر سایت
Jun 16, 2010
1,659
نام
سیاوش
باز به شما حداقل تعریفی ارائه دادی دمت گرم.
ولی این به نظرم اسمش گرافیک هنری نیست! این توصیفات شما از فضای بازی و المان های مقدس و معنوی که توی بازی است و محیط بازی رو شامل میشه و اتمسفر و جو بازی اینگونه است دیگه. یعنی یه بازی تو جنگل و جزیره است در دنیای مدرن یکی تو فضای معنوی و فانتزی و قدیم یکی هم تو اینده و ساختمان ها و ربات ها و مردمان آن زمان و محیط آن زمان ! گرافیک هنری یه وصله است اینجا همین ! محیط بازی اینجوری بوده و ایجاب میکرده اینجوری ساخته بشه ! در اصل گرافیک به نظرم همین یک تعریف ملموس و مشخص رو داره فقط: طراحی و ساخت چند بعدی اشیا به بهترین وجه و بکار بردن افکت ها و تکسچرهای دقیق برای القای حس واقعی بودن به بیننده . یعنی همون فضا و محیط معنوی و فانتزی بازی که میگین اسمش هنری است رو باید طبیعی بدون باگ و با جزییات میساختن تا من بتونم خودم رو حتی اونجا یه لحظه تصور کنم (دقیقا مثل بازی فارکرای که خودم رو جای جیسون تصور میکردم وقتی از تپه بالا میرفت و نفس نفس میزد) بایوشاک این حس رو به من نمیده اما حقیقتش از بس گفتن داستانش خوبه خوبه که دیگه تا آخرش رو واجب شد برم
گرافیک هنری یعنی چگونگی قرار گیری المان های گرافیکی در کنار هم به گونه ای که احساسات و تم کلی رو بهترین شکل به مخاطب القا کنن.به فرض مثال بازی dark sider گرافیک فنی ضعیفی داشت ولی اجزای محیط اینقدر قشنگ در کنار هم قرار داده شده بود که کاملا حس حماسی و فانتزی بازی رو به شما القا می کرد،یا مثلا بازی limbo یک بازی دو بعدی بود ولی اینقدر محیط خوب ساخته شده بود که کاملا حس تاریکی و غم به شما القا می شد یا اگه بخواییم در موارد دیگه بگیم مثلا یک آهنگ ممکنه از نظر تکنیکی(یا فنی)بسیار پیچیده باشه ولی اصلا زیبا و دلنشین نباشه.
دقیقا سوال منم همینه که چطور نمره بالایی گرفته یعنی هنوز تو کف اینم
یک بازی وقتی در همه المان هاش خوب عمل کنه مسلما نمره بالایی هم میگیره،این بازی ها تقریبا در اکثر بخش ها خوب(گیم پلی،گرافیک،صداگذاری)و در بعضی بخش ها بی نقص عمل کرده(داستان و اتمسفر) به همین خاطر هست که همه منتقدین و حتی گیمر های عادی به بازی نمره بالایی دادن.این وسط چند نفر از بازی خوششون نمیاد نظرشون محترمه ولی به این معنا نیست که چون اونا از بازی خوششون نمیاد بازی ضعیف هست
 
آخرین ویرایش:

LBJ4Ever

FedExpress
کاربر سایت
Apr 11, 2011
6,294
نام
Afshin
جدای از این که یه سری مسائل جز بدیهیات هستن (مثل همین داستان بایوشاک که تو تمام قسمت‌ها بازی درجه یک هست)، وقتی از هر 100 نفر، 99 نفر می‌گن بازی عالیه و شما می‌گید خوب نیست، یعنی شما در اقلیت قرار دارید و طبیعیه که با حرفتون مخالفت شه.
 

Triangels

플레이 스테이션 팬
کاربر سایت
Sep 17, 2007
9,891
نام
ارمان
دوستان DLC برای بازی قطعی شده یا نه ؟

اگه اره بازی رو رو سیستم نگه داریم;)
DLC که از ابتدا هم قطعی بود چون Season pass بازی از همون روزهای اول توی steam قابل خرید بود تا الان
فقط محتویاتش و زمان عرضه هنوز مشخص نشده.
 

masoudy

کاربر سایت
Feb 18, 2008
23
ای خدا خیرت بده جوون منم همین رو میگم گرافیک هنری چه صیغه ایه ؟!! گرافیک به زبون ساده یعنی طراحی دقیق و سه بعدی اشیا و رنگ بندی اصولی و نور پردازی مناسب و افکت های جالب و بدون باگ دیگه هنری تکنیکی یجور قر دادنه !

- - -ویرایش - - -


این از اون حرفا بودا !!!! کاملا بی اساس ! خب لذتی که من از بازی فارکرای بردم و تو ذهنم مونده گار شد تو نبردی !! دلت بسوووزه !! :p
هنوز کسی یه تعریف از این گرافیک هنری که هی ازش سخن میگین نداده !! فقط میگین گرافیک هنریش عالیه!! اما خودتون هم نمیدونید گرافیک هنری اصلا چیه!!


بچه ها این بازی کردن کلی ذوق زده شدن واسه همینه نظرات مخالف براشون سنگینه
دقت کردین توی این بازی کلا 5 تا چهره طراحی کردن و در طول بازی فقط لباساشون تو جاهای مختلف تغییر میکنه.حالا که بازی توی جایی مثل یه شهره و مردم تو رفت و آمدن هستن حداقل یه کم متنوع تر کاراکترها رو طراحی نکردن هر جای شهر میری همه شبیه همن مثل بازیهای 10 سال پیش.شما گل و گیاه بازی رو نگاه کنید ببینید چقدر بد و غیر جذاب تکسچر شده.بازی با اینکه توی جاهای مختلف هست ولی تکرار همه المان ها توش موج میزنه.کسی اینجا به داستان و صدا گزاری بازی ایرادی نگرفته منم نمیگیرم چون خیلی خوبه..............

- - -ویرایش - - -

شما از بازی خوشت نیومده به هر دلیل هیچ مشکلی نیست،ولی اینکه بگی بازی ضعیف تره حرف اشتباهی هست چون نمرات بازی(که ملاک سنجش خوب یا بدی یک بازی هست)خلاف هر شما رو میزنه.سلیقه رو با مسائل دیگه قاطی نکنید.

خوب دوست عزیز شما تا حالا بازی ندیدی که امتیازلتش پایین باشه ولی همه ازش تعریف کنند مسلما عکسش هم صادقه و من هم بارها دیدم.پس لطف کن و در مورد این چیزها با قطعیت حرف نزن......

دوستمون DRED DEAD تو چند پست عقب تر گفتن با حداکثر تنظیمات گرافیک بازی کنید .خوب شد گفتی شما اگر نه نمی دونستم اینو........:|
در ضمن بازم میگم من اینجا حرفی از صدا گزاری یا داستان نزدم.پس در مورد اونا چیزی نگید من گفتم روشون خوب کار شده..
 

Triangels

플레이 스테이션 팬
کاربر سایت
Sep 17, 2007
9,891
نام
ارمان
ای خدا خیرت بده جوون منم همین رو میگم گرافیک هنری چه صیغه ایه ؟!! گرافیک به زبون ساده یعنی طراحی دقیق و سه بعدی اشیا و رنگ بندی اصولی و نور پردازی مناسب و افکت های جالب و بدون باگ دیگه هنری تکنیکی یجور قر دادنه !

باز به شما حداقل تعریفی ارائه دادی دمت گرم.
ولی این به نظرم اسمش گرافیک هنری نیست! این توصیفات شما از فضای بازی و المان های مقدس و معنوی که توی بازی است و محیط بازی رو شامل میشه و اتمسفر و جو بازی اینگونه است دیگه. یعنی یه بازی تو جنگل و جزیره است در دنیای مدرن یکی تو فضای معنوی و فانتزی و قدیم یکی هم تو اینده و ساختمان ها و ربات ها و مردمان آن زمان و محیط آن زمان ! گرافیک هنری یه وصله است اینجا همین ! محیط بازی اینجوری بوده و ایجاب میکرده اینجوری ساخته بشه ! در اصل گرافیک به نظرم همین یک تعریف ملموس و مشخص رو داره فقط: طراحی و ساخت چند بعدی اشیا به بهترین وجه و بکار بردن افکت ها و تکسچرهای دقیق برای القای حس واقعی بودن به بیننده . یعنی همون فضا و محیط معنوی و فانتزی بازی که میگین اسمش هنری است رو باید طبیعی بدون باگ و با جزییات میساختن تا من بتونم خودم رو حتی اونجا یه لحظه تصور کنم (دقیقا مثل بازی فارکرای که خودم رو جای جیسون تصور میکردم وقتی از تپه بالا میرفت و نفس نفس میزد) بایوشاک این حس رو به من نمیده اما حقیقتش از بس گفتن داستانش خوبه خوبه که دیگه تا آخرش رو واجب شد برم :d

البته که بازی به دل شما نشسته که Ok هست! طبیعی هست

ولی این به نظرم اسمش گرافیک هنری نیست!
ببین این مسعله بخش هنری ( حالا گرافیک هنری - Art Style و ... ) کلا چیزی نیست که از خودمون در اورده باشیم ! این مسعله برای خوده بازیساز هم بسیار مهم هست. در درجه اول بر اساس اینکه قرار بازی چه حال و هوایی داشته باشه و حسی بده بخش هنری بازی تکمیل میشه و بعد میرن سره مدل سازی و بخش تکنیکی . این چیزه عادی هست و واقعا نمیشه انکارش کرد و گفت اسمش گرافیک هنری نیست یا گرافیک فقط تو بخش تکنیکی خلاصه میشه ! حتی اگر هر review بازی رو هم بخونی توی review حتی Crysis با اون عظمتش که در قبالش بازی مثل Far Cry 3 کلا چیزی نیست توضیح داده شده در مورده بخش هنری و تکنیکی . Far cry به مرابت بخش هنری گرافیکش خیلی بهتر هست از crysis 3 !!!! برای همین هم به مراتب نمرات بالاتری رو گرفته اما طبیعتا بخش تکنیکی هیچ بازی به پایای Crysis 3 نمیرسه. شاید Metro last light رو بشه اور این وسط
همه اینا واقعا از خودمون نیست ! برای همین اشاره کردم که کمی مطلاعات بالاتر بره واقعا خوبه !

طراحی و ساخت چند بعدی اشیا به بهترین وجه و بکار بردن افکت ها و تکسچرهای دقیق برای القای حس واقعی بودن به بیننده .
این واقعا تعریفی هست که شما داری !!!! اما بد نیست نگاهی به صحبتهای اشخاصی به Yerli و Levine و Kojima بندازی . کسایی که سالهاست کارشون همین هست و روی بازیهای به یاد موندنی کار کردن ! واقعا ببین همه این بازیساز سعی دارن بازی رو واقعی سازی کنن ؟
مثال ساده و BASIC هم میشه گفت Rayman !!!! بحث رو اصلا باز نیکنم اما در این حد که بدونی برای ساخت بازی AAA مثل Rayman هم اول درجه هنری بررسی شده و بعد سری تکنیکی رفتن .
خیلی از بازیهای از درجه تکنیکی حاضر عقب هستند اما خب درجه هنریش به قدری بالا هست که باعث میشه نمای کلی بازی زیبا باشه .

یعنی همون فضا و محیط معنوی و فانتزی بازی که میگین اسمش هنری است رو باید طبیعی بدون باگ و با جزییات میساختن تا من بتونم خودم رو حتی اونجا یه لحظه تصور کنم
....... باگ که مربوط به بخش Script - coding هست هیچی !
اما باز قرار و باید بر طبیعی بودن نیست.
خوده بازی Far Cry 3 هم حس واقعی نداره . یک تم رنگی بیش از اندازه شاد روش کشیده شده که حس کاملا کارتونی رو میده ... در قبال رنگ بندی واقعی metro و crysis مشخصه . در این مورد هم میتونی به اکثریت review مراجعه کنی .

کلا که بحث من سره این هست که بخش هنری بازی infinite به بخش تکنیکیش هم کمک کرده !



.
 

majidred2011

< RED PHANTOM >
کاربر سایت
Jul 16, 2011
11,407
نام
Majid
باز به شما حداقل تعریفی ارائه دادی دمت گرم.
ولی این به نظرم اسمش گرافیک هنری نیست! این توصیفات شما از فضای بازی و المان های مقدس و معنوی که توی بازی است و محیط بازی رو شامل میشه و اتمسفر و جو بازی اینگونه است دیگه. یعنی یه بازی تو جنگل و جزیره است در دنیای مدرن یکی تو فضای معنوی و فانتزی و قدیم یکی هم تو اینده و ساختمان ها و ربات ها و مردمان آن زمان و محیط آن زمان ! گرافیک هنری یه وصله است اینجا همین ! محیط بازی اینجوری بوده و ایجاب میکرده اینجوری ساخته بشه ! در اصل گرافیک به نظرم همین یک تعریف ملموس و مشخص رو داره فقط: طراحی و ساخت چند بعدی اشیا به بهترین وجه و بکار بردن افکت ها و تکسچرهای دقیق برای القای حس واقعی بودن به بیننده . یعنی همون فضا و محیط معنوی و فانتزی بازی که میگین اسمش هنری است رو باید طبیعی بدون باگ و با جزییات میساختن تا من بتونم خودم رو حتی اونجا یه لحظه تصور کنم (دقیقا مثل بازی فارکرای که خودم رو جای جیسون تصور میکردم وقتی از تپه بالا میرفت و نفس نفس میزد) بایوشاک این حس رو به من نمیده اما حقیقتش از بس گفتن داستانش خوبه خوبه که دیگه تا آخرش رو واجب شد برم :d

- - -ویرایش - - -


دقیقا سوال منم همینه که چطور نمره بالایی گرفته یعنی هنوز تو کف اینم :-/

- - -ویرایش - - -


ببین متعصب برخورد نکن ! من نگفتم بازیش بده یا خوشم نمیاد بازی کنم!! چرا جبهه میگیری مگه مال باباته آخه یا سودش تو جیبت میره ! خیلی زشته بخدا !! داریم حرف میزنیم باهم همین! درضمن کی گفته من حق ندارم بگم گرافیکش مشکل داره؟ اون وقت ببخشین شما حق دارین؟ یا بقال سره کوچه؟ کاملا مشخصه متعصبانه داری طرفداری میکنی ! بازی برای ما انسان ها ساخته شده درسته؟ پس ما باید نظر بدیم بگیم فلان جاش بد بوده یا خوب . اتفاقا دقیقا این حق ماست ! منم دوست دارم بدونم انواع گرافیک و روش های ساخت بازی ها چجوریه همین! خوبه شما معلم نشدی خداروشکر
درضمن سلیغه اشتباهه چندجا دیدم تکرار کردی گفتم بتون بگم: سلیقه :d
من متعصبانه عمل نمیکنم!
آخه اون صفحه قبل اومدی این بحثو راه انداختی بعدش کلی از بچه ها اومدن گیر دادن بهت باز بحث خوابید باز تا یکی دیگه اومد در مورد گرافیک هنری بد گفت شما نقل قول کردی میگه بله بله خیلی گرافیک بازی مسخرس و بچه ها چی میگنو بچه ها الکی میگنو فلانو اینا!

خوب سلیقت اینطوریه دیگه!
منم نگفتم حق نداری از بازی انتقاد کنی ولی حق نداری از بازی که بد بگی بدون هیچ دلیل و مدرکی!!! شوما یک دانه مدرک که حالت سلیقه ای نداشته باشه برام بیار من حرفتو قبول میکنم!
من از این بدم میاد که یک بحث کاملا کاملا کاملا الکی رو سه صفحه طولش دادین و هزار نفرم هی جواب دادن باز دوباره شما حرف خودتو میزنی! خوب ددیگه سلیقت اینطوریه که این مدلو نمیپسندی و نمیشه کاریش کرد!

- - -ویرایش - - -

در اصل گرافیک به نظرم همین یک تعریف ملموس و مشخص رو داره فقط: طراحی و ساخت چند بعدی اشیا به بهترین وجه و بکار بردن افکت ها و تکسچرهای دقیق برای القای حس واقعی بودن بهبیننده
دقیق اشکال حرفت همینجاست! هیچ کس قصد واقعی نشون دادن رو نداره!
تو برو BF 3 بازی کن میبینی اونجا هر چیزی که هست به قصد واقعی بودن و Real بودن صحنه ایجاد شده و همه سعی سازنده بر این بوده که گرافیک بازی رو به واقعی ترین حالت ممکن درست کنن! خوب!

بعدش برو Borderlands 2 بازی کن! کوچک ترین چیز Real ـی توش نمیبینی! پس Borderlands 2 بی گرافیک ترین بازی تاریخه!!! چون اصلا حالت طبیعی نداره! و درست مثل یک تابلو نقاشی هنری میمونه که یک نقاش کشیده باشه!

درکت از گرافیک صحیح نیست!
 

dark souls

کاربر سایت
May 19, 2012
1,026
نام
رضا
چقدر تعریف واضحی کردی !! خسته نباشی!

- - -ویرایش - - -


ای خدا خیرت بده جوون منم همین رو میگم گرافیک هنری چه صیغه ایه ؟!! گرافیک به زبون ساده یعنی طراحی دقیق و سه بعدی اشیا و رنگ بندی اصولی و نور پردازی مناسب و افکت های جالب و بدون باگ دیگه هنری تکنیکی یجور قر دادنه !

- - -ویرایش - - -


این از اون حرفا بودا !!!! کاملا بی اساس ! خب لذتی که من از بازی فارکرای بردم و تو ذهنم مونده گار شد تو نبردی !! دلت بسوووزه !! :p
هنوز کسی یه تعریف از این گرافیک هنری که هی ازش سخن میگین نداده !! فقط میگین گرافیک هنریش عالیه!! اما خودتون هم نمیدونید گرافیک هنری اصلا چیه!!
يعني درك گرافيك هنري اينقدر سخته؟ببين در يك بازي ممكنه از همه نوع تكنيك گرافيكي استفاده بشه مثلا سايه زني هايه دايناميك, نورپردازي دايناميكي مثل نورپردازي حجم دارو hdr ,... تكسچرهايه با روزلوشن بالا,dof ,تسلايشن ,و... ولي ممكن بازم گرافيك بازي نچسب باشه وبه دلت نشينه.
اينجاست كه به مفهوم طراحي هنري بازي پي ميبريم شما ميتوني در بازي خيلي ساختمون هاي معمولي با رنگ بندي نامناسب رو طراحي كني كه با ديدنش هيچ حسي پيدا نكني ولي ميتوني ساختمون ها رو خيلي زيبا و با معماري خاص و مختص به دنيايه بازي طراحي كني كه با ديدنش بگي چقدر زيباست.اينو بهش ميگن گرافيك هنري.
بازهايي كه بدون در نظر گرفتن تكنيك هايه گرافيكي روز زيبا به نظر برسن از طراحي هنري برجسته برخوردارن اين ديگه ساده ترين تعريفي كه ميشه گفت.
مثلا بازي فاركراي 0.001 حسي كه بايوشاك به من داد رو نداشت چون همه جاش شبيه هم بود يه محيط تكراري همين.
ولي هر لحظه از بايوشاك برايه من خاطره بود از توع تلالؤ خورشيد گرفته تا رنگ بندي بازي همه فاكتورهايه گرافيكيش به من حسي خوبي رو القا ميكرد حس اينكه در يك دنيايه فانتزي در دل ابرها غرق شدم.
بعدشم گرافيك تكنيكي بازي مشكلي نداره تكسچرهايه ضعيف در همه بازي ها وجود داره حتي در هيلو4 هم تكسچر ضعيف هست نميدونم مشكل گرافيك تكنيكي چيه وقتي كلي افكت گرافيكي سنگين در اين بازي حال پردازش هست.
اين تعريفي هم كه شما از گرافيك ميكنيد ساده ترين وابتدايي ترين تعريف از گرافيك بازي.

- - -ویرایش - - -

بچه ها این بازی کردن کلی ذوق زده شدن واسه همینه نظرات مخالف براشون سنگینه
دقت کردین توی این بازی کلا 5 تا چهره طراحی کردن و در طول بازی فقط لباساشون تو جاهای مختلف تغییر میکنه.حالا که بازی توی جایی مثل یه شهره و مردم تو رفت و آمدن هستن حداقل یه کم متنوع تر کاراکترها رو طراحی نکردن هر جای شهر میری همه شبیه همن مثل بازیهای 10 سال پیش.شما گل و گیاه بازی رو نگاه کنید ببینید چقدر بد و غیر جذاب تکسچر شده.بازی با اینکه توی جاهای مختلف هست ولی تکرار همه المان ها توش موج میزنه.کسی اینجا به داستان و صدا گزاری بازی ایرادی نگرفته منم نمیگیرم چون خیلی خوبه..............

- - -ویرایش - - -



خوب دوست عزیز شما تا حالا بازی ندیدی که امتیازلتش پایین باشه ولی همه ازش تعریف کنند مسلما عکسش هم صادقه و من هم بارها دیدم.پس لطف کن و در مورد این چیزها با قطعیت حرف نزن......

دوستمون DRED DEAD تو چند پست عقب تر گفتن با حداکثر تنظیمات گرافیک بازی کنید .خوب شد گفتی شما اگر نه نمی دونستم اینو........:|
در ضمن بازم میگم من اینجا حرفی از صدا گزاری یا داستان نزدم.پس در مورد اونا چیزی نگید من گفتم روشون خوب کار شده..
يعني فقط خواستي يه چيز از خودت بگي نه؟تويه بازي در سبك fps يا هر سبك ديگه اي به من نشون بده كه توش براي هر يك از npc ها يادشمنان از يك طراحي خاص استفاده كرده باشن.
ديگه مغلطه كردنم حدي داره !!! الان تو بزرگترين انحصاري ماكرو سافت يعني بازي هيلو4 كه جز پرخرجترين بازي هايه تاريخ گيمم هست با اينكه تعداد سربازايه داخل بازي خيلي كمم هست اما از مدل هايه تكراري استفاده كردن جوري كه شايد دريك صحنه چندين مدل تكراري ببينيد.
ديگه حساب كن تو بازي بايوشاك كه اينقدر وسعت بازي بالاست و npc هايه مختلف در دنياي بازي وجود داره بخوان صدها وهزاران مدل طراحي كنن اصلا منطقي به نظر مياد؟اونم تو سبك fps?
ميدوني اگه بخوان برايه هر npc يا دشمن يه مدل خاص طراحي كنن چقدر زمان و هزينه ميبره.همينطور كه مثال زدم در بزرگترين بازي هايه انحصاري هم همچين كاري نميكنن اين انتظاري كه شما از يك استوديو third party داري كاملا بيجاست.
بعدش تكسچرهايه گياهي چه مشكلي داره ؟نكنه ميخواي در يك دنيايه فانتزي بيان تكسچرها رو دقيقا عين طبيعت طراحي كنن خواهشا يخرده اطلاعاتتون رو در مورد گيم ببريد بالا واينقدر ايراد مسخره نگيريد.
 

RoCoCo

کاربر سایت
Apr 23, 2008
4,489
نام
Nimo
بچه ها این بازی کردن کلی ذوق زده شدن واسه همینه نظرات مخالف براشون سنگینه
دقت کردین توی این بازی کلا 5 تا چهره طراحی کردن و در طول بازی فقط لباساشون تو جاهای مختلف تغییر میکنه.حالا که بازی توی جایی مثل یه شهره و مردم تو رفت و آمدن هستن حداقل یه کم متنوع تر کاراکترها رو طراحی نکردن هر جای شهر میری همه شبیه همن مثل بازیهای 10 سال پیش.شما گل و گیاه بازی رو نگاه کنید ببینید چقدر بد و غیر جذاب تکسچر شده.بازی با اینکه توی جاهای مختلف هست ولی تکرار همه المان ها توش موج میزنه.کسی اینجا به داستان و صدا گزاری بازی ایرادی نگرفته منم نمیگیرم چون خیلی خوبه..............

- - -ویرایش - - -



خوب دوست عزیز شما تا حالا بازی ندیدی که امتیازلتش پایین باشه ولی همه ازش تعریف کنند مسلما عکسش هم صادقه و من هم بارها دیدم.پس لطف کن و در مورد این چیزها با قطعیت حرف نزن......

دوستمون DRED DEAD تو چند پست عقب تر گفتن با حداکثر تنظیمات گرافیک بازی کنید .خوب شد گفتی شما اگر نه نمی دونستم اینو........:|
در ضمن بازم میگم من اینجا حرفی از صدا گزاری یا داستان نزدم.پس در مورد اونا چیزی نگید من گفتم روشون خوب کار شده..

اقا bio shock بد اصلا مزخرف بکش بیرون شما :x در شاهکار بودن این بازی هیچ کس شکی نداره حالا شما خوشت نیامده ok ولی انقدر نکنش تو حلق ما به عنوان فکت بازی دارای یک گرافیک هنری عالی هست پس به عنوان گرافیک هم نمیشه چیزی گفت.
 

Red Dead

کاربر سایت
Jun 16, 2010
1,659
نام
سیاوش
دوستمون DRED DEAD تو چند پست عقب تر گفتن با حداکثر تنظیمات گرافیک بازی کنید .خوب شد گفتی شما اگر نه نمی دونستم اینو........
:|
در ضمن بازم میگم من اینجا حرفی از صدا گزاری یا داستان نزدم.پس در مورد اونا چیزی نگید من گفتم روشون خوب کار شده..
من احتمال دادم شاید شما سخت افزار مورد نیاز برای تنظیمات گرافیکی حداکثر رو نداشته باشید.دیگه هم این بحث رو ادامه نمی دم چون نظراتت رو جوری بیان می کنی که انگار فکت هست،وقتی این همه منتقد و گیمر می گن بازی شاهکار و گرافیکش قشنگه حتما یک چیزی هست دیگه
 

masoudy

کاربر سایت
Feb 18, 2008
23
يعني درك گرافيك هنري اينقدر سخته؟ببين در يك بازي ممكنه از همه نوع تكنيك گرافيكي استفاده بشه مثلا سايه زني هايه دايناميك, نورپردازي دايناميكي مثل نورپردازي حجم دارو hdr ,... تكسچرهايه با روزلوشن بالا,dof ,تسلايشن ,و... ولي ممكن بازم گرافيك بازي نچسب باشه وبه دلت نشينه.
اينجاست كه به مفهوم طراحي هنري بازي پي ميبريم شما ميتوني در بازي خيلي ساختمون هاي معمولي با رنگ بندي نامناسب رو طراحي كني كه با ديدنش هيچ حسي پيدا نكني ولي ميتوني ساختمون ها رو خيلي زيبا و با معماري خاص و مختص به دنيايه بازي طراحي كني كه با ديدنش بگي چقدر زيباست.اينو بهش ميگن گرافيك هنري.
بازهايي كه بدون در نظر گرفتن تكنيك هايه گرافيكي روز زيبا به نظر برسن از طراحي هنري برجسته برخوردارن اين ديگه ساده ترين تعريفي كه ميشه گفت.
مثلا بازي فاركراي 0.001 حسي كه بايوشاك به من داد رو نداشت چون همه جاش شبيه هم بود يه محيط تكراري همين.
ولي هر لحظه از بايوشاك برايه من خاطره بود از توع تلالؤ خورشيد گرفته تا رنگ بندي بازي همه فاكتورهايه گرافيكيش به من حسي خوبي رو القا ميكرد حس اينكه در يك دنيايه فانتزي در دل ابرها غرق شدم.
بعدشم گرافيك تكنيكي بازي مشكلي نداره تكسچرهايه ضعيف در همه بازي ها وجود داره حتي در هيلو4 هم تكسچر ضعيف هست نميدونم مشكل گرافيك تكنيكي چيه وقتي كلي افكت گرافيكي سنگين در اين بازي حال پردازش هست.
اين تعريفي هم كه شما از گرافيك ميكنيد ساده ترين وابتدايي ترين تعريف از گرافيك بازي.

- - -ویرایش - - -


يعني فقط خواستي يه چيز از خودت بگي نه؟تويه بازي در سبك fps يا هر سبك ديگه اي به من نشون بده كه توش براي هر يك از npc ها يادشمنان از يك طراحي خاص استفاده كرده باشن.
ديگه مغلطه كردنم حدي داره !!! الان تو بزرگترين انحصاري ماكرو سافت يعني بازي هيلو4 كه جز پرخرجترين بازي هايه تاريخ گيمم هست با اينكه تعداد سربازايه داخل بازي خيلي كمم هست اما از مدل هايه تكراري استفاده كردن جوري كه شايد دريك صحنه چندين مدل تكراري ببينيد.
ديگه حساب كن تو بازي بايوشاك كه اينقدر وسعت بازي بالاست و npc هايه مختلف در دنياي بازي وجود داره بخوان صدها وهزاران مدل طراحي كنن اصلا منطقي به نظر مياد؟اونم تو سبك fps?
ميدوني اگه بخوان برايه هر npc يا دشمن يه مدل خاص طراحي كنن چقدر زمان و هزينه ميبره.همينطور كه مثال زدم در بزرگترين بازي هايه انحصاري هم همچين كاري نميكنن اين انتظاري كه شما از يك استوديو third party داري كاملا بيجاست.
بعدش تكسچرهايه گياهي چه مشكلي داره ؟نكنه ميخواي در يك دنيايه فانتزي بيان تكسچرها رو دقيقا عين طبيعت طراحي كنن خواهشا يخرده اطلاعاتتون رو در مورد گيم ببريد بالا واينقدر ايراد مسخره نگيريد.

بیخیال بابا اینقدر اطلاعات رو نکنید لطفا...........تو pc به یاد ندارم بازی باشه من انجام نداده باشم ارشیو بازی های من تمام فضای اتاق منو گرفته بعد من اطلاعاتم کمه.ok
شما تاریخ عضویت من رو ببین(قدیمی تر از من هم زیاد هست هیچ حرفی در این نیست)
واقعا میگم بیخیال این بحث وسلام
لطفا ادامه ندید............
 

raminet

کاربر سایت
Jul 12, 2008
47
از triangel عزیز تشکر میکنم چون معقول و مودبانه و صبور توضیح داد و منم میپذیرم.
اما آقای majidred2011 شما که نه صبر داری نه حوصله نه ببخشین ظرفیت نقد و صحبت در مورد یک بازی !!!!! چطوری روزا بازی میکنید ؟؟ حتما کیبورد رو خورد میکنید هربار چون معلومه اعصاب معصاب ارومی ندارین !!
درکل دوستان بهتره باهم مهربون تر باشیم و جانب داری بیخود از چیزی که مال پدر و اجدادتون نیست نکنید !! یکی میاد نقدی میکنه توضیحی میخواد و جویای علت میشه نباید که بپریم بش که خوشت نمیاد بازی نکن ! خوشت نمیاد حق نداری از بازی بد بگی !!! خوشت نمیاد از تاپیک برو بیرون !! خوشت نمیاد بکش بیرون و ....
خیلی زشته اینجور حرف زدن برای شماها ! حس میکنم با یه چاله میدونی 16-17 ساله روبرو هستم ! خوبه از بازی ها درس بگیرین گاهی از صبر و شکیبایی کارکتر ها تو بازی ها نه فقط خشونت و اعصاب خوردیش براتون ارث بمونه ! پدرم میگه میخوای کسی رو بسنجی که چجور شخصیتی واقعا داره کافیه یبار بری رو اعصابش و چیزی بگی که منفی باشه بعد ببینی چجور برخورد میکنه با قضیه !
به هر حال از عزیزانی که منو راهنمایی کردن و شکیبایی خودشون رو نشون دادن ممنون :)
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر