Alan Wake | پست اول تاپیک حتمآ خوانده شود

silent_hill54

کاربر سایت
Jan 6, 2008
913
منم بازی رو گرفتم .بسیار جو دوستداشتنی و قشنگی داره خیلی بازی زیبا کار شده و لی چندتا مشکل هم داره مثلا داستان رو دارند خیلی تند تند روایت میکنن.و انیمیشن خوب کار نشده برش صفحه هم کم و بیش به چش میخوره یکی دیگه نشون دادن دشمنها قبل ضاهر شدنشون که از حیجان بازی کم میکنه..
ولی واسم جالب بود که تنها بازی تو هم سبکهای خودش بود که میشد یپری توش.کلا تا اینجا خیلی قشنگه.
 

Empty Box

کاربر سایت
May 2, 2009
1,190
نام
محمدرضا
نمیدونم کی میخواد توی این سایت فرهنگ استفاده از اسپویلر جا بیفته! بعد از عمری اومدم یه سر به این تاپیک زدم نرسیده یه اسپویلر اومد وسط اونم با خط رنگی و درشت!:mad:
حالا نیاید بگید این اسپویلر نبود و ....
هر کی برسه به این اپیزود می فهمه آخرش هست و کلی از لذت بازی از بین میره!:mad:


اگه شما مدام به سايت سر ميزديد متوجه ميشديد كه چند صفحه قبل هم يكي از دوستان كه خاطرم نيست, گفته بود

بازي ؟اپيزود داره ... البته به نظر من گفتن ؟اپيزود بودن بازي اصلا از جذابيت بازي كم نميكنه ...

و از طرفي اگه چند صفحه قبل كسي به اون دوستي كه گفته بود بازي ؟اپيزود داره اخطار داده بود من مطمئنا

ميزاشتم تو اسپويل ... (چون قبلا تو همين تاپيك بدون اسپويل ؟اپيزود بودن بازي عنوان شده بود من هم

بدون اسپويل نوشتم بازي چند اپيزوده ...

بنده شخصا از چنتا از دوستان در اين باره خورده گرفتم (براي استفاده نكردن از اسپويل) ...

به هرحال هركي پست بنده رو ديده و با اون پست باعث شده جذابيت بازي براش كم بشه شخصا عذر ميخوام ...
 

BEHESHTeBARIN

کاربر سایت
May 5, 2010
191
خب اونا نمیتونن زیر نور بیان دیگه! به خاطر همین محو میشن.
مشکل شما اینه که نمیدونی چطور باید از بین ببریشون. ببین وقتی نور میندازی باید خیلی سریع بهشون شلیک کنی. البته اونا دستشون رو میگیرن جلو صورتشون و اونموقع شلیک کردن فایده نداره و به قول خودت 10 تا تیر میخواد تا از بین برن. بهترین کار اینه. شما سعی کن زیاد حرکت کنی(بخصوص عقب عقب)بعد بزار یکیشون بهت نزدیک بشه. وقتی فاصله اش باهات خیلی کم شد و میخواست حمله کنه سریع نور رو بنداز رو صورتش (LT) و همزمان هم شلیک کن(RT). اگه درست قبل از اینکه دستشون رو جلوی صورتشون بگیرن شلیک کنی با یکی دو تا تیر نابود میشن! فرار کردن هم خیلی آسونه! سعی کن در بری و هر چند لحظه یه بار نور رو بنداز تو صورتشون! اگر هم بهت نزدیک شدن باید جاخالی بدی(LB). البته میتونی همشونو نابود کنی. از بقیه ی تجهیزاتش هم استفاده کن. (بمب نوری و منور و...) (RB) سعی کردم خیلی ساده توضیح بدم.
خیلی عذر میخوام...خیلی ببخشید...!!
این پست ها چیه اینجا....واقعا خیلی ضایع است....
آخه اون سواله شما پرسیدی....حالا سواله هیچی جوابش خیلی جالبه...
آخه شما چه بازیبازی(gamer) هستید...
یه ماه بازی اومده...ملت سه دور تا آخرش رفتن...شما هنوز سیستم مبارزه رو یاد نگرفتین....
دشمنا یه دود سیاهی اطرافشونو گرفته...نور چراغ قوه رو میندازی روشون تا سیاهی از بین بره...ولی چون نور ضعیفه باید متمرکزش کنی(مثله ذره بین) بوسیله LB ...وقتی نور رو متمرکز میکنی یه حالت دایره بوجود میاد....تا وقتی LB رو نگه داری دایره نور کوچیک و کوچیک تر میشه تا وقتی که یه حالت انفجار پیش میاد...اون موقع است که نور تاریکی رو از بین میبره....حالا وقتشه شلیک کنی.... اگه وسط متمرکز کردن نور چراغ قوه خاموش شد باید با Y سریع باتری رو عوض کنی.....با این سیستم با سه گوله نابود میشن(البته آدم هیکلی ها رو با شات گان باید بزنی)
اشیایی هم که به طرفت میان فقط نور روشون متمرکز کن....بعد میگن چرا سیگار میکشی...:-" والسلام نامه تمام....
الان گرفتم چرا اینقدر از سیستمه مبارزه ها ایراد می گرفتن...:cheesygri
موفق باشید....:cool:
 

619

مدیر انجمن
Nov 23, 2007
6,178
نام
كسري
بازی تموم کردم. مشکلش نداشتن تنوع بود اما باید به لیک Remedy تبریک گفت که یک سبک جدید پایه گذاری کرد. اگه بازی تمامی اپیزود هاش مثل اپیزود سه بود می تونست GOTY بشه.
 

Mprince

کاربر سایت
Jul 21, 2008
1,627
نام
محسن
این بازی از هر نظر فوق العاده است نمی دونم چرا بعضیها میان اینجا از گرافیک بازی ایراد میگرن به نظر من گرافیک این بازی بینظیره.
 

virtual30t

کاربر سایت
Jul 5, 2007
1,124
نام
روشن
AA4x این بازی واقعا مشخصه و به سختی میتونید لبه ی تیزی پیدا کنید. به نظرم جوی که توی این بازی هستش رو توی بازی دیگه ای نمیشه پیدا کرد.
 

Ooops

کاربر سایت
Apr 16, 2010
1,801
نام
محمد علی
خیلی عذر میخوام...خیلی ببخشید...!!
این پست ها چیه اینجا....واقعا خیلی ضایع است....
آخه اون سواله شما پرسیدی....حالا سواله هیچی جوابش خیلی جالبه...
آخه شما چه بازیبازی(gamer) هستید...
یه ماه بازی اومده...ملت سه دور تا آخرش رفتن...شما هنوز سیستم مبارزه رو یاد نگرفتین....
دشمنا یه دود سیاهی اطرافشونو گرفته...نور چراغ قوه رو میندازی روشون تا سیاهی از بین بره...ولی چون نور ضعیفه باید متمرکزش کنی(مثله ذره بین) بوسیله LB ...وقتی نور رو متمرکز میکنی یه حالت دایره بوجود میاد....تا وقتی LB رو نگه داری دایره نور کوچیک و کوچیک تر میشه تا وقتی که یه حالت انفجار پیش میاد...اون موقع است که نور تاریکی رو از بین میبره....حالا وقتشه شلیک کنی.... اگه وسط متمرکز کردن نور چراغ قوه خاموش شد باید با Y سریع باتری رو عوض کنی.....با این سیستم با سه گوله نابود میشن(البته آدم هیکلی ها رو با شات گان باید بزنی)
اشیایی هم که به طرفت میان فقط نور روشون متمرکز کن....بعد میگن چرا سیگار میکشی...:-" والسلام نامه تمام....
الان گرفتم چرا اینقدر از سیستمه مبارزه ها ایراد می گرفتن...:cheesygri
موفق باشید....:cool:
خب منم همینو گفتم دیگه. منتهی ساده تر
در ضمن من روش پیشنهاد دادم. گفتم بزار بهت نزدیک بشن بعد اونومقع چون فاصله کمه اگر نور بندازی خیلی سریع تاریکی از بین میره (همون انفجار) و میتونی شلیک کنی و نابودشون کنی که تاثیر شلیک هم بیشتر میشه! برای اینکار باید زیاد حرکت کرد نه اینکه یه جا وایساد و مدام دستتو نگه داری روی LT ! اینجوری اصلا با کمبود باتری مواجه نمیشی و لازم نیست مدام Y رو بزنی.
حالا شما میخوای سیگار بکشی یا چیز دیگه امیدوارم موفق باشی. منم الان گرفتم که با وجود افرادی که میخوان مسخره کنن چرا کسی جرئت نمیکنه سوال بپرسه!
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
نمی دونم چرا بعضیها میان اینجا از گرافیک بازی ایراد میگرن به نظر من گرافیک این بازی بینظیره.

چهره و جزئیات شخصیت ها داخل گیم پلی , انیمیشنها , روزولیشن , پارگیه تصویر نکاتی هستند که باعث کم شدن امتیاز گرافیکی شده .
وگرنه از لحاظ بصری بازی واقعا بینظیره .
 

MaTt

کاربر سایت
Dec 31, 2008
377
نام
حمید
واقعا از زمان همون مکس پین 1-2 ، بازی با داستان به این عمیقی ندیده بودم!!!

فضاسازی بازی فوق العاغده انجام شده مخصوصا وقتی می خواد بهت اضطراب وارد کنه و باد شدید میاد و طوفان میشه و مه شدید همه جا رو میگیره!!

و لی چندتا مشکل هم داره مثلا داستان رو دارند خیلی تند تند روایت میکنن
این دقیقا به این دلیل هستش که بازیباز نتونه از پای دستگاه تکون بخوره و هر ساعتی که بازی نمی کنه حس کنه داره از داستان دور میشه!! خود من خیلی کم میشه 5 ساعت یه بازی رو بازی کنم (مگه فوتبال باشه با دوستان) اما این بازی رو از ساعت 6تا 12 شب بازی کردم و خانواده رو عصبی!! :)

گرافیک محیطی مخصوصا تو جنگل عالی کار شده، و دوستان درست میگن منم موافقم خیلی روی انیمیشن هاش بعضی جاها کار نشده. مشکل دیگه هم اینه که حرکات لب شخصیت های بازی به ندرت با اونچه گفته میشه همخوانی داره.

روایت داستان به صورت لحظه به لحظه از زبان آلن وافعا جالب و گیرا و جذابه.


اکشن بازی خوب و با هیجان کار شده البته نه به خوبی یک بازی کاملا اکشن. چرخوندن دوربین سرعت نسبتا بالایی داره که گاهی خوبه اما گاهی باعث میشه شخصیت بزای رو گم کنی (مخصوصا کنار درخت ها و جاهای بسته).

در مورد سیستم شوتینگ همینش خوبه که اونقدر ها ساده نیست و Auto Targeting به صورت کامل نداره. با وجود این اینکه خودش چراغ قوه رو به طور اتوماتیک تنظیم می کنه روی دشمن کمک زیادی به شلیک درست می کنه. خوشبختانه تیر به اون صورت کم نمیاد(مگه اینکه خیلی بد شلیک کنی )

جاخالی دادن به نظر من واقعا جذابه و تازه هستش چون خیلی نمی تونی همیشه ازش استفاده کنی و بازی رو خنک کنی. در بعضی شرایط خیلی به کارت میاد که همین واقعا هیجان انگیزه.


بهترین قسمت بازی صداگذاری هستش که واقعا خارق العادس!! تمام صداهای محیطی طوری طراحی شدن که هیجان بازیباز رو بیشتر کنن. این عامل سبب میشه هیجان در حد زیادی بره بالا. من به فیلم ها و بازی های ترسناک و المان هاشون علاقه ای ندارم و اکثرا هیجان خاصی بهم دست نمیده. اما تو AW واقعا صداگذاری باعث دلهره میشه.

اینکه دشمنا یهو میان و بعضا از پشت سر باعث میشه بازیباز همیشه این استرس و دلهره رو داشته باشه که الان یکی میاد!!!! و وقتی هم که میان یهو میریزن سرت ، نبرد باهاشون و عکس العمل های سریعی که باید بعضا نشون بدی فوق العاده هیجان انگیزه.

کلا از این بازی ها با چنین داستان قوی شاید همین 5-6 سال یکبار بیاد!!!!!! امیدوارم زود تموم نشه! این بازی مثل یک سریال می مونه که خود بازیباز یه نقشش رو ایفا می کنه!
 

mohammd007

کاربر سایت
Sep 12, 2006
1,470
خب دوستان همین طور هم که انتظار میرفت بالاخره Digital Foundry گرافیک بازی را آنایز کرد و تثبیت کد که alan wake در روزلیشن 540p و در 4xaa اجرا میشه ولی چرا هست و alan wake از چه خصوصیات و تکنولوژهایی استفاده میکنه که تا کنون در بازیسازی بی مانند و بی سابقه بوده ! واقعا جالبه بخونید تا تکنیکهای به کار برده شده در این بازی را بدونید .
و همچنین مشکلاتش را هم گفته مثل طراحی چهره ها که اونم گفتن مسئولان remedy در حال کار روی اونها هستند و میخوان از قدرت بیشتر کنسول استفاده کنند تا در dlc های خودشون به کار ببرن .

3 صفحه در مورد آنالیز گرافیک بازی :
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-alanwake-tech-analysis

یعنی هنوز اعتقاد داری این بازی با رزولوشن 540p بهترین ګرافیک رو داره؟؟؟؟
این میزان تقریبا در حد نسل قبل.این خیلی خیلی کمه!!!سازنده می تونه با این رزولوشن خیلی افکت به صحنه اضافه کنه!!!
 

moosa

کاربر سایت
Mar 11, 2009
296
نام
MooSa
منم بازی رو همین دیروز گرفتم و تا اپیزود 2 اومدم نورپردازی فوق العادس وداستان به شدت درگیر کنندس به نظرم نشون دادن خلاصه ی اپیزود قبلی . اول اپیزود جدید به سبک سریالای مثل قهرمانان ولاست نه تنها بازی رو جذاب کرده بلکه یجورای بازی رو به یه سریال فوق العاده تبدیل کرده سیستم مبارزات هم عالیه و هیجان و جذابیت خاصی داره بازی بیشتر از اینکه ترسناک باشه هیجان انگیزه ودر یک کلام فوق العادس
من بازی رو تموم نکردم ولی ای کاش این سریال ادامه دار باشه و فصل های بعدیشو هم ببینیم
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
یعنی هنوز اعتقاد داری این بازی با رزولوشن 540p بهترین ګرافیک رو داره؟؟؟؟
این میزان تقریبا در حد نسل قبل.این خیلی خیلی کمه!!!سازنده می تونه با این رزولوشن خیلی افکت به صحنه اضافه کنه!!!

اولا از کجا به نتیجه رسیدی در مورد بهترین ؟
از اونجایی هم که شما درک گرافیک ندارید؟یکم برات توضیح میدم . برو پستهام را از اول تا اخرش را بخون بعد . بعد اون بالا Digital Foundry برات قشنگ توضیح داده تکنولوژی های به کار برده شده که تو هیچ بازی نظیرش نبوده. چون بازی 540p هست اون تکنولوژی ها ایجاد شده ؟ lol . افکت زمانی اضافه میشه که اون تکنولوژی را موتور یا engine بازی واقعا همراه داشته باشه . وقتی یک موتور توانایی نداشته باشه که اون مقدار نور را هندل کنه چطور میخوای با رزولیشن کمتر اون نورپردازی را داشته باشی ؟
یه راه ساده برات بگم اگه رزولیشن کمتره علتش فقط منفجر شدن کنسول هست که نمویتونه اینقدر افکت را در 720 کشش داشته باشه .
یه راه دیگه هم هست اگر روزی این بازی روی pc هم اومد به راحتی برات مشخص میشه که چرا ذاتا alan wake میتونه بهترین گرافیک نسل را داشته باشه .
فکر کردی اون مقدار نور و سایه اونم در حالت داینامیک بودن استثنایی با اون مقدار ابجکت محیط و جزئیات کشکه بخواد روی کنسول 720 باشه ؟

در حقیقت یک مثال خیلی خیلی ساده هم برات میزنم که بدونی رزولیشن بالاتر دلیل بر بتر بودن نیست !

1 - فکر میکنی اگه فردا crysis در رزولیشن 720p اجرا بشه گرافیکش کمتر از half life 2 که در روزلیشن 1080p اجرا میشه هست ؟ کدومش بهتره به نظرت ؟
2 -اگه فرادا یک دوبین حرفهای dslr با تفکیک 10 مگاپیکسل بهتر تصویر میگیره ؟ یا یک دوربین کامکت غیر خرفه ای که 15 مگاپیکسل تفکیک داره ؟ اگه همین کامپکته 10 مگاپیکسل بود میتونست تکنولوژی های dslr را داشته باشه ؟

یه چیزی برات روشن کنم تنها دلیلی که نمیذاره alan wake از لحاظ کلی حداقل روی کنسولها بهترین گرافیک را داشته باشه فقط و فقط جزئیات چهره ها داخل گیم پلی که مثل بازی های 3 سال پیشه و دوم انیمیشنهاش. در حقیقت اونقدری که محیط بازی تحت تاثر گذاره دیدن همین ضعف ها اونقدر براش امتیاز منفی داره .این یه حقیقتیه که باور کردش واسه ps3 فن ها خیلی سخته !

اینا هم خرده مدارک که حوصله ندارید بخونید میزارم اینجا :
Atmosphere is one of the key components in making Alan Wake the game it is. There is no other game quite like it in that regard. Advanced lighting and shadowing and a masterful implementation of volumetric fog are essential elements in building the look and feel of Bright Falls
-----------------------------------
Going into other more specific visual effects seen in the game, Remedy has done a great job with the motion blur, which combined with the steady frame-rate, produces a very smooth look and feel; the camera-based effect works beautifully: subtly effective but not overtly "noticeable".
-----------------------------------
The Remedy engine's brilliant lighting is backed with comprehensive shadow support too, both pre-generated (i.e. "baked") and dynamic. Alan's flashlight and the game's flares are the showcases here, producing well-realised dynamic shadows. The quality of those shadows is a bit of a mixed bag. In outdoor environments, when the shadow is cast on the ground, they work well. Indoors, with shadow cast upon a wall, the low resolution, and the dithering of the penumbra is pretty self-evident. However, the sheer volume of shadows and the consistency of them throughout the game is a clearly impressive achievement.
----------------------------------
However, for all its state-of-the-art loveliness, you can't help but feel that for a release with this much cleverness invested in the technology, we should have seen more ingenuity in the gameplay itself.
-----------------------------------------
We have an engine here that deals with light and shadow in a way that looks different from just about every other game, yet pretty much the only mechanic available in dealing with the hostiles is in shining a light source (such as your torch) upon them, and then shooting them - or else making use of weaponry that utilises both light and damage elements at the same time, for example, the flare gun
----------------------------------------------------------------
In closing, we shouldn't lose focus of the fact that Alan Wake is a unique experience on console, technologically ambitious and beautiful to behold
--------------------------------------------------------------------------------
Remedy's Markus Maki, posting on the official Alan Wake forums, has some interesting insight on where the team can go forward technically.
"The graphics side is pretty well optimised, but I think we can still push for more in the future especially on the CPU side but also on the GPU," Maki writes.
 
آخرین ویرایش:

COTOLE

کاربر سایت
Feb 27, 2006
567
بازی عالیه .
واقعاً دارم لذت میبرم .
تو این چند ساله تا حالا بازی انقدر بم حال نداده بود .
عجب جوی داره بازی آدم دچار هیجان کاذب میشه :biggrin1:
 

619

مدیر انجمن
Nov 23, 2007
6,178
نام
كسري
یعنی هنوز اعتقاد داری این بازی با رزولوشن 540p بهترین ګرافیک رو داره؟؟؟؟
البته AW بهترین گرافیک نداره اما توی مقاله جدید Eurogamer نوشته بود ( مقاله تکنیکی ) که میزان رزولوشن توی AW چیز مهمی نیست چون بازی از تکنیک ها بسیار پیشرفته ای استفاده کرده.
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-alanwake-tech-analysis
 

mohammd007

کاربر سایت
Sep 12, 2006
1,470
یه چیزی برات روشن کنم تنها دلیلی که نمیذاره alan wake از لحاظ کلی حداقل روی کنسولها بهترین گرافیک را داشته باشه فقط و فقط جزئیات چهره ها داخل گیم پلی که مثل بازی های 3 سال پیشه و دوم انیمیشنهاش. در حقیقت اونقدری که محیط بازی تحت تاثر گذاره دیدن همین ضعف ها اونقدر براش امتیاز منفی داره .این یه حقیقتیه که باور کردش واسه ps3 فن ها خیلی سخته !

ببین موظب حرف زدنت باش!!!
شما می تونی یه سایت مثال بزنی که بګه این بازی از لحاظ بصری بهترین هست.(جواب پست نیما)
۲-الان میانګین امتیازات نشون دهنه اینکه کدوم طرف حرف درست تری رو می زنند.در ضمن من هیچ وقت نمی خوام بګم این بازی ګرافیکش بده!!!من خودم اعتقاد دارم این بازی یکی از بهترین بازی در ضمینه ګرافیک هست و جز ۵ بازی برتر قرار می ګیره اما وقتی پست شما رو دیدم که با قدرت اون رو بهترین می دونید.باید به اون پست جواب می دادم.
البته AW بهترین گرافیک نداره اما توی مقاله جدید Eurogamer نوشته بود ( مقاله تکنیکی ) که میزان رزولوشن توی AW چیز مهمی نیست چون بازی از تکنیک ها بسیار پیشرفته ای استفاده کرده.
یعنی چی؟؟؟؟؟ 720p تقریبا دو برابر پیکسل رو پردازش می کنه!!! این می تونه بی تاثیر باشه.
رزولوشن خود بازی رو توی مقاله نوشته.رزولوشن 720p رو هم از ویکی پدیا برداشتم یه مقایسه کردم.
960x540=۵۱۸۴۰۰
1280×720=۹۲۱۶۰۰
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر