Alan Wake | پست اول تاپیک حتمآ خوانده شود

TCSCELL

8
کاربر سایت
Dec 5, 2007
17,779
نام
سینا
همه این نتایج رو فقط از یک ویدئو برداشت کردن؟! عجوبه های هستن هآ !!.
اونها بیخیال این مسخره بازی نمیشن، ما بشیم، هوم؟ تا وقتی بازی منتشر نشه همه اینها 1 شاهی ارزش نداره.
من فکر میکردم از این جور مخلوقات فقط تو همین BC خودمون پیدا میشه!نگو اونجا هم زیاده...:biggrin1:
اينا همش نظريس ديگه! اين تصميمات همش از تصاوير upscale شدست .
جالبه بدوني killzone2 فقط 36 مگابايت حافظه buffer را به خود اختصاص ميداد ولي alan wake تقريبا 3 برابر اون 80 مگابايت !
فرخ جان به نظرت بهتر نبود میگفتی 2 برابر!:biggrin1:چون 2 برابر خیلی نزدیکتره(8تا اختلاف) تا 3 برابر(28 تا اختلاف!):biggrin1:
...........
اینها همش که مشخصه چرت و پرته.طرف میاد رسما میگه آقا بازی رو 720P اجرا میشه باز بعضیا قانع نمیشن.جالبه همونایی قانع نمیشن که منتظر تائید یا تکذیب Remedy بودن!البته سوء تفاهم نشه,با بچه های این انجمن نیستم!اونوریا رو میگم!:biggrin1:چون ما که به Remedy اعتماد کامل داریم.اگه بگه الان سره ظهره (ساعت 5:14 صبح)من قبول میکنم!:biggrin1:
 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,087
نام
آریا
من که از اولین روزی که این خبر پخش شد توی بحث شرکت نکردم چون وقتی همچین نورپردازی و طراحی زیبایی رو می بینم , رزولوشن برام زیاد مهم نیست. ولی دوستانی که راحت در مورد beyond3d بدترین حرفها رو میزنن و یکی میگه حرصش گرفته و اون یکی میگه فن بوی هست و ... , بدونن اعتبار این فوروم از 100 تا Gamespot و IGN و ... بیشتره ! وقتی که کل دنیا فکر میکردن Halo 3 داره HD اجرا میشه , همین فوروم رزولوشن حقیقی بازی رو اعلام کرد. یا خیلی بازیهای دیگه ...
اینجا هم میتونین لیست کامل بازیهای این نسل رو ببینین که از نظر رزولوشن و AA مشخص شدن.
یعنی میخوام بگم اعضای این فوروم حرفه ای تر از اونی هستن که راحت بهشون بگیم فن بوی و ... ! اصلآ بعید نیست آخرش هم AW به صورت Native 720p باشه ولی توی خارج بحث کردن جرم نیست و اونا دارن بحث میکنن ! کسی هم بهش برنمیخوره !!
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
آریا خب اون که آره منم میدونم خیلی حرفه ای هستند واقعا هم هستندچون کارشون واقعا خیلی درسته همچین حرفهایی میزنن که واقعا هم علمی هست . انتفاقا بحث خیلی جالبیه و باعث میشه خیلی ها اطلاعاتشون بالا بره من که خوشم میاد .
ولی واقعا نمیدونم این بحث رزولیشن در هیچ بازی اندازه alan wake بحث نشده ! فقط اریا تنها چیزی که هست نمیتونن نتیجه گیری کامل کنن .

اخرین نتیجه که گرفتن یه جورایی ثابت میکنه که alan wake واقعا 720 هست .

ولی اریا بازیهایی مثل halo3 که در رزولیشن پایینتر اجرا میشد مثلا 640 بود buffer هم همون 640 بود که بعدا upscale میشد و سایز تصویر میشد 720 .
ولی alan wake که remedy گفته buffer به صورت native در 720 هست و 80 مگابایت را اشغال میکنه و هیچ upscale نمیشه .به همین خاطر چ نمیتونن بگن alan wake زیر 720 داره اجرا میشه اینا الان دارن تلاش میکنن که ببینن چی ها در بازی 720 هست و چی ها نیست .حالا دارن نتیجه میگیرن که با 80 مگابایت میشه 12 تا چیز را به صورت native 720 باشه از 50 تا که remedy گفته . کلا بازی را میشه کاملا 720 حساب کرد با این تفاصیر و بقیه موارد هم اگه 720 نباشه دقیقا میشه مثل بازی های دیگه که همین روال را میرن .
اینا بحثشون از لحاظ هندسی و 3d هست که از لحاظ هندسی میگن بازی واقعا 720 هست ولی از لحاظ 3d نمیتونن زیاد نتیجه بگیرن هر کس یه حرفی را میزنه .

حالا یکی اومده تو فروم remedy میگه من همین تریلر را ها را روی tv خودم کپچر کردم که نه حالت بلوری دیده میشه و نه دندانه در نهایت بازی بسیار عالی بنظر میاد با در نظر گرفتن اندازه ی این ویدئو ها همون 540 بوده که downscale شده یعنی اگه سایز ویدئو 720 بود تصاویر از این بیشتر واضح و سیقلی تر نشون داده میشد .
alanwakescreenshotsxboxs.jpg

alanwakescreenshotsxboxe.jpg

منکه کلا خیالم راحت شده .
 
آخرین ویرایش:

daxpax

کاربر سایت
Feb 27, 2009
1,285
اينا همش نظريس ديگه! اين تصميمات همش از تصاوير upscale شدست .
جالبه بدوني killzone2 فقط 36 مگابايت حافظه buffer را به خود اختصاص ميداد ولي alan wake تقريبا 3 برابر اون 80 مگابايت !
نظریه چیه طرف داره کلی صحبت میکنه دیروزremedy اومده گفته ما در بازی مون هر چیزی یک روزولوشنی داره مثل اب و سایه که 720p هستن یکسری چیزا 540pهستن که همه جمع میشن ویک روزولوشن 720p میسازن این بابا داره میگه که این حرف درست نیست رزولوشن بازی اون مقدار پیکسلی هستش که رو صفحه هست( scene renderer) نه چیز دیگه درست هم میگه شما فرض کن بازی crysis رو pc نصب کردید از منو تنظیمات بازی میری رزولوشن رو میزاری رو 720p بعدش از بازی میای بیرون و میری تو فایل config.ini بازی تغییراتی رو تو config بوجود میاری مثلا رولوشن shadowmap هارو میکنی 1080p و رزولوشن reflection اب رو هم میکنی 1080p حتی رزولوشن transpareciesو motionblur هم به1080pتغییر میدیکه (باعث میشه framebuffer از 720pهم بیشتر بشه) حالا فکر میکنی اگه برگردی تو بازی رزولوشن از 720p به 1080pتغییر کرده؟ نه نکرده چون رزولوشن بازی فقط وفقط به پیکسل های رو صفحه مربوطه که از قبل تعیین کردی و نه چیز دیگه اگه قرار بود بر طبق حرفی که remedy دیروز زده بود راجع به اینکه رزولوشن یک بازی متغیره و وابسته به رزولوشن های اب و سایه و effect های دیگر هستش و رزولوشن بازی حاصلجمع رزولوشن های اب وسایه و تکستچر و غیره باشه که ما اصلا چیزی به اسم رزولوشن یا scene renderer نداشتیم در مورد این بازی هم حالا رزولوشن هر چی که هست کیفیت المان های گرافیکی مثل رزولوشن سایه ها ورزولوشن transparecies و غیره هیچ تاثیری روی رزولوشن روی صفحه یا تعدا پیکسلهای روی اون نداره که اگه اینطور نبود تمام بازیها هم روزولوشن ثابت نداشتن و اصلا نمیشد بگی یک بازی در چه رزولوشنی هستش چون همه ی بازیهای ساخته شده تا امروز هیچکدام در افکتهاشون از رزولوشن و کیفیت یکسان استفاده نمیکنن. remedy یکجوری جمله بندی کرده و با کلمات بازی کرده که کل اینترنت رو ریخته بهم یکسری فکر dynamic framebuffer رو کردن یکسری هم فکر کردن یک تکنیک جدید اختراع شده که از مریخ اومده یکسری هم حالا فکر میکنن رزولوشن بازی سرجمع رزولوشن المان های گرافیکی بازیه :laughing:
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,087
نام
آریا
اینا بحثشون از لحاظ هنودسی و 3d هست که از لحاظ هندسی میگن بازی واقعا 720 هست ولی از لحاظ 3d نمیتونن زیاد نتیجه بگیرن هر کس یه حرفی را میزنه .
کلآ Remedy یه کاری کرده که حرفه ای ترین ها (حرفه ای در زمینه رزولوشن و ...) هم قاطی کردن :D به خاطر همین چیزاست که دوستش دارم !

فقط 10-15 روز بیخیال شید چند تا Preview دربیاد، همه چیز روشن میشه.
فریدون به جز چند تا سایت معدود , بقیه زیاد کاری به این مسائل ندارن ! سایتهایی مثل Gamespot , IGN و ... حداقل در گذشته ثابت کردن که این چیزا براشون مهم نیست. همون طور که IGN به گرافیک Halo 3 امتیاز 9 داد یا به MGS4 امتیاز 10 ! (هر دو بازی رزولوشن عجیب غریب داشتن :D)
بازم میگم به نظر من وقتی یه بازی انقدر ویژگی های مثبت توی گرافیکش داره و از نورپردازی تا افکتها و draw distance و ... در بهترین حالت ممکن عمل کرده , یه همچین چیزی از ارزش بخش گرافیکش کم نمیکنه. شاید از نظر فنی تآثیرگذار باشه ولی از نظر بصری (با اینکه مهم هست) ولی دیگه در حدی هم نیست که انقدر روش بحث بشه ! حداقل برای من که حدود دو متر از LCD فاصله دارم خیلی مهم نیست ! مگر اینکه بخوام برم توی شکم تلویزیون ! :D
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
نظریه چیه طرف داره کلی صحبت میکنه دیروزremedy اومده گفته ما در بازی مون هر چیزی یک روزولوشنی داره مثل اب و سایه که 720p هستن یکسری چیزا 540pهستن که همه جمع میشن ویک روزولوشن 720p میسازن
remedy اینطوری نگفته که شما میگید , گفته در 50 تا چیز ما از رزولیشن متفاوت استفاده میکنیم و buffer هم در 720p هست یعنی اصلا بازی upscale نمیشه و 80 مگابایت را اشغال میکنه ( که بیشتر از هر عنوان دیگست )
نتیجتا میگه با جمع بندی توی یک تصویر ما 720p رزولیشن داریم و حرف از چیها 540p هست نزده (بحث کمی پیچیده شده )
الان بحث سر اینه که چی ها در بازی 720 هست و چی ها نیست از لحاظ هندسی یا 3d دارن تحقیق میکنن .

فریدون به جز چند تا سایت معدود , بقیه زیاد کاری به این مسائل ندارن ! سایتهایی مثل Gamespot , IGN و ... حداقل در گذشته ثابت کردن که این چیزا براشون مهم نیست. همون طور که IGN به گرافیک Halo 3 امتیاز 9 داد یا به MGS4 امتیاز 10 ! (هر دو بازی رزولوشن عجیب غریب داشتن :D)
بازم میگم به نظر من وقتی یه بازی انقدر ویژگی های مثبت توی گرافیکش داره و از نورپردازی تا افکتها و draw distance و ... در بهترین حالت ممکن عمل کرده , یه همچین چیزی از ارزش بخش گرافیکش کم نمیکنه. شاید از نظر فنی تآثیرگذار باشه ولی از نظر بصری (با اینکه مهم هست) ولی دیگه در حدی هم نیست که انقدر روش بحث بشه ! حداقل برای من که حدود دو متر از LCD فاصله دارم خیلی مهم نیست ! مگر اینکه بخوام برم توی شکم تلویزیون ! :D
آریا مسئله اینه که تا قبل از این بحث رزولیشن که یدفعه پدیدار شد همه با دیدن تریلرها کف کرده بودن و میگفتن بهترین گرافیک کنسولی و حتی نسل یدفعه توسط فنون کنسولها بحث رزولیشن پیدا شد:biggrin1:
 
آخرین ویرایش:

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,158
خیر سرم قرار بود پست آخرم باشه، ولی انگار نمیشه:D چون به یه چیز جالب برخوردم!

تو B3D یه نفر به Ratchet & Clank اشاره کرد! میدونستید اون بازی در 960x704 اجرا میشه؟!!
ولی در عمل گرافیک فوق العاده ای ازش میبینیم و تقریبا هیچکس متوجه این موضوع نشد! حالا دلیلش چیه؟!
در R&C تعداد زیادی افکت ها و تکنیک های زیبا رو بازی گذاشتن که ضعف رزولوشن به چشم نیومد!
خیلی ها میگن Remedy تصمیم درستی گرفته! چون اگه میخواست بازی 720p باشه، همچین افکتهایی، که بعضیاشون تو هیچ بازی کنسولی دیده نشده، رو بازی گذاشته نمیشد! یعنی کنسول نمیکشید، چون به هر حال کنسول، کنسوله و محدودیت داره! AW هم احتمالا یه همچین حالتی داره! یعنی با این افکتها ضعف رزولوشن رو پوشونده و نه تنها بازی زشت به نظر نمیاد، بلکه از نظر تمام کسانی که خودشون امتحان کردند، یکی از بهترین های این نسله! (بعضیاشون که میگفتن بهترین!!).
ضمن اینکه AW 4xAA داره در صورتی که R&C 2x داشت! این هم خودش به صاف و صیقلی بودن بازی فوق العاده کمک میکنه.

مطمئن باشید Remedy خودش تمام حالتها رو امتحان کرده، و بهترین گزینه رو انتخاب کرده! چون نمیاد به خاطر یه همچین چیز مسخره ای 5 سال زحمت خودش رو بریزه دور...

در هر صورت حتی اگه بازی 540p هم باشه، گرافیک بازی همچنان یکی از بهترین های این نسله و اعضای B3D هم تایید کردند که از لحاظ تکنیکی روی 360 هیچ بازی قابل رقابت باهاش نیست...
 

Ooops

کاربر سایت
Apr 16, 2010
1,801
نام
محمد علی
من به شخصه ترجیح میدم گرافیک هر چی میخواد باشه باشه! فقط جو بازی خفن باشه و گیم پلی خوب و بالانس شده ببینیم.
تو این دوره زمونه بازیهایی که دو مورد بالا رو با هم داشته باشند خیلی کم شده. مثلا مترو2023 با این که گرافیک خوب و جو خیلی خوبی داره گیم پلیش خوابه!
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,074
چه معجزه ی!. تقریبا چیزهای بود که میخواستم بگم و شما گفتی اریا جون (تقریبا :D ).
تو B3D یه نفر به Ratchet & Clank اشاره کرد! میدونستید اون بازی در 960x704 اجرا میشه؟!!
درودبرتو. میتونه Resolution پائینی داشته باشه ولی در عین حال گرافیک چشم نواز و دیدنی داشته باشه و در کل بازی زیبای باشه. مثلا FaceBreaker در 1280x720 4xAA اجرا میشد ولی ارزش 5 دقیقه وقت گذاشتن و انجام رو نداشت و در طرف مقابل Darksiders که در 1152x648 no AA اجرا میشد ولی بسیار مفرح و جالب بود ( اریا موافقه فک کنم! ).

درکل چه خوب و چه بد، چه خواسته و ناخواسته، یه هایپ عجیب غریبی راه افتاد و اسم بزرگ Alan Wake بیشتر از پیش سرزبانها افتاد ( حماسی شد :biggrin1: ).
---------
 
آخرین ویرایش:

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
فقط موندم اگه این بازی 540pـه چرا به چشم من از GTA IV نسخه PS3 که رزولوشن Nativeـش 640ـه که بالاتر از AWـه واضح تر و شفاف تره؟ خودتون ببینید:
اینا نتیجه ی کلی نمیتونن بگیرن و کلا یه ایرادهایی میگیرن که میشه به همه بازی ها گرفت . تو فروم teamxbox یکی اومده یه تصویر از u2 را همون مقدار 500x زوم کرده و نتیجه ای که داده در همون حد alan wake بوده , مقدار اون دندادنه ها .
countmeplease.jpg
میگه پس باید نتیجه گرفت که u2 هم 540 رزولیشن داشته ؟!
در هر بازی مقدار روزولیشن تو محیط متفاوته ولی بعضی از شرکتها به طور هوشمندانه میتونن این کار را بکنن که بازی خیلی بهتر به نظر بیاد .
واضح تر و شفاف تره؟

تصاویر در alan wake علت بلوری بودن را گفتم چون ویدئو upscale شده و همچنین بسیار بد کپچر شدن به همین خاطر مات دیده میشه . کلا کپچر کردن تصاویر خیلی مات تر از تصاویری هست که به صورت اورجینال از buffer خود بازی میندازن اینا را من تو پست های قبلی با تصاویر گذاشتم اگه دقت میکردید .
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر